NYHET ifra Cayin. CS-6PH. MM/MC Phono.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Vedlegg

    Sist redigert:

    Kommentarer

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.902
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Snasent, og slett ingen ublu pris hvis det spiller som det ser ut.

    Edit: blingsa no voldsomt der gitt... 🙄 Veldig bra at det dekker hele spekteret av inngangsimpedanser man kan trenge!
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    Gode greier fra Cayin som vanlig !
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.540
    Antall liker
    3.431
    Torget vurderinger
    6
    Snasent, og slett ingen ublu pris hvis det spiller som det ser ut.

    Edit: blingsa no voldsomt der gitt... 🙄 Veldig bra at det dekker hele spekteret av inngangsimpedanser man kan trenge!
    Priset den meget gunstig!
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.902
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Nesten synd jeg har så jeg klarer meg.... ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.027
    Antall liker
    7.628
    Sted
    Oslo
    Er ferdig vaksinert, prøver å komme Tors.2 eller Fred. 3.
    Er Alnic riaa også tilgjengelig?
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.540
    Antall liker
    3.431
    Torget vurderinger
    6
    De to vil jeg gjerne ha satt opp mot hverandre og høre beskrivelsene :)

    Det skal jeg prøve å få til. Nå koster CS-PH6 nesten det halve av Allnic H-5500 som er det beste jeg har hørt på den riktige siden av 50K! Forventer at CS-PH6 skal være noe av det beste i prisklassen rundt 20K.
    Det er ca 2 år siden jeg spurte Cayin om det kommer en ny RIAA. Da var svaret at dem holdt på å utvikle en. Så man må forvente at på disse årene at dem har gjort noe riktig med CS-PH6🤞
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.540
    Antall liker
    3.431
    Torget vurderinger
    6
    Da begynner det å komme inn noen tilbakemeldinger ifra kunder som har kjøpt CS-6PH. Her en ifra GB:

    Flippin' Heck !

    Only had this 2 days and I can honestly say that it is THE best phonostage I have ever owned ! - it has everything, texture, pace, rhythm, dexterity, punch, subtlety, a sensational soundstage with huge depth and width, as 3 dimensional as I have ever heard - I have tried far too many phonostages over the years , and had lots of valve and solid-state models (and quite a few a LOT more expensive than this Cayin), but honest to god, this CS-6PH is utterly sensational, and it is probably not even run in yet !

    "
    - C.M. -
    5 Stars


    I GB er prisen på CS-6PH omregnet til NOK inkl. Moms. Kr 34.000.- Vi har fast rabatert pris på Kr 23.000.- levert.
    Flere er på vei inn.
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    Da begynner det å komme inn noen tilbakemeldinger ifra kunder som har kjøpt CS-6PH. Her en ifra GB:

    Flippin' Heck !

    Only had this 2 days and I can honestly say that it is THE best phonostage I have ever owned ! - it has everything, texture, pace, rhythm, dexterity, punch, subtlety, a sensational soundstage with huge depth and width, as 3 dimensional as I have ever heard - I have tried far too many phonostages over the years , and had lots of valve and solid-state models (and quite a few a LOT more expensive than this Cayin), but honest to god, this CS-6PH is utterly sensational, and it is probably not even run in yet !

    "
    - C.M. -
    5 Stars


    I GB er prisen på CS-6PH omregnet til NOK inkl. Moms. Kr 34.000.- Vi har fast rabatert pris på Kr 23.000.- levert.
    Flere er på vei inn.
    Etter en 5-6 timer med spilling på min enhet i går var jeg også helt overveldet og lot være å skrive noe om det her, for det hele virker nesten for godt til å være sant. Første inntrykket er særdeles bra!
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.027
    Antall liker
    7.628
    Sted
    Oslo
    Dette er slem lesing, for nå kjenner jeg lysten på ny RIAA melder seg :)
    Jeg lyser i bann alle produsenter og forhandlere som frister oss svake i sjelen til å kjøpe enda bedre utstyr.
    Så greit det var på søttitallet, da alle Tandberg recivere hadde innebygd riaa, og vi nøyde oss med det
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    En drøy uke senere og ett par NOS rør på plass skjer det ting :)
    Endte opp med å bruke Ikeda IST-201 step-up sammen med Ikeda 9TT PU. Siden denne PU har en intern motstand på 2 ohm skal det godt gjøres at resultatet ikke blir bedre med step-up. Men det er ingenting galt med MC inngangen for å si det slik.

    Har kun byttet rørene for MM inngangen og utgangstrinnet. Ett par Ecc81 fra Siemns Halske og ett par Ecc83 RSD. Det ble vel så godt som absolutt stillhet :)

    Det var stille med de originale rørene, men dette er bare helt nydelig.

    For de som er på utkikk etter ny riaa burde ta en kikk her uansett hva budsjettet er :)
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.540
    Antall liker
    3.431
    Torget vurderinger
    6
    En drøy uke senere og ett par NOS rør på plass skjer det ting :)
    Endte opp med å bruke Ikeda IST-201 step-up sammen med Ikeda 9TT PU. Siden denne PU har en intern motstand på 2 ohm skal det godt gjøres at resultatet ikke blir bedre med step-up. Men det er ingenting galt med MC inngangen for å si det slik.

    Har kun byttet rørene for MM inngangen og utgangstrinnet. Ett par Ecc81 fra Siemns Halske og ett par Ecc83 RSD. Det ble vel så godt som absolutt stillhet :)

    Det var stille med de originale rørene, men dette er bare helt nydelig.

    For de som er på utkikk etter ny riaa burde ta en kikk her uansett hva budsjettet er :)
    Hyggelig å høre. Intern motstand på 2 Ohm er ikke hverdagskost. Selv den skal kunne takle det greit, men ikke optimalt!
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    Hyggelig å høre. Intern motstand på 2 Ohm er ikke hverdagskost. Selv den skal kunne takle det greit, men ikke optimalt!
    • Output Voltage: 0.16mVrms (35.4mm/sec., at 45°peak)
    • Coil Impedance: 2.0 ohms (1kHz)
    Ett stille riaa er nødvendig :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.540
    Antall liker
    3.431
    Torget vurderinger
    6
    • Output Voltage: 0.16mVrms (35.4mm/sec., at 45°peak)
    • Coil Impedance: 2.0 ohms (1kHz)
    Ett stille riaa er nødvendig :)
    Men output på 0.16mV og 2 Ohm så krever det en meget stille phono-trinn!!!
    Når jeg snakket med Cayin for et par år siden om et ønske om dem kunne lage en ny rør-phono? Så var dem allerede i gang med det. En av utfordringen utenom at den skulle spille bra, var at det skulle være stille. Så nå 2 år senere så ble det et faktum 👍
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    Men output på 0.16mV og 2 Ohm så krever det en meget stille phono-trinn!!!
    Når jeg snakket med Cayin for et par år siden om et ønske om dem kunne lage en ny rør-phono? Så var dem allerede i gang med det. En av utfordringen utenom at den skulle spille bra, var at det skulle være stille. Så nå 2 år senere så ble det et faktum 👍
    Det er stille, og det spiller helt fantastisk :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.902
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Er det mange som har plukket opp denne per dags dato? Det hadde vært veldig interessant å høre noen inntrykk...

    Evt.hadde det vært interessant om Mr. NAT kunne si noen ord om inntrykket av CS-6PH vs Allnic H-5500.
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.386
    Antall liker
    1.473
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Er det mange som har plukket opp denne per dags dato? Det hadde vært veldig interessant å høre noen inntrykk...

    Evt.hadde det vært interessant om Mr. NAT kunne si noen ord om inntrykket av CS-6PH vs Allnic H-5500.
    Den sammenligningen har jeg også etterspurt. Det er jo et ikke ubetydelig prishopp, men likevel er begge spennende.
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.902
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Tror ikke prisen har så overvettes mye å si. CS-6PH ser ut som et svært tillitsvekkende produkt og jeg blir ikke overrasket om den spiller i samme høye klasse.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…

Informasjon om bruker

nat
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
3.431
Link til alle artikler
256
nat sine annonser
Bransjenyheter
Norsk Audio Teknikk flytter!

Norsk Audio Teknikk flytter!

  • 89
Sofiemyr blir Mekka for troende audiofile:cool: Trommevirvel! Etter nesten tre tiår med å utvikle en mild avhengighet til bylufta i Oslo, har vi bestemt oss for å pakke sammen sirkuset og...
Fortsett
Bransjenyheter
Norsk Audio Teknikk på Oslo HiFi Show.

Norsk Audio Teknikk på Oslo HiFi Show.

  • 0
I forbindelse med våres 30-års jubileum i år og at vi flytter butikken til større og finere lokaler på Sofiemyrveien 12. 1412 Sofiemyr rett over påsken. Så vil vi under messen kjøre noe virkelig...
Fortsett
Bransjenyheter
PMC lanserte en nyhet under helgens Bristol Hi-Fi Show. Twenty5-active.

PMC lanserte en nyhet under helgens Bristol Hi-Fi Show. Twenty5-active.

  • 15
Det var storlansering av PMC sin Twenty5- aktive modul under helgens Bristol Hi-Fi Show. Denne modulen kan etter monteres på alle 2-veis Twenty5 modeller. Både den gamle utgaven og på nåværende...
Fortsett
Bransjenyheter
PMC Prodigy. 16 + utmerkelser på 7 måneder. Ferdig snakka!😎

PMC Prodigy. 16 + utmerkelser på 7 måneder. Ferdig snakka!😎

  • 1
Bildet viser en del av utmerkelsene PMC Prodigy-serien mottok i 2023 etter lanseringen i Mai. Prodigy5 ble også årets høyttaler i Premium klassen i Lyd & Bilde. Vi har begge inne på demo...
Fortsett
Bransjenyheter
Jubileumsforsterker fra Bladelius!

Jubileumsforsterker fra Bladelius!

  • 82
Norsk Audio Teknikk fyller 30 år i år, og vi feirer med å utvikle et helt unikt produkt i samarbeid med Bladelius. Det vi vet er at det blir en spesiell Limited Edition analog integrert...
Fortsett
Bransjenyheter
PMC Twenty5-21i årets stativ høyttaler i Hi-Fi+ i klassen opp til Kr 65.000.-

PMC Twenty5-21i årets stativ høyttaler i Hi-Fi+ i klassen opp til Kr 65.000.-

  • 0
Godt nytt år til alle her på sentralen! Det er ikke bare PMC sin budsjett modell Prodigy som gjør reint bor i tester og utmerkelser. Det anerkjente britiske hifi magasinet Hi-Fi+ utnevnte PMC...
Fortsett
Topp Bunn