OMF på reisefot!

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.858
Antall liker
8.854
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
JP skrev:
OMF:
Hvilken interesse skulle jeg ha at du skulle komme å høre på mitt system?
Jeg har i de siste årene hatt meget stor hjelp av tilbakemeldingene jeg har fått fra "gjestelyttere" - og det har hjulpet meg mye i veien videre....også hadde det jo vært en vennlig gest ovenfor meg som har lyst til å høre oppsettet ditt! ;D Har ikke du også fått bedre lyd i oppsettet etter å ha fått tilbakemeldinger på lyden i eget oppsett.....?
Jeg inviterte deg jo til å lytte på mitt oppsett - men du svarte vel på omtrent samme måten da også - hvilken interesse skulle du ha av det..? Jeg registrerer at vi dyrker hobyen vår på ulike måter.

Jeg har i det store og hele vanskelig for å skjønne hva du egentlig vil lese om her på sentralen. Hvis tester som er skrevet av "amatører" ikke er "godkjent" - ja så er det vel bare Vadseth som kan test her i landet. Du er vel heller ikke spesiellt opptatt av målinger så vidt jeg har skjønt. Så da står vi trolig igjen med skribenter i de store utenlandske magasinene. Min tillitt til de er ikke all verden - selv om jeg finner det underholdene å lese testene. Et godt eksempel her er jo Roy Gregory som nå jobber som i markedsavdeling til Nordost.

Som jeg nevnte i en annen tråd også....Så synes jeg ofte du kommer med negative innspill. Du fremholder hele tiden at du ikke er branskjeaktør/har kommersiell tilknytning - men alikvel har du vel ikke kommentert en av de mange besøkstrådenene her på sentralen før denne. Er det tilfeldig at dette var en tråd med Audiofreaksprodukter. Jeg må i det store og hele si at denne stadige "folk må få lov til å mene hva de vil/det er likegyldig hva folk synes er best for meg/folk må gjerne mislike Audiofreaksprodukter/osv osv" holdningen din ikke virker særlig overbevisende.

Nei....nå får jeg komme meg ut....så får vi ta en opprydding i tråden til kvelden.....

Mvh
OMF
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Det fine med et slikt sammensatt og mangfoldig interesse-forum er at man kan lese de trådene og temaene man har interesse for og la være å lese de man ikke har interesse for. Så kan de med avvikende og sære interesser få herje fritt der. Hallo?
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.975
Antall liker
6.131
Torget vurderinger
32
Trondmeg skrev:
Det fine med et slikt sammensatt og mangfoldig interesse-forum er at man kan lese de trådene og temaene man har interesse for og la være å lese de man ikke har interesse for. Så kan de med avvikende og sære interesser få herje fritt der. Hallo?
For menigmann så har vi vel avvikende og sære interesser alle vi som frekventerer slike fora som dette ;D

Roy
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
OMF skrev:
JP skrev:
OMF:
Hvilken interesse skulle jeg ha at du skulle komme å høre på mitt system?
Jeg har i de siste årene hatt meget stor hjelp av tilbakemeldingene jeg har fått fra "gjestelyttere" - og det har hjulpet meg mye i veien videre....også hadde det jo vært en vennlig gest ovenfor meg som har lyst til å høre oppsettet ditt! ;D Har ikke du også fått bedre lyd i oppsettet etter å ha fått tilbakemeldinger på lyden i eget oppsett.....?
Jeg inviterte deg jo til å lytte på mitt oppsett - men du svarte vel på omtrent samme måten da også - hvilken interesse skulle du ha av det..? Jeg registrerer at vi dyrker hobyen vår på ulike måter.

Jeg har i det store og hele vanskelig for å skjønne hva du egentlig vil lese om her på sentralen. Hvis tester som er skrevet av "amatører" ikke er "godkjent" - ja så er det vel bare Vadseth som kan test her i landet. Du er vel heller ikke spesiellt opptatt av målinger så vidt jeg har skjønt. Så da står vi trolig igjen med skribenter i de store utenlandske magasinene. Min tillitt til de er ikke all verden - selv om jeg finner det underholdene å lese testene. Et godt eksempel her er jo Roy Gregory som nå jobber som i markedsavdeling til Nordost.

Som jeg nevnte i en annen tråd også....Så synes jeg ofte du kommer med negative innspill. Du fremholder hele tiden at du ikke er branskjeaktør/har kommersiell tilknytning - men alikvel har du vel ikke kommentert en av de mange besøkstrådenene her på sentralen før denne. Er det tilfeldig at dette var en tråd med Audiofreaksprodukter. Jeg må i det store og hele si at denne stadige "folk må få lov til å mene hva de vil/det er likegyldig hva folk synes er best for meg/folk må gjerne mislike Audiofreaksprodukter/osv osv" holdningen din ikke virker særlig overbevisende.

Nei....nå får jeg komme meg ut....så får vi ta en opprydding i tråden til kvelden.....

Mvh
OMF
Jeg syns du er flink og skriver bra jeg, OMF. Stå på.
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
24.649
Antall liker
32.611
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
R.E.S. skrev:
Trondmeg skrev:
Det fine med et slikt sammensatt og mangfoldig interesse-forum er at man kan lese de trådene og temaene man har interesse for og la være å lese de man ikke har interesse for. Så kan de med avvikende og sære interesser få herje fritt der. Hallo?
For menigmann så har vi vel avvikende og sære interesser alle vi som frekventerer slike fora som dette ;D

Roy
;D Der sa du det Roy.
Men heldigvis er de ennp ikke straffbare ;)
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
24.649
Antall liker
32.611
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
OMF skrev:
JP skrev:
OMF:
Hvilken interesse skulle jeg ha at du skulle komme å høre på mitt system?
Jeg har i de siste årene hatt meget stor hjelp av tilbakemeldingene jeg har fått fra "gjestelyttere" - og det har hjulpet meg mye i veien videre....også hadde det jo vært en vennlig gest ovenfor meg som har lyst til å høre oppsettet ditt! ;D Har ikke du også fått bedre lyd i oppsettet etter å ha fått tilbakemeldinger på lyden i eget oppsett.....?
Jeg inviterte deg jo til å lytte på mitt oppsett - men du svarte vel på omtrent samme måten da også - hvilken interesse skulle du ha av det..? Jeg registrerer at vi dyrker hobyen vår på ulike måter.

Jeg har i det store og hele vanskelig for å skjønne hva du egentlig vil lese om her på sentralen. Hvis tester som er skrevet av "amatører" ikke er "godkjent" - ja så er det vel bare Vadseth som kan test her i landet. Du er vel heller ikke spesiellt opptatt av målinger så vidt jeg har skjønt. Så da står vi trolig igjen med skribenter i de store utenlandske magasinene. Min tillitt til de er ikke all verden - selv om jeg finner det underholdene å lese testene. Et godt eksempel her er jo Roy Gregory som nå jobber som i markedsavdeling til Nordost.

Som jeg nevnte i en annen tråd også....Så synes jeg ofte du kommer med negative innspill. Du fremholder hele tiden at du ikke er branskjeaktør/har kommersiell tilknytning - men alikvel har du vel ikke kommentert en av de mange besøkstrådenene her på sentralen før denne. Er det tilfeldig at dette var en tråd med Audiofreaksprodukter. Jeg må i det store og hele si at denne stadige "folk må få lov til å mene hva de vil/det er likegyldig hva folk synes er best for meg/folk må gjerne mislike Audiofreaksprodukter/osv osv" holdningen din ikke virker særlig overbevisende.

Nei....nå får jeg komme meg ut....så får vi ta en opprydding i tråden til kvelden.....

Mvh
OMF
Helt enig OMF, ut i solen ;)
Du har jo en del OT å ryddevekk her til kvelds, så du kan fortsette med dine reisefot beskrivelser som er meget underholdende
og intr. Stå på!! ;D
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
gismo skrev:
R.E.S. skrev:
Trondmeg skrev:
Det fine med et slikt sammensatt og mangfoldig interesse-forum er at man kan lese de trådene og temaene man har interesse for og la være å lese de man ikke har interesse for. Så kan de med avvikende og sære interesser få herje fritt der. Hallo?
For menigmann så har vi vel avvikende og sære interesser alle vi som frekventerer slike fora som dette ;D

Roy

;D Der sa du det Roy.
Men heldigvis er de ennp ikke straffbare ;)
Riktig det, men jeg tenkte sære særinteresser siden rammen allerede var et forum for spesielt interesserte . . .
 
J

Janpe

Gjest
OMF skrev:
JP skrev:
OMF:
Hvilken interesse skulle jeg ha at du skulle komme å høre på mitt system?
Jeg har i de siste årene hatt meget stor hjelp av tilbakemeldingene jeg har fått fra "gjestelyttere" - og det har hjulpet meg mye i veien videre....også hadde det jo vært en vennlig gest ovenfor meg som har lyst til å høre oppsettet ditt! ;D Har ikke du også fått bedre lyd i oppsettet etter å ha fått tilbakemeldinger på lyden i eget oppsett.....?
Jeg inviterte deg jo til å lytte på mitt oppsett - men du svarte vel på omtrent samme måten da også - hvilken interesse skulle du ha av det..? Jeg registrerer at vi dyrker hobyen vår på ulike måter.

Jeg har i det store og hele vanskelig for å skjønne hva du egentlig vil lese om her på sentralen. Hvis tester som er skrevet av "amatører" ikke er "godkjent" - ja så er det vel bare Vadseth som kan test her i landet. Du er vel heller ikke spesiellt opptatt av målinger så vidt jeg har skjønt. Så da står vi trolig igjen med skribenter i de store utenlandske magasinene. Min tillitt til de er ikke all verden - selv om jeg finner det underholdene å lese testene. Et godt eksempel her er jo Roy Gregory som nå jobber som i markedsavdeling til Nordost.

Som jeg nevnte i en annen tråd også....Så synes jeg ofte du kommer med negative innspill. Du fremholder hele tiden at du ikke er branskjeaktør/har kommersiell tilknytning - men alikvel har du vel ikke kommentert en av de mange besøkstrådenene her på sentralen før denne. Er det tilfeldig at dette var en tråd med Audiofreaksprodukter. Jeg må i det store og hele si at denne stadige "folk må få lov til å mene hva de vil/det er likegyldig hva folk synes er best for meg/folk må gjerne mislike Audiofreaksprodukter/osv osv" holdningen din ikke virker særlig overbevisende.

Nei....nå får jeg komme meg ut....så får vi ta en opprydding i tråden til kvelden.....

Mvh
OMF
Jeg synes at du skal fortsette å dyrke din hobby som du gjør. Og lag gjerne bildebrev. Mine meninger står jeg for, på godt og vondt. Jeg hadde gjerne hørt hva de som lever av hifi synes om dette, på genrelt grunnlag.

Nyt sola ;)

Mvh
JP
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.842
Antall liker
38.577
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
flott tråd OMF,stå på med dine skildringer av oppsettene du har får lånt øret til :)

mvh
 
J

Janpe

Gjest
En ting til oppe i alt dette:

I dette tilfellet finner jeg det Roysen skriver som langt mer "nyttig" i den forstand at han har produkter til låns over en lengre tid under for han vante forhold. Ut ifra dette kan han mene noe kvalifisert (om enn subjektivt) om forskjeller, lyd og ulyd.

Mvh
JP
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Nok en gang herlig reklame for Audiofreaks!
Stå på! Forsvar bransjen med nepp og klør uansett hvor usaklig det er! Angrip alle og enhver som reiser lillfingeren mot Edge! Lønner seg nok voldsomt i det lange løp.
 
J

Janpe

Gjest
Hva har denne debatten med Audiofreaks å gjøre? Dette er mine utspill.

JP
 
R

Roysen

Gjest
JP skrev:
I dette tilfellet finner jeg det Roysen skriver som langt mer "nyttig" i den forstand at han har produkter til låns over en lengre tid under for han vante forhold. Ut ifra dette kan han mene noe kvalifisert (om enn subjektivt) om forskjeller, lyd og ulyd.
Jeg synes det er upassende å legge ut mine egne inntrykk her. Mine inntrykk av mitt oppsett og de komponentene som måtte finne vegen dit vil bli å finne i min tråd. Der vil jeg nok om en stund legge ut mine inntrykk i litt mer detalj enn jeg har gjort hittil.

Videre vil jeg legge til at jeg som OMF er veldig takknemlig for tilbakemeldinger på lyden i eget anlegg. Det er lett å kjøre seg fast på galt spor om man ikke er interessert å ta imot impulser fra andre og derfor var jeg glad for at OMF hadde lyst til å høre oppsettet mitt og komme med sine tilbakemeldinger.

Til dette med fjernkontrollen vil jeg si at jeg i går leste på internett at fininstilling av den servoen som styrer volumkontrollen i Edge forforsterkeren kan justeres innvendig. Dette har jeg ikke tenkt å gjøre da det ikke er min forforsterker, men det vil i stor grad rette opp mitt inntrykk av denne.

Til slutt vil jeg be de som leser denne tråden se på OMFs beskrivelse av lyden når Goldmund/Edge var koblet opp litt nøyere og merke seg følgende sitat som vel var slik jeg oppfattet at han også hørte det der og da:
OMF skrev:
Det siste ”oppsettet” var nok en bedre match med mine preferanser! Og da syntes jeg vel det smakte enda litt mer fugl enn mine innledende kommentarer...
Mvh
Roysen
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.975
Antall liker
6.131
Torget vurderinger
32
JP skrev:
Hva har denne debatten med Audiofreaks å gjøre? Dette er mine utspill.

JP
Nå har ikke jeg gått gjennom alle postene dine på HFS, så det kan hende jeg skyter bomskudd så det holder, men jeg har aldri lagt merke til at du for eksempel har kommet med anbefalinger av utstyr som IKKE forhandles av Audiofreaks, eller har reagert svært negativt når det kun har vært produkter som IKKE blir forhandlet av Audiofreaks har fått et negativt søkelys på seg.

All den tid du er webansvarlig for Audiofreaks, stiller lytterommet ditt til disposisjon for demoer i regi av Audiofreaks, og ikke minst nesten konsekvent bare skriver på HFS når du kan anbefale noe fra Audiofreaks, eller reagerer når noen skriver negativt om produkter fra Audiofreaks, eller du kan hive deg på skryt om Audiofreaks-produkter fra andre, gjør du det svært vanskelig for folk å forstå deg annerledes.

Selv om det kan hende du mener det annerledes.

I all kommunikasjon handler det om å formidle sitt budskap på en slik måte at mottakeren forstår budskapet slik avsenderen har ment det. Hvis så ikke skjer, er det stort sett alltid avsenderen som må justere formidlingsmåten sin slik at budskapet blir forstått.

Slik som folk forstår deg på dette forumet, så bør du muligens foreta en liten justering. :)

Roy
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Hva var da poenget ditt med innlegget hvis du ikke skulle forsvare Audiofreaks sine produkter? Tror du ikke vi har i bakhodet at dette er en subjektiv opplevelse av OMF? Han skriver jo dessuten selv at han ikke hørte lenge på anlegget med Edge elektronikken. Innlegget ditt er jo helt maltplassert. Tonen du skriver med er også svært negativ. Noe mer forståelig (men dog også helt unødvendig) hadde det vært om du skrev noe sånt som at folk burde huske på at dette var fra en veldig kort lytte seanse, men istedet bruker du ord som "useriøst" og "respektløst" og går nærmest til angrep. Helt ute av proposjoner det du skriver.

Vi klarer fint å tolke og bedømme selv og er klar over dette er en subjektiv og fra en kort lytte seanse. Slapp av mann! Jeg er enig i at er produkt bør testes over noe tid for og si noe sikkert. I tillegg bør det testet i flere oppsett. Sistnevnte gjør forøvrig ikke de fleste hifi blader engang. Her er det uansett snakk om en koselig reise og inntrykks tråd. La tråden nå komme tilbake på sporet igjen. Jeg har sagt mitt.
 
J

Janpe

Gjest
Roy (og andre):
Dette blir helt håpløst. Dette har som jeg sier ikke noe med Audiofreaks å gjøre i det hele tatt, dette er min mening og min alene. Så får folk tolke dette som de vil, verre er det ikke. Og andre må selvsagt bruke sin fritid til å gjøre hva de vil, også å skrive reisebrev som OMF gjør. Eller besøke andre "artsfrender", jeg er f. eks. sikker på at dere hadde det hyggelig hos deg i går kveld. Noe annet ville overraske meg veldig :).

Så kan jeg vel da konstatere at jeg er alene om min mening, det er helt ok. Men for meg overraskende.

Mvh
JP
 
R

Roysen

Gjest
OMF skrev:
Lykke til videre Roysen....
Takk for besøket og tilbakemdlingene OMF!

Det du skriver om lyden i eget og andres oppsett her på forumet er vel de tilbakemeldingene jeg synes er mest interessante og de jeg stoler mest på fordi du alltid begrunner det du hører så godt og fordi du er forholdsvis nøktern i forhold til nyanseringen av de ulikhetene du hører både i andres og eget oppsett i tillegg til at du har en solid teoretisk forankring i forståelsen av hva som kan gi lydmessige ulikheter og det som sannsynligvis ikke kan gjøre det. I tillegg virker det som om vi har temmelig sammenfallende oppfattning av hva vi synes er god lyd selv om veien dit kanskje er noe ulik.

Mvh
Roysen
 
U

utgatt60135

Gjest
JP skrev:
Hva har denne debatten med Audiofreaks å gjøre? Dette er mine utspill.

JP
Ser du ikke at utspillet virker mot din hensikt? De fleste her vet fra før at du har en fot i Audiofreaks, JP.
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.917
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
JP: du har fått ett rykte her på HFS, ser du ikke det selv? Du har blitt en original, en bygdetulling som irriterer på deg alle uansett hvor du dukker opp. Slutt med det og god sommer
 
D

Dilla

Gjest
Trøste og bære... kanskje på tide å komme seg ut i solen for noen her?

Fortsett med dine flotte reportasjer OMF, og Roy har et særdeles pedagogisk og flott innlegg rett over her.

:p
 
J

Janpe

Gjest
Vermin skrev:
JP: du har fått ett rykte her på HFS, ser du ikke det selv? Du har blitt en original, en bygdetulling som irriterer på deg alle uansett hvor du dukker opp. Slutt med det og god sommer
Ikke noe som plager meg noe særlig :)

God sommer til deg også.

Mvh
JP
 

eiv

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.01.2009
Innlegg
293
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Er bare å le.. Når du er i den posisjonen du er JP, bør du kanskje tenke deg om før du uttaler deg på HFS. Er ikke all PR som er god PR :) Lurer på hva dine kollegaer synes om dette...?

Du kan si at dette er din personlige mening og ikke har med AF å gjøre... Men desverre så hjelper det værken deg eller AF så mye.

Uprofft, er vel rette ordet her.
 
J

Janpe

Gjest
eiv skrev:
Er bare å le.. Når du er i den posisjonen du er JP, bør du kanskje tenke deg om før du uttaler deg på HFS. Er ikke all PR som er god PR :) Lurer på hva dine kollegaer synes om dette...?

Du kan si at dette er din personlige mening og ikke har med AF å gjøre... Men desverre så hjelper det værken deg eller AF så mye.

Uprofft, er vel rette ordet her.
Hvem er mine "kollegaer" i hifibransjen? Til opplysning kan jeg informere om at jeg jobber i en helt annen bransje. Mine "bidrag" etter fattig evne for Audiofreaks kan jeg opplyse om er minimale (web), kanskje 5 minutter pr. måned. Nok om det.

Mitt innspill i dag tidlig har tydelig falt mange tungt for hjertet. Nå er ikke min misjon i livet å ødelegge en hobby for flest mulig, men jeg satte ett (subjektivt/ generelt) spørsmål om det er "riktig og rettferdig" overfor bransjeaktører at man publiserer lytteinntrykk på mildt sagt spinkle grunnlag på Internett. Jeg mener at det ikke er det, men det kan man være uenig i.

Jeg har til opplysning (mange er ekstremt opptatte av at jeg på død og liv skal "forsvare Avalon /Edge ::) ) ikke sett noe negativt om nevnte merker i OMF`s innlegg.

At OMF og andre gjør dette må jo stå for deres egen regning, det er absolutt ytringsfrihet her i landet. Men, den må gjelde for alle, selv om ytringene kan virke provoserende.

Mvh
JP
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.858
Antall liker
8.854
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
JP skrev:
Nå er ikke min misjon i livet å ødelegge en hobby for flest mulig, men jeg satte ett (subjektivt/ generelt) spørsmål om det er "riktig og rettferdig" overfor bransjeaktører at man publiserer lytteinntrykk på mildt sagt spinkle grunnlag på Internett. Jeg mener at det ikke er det, men det kan man være uenig i.
Tja...jeg har nå hørt en del oppsett, og og felte vel heller ingen endelig dom. Men det er såpass mange ulike oppsett ute og går at et kort inntrykk av total lyden. Jeg har vel såvidt jeg kan se ikke sagt en eneste ting om en enkeltkomponent her....hvilken branskjeaktører er det jeg skulle være urettferdig ovenfor...? (Da med unntak av at volumkontrollen på en preamp til 600k mest minner om oljelokket på en kanttrimmer, og at fjernkontrollen - med kun to knapper faktisk er merket feil, og at steppene er på bortimot 5dB. Og i rettferdighetens navn har jeg vel nevnt et ord eller to om at fjernkontroller heller ikke er DP sin sterke side)

Jeg er vel ikke sikker på at profesjonelle skribenter er så mye bedre...har endog hørt om profesjonelle skribenter på "nettmagasiner" som ikke en gang hadde oppdaget at sitt eget utstyr spilte i mono - før noen hyggelige amatører påpekte dette på et lyttebesøk!

Mvh
OMF
 
V

vredensgnag

Gjest
Om dette er samme JP som på 6Moons har en reportasje fra Edge varelageret han lytter til musikk i, og som anklaget meg for løgn da jeg rapporterte Atkinsons reaksjon på verdens dyreste EPA-DVDspiller, ville jeg sterkt anbefalt en pust i bakken. Men om målet er å torpedere Audiofreaks rett i maskinrommet så er det ikke noe jeg skal blande meg i.

Ellers. Fin tråd OMF, oppfatter deg som dypt engasjert og kunnskapsrik om godlyd, og ønsker deg god hifi-tur videre. Og det er helt i orden om du sletter dette og andre irrelevante innlegg når solstikket er ferdigdebattert.
 

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
5.470
Antall liker
3.288
Torget vurderinger
1
JP skrev:
Mitt innspill i dag tidlig har tydelig falt mange tungt for hjertet. Nå er ikke min misjon i livet å ødelegge en hobby for flest mulig, men jeg satte ett (subjektivt/ generelt) spørsmål om det er "riktig og rettferdig" overfor bransjeaktører at man publiserer lytteinntrykk på mildt sagt spinkle grunnlag på Internett. Jeg mener at det ikke er det, men det kan man være uenig i.

Til å jobbe med nettsider på internett, så er dette en ganske oppsiktsvekkende holdning. Det finnes jo en "trillion" forum over hele verden på alle språk, hvor glade amatører fyrer i vei på skråsikkert vis om utstyr, forbruksvarer, hobbier, interesser, politikk og så videre. Hifisentralen er én slik portal. Her finner du i øyeblikket 12843 medlemmer, som har postet 663949 innlegg i 28049 emner.
 

eiv

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.01.2009
Innlegg
293
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
JP skrev:
eiv skrev:
Er bare å le.. Når du er i den posisjonen du er JP, bør du kanskje tenke deg om før du uttaler deg på HFS. Er ikke all PR som er god PR :) Lurer på hva dine kollegaer synes om dette...?

Du kan si at dette er din personlige mening og ikke har med AF å gjøre... Men desverre så hjelper det værken deg eller AF så mye.

Uprofft, er vel rette ordet her.
Hvem er mine "kollegaer" i hifibransjen? Til opplysning kan jeg informere om at jeg jobber i en helt annen bransje. Mine "bidrag" etter fattig evne for Audiofreaks kan jeg opplyse om er minimale (web), kanskje 5 minutter pr. måned. Nok om det.

Mitt innspill i dag tidlig har tydelig falt mange tungt for hjertet. Nå er ikke min misjon i livet å ødelegge en hobby for flest mulig, men jeg satte ett (subjektivt/ generelt) spørsmål om det er "riktig og rettferdig" overfor bransjeaktører at man publiserer lytteinntrykk på mildt sagt spinkle grunnlag på Internett. Jeg mener at det ikke er det, men det kan man være uenig i.

Jeg har til opplysning (mange er ekstremt opptatte av at jeg på død og liv skal "forsvare Avalon /Edge ::) ) ikke sett noe negativt om nevnte merker i OMF`s innlegg.

At OMF og andre gjør dette må jo stå for deres egen regning, det er absolutt ytringsfrihet her i landet. Men, den må gjelde for alle, selv om ytringene kan virke provoserende.

Mvh
JP
Omfanget av din involvering hos AF er irrelevant. Poenget er at du er involvert og da må ta hensyn til dette før du skriver det første som dukker opp i knollen.
 

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.281
Antall liker
2.525
Torget vurderinger
1
En annen sak er at det er noe respektløst overfor produsenter av importører at " glade amatører " kommer med karakteristikker av systemer de ikke kjenner overhodet og gjengir inntrykkene på et forum som dette. En seriøs test gjort over et visst tidsrom under kjente forhold er en ting, lytteinntrykk gjort en kveld på et fremmed system noe helt annet.



I alle dager, er det noe som er mer riktig enn at eierne og besøkende deler sine inntrykk av hvordan ting låter når det er utplassert i vanlige hjem. Det er absolutt ikke slik at folk i bransjen er utstyrt med gullører og en uovertruffen teknisk innsikt. Heldigvis er ikke kundene en flokk med sauer som stoler fullt og fast på sin faste hifi pusher som forteller oss hva vi hører og hvorfor vi bare må ha…

Nå har vel OMF og jeg rimelig lang fartstid med hifi og er fint i stand til å formidle noen lytteinntrykk etter 5-6 timers lytting på et gitt oppsett.
Selv om OMF og jeg har forskjellig lydideal og tilnærming for å oppnå denne var våre inntrykk meget sammenfallende. Selvsagt en subjektiv vurdering, i motsetning til bransjen som bare levere objektiv fakta basert informasjon .

Fint om OMF tar seg tid til å fjerne pp og ot, dette innlegget inkludert, slik at tråden blir en reise i OMFs sine besøk og lydmessige opplevelser.

Mvh Roald
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.975
Antall liker
6.131
Torget vurderinger
32
I sånne saker om binding, så gjelder det samme som habilitet. Enten er man inhabil eller så er man det ikke. Uttrykket litt inhabil er like søkt som litt gravid...

I slike tilfeller er det faktisk det motsatte med mobbings om er fasiten. Innen mobbing er det mobbeofferet som definerer hva som er mobbing, ikke omverdenen, mens når det gjelder habilitet eller binding, så er det omverdenen som definerer, ikke den det gjelder.

For oss som har jobbet og jobber med nyhetsjournalistikk daglig på profesjonell basis, så er dette helt elementært. For byråkrater, politikere (les f.eks.: Manuela Ramin Osmundsen) og tydeligvis innen hifibransjen, så er det ikke like åpenbart.

Ergo er det ikke opp til meg om min binding til bladet Hjemmekino er problematisk i forhold til det jeg skriver på sentralen. Det er det de andre forumdeltagerne som til en hver tid avgjør i forhold til det jeg skriver på HFS. Akkurat det samme gjelder JP. Han må gjerne definere sin tilknytning til bransjen som nær ikke-eksisterende, men hans binding vil uansett bli målt mot det han skriver på HFS.

Selv om han skriver i generelle vendinger om importører, så sitter alle som leser tråden og tenker at han taler for sin syke mor, dvs. Audiofreaks. "Dette er min mening og min alene", skriver han, og det er ikke det som oppfattes som et problem. Jeg tror ikke noen har forestillinger om at dette er Audiofreaks offisielle mening om OMFs reisereportasjer. Snarere tvert i mot. Problemet er derimot at de aller fleste synes å mene at dine egne meninger er farget av din tilknytning til Audiofreaks.

Akkurat som mine meninger om de tre norske bladene + audiophile.no som skriver om hifi er enten bevisst eller ubevisst vil være påvirket av at jeg har tilknytning til tre av dem. Jeg har jo skrevet for to av de tidligere, og er fast skribent i Hjemmekino nå.

Jeg tror likevel at noe av forskjellen på hvordan JP og jeg oppfattes skyldes to ting. Det ene kan være at jeg er litt mer klar over at uansett hvor private mine meninger måtte være, så vil de også knyttes opp mot den delen av bransjen som jeg tilhører. Det andre kan være at Audiofreaks ved både importøren selv, og JP i noen tilfeller har vært litt uheldige med sin kommunikasjon her på sentralen, noe som kan ha medført at firmaet og dets medhjelpere blir uglesett nesten uansett.

Helt personlig må jeg jo si at når det gjelder Audiofreaks sine herrer Peter D. og JP, så overrasker det meg stadig hvor stor forskjell det er på de når man møter dem og når man leser hva de kan få seg til å skrive her på HFS. Både Peter og JP er to av de absolutt hyggeligste folkene jeg vet om i denne bransjen, men på nett virker de nesten som Dr. Jekyll og Mr. Hyde sine ukjente brødre.

Det synes jeg er synd, fordi det inntrykket folk som ikke har møtt de to, vil få av dem her på sentralen i hvert fall ikke rimer med den virkeligheten jeg kjenner etter å ha møtt dem både sammen og hver for seg mange ganger.

Skrevet i beste mening. Beklager at det ble altfor langt.

Roy
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Hei Roy

Fininnstillingen av servoen som styrer volumkontrollen gjøres på baksiden av Reference, ikke innvendig i Reference. Bare ta en titt på baksiden av Reference, og du vil se en svart justeringsknapp der du kan trinnløst øke eller redusere hastigheten på servoen. Å justere hastigheten tar bare noen sekunder.

mvh
Endre
Roysen skrev:
Til dette med fjernkontrollen vil jeg si at jeg i går leste på internett at fininstilling av den servoen som styrer volumkontrollen i Edge forforsterkeren kan justeres innvendig. Dette har jeg ikke tenkt å gjøre da det ikke er min forforsterker, men det vil i stor grad rette opp mitt inntrykk av denne.
Mvh
Roysen
[/quote]
 

eiv

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.01.2009
Innlegg
293
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
My man...

R.E.S. skrev:
I sånne saker om binding, så gjelder det samme som habilitet. Enten er man inhabil eller så er man det ikke. Uttrykket litt inhabil er like søkt som litt gravid...

I slike tilfeller er det faktisk det motsatte med mobbings om er fasiten. Innen mobbing er det mobbeofferet som definerer hva som er mobbing, ikke omverdenen, mens når det gjelder habilitet eller binding, så er det omverdenen som definerer, ikke den det gjelder.

For oss som har jobbet og jobber med nyhetsjournalistikk daglig på profesjonell basis, så er dette helt elementært. For byråkrater, politikere (les f.eks.: Manuela Ramin Osmundsen) og tydeligvis innen hifibransjen, så er det ikke like åpenbart.

Ergo er det ikke opp til meg om min binding til bladet Hjemmekino er problematisk i forhold til det jeg skriver på sentralen. Det er det de andre forumdeltagerne som til en hver tid avgjør i forhold til det jeg skriver på HFS. Akkurat det samme gjelder JP. Han må gjerne definere sin tilknytning til bransjen som nær ikke-eksisterende, men hans binding vil uansett bli målt mot det han skriver på HFS.

Selv om han skriver i generelle vendinger om importører, så sitter alle som leser tråden og tenker at han taler for sin syke mor, dvs. Audiofreaks. "Dette er min mening og min alene", skriver han, og det er ikke det som oppfattes som et problem. Jeg tror ikke noen har forestillinger om at dette er Audiofreaks offisielle mening om OMFs reisereportasjer. Snarere tvert i mot. Problemet er derimot at de aller fleste synes å mene at dine egne meninger er farget av din tilknytning til Audiofreaks.

Akkurat som mine meninger om de tre norske bladene + audiophile.no som skriver om hifi er enten bevisst eller ubevisst vil være påvirket av at jeg har tilknytning til tre av dem. Jeg har jo skrevet for to av de tidligere, og er fast skribent i Hjemmekino nå.

Jeg tror likevel at noe av forskjellen på hvordan JP og jeg oppfattes skyldes to ting. Det ene kan være at jeg er litt mer klar over at uansett hvor private mine meninger måtte være, så vil de også knyttes opp mot den delen av bransjen som jeg tilhører. Det andre kan være at Audiofreaks ved både importøren selv, og JP i noen tilfeller har vært litt uheldige med sin kommunikasjon her på sentralen, noe som kan ha medført at firmaet og dets medhjelpere blir uglesett nesten uansett.

Helt personlig må jeg jo si at når det gjelder Audiofreaks sine herrer Peter D. og JP, så overrasker det meg stadig hvor stor forskjell det er på de når man møter dem og når man leser hva de kan få seg til å skrive her på HFS. Både Peter og JP er to av de absolutt hyggeligste folkene jeg vet om i denne bransjen, men på nett virker de nesten som Dr. Jekyll og Mr. Hyde sine ukjente brødre.

Det synes jeg er synd, fordi det inntrykket folk som ikke har møtt de to, vil få av dem her på sentralen i hvert fall ikke rimer med den virkeligheten jeg kjenner etter å ha møtt dem både sammen og hver for seg mange ganger.

Skrevet i beste mening. Beklager at det ble altfor langt.

Roy
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Fininnstillingen av servoen som styrer volumkontrollen gjøres på baksiden av Reference, ikke innvendig i Reference. Bare ta en titt på baksiden av Reference, og du vil få se en svart justeringsknapp der du kan trinnløst øke eller redusere hastigheten på servoen. Å justere hastigheten tar bare noen sekunder.


OMF skrev:
(Da med unntak av at volumkontrollen på en preamp til 600k mest minner om oljelokket på en kanttrimmer, og at fjernkontrollen - med kun to knapper faktisk er merket feil, og at steppene er på bortimot 5dB.

Mvh
OMF
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
OMF skrev:
Hei!

Da har jeg tenkt å begynne en ny tråd hvor jeg kan samle litt bilder og inntrykk fra ulike oppsett jeg har hørt. Kommer fremover til å legge alle "besøkene" i samme tråd - på denne måten blir litt lettere for meg selv (og de som skulle være interessert i å følge med) å holde rede på hvor jeg har vært og hva jeg har hørt på!

Og hva er vel mer riktig å åpne tråden med en et av de desidert beste oppsettene jeg har hørt.... ;D ;D

Mvh
OMF
Takk for glimrende reisebrev, OMF. :)
Kjenner meg igjen i noe av det du skriver fra mitt besok hos Roysen (selv om det er lenge siden).
Haaper det blir anledning for en ny tur..
:)
 
J

Janpe

Gjest
Mine herrer (regner med at det er stort sett hankjønn på HFS):

Jeg registerer innvendingene mot mitt innlegg i dag. Å gå motstrøms og å hevde andre typer meninger på HFS skjønner jeg er fånyttes. Det er synd, men en realitet. Og noe jeg ikke tenker å grine over.

Fremtidige innlegg fra meg på HFS blir under Bruktbørsen. Jeg kan love at jeg ikke skal bite hodet av de som evt svarer på en bruktannonse!!!

God sommer.

Mvh
JP

Roy E.
Takk for de vennlige ord om det som skjer privat, men husk at skinnet kan bedra ;).
 
U

utgatt60135

Gjest
Hvis alle skulle hatt din mening her så tror jeg vi måtte ha slettet minst 80% av alle innleggene på HFS. Og det er alså synd du ikke kan mene det? Dette er ikke noen vitenskapelig debattforum, men alle mulige interesserte som snakker med sin stemme med ulike erfaringer.

Du må ikke å trekke deg JP, bare prøve å være litt mer reflektert over hvordan meningene blir oppfattet.
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.975
Antall liker
6.131
Torget vurderinger
32
JP skrev:
Roy E.
Takk for de vennlige ord om det som skjer privat, men husk at skinnet kan bedra ;).
Ikke hver gang :)

Roy
 
N

nb

Gjest
JP skrev:
Fremtidige innlegg fra meg på HFS blir under Bruktbørsen. Jeg kan love at jeg ikke skal bite hodet av de som evt svarer på en bruktannonse!!!
Det tror jeg langt under middels på, men bevis gjerne at jeg tar feil. Som hypping forsvarer for produkter fra nevnte distributør (tør jeg minne om dine egne innlegg under Edge GCD-tråden som du selv slettet da bedraget ble blottlagt) så er koblingen mellom sak og person uunngåelig. Uansett hvor mye du måtte hevde noe annet, så ser det ut til at de engasjerte har problemer med å tro på det. Med god grunn.
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
Oioi.. at dette skulle bli en krangletråd hadde jeg ikke trodd..

At OMF er hyggelig og deler sine reiseinntrykk med oss må vi vel takke han for.

Enkelte (han er vel alene) har tydeligvis forstått det slik at dette var en repotasje eller test, jaja.

Hyggelig lesning det som er av relevant stoff OMF :)

PK
 
N

nb

Gjest
pks skrev:
Oioi.. at dette skulle bli en krangletråd hadde jeg ikke trodd..

At OMF er hyggelig og deler sine reiseinntrykk med oss må vi vel takke han for.

Enkelte (han er vel alene) har tydeligvis forstått det slik at dette var en repotasje eller test, jaja.

Hyggelig lesning det som er av relevant stoff OMF :)

PK
Ta det med ro. OMF sletter nok alt OT når han får ånden over seg.
 
Topp Bunn