Denne teksten reflekterer mine opplevelser og kun det, hvilke erfaringer andre måtte ha kan avvike fra mine.
Skrevet med det for øyet at; et hvilket som helst musikkanlegg i balanse, uansett pris, er det beste musikkanlegget for den som eier eller bruker det.
En klok mann sa en gang; Atom til Nova, du får mer krefter, men det er fortsatt en Uniti.
Dette utsagnet kan fremstå som om at Uniti snakkes ned? Det er det absolutt ingen grunn til og det var aldri intensjonen med det skrevne. Gitt et budsjett, et rom og passende høyttalere er Unitiqute, Atom eller Atom HE eller dets like, strålende produkter. Det er allikevel sånn i Naimhierarkiet, at man ofte får mer ved å gå opp innenfor det nevnte. Forutsetningen for det utfallet, er fortsatt et gitt budsjett, et rom og i litt mindre grad passende høyttalere. Naimtråden startet med en spørsmålsstilling knyttet til Nait 5i/ Cd5i og disse var- og er fortsatt svært gode og musikalske produkter.
Mer krefter.......så lenge effektforsterkeren er i stand til å drive høyttalerne; forsøk å sette en større/ bedre effektforsterker opp mot en bedre kilde/ preamp. i musikkanlegget. Hva gir størst opplevelse av innsikt, tilstedeværelse, bass og kontroll. Det er simpelthen ikke til å tro.
Det blir aldri godt nok, samtidig som det enkle er mer enn godt nok. Det sitter i hodet helt enkelt.
I all beskjedenhet, men her ligger hele sannheten, I've been there, done that.
Gitt at det er balanse i systemet og med rommet kan det enkleste musikkanlegg gi gode musikkopplevelser. Da har jeg Mu-so, Atom, 5 serie, XS osv i tankene.
Gitt at det er balanse i systemet og med rommet kan et dyrere, mer komplisert eller det dyreste og mest kompliserte musikkanlegg gi gode musikkopplevelser.
Du må avgjøre hva som er best for deg, ingen av valgene er dårlige.