Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Torry

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.04.2009
    Antall liker
    28
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    3
    Hei! Dette er mitt første innlegg i tråden siden 2015, så vidt jeg kan se.

Siden sist har jeg kommet i nytt hus, og har funnet plass i kjelleren til naim-oppsettet. Selv om det er noen år siden vi flyttet hit har jeg ikke gjort meg skikkelig flid med å få oppsettet riktig på plass i det nye rommet, det har gått periodevis med lytteinteressen. Det tenkte jeg å gjøre noe med nå.

Jeg har til dels frie tøyler til plassering og akustiske tiltak i rommet, så jeg tror det skal bli riktig bra etter hvert! I går kveld sang det veldig fint mot slutten av kvelden!

Hyggelig å være tilbake!

Vedlegg

Roqer

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Antall liker
    246
    Jeg kjenner ikke til forskjellene annet enn hodetelefonutgang fra og med Nait 5i-2. Eide en 5i-2 sjøl en kort periode, den har en rytmisk, direkte og kommuniserende spillestil som jeg likte veldig godt.
    Ser ofte på Naim UK forumet at mange anbefaler å se mot XSxx istedet, den kan oppgraderes med psu, men alt til en pris.
    Har ikke funnet noe på nett om forskjeller på lyd, foruten mere krefter.

Torry

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.04.2009
    Antall liker
    28
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    3
    Siden sist har jeg kommet i nytt hus, og har funnet plass i kjelleren til naim-oppsettet. Selv om det er noen år siden vi flyttet hit har jeg ikke gjort meg skikkelig flid med å få oppsettet riktig på plass i det nye rommet, det har gått periodevis med lytteinteressen. Det tenkte jeg å gjøre noe med nå.
    Det er kun tre kvelder jeg har spilt siden jeg fikk fornyet interessen nå, og erfaring så langt er at lyden er noe rotete de første par timene, deretter blir det virkelig bra!

Jeg tenkte først at siden jeg har noe tilårskomne komponenter, at det var alderen som gjorde dette. Nå er min mistanke at det heller er samboer i etasjen over som slukker lysene ut på kvelden og strømkvaliteten dermed forbedrer seg. Jeg mistenker at vi har et sett med skrøpelige dimmere fra forrige eier på stue og kjøkken.

Første steg er å få festet to GIK dempningsplater i tak i førsterefleksjonspunktene, samt henge opp samme typen plater på veggene, i dag står de kun på gulvet.

Deretter blir det å teste med kursene til stue og kjøkken av og på, og se om det blir noe forskjell. Om ikke synderen er funnet med dette gjenstår det vel å prøve på de andre kursene. Jeg har en doorman veggvorte koblet på samme kurs som Naim-oppsettet, jeg får ta ut denne før testen.

Først har samboer et par nattevaktsøkter til, da passer det dårlig å la anlegget ljome med barna sovende alene i etasjene over. Da blir det heller head-fi disse kveldene, for lytting uten romakustikk-utfordringer :)

Ha en god kveld!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn