OLED-tråden - Spørsmål/svar og erfaringer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hvem f.... ser på tv?? ;)
    Er det ikke tv vi diskuterer?? ;)
    De fleste har tv eller blurayspiller med Netflix eller annet, da blir eneste viktige på tv for vår del nyheter og kanskje en film eller barnetv... Thats it...
    Ah, hos oss er det mest parabolen som får kjørt seg mest, da vi som oftest egentlig ikke vet hva vi vil se på, så da finner vi bare noe som går på lufta der og da. Men Netflix brukes også flittig om det er noe spesifikt vi skal se :).

    F.eks er ikke south park på Netflix lengre.. som mye annet :(. South Park o.l. er perfekt for litt hjernedød tid ;).
     

    gwh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Innlegg
    841
    Antall liker
    626
    Sted
    Oslo
    Du finner da noe på Netflix som er i Dolby Vision?
     

    gwh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Innlegg
    841
    Antall liker
    626
    Sted
    Oslo
    Agenda på neste generalforsamling for borettslaget: Oppsigelse av TV-avtale med Altibox. Regner det som sikkert at dette går igjennom..
    Det ble faktisk billigere for borettslagets beboere å legge inn internett i avtalen.
    Internett 30/30 og tv pakka kommer beboerne på ca 200,- i måneden, i husleie, istedenfor 449,- for bare internett fra Get.
    Sitter nå selv på en 500/500 linje til 599,- (kunne ha valgt 100/100 til 199,) som er koblet til min b6 med ethernett kabel. Veldig godt fornøyd med Netflix 4k og amazon prime. Blir jo blendet av lyskasterne i teltet på the grand tour :) (Ikke at det er relatert til linja inn ;) )
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Netonnet har POS901F til 15990,- nå
    Hva tenker dere om ambilight funksjonen til Philips dere som har POS901?
    Den nye 2017 modellen 55POS9002 på tilbud hos Elkjøp denne uka..ca. 10K av på veil pris gir en bra pris på 16999,-

    Når det gjelder ambilight funksjonen generelt er den lett å bli "avhengig" av. Har nå min andre snart 5 år gamle Philips skjerm med ambilight (60PFL9607S ) som er et "ekte" led tv (ikke kant-led) og kanskje noe av det beste Philips har laget..? Jeg snuser også litt på OLED...55" kan kanskje bli litt i minste laget selv om ambilight får tv opplevelsen til å virke større..

    https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/55POS9002/philips-55-oled-4k-uhd-smart-tv-55pos9002
    Begge står på varsel fra Prisjakt, ja.
    Vil ha 9002, men litt problematisk uten innebygget lydplanke.
     

    jan_eriks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    116
    Køpte som sagt pos901 og har nå etpar dager valget om å bytte til 9002 (Elkjøp) men velger å ikke gjøre det. Samme panel,dårligere lyd samt dårligere byggekvalitet. Ser ikke forskjell på bildebehandling. Philips hadde priset pos901 til sinnsyke 39900. Det har vel den neppe kostet men til 15990 er det en knallpris
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Køpte som sagt pos901 og har nå etpar dager valget om å bytte til 9002 (Elkjøp) men velger å ikke gjøre det. Samme panel,dårligere lyd samt dårligere byggekvalitet. Ser ikke forskjell på bildebehandling. Philips hadde priset pos901 til sinnsyke 39900. Det har vel den neppe kostet men til 15990 er det en knallpris
    De første sammenligningene jeg observerte på nettet indikerte litt bedre bilde på 9002.
    Hadde håpet på et siste prisfall på POS901 når 9002 kom i butikken, men kanskje en prisgaranti kan dekke opp litt rundt dette.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.696
    Antall liker
    518
    Torget vurderinger
    1
    Vil anbefale å vente litt.. er ikke lenge til LG 2017 begynner å falle som en stein nå :) (forutsatt at man ikke MÅ ha Philips pga ambilight).
    Etter det jeg forstår bruker 9002-modellen fortsatt 2016-panelene til LG. 2017-panelene er betydelig bedre på diverse nøkkelpunkter. Får du den kalibrert, (f.eks av meg :) ), så snakker vi om et bilde som ikke ligner grisen :)
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    Vil anbefale å vente litt.. er ikke lenge til LG 2017 begynner å falle som en stein nå :) (forutsatt at man ikke MÅ ha Philips pga ambilight).
    Etter det jeg forstår bruker 9002-modellen fortsatt 2016-panelene til LG. 2017-panelene er betydelig bedre på diverse nøkkelpunkter. Får du den kalibrert, (f.eks av meg :) ), så snakker vi om et bilde som ikke ligner grisen :)
    Best å ikke la TV-en bli kalibrert av deg, da ... De fleste vil jo ikke ha et bilde som ikke ligner grisen ... :) Merkelig nok så blir jo det til at de/vi faktisk vil ha et bilde som ligner grisen ... Hmmm
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.696
    Antall liker
    518
    Torget vurderinger
    1
    Ja, bør nok forandre det til "bilde som ligner grisen" :) Griseaktig gode disse disse 2017-OLED-modellene fra LG :)
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    518
    Antall liker
    806
    Torget vurderinger
    8
    Vil anbefale å vente litt.. er ikke lenge til LG 2017 begynner å falle som en stein nå :) (forutsatt at man ikke MÅ ha Philips pga ambilight).
    Etter det jeg forstår bruker 9002-modellen fortsatt 2016-panelene til LG. 2017-panelene er betydelig bedre på diverse nøkkelpunkter. Får du den kalibrert, (f.eks av meg :) ), så snakker vi om et bilde som ikke ligner grisen :)
    Hva med Sony 2017 A1 serien, er vel på samme nivå som LG.? Lite snakk om Sony A1 OLED i denne tråden.

    Når det gjelder Philips OLED med 2016 LG paneler er vel Philips totalt sett bedre en LG sine egne 2016 skjermer. Dette går på billedbehandling og jevne, hurtige bevegelser. Ambilight er også lett å bli avhengig av..

    Har LG forbedret "problemet" med billedbehandlingen mhp hurtige bevegelser på sine 2017 OLED modeller.? Eller hvilke nøkkelpunkter er betydelig forbedret på 2017 modellene ?
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.696
    Antall liker
    518
    Torget vurderinger
    1
    Vil anbefale å vente litt.. er ikke lenge til LG 2017 begynner å falle som en stein nå :) (forutsatt at man ikke MÅ ha Philips pga ambilight).
    Etter det jeg forstår bruker 9002-modellen fortsatt 2016-panelene til LG. 2017-panelene er betydelig bedre på diverse nøkkelpunkter. Får du den kalibrert, (f.eks av meg :) ), så snakker vi om et bilde som ikke ligner grisen :)
    Hva med Sony 2017 A1 serien, er vel på samme nivå som LG.? Lite snakk om Sony A1 OLED i denne tråden.

    Når det gjelder Philips OLED med 2016 LG paneler er vel Philips totalt sett bedre en LG sine egne 2016 skjermer. Dette går på billedbehandling og jevne, hurtige bevegelser. Ambilight er også lett å bli avhengig av..

    Har LG forbedret "problemet" med billedbehandlingen mhp hurtige bevegelser på sine 2017 OLED modeller.? Eller hvilke nøkkelpunkter er betydelig forbedret på 2017 modellene ?
    Jeg har ikke førstehåndskjennskap til Philips sine OLED-TV'er, men "billedbehandling og jevne, hurtige bevegelser." betyr nada for meg. Jeg skrur alltid av bevegelses-prosessering på alle TV'er for de gjørt stort mer ugagn enn nytte, og all annen prosessering skrus også av. Vil egentlig bare ha ut det man sender inn. Scanning backlight/BFI er den eneste "bildeforbedrings-funksjonen" jeg kunne tenkt meg. Men OLED er allerede såpass lite plaget av hurtige bevegelser at dette ikke utgjør et essensielt "tweak". Allikevel rapporteres det at Philips sin Perfect Clear Motion forbedrer linjeoppløsningen til det dobbelte uten noen artifakter.

    Selv om Philips bruker LG sine 2016-paneler, virker det som de har fått litt mer utav skjermene: Det er mer detaljer nær sort, og mindre makroblokking. Dette ifølge HDTVTest: http://www.hdtvtest.co.uk/image/uhdtv/Philips-55POS901F/skyfall-large.jpg
    (Dette er POS901, det kan tenkes 9002 er enda bedre)

    Det er noe begrensede kalibreringsmuligheter med Philips, men nok til at man får et godt resultat. Og dem er ikke et godt valg til gaming-bruk. TV-instillingene er også delt mellom SDR/HDR, så man må bytte bildemodus manuelt hvis man f.eks har ulike innstillinger til SDR/HDR.

    Sony A1 er et godt valg.

    2017-modellene til LG har:
    Mindre input-lag. rundt 20-22ms, selv på 4K/60 og 4K/60/HDR. (Philips POS901 har ca 60ms)
    Kraftig forbedret bildekvalitet i området nær sort, med mindre black crush og banding/støy/etc.
    2017 har sort filter på skjermen, gjenskinn er ikke lengre lilla.
    Har høyere max lysstyrke.

    Alle modellseriene bruker samme prosessor, firmware-oppdateringer blir synkronisert. (B6 hadde annen chip enn C6/E6/G6)


    Kalibreringsstøtte:
    2punkts hvitbalanse i HDR, ikke bare SDR (gjør det lettere å kalibrere bildet i HDR-modus)
    Dolby Vision kan også kalibreres.
    DDC: Kan styre bildeinnstillinger via kalibreringsprogram, istedet for å messe rundt med fjernkontrollen.
    Autokalibrering: Pga DDC-støtte kan den også autokalibreres av kalibreringsprogrammet. (Resultatet er sjeldent bra nok, så nytten av dette er egentlig begrenset, spesielt siden man må uansett bruke tid på å sette opp utstyr og annet diverse. Iogmed man alltid må inn og korrigere manuelt, så er ofte manuel korrigering det raskeste.)
     
    Sist redigert:

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Hva med Sony 2017 A1 serien, er vel på samme nivå som LG.? Lite snakk om Sony A1 OLED i denne tråden.
    Det er nevnt noen sider tilbake. LG E7 i sammenligningstesten ble foretrukket, men forskjellen til A1 var svært små som du kan lese i sitatet under.
    LG E7 Wins 2017 Annual TV Shootout - Updated with HDR Calibration Charts - AVSForum.com

    In terms of motion performance, I saw little evidence of any advantage that either had in actual content. Likewise, upscaling showed little difference that I could see with the only exception being one test pattern that showed the Sony doing a bit better job there. However in actual content, there was no real evidence of that. Since I don't watch test patterns and tend to watch content, this test meant little to me.

    As for color, both Al & I agreed (correct me if I'm wrong, Al) the LG seemed to more closely match the Sony reference monitor. Although you'd probably not see it in actual content, it was clear from the color sweeps that the LG hit more of the targets than the Sony. In fact Al agrees with me that once properly calibrated, there is little difference at all between these OLEDs. Al had not seen both displays butt up against each other, and properly calibrated.

    The biggest difference I saw, and I don't believe was factored into the ratings, was the ABL. I saw evidence of the more aggressive ABL on the Sony in several instances. The LG also had a significantly higher measured CR than the Sony, although John thinks there was an error in measurement.

    Also not factored into the ratings, was the Sony's better job handling false contouring. There was nothing in the shootout that showed this advantage since none of the content had false contouring.

    In the end, we're splitting hairs, we really are. Without both displays butting up against each other, you'd be hard pressed to see much of a difference.

    Anyone that tells you one of these OLEDs blows away the other, is spouting nothing but hot air. They are clearly both superb and they clearly outclassed the competition.
    Sony referanse skjermen som nevnes er Sony BVM-X300, den koster $30 000.
     

    gwh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Innlegg
    841
    Antall liker
    626
    Sted
    Oslo
    Har en B6 på "lån" fra elkjøp hvor returneringsvinduet lukkes om noen dager.
    Er veldig veldig fornøyd med den, men det gnager en liten steme i underbevistheten min om at snart kommer B/C7 på tiilbud, og vil det være et signifikant steg fremover?
    Veldig usikker på hva jeg skal/bør gjøre.
    Tv kjøpet skal vel vare 8-10år fremover antar jeg, så vil være heeeelt sikker at jeg velger rett med b6 eller b/c7.
     

    jan_eriks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    116
    Denne tråden speiler forsåvidt et typisk og tilbakevendende dilemma. Skal jeg kjøpe tv nå eller vente til neste modell som kommer om 3 måneder. Svaret er jo selvsagt. Trenger du tv så kjøp nå. Det er,i et lengre perspektiv, kun mikrodetaljer som er forskjell på nyeste og nest nyeste modell. Og når man tenker på at man skal ha denne tven i 6-8 år fremover betyr det ingenting.
    Så et godt råd ,ikke kjøp nyeste,nye. Du betaler bare for R&D sammen med de 1000 første som kjøper til full pris.

    Et godt eksempel er POs901. Kostet iflg Philips 39900 når den kom i Februar.
     

    gwh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Innlegg
    841
    Antall liker
    626
    Sted
    Oslo
    Kjøpte jo B6'en for 14k, og jeg blir jo blåst overende av sort/farger/kontrast og merkelig nok, lysstyrke.
    Tenker jeg slapper av i skuldrene og nyter det jeg har :)
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.290
    Torget vurderinger
    2
    Agenda på neste generalforsamling for borettslaget: Oppsigelse av TV-avtale med Altibox. Regner det som sikkert at dette går igjennom..
    Betyr der at det er noe som er værre enn Get? Ustabilt nett, Get pvrboks låser 2hver dag og må erstattes ved å koble ut strømmen. Filmleie funker ikke, opptakene krasjer. Om Get boksen kobles til Internett kolliderer nettverket med routernettverket så konas PC ikke kommer på nett samt at Sonos netter også krasjer...
     

    jan_eriks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    116
    Kjøpte jo B6'en for 14k, og jeg blir jo blåst overende av sort/farger/kontrast og merkelig nok, lysstyrke.
    Tenker jeg slapper av i skuldrene og nyter det jeg har :)
    Ja,ikke sant? Det med lysstyrke overasket meg også. Kommer fra en 6 år gammel LCD og får bakoversveis av OLED. Ser jo at Qled har mere lys, mendet trenger jeg altså ikke!
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Kjøpte jo B6'en for 14k, og jeg blir jo blåst overende av sort/farger/kontrast og merkelig nok, lysstyrke.
    Tenker jeg slapper av i skuldrene og nyter det jeg har :)
    Det kommer jo an på hva man bruker tv'en til. Hvis man stort sett ser filmer/serier i HDR kan det være en verdig oppgradering for den økte lysstyrken og bedre nær-sort detaljeringen.
    Jeg ser kun på streamingtjenester som Netflix og ser da også ofte HDR programmer, men ser ikke noe behov for mitt vedkommende å oppgradere fra B6 til 7-serien. Mye av grunnen er at jeg anerkjenner at LG bruker tick-tock filosofi, hvor tick er kraftig forbedring og tock er finjusteringer av tick. 2016 er tick og 2017 tock ifølge LG selv. Hvilket betyr at neste store hopp forventes i 2018-modellene.

    Inntil et kraftig hopp kommer som er tilsvarende 2015 vs 2016 Oled har denne gutten fullstendig ro i ræven. Er jo ikke akkurat som om bildet blir noe dårligere selv om nyere versjoner kommer på banen. Etter 8 mnd med B6 er jeg fortsatt like satt ut av bildekvaliteten, spesielt sammenlignet med lcd.

    Min far har nest øverste modell av 2016 LG lcd, tror den heter H850. Sammenlignet med B6 er det rett og slett skvip. Dårlig innsynsvinkel før fargene blir matt og blass, tydelige vertikale striper som irriterer i spill og sport, dårlig svartnivå og mye mindre sprut i farger. Selv om den nok er mer lyssterk er HDR på Oled en langt bedre opplevelse.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.696
    Antall liker
    518
    Torget vurderinger
    1
    Agenda på neste generalforsamling for borettslaget: Oppsigelse av TV-avtale med Altibox. Regner det som sikkert at dette går igjennom..
    Betyr der at det er noe som er værre enn Get? Ustabilt nett, Get pvrboks låser 2hver dag og må erstattes ved å koble ut strømmen. Filmleie funker ikke, opptakene krasjer. Om Get boksen kobles til Internett kolliderer nettverket med routernettverket så konas PC ikke kommer på nett samt at Sonos netter også krasjer...
    Er vel mer det at ingen ser på vanlig TV lengre, så hvis man kan få lavere husleie ved å droppe en tjeneste som man uansett ikke bruker...
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.696
    Antall liker
    518
    Torget vurderinger
    1
    Det kommer jo an på hva man bruker tv'en til. Hvis man stort sett ser filmer/serier i HDR kan det være en verdig oppgradering for den økte lysstyrken og bedre nær-sort detaljeringen.
    Nær sort er like viktig på vanlige TV-sendinger, om ikke enda mer. Har skrevet det før, har man anledning til å vente, så bør man vente til 2017-modellene synker.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Det kommer jo an på hva man bruker tv'en til. Hvis man stort sett ser filmer/serier i HDR kan det være en verdig oppgradering for den økte lysstyrken og bedre nær-sort detaljeringen.
    Nær sort er like viktig på vanlige TV-sendinger, om ikke enda mer. Har skrevet det før, har man anledning til å vente, så bør man vente til 2017-modellene synker.
    Skulle bare ønske de hadde holdt seg til 2016 designet, liker ikke utseendet på 2017 LG..

    Kjøpte en Panasonic 32 tommer til Soverommet.. Noen som har noen tips til hvordan jeg ordner signaler lettest? Digital takantenne og dekoder? Eller en eller annen boks, eller må jeg drasse legge antenneledning til rommet? Eller legge inn nytt uttak på soverommet....
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    518
    Antall liker
    806
    Torget vurderinger
    8
    Det kommer jo an på hva man bruker tv'en til. Hvis man stort sett ser filmer/serier i HDR kan det være en verdig oppgradering for den økte lysstyrken og bedre nær-sort detaljeringen.
    Nær sort er like viktig på vanlige TV-sendinger, om ikke enda mer. Har skrevet det før, har man anledning til å vente, så bør man vente til 2017-modellene synker.
    Skulle bare ønske de hadde holdt seg til 2016 designet, liker ikke utseendet på 2017 LG..

    Kjøpte en Panasonic 32 tommer til Soverommet.. Noen som har noen tips til hvordan jeg ordner signaler lettest? Digital takantenne og dekoder? Eller en eller annen boks, eller må jeg drasse legge antenneledning til rommet? Eller legge inn nytt uttak på soverommet....
    Har selv 3 Apple Tv bokser rundt i huset på tre forskjellige skjermer..abonnerer da på billigste Sumo løsning og Netflix..Nrk er jo "gratis" Da har jeg det jeg trenger til mitt bruk..
     

    Dumbo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.09.2006
    Innlegg
    81
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    3
    Jeg ofrer gjerne marginalt bedre sortnivå til fordel for 3D på 2016 modellene.

    3D på disse tv'ene er bedre enn på kino :rolleyes:
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Nær sort er like viktig på vanlige TV-sendinger, om ikke enda mer. Har skrevet det før, har man anledning til å vente, så bør man vente til 2017-modellene synker.
    Mulig du har rett, ser ikke på tv-sendinger lenger. Men jeg erindrer at det mørke på sdr sendinger er lysere og det lyse er mørkere enn tilsvarende på hdr. Så rent intuitivt høres det rart ut, men skal som sagt ikke krangle på noe jeg ikke vet noget om ☺
     

    jan_eriks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    116
    Trenger å hente ut analog lyd til forsterkeren min. Er det fremdeles slik at man ikke skal kobble hodetelefonutgangen til en forsterker pga jordspenning/overslag?
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.696
    Antall liker
    518
    Torget vurderinger
    1
    Nja.. bruk en kjip dac med optisk inngang. Husk å sette output til pcm/2kanals stereo ut fra tv'en. (Disse tv'ene støtter passthrough av dd/dts hdmi->optisk)
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Agenda på neste generalforsamling for borettslaget: Oppsigelse av TV-avtale med Altibox. Regner det som sikkert at dette går igjennom..
    Jeg er litt nysgjerig på hvorfor avtalen med altibox skal sies opp.
    Har nettopp undertegnet avtale om tilkopling til fibernet (Viken Fiber altibox ? ) ??
    Jeg har canal digital nå.
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Hei!

    Hadde vi kunnet kutte ut alt bortsett fra Nrk her i huset, hadde vi nok gjort det. Netflix, HBO, Youtube, Spotify osv. Er alt vi har tid til. Men selve fiberlinja til internett (Levert av Viken fiber), er det ingenting negativt å si om. :)
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.025
    Jeg er litt nysgjerig på hvorfor avtalen med altibox skal sies opp.
    Har nettopp undertegnet avtale om tilkopling til fibernet (Viken Fiber altibox ? ) ??
    Jeg har canal digital nå.
    Jeg har altibox. TV-biten deres er såder. Navigasjon på boksen er treg og utvalget film til leie ganske dårlig. Jeg vurderer selv å kutte den da vi ser svært lite på TV i huset. Internettbiten er suveren. Dønn stabilt og man får symmetrisk den hastigheten man betaler for. (symmetrisk som i like rask opplasting som nedlasting, strengt tatt kun for folk med litt spesielle behov).

    Muligheten for å kjøpe film og laste den over på nettbrett o.l. er fin
     

    jan_eriks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    116
    Jeg er litt nysgjerig på hvorfor avtalen med altibox skal sies opp.
    Har nettopp undertegnet avtale om tilkopling til fibernet (Viken Fiber altibox ? ) ??
    Jeg har canal digital nå.
    Jeg har altibox. TV-biten deres er såder. Navigasjon på boksen er treg og utvalget film til leie ganske dårlig. Jeg vurderer selv å kutte den da vi ser svært lite på TV i huset. Internettbiten er suveren. Dønn stabilt og man får symmetrisk den hastigheten man betaler for. (symmetrisk som i like rask opplasting som nedlasting, strengt tatt kun for folk med litt spesielle behov).

    Muligheten for å kjøpe film og laste den over på nettbrett o.l. er fin
    Oppdater til 4k boksen. Mere info på nettsiden deres.
     

    abbath

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.09.2013
    Innlegg
    322
    Antall liker
    459
    Sted
    Fredrikstad
    Altiboks kommer også snart med en app til apple tv slik at man kan bruke apple tv som dekoder og opptak skjer via "skyen" slik at man slipper selve dekoderen. Da har man jo alt i 1 boks (hbo, netflix, tv funksjon og det meste man trenger). Forøvrig er jeg veldig fornøyd med altibox fra viken fiber med veldig stabil 300/300 mbits linje. Vil tro at denne appen på sikt kommer til alle lg og samsung tver så slipper man og ha noe boks i det hele tatt :)
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Jeg er litt nysgjerig på hvorfor avtalen med altibox skal sies opp.
    Har nettopp undertegnet avtale om tilkopling til fibernet (Viken Fiber altibox ? ) ??
    Jeg har canal digital nå.
    Jeg har altibox. TV-biten deres er såder. Navigasjon på boksen er treg og utvalget film til leie ganske dårlig. Jeg vurderer selv å kutte den da vi ser svært lite på TV i huset. Internettbiten er suveren. Dønn stabilt og man får symmetrisk den hastigheten man betaler for. (symmetrisk som i like rask opplasting som nedlasting, strengt tatt kun for folk med litt spesielle behov).

    Muligheten for å kjøpe film og laste den over på nettbrett o.l. er fin
    Oppdater til 4k boksen. Mere info på nettsiden deres.
    Jeg har denne - ikke akkurat problemfri.....
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Er det slik at "når" 4k sendinger blir muliggjort så vil f.eks. canal digital (kabel) slite ?
    Hvilke problemer Distinctive ?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Er det slik at "når" 4k sendinger blir muliggjort så vil f.eks. canal digital (kabel) slite ?
    Hvilke problemer Distinctive ?
    Hekkans mye feilmeldinger, omstarter, frys, finner ikke Ethernet, ol.
    Feilmeldingene forsvinner ikke heller, så de brenner fort fast i en plasma (og OLED) skjerm hvis man ikke er oppmerksom.
    Har rapportert mye av dette.
    Noen eksempler under:
     

    Vedlegg

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Altibox sine hjemmesentraler er verdens største piss som ruter, ihvertfall. Totalt håpløs funksjonalitet, og ikke kommer du til "på baksiden" for å sette opp funksjoner heller. Hold på å klødde meg ei stund i hodet hvorfor en trådløs skriver var borte fra nettet hos en bekjent. Konfigurerte opp den gamle Telenor Zyxel-ruteren som Wan-Lan-ruter, og vips var printeren på lufta. Bedre dekning på trådløsnettet ble det også.

    Johan-Kr
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.025
    Jeg bruker heller ikke boksen fra altibox som router eller wifi-aksesspunkt. Sender signalene videre til min egen (Asus flashet med Tomato) og kjører alt derfra.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Jeg har den siste Altibox modem/ruteren som STB'er er hardwired til.
    Bruker også egen ruter i tillegg for mitt LAN.
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    315
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn