Sport, sykkel og trening Premier League 21/22

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.825
    Antall liker
    16.004
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Den engelske fotballsesongen er i gang igjen til stor glede for noen, og til forargelse for andre. Jeg tenkte at det var greit å ha en egen tråd for dette slik at interesserte kan få luftet sine gleder og frustrasjoner. I en slik tråd bør det være stor takhøyde. Og kun de groveste overtrampene bør belønnes med gult eller rødt kort.

    Kjør debatt.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.825
    Antall liker
    16.004
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Årets sesong blir forhåpentligvis spennende hele veien inn. United, City og Chelsea har fått gode forsterkninger. Liverpool har fått tilbake forsvaret sitt etter div. skader. Jeg ser for meg at det blir disse fire som vil kjempe om tittelen, men vi kan jo få overraskelser.
    Gønners virker til å være så svake at selv Martin Ødegaard kan heve laget betraktelig ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    metallirus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.12.2017
    Innlegg
    122
    Antall liker
    185
    Flott tråd, berømmer initiativet!

    Sjøl er jeg en svoren Manchester United supporter, for de siste 40 åra, eller noe der omkring.
    Post-Ferguson tida har fremstått som en endeløs ørkenvandring, med så mange kleine øyeblikk at det ofte har gjort vondt. Hvem kan vel glemme Moyes, som styrte gullaget rett i grøfta, Van Gaals defensive spillestil, og ikke minst sutringa til Mourinho!!
    Ser unektelig bedre ut med Sunny Boy i sjefsstolen, men det virker dessverre som ustabilitets-spøkelset fortsatt hjemsøker oss.
    Og såpass mye at vi nok ikke henger med når gullet skal deles ut i mai neste år.

    Men hey, hvem vet, større undere har skjedd. Hvis nygutta slår til, defensiv midtbane skjerper seg, og vi får stabile spissprestasjoner med mange mål, så kan det jo være. Eller ikke. Det er nettopp spenninga med fotballen vi er så glade i fra England.

    GGMU!
     
    Sist redigert:

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Hadde vært gøy om topp 4 fra forrige sesong alle røyk ut av årets topp 4. Ville gjort ligaen mer spennende.

    Så heia lag som f.eks. West ham, Everton, Spurs og Leicester.
     

    Billa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Innlegg
    1.134
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    Og selvsagt Leeds😎
    Ser bra ut for West Ham. Glimrende i går.
    Har tippet gull til Liverpool, men Chelsea ser veldig bra ut.
     

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.388
    Antall liker
    952
    Sted
    Oslo
    Håper det kan komme noen regler som kan regulere kjøpefesten en smule. Som Saints-supporter er det mindre hyggelig å måtte være farmerklubb til klubber som ikke klarer/satser på å få fram egne yngre talenter. Blir for dumt når klubber kun har en eller to engelskmenn i startelleveren. En ting er å kjøpe fra andre ligaer eller lavere divisjoner, noe annet er det å kjøpe de beste spillerne til konkurrenter i samme divisjon. PL blir mindre jevn og kompetitiv når Grealish går fra Villa til City eller når Liverpool, som havnet under Saints på tabellen i 2016, hamstret f.eks. Mane og Lallana.

    I tillegg blir det for dumt når spillere er på kontrakt og tjener millioner, og så streiker for å tvinge igjennom overganger. Virgil van Dijk hadde 4 år igjen i kontrakten med Saints med årslønn på 50 millioner og nekter å trene/spille for å gå til Liverpool når Saints ikke ønsker å selge. Lignende tendenser med Kane nå.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.825
    Antall liker
    16.004
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Håper det kan komme noen regler som kan regulere kjøpefesten en smule. Som Saints-supporter er det mindre hyggelig å måtte være farmerklubb til klubber som ikke klarer/satser på å få fram egne yngre talenter. Blir for dumt når klubber kun har en eller to engelskmenn i startelleveren. En ting er å kjøpe fra andre ligaer eller lavere divisjoner, noe annet er det å kjøpe de beste spillerne til konkurrenter i samme divisjon. PL blir mindre jevn og kompetitiv når Grealish går fra Villa til City eller når Liverpool, som havnet under Saints på tabellen i 2016, hamstret f.eks. Mane og Lallana.

    I tillegg blir det for dumt når spillere er på kontrakt og tjener millioner, og så streiker for å tvinge igjennom overganger. Virgil van Dijk hadde 4 år igjen i kontrakten med Saints med årslønn på 50 millioner og nekter å trene/spille for å gå til Liverpool når Saints ikke ønsker å selge. Lignende tendenser med Kane nå.

    Financial Fair Play er allerede på plass, så får tiden vise hvor effektivt dette er. Men helt rettferdig blir det nok aldri.

    At ambisiøse spillere gjør det de kan for å flykte fra Soton har jeg derimot full forståelse for 😂
     

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.388
    Antall liker
    952
    Sted
    Oslo
    Financial Fair Play er allerede på plass, så får tiden vise hvor effektivt dette er. Men helt rettferdig blir det nok aldri.

    At ambisiøse spillere gjør det de kan for å flykte fra Soton har jeg derimot full forståelse for 😂
    Alle kjenner til de 10 år gamle "reglene" der. De funker ikke.

    Er det ikke på tide at du bytter favorittlag til PSG? Har hørt de blir gode i år:ROFLMAO:
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.825
    Antall liker
    16.004
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Alle kjenner til de 10 år gamle "reglene" der. De funker ikke.

    Er det ikke på tide at du bytter favorittlag til PSG? Har hørt de blir gode i år:ROFLMAO:
    Det går rykter om at PSG prøver å signere Ronaldo også, så det er vel fare for at de kan bli en trussel i CL. Men det burde jo ikke bekymre en Soton supporter.

    Bytte av lag er vel ikke noe en driver med. I mitt tilfelle så gikk det i arv, så jeg hadde vel aldri noe valg. Og det hadde aldri sønnen min heller 😂
     

    Funk4Ever

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2014
    Innlegg
    177
    Antall liker
    91
    Sted
    Oslo
    Financial Fair Play er allerede på plass, så får tiden vise hvor effektivt dette er. Men helt rettferdig blir det nok aldri.

    FFP er død. Det sørget et oppbud med toppadvokater fra City for.

    Istedenfor ønsker UEFA å innføre "luksus-skatt", dvs at de klubbene som handler for en viss prosentandel av omsetningen blir ilagt en høy skatt. DET skremmer nok disse oljeland-klubbene som City og PSG. Betyr vel bare at UEFA får mer penger i sine korrupte lommer.

    ---

    I år håper jeg Liverpool tar nr 20! YNWA!
     

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.388
    Antall liker
    952
    Sted
    Oslo
    Det går rykter om at PSG prøver å signere Ronaldo også, så det er vel fare for at de kan bli en trussel i CL. Men det burde jo ikke bekymre en Soton supporter.

    Bytte av lag er vel ikke noe en driver med. I mitt tilfelle så gikk det i arv, så jeg hadde vel aldri noe valg. Og det hadde aldri sønnen min heller 😂
    Siste lille rest av Liverpool-sjel forsvant ut med Gerrard. Du er bare fan av en pengesekk, så det er jo logisk at du følger pengeflommen. Som vi sang på Anfield "You're just a town for the tourists" :ROFLMAO:
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.395
    Antall liker
    1.520
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Siste lille rest av Liverpool-sjel forsvant ut med Gerrard. Du er bare fan av en pengesekk, så det er jo logisk at du følger pengeflommen. Som vi sang på Anfield "You're just a town for the tourists" :ROFLMAO:
    Hmm, hva med Trent Alexander Arnold og Curtis Jones, begge local lads?
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.825
    Antall liker
    16.004
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Siste lille rest av Liverpool-sjel forsvant ut med Gerrard. Du er bare fan av en pengesekk, så det er jo logisk at du følger pengeflommen. Som vi sang på Anfield "You're just a town for the tourists" :ROFLMAO:
    Sleivspark må vi jo tolerere i en tråd som dette ;) Men hvilken klubb er det som er eid av en Kinesisk riking ?
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Sleivspark må vi jo tolerere i en tråd som dette ;) Men hvilken klubb er det som er eid av en Kinesisk riking ?
    Den største eieren i Soton er fra Kina, mens i Wolverhampton er klubben heleid av et kinesisk selskap.

    Roy
     

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.388
    Antall liker
    952
    Sted
    Oslo
    Hehe! Gao er ikke spesielt rik (i hvert fall sammenlignet med Fenway oligarkene i Liverpool) og spytter ikke inn noen kroner selv. Sies at han egentlig har massiv gjeld, men det er uansett ingen økonomisk hjelp å få fra ham. Vi må utvikle spillere og selge for å kunne kjøpe.
     
    Sist redigert:

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.825
    Antall liker
    16.004
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Hehe! Gao er ikke spesielt rik (i hvert fall sammenlignet med Fenway oligarkene i Liverpool) og spytter ikke inn noen kroner selv. Sies at han egentlig har massiv gjeld, men det er uansett ingen økonomisk hjelp å få fra ham. Vi må utvikle spillere og selge for å kunne kjøpe.
    Tsk. Fenway er da ikke Oligarker, men yankeer evt. kapitalister. Det må være Chelski du tenker på.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Han er vel snart 40 år så det er vel ikke en investering for fremtiden de tenker på
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.335
    Antall liker
    35.029
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Kan ikke gjøre noe annet enn å gratulere alle som har Manchester United som deres favorittlag med signeringen av Ronaldo.
    Med alle de store signeringene denne sommeren United har hatt så bør alt annet enn seier "i det meste" betegnes som fiasko.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.689
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Jeg så en del kjedelig spill fra Ronaldo i serie A siste sesong så det kan være greit å bli kvitt fyren.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.901
    Antall liker
    19.747
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Han er vel snart 40 år så det er vel ikke en investering for fremtiden de tenker på
    Spørs hva man mener med "investering for fremtiden" det. De bygger jo et lag som må regnes med, og med svært sterke signeringer i sommer. Noe som vil påvirke både spillet, resultater òg attraktiviten når det gjelder fortsatt å sikre nye, sterke signeringer.

    I så henseende er det jo veldig framtidsrettet.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.825
    Antall liker
    16.004
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Selv om jeg har forstått at man helst bør være Liverpool-fan i denne tråden, er jo dette litt av en nyhet;

    Det er alltid en fordel å være Liverpool fan 😅

    Ellers må man jo gratulere United med signeringen av Ronaldo. Han kommer nok til å sette sitt preg på årets sesong. Og det skulle ikke forundre meg om han kommer til å gå over i en trenerrolle etterhvert.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.901
    Antall liker
    19.747
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Selv er jeg jo selvsagt Liverpool-fan. Alltid vært det. Likevel har jeg hatt sansen for United de siste 30 årene også.

    Er garantert både bipolar og det som verre er 🤯
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Første gang jeg har lest om en som nesten holder med begge. :cool:
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.901
    Antall liker
    19.747
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Første gang jeg har lest om en som nesten holder med begge. :cool:
    En periode holdt jeg med Derby, Nottingham Forest òg Liverpool. Det var fryktelig strevsomt, skal jeg si deg. Heldigvis gjorde de to første det så dårlig utover 90-tallet at livet gradvis ble lettere... 🤣
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.825
    Antall liker
    16.004
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    0 poeng, 0 mål og 9 baklengs etter tre kamper.
    Er det noen som tror at denne mannen blir sittende lenge ?

    8A62085C-7E53-405B-B3C5-3902E28507AF.jpeg
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.116
    Antall liker
    7.742
    Sted
    Oslo
    Internasjonal fotball er for tiden bare internasjonal underholdning.
    Ingen hever øyenbrynene om Scorsese hyrer DeNiro, Dicaprio og Nicole Kidman, og gir de 20mill $ hver.
    Penga rår, javel, men det blir sannsynligvis en jævla bra film.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.689
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Tja, han scoret 29 mål på 33 kamper. Gjør han det samme for United så vinner de serien.
    Trekk fra alle straffene så blir det ikke så mye spennende spill igjen. Fyren stod stort sett stille og ventet på ballen. Det er det jeg kaller kjedelig.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.116
    Antall liker
    7.742
    Sted
    Oslo
    Trekk fra alle straffene så blir det ikke så mye spennende spill igjen. Fyren stod stort sett stille og ventet på ballen. Det er det jeg kaller kjedelig.
    Det fine med den portugisern, er at han spiller for lag jeg liker å hate.
    Hold ham unna Barca og Liv'pool, så kan han være klyse hvor han vil.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.162
    Antall liker
    6.827
    Torget vurderinger
    4
    Det meldes om god stemning på Old Trafford.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.825
    Antall liker
    16.004
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Ronaldo er ikke like aktiv i spillet som han pleide. Men han vet hvor målet står.
    Jeg trodde ikke United ville være med å kjempe om tittelen før han kom, men nå tror jeg det.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn