Hvilken dsp tenker du på som mangler prosessorkraft i forhold til hvilken annen? Og hva slags algoritme er det du vil bruke som mangler? Aurora? DLCP? Fusion?Sikter ikke til forvrengningen i elektronikken. Selv om det er mulig å høre forskjell på Hypex DLCP og en bedre DAC også (muligens pga Hypex sin merkelig samplingsrate), men det har mindre å si.
Sikter til manglende prosesseringskraft og dermed muligheter i selve DSPen. Det kan påvirke flere av de store faktorene du nevner og det var tilfellet i det eksemplet jeg brukte. Ergo også hvorfor jeg nevnte det hang sammen med høyttalerdesignet.
Tviler på de fleste aktive høyttalere bruker både elektronikk i topp klasse, makser ut effekten til bassdelen og ikke minst har en DSP som klarer å hente hele potensialet ut av høyttalerne. Men passivt er jo som regel enda mer begrenset.
Fusion har jo fått en ganske kraftig DSP og har fått FIR i de senere versjonene. Den klart svakeste delen må være limiteren, men den er jo ikke i bruk mesteparten av tiden. Dessuten hører gode limitere til sjeldenhetene i hifiprodukter.
Jeg forstod deg ellers dit at du snakket om forsterkere i forrige innlegg.