Oblivione? Valentino opplever Oblivion RCA

Status
Stengt for ytterligere svar.
M

musicus

Gjest
lark skrev:
musicus skrev:
Hva du måtte tro er like interessant som du selv synes kabeltester er generellt, hvor mange av de "fleste gode velkonstruerte kabler" har du selv testet i eget oppsett? eller tror du litt nå igjen? jeg vet hva jeg tror om det.

Nå har jeg ikke selv testet Oblivion, men av de tilbake meldingene jeg har lest fra personer jeg har god hifi tiltro til så vi er nok ikke på linje her, ikke for at det er noe mål eller tapt for noen av oss, men jeg vil iaf teste selv før jeg drar noen bastante konklusjoner selv.
V´s erfaring har jeg respekt for, ikke minst for at han tross sin skepsis, testet selv, men din konklusjon finner jeg noe tynn i sak.

mvh
Oi oi, følsomt tema dette her gitt. Har erstattet ordet "tror" i mitt innlegg med "mener bestemt". ;D
Følsomt? nei!, ikke mer enn du gjør det til, men du har fortsatt ikke svart på mitt "testet selv" spm ;) :) ....

mvh

M

musicus

Gjest
KindOfBlue skrev:
Henvisningen til ingeniør gjaldt evnen til å konstruere en kabel - han er elektroingeniør, om jeg husker rett.

Skal jeg vurdere en bil er det fint om den er konstruert av bilingeniører - men jeg forutsetter ikke at de kjører bil som Kimi Raikkonen for å skulle vektlegge hva de måtte mene om bilen.

Poenget er at min erfaring med Valentino er at han er ute etter best mulig resultat, og at han er villig til å bruke penger på dét - samtidig som han også er interessert i å utforske nye løsninger.

Fine egenskaper.
Her er vi på linje KoB ;) ...

mvh

M

musicus

Gjest
Veggen skrev:
musicus skrev:
Veggen skrev:
musicus skrev:
Jeg visste ikke at ingeniør utdannelse var ett kriterie for god hørsel?
Det er det vel neppe nei...
Men det er nok et godt grunnlag for å kunne stille vel rustet mot hifibullshit.
Er det? har hørt mange ingeniører lire av seg bullshit jeg, men vil du tro det så...
Ja, det er det. Jo mere teknisk kunnskap man innehar jo bedre kan man bedømme om bullshitet man blir servert har noe substans eller ei.

Jeg har også hørt mye bullshit fra ingeniører, men det blir en annen diskusjon.
Du tenker på forklaringene, jeg tenker på resultatet, mange ingeniører har konstruert bullshit, som låter som, ja nettopp, bullshit.( for å fortsatt bruke din term her).

Forøvrig finner jeg jeg deg litt på jordet her om du mener man har bedre fortsettninger for å bedømme om noe låter bullshit bare pga sin yrkestittel.

mvh

flinkjente

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.09.2005
Antall liker
1
Veggen skrev:
musicus skrev:
Jeg visste ikke at ingeniør utdannelse var ett kriterie for god hørsel?
Dert er det vel neppe nei...

Men det er nok et godt grunnlag for å kunne stille vel rustet mot hifibullshit.

Hvorfor?

De fleste ingeniører er vel teoretikere, og har jobbet sammen med en del av dem på NEMKO.

Skal ikke si for mye, men veldig mange her ute blir lurt trill rundt ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
de fleste har jo ikke sett lyset, er naive og er enkle å manipulere

L

lark

Gjest
musicus skrev:
Følsomt? nei!, ikke mer enn du gjør det til, men du har fortsatt ikke svart på mitt "testet selv" spm ;) :) ....
mvh
Har begrenset erfaring med testing av kostbare kabler i mitt eget anlegg, det skal jeg innrømme. Men de få jeg har prøvd har abslolutt ikke generert noen "må ha følelse". Jeg bruker sjøl latterlig billige kabler. Signalkabler rundt 500,- kr. og høyttalerkabler til rundt 2000.- Har også en DIY XLR-kabel som er laget av Ölflex skjermet strømkabel som i direkte sammenligning med en Audioquest til rundt 2000,- spiller akkurat like godt.
Nå er vi en gjeng på 5 stykker som møtes hos hverandre med jevne mellomrom, og både utstyr og kabler varierer mye i pris. Og noen dyre kabler har det jo vært testet ut. Og konklusjonen min er helt definitiv. Man trenger ikke hysterisk prisede kabler for at anlegget skal låte skikkelig godt. Og i de fleste tilfeller er det vanskelig å si noe definitivt om det er forskjell eller ikke. Men dersom noen er villige til å betale f.eks. 50000,- for marginale forskjeller er det selvfølgelig deres sak.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Opplevde forskjeller er subjektive. små for deg, store for andre.

L

lark

Gjest
65finger skrev:
Opplevde forskjeller er subjektive. små for deg, store for andre.
Det kan jeg være enig i. Men legg merke til at lytteinntrykkene blant deltagerene i kabeltester som oftest er mye mer sprikende enn sammenfallende. (Se Fidelity 34) Hva forteller det deg?

Men nå begynner jeg å få litt dårlig samvittighet fordi vi langt på vei har kuppet tråden til Valentino. :)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Har ikke den erfaringen fra egne tester så det syntes jeg er pussig

S

Storebror

Gjest
Valentino skrev:
EDIT: Det blir festlig å bytte fra Oblivion til noe lakris jeg har liggende, bør høre noe da.
Merkelig tråd hvor resultatet var klart før den var startet.
"Tilstrekkelige" kabler testet mot kostbare kabler av en som ikke hører forskjeller på annet enn høyttalere?
(Eller andre ting verifisert/fortalt av Tangen AV design. (Stygg, tja, men relativt beskrivende))

Det er sikkert godt å få "bevist" at hjemmemekket er like godt som Oblivion.
Har null snøring på lyden av Oblivion selv.

Men hvorfor ikke gjør som sitatet her?
Koster få kalorier og burde være beskrivende for mye.....

For min del er det ikke spennende overhodet før noen av sambygdingene som faktisk har hørt forskjeller stiller opp og får høre (seende) på forskjellene mellom Val-cables og Oblivion.
Hvis ikke de heller hører forskjeller på disse to, eller lakris-typen, så kanskje kan man mene noe om kabelupåvirkelighet.
Eller for å være litt styggere, gjennomsiktighet......

R

S

Storebror

Gjest
Karma skrev:
Det mest interessante spørsmål nå er: HVORFOR hører ikke Valentino forskjell?
Enig

1. Han har ikke gode nok evner til å lytte på den rette måten.
Tullprat, hvorfor slik kommentar? :mad:
Det kan vel hende at Valentinos dissekerings-fetisj og fokus på innspillingsteknikk/frekvensgang gjør at aspekter ved gjengivelsen som andre vektlegger ikke er noe Valentino hører eller bryr seg om?

2: Anlegget hans evner ikke å avdekke slike forskjeller
Ikke sannsynlig når man ser anlegget. Kan hende digitalisen slører noe, ala Copland RDC-205

3: Anlegget hans er så solid og godt konstruert at det ikke ikke blir ustabilt i forhold til ulike kabler.
Mer tullprat! :mad:
Du hentyder at bare i ustabile anlegg høres det forskjell på kabler. Ergo er Gaia/Tangen/B&O og lignende bedre enn andre normale hifigreier..... :p

4: Han er påvirket av negativ placèbo
Noe av det mest sannsynlige.
Kanskje også et behov for å komme inn i varmen.
Kan man vise til at denne økende hyllesten av kabelforskjeller er tull, eller at hjemmemekket er like godt som Oblivion så rykker man et par hakk oppover på stigen i hierarkiet.

5: Han er for nøytral til å bli påvirket av positiv placèbo
Unøytrale mennesker med ustabile anlegg hører kabelforskjeller?
The real world by Karma ::)

6: Disse kabler er egentlig i egenskap identiske med de han har fra før
Det er nok hensikten med hele tråden.......

R

L

lark

Gjest
Storebror skrev:
Karma skrev:
Det mest interessante spørsmål nå er: HVORFOR hører ikke Valentino forskjell?
Enig

1. Han har ikke gode nok evner til å lytte på den rette måten.
Tullprat, hvorfor slik kommentar? :mad:
Det kan vel hende at Valentinos dissekerings-fetisj og fokus på innspillingsteknikk/frekvensgang gjør at aspekter ved gjengivelsen som andre vektlegger ikke er noe Valentino hører eller bryr seg om?

2: Anlegget hans evner ikke å avdekke slike forskjeller
Ikke sannsynlig når man ser anlegget. Kan hende digitalisen slører noe, ala Copland RDC-205

3: Anlegget hans er så solid og godt konstruert at det ikke ikke blir ustabilt i forhold til ulike kabler.
Mer tullprat! :mad:
Du hentyder at bare i ustabile anlegg høres det forskjell på kabler. Ergo er Gaia/Tangen/B&O og lignende bedre enn andre normale hifigreier..... :p

4: Han er påvirket av negativ placèbo
Noe av det mest sannsynlige.
Kanskje også et behov for å komme inn i varmen.
Kan man vise til at denne økende hyllesten av kabelforskjeller er tull, eller at hjemmemekket er like godt som Oblivion så rykker man et par hakk oppover på stigen i hierarkiet.

5: Han er for nøytral til å bli påvirket av positiv placèbo
Unøytrale mennesker med ustabile anlegg hører kabelforskjeller?
The real world by Karma ::)

6: Disse kabler er egentlig i egenskap identiske med de han har fra før
Det er nok hensikten med hele tråden.......

R
7: Det er i realiteten ingen eller alldeles marginale forskjeller.

Dette er det aller mest sannsynlige!

8: Han er ustabil og har et unøytralt anlegg

Det aller mest usannsynlige ;D

S

Storebror

Gjest
Hva mener du KoB?
Please hold blindtestpjattet utenom dette.

R

K

KindOfBlue

Gjest
Orsak, trådstyrar.
Den linken handler om fordommer, og er ikke pjatt.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Drar seg til her ....Og i føringen med en som ber om positivisme andre steder her på HFS... 8)... Sløvt.

Forøvrig har Valentino foretatt en test, all ære for det. Han hørte ikke forskjell og det står han for. Og da er det neppe grunn til å trekke dette så mye lenger ut... Hvis en da ikke har for mye tid fordi en er misunnelig på de som er / har vært på messe eller noe i den duren... ;)

Har noen spurt om Val kjøpte O kabelen ? ;D...Den som lever får se.... ;)

S

Storebror

Gjest
Relatert til denne tråden?
Her tester Valentino seende hørbare forskjeller på kabler?
Så langt er det konkludert fra hans side at hjemmemekket er likelydende Oblivion?
Ingen andre vet noe om hjemmemekkets lydmessige egenskaper?
Hjemmemekk/Oblivion gjestår å teste mot Clas-lakris.

Etter dette er utført kan man starte å diskutere "på orntli".

Det spennende/morsomme er om noen kabelgjøker kunne vært med på Valentinos seende lyttetester.
Skrevet ned i det stille sine subjektive inntrykk av forskjellene og sammenlignet.
Etterpå kunne Valentino ha vært med til de andre og utført samme tester.

Men det kunne jo være brobyggende, og det kan vi vel ikke ha noe av?
Hver mann sin krig :D

S

Storebror

Gjest
HCS skrev:
Drar seg til her ....Og i føringen med en som ber om positivisme andre steder her på HFS... 8)... Sløvt.

Forøvrig har Valentino foretatt en test, all ære for det. Han hørte ikke forskjell og det står han for. Og da er det neppe grunn til å trekke dette så mye lenger ut... Hvis en da ikke har for mye tid fordi en er misunnelig på de som er / har vært på messe eller noe i den duren... ;)

Har noen spurt om Val kjøpte O kabelen ? ;D...Den som lever får se.... ;)
Er det meg du mener så skriv det da.
Dette er en kabeltråd, ikke en tråd om hifiopplevelser type messe.

Enig i at det er positivt at Valentino i det hele tatt har gjort testen

R

S

Storebror

Gjest
Valentinos videre opplevelser?

For å oppsummere (fra surpeisens side, ;) @HSC)

Valentino hører ikke forskjell på hjemmemekket og Oblivion.
Disse to har tydeligvis visse likheter i materialvalg og isolasjonsmaterial.
Hører Valentino overhodet forskjell på kabler?
Lakris kontra Oblivion burde finne ut av det.
Men det spørs, for ifølge Rhesus er 25m Clas lakris likelydende som 1m Nordost Valhalla

Ønske:
Valentino utfører lakris mot Oblivion
Større ønske:
HSC og andre fra området besøker Valentino for hjemmemekk kontra Oblivion

R

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Valentino og jeg har jo forskjellige innfallsvinkler til dette med nærfelts-/fjernfelts lytting. Og jeg respekterer hans innfallsvinkel. Hvorfor? Fordi han liker den best. Da er det bare tull å gå for en annen innfallsvinkel, som man liker dårligere. Og hans vei er lett å forstå fordelene med for de som har hørt dette systemet.

Men om han kan tåle en liten kameratslig analogi da til nærfeltslytting (i beste mening!); hadde jeg sett forskjell på to DVD-spillere evt to TV'er om jeg hadde stått med nesa inni skjermen(e)? Evt forskjeller mellom scart og HDMI-kabel? Jeg bare lurer.. men jeg har en følelse av at ting hadde åpenbart seg på en annen måte om man dro seg litt tilbake..

Men så er jeg jo ingen nærfeltsmann heller da, så herfra kommer det mange merkelige innfallsvinkler :)

Mvh Vidar P

P

Parelius

Gjest
Jeg bedriver ikke nærfelt slik som Valentino, men jeg er like kabeldøv.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Mine kondolanser. I motsetning til deg, så har jeg ikke hørt Oblivion vs Valentino-kabler på Valentinos system. Så det kan forresten godt hende at jeg er like døv også.

Hos meg er det imidlertid ikke veldig vanskelig å skille endel kabler (men må understreke at noen av de, med keiserens nye klær på, ikke er lar seg bejuble); men jeg vil skyte inn at selv i et slikt highend system så er forskjellene i mine ører så små at man må ha unga rett i munnen, og det kvalitative gapet er vel heller så-som-så mellom mange; det blir mest en anelse kosmetikk.

Så spørs det da hva man vektlegger da; kosmetikk eller andre aspekter..

Mvh Vidar P

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Valentinos videre opplevelser?

Storebror skrev:
For å oppsummere (fra surpeisens side, ;) @HSC)

Valentino hører ikke forskjell på hjemmemekket og Oblivion.
Disse to har tydeligvis visse likheter i materialvalg og isolasjonsmaterial.
Hører Valentino overhodet forskjell på kabler?
Lakris kontra Oblivion burde finne ut av det.
Men det spørs, for ifølge Rhesus er 25m Clas lakris likelydende som 1m Nordost Valhalla

Ønske:
Valentino utfører lakris mot Oblivion
Større ønske:
HSC og andre fra området besøker Valentino for hjemmemekk kontra Oblivion

R

Som du riktig sier " hver mann sin krig"...Og Valentino har gått i krigen for å finne ut om HAN hørte forskjeller.. Da skal ikke jeg eller noen andre i området pålegga han dette er feilt/rett/ vet ikke osv osv... :)... Som sagt, full kred til Valentino for å eksponere at han tørr høre det han gjør. Og si klart ifra om det. Da trenger ikke jeg noen ytterligre forklaring...Enten ifra den ene eller andre ...Selvom det til tider er kostelig lesing... ;D

P

Parelius

Gjest
Vidar P skrev:
Mine kondolanser. I motsetning til deg, så har jeg ikke hørt Oblivion vs Valentino-kabler på Valentinos system. Så det kan forresten godt hende at jeg er like døv også.

Mvh Vidar P
Jeg har ikke hørt det som Valentino nå tester; det var mer en kommentar til nærfelt vs. andre felt mht. at det skulle gjøre slik forskjell. Ikke dermed sagt at det ikke har betydning, men likevel.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Parelius skrev:
Vidar P skrev:

Mvh Vidar P
Jeg har ikke hørt det som Valentino nå tester; det var mer en kommentar til nærfelt vs. andre felt mht. at det skulle gjøre slik forskjell. Ikke dermed sagt at det ikke har betydning, men likevel.
Jeg har ikke påstått at det gjør slik forskjell. Jeg bare spør. Og mistenker muligheten.

Mvh Vidar P

M

musicus

Gjest
Parelius skrev:
Jeg bedriver heller ikke nærfelt, og har heller ikke hørt O i V´s anlegg, men jeg har en mistanke om at denne mye omtalte kabeldøvheten er noe man kan lese på seg her på hfs.

mvh

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.625
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Valentino har fått låne Jacobs' innspillinger av Mozarts Cosí og Figaro.
Tror dere han greier å høre forskjell på dem og referansene Böhm og Solti respektive, eller er han døv for slikt også? Start gjerne avstemning i egen tråd.

;D

P

Parelius

Gjest
musicus skrev:
Parelius skrev:
Jeg bedriver heller ikke nærfelt, og har heller ikke hørt O i V´s anlegg, men jeg har en mistanke om at denne mye omtalte kabeldøvheten er noe man kan lese på seg her på hfs.

mvh
Uff ja, bokstavkjeks har sine bivirkninger.

M

musicus

Gjest
Parelius skrev:
musicus skrev:
Parelius skrev:

mvh
Uff ja, bokstavkjeks har sine bivirkninger.
:)

mvh

P

Parelius

Gjest
Storebror skrev:
Parelius skrev:
Kremt:
"Den store overraskelsen var en liten artighet; vi skiftet ut kablingen fra platespiller til RIAA fra en énmeters "jævligdyr" til en firemeters drittkabel. Selv Parelius hørte at det ble "litt" mindre lystig, men det var først etter at Fosse så strengt på ham!"

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=18013.0;all Svar #45 ;)
Så må du forholde deg til det vi snakker om. Eller ville du innlemme meg i meningheten for de kabelsensitive?

Tillegg: Dette gjelder signalkabler på linjenivå. Jeg er fremdeles åpen mht. muligheten vedr. kablingen til RIAA, men jeg er lite hysterisk der også. Høyttalerkabler har jeg vel ikke forholdt meg til etter at jeg ble omvendt, så der holder jeg også tilbake. En må snakke ut fra erfaring, som det heter.

S

Storebror

Gjest
Parelius skrev:
Storebror skrev:
Parelius skrev:
Kremt:
"Den store overraskelsen var en liten artighet; vi skiftet ut kablingen fra platespiller til RIAA fra en énmeters "jævligdyr" til en firemeters drittkabel. Selv Parelius hørte at det ble "litt" mindre lystig, men det var først etter at Fosse så strengt på ham!"

Så må du forholde deg til det vi snakker om.
...og det er forskjeller på kabler? Eller? ::)

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.625
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Storebror skrev:
Valentino skrev:
EDIT: Det blir festlig å bytte fra Oblivion til noe lakris jeg har liggende, bør høre noe da.
"Tilstrekkelige" kabler testet mot kostbare kabler av en som ikke hører forskjeller på annet enn høyttalere?
(Eller andre ting verifisert/fortalt av Tangen AV design. (Stygg, tja, men relativt beskrivende))

For min del er det ikke spennende overhodet før noen av sambygdingene som faktisk har hørt forskjeller stiller opp og får høre (seende) på forskjellene mellom Val-cables og Oblivion.
Hvis ikke de heller hører forskjeller på disse to, eller lakris-typen, så kanskje kan man mene noe om kabelupåvirkelighet.

R
Du er faen meg ikke lite frekk. En imponerende mengde drittprat i et enkelt innlegg, som jeg håper moderatorene lar stå som eksempel på brudd på den famøse regel 1.

P

Parelius

Gjest
Storebror skrev:
Parelius skrev:
Storebror skrev:
Parelius skrev:
Kremt:

Så må du forholde deg til det vi snakker om.
...og det er forskjeller på kabler? Eller? ::)
Se tillegget mitt. Trodde ikke det skulle være nødvendig, men…

S

Storebror

Gjest
Parelius skrev:
Storebror skrev:
Parelius skrev:
Kremt:

Så må du forholde deg til det vi snakker om. Eller ville du innlemme meg i meningheten for de kabelsensitive?
Poeng:
- Selv om det var innlysende for Fosse og den andre karen, så måtte du "tøyes" litt før du ville innrømme at du hørte forskjell. sant?
- Dersom du hadde gjort dette i enerom og alene så hadde det vært --> Ikke hørbar forskjell. Sannsynlig?
- Valentino sitter alene og hører ikke forskjell. Sammen med andre som kanskje ville hørt forskjeller kunne det blitt en annen sak?

Dersom man blir poengtert hva man skal lytte etter, hvilke deler av musikken og hvilke instrumenter man lettest hører forskjellene på, så kan det være lettere å høre forskjellene.

Nå må jeg ile til å konkretisere før noen kaster ut placebo-jokeren her.
Man trenger ikke å avsløre hvordan det høres ut, men hinte til aspekter. Type "Hør etter hva som skjer med anslaget og lyden av strengene nå".
Da sier man ikke noe om hva som skjer, men gir et lite hint om hva man kan fokusere på for å høre endringene lettest.

R

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.784
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
jeg er erklært "kabelmann", men vil likevel gi kudos til valentino for testen og utfallet.

jeg har ingen grunn til å tro at valentino er styrt av annet enn sin egen hørsel, og fatter ikke tåpelige antydninger som "Kanskje også et behov for å komme inn i varmen. Kan man vise til at denne økende hyllesten av kabelforskjeller er tull, eller at hjemmemekket er like godt som Oblivion så rykker man et par hakk oppover på stigen i hierarkiet."

(hva slags hierarki er det snakk om her, forresten?)

valentinos testrapport er en tankevekker for mitt vedkommende.
jeg holder døra åpen for at placebo kan ha spilt meg et puss i alle år, selv om jeg har klart å skille mellom to kabler i en uformell blindtest.

dersom noen arrangerer en ny blindtest i osloområdet, så håper jeg å kunne stille.

(det sammen gjelder for drivverk.)

S

Storebror

Gjest
Valentino skrev:
Storebror skrev:
Valentino skrev:

R
Du er faen meg ikke lite frekk. En imponerende mengde drittprat i et enkelt innlegg, som jeg håper moderatorene lar stå som eksempel på brudd på den famøse regel 1.
Forsøk å lese hovedpoenget i innlegget og ikke fokuser på stikkerne.
Du stikker litt selv også, hårsårhet kler deg ikke. Spesielt når du bruker så lang tid på å reagere.

R

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.625
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg anbefaler deg en forumspause.

P

Parelius

Gjest
Storebror skrev:
Parelius skrev:
Storebror skrev:
Parelius skrev:
Kremt:

Poeng:
- Selv om det var innlysende for Fosse og den andre karen, så måtte du "tøyes" litt før du ville innrømme at du hørte forskjell. sant?
- Dersom du hadde gjort dette i enerom og alene så hadde det vært --> Ikke hørbar forskjell. Sannsynlig?
- Valentino sitter alene og hører ikke forskjell. Sammen med andre som kanskje ville hørt forskjeller kunne det blitt en annen sak?

Dersom man blir poengtert hva man skal lytte etter, hvilke deler av musikken og hvilke instrumenter man lettest hører forskjellene på, så kan det være lettere å høre forskjellene.

Nå må jeg ile til å konkretisere før noen kaster ut placebo-jokeren her.
Man trenger ikke å avsløre hvordan det høres ut, men hinte til aspekter. Type "Hør etter hva som skjer med anslaget og lyden av strengene nå".
Da sier man ikke noe om hva som skjer, men gir et lite hint om hva man kan fokusere på for å høre endringene lettest.

R
Ingenting var innlysende! Innrømme? En språklig artighet som angir at OM det var forskjell, så var de minimale. Og; det var til RIAA, og det var 1m vs 4m. Men nå snakker vi altså om linjeviå i denne tråden.

Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn