- Ble medlem
- 13.10.2005
- Antall liker
- 6.882
Summiter er det mulig å få god lyd ut av, har jeg erfart... (ikke sant Viking?)
Enig, han hadde skikkelig kilde også!(Viking altså.....)BT skrev:Summiter er det mulig å få god lyd ut av, har jeg erfart... (ikke sant Viking?)
Det er fullt mulig å få til det ja ;DBT skrev:Summiter er det mulig å få god lyd ut av, har jeg erfart... (ikke sant Viking?)
Kilden var god ja, "lillebroren"(men i eksakt samme chassis som min) til den du har nå velSAL skrev:Enig, han hadde skikkelig kilde også!(Viking altså.....)BT skrev:Summiter er det mulig å få god lyd ut av, har jeg erfart... (ikke sant Viking?)
PS: Lander ett fly fra Canada på gardermoen om ca. 14 dager. ;D
FANTASTISKE REISEBREV, OMF! ;DJP skrev:God morgen.
Jeg synes det er mildt sagt useriøst og uinteressant hva som "avdekkes" i slike tråder som dette. Hva forteller dette om lyden til Roysen i dette tilfellet? Bortsett fra det OMF i dette tilfellet mener?
En annen sak er at det er noe respektløst overfor produsenter av importører at " glade amatører " kommer med karakteristikker av systemer de ikke kjenner overhodet og gjengir inntrykkene på et forum som dette. En seriøs test gjort over et visst tidsrom under kjente forhold er en ting, lytteinntrykk gjort en kveld på et fremmed system noe helt annet.
La dette gjerne være et generelt innspill, OMF og andre må selvsagt drive sin hobby som de ønsker.
Mvh
JP
Nettopp.OMF skrev:Ellers synes jeg vel også at det (i mine øyne) er mulig å få til såpass god lyd med vidt forksjellige teknologier og fremgangsmåter vitner om at utstyret kanskje ikke spiller en så stor rolle, og at det er samspillet mellom høytalere, rom og lytteposisjon som er så altoverskyggende at får man dette til så er det i grunn mindre viktigs hva slags utstyr man benytter!
Her må jeg si meg fullstendig uenig! Nå er det jo opplest og vedtatt at vi ikke er enige om hva som er god lyd også da! ;DValentino skrev:Nettopp.OMF skrev:Ellers synes jeg vel også at det (i mine øyne) er mulig å få til såpass god lyd med vidt forksjellige teknologier og fremgangsmåter vitner om at utstyret kanskje ikke spiller en så stor rolle, og at det er samspillet mellom høytalere, rom og lytteposisjon som er så altoverskyggende at får man dette til så er det i grunn mindre viktigs hva slags utstyr man benytter!
Enig, men det blir kun rommet!Valentino skrev:;D
Det hadde vært morro å forsøke å kalibrere en gang, SAL.
He-he, herlig! Kan hende det ser veldig stort ut neste morgen...................Valentino skrev:Åh, vi kunne vel fått i oss litt kalibreringsvæske også?
Når vi først snakker om kalibrering, jeg har demontert mine høytalere, blir nå Lohengrin II...................Valentino skrev:;D
Det hadde vært morro å forsøke å kalibrere en gang, SAL.
Uten lyd nå da SAL........men den som venter på noe godtSAL skrev:Når vi først snakker om kalibrering, jeg har demontert mine høytalere, blir nå Lohengrin II...................Valentino skrev:;D
Det hadde vært morro å forsøke å kalibrere en gang, SAL.![]()
Synes vel egentlig selv at dette var en "Strong statement" - som jeg likefullt står 100% inne for.....det tok riktignok litt tid før den ble fanget opp....men det er altså min erfaring basert på de oppsettene jeg har hørt!Valentino skrev:Nettopp.OMF skrev:Ellers synes jeg vel også at det (i mine øyne) er mulig å få til såpass god lyd med vidt forksjellige teknologier og fremgangsmåter vitner om at utstyret kanskje ikke spiller en så stor rolle, og at det er samspillet mellom høytalere, rom og lytteposisjon som er så altoverskyggende at får man dette til så er det i grunn mindre viktigs hva slags utstyr man benytter!
Jeg må vel også si meg ganske uenig i dette - noe jeg trodde Goldmund/Edge vs. Wadia/Krell hadde vist OMF hjemme hos meg.SAL skrev:Her må jeg si meg fullstendig uenig! Nå er det jo opplest og vedtatt at vi ikke er enige om hva som er god lyd også da! ;DValentino skrev:Nettopp.OMF skrev:Ellers synes jeg vel også at det (i mine øyne) er mulig å få til såpass god lyd med vidt forksjellige teknologier og fremgangsmåter vitner om at utstyret kanskje ikke spiller en så stor rolle, og at det er samspillet mellom høytalere, rom og lytteposisjon som er så altoverskyggende at får man dette til så er det i grunn mindre viktigs hva slags utstyr man benytter!
Joda - det er forskjell på utstyr - ingen tvil om det.Roysen skrev:Jeg må vel også si meg ganske uenig i dette - noe jeg trodde Goldmund/Edge vs. Wadia/Krell hadde vist OMF hjemme hos meg.SAL skrev:Her må jeg si meg fullstendig uenig! Nå er det jo opplest og vedtatt at vi ikke er enige om hva som er god lyd også da! ;DValentino skrev:Nettopp.OMF skrev:Ellers synes jeg vel også at det (i mine øyne) er mulig å få til såpass god lyd med vidt forksjellige teknologier og fremgangsmåter vitner om at utstyret kanskje ikke spiller en så stor rolle, og at det er samspillet mellom høytalere, rom og lytteposisjon som er så altoverskyggende at får man dette til så er det i grunn mindre viktigs hva slags utstyr man benytter!
Mvh
Roysen
Hyggelig å se at du har vært hos Ivarlo. Skjedd så mye siden jeg har vært der. Gleder meg til å lese om det.OMF skrev:Jeg har vært på et veldig trivelig besøk igjen.....
Mvh
OMF
Jepp - det var helt rått. Det var innetier på anlegget til Ivar! ;D ;DSOA skrev:Edit: Var det Armstrong på infermeriet du likte OMF?
Edit: Ivar var kjappere...bra plate med knallyd er det sikkert og visst!OMF skrev:Jepp - det var helt rått. Det var innetier på anlegget til Ivar! ;D ;DSOA skrev:Edit: Var det Armstrong på infermeriet du likte OMF?
Kunne noen poste et coverbildet av denne plata..?
mvh
OMF