orso skrev:
Noe jeg finner merkelig er at det er prisen på anlegget som skal være avgjørende om man klarer å høre forskjell på det nest beste og det aller grommeste. Ikke misforstå må. Selvsagt må høyttalere og også komponentene holde et visst nivå. Og spesielt gode høyttalere koster en god slant. Men man vektlegger pris mye mer enn hva som regnes som viktige kriterier for god gjengivelse av lyd. Det som regnes som de viktigste områdene for et anlegg skal virkelig låte bra i proffe miljøer og hva som har kommet fram i grundige undersøkelser, virker ikke som man bryr seg særlig om.
Tenker jo at du kanskje må inn og se litt på sannsynlighet, Orso....
Er det
sannsynlig at spiller A spiller bedre enn spiller B, fordi spiller A koster 5 ganger mer? Jeg vil jo si ja, jeg da, men det finnes som kjent ingen regel uten unntak...
Har lyst til å snu litt på flisa i tråden din, Orso (kanskje fordi jeg aner konturen av hva du vil svare... ;D)
HVA MENER DU ER DET "VIKTIGSTE" FOR Å AVGJØRE OM ET PRODKT KAN LÅTE BEDRE ENN ET ANNET?
Regner med at pris blir mer eller minde irrelevant, og hvis vi i tillegg holder matching utenfor, hva sier du da?
mvh
Proffen