Sport, sykkel og trening Premier League 21/22

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.216
    En liten refleksjon rundt hvordan de rike klubbene i stadig større grad sikrer seg tilgang til pengesekken og samtidig holder andre klubber utenfor.
    Dette er for øvrig grunnen til at jeg ikke bruker en krone på å se fotballkamper, selv om jeg er over snittet interessert.
    Internasjonal fotball blir stadig mer renspikket mafiavirksomhet.

    Aston Villa treated 'very harshly' as statement issued - Kieran Maguire (footballinsider247.com)


    “Super League clubs have extracted concession after concession both domestically and within Uefa,” he told Football Insider’s Adam Williams.

    “The 10-year coefficient system, for example, means the likes of Aston Villa could get into Europe and outperform one of the other clubs but get less money.

    “Everything is geared towards the protection of the cartel. It’s difficult to see how that can be reversed, although there is a very good case for reversing it.

    “For a club like Villa with ambitious owners, it seems very harsh. Why shouldn’t they have a fair shot at the Champions League? The distribution favours the Super League clubs both domestically and in Europe.”
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.652
    Antall liker
    3.353
    Uefa var sterkt i mot Super League slik den ble presentert i fjor av RM, Barca, Juve og noen Engelske klubber. Men jeg lurer på om ikke den egentlige grunnen var at de selv sto i fare for å miste de store klubbene til en annen organisasjon. Selve konseptet at de store klubbene sikrer seg større tilgang til pengesekken og samtidig holder andre klubber utenfor er de nok ikke i mot.

    Jeg ser vell ikke lyst på CL-sjansen til lag som faller utenfor de få store slik som Villa i England eller oss her i Norge.

    FFP er i tillegg en vits som åpenbart Uefa ikke tenker mer på.
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.216
    Uefa var sterkt i mot Super League slik den ble presentert i fjor av RM, Barca, Juve og noen Engelske klubber. Men jeg lurer på om ikke den egentlige grunnen var at de selv sto i fare for å miste de store klubbene til en annen organisasjon. Selve konseptet at de store klubbene sikrer seg større tilgang til pengesekken og samtidig holder andre klubber utenfor er de nok ikke i mot.

    Jeg ser vell ikke lyst på CL-sjansen til lag som faller utenfor de få store slik som Villa i England eller oss her i Norge.

    FFP er i tillegg en vits som åpenbart Uefa ikke tenker mer på.
    UEFA var naturligvis redde for å miste pengesekken. Da var det FA som reddet dem, da de truet med å kaste ut mafialagene fra PL. Men er ikke FA med på leken selv? Fair Trade-reglene deres er jo også et enormt hinder for at nye klubber skal kunne hevde seg i toppen. Blir interessant å se hvordan Newcastle blir å sno seg forbi den.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.216
    Tenk at Sunderland vant playoffen til championship. Der snakker vi om mange hardt prøvede supportere. Noen som har sett Sunderland Forever på Netflix?
     

    Rallar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.08.2019
    Innlegg
    280
    Antall liker
    659
    Sted
    Hadeland
    Jeg er sålangt fornøyd, mitt Arsenal har fått den beste starten på mange år men er redd det ikke varer, ser nå Chelsea-Tottenham og håper på U.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.253
    Antall liker
    9.072
    Premier League er tilbake. Til glede for noen og frustrasjon for andre.
    Forklar en tulling som ikke følger med. Er det slik at han her fyren sitter og ser på kampen «live» mens andre sitter og ser/hører på han igjen og ikke på kampen?
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.216
    Kanskje supporterne til ManU er litt mindre breiale enn de har pleid å være. Får se på jobb i morgen.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.253
    Antall liker
    9.072
    Snakket med en ex kollega tidligere i dag som har sesongkort på Old T., han var i skikkelig dårlig hommør, ikke mottakelig for noe som helst. I hvert fall ikke spøk.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn