Olav E`s ryddesjau!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Olav E

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Antall liker
    1.338
    Torget vurderinger
    5
    Er det lov med en liten utskeielse? Dere som har fått med dere starten på denne tråden, vet at man har sansen for god mat. Inspirasjon til å lage risotto har jeg gitt dere. Så her blir det kun litt selvskryt av dagens middag. Fruen mener det er berettiget, med litt skryt altså! 😁

Vi er på hytta i fjellheimen. Pakker ned ute for å forberede vinteren. Lillesøstera til Amy er foresten på vei. Melder om 32 m/s i kasta i morgen. I morgen venter vedlass og vedstabling. Da trenger vi litt fast føde for å orke å sjaue nok ved til vinteren.

Startet med dette:

IMG_9941.jpeg

Ble til dette:

IMG_9943.jpeg

IMG_9945.jpeg

Som det passer seg, delte kokken og gryta edle dråper. Kokken fikk mest, men det ble nok ril å dele med fru også.

Må rette en spesiell takk til hyggelig passiar med @TT under matforberedelsene, og til James Taylor, Willie Nile, Graham Parker og Van Morrison for musikalsk følge under kokkeleringen.

Mv Olav E

Olav E

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Antall liker
    1.338
    Torget vurderinger
    5
    Når ikke alle gode ting er tre!

Siden man har en mer enn ok platespiller, og siden det er mange her som skriver med stor kunnskap og musikkglede om sine ulike platespillere, armer, pickuper, riiaer, suter mm, blir man inspirert til å sondere litt på egenhånd, ikke fordi man ikke er tilfreds med dem man har, men - ja dere vet vel så alt for godt…. 😉

Så da ble man litt nysgjerrig på å klatre videre på Hana-stigen. Kul farge, gode omtaler, og så plutselig dukket det opp en pent brukt Umami Red.

IMG_9950.jpeg

Jeg mener jeg var rask, skrev jeg var interessert i å kjøpe, stilte noen relevante spørsmål, fikk svar, og bekreftet at jeg ville slå til. Da var den solgt til en annen! Mulig jeg er litt naiv, men er man først i køen tenker jeg det er greit at man også får sjans til å stille noen spørsmål for så å bekrefte handel eller takke nei. 🤔

Siden Hanaen glapp, og man er en enkel sjel, så holdt man seg til sprek farge. Ny lekker rød pickup, pent brukt.

IMG_9951.jpeg

EMT HSD 006 dukket opp. Mitt bud ble akseptert. Dette var i ferietid, så da avtale om å hente ble berammet noen dager senere, hadde selger ombestemt seg og ville prøve og få en bedre pris. Jeg minnet selger på at vi hadde inngått forpliktende avtale. Det endte med at han ikke ville selge.

Dette var en 006 med laveste utgangssignal. Med avtale om kjøp i boks, kjøpte jeg meg en SUT.

Min SUT som ikke har en trengende pickup er i hvertfall ganske så fin å se på! 😁

IMG_7859.jpeg

Det var to kjøpsforsøk. Den tredje gangen ble det et avvik i farge. Kjøpt mest av nysgjerrighet, gode omtaler, og en hyggelig pris. God kommunikasjon og hyggelig selger. Selger forventet nok litt for mye av transportselskapet. En for snau innpakking er nok beviset for det. Og sluttresultatet ble:

IMG_7874.jpeg

Etter prøvespilling var det lett å konstatere at her hadde den gullskimrende Gold Noten fått uopprettelig skade. Dvs at den nok kunne repareres, men ikke til forsvarbar kostnad. Penger tilbake fra en beklagende selger.

Så da er det er ledig headshell som venter på passende selskap. 😉

IMG_9847.jpeg

Et ord er et ord, het det før. Med netthandel mellom private ser det ut som om det ikke er sånn bestandig. Hører at det er ganske ofte at avtaler brytes av både kjøper og selger. Juridisk sett er man bundet dersom avtale er inngått. Få gidder vel å følge opp en brutt avtale. Da blir det fort en ny normal.

Må tillegge at man har mange gode opplevelser både som kjøper og selger. Truffet hyggelige folk og alt er gått greit. Derfor blir man vel litt ekstra skuffet når det skjærer seg.

Foresten så kan det være at Luxman-shellet ikke trenger å vente så lenge! 😁

Mvh Olav E

Sist redigert:

Olav E

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Antall liker
    1.338
    Torget vurderinger
    5
    Å svare, stille spørsmål og si man er interessert er desverre hverken avtale eller reservasjon.
    Å få et bud akseptert er avtale, og du kunne gått videre mot vedkommende for avtale brudd.
    Enig. Det første har med høflighet å gjøre, det andre med juss. Det tredje er å ha tid og ork og vilje til å bruke ressurser på noen som ikke forholder seg til inngåtte forpliktelser. Og så lærer man så lenge man lever… 😁

Mvh Olav E

Olav E

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Antall liker
    1.338
    Torget vurderinger
    5
    Det finnes jo denne, da:

Vis vedlegget 1151820

Mvh
    Uffda! Du byr på fristelser. 😉

Holder oss i fargesjanger, men ditt forslag heller litt mot det varme.

Det 4. forsøket er allerede i hus. Landsmann til ditt tips, og kanskje et åpenbart valg for en som liker å trå varsomt fram i jungelen av gode kandidater? 🤔

Flere tips tror jeg ikke dere trenger ut over at 4+1=?

Mvh Olav E

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn