OMF's anlegg!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.791
    Antall liker
    11.291
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Hva er evt.fordel med å spille uten bakdeksel?
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.874
    Antall liker
    8.868
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hva er evt.fordel med å spille uten bakdeksel?
    *membranene spiller jo like mye bakover som forover. Lyden bakover reflekteres jo bare i chassis og blander seg med direktelyden forover. Hvis vi antar at det er 3 cm til bakvegg - så blir dette 6 cm ekstra vei - og dette vil nok skape litt rufsete gjengivelse helt ned mot 2-3000 Hz fordi man vil få ulike varianter av postiv/negativ inteferens,
    *Du vil jo også få litt diskant ut bak. Uten hornlading - så vil det jo trolig først og fremst dreie som om relativt høye frekvenser. Og det kan jo være positivt for "ambience".
    * Vet ikke om trykkforskjeller i bakkammeret spiller noen rolle...beveger det seg i det hele tatt denne mebranene..? I så fall vil få en balansert last på membranene. Med bak-kammer så vil det være slik at "trykket" på hornsidene hele tiden er fast - mens trykket på kammersiden vil variere - og siden magnekraften er kosntant, vil dette skape ulinearitet/komprimering (Men dette er trolig bare et teoretisk problem)

    Mvh
    OMF
     
    Sist redigert:

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.791
    Antall liker
    11.291
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Ok :)
    Jeg er ikke så bevandret med dette, men interessant ide.

    I første omgang kan du vel bare teste og lytte.
    Med LMC Warning i bakhodet så er vel lav deling og ekstremt høytspilling ikke det første en bør begi seg utpå kanskje..


    Dersom dette har noe for seg og om en er redd for barnehender kan en da kanskje ventilere bakkammer?
    Evt lengre skruer og distansere så kammer er åpent?
    Du vil da gjerne ikke få bakover diskant, men kan ikke en superdiskant som spiller i motfase bakover fikse det?

    Støv er kanskje en issue med åpent bakkammer..?

    Mvh
    oks
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.581
    Antall liker
    2.781
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Spennende prosjekt du er i gang med, OMF.
    Og hvis det låter bedre enn det gjorde da jeg var innom sist, ja, da låter det gøtt. For jeg likte måten musikken ble gjengitt på sist jeg var innom meget godt.
    Så får man håpe på audiens om ikke så alt for lenge.
    Har all mulig respekt for de som velger å gjøre det så "tungvint" som du (og andre) har gjort det, sammenliknet med mer konvensjonelle oppsett.
    Og det er klart, din (og andres) måte å løse det hele på, gir jo en del muligheter, men også utfordringer, som vi tradisjonalister går glipp av/slipper.... ;-)

    Ut over det, er det jo bare å erkjenne at det hele, estetisk sett, faller i kategorien eye candy.

    mvh
    Proffen
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.874
    Antall liker
    8.868
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei Proffen!

    Husker ikke helt når du var her sist, men for å skjære hardt igjennom alle gjennom mine kommentarer om store og små oppgraderinger, så har det vært 2 store løft gjennom 2016.

    Løft 1 - Var etter første lyttekveld en gang på vinter/vår - hvor jeg endret targetkurve til en med knekk.
    Løft 2 - Var oppgradering nå i høst med installering av DBA/Akustikkprodukter/Bytte av DAC/oppgradering av kompresjonsdriver.

    Løft 2 er jo ikke verifisert av uavhengig tredje part - men det er på gang.

    Du må gjerne ta deg en tur hvis du vil. ;-)

    Mvh
    OMF
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.963
    Antall liker
    13.315
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    ventilert bakkammer er ikke noe nytt på horn
    AG s modeller har dette selv om det ikke er så lett å spot´e ved første øyekast
    mine subhorn er ventilerte og mine FLH blir det ila en uke eller så....
    mvh
    Leif
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.874
    Antall liker
    8.868
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Når det gjelder JBL2451 så tenker jeg vel at poenget med å åpne opp er å fjerne refleksjonene, og da blir vel ventilering ikke fullgodt.
    Jeg har jo de originale membranene liggende - så kanskje jeg skal prøve de uten bak-kammer.

    Hva ønsker du å oppnå med ventilering av bak-kammer på FLH....? (De er vel omtrent like mine)

    Mvh
    OMF
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.963
    Antall liker
    13.315
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    mine er rette koniske
    flatere impedanskurve og en refleksjon på 130Hz legges til ca 30Hz
    impuls og faserespons blir mye bedre
    Rune Skramstad med partner i Paragon Arrays har patent på dette og regner ut en bakvegg av skum med en viss tetthet som matcher horn og drivere
    platene har både Grelv og jeg liggende ..... bare venter på nye åpne bakrammer som skal holde det hele på plass
    vil nok tighte opp presisjonen i midbassen betraktelig
    300B får jo og en vesentlig lettere jobb hos meg
    mvh
    Leif
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.874
    Antall liker
    8.868
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Høres jo spennende ut!

    Kan jeg sende deg en PM om mulighet til å kjøpe seg inn på dette prosjektet...?

    Mvh
    OMF
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.963
    Antall liker
    13.315
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    så bildet i #1477 og dine er som jeg trodde ikke like våre FLH
    beste er å kontakte meg på PM, så tar vi det derfra
    mvh
    Leif
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.874
    Antall liker
    8.868
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Trenger litt hjelp til veien videre her, men det er jo ikke så helt galt med en innsats på NOK 500,- og 1 time arbeid!

    Før 85 til 73 dB
    Etter 87 til 63 dB

    Mvh
    OMF

    Vannfall før.jpg


    Vannfall etter.jpg
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.874
    Antall liker
    8.868
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Dagens lyttebesøk ble utsatt til onsdag, så om noen har lyst på en liten lytt mellom 2100 og 2300 i kveld, så er døren åpen.

    Grafene over er et resultat å dekke vinduskarmen med en 10 cm isoporplate. Siden veggen er så tykke (LECA ISO 35) så er også vinduskarmene veldig dype, og det er plass til en 10cm plate til evt 2 x 5 cm. Men vil det bli bedre da...?

    Lyd er jo trykkbølger i luften og isopor er jo lufttett.
    Så for å settte vinduet i bevegelse - så må enten luften komme rundt kantene, ellers så må platene settes i vibrasjon og overføre lydbølgende til luften bak platen.

    Det er nok det siste som skjer - og da tenker jeg kanskej at jeg kunne lage en 2-3-4 lags sak, hvor jeg lager feks 2 cm mellomrom mellom hver plate. Vil noe slikt fungere - eller tenker jeg helt feil....

    Har lagt ved en fiffig illustrasjon igjen:




    Mvh
    OMF

     

    Vedlegg

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.286
    Antall liker
    2.535
    Torget vurderinger
    1
    Hei OMF…

    Er på jobb turne og det ser ut til å bli en del dager i Bergen så om det passer tar jeg gjerne en ny lytt, det har jo skjedd en god del siden sist.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.874
    Antall liker
    8.868
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei!

    Det går sikkert bra, bare gi meg litt varsel i forkant!
    Setter veldig pris på om du stikker innom en tur!

    mvh
    OMF
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.874
    Antall liker
    8.868
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Har forøvrig latt meg rive med av alt snakket om tape.....

    Kan godt tenkes at det blir vinyl og rør også etterhvert!

    Mvh
    OMF

     

    Vedlegg

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.874
    Antall liker
    8.868
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Vl vi får se, det spennende med slike greier er jo at man kan justere hver enkelt effekt for seg. Feks båndsus som kan slåes av! ;-)


    Ellers må gjerne han som var innom på onsdag skrive noen ord her i tråden....

    mvh
    OMF
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.581
    Antall liker
    2.781
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Hei Proffen!

    Husker ikke helt når du var her sist, men for å skjære hardt igjennom alle gjennom mine kommentarer om store og små oppgraderinger, så har det vært 2 store løft gjennom 2016.

    Løft 1 - Var etter første lyttekveld en gang på vinter/vår - hvor jeg endret targetkurve til en med knekk.
    Løft 2 - Var oppgradering nå i høst med installering av DBA/Akustikkprodukter/Bytte av DAC/oppgradering av kompresjonsdriver.

    Løft 2 er jo ikke verifisert av uavhengig tredje part - men det er på gang.

    Du må gjerne ta deg en tur hvis du vil. ;-)

    Mvh
    OMF
    Hei OMF.
    Tar meg gjerne en tur og hører og synser litt. Du får se litt på når det evt kan passe. Jeg er stort sett tilgjengelig på kveldstid.
    Sist jeg var innom, mener jeg du spilte på noe Linkwitz-saker - og jeg minnes at jeg aldri har hørt bedre lyd hos deg! :)

    mvh
    Proffen
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.874
    Antall liker
    8.868
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Ja, det har jo rent litt vann i elven siden den gang....alt er i grunn byttet ut...

    Onsdager/torsdager etter 2100 er som oftest bra dager (Også må Roald få prioritet siden han kun er her noen dager)

    Mvh
    OMF
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.286
    Antall liker
    2.535
    Torget vurderinger
    1
    Jeg klarer å dele ss med flere så det går nok greit :) jeg blir trolig på rett side av fjellet ut januar men førstkommende onsdag ser grei ut for meg foreløpig
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.581
    Antall liker
    2.781
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Det ser du hva du ønsker, OMF. Jeg kan godt dele ss med andre, og det er jo alltid kjekt å treffe likesinnede, også de som kommer utenbys fra.

    mvh
    Proffen
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Besøkte OMF på onsdag for å få en lytt på oppdateringene siden sist som var for ca 1 år siden. Først ble det en gjennomgang av nyhetene. Det var de integrerte basstårnene som utgjorde den største oppgraderingen. Veldig flott utførelse på disse. Samtidig hadde han jobbet en del med akustiske remedier, og bakveggen var dekorert med sådanne. Meget pene saker som var godt integrert estetisk med resten av rommet.

    Så til demoen. OMF sine demoer er veldig strukturerte og godt forberedte. Som vanlig startet vi med hans utvalgte låter. Lyset ble dempet og låtene spilt uavbrutt gjennom seansen som varte ca 45 min. Så tid for refleksjoner og kommentarer, før min spilleliste ble funnet fram sammen med Pepsi Max, chips og sjokolade. Listen var laget i forkant basert på mine ønsker slik at lyden kunne bedømmes med kjent materiale. OMF spiller kun musikk fra disk, så noen av mine litt sære ønsker fantes dessverre ikke i biblioteket… men ikke noe stort problem da flesteparten var inkludert.

    Så til lytteinntrykk. Det første som slår meg når musikken setter i gang er et enormt stort lydbilde, egenskaper jeg setter veldig pris på. Dette medfører at man opplever en tilstedeværelse og ”live” følelse av de sjeldne. Musikken flyter svært lett og uanstrengt, selv med svært høye lydtrykk. Dynamikk og transienter er strålende, blant det bedre jeg har hørt (Eks KB Live "Søvngjengersken").
    Noe jeg ofte legger merke til med hornsystemer er at detaljer i lydbildet, separasjon mellom instrumenter og artikulasjon i vokaler og stemmer er svært bra. Hos OMF er det bedre enn jeg kan huske å ha hørt uansett anlegg. Eksempel på dette kommer godt frem i PF ”Paraniod eyes”. Her kan man høre tydelig hva som blir sagt ved bardisken i bakgrunnen. Støtene fra biljardkulene er krystallklart og presist.
    Angående bass, er denne blitt betydelig bedre og noen av sporene viste at den går dypt og med bra nivå. Med unntak av AG Duo Mezzo (hos Kjoenik) synes jeg de hornsystemer jeg har hørt kan gi tendenser til lyttetretthet. Det merker jeg ikke mye til hos OMF., selv etter et par timers lytting.

    Hva kan bli bedre? Som nevnt tegner anlegget et stor lydbildet i bredde og høyde. Dessverre mangler det noe dybde slik at 3 dimensjonaliteten ikke presenteres på nivå med resten. Jeg foretrekker en organisk musikkgjengivelse der klangen i instrumenter gjengis på en naturlig måte. Jeg synes det her er litt mangel på klangfarger i gjengivelsen etter mine preferanser. En SET forsterker hadde derfor vært artig å prøve i dette oppsettet. Tror det hadde gitt en positiv effekt. Jeg synes også bassfundamentet er noe tynt, og hadde kanskje forventet dette mer fremtredende, men akkurat det kan sikkert justeres om man ønsker.

    Det ble litt pirk på slutten her, men dette er småting ift totalopplevelsen. Dette anlegget presenterer musikken på en meget engasjerende måte som gjør det moro å lytte til. Og da er vel det meste oppnådd. Kveldens høydepunkt: Jethro Tull ”Mother Goose”, FANTASTISK.

    Takk for meg.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.874
    Antall liker
    8.868
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Takk for en god tilbakemelding!

    Jeg deler vel i all hovedsak dine synspunkter også.

    Jeg vet egentlig ikke helt hvor jeg skal begynne å grave etter dybde i lydbildet - jeg skulle gjerne hatt mer, men er litt rådvill med hvor jeg skal lete. Jeg forbinder det litt med mikrofoni (Sånn psykoakustisk så plasserer vi lyder uten klang nærme, og lyder med klang langt unna, frekvensbalansen spiller også litt inn - jo mindre diskant, jo lengre unna plasserer vi ting).

    Det med bassfundamendet er jo litt artig.
    Man kan jo alltid si at man kan ratte litt mer bass, men ting er mer komplisert enn det. Ratter man mer bass, så mister man noe annet, og det å finne rette balansen er ikke alltid lett. Jeg synes faktisk det er litt mye bass på en del av låtene, men har i grunn sagt til meg selv at såpass må det nesten være med 800 kg basshøyttalere. Du hadde jo veldig mye bass med Monolithene, men jeg har ikke hørt det du spiller på i dag. Dette er forøvrig området jeg jobber mest med for tiden - å finne en riktig respons under 300Hz.

    Ja, også dette med rørlyd da....Jeg føler vel at det spiller mer organisk og mer naturlig enn noen gang...og jeg tror også det er litt mer å hente - så får vi se...jeg skjønner hva du mener....og jeg ønsker mer av det, jeg er bare usikker på om det har med rør å gjøre....



    Mvh
    OMF
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Men er det ikke det som sies om hornoppsett - at det ofte mangler litt dybde, eller at scenen stort sett oppleves foran høyttalerne? Jeg har ikke hørt på langt nær nok hornoppsett til å uttale meg, da. Men hvis det er noe i det: En mulig forklaring er at det skyldes mangelen på refleksjoner fra frontvegg?

    Forøvrig tror jeg at akkurat dette er et område av psykoakustikken som er dårlig forsått, nemlig hvilken type direktivitet/akustikk som er den beste måten å generere overbevisende stereo-illusjoner som både har horisontal/vertikal utstrekning og dybde.
     
    • Liker
    Reaksjoner: OMF

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.617
    Antall liker
    27.883
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Ja, også dette med rørlyd da....Jeg føler vel at det spiller mer organisk og mer naturlig enn noen gang...og jeg tror også det er litt mer å hente - så får vi se...jeg skjønner hva du mener....og jeg ønsker mer av det, jeg er bare usikker på om det har med rør å gjøre....
    .....Kanskje noe slikt?




    Mvh
     

    Vedlegg

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Emulering blir ikke det samme, langtfra det samme. Det vet jeg etter å ha emulert rør på tusenvis av spor i studio opp gjennom årene. Riktignok blir algoritmene mer og mer avanserte, men den form for effekt rør kan ha på høyttalere kan du ikke emulere. Og som nevnt, det blir aldri helt det samme med emulering selv når det tas med i betraktningen.

    En annen sak er at det kan tippe et digitalt system i riktig retning, så det har absolutt noe for seg. Men som faktisk erstatning for rør, tror ikke det.
     
    • Liker
    Reaksjoner: JK

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.617
    Antall liker
    27.883
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Emulering blir ikke det samme, langtfra det samme. Det vet jeg etter å ha emulert rør på tusenvis av spor i studio opp gjennom årene. Riktignok blir algoritmene mer og mer avanserte, men den form for effekt rør kan ha på høyttalere kan du ikke emulere. Og som nevnt, det blir aldri helt det samme med emulering selv når det tas med i betraktningen.

    En annen sak er at det kan tippe et digitalt system i riktig retning, så det har absolutt noe for seg. Men som faktisk erstatning for rør, tror ikke det.
    Neida, erstatter ikke rør. Men det kan dra alt litt i riktig retning hvis det brukes med conduite, imo. :)

    Mvh
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Emulering blir ikke det samme, langtfra det samme. Det vet jeg etter å ha emulert rør på tusenvis av spor i studio opp gjennom årene. Riktignok blir algoritmene mer og mer avanserte, men den form for effekt rør kan ha på høyttalere kan du ikke emulere. Og som nevnt, det blir aldri helt det samme med emulering selv når det tas med i betraktningen.

    En annen sak er at det kan tippe et digitalt system i riktig retning, så det har absolutt noe for seg. Men som faktisk erstatning for rør, tror ikke det.
    Neida, erstatter ikke rør. Men det kan dra alt litt i riktig retning hvis det brukes med conduite, imo. :)

    Mvh
    Jada, vi brukte det jo. Men vi brukte også ekte rør i mikrofonpreampene. :cool:
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.617
    Antall liker
    27.883
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Emulering blir ikke det samme, langtfra det samme. Det vet jeg etter å ha emulert rør på tusenvis av spor i studio opp gjennom årene. Riktignok blir algoritmene mer og mer avanserte, men den form for effekt rør kan ha på høyttalere kan du ikke emulere. Og som nevnt, det blir aldri helt det samme med emulering selv når det tas med i betraktningen.

    En annen sak er at det kan tippe et digitalt system i riktig retning, så det har absolutt noe for seg. Men som faktisk erstatning for rør, tror ikke det.
    Neida, erstatter ikke rør. Men det kan dra alt litt i riktig retning hvis det brukes med conduite, imo. :)

    Mvh
    Jada, vi brukte det jo. Men vi brukte også ekte rør i mikrofonpreampene. :cool:
    Har rør, jeg, i den ene ampen, men har likevel lagt inn en liten transformator- emulering i tkr Towers. Ikke blant de mest utpregede emuleringene i arsenalet mitt, men en liten "touch" som gir ørlitegrann farge på lyden. Liker det! :)

    Mvh
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Når jeg blir gammel skal jeg også ha rørlyd, men akkurat nå vil jeg prøve å dra den rene digitale lyden så langt jeg klarer. Er i startgropa og tror også dette kan bli ganske så troverdig
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.617
    Antall liker
    27.883
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Når jeg blir gammel skal jeg også ha rørlyd, men akkurat nå vil jeg prøve å dra den digitale lyden så langt jeg klarer. Er i startgropa og tror dette kan bli ganske så troverdig
    Hehe, jeg er jo gammel alt.....:)

    Synes at du har dratt lyden langt allerede!

    Mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Når jeg blir gammel skal jeg også ha rørlyd, men akkurat nå vil jeg prøve å dra den rene digitale lyden så langt jeg klarer. Er i startgropa og tror også dette kan bli ganske så troverdig


    Jeg har trua på det 8x12,men emulere tror jeg ikke på..Og dybde med store hornoppsett, tja, det er noe som i beste fall ikke er lett.. Lykke til OMF
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.617
    Antall liker
    27.883
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Når jeg blir gammel skal jeg også ha rørlyd, men akkurat nå vil jeg prøve å dra den rene digitale lyden så langt jeg klarer. Er i startgropa og tror også dette kan bli ganske så troverdig


    Jeg har trua på det 8x12,men emulere tror jeg ikke på..Og dybde med store hornoppsett, tja, det er noe som i beste fall ikke er lett.. Lykke til OMF
    Hadde vært interessant å vite om du noensinne har hørt hva emuleringer kan gjøre med lyden.

    Mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Når jeg blir gammel skal jeg også ha rørlyd, men akkurat nå vil jeg prøve å dra den rene digitale lyden så langt jeg klarer. Er i startgropa og tror også dette kan bli ganske så troverdig


    Jeg har trua på det 8x12,men emulere tror jeg ikke på..Og dybde med store hornoppsett, tja, det er noe som i beste fall ikke er lett.. Lykke til OMF
    Hadde vært interessant å vite om du noensinne har hørt hva emuleringer kan gjøre med lyden.

    Mvh
    Ja, det har jeg. Er det i orden ? :)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.617
    Antall liker
    27.883
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Når jeg blir gammel skal jeg også ha rørlyd, men akkurat nå vil jeg prøve å dra den rene digitale lyden så langt jeg klarer. Er i startgropa og tror også dette kan bli ganske så troverdig


    Jeg har trua på det 8x12,men emulere tror jeg ikke på..Og dybde med store hornoppsett, tja, det er noe som i beste fall ikke er lett.. Lykke til OMF
    Hadde vært interessant å vite om du noensinne har hørt hva emuleringer kan gjøre med lyden.

    Mvh
    Ja, det har jeg. Er det i orden ?
    Hva med å være litt mer spesifisk? Eller ville det undergrave ting for deg?

    Mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.617
    Antall liker
    27.883
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hadde vært interessant å vite om du noensinne har hørt hva emuleringer kan gjøre med lyden.

    Mvh
    Ja, det har jeg. Er det i orden ?
    Hva med å være litt mer spesifisk? Eller ville det undergrave ting for deg?

    Mvh
    Hva får deg til å tro det ? Har du noen konkrete ønsker ta det på pm.
    -Fordi jeg får en sånn "la-meg-kaste-ut-en-vag-påstand-og-se-om-noen-reagerer-på-den"-følelse av innlegget ditt.

    Men greit, sengen venter. Får fortsette i morgen.

    Mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hva med å være litt mer spesifisk? Eller ville det undergrave ting for deg?

    Mvh
    Hva får deg til å tro det ? Har du noen konkrete ønsker ta det på pm.
    -Fordi jeg får en sånn "la-meg-kaste-ut-en-vag-påstand-og-se-om-noen-reagerer-på-den"-følelse av innlegget ditt.

    Men greit, sengen venter. Får fortsette i morgen.

    Mvh
    Tror det er best du legger deg ja... :). Ingen slike intensjoner fra min side, ser heller ikke hvorfor du søker å tolke i værste mening. Deg om det. Det lille jeg har hørt har rett og slett ikke falt i smak, ifht hvordan ekte rør høres ut i mine ører. At andre opplever sine emuleringer som vel så gode , endog bedre , har jeg full respekt for. Hvis du ønsker å diskutere dette nærmere TKR tar vi det på pm, ingen vits i besudle OMF sin tråd med min uvitenhet.. God natt!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn