Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Han jævla fyren her. Han er et giftig, narsissistisk rasshøl.

    Republikanerne har så langt bare én kandidat til presidentvalget neste år, og Trump innledet lørdag valgkampen i delstaten New Hampshire.

    – Jeg er sintere nå og mer engasjert enn noen gang tidligere, sa 76 år gamle Trump i sin tale til grasrotaktivister og folkevalgte på partiets årsmøte i Salem.

    – Vi trenger en leder som er forberedt på å møte kreftene som legger landet vårt øde, sa Trump, som hevder at USA ødelegges av en «egoistisk, radikal, korrupt, politisk elite».

    I talen fremmet Trump sin valgkampagenda, blant annet temaer som innvandring og kriminalitet, og sa at hans politikk kommer til å bli det motsatte av det president Joe Biden står for.

    Deretter gikk turen videre til Columbia i delstaten South Carolina.

    – Må redde landet

    – Vi skal i fellesskap fullføre det ugjorte i oppgaven med å gjøre USA storslått igjen, sa Trump til forsamlingen lørdag kveld.

    – Valget i 2024 blir vår ene sjanse til å redde landet vårt og vi trenger en leder som står klar til å gjøre det fra dag én, sa Trump fra talerstolen.

    I talen kritiserte han Biden og demokrater, og han kom med nedsettende kommentarer om transpersoner, han gjorde narr av mennesker som fremmer bruk av elektriske komfyrer og elbiler, sa at vindmøller i hovedsak er kinesiskproduserte fugledrepere, og minnet forsamlingen på hvordan han som president før Biden jobbet for å øke oljeproduksjonen, inngå handelsavtaler og slå ned på innvandring over grensen fra Mexico.

    I lørdagens tale gjentok han også de ubegrunnede påstandene om at 2020-valget var stjålet, og han gjentok gamle og nedsettende kallenavn på politiske rivaler.

    – Det er kun én president som noen gang har utfordret hele det etablerte miljøet i Washington, og med deres stemmer neste år, skal vi gjøre det på nytt, sa Trump.
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Var noen her inne som satsa litt på at han ble pres, er oddsen høy igjen så vurderer jeg
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Av prinsipp så gjør jeg nok ikke det, blir skremt
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Ikke ofte jeg har steinalder tanker, men han har jeg det selvom han er syk
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.339
    Antall liker
    1.758
    Sted
    Bergen
    Og dette er nok et kritisk spark til at Europa faktisk må ta ansvar for sikkerhet innen eget territorium og ikke lite på de lobotomerte republikanske amerikanerne. De er som sukkertøy å regne for putler, Xi og erdogan med midtøstens harem på heng

    Tenk Scholz+Trump; det er virkelig dreamteam mot russisk nazisme- siste ord er definitivt ikke sagt/skrevet
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Var noen her inne som satsa litt på at han ble pres, er oddsen høy igjen så vurderer jeg
    Vet om noen som mer eller mindre ustanselig skryter av at de tjente en god slump med penger på å vedde på at han ble president første gangen han stilte til valg. Oddsen var vel ganske dårlig, så avkastningen var god. Vet ikke om oddsene er like gunstige denne gangen.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.785
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Og der var du igjen.... 😲
    Fram til Trump er buret inne og radical lefts slutter å iscenesette politidrap på "svarte uskyldige" vil jeg være den kritiske røst og sannhetssøker. Hvordan kan man filme et drap på denne måten uten at politiet stopper vedkommende?????? Det er bare noe som falt meg inn.
     
    Sist redigert:

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.785
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Vet om noen som mer eller mindre ustanselig skryter av at de tjente en god slump med penger på å vedde på at han ble president første gangen han stilte til valg. Oddsen var vel ganske dårlig, så avkastningen var god. Vet ikke om oddsene er like gunstige denne gangen.
    Tja. Trump skal fikse ukrainakrigen på 24 timer. La han få en sjanse.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.686
    Antall liker
    10.259
    Fram til Trump er buret inne og radical lefts slutter å stage politidrap på "svarte uskyldige" vil jeg være den kritiske røst og sannhetssøker. Hvordan kan man filme et drap på denne måten uten at politiet stopper vedkommende?????? Tror det er staget.
    (Med forbehold om at jeg kan ta riv ruskende feil.)
    NB: Brutal video

    Du skal være bra nedsnødd for å...
    Ja, forresten, jeg ser jo hvem jeg debatterer med. Du ser ikke forbrytelser om du ikke vil.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.169
    Antall liker
    9.495
    Fram til Trump er buret inne og radical lefts slutter å stage politidrap på "svarte uskyldige" vil jeg være den kritiske røst og sannhetssøker. Hvordan kan man filme et drap på denne måten uten at politiet stopper vedkommende?????? Tror det er staget.
    (Med forbehold om at jeg kan ta riv ruskende feil.)
    Det var politimennene selv som filmet. Du tar riv, ruskende feil.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.686
    Antall liker
    10.259
    Det var politimennene selv som filmet. Du tar riv, ruskende feil.
    Merkelig at man velger å bli så blind at man ikke en gang aksepterer det alle impliserte vet har skjedd, det finnes på film, det er under etterforskning, det er hevet over tvil at det som foregikk var uforholdsmessig bruk av vold overfor en fullstendig underlegen part.
    Men noen velger altså å snu seg bort og si: Det var til pass for ham.

    Det er ondskap.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.169
    Antall liker
    9.495
    Merkelig at man velger å bli så blind at man ikke en gang aksepterer det alle impliserte vet har skjedd, det finnes på film, det er under etterforskning, det er hevet over tvil at det som foregikk var uforholdsmessig bruk av vold overfor en fullstendig underlegen part.
    Men noen velger altså å snu seg bort og si: Det var til pass for ham.

    Det er ondskap.
    Det er heller total dumskap, jeg tror ikke Kjendis er ond.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.785
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Merkelig at man velger å bli så blind at man ikke en gang aksepterer det alle impliserte vet har skjedd, det finnes på film, det er under etterforskning, det er hevet over tvil at det som foregikk var uforholdsmessig bruk av vold overfor en fullstendig underlegen part.
    Men noen velger altså å snu seg bort og si: Det var til pass for ham.

    Det er ondskap.
    Nei, jeg kjøper det ikke. Man kan bli politibetjent ved å ta et "vekterkurs" der borte Daaah! Hvem som helst rusa Breivikhue kan bli politi. Det er ikke mulig.
     
    Sist redigert:

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.785
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Det var politimennene selv som filmet. Du tar riv, ruskende feil.
    Selv om politimannen filmet så kan det fortsatt være staget. Men jeg tar nok feil her desverre.
    "Today we will beat up a M.F.N". Hva slags mentalitet har de gutta der?
     
    Sist redigert:

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.785
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Antakelig ikke bevisst ond, men resultatet av holdningene, er at man bygger opp under ondskapen.
    Hva er ondskap?? I en verden Der ingen Gud og ingen Djevel fins så er det vitenskapen som må forklare hvordan opprettholderne av lov og orden gjør det motsatte av å opprettholde lov og orden....ved å ruse seg...på jobb. De er da rusa?
    Hva ligger bak dette? Kan vitenskapen forklare hvordan gruppepsykologi gjør at INGEN sier STOPP?
    Er det rusmiddler inne i bildet som fører til disse handlingene?
     
    Sist redigert:

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.568
    Antall liker
    9.735
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tipper det er rusmidler inne som kan forklare den dere vet sine handlinger.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.003
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Vart lurt no, ja. God tråd. FBI-folk med russiske forbindelser i FBIs NY-kontor. Valgsvindel neste.

    det er så mye dritt der borte, at en nesten begynner å få problem med å finne hel ved. her om barr og andre; mye om den samme giftige gryta som snyder viser til.

     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.785
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Det enkleste for alle parter er å bruke din egen strategi; unngå for en hver pris å svare på spørsmål, bytt heller tema.
    Dårlig unnskyldning. Sekulær vitenskap har ingen god forklaring på ondskap fordi mennesket er redusert fra åndsvesen til svært intelligent dyr ved sekularisering av samfunnet. Men Yoga skal vi på død og liv på, for å lete etter "åndelige" tanker. Så kan vi ikke forklare hvorfor politiet i Memphis opptrer som de gjør uten å ty til white pro Trump Supremacy white trash oksebæsj.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.686
    Antall liker
    10.259
    Dårlig unnskyldning. Sekulær vitenskap har ingen god forklaring på ondskap fordi mennesket er redusert fra åndsvesen til svært intelligent dyr ved sekularisering av samfunnet. Men Yoga skal vi på død og liv på, for å lete etter "åndelige" tanker. Så kan vi ikke forklare hvorfor politiet i Memphis opptrer som de gjør uten å ty til white pro Trump Supremacy white trash oksebæsj.
    Psykologi har du visst heller ikke peiling på. Bombe.
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.963
    Antall liker
    2.224
    Verdens største statsleder og diplomatiske geni entrer scenen, jeg slutter aldri å undre meg over at folk kan tro på, og følge denne mannen;

    Nå prøver Trump igjen å vinne de amerikanske velgernes gunst. I helgen startet han sin personlige valgkamp. På selvsikkert vis gikk ha høyt på banen for å profilere sitt kandidatur.
    Mest oppsikt vekker trolig utspillet om at han vil kunne stanse Russlands blodige krig som nå er inne i sin 12. måned.

    "– Det ville aldri ha skjedd med Russland. Putin ville aldri ha gått inn. Og selv nå kunne jeg løse det på 24 timer. Det er så forferdelig det som skjedde. Disse byene er ødelagt nå, sa Trump til sine velgere."

    Donald Trump med valgløfte: – Jeg kan løse Ukraina-krigen på 24 timer | ABC Nyheter

    Dr.E
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.072
    Antall liker
    3.759
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    På en måte har han jo rett. For det er jo ingen tvil om hva som hadde skjedd om donald satt i presidentstolen i fjor.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    2.684
    Sted
    Liten by
    Har du svar på spørsmålene mine?
    Vil du ha svar?
    Er du sikker?
    Jeg tror ikke du vil like det.
    Ondskap, djeveler og guder er en fantasi oppfunnet av religiøse som må ha en forklaring på alt, selv om det noenganger ikke finnes en forklaring. Vitenskapen har masse rundt dette, det er bare å lese seg opp. Empati, samt forskjellen på fakta og fantasi er kanskje et sted å begynne? Du kan også starte med gruppetenking og indoktrinering, selv om jeg tror du ikke vil like svarene det siste vil gi deg...
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.785
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Vil du ha svar?
    Er du sikker?
    Jeg tror ikke du vil like det.
    Ondskap, djeveler og guder er en fantasi oppfunnet av religiøse som må ha en forklaring på alt, selv om det noenganger ikke finnes en forklaring. Vitenskapen har masse rundt dette, det er bare å lese seg opp. Empati, samt forskjellen på fakta og fantasi er kanskje et sted å begynne? Du kan også starte med gruppetenking og indoktrinering, selv om jeg tror du ikke vil like svarene det siste vil gi deg...
    Ja, og det fins literatur som motsier alle teoriene du har lest deg opp om religiøses fantasier. Men det du ikke har fått med deg er at jeg er langt langt langt på vei enig med deg. Overtro er overtro og eventyr. Men
    Jesu liv og virke er ikke eventyr. Han levde på jorden og han døde på et kors. Det er et historisk faktum. Man kan diskutere om undrene skjedde fysisk osv og om religiøse driver med indokterinering. Vi kan se på Hitler, Stalin og Pål Pot og ateistisk indokterinering, kan være lik indokterinering i andre religioner også. Men for deg er alle religioner og religiøse en og samme suppe med hjernevaskede folk.
    Men jeg spør etter vitenskapens definisjon på ondskap vi så i Memphis
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.963
    Antall liker
    2.224
    På en måte har han jo rett. For det er jo ingen tvil om hva som hadde skjedd om donald satt i presidentstolen i fjor.
    Det har han nok ikke. Ukraina hadde med stor sannsynlighet vært underlagt det russiske terrorregime og kleptokrati nå, hvis den oransje narsissist hadde sittet på tronen i USA.

    Dr.E
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.686
    Antall liker
    10.259
    Ja, og det fins literatur som motsier alle teoriene du har lest deg opp om religiøses fantasier. Men det du ikke har fått med deg er at jeg er langt langt langt på vei enig med deg. Overtro er overtro og eventyr. Men
    Jesu liv og virke er ikke eventyr. Han levde på jorden og han døde på et kors. Det er et historisk faktum. Man kan diskutere om undrene skjedde fysisk. Jesus snakket om indre og ytre øyne.
    Men jeg spør etter vitenskapens definisjon på ondskap vi så i Memphis
    Jeg tror ikke det er formålstjenlig for en religiøs å gå opp stien om hva som forårsaker ondskap. Dere har jo selv en rekke guder som har begått de mest absurde massedrap opp gjennom sine ymse historier, hvorav noen av disse historiene antakelig er unnfanget i tung rus fra hallusinogene naturmidler.
    Og enda har vi ikke pratet om det faktum at man uten videre godtar at en viss gud ba Abraham brenne guttungen sin på bålet, for å vise sin kjærlighet. Sjukere blir det antakelig ikke.

    Naturvitere og antropologer har mange utlegninger omkring ondskapens natur, det er bare å lese seg opp.
    Det finnes en mengde stoff, her har du et eksempel: https://utforsksinnet.no/vitenskapen-bak-ondskap/
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.623
    Antall liker
    35.574
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det har han nok ikke. Ukraina hadde med stor sannsynlighet vært underlagt det russiske terrorregime og kleptokrati nå, hvis den oransje narsissist hadde sittet på tronen i USA.
    Det var vel det AndersR mente. Om DJT hadde vært president ville han gjort en «deal» med putin på bakrommet som ville gjort ukrainsk kapitulasjon og oppstykking av landet uunngåelig. Om noen protesterte ville han også trukket USA ut av NATO i protest og sagt «forsyn deg» til putin.
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.963
    Antall liker
    2.224
    Det var vel det AndersR mente. Om DJT hadde vært president ville han gjort en «deal» med putin på bakrommet som ville gjort ukrainsk kapitulasjon og oppstykking av landet uunngåelig. Om noen protesterte ville han også trukket USA ut av NATO i protest og sagt «forsyn deg» til putin.
    Vel for å spikke litt flis. The Great Genius sier jo faktisk; Putin ville aldri ha gått inn. Det er vel ganske far fetched som de sier i Volda.

    Dr.E
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.768
    Antall liker
    1.986
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Det er det vel ingen som vet annet enn de som lever i vår parallelle verden der Trump ble valgt for andre gang .
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.785
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror ikke det er formålstjenlig for en religiøs å gå opp stien om hva som forårsaker ondskap. Dere har jo selv en rekke guder som har begått de mest absurde massedrap opp gjennom sine ymse historier, hvorav noen av disse historiene antakelig er unnfanget i tung rus fra hallusinogene naturmidler.
    Og enda har vi ikke pratet om det faktum at man uten videre godtar at en viss gud ba Abraham brenne guttungen sin på bålet, for å vise sin kjærlighet. Sjukere blir det antakelig ikke.

    Naturvitere og antropologer har mange utlegninger omkring ondskapens natur, det er bare å lese seg opp.
    Det finnes en mengde stoff, her har du et eksempel: https://utforsksinnet.no/vitenskapen-bak-ondskap/
    Oi her var det mye rart Disqutabel. Guder?? Skal jeg stå ansvarlig for hedningers Guder og menneskeoffer?? Hvis Boko Haram dreper barn og kidnapper, voldtar barn, skal jeg være ansvarlig for det siden jeg er i kategorien og meningsgrupoeringen "religiøs"??
    GT er hovedsaklig jødenes historie. Er man ikke troende så kan vi da bli enig om at Mosebøkene er mest sentralt i jødedommen. Jeg er ikke Jøde.

    "Ja, det står om ondskap i grunnfag literatur psykologi psykiatri, behandlingsmetodikk osv. Skal vi se" ro ro til fiskeskeskjær.
     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.686
    Antall liker
    10.259
    Oi her var det mye rart Disqutabel. Guder?? Skal jeg stå ansvarlig for hedningers Guder og menneskeoffer?? Hvis Boko Haram dreper barn og kidnapper, voldtar barn, skal jeg være ansvarlig for det siden jeg er i kategorien og meningsgrupoeringen "religiøs"??
    Det var en generell betraktning omkring en hver som forholder seg til en eller annen gud som det øverste på rangstigen. Som du muligens kjenner til, finnes det flere varianter over temaet.
    Du er ansvarlig for dine egne handlinger og ytringer, ikke noe annet.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.785
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Det var en generell betraktning omkring en hver som forholder seg til en eller annen gud som det øverste på rangstigen. Som du muligens kjenner til, finnes det flere varianter over temaet.
    Du er ansvarlig for dine egne handlinger og ytringer, ikke noe annet.
    Nei, hvis du har dårlige venner kan man bli butet inne som medvirkende. I USA blir man dømt for å stå å se på kompisenes handlinger. Er det ondskap å stå å se på?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn