Ny lytterunde på HT

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Dynaudio får 6/10 mens vinneren Moniror Audio får 10/10 på ljud. De sier ljuden er litt uinspirerad med 110. Savnet innlevelse.
Har du bytterett hos Hifihuset så må du for all del låne med deg hjem et par Monitor Audio!
For selv om Bamsemann er flink å reklamere for Dynaudio,betyr ikke det at det er den absolutte sannhet! :D
 
B

bamsemann

Gjest
Hva skrev de om Focal Profile da?
Den kan ikke rekomenderes til alle, som dynaudio.
Den kan spontant oppfattes som tynnere og mer blodfattig enn testens andre høyttalere.

Bssen er knastørr, hyperartikulerad og rask, men ikke akkurat overdrevet fyldig på noen måte.

Det den taper i bass dybde tar den igjen i hurtighet.

Diskanten kan nærme seg grensen for å bli litt vel frisk, med feil kringutrustning kan det bli helt feil, med rett matching går det bra(den har vi hørt før om focal)

Den får skryt for å være stram,hurtig,detaljert og dynamisk.

Men litt pepper på at den er slank, for lite bass, for mye diskant, det samme vanlige som alltid går igjen med focal/jm lab.

Jeg gjorde en frekvens test her på mitt nåværende oppsett, og hadde veldig bra nivå ned til 40hz, 32,5hz fallt tydelig av, men fortsatt bra nivå, mens 25hz var veldig svak, 20hz var ikke tilstede.

Testet også opp i frekvens, og kunne fortsatt lett høre 16 000hz. Har ingen frekvenser mellom 16khz og 20khz, fikk derfor ikke testa hvor mye høyere enn 16khz jeg kunne høre.

bamsemann.. :)
 
B

bamsemann

Gjest
Har du bytterett hos Hifihuset så må du for all del låne med deg hjem et par Monitor Audio!
For selv om Bamsemann er flink å reklamere for Dynaudio,betyr ikke det at det er den absolutte sannhet! :D
Støtter slinger fullt ut, jeg mener jo sevfølgelig at dynaudio er en utrolig god høyttaler, men som jeg har sagt før, det er masse andre gode høyttalere.

Monitor audio gold reference 10 er en veldig gjennomsiktig og tørr høyttaler med bra bass, men litt slankere enn dynaudio, men det jeg ikke likte med g.r.10 var at den klarte ikke å male store landskapsbilder, musikk som pink floyd f.eks. som panorerer store lydbilder ble trange og slapp ikke fri.

Prøvde det samme hos en venn med g.r.10. og det samme skjedde der.

En annen venn som har g.r.10. lånte et par dynaudio 1,3se, og han fikk hakeslepp ja, til og med kona kom løpende inn fra kjøkkenet og sa at de der kan du godt kjøpe Lasse...

bamsemann.. :)
 
K

kbwh

Gjest
Her blir focus 220 ganske klar vinner, sonus faber får litt juling p.g.a. at den grøter til og komprimerer ved høye lydtrykk.
Sf Concerto fungerer helt greit til ca. 100 dB. Til å være bestykket med en 18cm som rekker ned til 40Hz er det ikke ille i det hele tatt. Mellomtonegjengivelsen dens koster det mye penger å matche. Godt høyttalervalg!
 
O

om.s

Gjest
I stedet for lytting i dag fikk jeg kjøpt 5 HiFi blader :)
Der var bl.a Dynaudio 110 og 220 testet.  Vet ikke helt hvor mye jeg kan stole på dem men de virket seriøse i allefall.

HiFi & Musik testet AE 1, AV Mi1, Canton vento, Focus 110, MA Gold 10, Sonus  Faber Consertino og B&W 705(tidligere).

Dynaudio får 6/10 mens vinneren Moniror Audio får 10/10 på ljud. De sier ljuden er litt uinspirerad med 110. Savnet innlevelse.

HiFi choise skriver mye positivt om 220. delicate and sweet top end. smooth mid.

Litt vel mye bass og litt for behersket dynamikk.
Ikke legg for mye vekt på hva Hifi & Musik skriver, det er vel blandt de blekkene man får omtrent like mye nytte ut av som å lese Donald Duck.

mvh
 
K

kbwh

Gjest
Ikke legg for mye vekt på hva Hifi & Musik skriver, det er vel blandt de blekkene man får omtrent like mye nytte ut av som å lese Donald Duck.

mvh
Viser ikke den blekka effektkuber når de tester poweramper da? Det mener jeg har noe for seg.
 
O

om.s

Gjest
Viser ikke den blekka effektkuber når de tester poweramper da? Det mener jeg har noe for seg.

Det kan godt være, men det duger idag knapt til å få tiden til å gå mens man sitter på ramma.
det finnes bedre "rådgivere" der ute, men som alltid, prøv selv!

mvh
 
B

bamsemann

Gjest
Ikke legg for mye vekt på hva Hifi & Musik skriver, det er vel blandt de blekkene man får omtrent like mye nytte ut av som å lese Donald Duck.

mvh
Donald Duck er vel givende om.s ? :D

bamsemann... :)
 
O

om.s

Gjest
Donald Duck er vel givende om.s ?  :D

bamsemann... :)
Ikke i denne sammenheng!, om ikke det har dukket opp ei bra HiFi sjappe i Andeby i den senere tid da ;D

mvh
 
B

bamsemann

Gjest
Ikke i denne sammenheng!, om ikke det har dukket opp ei bra HiFi sjappe i Andeby i den senere tid da ;D

mvh
Mikke Mus har vist et rått anlegg har jeg hørt, det harn sikkert kjøpt i ei hi fi sjappe i Andeby.. ;D

bamsemann.. :)
 
P

propaganda

Gjest
vi får onkel skrue macduck til å finansiere, petter smart til å tenke ut og langbein til å lytte. blir vel bra det.
 
B

bamsemann

Gjest
vi får onkel skrue macduck til å finansiere, petter smart til å tenke ut og langbein til å lytte. blir vel bra det.
Det må jo bli kjempebra, det anlegget vil jeg høre, si i fra når finansieringa til skrue er klar.

bamsemann.. ;D
 
A

Antonx

Gjest
Ja da fikk jeg besøkt 3 HiFi butikker i dag. Det ble en interesant opplevelse med en topp avslutning.

Første runde gikk til Sterofil hvor jeg først hørte på Vienna Acoustics Mozart. Det er lekre høyttalere som låter delikat og mykt. Rake motsetningen til Jm.Lab. Her låt min teknisk dårlige CD Yeah Yeah Yeahs greit. Fin til Klassisk musikk. Men dette blir alfor mykt og snilt for min smak. Da jeg satte på Molvær skiva bunnet faktisk elementene uten at det var så veldig mye trøkk. Oi oi..

Med Sonus Faber Conserto Domus låt Holly Cole klart bedre. Oppløst og klart. Men SF klarte ikke å begeistre meg. Særlig ikke med klassisk musikk. Ikke mye fart i bassen der heller.

Tannoy Eiris DC3 låt bra men hadde en signatur jeg ikke likte spesielt godt. Farget lyden endel. Bedre på rock.

Kanskje var ikke demorommet deres dårlig egnet for bassgjengivelse? Jeg vet ikke.

Neste besøk gikk til Lyric HiFI. De hadde ikke den store modellen til Epos inne så jeg fikk høre Proac Studio 140 i stedet. Det låt riktig så bra. Bra bass men dog ikke like kjapp og stram som Jm.lab. Fin allrounder. Men den hadde også en egen signatur, ikke så tydelig som de andre men alikevel tilstedet. Beste valg så langt. Dog spilte den YYY for aggresivt/spisst.

Etter besøket funderte jeg på om alle høyttalere i denne prisklassen har en egen signatur med gode og dårlige sider ( jeg hørte riktignok på Cabasse høyttalere der det ikke var noen egenart bare et stort , åpent lydbilde med flott musikk, men prisen er en annen sak :eek:). Cobalt har sine gode og dårlige sider men foruten en litt vel sprek diskant er den trolig en bedre allrounder enn de jeg hørte hos Sterefil. Proac var nok bedre men verdt prisforskjellen? Unasett tenkte jeg at Cobalten faktisk er en riktig bra høyttaler og jeg må virkelig se på om det er verdt å skifte ut.

Men hos NAT falt brikkene faktisk på plass. Dynaudio Focus 220 var den mest homogene høyttaleren jeg har hørt så langt. Jeg klarte rett og slett ikke å sette fingeren på noen spesielle svake sider. Jeg har nok hørt bedre høyttalere på enkelte områder men ikke som låter så naturlig godt på alle felt. Jeg fikk samme følelse som med Creek´en. Jeg begynte å nyte musikken i stedet for å høre etter enkelte ting :D
Rikelig med stram fin bass(kan kanskje bli for mye i enkelte rom?). Detaljert og åpent lydbilde uten å være hissig. Veldig bra fra topp til tå.

Jeg hørte også på Focus 110. Samme flotte lydbilde men kutter brått nederst. Men alikevel god bass til å være en så liten kar. Jeg hørte også Contour S 3.4. De låt meget åpent men ikke særlig naturlig. Den hadde et særpreg som jeg ikke likte og den hadde en dårligere bass enn 220. Selgeren sa faktisk at han var enig.

Den minnet meg om proffe videokameraer(yrket mitt). For å få et skarpt bilde må man "crispe" bildet kunstig. Overdriver man vil kanskje mange synes den er superskarp. Men er det naturlig?? Det samme skjer med billigere DV kameraer som synes å være nesten like skarpe som proffkameraer.

Vel, uansett om jeg likte 220 enn så mye skal jeg skjekke de andre modellene snart.
 
O

om.s

Gjest
Bli voksne, hold dere til tema ;)

Smog
Sorry, du har rett, men AntonX her gjør jo det eneste riktige i denne sammenheng, han lytter og bedømmer selv utfra egne premisser.
Beklager igjen avsporingen men av alle "hajfai blekker" er vel denne nesten på nivå Donald Duck, i opplysnings sammenheng, derav avsporingen.....

mvh
 
P

propaganda

Gjest
tror du skal være forsiktig med å sammenligne det du hører i butikk med produktet du har hjemme i et helt annet rom og på annen elektonikk...?
 
O

om.s

Gjest
tror du skal være forsiktig med å sammenligne det du hører i butikk med produktet du har hjemme i et helt annet rom og på annen elektonikk...?
Kanskje man låner hjem det som virker mest interessant etterhvert? ;)

mvh
 
A

Antonx

Gjest
Men her må det nevnes at dette ikke var noen grundig test. Lytterommet til NAT og Lyric var nok bedre.
NAT hadde en dyr forsterker tilkoblet, Lyric hadde Naim og stereofil hadde Arcam.

Hvordan vil Dynaudio Focal 220 låte hjemme med min Creek?
Jeg skal få hørt den en gang til sammen med Creek så klart. Et annet spøkelse er streiken i NRK. Bli itj my pæng te å handl av det nei..
 
A

Antonx

Gjest
Kanskje man låner hjem det som virker mest interessant etterhvert? ;)

mvh
det er jo nettopp det som er meningen. Sortere ut noen som testes videre. antagelig meg Creek i butikken deretter noen få hjemme.
 
O

om.s

Gjest
det er jo nettopp det som er meningen. Sortere ut noen som testes videre. antagelig meg Creek i butikken deretter noen få hjemme.
That was also my point ;)

mvh
 
A

Antonx

Gjest
Jepp, en vakker sak som mange sier er veldig bra her.
Hvor mye ære skal den ha for mitt gode inntrykk mon tro?
 
R

Rojoh

Gjest
Nå skal man være veldig forsiktig med synsing, men siden jeg liker å synse: Jeg tror den har en del å si for din opplevelse av Dynaudioene. Kraftig sak det der.

Mvh. Johan
 
R

Rojoh

Gjest
Et rimeligere alternativ til Bladelius Thor er S.A.T. Amplifix. Dette var forgjengeren (litt nedskalert - en del mindre trafo i PS). Vil sikkert gi deg ganske mye av ytelsen/egenskapene fra Thor til en overkommelig penge. Kostet vel rundt 16-17k ny.

Mvh. Johan
 

krd

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.03.2006
Innlegg
119
Antall liker
0
Har hørt Creek og Proac sammen. Synes dette var en meget god kombinasjon. Lån Proacene med hjem...................

Lykke til !
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.278
Antall liker
3.331
Torget vurderinger
49
Det er nok ikke dumt ;)
Lån med hjem det sett med høytalere du synes virker interesante, fra lørdag til mandag (pleier å være enklest ,så ikke butikkene må være uten demomodellene i åpningstiden).Det skulle gi deg rikelig tid til å teste i det rom høytalerne skal spille .
 
B

bamsemann

Gjest
Ja da fikk jeg besøkt 3 HiFi butikker i dag. Det ble en interesant opplevelse med en topp avslutning.

Første runde gikk til Sterofil hvor jeg først hørte på Vienna Acoustics Mozart. Det er lekre høyttalere som låter delikat og mykt. Rake motsetningen til Jm.Lab. Her låt min teknisk dårlige CD Yeah Yeah Yeahs greit. Fin til Klassisk musikk. Men dette blir alfor mykt og snilt for min smak. Da jeg satte på Molvær skiva bunnet faktisk elementene uten at det var så veldig mye trøkk. Oi oi..

Med Sonus Faber Conserto Domus låt Holly Cole klart bedre. Oppløst og klart. Men SF klarte ikke å begeistre meg. Særlig ikke med klassisk musikk. Ikke mye fart i bassen der heller.

Tannoy Eiris DC3 låt bra men hadde en signatur jeg ikke likte spesielt godt. Farget lyden endel. Bedre på rock.

Kanskje var ikke demorommet deres dårlig egnet for bassgjengivelse? Jeg vet ikke.

Neste besøk gikk til Lyric HiFI. De hadde ikke den store modellen til Epos inne så jeg fikk høre Proac Studio 140 i stedet. Det låt riktig så bra. Bra bass men dog ikke like kjapp og stram som Jm.lab. Fin allrounder. Men den hadde også en egen signatur, ikke så tydelig som de andre men alikevel tilstedet. Beste valg så langt. Dog spilte den YYY for aggresivt/spisst.

Etter besøket funderte jeg på om alle høyttalere i denne prisklassen har en egen signatur med gode og dårlige sider ( jeg hørte riktignok på  Cabasse høyttalere der det ikke var noen egenart bare et stort , åpent lydbilde med flott musikk, men prisen er en annen sak :eek:).  Cobalt har sine gode og dårlige sider men foruten en litt vel sprek diskant er den trolig en bedre allrounder enn de jeg hørte hos Sterefil. Proac var nok bedre men verdt prisforskjellen? Unasett tenkte jeg at Cobalten faktisk er en riktig bra høyttaler og jeg må virkelig se på om det er verdt å skifte ut.

Men hos NAT falt brikkene faktisk på plass. Dynaudio Focus 220 var den mest homogene høyttaleren jeg har hørt så langt. Jeg klarte rett og slett ikke å sette fingeren på noen spesielle svake sider. Jeg har nok hørt bedre høyttalere på enkelte områder men ikke som låter så naturlig godt på alle felt. Jeg fikk samme følelse som med Creek´en. Jeg begynte å nyte musikken i stedet for å høre etter enkelte ting :D
Rikelig med stram fin bass(kan kanskje bli for mye i enkelte rom?). Detaljert og åpent lydbilde uten å være hissig. Veldig bra fra topp til tå.

Jeg hørte også på Focus 110. Samme flotte lydbilde men kutter brått nederst. Men alikevel god bass til å være en så liten kar. Jeg hørte også Contour S 3.4. De låt meget åpent men ikke særlig naturlig. Den hadde et særpreg som jeg ikke likte og den hadde en dårligere bass enn 220. Selgeren sa faktisk at han var enig.

Den minnet meg om proffe videokameraer(yrket mitt). For å få et skarpt bilde må man "crispe" bildet kunstig. Overdriver man vil kanskje mange synes den er superskarp. Men er det naturlig?? Det samme skjer med billigere DV kameraer som synes å være nesten like skarpe som proffkameraer.

Vel, uansett om jeg likte 220 enn så mye skal jeg skjekke de andre modellene snart.
Veldig fin informasjon om opplevelsene så langt Antonx!

Hvis du syns at proac har en tendens til å være litt på, kan det problemet bli slitsomt i lengden.

Dynaudio focus 220 har en driftseffekt på 87 db, og impedansen ligger vel ganske flatt på 4 ohm, så det er ingen vanskelig høyttaler å drive med creeken.

Thor er en veldig god forsterker med masse krefter, men faktisk så vil jeg si at creeken er enda mer organisk
med en mer glansfull mellomtone, men vil ikke kåre noen vinner av dem, her er det litt smak og behag og behov...

Du gjør en grundig jobb, og dine evalueringer så langt virker tatt med både hjerne og hjerte, men det er som du skrev etter å ha lytta på 220, at når musikken tar overhånd og anlegget blir borte da er du på riktig spor.

bamsemann.. :)
 
S

smog

Gjest
Glem nå ikke å låne med deg MA GR20 hjem for testing.
Men er din Creek kraftig nok til å få disse til å åpne seg opp? Har erfart at det må litt watt/ strøm til for å få de til å spille "bra"

Smog
 
B

bamsemann

Gjest
Glem nå ikke å låne med deg MA GR20 hjem for testing.
Men er din Creek kraftig nok til å få disse til å åpne seg opp? Har erfart at det må litt watt/ strøm til for å få de til å spille "bra"

Smog
Ikke noe problem med creeken...

bamsemann.. :)
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Glem nå ikke å låne med deg MA GR20 hjem for testing.
Men er din Creek kraftig nok til å få disse til å åpne seg opp? Har erfart at det må litt watt/ strøm til for å få de til å spille "bra"

Smog
Har en litt annen erfaring med disse; har fått flotte toner ut av alle GR-høyttalerne (og også Studio-høyttalerne) med relativt effektsvake effektforsterkere, så som f.eks endel rørforsterkere, klasse A Sugden-forsterkere osv... og klarer ikke helt å se at de er veldig avhengige av effekttrinnets ytelse, men meget avhengig av høy signalrenhet.
Det viktigste er i min erfaring for å nå toppen av ytelse med disse høyttalerne en virkelig smooth, klangrik og velspillende kilde og en ditto forsterker (inkl en virkelig god preamp).

Mvh Vidar P
 
A

Antonx

Gjest
Her kommer info fra dagens runde :D

Nok en interesant tur og møtte bare prima service og hyggelige selgere.

Norsk HiFi Senter hadde ikke Dynaudio Focus 220 inne for øyeblikket og ville også at jeg skulle høre på deres nye tilskudd; Spendor. Han sa ifølge mine kriterier at det ikke var mye vits i å høre Patos. Han sa at de ikke har et "korrekt", nøytralt lydbilde og at ikke mange kjøpe Patos når de også fikk hørte Dynaudio og Triangle. Bare dem som er spesielt glad i fet bred bass. De var litt urangert sa han. Ganske oppsiktvekkende sagt av en selger som har dem i sortimentet selv (han har vel ikke sagt det om han visste at jeg skrev det her?).

I stedet hørte jeg B&W for andre gang. Den er en het kandidat. Er begeistret for mellomtonen som jeg tror er bedre enn med Dynaudio. Sammen med Tact var det en beskjeden bass men når Denon ble tilkoblet kom den til sin rett. Satte jeg på klassisk ble jeg ikke imponert men fikk mistanke om at det skyldtes Denon. Litt kablebyttet og det ble en helt annen klasse på konsertgjengivelsen. Denon for rock, Tact for klassisk! det sier litt om hvordan man kan bli lurt av elektronikken. B&W er veldig nøytal og detaljert med en litt fremtonet mellomtone. HT blir borte i lydbildet. Den spilte min dårlige tekniske CD best av de jeg har hørt.

Oi, var det 703 jeg hørte på? Første gang var vel 704. Noen som kan si noe om forskjellen her?

Så fikk jeg høre Dali Helicon 300. Jeg hadde tidligere hørt Ikon 6 og jeg likte ikke signaturen. Men med Helicon var det ikke like fremtreden signatur.
Dæven for en flott diskant! Den beste jeg har hørt. Deilig å høre musikk med den. Men den hadde en annen kurve enn B&W. Fremtreden diskant og med de begrensningene en stativhøytaler har. B&W har en fremtreden mellomtone. Er dette med vilje fordi Dali har fått til en utmerket diskant og vis versa med mellomtonen til B&W? Kan virkelig forstå begeistringen til Heicon 400 eiere! Likevel holder jeg nok en liten knapp på B&W når helheten vurderes. Den er mere nøytral enn Dali.

Kontrapunkt: Linn Ninka

Igjen en høyttaler det var vanskelig å beskrive men det er et kvalitetstegn. Veldig naturtro. Litt beskjeden bass? Antydning til kasselyd, alikevel et meget godt valg. Selgeren var imponert over komboen Creek og Linn, noe jeg godt kan tenke meg er en flott match.

Til deg som testet den med Creek: Du leser sikkert og jeg kan fortelle deg at han sperret opp øynene når jeg fortalte at du solgte din Creek. Det skjønte han ikke. Ei heller at Rotel skulle være bedre, tvert i mot mente han. (du ble nok lurt av Geir og en tungdreven DLS, Densen B110 klarte ikke å drive den i det hele tatt).

Hørte også Sonus Faber hos dem (hørte dem før hos Sterofil). Mørkere klang, den farget lyden endel. Mere tydelig bass. Likte den ikke. Og ja, tydelig at rommet hos Stereofil sluker bass på en eller annen måte.

De som er aktuelle kandidater nå er:

Dynaudio Focus 220
B&W 703 (evnt 704)

Nest etter er Linn Ninka og Proac Studio 140. Holder en knapp på Linn, men de er ganske like og jevnbyrdige.

De som skal testes:

Triangle Celius/Antal
Monitor Audio Gold 20 (besthifi har dem ikke inne nå)
Spendor
Usher 6 series (har ikke helt tro på den)

Noen andre?
 
A

Antonx

Gjest
Oslo HiFi senter slaktet Creek men jeg har til gode å høre andre selgere si noe negativt om 5350SE. Endel tør å si den er veldig god. Selgere nøler ikke med å si noen negative aspekter ved andre prudukter om de vet om dem, ikke sant? Det hadde jeg gjort også om jeg hadde vært selger!
 
P

propaganda

Gjest
:)

lån med 140 hjem da. får et mye bedre inntrykk i eget rom.
 
B

bamsemann

Gjest
Du er grundig Antonx, men pass på så du ikke overdriver inntrykka nå da(ser ikke skogen for bare trær)

Focus 220.. 8)

bamsemann.. :)
 
R

Rojoh

Gjest
I stedet hørte jeg B&W for andre gang. Den er en het kandidat. Er begeistret for mellomtonen som jeg tror er bedre enn med Dynaudio. Sammen med Tact var det en beskjeden bass men når Denon ble tilkoblet kom den til sin rett. Satte jeg på klassisk ble jeg ikke imponert men fikk mistanke om at det skyldtes Denon. Litt kablebyttet og det ble en helt annen klasse på konsertgjengivelsen. Denon for rock, Tact for klassisk! det sier litt om hvordan man kan bli lurt av elektronikken. B&W er veldig nøytal og detaljert med en litt fremtonet mellomtone. HT blir borte i lydbildet. Den spilte min dårlige tekniske CD best av de jeg har hørt.
Hvis jeg skulle kjøpt meg B&W 7-serie/Nautilus, så ville jeg seriøst prøvd ut:



Marantz elektronikk i Premium serien.

Mvh. Johan
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.278
Antall liker
3.331
Torget vurderinger
49
Hei Bamsemann .
Tror du må en tur til legen , du har fått Dynaudio på hjernen ;D

Ellers en morsom og interesant tråd AntonX , blir spennende å se hva du syns om de neste kandidatene .
Mulig du har nevnt det ,men hvilken musikk har du med deg ?
 
A

Antonx

Gjest
Glemte turen innom HiFi senter kjeden.

Den aller første høyttaleren jeg hørte når jeg skulle skifte anlegg var System Audio 1750. Da likte jeg den veldig godt.
Tydelig at jeg nå har bltt mere kresen og økt budsjetet.
SA 1750 er ikke i samme klasse som de beste jeg har hørt. Den er behagelig og fin men den er ikke like oppløst og elementene blir for små for stor bassgjengivelse. Dessuten høres det tydelig at lyden kommer fra høyttalere.
Hørte den først meg Hegel H200. Den hadde samme kalde og kliniske signaturen som H1. Ikke så tydelig som med mine Cobalt(helt krasj) men alikevel tilstedet. Bedre ble det med Primare selv om den ikke er like god som Creek.
Ville heller ha valgt Cobalt enn SA. Explorer blir for dyr.
 
P

propaganda

Gjest
hm. syns 1750 spiller bra. naturlig, veldig frigjort og åpen de gangene jeg har hørt de iallefall. bassen satt i brystkassa godt i et 15kvadrat rom også.
 
Topp Bunn