Ny lytterunde på HT

A

Antonx

Gjest
Jeg vil ikke ha flere enn 2 maks 3 til evenuell hjemlån.
Derfor må jeg være grundig.
Nei nei nei... gidder ikke å tenke på andre CD-spillere eller forterkere!!

På siste avgjørende runde tar jeg med meg Creek´en.

Har skrevet det før ja.

Holly Cole -Temptation (nydelig innspilling, mye bass. Nydelig vokal. Her bør det være mye musikkinnlevelse

PJ Harvey -Uhu.. God innspilling, rått, tøft. Bassen skal virke tøff og rå med en flott vokal.

Yeah Yeah Yeahs Tøff fet musikk som er innspilt hardt, lyst og metallisk. Tester hvordan de takler denne type innspilling.

Prokofiev Violin konsert Hardt, metallisk fra Teldec men avslører dybde/plasseringer/romgjengivelse/presisjon
Kunne nok ha valgt en bedre plate teknisk.

Bright Eyes

Nils Petter Molvær - Khmer spor 3. Her er det dynamikk og dyp, dyp bass som testes. Samt trøkk!
 
A

Antonx

Gjest
hm. syns 1750 spiller bra. naturlig, veldig frigjort og åpen de gangene jeg har hørt de iallefall. bassen satt i brystkassa godt i et 15kvadrat rom også.
Det forstår jeg godt! Bare det at dyrere høyttalere er bedre ;) Ikke så rart kanskje......
Sammenlignet nå med de beste jeg har hørt som koster noe over 20k.
 
A

Antonx

Gjest
Selgeren hos HiFi klubben hadde fulgt med tråden min. Morsomt!
Tror dere mange av selgerne følger med på det som skrives på forumene?
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.278
Antall liker
3.331
Torget vurderinger
49
Tror nok det er mange selgere som leser (og skriver) her ja .
Nå det gjelder test musikk er jo det viktigste å bruke musikk man liker ;) Dette vil jo alltid forandre seg etter hva du lytter mest til ,men her er et knippe av min :

Heavy Picks-The Robert Cray Band Collection:
Meget bra plate med gromlyd .Vil spesielt trekke frem spor 1 Phoneboot og spor 5 Don't be afraid of the dark.

Hans Theessink-Hard road blues one man and one guitar ,nydelig blues .Hør spor 1 og 10

Peter Wolf-Sleepless :Nydelig musikk og lyd spor 1 til 12.

Eva Cassidy. To plater skiller seg veldig ut ,musikk og lydmessig :Chuck Brown And Eva Cassidy-The Other Side og Eva Cassidy-Live At Blues Alley...Say no more

Ben Harper-Fight For Your Mind :God bass !hør spor 5 Gold to me og sor 9 Fight for your mind ,og du kjøper plata garantert.

Govt Mule-Dose-Jeg digger denne plata Lyd i referanseklasse og Klassisk trio bass gitar og trommer .
Hør de 5 første spor rock på sitt beste.......

Calvin Russel-Soldier :hør tittelsporet og du er solgt ,knalltøff musikk .

Paul Rogers-Muddy Water Blues: Paul Rogers, tidligere Free vokalist har samlet ett knippe musikere for å hylle MuddyWaters .Nevner i fleng Jeff Beck,David Gilmour,Buddy Guy,Brian May,Steve Miller,Gary Moore m.fl .Et must for blues elskere ,og lyd i referanse klasse trekker fram spor 1,8 og 15...

Big House-Big House :Country Rock på sitt beste drivende bra plate med drivende god musikk. Brukte mye spor 7 Bluetrain ved testing av utstyr(stikkord ,rytme og driv)

Bob Dylan må ikke glemmes(burde stått på topp) Veldig mye bra ,bør sikkert anbefale et best of album ,men jeg liker Blonde on Blonde og Blood On The Tracks

JJ Cale-Anyway the wind blows The Anthology ,mannen som skrev "Cocaine" som ble gjort kjent av Eric Clapton. Dette er ikke "soulmusic" ,men jeg pleier å kalle denne plata det (tog du an) Mye bra her ,men hør spor 3 og 23 på cd2.

Tony Joe White-One Hot July :Låtskriveren til Tina Turners "Steamy Windows" Denne plata er dritbra ,hør spor 1 Crack in the window baby.Det meste til TJW er bra.

Albert King with Stevie Ray Vaughan: En av mine favoritt plater ,Spor 6 Blues at sunrise er kona dritlei av ,sier det meste..

Stevie Wonder-Songs In The Key Of Life :Sang 5 Sir Duke er bare helt konge.

Jonas Fjelds Beste :Jævla tøff plate spesielt hvis du har bonus cd'en med en del engelskspråklige sanger.

Nirvana-Nevermind : På Mobile Fidelity plata vi elsker eller hater.......

Steely Dan-Two against Nature: Flttig brukt referanseplate (spor 7 og 1 i den rekkefølgen),men med drivende bra musikk.

Yello-Baby :Har du ikke hørt Yello før hør denne plata ,den anbefales.

Dr John-Duke Elegant : Dr John hyllest til Duke Ellington knall plate ,en av mine favoritter .

John Hiatt-Crossing Muddy Waters :Skambra musikk og lyd.

David Munion-Poet Wind:Stockfish ,trenger jeg si mer.Det står på plata :This album was recorded using the following equipment:
28bit Nexus A/D Converter
16 Track/24 bit Sonic Solution
Digital 2 track Nagra D
Cd-Premastering 24 bit Sonic Solutions

Allan Taylor-Colour to the moon: Også Stockfish

The very best of Lou Reed :Spor nr 2 Walk on the wild side forsvarer prisen på denne plata alene.

John Mayall-Padlock on the blues: John Mayall har holdt på en mannsalder og sluppet et utall bra plater ,jeg liker denne godt. Hør spor 2 Paddlock on the blues og spor 5 Always a brand new road .

Johnny Cash-Det meste....

Van Morrison- Moondance : En av mine favoritt sanger Spor 5 Into The Mystic er på denne .

The best of Taj Mahal-Musikk fra slutten av 60 og begynnelsen av 70 åra den gang de laget bra musikk....

Willie Nelson-Milkcow Blues :Her har gamlingen med et par andre musikere bla Keb Mo og Johny Lang kul plate.

Sist men ikke minst den mest benyttede testplate hjemme hos meg SUPERTRAMP-Some things never change spor 7 sooner or later.... 8)
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Hei Bamsemann .
Tror du må en tur til legen , du har fått Dynaudio på hjernen ;D
Det tror jeg også  ;)
Det begynner å bli litt monotont dette; man skulle nesten tro at det var kun en høyttaler som passet alle best her i verden...  :D

Man skal i prinsipp være litt forsiktig med å "presse" for mye på, til det kjedsommelige, med et spesielt produkt. Mange mennesker her på hfs har mye, mye erfaring med masse produkter; dess mer man hører jo lettere skjønner man hvor sammensatt dette med hifi er..

Mvh Vidar P
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Norsk HiFi Senter hadde ikke Dynaudio Focus 220 inne for øyeblikket og ville også at jeg skulle høre på deres nye tilskudd; Spendor. Han sa ifølge mine kriterier at det ikke var mye vits i å høre Patos. Han sa at de ikke har et "korrekt", nøytralt lydbilde og at ikke mange kjøpe Patos når de også fikk hørte Dynaudio og Triangle. Bare dem som er spesielt glad i fet bred bass. De var litt urangert sa han.
Ja, han sa nok det. Faktum er vel at Norsk Hifi Senter skylder så sinnsykt mye penger rundt forbi at ingen leverandører tør å selge til de mer.
Mest sannsynlig får han ikke lov å kjøpe patos, ergo kan han heller ikke selge patos.
Synd egentlig, for det er hyggelige folk. Har selv handlet et sett 402 der for en tid siden.
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.883
Torget vurderinger
24
Du sjekket ikke ut ProAc D15 når du var hos Lyric? Ikke strammeste bassen, men en forførerisk mellomtone med rett utstyr.

Kanskje ville du savnet noe trøkk? Eide denne selv en gang og var godt fornøyd.
 
C

cpc

Gjest
Ja, han sa nok det. Faktum er vel at Norsk Hifi Senter skylder så sinnsykt mye penger rundt forbi at ingen leverandører tør å selge til de mer.
Mest sannsynlig får han ikke lov å kjøpe patos, ergo kan han heller ikke selge patos.
Synd egentlig, for det er hyggelige folk. Har selv handlet et sett 402 der for en tid siden.
:-X
Dette bør man vel holde seg for god til Thomand, selv om noen ikke liker Patos.. ;)
 
A

Antonx

Gjest
Du sjekket ikke ut ProAc D15 når du var hos Lyric? Ikke strammeste bassen, men en forførerisk mellomtone med rett utstyr.

Kanskje ville du savnet noe trøkk? Eide denne selv en gang og var godt fornøyd.
Helt enig i beskrivelsen din. Ja jeg har hørt den. Ikke komplett nok. Hørte en brukt hos Norsk lyd og bilde for en tid siden.
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Glemte turen innom HiFi senter kjeden
SA 1750 er ikke i samme klasse som de beste jeg har hørt. Dessuten høres det tydelig at lyden kommer fra høyttalere.
Er uenig i dårlig oppløsning, men selvfølgelig mot 20000 k høyttalere så ...........

Hvordan var de plassert? Vinklet innover, utover, langt fra hverandre?

Mitt inntrykk er at hvis de er vinklet innover mot sweetspot så gir de liten spredning. :-[

Jeg har prøvd litt forskjellig, synes de gir best spredning ved en ørliten vridning mot sweetspot.

Fikk forøvrig et bredere perspektiv og større rom da jeg fikk rørpre. ;D


Ps: Beklager litt klønete formulering, men håper du forstår.
 
A

Antonx

Gjest
Litt av en liste E.I A. :D

Jeg har faktisk ikke én eneste av dem. Her har jeg litt å sjekke ut....eller inn :)
 

p0gg

Medlem
Ble medlem
08.01.2006
Innlegg
32
Antall liker
0
Her kommer info fra dagens runde :D

Nok en interesant tur og møtte bare prima service og hyggelige selgere.

Norsk HiFi Senter hadde ikke Dynaudio Focus 220 inne for øyeblikket og ville også at jeg skulle høre på deres nye tilskudd; Spendor. Han sa ifølge mine kriterier at det ikke var mye vits i å høre Patos. Han sa at de ikke har et "korrekt", nøytralt lydbilde og at ikke mange kjøpe Patos når de også fikk hørte Dynaudio og Triangle. Bare dem som er spesielt glad i fet bred bass. De var litt urangert sa han.
Jeg vil for øvrig også anbefale en prøvelytt til Spendor. S5e, den minste i S-serien, fenget meg fra første sekund. At en slik stor lyd kan komme ut fra en så liten høyttaler, er fremdeles like merkelig for meg. Jeg har hatt Jmlab, Proac, Audio Pro, Sonus Faber på diverse forsterkere, og Spendor er i sin egen klasse.

Ja da, sterke uttalelser, spesielt når jeg ikke sier hvilke modeller av de overnevnte merker jeg har hatt, men kanskje det får akkurat DEG til å prøvelytte Spendor? :-*

Nok bass, nok oppløsning, nok av alt. Aldri slitsom diskant, og deilig musikalsk. Den har endelig fått meg til å lytte på musikken igjen, og ikke selve "høyttaleroppbygningen". Kanskje en god match med Creek forsterkeri også? Kunne godt tenke meg å prøve den kombinasjonen.

For ordens skyld:



Ikke akkurat en stor krabat. ;D
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
pOgg; ikke for store ord, ei heller for sterke uttalelser; Spendor's nye S-serie ER i en egen klasse! S5e er ingen skuff i så måte, men den er ikke den minste, det er S3e, som også er stor!
Dette er omtrent hva hifihøyttalere handler om; serien (absolutt inkl de største S9e som spiller hos meg i øyeblikket) leverer lydkvalitet OG musikkinnlevelse av en klasse man sjelden og aldri hører.

Mvh Vidar P
 
A

Antonx

Gjest
Jeg hører gjerne på den ;)
Må bare vente til NHC får dem inn.
Har du hørt den mot Dynaudio eller Triangle?
Større modeller av Spendor?
 

p0gg

Medlem
Ble medlem
08.01.2006
Innlegg
32
Antall liker
0
pOgg; ikke for store ord, ei heller for sterke uttalelser; Spendor's nye S-serie ER i en egen klasse! S5e er ingen skuff i så måte, men den er ikke den minste, det er S3e, som også er stor!
Dette er omtrent hva hifihøyttalere handler om; serien (absolutt inkl de største S9e som spiller hos meg i øyeblikket) leverer lydkvalitet OG musikkinnlevelse av en klasse man sjelden og aldri hører.

Mvh Vidar P
Du har rett, jeg glemte stativhøyttaleren ;)
Spendor representerer hva jeg har lett etter. Enkelt og greit.
 
A

Antonx

Gjest
Er det forresten noen som har hørt Dali Helicon 300?

Lekker høyttaler som låter nydelig. Hva mener dere? Frykter den ikke er komlett nok og låter litt lyst fordi den har fremtreden diskant.
Men diskanten var så bra at jeg ikke vil utelukken helt ennå.
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
:-X
Dette bør man vel holde seg for god til Thomand, selv om noen ikke liker Patos.. ;)
Eller er det noe i det kanskje ;)
Kommer ikke med en sånn påstand uten å vite hva jeg prater om. Derfor synes jeg det hadde vært synd om Antonx avskriver patos basert på det selgeren påsto.

Antonx: Du steller i stand de gøyeste trådene på hele forumet for tiden. Utrolig grundig arbeid du gjør. Respekt :)
Gleder meg til å se hva du ender opp med.
 
B

bamsemann

Gjest
Hei Bamsemann .
Tror du må en tur til legen , du har fått Dynaudio på hjernen ;D

Ellers en morsom og interesant tråd AntonX , blir spennende å se hva du syns om de neste kandidatene .
Mulig du har nevnt det ,men hvilken musikk har du med deg ?
Jeg har vært hos diverse leger, og prøvd deres "piller", men! ok, noen av pillene funka veldig bra, krix f.eks.

Men jeg mener at Antonx var innom noe viktig tidligere i tråden, når han lytta på focus 220, han sa han glemte å lytte på lyden, og musikken var igjen.

Jeg mener at dette er selve essensen med stereo og musikkgjengivelse, når du glemmer alt om diskant, mellomtone, bass, perpektiv, detaljer o.s.v. og du sitter igjen med opplevelsen, da har du truffet.

Og det er netopp på dette punktet at dynaudio er så god...

M.V.H. en masete dynaudio bamsemann.. ;)

bamsemann.. :)
 

Kvasar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2006
Innlegg
184
Antall liker
0
Hmmm kjempe artig tråd dette

Har akkurat vært og lyttet på Thor Bladelius og Focus 220 med cayin CDT 17 kan ikke si at dette falt i smak oss meg -
Smaken er som Baken , Jeg endte med et oppsett med Patos 402 - Kontrabassen i Live from Paris med Diana Krall var kanon ,naturtro som bare det for en amatørmusikker- :)
hørte Henne synge også-fint for meg at Patos 402 kostet halvparten av F 220 -åsså støtter jeg Norsk Næringsliv ;D
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Focus 220 står ihvertfall på min "høre på" liste.
Fikk et referat fra en bekjent i Oslo som har disse, og det hørtes mildt sagt lovende ut.
Nydelige å se på er de ihvertfall.
 
A

Antonx

Gjest
Ja, de er flottere i virkeligheten enn på bilder. Diskanten ser ut som en flues øyne. Nydelig trefinish (og farge). At de er smalere bak er pent også.
Må innrømme at jeg ikke er noen fan av B&W look´en.

Ellers er Dali Helicon 300 meget vakre. De peneste av de jeg vurderer.

Triangle og MA tiltaler meg ikke utseendemessig.
Usher er jo elegante.

Men nå snakker jeg om de siste 4% av beslutningen :-/
 
K

kbwh

Gjest
Hyggelig at du liker Linn Ninka, Antonx. Det er en kjekk høytaler, og oppgraderbar nærmest i det uendelige.

Sf Concerto D "farger" lyden? Mja, den er en av de mere frekvenslineære, det er bare at linjen gir -3db ved 15kHz ref. 400Hz sånn omtrent.
 
T

theStig

Gjest
Sf Concerto D "farger" lyden? Mja, den er en av de mere frekvenslineære, det er bare at linjen gir -3db ved 15kHz ref. 400Hz sånn omtrent.
Ikke få kaffen i vrangstrupen her nå... men den er nok ikke verdens mest nøytrale høyttaler. Det har vært hevdet at den ruller av noe i hver ende, og det er jeg nok enig i. Den farger ikke, den bare trekker fra litt i ytterkantene. Helt klangnøytral synes jeg altså den ikke er, men bevares... den har mange andre kvaliteter som svært få høyttalere har. Frihet for forvrengning og grums, stereobilde, oppløsning og dynamikk er utmerket. Mellomtonen er også glimrende.
 
A

Antonx

Gjest
Jeg må nok innrømme at jeg tar litt vel kjappe konklusjoner noen ganger. Men det skjer mest når jeg føler meg sikker på at det ikke blir nettopp den. I mine ører låter Linn mere korrekt i allefall. SF heller litt mot det mørke og er ikke like nøytral.

Her blir det litt synsing men Linn er kanskje ikke er best egnet til rock? Dessuten er det et eller annet kjedelig over Linn dessverre. Er det utseende? Selv om jeg likte musikkformidlingen deres veldig godt blir jeg ikke særlig følelsesmessig innvolvert, men jeg vet ikke helt hvorfor.

Med dynaudio smilte jeg mere :). Bare litt mindre med B&W :)
Litt mere med Dali Helicon 300 (litt skjevt smil da, hehe), nok til at jeg nå har veldig lyst til å høre Helicon 400 for å se om de har en mere linjær kurve og ikke låter like lyst som 300. Kanskje jeg skulle prøve avbetaling for første gang i livet :eek: :eek:

Når jeg først snuser på 30k sjiktet, hvilke er gjengangere blant de folk liker best i den klassen?

Synes jeg har hørt mest om Helicon og Nautelius. Usher?
Hvem andre? Tror ikke jeg øker budsjettet men blir man forelsket betyr ikke penger all verden ;)
 
B

bamsemann

Gjest
Jeg må nok innrømme at jeg tar litt vel kjappe konklusjoner noen ganger. Men det skjer mest når jeg føler meg sikker på at det ikke blir nettopp den. I mine ører låter Linn mere korrekt i allefall. SF heller litt mot det mørke og er ikke like nøytral.

Her blir det litt synsing men Linn er kanskje ikke er best egnet til rock? Dessuten er det et eller annet kjedelig over Linn dessverre. Er det utseende? Selv om jeg likte musikkformidlingen deres veldig godt blir jeg ikke særlig følelsesmessig innvolvert, men jeg vet ikke helt hvorfor.

Med dynaudio smilte jeg mere :). Bare litt mindre med B&W :)
Litt mere med Dali Helicon 300 (litt skjevt smil da, hehe), nok til at jeg nå har veldig lyst til å høre Helicon 400 for å se om de har en mere linjær kurve og ikke låter like lyst som 300. Kanskje jeg skulle prøve avbetaling for første gang i livet :eek: :eek:

Når jeg først snuser på 30k sjiktet, hvilke er gjengangere blant de folk liker best i den klassen?

Synes jeg har hørt mest om Helicon og Nautelius. Usher?
Hvem andre? Tror ikke jeg øker budsjettet men blir man forelsket betyr ikke penger all verden ;)
Føles det lyst på prøvelyttingene dine, er det stor fare for at problemet blir med hjem, og som regel blir det mer og mer slitsomt i lengden.

Det er når du glemmer alt om lyd, og opplevelsen av god musikk står igjen at du har kommet rett.

Ikke brenn av mere penger enn nødvendig...

bamsemann.. :)
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Du burde nok kanskje ha tatt en lytt på Spendor S8e til 25k; de er blant yndlingene i pressen internasjonalt om dagen.
Jeg er iallefall veldig begeistret for Spendor-høyttalere, og vilt begeistret for siste generasjon.

De krever en litt lang lyttetid, da de er helt fri for imponatoreffekter; men de vokser voldsomt på deg etter noen plater.

Mvh Vidar P
 
K

kbwh

Gjest
I 30k-skiktet finner du Grand Piano Domus og Cremona Auditor...

TheStig baserer sine uttalelser om Concerto D på lytteinntrykk han har gjort hjemme hos meg med sin egen DAC og forsterker. Den er ikke helt klangnøytral nei. Målt 30 grader på siden begynner den å rulle av allerede ved 1kHz, og det bidrar nok til at den lyder mørkt, men linjen er like rett som på 0 grader, skal vi si +/-2dB? Kvalitetene theStig trekker fram kan meget enkelt samles i ordet musikalitet. Vi skal jo høre på musikk ikke sant?
(Det går fint med kaffen og for 22-23kkr blir det kompromisser)
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.278
Antall liker
3.331
Torget vurderinger
49
Litt av en liste E.I A. :D

Jeg har faktisk ikke én eneste av dem. Her har jeg litt å sjekke ut....eller inn :)
He ,he , som sagt smak og behag .
Dessuten forandrer den seg jo hele tiden (sa noen livet ;D )

Listen klippet og limet jeg for enkelhets skyld fra "CD-er en hifi frik bare må ha?"(eget innlegg) under "Cd Lp med god lydkvalitet" fra forumet.
Hadde jeg skulle laget listen i dag hadde den nok blitt en smule anderledes ettersom jeg er litt tilbake til "pubertetsmusikk" for øyeblikket (kortvarig forhåpentligvis)  ;D ;D
 
A

Antonx

Gjest
Jeg har aldri hørt Usher men tviler litt ettersom den har et ganske lite basselement og at det er bare et i CP-6311. Jeg vil ikke ha en HT som ikke kan sparke fra seg i bassen. Modellen over er litt over mitt budsjett, men imponerer den så går det greit.

Har tenkt å ta en samlet tur til de 3 butikkene i Drammen med Creek under armen.

I dag tok jeg en tur til Norsk lyd og Bilde. Hørte på Emile S2. En bra høyttaler som heller litt mot det mørke men er ellers nøytal. Godt oppløst mellomtone, åpen men alikavel litt tilbakelendt. Veldig fin diskant. En snill høyttaler. Den spilte min dårlig innspilte CD med respekt. Men den har en svakhet i bassen synes jeg. Den gikk overraskenede dypt men den var slapp og fløt litt ut. Ikke mye trøkk heller. Selgeren ville tydelig ikke at jeg spilte høyt... Her kan jo selvfølgelig rom og forsterker ha endel å si (prøvde 2 forskallige oppsett). Litt for snill og litt for dårlig bass. Verdt prisen på 26k??

En lynlytt på Patos 402. Sto dårlig til og var ikke innspilt, alikevel var det ikke mye presisjon der i gården.
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Jeg har aldri hørt Usher men tviler litt ettersom den har et ganske lite basselement og at det er bare et i CP-6311.
Hør den og bli sjokkert ;)
DEN sparker i bunn, det lover jeg.
Desidert den beste HT jeg har hørt opp til 20K ;D
Men krever mye av elektronikken.
 
A

Antonx

Gjest
Er den tungdreven? Vil 90 bra strømsterke watt holde?

Gleder meg som en unge til å få hørt de gjenstående som som får så mye skryt :D :D

Alså Triangle, Spendor, Usher og Monitor Audio.

Opp mot mine favoritter så langt Dynaudio og B&W.

Hvem vinner tror dere?? Jeg tør ikke tippe selv :-X
 
B

bamsemann

Gjest
Og vinneren er: ................. ja jeg vet hva det burde stå her, vet du hva jeg mener Antonx?

bamsemann... :)
 

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Innlegg
897
Antall liker
1.007
Torget vurderinger
4
Og vinneren er: ................. ja jeg vet hva det burde stå her, vet du hva jeg mener Antonx?

bamsemann... :)
I løpet av dine 50 siste innlegg har du brukt ordet dynaudio totalt 25 ganger... Det er forskjell på synsing og misjonering... ;)
 
A

Antonx

Gjest
Bamsemann: Jobber du for Dynaudio?? ;)
Får du betalt for å skryte av dem? Eller kanskje masse rabatter hos Morten, hehe.
Pass på og ikke overdriv da...
 
B

bamsemann

Gjest
Bamsemann: Jobber du for Dynaudio?? ;)
Får du betalt for å skryte av dem? Eller kanskje masse rabatter hos Morten, hehe.
Pass på og ikke overdriv da...
Tro det eller ei: men på .................. skal det ikke stå dynaudio, men den høyttaleren du velger, da den er det riktige for deg, derfor er riktig svar den du velger.

Det finns masse gode høyttalere, og dynaudio er en av dem..

bamsemann.. :)
 
B

bamsemann

Gjest
Jeg vil bare at andre skal få føle den enorme lykken det er å eie en Dynaudio høyttaler. ;D :D ;)

Men jeg har jo smørt på litt ekstra med glimt i øyet da, som sagt det finns mange gode høyttalere.

Velger Antonx f.eks. B&W. så gjør han det fordi han føler at det er den beste for han, og så grundig som Antonx er blir dette bra.

bamsemann.. :)
 
K

kbwh

Gjest
Jeg og bamsemann jobber gratis for Dynaudio; bamsemann er ordfører.
;D ;D ;D

Usher 6311 spiller flott, men ikke skithøyt, kan også basse men er lite spenningsfølsom og krever derfor en kraftig forsterker. So what? Watts is cheap.
 
C

cosmos

Gjest
voldsomt stor høyttaler egentlig, 112cm med en 6.5". kassen koster sikkert flere ganger så mye som elementene.
 
Topp Bunn