Trondmeg skrev:
BigSwifty skrev:
La nå endelig Valentino være i fred!
Han har gjort det (veldig) få skeptikere har gjort; prøvd kabelen selv - i eget anlegg - med egen musikk - og med egne ører.
Hans konklusjon må respekteres, men den er ikke bevis på noe som helst, bortsett fra at han ikke hørte forskjell.
Like lite som mine (veldig positive) erfaringer med Oblivion i mitt anlegg - med min musikk og med mine ører - beviser noe annet enn at jeg hørte forskjell.
At voksne menn på dette forum tilsynelatende elsker å diskutere hva Valentino (eller jeg) EGENTLIG hørte (eller ikke hørte), forundrer meg en smule, men bevares vi lever jo i et (relativt) fritt land.
Godt jobbet, Valentino og kos deg med musikken!
Kommentar til min utheving:
Med all respekt, er ikke diskusjonene mye av årsaken til at vi deltar på et åpent forum da.......
PS Valentino legger ikke ut denne testen for å være i fred! Er min påstand da
Diskusjon er flott og selvsagt er det derfor mange deltar her. Mitt poeng, muligens litt uklart uttrykt, var at hvis noen skriver at de har hørt noe i sitt anlegg, forbauser det meg at andre øyeblikkelig skriver innlegg av typen "nei, det er feil, det hørte du slettes ikke det!"
For meg blir det både respekt- og meningsløst. Prinsipielle diskusjoner derimot, er ofte svært nyttige. Hadde f.eks. stor glede av en tråd jeg startet på den gamle sentralen om hva som er viktigst for lyden i en platespiller; drivverk, arm eller pickup. Det avfødte en haug med innlegg og forandret mitt syn på vinylavspilling.
Selv har jeg størst glede av innleggene her som forteller om ting noen har prøvd og opplevd som positive i sine anlegg. Det har ført til mye morsom og lærerik prøving - og feiling - i min stue.
Litt OT dette kanskje, men min første melding var inspirert av det jeg opplevde som en interessant og seriøs test av Valentino.