H
Hugh
Gjest
Kammhuber, vi venter. Husk det er forskjell på det å føle og det å få føling.
|
Lytteinntrykk? Så langt gir jeg nesten opp. Kanskje jeg rett og slett ikke har øre for kabler? Lenger?f skrev:Snart en uke, og ingen lytteinntrykk? Har du sovnet Valentino?
Da er det testmetoden som er feil ;DValentino skrev:Nei, men kanskje hjemmebrygget har de samme egenskapene i mitt anlegg? Jeg vet ikke, jeg klarer bare ikke å høre forskjell så langt.
Det kan jo selvsagt hende at enkelte kablers omdømme er preget av "flavour-of-the-month" hype, og egentlig så skiller de seg ikke hørbart fra sinnrikt konstruerte rimelige kabler. Har skjedd mer enn en gang her. Pussig nok, eller kanskje ikke så pussig, så blir disse kablene bejublet som hifientusiastens våte drøm ved introduksjon og i tiden etter av eierne, etter en tid så er de borte og glemt.Valentino skrev:Nei, men kanskje hjemmebrygget har de samme egenskapene i mitt anlegg? Jeg vet ikke, jeg klarer bare ikke å høre forskjell så langt.
Han sa det likevel. Han sa det likevel. Han sa det likevel.Valentino skrev:Nei, men kanskje hjemmebrygget har de samme egenskapene i mitt anlegg? Jeg vet ikke, jeg klarer bare ikke å høre forskjell så langt.
Valentino skrev:Nei, men kanskje hjemmebrygget har de samme egenskapene i mitt anlegg? Jeg vet ikke, jeg klarer bare ikke å høre forskjell så langt.
Dette er det lett å være enig i. Håper dog for andres skyld at en manns konklusjon (om ikke hørbare forskjeller) ikke medførere at mange med anlegg som ikke har fått ut sitt fulle potensiale gr. for dårlige kabler velger ikke å teste f.eks. Oblivion. Selv eier jeg ikke en eneste en av disse men kan med hånden på hjerte si at forskjellen testet mot Habia (som her er referansen) oppleves betydelig her i husetBigSwifty skrev:La nå endelig Valentino være i fred!
Han har gjort det (veldig) få skeptikere har gjort; prøvd kabelen selv - i eget anlegg - med egen musikk - og med egne ører.
Hans konklusjon må respekteres, men den er ikke bevis på noe som helst, bortsett fra at han ikke hørte forskjell.
Like lite som mine (veldig positive) erfaringer med Oblivion i mitt anlegg - med min musikk og med mine ører - beviser noe annet enn at jeg hørte forskjell.
At voksne menn på dette forum tilsynelatende elsker å diskutere hva Valentino (eller jeg) EGENTLIG hørte (eller ikke hørte), forundrer meg en smule, men bevares vi lever jo i et (relativt) fritt land.
Godt jobbet, Valentino og kos deg med musikken!
Kommentar til min utheving:BigSwifty skrev:La nå endelig Valentino være i fred!
Han har gjort det (veldig) få skeptikere har gjort; prøvd kabelen selv - i eget anlegg - med egen musikk - og med egne ører.
Hans konklusjon må respekteres, men den er ikke bevis på noe som helst, bortsett fra at han ikke hørte forskjell.
Like lite som mine (veldig positive) erfaringer med Oblivion i mitt anlegg - med min musikk og med mine ører - beviser noe annet enn at jeg hørte forskjell.
At voksne menn på dette forum tilsynelatende elsker å diskutere hva Valentino (eller jeg) EGENTLIG hørte (eller ikke hørte), forundrer meg en smule, men bevares vi lever jo i et (relativt) fritt land.
;DParelius skrev:Ja ja, det var jo en subjektivisttest, den eneste som sensualistene synes er objektiv.
Hvor kommer denne tilsynelatende utbreste misforståelsen fra? At disse som er kritiske ikke tester selv og har egne erfaringer?BigSwifty skrev:Han har gjort det (veldig) få skeptikere har gjort; prøvd kabelen selv - i eget anlegg - med egen musikk - og med egne ører.
Og når man først er i gang: Det kan nå virke som om det er konsensus for at noen anlegg (som Valentinos) kan være ufølsomme for kabler. Vil ikke dette da bety at det er noe vesentlig "galt" med disse anleggene som visstnok skal skille så mye på noen ledningsstumper? Og hva skal så drivkraften være for å komponere en slik sammensetning som da tydligvis er noe ustabil? Som jeg sa i diskusjonen om drivverks betydning:Greven skrev:Tydeligvis... På samme måte som det at man i det hele tatt stiller spørsmålet er det samme som å høre dårlig, ha billig anlegg, hørt lite HiFi, mene at alt låter likt osv... :Parelius skrev:Frage: Er det å kritisere en type virksomhet det samme som å idiotforklare de som deltar i en slik type virksomhet?![]()
Greven skrev:hva som er mulig i negativ forstand med dårlige løsninger er for meg uinteressant
Jeg forstår overhodet ikke hvordan du kan stille disse spørsmålene.Greven skrev:Det kan nå virke som om det er konsensus for at noen anlegg (som Valentinos) kan være ufølsomme for kabler. Vil ikke dette da bety at det er noe vesentlig "galt" med disse anleggene som visstnok skal skille så mye på noen ledningsstumper? Og hva skal så drivkraften være for å komponere en slik sammensetning som da tydligvis er noe ustabil?
Hva med Ole Brumm-trikset?Valentino skrev:klipp..
Da blir det vel vannvogna, trondmeg!
klippe mer....
Greven; i motsetning til hva trondmeg og noen andre måtte mene; jeg forstår spørsmålet godt, og er enig i at det er relevant; forskjellige systemer synes å ha forskjellig følsomhet hva kabling angår. Ikke akkurat noen bombe i hifiverdenenen. Det skulle ikke forbause meg om Valentino's system er av en type som ikke er spesielt følsom på kabler. Men det blir bare gjettinger.Greven skrev:Og når man først er i gang: Det kan nå virke som om det er konsensus for at noen anlegg (som Valentinos) kan være ufølsomme for kabler.
Vidar P skrev:Greven; i motsetning til hva trondmeg og noen andre måtte mene; jeg forstår spørsmålet godt, og er enig i at det er relevant; forskjellige systemer synes å ha forskjellig følsomhet hva kabling angår. Ikke akkurat noen bombe i hifiverdenenen. Det skulle ikke forbause meg om Valentino's system er av en type som ikke er spesielt følsom på kabler. Men det blir bare gjettinger.
Om ikke butikken visste det så visste produsenten det.omholt skrev:Butikken som lånte ut kablene angrer nok nå. De kan ha umulig vist hvem de lånte til. ;D
Trondmeg skrev:Kommentar til min utheving:BigSwifty skrev:La nå endelig Valentino være i fred!
Med all respekt, er ikke diskusjonene mye av årsaken til at vi deltar på et åpent forum da.......
PS Valentino legger ikke ut denne testen for å være i fred! Er min påstand da
Hastigheten? ;DBigSwifty skrev:Prinsipielle diskusjoner derimot, er ofte svært nyttige. Hadde f.eks. stor glede av en tråd jeg startet på den gamle sentralen om hva som er viktigst for lyden i en platespiller; drivverk, arm eller pickup.