NYHET ifra Cayin. CS-6PH. MM/MC Phono.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Vedlegg

    Sist redigert:

    Kommentarer

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.847
    Antall liker
    38.587
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Denne skal jeg ha når bare økonomien tillater det :) Fader så flott

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.588
    Antall liker
    3.676
    Torget vurderinger
    6
    Er det mange som har plukket opp denne per dags dato? Det hadde vært veldig interessant å høre noen inntrykk...

    Evt.hadde det vært interessant om Mr. NAT kunne si noen ord om inntrykket av CS-6PH vs Allnic H-5500.
    Jeg skal prøve å gi et så objektivt inntrykk som mulig mellom Cayin CS-6PH og Allnic H-5500.

    Cayin CS-6PH har seilt opp som definitiv storselger verden over. Grunnen til det er selvfølgelig pris/kvalitets forholdet som det ikke er mange som slår Cayin på!

    MM: Ved bruk av MM pickup så vil jeg si det er uavgjort, selv om det nyanseforskjeller som har mer med personlige preferanser å gjøre enn direkte kvalitative parameter.
    Begge har overraskende stort lyttevindu med Cayin har muligens litt dypere, mens Allnic litt bredere.

    MC: Der skiller Cayin seg ut med tanke på hvor bra man kan få det til prisen og ikke minst med MC-rørforsterkning. Allnic bruker sine berømte MC Step-up transformatorer som er i en klasse for seg selv og er muligens litt glattere.

    Når det kommer til hvem som er best? Til prisen er Cayin overlegen, mens Allnic er litt bedre på enkelte områder og er mer fleksibel med tanke på at man kan tilkoble to MC og to MM-pickuper, mens Cayin har kun en MC og en MM.

    Min beste konklusjon, er om man har Kr. 16.000.- mer? Så velger man H-5500, men det går neppe galt på CS-6PH😊
    Det er faktisk ikke lett å kåre en vinner!
     

    Wertigo

    Fersking
    Ble medlem
    13.03.2008
    Innlegg
    4
    Antall liker
    14
    Torget vurderinger
    1
    Lurte litt på den sorte version av CS-6PH riaa -
    Er det helt samme type finish på brushed front & svart lakk som på Soul 170i ampen ?
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.588
    Antall liker
    3.676
    Torget vurderinger
    6
    Lurte litt på den sorte version av CS-6PH riaa -
    Er det helt samme type finish på brushed front & svart lakk som på Soul 170i ampen ?
    Stemmer. Overflate finishen er lik som f.eks Soul 170i.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.050
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Jeg skal prøve å gi et så objektivt inntrykk som mulig mellom Cayin CS-6PH og Allnic H-5500.
    ...............
    Det er faktisk ikke lett å kåre en vinner!

    Mange takk! Det var vel ganske nøyaktig det jeg forventet, at de er ganske så jevnbyrdige. I så fall er CS-6PH en regelrett no-brainer til prisen, for min egen H-1202 er stadig en av de beste RIIAer jeg har hørt og som jeg ser har fått ethjem i systemer som koster mangegangen av mitt eget.
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Ser du konsekvent skriver RIIA i alla trådar JMM. Är det en grund till det eller skal det bara flyttas in under; ting folk inte skjønner hva de skriver? ;)

    (citerar dig från en annan tråd (NYHETER - platespillere) där du iklär dig pedantrollen)

    «PEDANTMODUS]

    Det heter ikke "The proof is in the pudding"; det i seg selv har ingen iboende betydning overhode. Uttrykkket er "The proof of the pudding is in the eating", mens din versjon er en amerikanisme skapt av folk som i utgangpunktet ikke har skjønt hva de skriver. Som vanlig. Jevnfør "I could care less", etc.

    [/PEDANTMODUS]»
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.588
    Antall liker
    3.676
    Torget vurderinger
    6
    Mange takk! Det var vel ganske nøyaktig det jeg forventet, at de er ganske så jevnbyrdige. I så fall er CS-6PH en regelrett no-brainer til prisen, for min egen H-1202 er stadig en av de beste RIIAer jeg har hørt og som jeg ser har fått ethjem i systemer som koster mangegangen av mitt eget.
    Dette handler mest om hva man får for pengene. Etter min mening er begge et "Best Bye" i sine prisklasser.
    Så derfor er det vanskelig å utrope en vinner. Har man 16.000.- mer i budsjett? Gå for H-5500.
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.588
    Antall liker
    3.676
    Torget vurderinger
    6
    Da har jeg fått bekreftet ifra Cayin at dem har 2 stk. sorte CS-6PH igjen som kan blir sendt ifra dem på fredagen.
    Så jeg har bestilt begge to. En er allerede reservert.
     
    Sist redigert:

    Wertigo

    Fersking
    Ble medlem
    13.03.2008
    Innlegg
    4
    Antall liker
    14
    Torget vurderinger
    1
    Lurte på hva er finish version av den u reserverte CS-6PH som er bekreftet på forsending : Sort eller Blank type ?
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.846
    Antall liker
    50.869
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Da har jeg fått bekreftet ifra Cayin at dem har 2 stk. sorte CS-6PH igjen som kan blir sendt ifra dem på fredagen.
    Så jeg har bestilt begge to. En er allerede reservert.
    Jeg tenkte å kjøpe en etter jul,får du inn flere ?
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.588
    Antall liker
    3.676
    Torget vurderinger
    6
    Lurte på hva er finish version av den u reserverte CS-6PH som er bekreftet på forsending : Sort eller Blank type ?
    Kun noen få sorte igjen. Så begge jeg får inn er sorte.
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.588
    Antall liker
    3.676
    Torget vurderinger
    6
    Jeg tenkte å kjøpe en etter jul,får du inn flere ?
    Hei igjen Evo.
    Det er noen få sorte igjen som blir ferdigstilt i slutten av neste uke.
    Neste produksjon blir dessverre ikke ferdigstilt før i April neste år grunnet tilgangen på materialer og div deler. Cayin har solgt 3-4 ganger mer CS-6PH enn dem estimerte!
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.846
    Antall liker
    50.869
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Hei igjen Evo.
    Det er noen få sorte igjen som blir ferdigstilt i slutten av neste uke.
    Neste produksjon blir dessverre ikke ferdigstilt før i April neste år grunnet tilgangen på materialer og div deler. Cayin har solgt 3-4 ganger mer CS-6PH enn dem estimerte!
    Huff da:eek:
     
    • Wow
    Reaksjoner: nat
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…

Informasjon om bruker

nat
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
3.676
Link til alle artikler
261
nat sine annonser
Bransjenyheter
En stor og tung nyhet ifra broderfolket!!!

En stor og tung nyhet ifra broderfolket!!!

  • 29
De første Bladelius Oden II er i ferd med å bli klare til levering. 85Kg med rå kraft og musikalitet. Norsk AudioTeknikk AS Sofiemyrveien 12. Inngang A1. 1412 Sofiemyr Tlf: 22200095 Mail...
Fortsett
Bransjenyheter
Møt sommeren med godlyd på ørene!

Møt sommeren med godlyd på ørene!

  • 1
Vi har fått inn igjen den meget omtalte Cayin RU7 dongle DAC på lager. (Vi har også fått inn igjen Cayin CD-Mini MK-II. Kr 3.590.-) Prisen er Kr 3.590.- da medfølger USB-C kabel og overgang ifra...
Fortsett
Bransjenyheter
Enda en glimrende test av Bladelius Ask integrert med DAC/Streamer. Nå i Norske Stereo+

Enda en glimrende test av Bladelius Ask integrert med DAC/Streamer. Nå i Norske Stereo+

  • 1
Etter en liten stund på markedet. Så har Bladelius Ask gjort seg sterkt bemerket hvor bra man kan få en alt-i-et forsteker med samme egenskapene som separate løsninger (bokser) Les hele testen på...
Fortsett
Bransjenyheter
Lørdagen 6 april stenger vi kl 13.30 grunnet kundebesøk.

Lørdagen 6 april stenger vi kl 13.30 grunnet kundebesøk.

  • 8
Vi må dessverre stenge kl 13.30 i morgen grunnet kundebesøk. Skal kjøre halvveis opp til Trondheim og tilbake igjen i morgen. Er tilgjengelig på telefon. . Norsk AudioTeknikk AS Sofiemyrveien...
Fortsett
Bransjenyheter
Da var det siste farvel til Ullevålsveien i dag.

Da var det siste farvel til Ullevålsveien i dag.

  • 30
Sofaen er på plass i demorom Nr.1. Fortsatt mye jobb som gjenstår. Men dette blir bra🍾
Fortsett
Bransjenyheter
Norsk Audio Teknikk flytter!

Norsk Audio Teknikk flytter!

  • 117
Sofiemyr blir Mekka for troende audiofile:cool: Trommevirvel! Etter nesten tre tiår med å utvikle en mild avhengighet til bylufta i Oslo, har vi bestemt oss for å pakke sammen sirkuset og...
Fortsett
Topp Bunn