Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    The party of stupid:
    I neste episode:

    Bill would ban teaching in Montana schools
    A bill in the state Legislature seeking to regulate public schools got its first hearing Monday. The legislation’s sponsor says the policy aims to prevent kids from being taught things.


    Greit nok, det kan hende at dette ikke er hva de egentlig prøver å oppnå, men i praksis føles det litt sånt for meg som tilskuer i det minste.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Skolen har blitt platform for en ny politisk ideologi hvor politisk Mobbing er sentralt. Dette er også døden for Hollywood. Folk går ikke på kino lenger fordi det er forutsigbar platt woke søppel markedsført av mobbere og netttroll. Man bruker ikke vitenskapelige fakta som annet en å ydmyke folk, ikke opplyse.
     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    Skjermbilde 2023-02-13 kl. 09.56.30.png

    Mye rare teorier her. Kinobesøket gikk i dass grunnet Covid. Nå svakt på vei oppover igjen, men vil nok bli vanskelig å nå gamle høyder. Som man kan se var det en langsomt fallende trend i antall solgte billetter frem mot nedstengningen.

    Vil vel anta at streaming et klart større problem enn "ideologisk mobbing".

    EDIT:
    The live streaming industry saw a 99% increase in hours watched between 2019 and 2020.
    It all started with the 2020 lockdown. Non-essential workers were home and spent much of their time streaming. Some of the services experienced more than spectacular growth. Take, for example, Facebook Gaming. According to the video game streaming statistics, this service had 238% year-over-year growth. Similarly, Twitch witnessed 101% growth compared to the year before. At 65%, YouTube Gaming’s rise was less impressive but still considerable.
    Kilde: https://truelist.co/blog/streaming-statistics/

    Så om "ideologisk mobbing" var problemet, så ville vel alle varianter av filmopplevelser gå ned, mens totalen faktisk viser det diametralt motsatte. Folk elsker å se film fortsatt.
     
    Sist redigert:

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Vis vedlegget 892503

    Mye rare teorier her. Kinobesøket gikk i dass grunnet Covid. Nå svakt på vei oppover igjen, men vil nok bli vanskelig å nå gamle høyder. Som man kan se var det en langsomt fallende trend i antall solgte billetter frem mot nedstengningen.

    Vil vel anta at streaming et klart større problem enn "ideologisk mobbing".
    Det er kvaliteten og forenklede arketyper. De nye superhelter er afroamerikansk interlektuell kvinner som alle sier og mener det samme.. Det skal bankes inn gang på gang. Tydelig at det må bankes inn i ditt hode også, om og om igjenn. Diveeeersiiityyy!
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.719
    Antall liker
    1.948
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Det er så mye wokeness i film nå at det er ikke rart hvis det flopper i allefall.
    Heldigvis finnes det mye bra film fra før inntoget av woke
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    Det er kvaliteten og forenklede arketyper. De nye superhelter er afroamerikansk interlektuell kvinner som alle sier og mener det samme.. Det skal bankes inn gang på gang. Tydelig at det må bankes inn i ditt hode også, om og om igjenn. Diveeeersiiityyy!
    Ser lite sånne filmer, så jeg vet ikke en gang hva du prater om.
    Jeg viser bare at statistisk har du ikke et poeng.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.523
    Antall liker
    35.420
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Ser lite sånne filmer, så jeg vet ikke en gang hva du prater om.
    Jeg viser bare at statistisk har du ikke et poeng.
    Statistikken din viser ikke respons på overdådig anti Trump pro woke politisk forkvaklet innhold blandet inn i figurene i Disney og marvel filmer som for eksempel Wakanda Forever. Hollywood er villig til å lage søppel for å formidle politisk budskap til.......barn.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.656
    Antall liker
    15.753
    Torget vurderinger
    2
    The party of stupid, ved partilederen:


    Ungdom har ikke godt nok utviklet hjerne til å forstå klimadebatten og bør derfor ikke få undervisning om den:

     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    Statistikken din viser ikke respons på overdådig anti Trump pro woke politisk forkvaklet innhold blandet inn i figurene i Disney og marvel filmer som for eksempel Wakanda Forever. Hollywood er villig til å lage søppel for å formidle politisk budskap til.......barn.
    Den viser ingen slik respons, fordi det ikke er noen slik respons, annet enn blant forkvaklede sjeler.

    Jo, du har et poeng omkring overdreven woke-respons rundt omkring, men i så henseende er du vel selv et levende eksempel, ettersom du ikke tåler at folk med et annet syn enn ditt eget forsøker å skape litt mer like rettigheter blant folk.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    The party of stupid, ved partilederen:


    Ungdom har ikke godt nok utviklet hjerne til å forstå klimadebatten og bør derfor ikke få undervisning om den:

    Ja vel akkurat. Jeg er ikke frp idiot. Hva har dette med amerikansk woke å gjøre?
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Den viser ingen slik respons, fordi det ikke er noen slik respons, annet enn blant forkvaklede sjeler.

    Jo, du har et poeng omkring overdreven woke-respons rundt omkring, men i så henseende er du vel selv et levende eksempel, ettersom du ikke tåler at folk med et annet syn enn ditt eget forsøker å skape litt mer like rettigheter blant folk.
    Jeg tror ikke man skaper like rettigheter blandt folk ved å rive ned familien som institusjon for deretter å lage en ny konstelasjon hvor hudfarge og kjønnsforvirring skal systematiseres i et system inspirert av totalitære strukturer.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.719
    Antall liker
    1.948
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Problemet med den filmen er at det bare er svarte i den og den hyller et samfunn kun for svarte. Ingen andre raser er representert
    Den filmen bygger opp rundt narrativet om at de svarte er overlegne de andre raser.

    I andre filmer feks den norrøne så er det flere raser representert
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    Problemet med den filmen er at det bare er svarte i den og den hyller et samfunn kun for svarte. Ingen andre raser er representert
    Den filmen bygger opp rundt narrativet om at de svarte er overlegne de andre raser.

    I andre filmer feks den norrøne så er det flere raser representert
    Føler du det like problematisk med filmer det nesten bare er hvite i, så har du ikke likt mange filmer siden du ble født og fram til i dag.
    Sjekket castingen på Wakanda forever, og det er faktisk flere hvite på rollelista.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.719
    Antall liker
    1.948
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Jeg føler det ikke som noe problem noen veier, så lenge det "føles naturlig"
    Dvs en film om feks Norge på 1800tallet bør inneholde for det meste hvite mennesker som ser noenlunde nordiske ut.
    Men det er jo det som er hele problemet med wokeness:
    Plutselig skal man endre historien for å få på plass diversifisert casting og dette går utover troverdigheten til filmen / historien som fortelles.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    Jeg føler det ikke som noe problem noen veier, så lenge det "føles naturlig"
    Dvs en film om feks Norge på 1800tallet bør inneholde for det meste hvite mennesker som ser noenlunde nordiske ut.
    Men det er jo det som er hele problemet med wokeness:
    Plutselig skal man endre historien for å få på plass diversifisert casting og dette går utover troverdigheten til filmen / historien som fortelles.
    Nå har ikke jeg peil på hva Wakanda handler om, men det ser jo ut som noe eventyraktig, med serietittel Black Panther eller noe sånt, så jeg vet ikke hvorfor eller hvordan det skulle være problematisk at de fleste skuespillerne er fargede, men det er mulig jeg overser noe.
    Og ellers er det mye rart i verden.

    Boka anbefales, for øvrig.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.235
    Det er lenge siden jeg leste Den svarte vikingen. Var det ikke en teori om at han kom fra Arkhangelskområdet? Har mer trua på at han bare var litt skitten.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    Jeg føler det ikke som noe problem noen veier, så lenge det "føles naturlig"
    Dvs en film om feks Norge på 1800tallet bør inneholde for det meste hvite mennesker som ser noenlunde nordiske ut.
    Men det er jo det som er hele problemet med wokeness:
    Plutselig skal man endre historien for å få på plass diversifisert casting og dette går utover troverdigheten til filmen / historien som fortelles.
    Hvilken historie må endres for at Wakanda Forever skal være likestilt med andre tilsvarende filmer?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    Det er lenge siden jeg leste Den svarte vikingen. Var det ikke en teori om at han kom fra Arkhangelskområdet? Har mer trua på at han bare var litt skitten.
    Han hadde mørkere hud, men antakelig ikke såpass mørk som deler av Afrika. Tesen er at han ble røvet / byttet til seg under en handelstur innover langs elva Nordre Dvina, ganske dypt inne i landet.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.719
    Antall liker
    1.948
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Hvilken historie må endres for at Wakanda Forever skal være likestilt med andre tilsvarende filmer?
    De burde ha en ganske like andel hvite/svarte/asiatiske/latinske, samt begge kjønn, og homofile/lesbiske og en par transer for at det skal være woke apporoved.
    Nå virker det som en forsøk på å selge inn "black power" og avstand fra de hvite.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.723
    Antall liker
    9.346
    Sted
    Trondheim
    Og siden dette er en film med mennesker med superkrefter bør det være hvite med, for det har jo alltid vært mange svarte med i tidligere filmer med slikt tema. Supermann-filmene hadde jo massevis av fargede med i viktige roller, ikke sant?

    Jeg må innrømme at jeg ikke har hatt noen planer om å se den filmen, men nå setter jeg den sikkert på på et eller annet tidspunkt. Jeg er normalt ikke spesielt interessert i disse Marvel-filmene.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.719
    Antall liker
    1.948
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Det er nettopp det som er problemet, spiderman inneholder flere fagede nå etter "woke bølgen"
    Mens det gjelder ikke andre veien og vi har en film som handler om et land med en stor vegg for å holde andre ute.
    Mon tro om den hadde blitt godtatt hvis plottet var et land med bare hvite som lagde en mur for å holde de andre ute.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    Det er nettopp det som er problemet, spiderman inneholder flere fagede nå etter "woke bølgen"
    Mens det gjelder ikke andre veien og vi har en film som handler om et land med en stor vegg for å holde andre ute.
    Mon tro om den hadde blitt godtatt hvis plottet var et land med bare hvite som lagde en mur for å holde de andre ute.
    Aldri sett makan til wokeness.

    Hollywood har vært praktisk talt hvitt i hundre år, med unntak av kjeltringrollene.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.523
    Antall liker
    35.420
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det er nettopp det som er problemet, spiderman inneholder flere fagede nå etter "woke bølgen"
    Mens det gjelder ikke andre veien og vi har en film som handler om et land med en stor vegg for å holde andre ute.
    Mon tro om den hadde blitt godtatt hvis plottet var et land med bare hvite som lagde en mur for å holde de andre ute.
    Hmmm, mon tro om ikke den filmen er lagd opptil flere ganger allerede?
     
    Sist redigert:

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.719
    Antall liker
    1.948
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Aldri sett makan til wokeness.

    Hollywood har vært praktisk talt hvitt i hundre år, med unntak av kjeltringrollene.
    Det kan vel kanskje ha noe med svart/hvitt filming og fremvisning å gjøre også kanskje?
    Men hvis du ser på filmer fra 70-80-90-00 så er det flust av fargede skuespillere der, det faller naturlig inn og de er tatt med pga sine prestasjoner, ikke for å fylle en kvote.
    Mon tro hva de hvite som prøvespilte for black panther tenkte da de fikk høre at "du er flink, men pga din hudfarge passer du ikke inn i denne filmen"
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.719
    Antall liker
    1.948
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    yes og det er det som er problemet.
    Hva med å bare lage en god film, caste de beste skuespillerne og drite i om det oppfyller en kvote.
    Da slipper de kanskje filmer som flopper, og hvor produsent skylder på publikum, ikke seg selv.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.130
    Antall liker
    9.442
    yes og det er det som er problemet.
    Hva med å bare lage en god film, caste de beste skuespillerne og drite i om det oppfyller en kvote.
    Da slipper de kanskje filmer som flopper, og hvor produsent skylder på publikum, ikke seg selv.
    Idris Elba ble vel engang vurdert som den nye James Bond. Ble litt rabalder da.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.719
    Antall liker
    1.948
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Idris Elba ble vel engang vurdert som den nye James Bond. Ble litt rabalder da.
    Ja, nok et eksempel på noe som har blitt ødelagt. Nå er vel James Bond død og en kvinne overtar, blir spennende å se hvordan det går.

    Edit: Og hvis noen har inntrykk av at jeg har noe imot fargede så er det langt fra sannheten. Jeg har både venner og gamle flammer fra alle verdensdeler.
    Jeg bare liker ikke wokeness, og at det ødelegger filmer/serier
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn