OMF's anlegg!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Tytte71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.01.2008
    Innlegg
    2.150
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    2
    Kan du for interessens skyld sette målemicen midt i rommet og kjøre frekvenssveip 10-100Hz på hhv. bak og frontkanal og så presentere de to målingene med impulsvisning (skalere målingene slik at det er mulig å lese størrelsen på evt. avvik)?
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Hei!

    Det er ganske store vinduer (3x120x150) med lydglass (det er brukt tykkere glass en normale vinduer).

    Basskassene er limt på lecaveggen med foamfix.

    Slettet alle målingene etter dagens økt, men skal ta det med ved neste korsvei.

    mvh
    OMF
    Glassvinduer kan ha en grunnressonans fra 15hz, så det kan godt være du har rett. :)
    Jeg synes likevel det er rart at vinduene alene skal ressonere over 90 db som vist på målingen. Vil tippe at vinduene blir trigget av en romressonans og eller en ressonans i grunnkonstruksjonen i vegger, tak eller gulv.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.873
    Antall liker
    8.868
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    En kjapp måling mens eldste barn fortsatt er våken.

    Øverste måling som før.
    Nederste med et par hender på hvert vindu.

    Mvh
    OMF

    uten hånd.jpg


    med hånd.jpg
     

    Tytte71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.01.2008
    Innlegg
    2.150
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    2
    Ser ut som synderen er fersket. Uansett, etterslepet/resonansen ved 18Hz er neppe det som gjør størst utslag ift. opplevd kvalitet.
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Det gav jammen stort utslag på decay. :) Peaken ser uendret ut, stemmer det?
    Har du mulighet til å legge ut den første målingen vridd så man kan se "bølgen" sidelengs?
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.873
    Antall liker
    8.868
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Får ikke helt til det...men prøver å isolere den litt.

    Nå greide jeg nok ikke å engasjere samboeren og huset tenåringsdatter så veldig i dette prosjektet, så det er ikke mye demping det er snakk om her.

    Mvh
    OMF

    take 2 uten hånd.jpg


    take 2 med hånd.jpg
     

    Kvålsvoll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    1.696
    Sted
    Ålesund, Norge
    Det som er bra er at det er såpass lavt ned i frekvens, for vanlig musikk blir det ikke like merkbart lydmessig i forhold til slik som det ser ut på bildene.

    Det som er ugunstig er at en ser stor forbedring med å dempe vinduene. For da blir det mye grubling over hvordan dette kan gjøres rent praktisk.

    Det er ikke sikkert eq vil virke så veldig bra her, resonansen blir dempet i nivå, men det er godt mulig den vil leve like godt utover i tid.

    Blir spennende å se hvordan du går frem videre her.
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Topp. Hvis du ser på forløpet på decayet på den rosa ikke det helt jevnt, men at den lager en bump etter litt tid. Det være målefeil eller et tramp eller annet, men kan det være vinduenes ressonans som trer ut av en romressonans vi ser?
     

    FredrikC

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.08.2009
    Innlegg
    905
    Antall liker
    371
    Torget vurderinger
    5
    Kan du ikke lage verdens første viskoelastiske sprosser? Noen hvitlakkerte alu profiler limt på glasset med 3M VHB tape f.eks.:cool:
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.873
    Antall liker
    8.868
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Topp. Hvis du ser på forløpet på decayet på den rosa ikke det helt jevnt, men at den lager en bump etter litt tid. Det være målefeil eller et tramp eller annet, men kan det være vinduenes ressonans som trer ut av en romressonans vi ser?
    Tror ikke vi skal tolke så veldig mye ut av det. Med tre vinduer som står å synger i et halvt sekund, så vil det bli veldig mye bølger i rommet, og mikrofonene står jo et annet sted...

    Mvh
    OMF
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.873
    Antall liker
    8.868
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Topp. Hvis du ser på forløpet på decayet på den rosa ikke det helt jevnt, men at den lager en bump etter litt tid. Det være målefeil eller et tramp eller annet, men kan det være vinduenes ressonans som trer ut av en romressonans vi ser?
    Tror ikke vi skal tolke så veldig mye ut av det. Med tre vinduer som står å synger i et halvt sekund, så vil det bli veldig mye bølger i rommet, og mikrofonene står jo et annet sted...

    Mvh
    OMF
    Absolutt. Tolkningen var bare for å indikere at problemet med selve peaken sannsynligvis ikke har noe med vinduene å gjøre selv om de synger.
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.073
    Antall liker
    1.507
    Torget vurderinger
    1
    Nå greide jeg nok ikke å engasjere samboeren og huset tenåringsdatter så veldig i dette prosjektet...
    Haha ;) Er nok flere som kjenner seg igjen i dette!

    Uavhengig av entusiasmen hos husstanden forøvrig, er vi nok mange på forumet som som følger dette med stor interesse!
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.882
    Antall liker
    10.715
    Torget vurderinger
    10
    Kan du ikke lage verdens første viskoelastiske sprosser? Noen hvitlakkerte alu profiler limt på glasset med 3M VHB tape f.eks.:cool:

    Denne er gjennomsiktig og enda sterkere: Hot Clear Strong Tape | Relekta
    Noen som helst mulighet for å fjerne noe man har montert med denne...?
    Kan fjerne fra vinduer ja, sitrusrens, vindusskrape og masse tålmodighet


    Og mens jeg har deg her...er det noe som løser opp Tec7 hvis man har fått en flekk man ønsker å fjerne...?
    Tja. Spett?


    Mvh
    OMF
    ...
     
    • Liker
    Reaksjoner: OMF

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.791
    Antall liker
    11.291
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Kan du ikke lage verdens første viskoelastiske sprosser? Noen hvitlakkerte alu profiler limt på glasset med 3M VHB tape f.eks.:cool:

    Denne er gjennomsiktig og enda sterkere: Hot Clear Strong Tape | Relekta
    Noen som helst mulighet for å fjerne noe man har montert med denne...?
    Kan fjerne fra vinduer ja, sitrusrens, vindusskrape og masse tålmodighet


    Og mens jeg har deg her...er det noe som løser opp Tec7 hvis man har fått en flekk man ønsker å fjerne...?
    Tja. Spett?


    Mvh
    OMF
    ...

    Tidsmaskin fjerner TEC7 flekker!
    Rørleggerfirmaet Brødrene Dal har tidsmaskin.
    Ser slik ut:

    Stjernegris.jpg
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.873
    Antall liker
    8.868
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Nye målinger i går kveld.

    Positivt:
    Nå bruker jeg "loopback timing reference" og da er det konsistens i målingene.
    Det var enkelt å måle tidsforsinkelse på impulsresponsen, og det viser seg at delayinnstillingen på Itech er riktig.
    Nå er det "logikk" i målingene - slik at når jeg reduserer gain på bak-søylene, så endrer måleresultatene seg mot de jeg hadde med bare frontene. Og jeg får flatest respons med å kjøre "kollisjon" litt foran bakvegg. Endte faktisk på 19ms som jeg hadde kalkulert.

    Negativt:
    Det er ganske store frekvensmessige avvik på front og bakbølge - noe som gjør at kanseleringen ikke blir "god nok"


    Dette kommer jo til å bli en langt prosjekt, men det er jo løsninger på det meste:
    1) Jeg må finne en løsningen på vinduene. Pr i dag tenker jeg mest på å lage en ramme i feks aluminium, med 9 fastskrudde sugekopper - som da kan festes på vinduet og både tilføre vekt og stivhet, og som enkelt kan fjernes igjen dersom det skulle komme normale mennesker på besøk. Et annet alternativ er å bytte glass i vinduene - fra dagens 4/6 mm glass - til dobbel eller trippellaminert 6 mm glass. Det blir sikkert også veldig bra, men kan nok fort koste opp i mot 20 store.

    2) Frekvensavvikene er håndterbare, men krever tid. Her bør jo vinduene også fikses før dette blir helt bra. I første omgang så går jeg til innkjøp av en Behringer DEQ2496. Da kan jeg feks lage en rett/fallende target - og bruke Auto EQ funksjonen - først på frontvegg, deretter på bakvegg. Det blir sikkert litt trøbbel med det også - siden jeg kun har et målepunkt, og bølgefrontene ikke er lik på tvers av rommet. Men det er verdt et forsøk. På sikt er det jo heller ikke umulig å kjøre egen amp og EQ på hver enkelt av baksøylene.

    Tok også litt målinger av resten av oppsettet - skal se om jeg får lagt de ut i kveld.

    Mvh
    OMF
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.885
    Antall liker
    4.323
    Spennende dette her, OMF,

    Jeg leker med tanken på å implementere DBA i Audiolense. Foreløpig er jeg usikker på hvordan det bør gjøres. Så nå kommer jeg til å følge ekstra godt med her...

    Når du snakker om frekvensmessig avvik - snakker du da om det som skjer i nærheten av bakhøyttalerne?
     
    • Liker
    Reaksjoner: OMF

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.873
    Antall liker
    8.868
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Frekvensmessige avvik er her så enkelt som at frekvensresponsen til frontbølgen og bakbølgen ikke er like.
    Det kan korrigeres relativt enkelt med å putte feks en DEQ2496 i kjeden, men den måler jo kun et punkt - og det vil naturlighvis være ulike avvik i hele bølgefronten.


    Men - jeg er optimist og skal ihvertfall gjøre et forsøk.

    Mvh
    OMF
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.073
    Antall liker
    1.507
    Torget vurderinger
    1
    Hva er tanken med å putte inn en DEQ2496? Hva kan en DEQ2496 som ikke Itech kan?
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.873
    Antall liker
    8.868
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    I teorien kan den sikkert gjøre det samme.

    Rent praktisk - så har jeg ikke skjønt bæret av den konfig software som Crown har, og som trengs for å sette EQ.
    Polaritet, Delay, gain og disse enkle tingene kan styres fra frontpanelet. Så - da er terskelen betydelig lavere for en DEQ2496.

    Jeg har til nå brukt analogt signal til DBA, men kommer til å bruke digitalt nå fremover. Da slipper jeg trolig en DA/AD konvertering.

    Mvh
    OMf
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.073
    Antall liker
    1.507
    Torget vurderinger
    1
    Med den innsatsen og resursbruken som du legger ned i dette, ville jeg tro at du skulle klare å mestre Audio Architect i løpet av få minutter. Til og med jeg greier det, men er enig i at programvaren ikke har det mest inuitive GUIet. Jeg har i tillegg en elendig PC (type 2500 på Elkjøp) for å styre dette, men allikevel går dette greit. Crown har også en enkel App for iOS. Når du sier det, husker jeg også at jeg brukte en del tid for i det hele tatt komme i gang med dette da jeg koblet det opp første gang. Vil uansett tro at mulighetene i Crown er tilsvarende eller bedre DEQ2496 og det vil jo være en fordel å slippe en ekstra komponent.

    Det er spennende å følge dette videre!
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Jeg har ikke helt fulgt med i timen, du driver hele bassrökla med én Itech med integrert DSP? En side pr. kanal i mono?
    Da er jeg enig med siste taler og tror du er bedre tjent med den innebygde DSPen i stedet for å introdusere atter en komponent.
    Ligger tutorials her:
    Crown Audio - Video Tutorials
    Og sikkert en del på youtube også

    Tror ikke annet enn at du tar Audio Architect på strak arm hvis du tar deg tid til å sette deg inn i sakene.
     
    • Liker
    Reaksjoner: OMF

    Tytte71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.01.2008
    Innlegg
    2.150
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    2
    2) Frekvensavvikene er håndterbare, men krever tid. Her bør jo vinduene også fikses før dette blir helt bra. I første omgang så går jeg til innkjøp av en Behringer DEQ2496. Da kan jeg feks lage en rett/fallende target - og bruke Auto EQ funksjonen - først på frontvegg, deretter på bakvegg. Det blir sikkert litt trøbbel med det også - siden jeg kun har et målepunkt, og bølgefrontene ikke er lik på tvers av rommet. Men det er verdt et forsøk. På sikt er det jo heller ikke umulig å kjøre egen amp og EQ på hver enkelt av baksøylene.
    Ingen skal si at du ikke gjør dette nøye. Veldig spennende å følge med.
    Når det gjelder frekvenslinjarisering av front og bakvegg før systemet settes opp til å spille som DBA system har jeg begrenset tro på. Frekvensmåling i bassområdet innebærer sampling av reflekterte bølger. Og det er jo nettopp reflekesjon DBA systemet skal bidra til å redusere. Så om du da frekvenslinjariserer front og bakvegg i ett punkt separat så er jeg redd du ikke oppnår det du er ute etter.
     

    Tytte71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.01.2008
    Innlegg
    2.150
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    2
    Jeg leker med tanken på å implementere DBA i Audiolense. Foreløpig er jeg usikker på hvordan det bør gjøres. Så nå kommer jeg til å følge ekstra godt med her...
    Veldig artig Bx! Når du først er inne på DBA sporet så er kanskje implementering av multiple subber ala Gedde like om hjørnet også?

    I forhold til DBA så kan det kanskje være noe å hente fra forskningen som er gjort på CABS ved universitetet i Ålborg. Antar en henvendelse der kan gi en del svar som vi ellers ikke finner på diy-forumene. Et par papers fra den kanten:
    http://webistem.com/acoustics2008/acoustics2008/cd1/data/articles/000836.pdf
    http://webistem.com/acoustics2008/acoustics2008/cd1/data/articles/000837.pdf
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.873
    Antall liker
    8.868
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    2) Frekvensavvikene er håndterbare, men krever tid. Her bør jo vinduene også fikses før dette blir helt bra. I første omgang så går jeg til innkjøp av en Behringer DEQ2496. Da kan jeg feks lage en rett/fallende target - og bruke Auto EQ funksjonen - først på frontvegg, deretter på bakvegg. Det blir sikkert litt trøbbel med det også - siden jeg kun har et målepunkt, og bølgefrontene ikke er lik på tvers av rommet. Men det er verdt et forsøk. På sikt er det jo heller ikke umulig å kjøre egen amp og EQ på hver enkelt av baksøylene.
    Ingen skal si at du ikke gjør dette nøye. Veldig spennende å følge med.
    Når det gjelder frekvenslinjarisering av front og bakvegg før systemet settes opp til å spille som DBA system har jeg begrenset tro på. Frekvensmåling i bassområdet innebærer sampling av reflekterte bølger. Og det er jo nettopp reflekesjon DBA systemet skal bidra til å redusere. Så om du da frekvenslinjariserer front og bakvegg i ett punkt separat så er jeg redd du ikke oppnår det du er ute etter.
    Nå bruker jeg nok foreløpig mer tid på å skrive om hva jeg driver med på sentralen, enn jeg faktisk bruker til knoting.

    Det er klart det er en utfordring å justere "direktelyden" all den tid utstyret står i kjelleren og rommet uansett blir med på lasset.

    Jeg tror jeg får en bedre kanselleringseffekt ved å justere EQ på begge array. Og det er direktelyden som skal korrigeres. Jeg har noen ulike approacher i bakhodet:
    *Første bruke autoEQ mot flatt target i DEQ2496 (Kan man justere gating her mon tro)
    *Bruke REW - trekke ned alle grafisk EQ 10 dB, og justere bakveggen opp gradvis til den posisjoneen hvor vannfallet gir kortest etterklang.


    Mvh
    OMF
     

    Tytte71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.01.2008
    Innlegg
    2.150
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    2
    Nå bruker jeg nok foreløpig mer tid på å skrive om hva jeg driver med på sentralen, enn jeg faktisk bruker til knoting.

    Det er klart det er en utfordring å justere "direktelyden" all den tid utstyret står i kjelleren og rommet uansett blir med på lasset.

    Jeg tror jeg får en bedre kanselleringseffekt ved å justere EQ på begge array. Og det er direktelyden som skal korrigeres. Jeg har noen ulike approacher i bakhodet:
    *Første bruke autoEQ mot flatt target i DEQ2496 (Kan man justere gating her mon tro)
    *Bruke REW - trekke ned alle grafisk EQ 10 dB, og justere bakveggen opp gradvis til den posisjoneen hvor vannfallet gir kortest etterklang.


    Mvh
    OMF
    Poenget mitt er at det er nærmest umulig å oppnå god målenøyaktighet på direktelyden i de lave frekvensene i små rom - iallfall med tradisjonelle metoder
     
    • Liker
    Reaksjoner: OMF

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.873
    Antall liker
    8.868
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Jeg har ikke helt fulgt med i timen, du driver hele bassrökla med én Itech med integrert DSP? En side pr. kanal i mono?
    Da er jeg enig med siste taler og tror du er bedre tjent med den innebygde DSPen i stedet for å introdusere atter en komponent.
    Ligger tutorials her:
    Crown Audio - Video Tutorials
    Og sikkert en del på youtube også

    Tror ikke annet enn at du tar Audio Architect på strak arm hvis du tar deg tid til å sette deg inn i sakene.
    Ja - vi får prøve da....sikkert ikke dumt.

    Det hadde jo egentlig vært veldig enkelt å kunne sitte på PCen i stua og justere alt sammen når ting skal måles, istedefor å løpe ut i boden og justere!

    Men det får bli senere....nå går turen til tkr for å nullstille hørselen og lytte på antikviteter!

    Mvh
    OMF
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Bruker ikke du JRiver som avspilling? Er det ikke enklest å gjøre all DSP i JRiver? :)
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.873
    Antall liker
    8.868
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Bruker ikke du JRiver som avspilling? Er det ikke enklest å gjøre all DSP i JRiver? :)
    Dette virker nok litt mer komplisert enn det det faktisk er.

    Ja, jeg bruker JRiver, og jeg bruker Audiolense filtrene som eneste korreksjon i Jriver. Da gjør filteret digital XO og romkorreksjon. Og i denne korreksjonene så er det nå satt opp med monobass (=DBA systemet) + mellombass og topp på begge sider.

    Men så krever også DBA litt DSP. Det er snakk om fasevending, forsinkelse, gainjustering og trolig også litt EQ. Og siden det sitter egen DSP modul i Itech forstekrerne jeg bruker som kan gjøre nettopp dette - så er det best. Da kan jeg bruke REW software og justerer DSP på Itech. Når den fungerer som den skal - så genererer jeg nye filter med Audiolense - som da behandler hele DBA systemet som en standard stand alone basshøyttaler.

    Ting går sakte men sikkert fremover.
    * Jeg har fått koblet opp DBA via digitale signaler og kvitter meg da med en AD/DA konverting.
    * Jeg har lest litt ulike manualer fra Crown og må gjøre en liten gainoptimalisering der. Det anbefales IKKE å bruke de globale "potmeterne" til å redusere gain med - de skal stå på 0, også skal gain justeres med "input sensitivity".
    *Installerte Audio Architect i går - så da begynner knotingen der.
    *Også prøver jeg et lite prosjekt på vinduene i løpet av et par dager.

    *Også er targetkurven notorisk vanskelig å få på plass - vil gjerne ha mest mulig trøkk og tyngde i bunn, men ikke så mye at det blir grumsete. Må ha et søkk i mellomtonene for at det ikke skal bli for "i trynet", men blir fort litt tamt hvis dippen blir for stor. Vil ha mer energi på vokaler for at de skal tre tydligere frem, men vil ikke ha sibilanter og hardhet.

    Mvh
    OMF
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Ville bare være sikker på at du var obs på at JRiver også har den DSP-funksjonaliteten du behøver i tillegg til AL-filtrene. :)
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.873
    Antall liker
    8.868
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Blir litt dagboknotater her....

    Begynner å nærme meg en "justeringspause" - blir mye "test-lytting" og har utviklet lettere "artifakt-paranoia".
    Sitter ytterst på sofaen og lytter utelukkende etter feil....synes jeg hører mye overstyring på stemmer, også låter bassen tidevis veldig forksjellig fra før...

    Har også hørt en "bilyd" ved lave frekvenser på den ene kompresjonsdriveren ved frekvenssveip - åpnet den opp i går og alt så bra ut, "renset" magnegapet og skrudde sammen igjen, og nå er bilyden borte også.

    I disse dipoltider/tveaketider - er det noen som har prøvd å modde/spille uten bakdeksel på JBL 2451SL...?

    Og etter "ytterligere en" justering av target og korreksjon i går, så hadde jeg meg igjen en liten lytt.
    *Down to the Waterline - Dire Straits
    *Take it With me - Solveig Slettahjell
    *Diverse testlåter

    Så synes jeg det begynner å sitte. Nå er første lyttebesøk booket også - så frem til mandag kveld er jeg ivhertfall fornøyd. ;-)

    (Audio Architect er installert, men har foreløpig ikke fått det til å funke, så kjører jeg et lite prosjekt på vinduene i morgen)

    Mvh
    OMF
     
    Sist redigert:

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Interessant å følge din systematiske prosess! Håper på å få komme på besøk en gang det passer slik at jeg kan få oppgradert referansene mine litt ☺

    Når det er sagt så tror jeg du gjør lurt i å ta regelmessige justeringspauser underveis. Risikerer fort å gå i hifi-fellen hvor en forandring alltid føles ut som en forbedring. ☺ Tror det er viktig at man bruker litt tid på å finne ut av det når man kommer så langt i prosessen som du har gjort. Det er jo en viss fare for at man skrur seg lei...
     
    • Liker
    Reaksjoner: OMF

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.873
    Antall liker
    8.868
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    forsiktig uten bakdeksel!
    Da tenker du berøringsfare...? Merker jo at disse Truextent mebranene trolig ikke tåler så veldig mye barnefingre...., men hvis man ser bort fra slike trivialiteteer....har det noe for seg lydmessig å gjøre noe..?

    Bedre dempig innvendig, spille uten...?

    Mvh
    OMF
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.963
    Antall liker
    13.315
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    du mister jo motstanden bakkammerert representerer og kan dermed få uønsket stort membranutslag
    er det i tillegg truextent be mebran er jo be ektremt sprøtt og brekker opp for ingenting
    og du vet jo selv hva de koster.....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn