Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    911
    Antall liker
    531
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Hei!

    Her er mitt anlegg for tida.

    4E5E7E2B-91FE-48F0-8F03-3125A734E7FE.jpg


    Høgtalarane er Psycho Acoustics 2.1.
    Forsterkeriet er forvist til høgre under skjenken, og består for tida av:

    MI 18 balansert effektforsterker, i MI Mosfet kabinett, MI 12 forforsterker, MI 14 RIIA -> Roksan 5 platespelar m/Benz Micro PU m/skeiv nål etter uhell i jula, og til sist ein Henry Audio mk. 3 dac.

    Tv’en er også min (55” LG).

    Resten tilhøyrer interiørarkitekten. Alt er der på nåde o følge henne. Spesielt høgtalarane er grusomme! Sjølv om ho likar lyden... :)

    Og ja, det bur ein katt i rommet...

    Det spelar reint og fint, men saknar eit voksent klasse A effekttrinn!! Og litt meir «luft»! :)

    Mvh Arild :)
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    911
    Antall liker
    531
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Det er difor damer gjerne seier at det ikkje er storleiken det kjem an på. Men det gjer det. Eg tykkjer ikkje synd i henne. Mange damer har greidd å tilpasse seg vesentleg grovare saker enn dette.

    Elles er ein hekleduk eit pent kompromiss. Men den der sjenken.......
    Det tør eg IKKJE seie til ho!! Den skjenken er jo augesteinen hennar! Ho har malt han sjølv må vite. Og den kom inn i livet hennar mange år før meg!

    Det gjeld sjølvsagt også det grøne (-aktige) skåpet heilt til høgre også, og ein knall gul kommode utanfor biletkanten. Den kvite bakveggen skjuler for øvrig ein lite pen tømmervegg.

    Huset er frå 1881. Eg flytta inn i 2014. Men ho kjøpte huset i 2003.

    Og golvet gyngar om andre enn dyra går der, så platespelaren må få seg vegghylle! :)

    Mvh Arild
     

    knuba

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    309
    Antall liker
    139
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    3
    Fint å høre, Salty:)

    Jeg er også veldig fornøyd med mine MI 25 og MI 9.2. Har dog begynt å lure på om jeg skal bytte ut mine Respons Baby Grand, og da har Ø Icon seilet opp som et alternativ. Hvordan er du fornøyd med matchen mellom MI og Ø Icon? Er de for fremtredende i øvre mellomtone, eller går det greit? Hva hadde du fra før som du har sammenliknet med?

    Mvh Knut
    Jeg er ikke så aktiv i denne tråden lenger. Sånn som jeg var "i gamle dager". Det skyldes ikke manglende interesse, men heller det faktum at jeg lenge har vært fornøyd med det MI-anlegget som jeg nå har. Og som nybakt pensjonist har jeg god tid til det som er (eller burde være?) det sentrale med hobbyen vår: Å nyte musikken. Jeg tilbringer hver dag noen kvalitetstimer i kjellerstua. Og jeg nyter det. Helt sant. :)

    Her er et oversiktsbilde av oppsettet. Jeg har vært plaget av en del førsterefleksjoner i kjellerstua. Lav takhøyde (202 cm) + betong er en utfordring for de fleste høyttalere, og jeg vurderte flere akustiske tiltak. Men her kom en norskutviklet høyttaler meg til hjelp, nemlig hornhøyttaleren Ø Icon. Hornet har en langt smalere spredning, både horisontalt og vertikalt. Problemene med førsterefleksjoner er nå betydelig redusert, og jeg kan tenke på akustiske tiltak i ro og mak.

    Vis vedlegget 569196


    Her er 3 bilder av den utmerkete preampen MI 23.5. Preampens betydning i et oppsett bør ikke undervurderes. Og separat strømforsyning tiltaler meg.

    Vis vedlegget 569198

    Vis vedlegget 569199

    Vis vedlegget 569200


    Som effektforsterker bruker jeg monoblokkene MI 17 Balanced Mono. 50W klasse A høres kanskje ikke så voldsomt ut, men en veldimensjonert strømforsyning sørger for en flott dynamikk og "plutselighet". Her er 3 bilder av monoblokkene:

    Vis vedlegget 569204

    Vis vedlegget 569205

    Vis vedlegget 569206


    Og jeg må ikke glemme RIAA-trinnet MI 14. En arbeidshest som har tjent meg i mange år.

    Vis vedlegget 569207

    Mvh Salty
     

    Corleone

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.10.2013
    Innlegg
    59
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    1
    ...Det gjeld sjølvsagt også det grøne (-aktige) skåpet heilt til høgre også, og ein knall gul kommode utanfor biletkanten. ...
    En gul kommode?! Da har jeg et kjempetips til dere en dag dere skal være romantiske: sett på filmen "Tatt av Kvinnen", med mindre dere foretrekker å lese selvsagt ;)
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Det er difor damer gjerne seier at det ikkje er storleiken det kjem an på. Men det gjer det. Eg tykkjer ikkje synd i henne. Mange damer har greidd å tilpasse seg vesentleg grovare saker enn dette.

    Elles er ein hekleduk eit pent kompromiss. Men den der sjenken.......
    Det tør eg IKKJE seie til ho!! Den skjenken er jo augesteinen hennar! Ho har malt han sjølv må vite. Og den kom inn i livet hennar mange år før meg!

    Det gjeld sjølvsagt også det grøne (-aktige) skåpet heilt til høgre også, og ein knall gul kommode utanfor biletkanten. Den kvite bakveggen skjuler for øvrig ein lite pen tømmervegg.

    Huset er frå 1881. Eg flytta inn i 2014. Men ho kjøpte huset i 2003.

    Og golvet gyngar om andre enn dyra går der, så platespelaren må få seg vegghylle! :)

    Mvh Arild
    Huff då! Føler med deg. Men finn lyspunkta; det kan vere ganske ålreit akustikk i laftestover.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Det er difor damer gjerne seier at det ikkje er storleiken det kjem an på. Men det gjer det. Eg tykkjer ikkje synd i henne. Mange damer har greidd å tilpasse seg vesentleg grovare saker enn dette.

    Elles er ein hekleduk eit pent kompromiss. Men den der sjenken.......
    Det tør eg IKKJE seie til ho!! Den skjenken er jo augesteinen hennar! Ho har malt han sjølv må vite. Og den kom inn i livet hennar mange år før meg!

    Det gjeld sjølvsagt også det grøne (-aktige) skåpet heilt til høgre også, og ein knall gul kommode utanfor biletkanten. Den kvite bakveggen skjuler for øvrig ein lite pen tømmervegg.

    Huset er frå 1881. Eg flytta inn i 2014. Men ho kjøpte huset i 2003.

    Og golvet gyngar om andre enn dyra går der, så platespelaren må få seg vegghylle! :)

    Mvh Arild
    Gjør det beste ut av det. Definitivt ikke en A4 dame det der som liker sterke farger og gjør ting sjøl. Go with the flow og kos dere med musikk og hverandre :)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Til deg knuba, forskjellen på de to høyttalerne du nevner er mer enn som «tre netter og én dag» og med det er rådet mitt LYTT GODT før du tar stilling til en handel :)
     

    knuba

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    309
    Antall liker
    139
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    3
    Takk for råd, MusicBear.
    En god kollega og svært god hifikjenner, TrompeteN, har jo gått fra Respons Grand til Ø audio, og han virker veldig fornøyd. Det er derfor jeg lurer litt på komboen MI/Ø audio. Liker veldig godt Responsene. De spiller meget sømløst og med svært god kropp langt oppover i mellomtone også. De er litt tilbaketrukne i øvre mellomtone, noe som gjør at det låter veldig bra på nesten alle innspillinger. Dog kan jeg jo savne litt mere futt og fart innimellom.

    Til deg knuba, forskjellen på de to høyttalerne du nevner er mer enn som «tre netter og én dag» og med det er rådet mitt LYTT GODT før du tar stilling til en handel :)
     
    Sist redigert:

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    Takk for råd, MusicBear.
    En god kollega og svært god hifikjenner, TrompeteN, har jo gått fra Respons Grand til Ø audio, og han virker veldig fornøyd. Det er derfor jeg lurer litt på komboen MI/Ø audio. Liker veldig godt Responsene. De spiller meget sømløst og med svært god kropp langt oppover i mellomtone også. De er litt tilbaketrukne i øvre mellomtone, noe som gjør at det låter veldig bra på nesten alle innspillinger. Dog kan jeg jo savne litt mere futt og fart innimellom.

    Til deg knuba, forskjellen på de to høyttalerne du nevner er mer enn som «tre netter og én dag» og med det er rådet mitt LYTT GODT før du tar stilling til en handel :)
    Jeg likte godt Respons og MI, men sitter med følelsen av at fart og moro ikke er Repons' sterkeste sider.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Takk for råd, MusicBear.
    En god kollega og svært god hifikjenner, TrompeteN, har jo gått fra Respons Grand til Ø audio, og han virker veldig fornøyd. Det er derfor jeg lurer litt på komboen MI/Ø audio. Liker veldig godt Responsene. De spiller meget sømløst og med svært god kropp langt oppover i mellomtone også. De er litt tilbaketrukne i øvre mellomtone, noe som gjør at det låter veldig bra på nesten alle innspillinger. Dog kan jeg jo savne litt mere futt og fart innimellom.

    Til deg knuba, forskjellen på de to høyttalerne du nevner er mer enn som «tre netter og én dag» og med det er rådet mitt LYTT GODT før du tar stilling til en handel :)
    Savner du futt og fart (eller annet «ikke-super-nøytralt»), da er nok Respons feil produsent for deg - hiv deg på Ø boksene så er du trolig i mål :) Men jeg ville også lyttet til Klipsh.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.973
    Antall liker
    1.833
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Takk for råd, MusicBear.
    En god kollega og svært god hifikjenner, TrompeteN, har jo gått fra Respons Grand til Ø audio, og han virker veldig fornøyd. Det er derfor jeg lurer litt på komboen MI/Ø audio. Liker veldig godt Responsene. De spiller meget sømløst og med svært god kropp langt oppover i mellomtone også. De er litt tilbaketrukne i øvre mellomtone, noe som gjør at det låter veldig bra på nesten alle innspillinger. Dog kan jeg jo savne litt mere futt og fart innimellom.

    Til deg knuba, forskjellen på de to høyttalerne du nevner er mer enn som «tre netter og én dag» og med det er rådet mitt LYTT GODT før du tar stilling til en handel :)
    Hei knuba, jeg har også med interesse lest TrompeteNs opplevelse av Ø Icon. Han nesten "lovpriser" Ø. Jeg er også svært godt fornøyd med dem, og med matchen mellom Ø og MI. Og mellom Ø og lytterommet mitt. Det som først slo meg med Ø, var deres åpne og dynamiske spillestil. Og hornets langt smalere spredning passet kjellerstua mi langt bedre enn forgjengerne Usher Dancer Mini Two. Som tidligere nevnt, så ble problemene med førstefleksjoner betydelig redusert. Ø Icon er mine første hornhøyttalere, og åpenheten og dynamikken synes jeg er det som utmerker seg først. Det er en fryd å høre hvordan stemmer (både mann og kvinne) gjengis. Og bassen er ikke påtrengende, men presis og behagelig. Men jeg synes det er vanskelig å beskrive lyd. Så hvis du har anledning, så er du hjertelig velkommen til å høre selv. Det er jo ikke så langt fra Larvik til Hokksund!

    Mvh Salty
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    6.904
    Sted
    Kongsberg
    Jeg hørte Ø Icon hos Mala audio forrige uke. Meget bra saker. Spilte musikk på en måte jeg sjeldent opplever. Taktil påvirkning på kroppen allerede ved lave nivåer langt oppover i registeret. Anbefaler alle å ta en lytt til disse!
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Jeg kan i allfall melde at MI takler serdeles hurtige høytalere med glans.. System audio er jo kjent for sin filosofi om hurtighet.. Pandion 20 spiller brilliant på mi7 og MI23. 5 :)
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    554
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Driver og snuser på Vera sitt nye effekttrinn, og i den sammenheng kikker jeg også på en egnet pre. Hvordan vil en MI 11 yte/stille seg mot f.eks en Hegel P30? Pluss/minus og evt hvorfor? :)
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Har fått et spørsmål jeg ikke er kar om å svare på på stående fot, så kanskje noen her kan hjelpe meg?

    Hvor mange db gain er det på en MI 11 pre?

    mvh
    Proffen
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Driver og snuser på Vera sitt nye effekttrinn, og i den sammenheng kikker jeg også på en egnet pre. Hvordan vil en MI 11 yte/stille seg mot f.eks en Hegel P30? Pluss/minus og evt hvorfor? :)
    Aner ikke.
    Men MI 23.5 (toppmodell) måler ekstremt godt. Lure på om det ikke var enda bedre enn Vera. Ca der var det vertfall.
    Men usikker på hva de andre pre måler.
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    911
    Antall liker
    531
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Driver og snuser på Vera sitt nye effekttrinn, og i den sammenheng kikker jeg også på en egnet pre. Hvordan vil en MI 11 yte/stille seg mot f.eks en Hegel P30? Pluss/minus og evt hvorfor? :)
    MI 11 er ein god preamp, og det ligg jo ein del ute for salg for tida! :)

    Men den er ikkje balansert. Skal du ha balansert i MI sortimentet, må du sjå etter MI 13 eller MI 23 / 23,5
    - fullbalansert med xlr på inngangane og utgangane.

    Og så har du MI 12 som er ein MI 11 med ‘balanseringskrets’ og XLR på utgangen.

    Mvh Arild
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    554
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Driver og snuser på Vera sitt nye effekttrinn, og i den sammenheng kikker jeg også på en egnet pre. Hvordan vil en MI 11 yte/stille seg mot f.eks en Hegel P30? Pluss/minus og evt hvorfor? :)
    Aner ikke.
    Men MI 23.5 (toppmodell) måler ekstremt godt. Lure på om det ikke var enda bedre enn Vera. Ca der var det vertfall.
    Men usikker på hva de andre pre måler.
    Såpass ja. Takk for svar! :)
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    554
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Driver og snuser på Vera sitt nye effekttrinn, og i den sammenheng kikker jeg også på en egnet pre. Hvordan vil en MI 11 yte/stille seg mot f.eks en Hegel P30? Pluss/minus og evt hvorfor? :)
    Aner ikke.
    Men MI 23.5 (toppmodell) måler ekstremt godt. Lure på om det ikke var enda bedre enn Vera. Ca der var det vertfall.
    Men usikker på hva de andre pre måler.
    Hvilke effekter yter MI 23.5?
    Er det en veldig gammel modell?
     

    Naturlig

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    258
    Antall liker
    333
    Sted
    Vestfold
    Ref innlegget til SaltyDog #15678 med nydelige bilder av et strøkent MI oppsett. Imponerende skue, garantert massevis av vellyd og timesvis med musikalsk nytelse. Racket er vel Solid Tech Radius, men hva har du under MI 23.5 pre og PSU? Ei solid furuplanke?
     
    Sist redigert:

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Driver og snuser på Vera sitt nye effekttrinn, og i den sammenheng kikker jeg også på en egnet pre. Hvordan vil en MI 11 yte/stille seg mot f.eks en Hegel P30? Pluss/minus og evt hvorfor? :)
    Aner ikke.
    Men MI 23.5 (toppmodell) måler ekstremt godt. Lure på om det ikke var enda bedre enn Vera. Ca der var det vertfall.
    Men usikker på hva de andre pre måler.
    Såpass ja. Takk for svar! :)
    Ja se her :)

    Screenshot_20200126_192448_com.android.chrome.jpg
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Driver og snuser på Vera sitt nye effekttrinn, og i den sammenheng kikker jeg også på en egnet pre. Hvordan vil en MI 11 yte/stille seg mot f.eks en Hegel P30? Pluss/minus og evt hvorfor? :)
    Aner ikke.
    Men MI 23.5 (toppmodell) måler ekstremt godt. Lure på om det ikke var enda bedre enn Vera. Ca der var det vertfall.
    Men usikker på hva de andre pre måler.
    Hvilke effekter yter MI 23.5?
    Er det en veldig gammel modell?
    Dette har jeg ikke peiling på. Se bildet mitt over fra en annen tråd.
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Driver og snuser på Vera sitt nye effekttrinn, og i den sammenheng kikker jeg også på en egnet pre. Hvordan vil en MI 11 yte/stille seg mot f.eks en Hegel P30? Pluss/minus og evt hvorfor? :)
    Aner ikke.
    Men MI 23.5 (toppmodell) måler ekstremt godt. Lure på om det ikke var enda bedre enn Vera. Ca der var det vertfall.
    Men usikker på hva de andre pre måler.
    Hvilke effekter yter MI 23.5?
    Er det en veldig gammel modell?
    MI 23.5 er siste modell fullbalansert forforsterker (preamplifier) fra Malmins hånd. Hovedsakelig balanserte inn- og utganger. Bygget for å styre effektforsterkere som igjen driver høyttalerne.
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    554
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hehe ja, jeg misforstod litt underveis her. Derav sløkket utspill 🤣
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Driver og snuser på Vera sitt nye effekttrinn, og i den sammenheng kikker jeg også på en egnet pre. Hvordan vil en MI 11 yte/stille seg mot f.eks en Hegel P30? Pluss/minus og evt hvorfor? :)
    Aner ikke.
    Men MI 23.5 (toppmodell) måler ekstremt godt. Lure på om det ikke var enda bedre enn Vera. Ca der var det vertfall.
    Men usikker på hva de andre pre måler.
    Hvilke effekter yter MI 23.5?
    Er det en veldig gammel modell?
    MI 23.5 er siste modell fullbalansert forforsterker (preamplifier) fra Malmins hånd. Hovedsakelig balanserte inn- og utganger. Bygget for å styre effektforsterkere som igjen driver høyttalerne.
    Takk og lov. Jeg syntes jeg hadde fått grei kontroll på produkt navna til MI nå men med denne misforståelsen rakna alt. Så nå er jeg Back in business ??????
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.973
    Antall liker
    1.833
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Ref innlegget til SaltyDog #15678 med nydelige bilder av et strøkent MI oppsett. Imponerende skue, garantert massevis av vellyd og timesvis med musikalsk nytelse. Racket er vel Solid Tech Radius, men hva har du under MI 23.5 pre og PSU? Ei solid furuplanke?
    Hehe, det er flere som har lurt på dette. Det er de gode, gamle "slakteblokkene" fra IKEA, for lengst ute av produksjon. Med dempeputer under var de populære på 80- og 90-tallet som underlag for høyttalere, hifi-komponenter etc. På grunn av sin høye vekt og passende størrelse. Jeg har to til, og de skal inn i racket etter hvert. :)

    IKEA_Slakteblokk_002.jpg


    Mvh Salty
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Hva koster en all out MI 23,5?
     

    Cadillacman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.10.2007
    Innlegg
    717
    Antall liker
    117

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Hva koster en all out MI 23,5?
    All out med stor størmforsyning tror jeg er 75k og 60k med liten PSU.
    I hvor mange år har det vært det[emoji4]
    Fint at ikke inflasjonen har grepet tak i disse.

    Sent fra min XT1572 via Tapatalk
    Så lenge betalingen er forskuddtert kan ikke inflasjonen gripe tak i noe som helst.
    Hehe[emoji41]
    Var ikke det jeg mente[emoji4]
    Men fikk de samme prisene i 2016(man betaler ikke forskudd når man bare spør om prisen[emoji4][emoji106])

    Sent fra min XT1572 via Tapatalk
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Hadde en hyggelig samtale med Roar igår .
    Han nevnte at han skal konsentrere seg om Beistet fremover.
    Han nevnte også "Naturlig" . Han hadde igjen ett par dager på preampen hans. Om jeg husker det riktig. Så blir det å få ferdig Beistet etter det. Han nevnte ferdigstillelse om 2-3 uker.

    Sent fra min XT1572 via Tapatalk
    Takk for positiv info. Det er nok MI 22 som bygges om til "MI 17 DMB" han jobber mest med for meg i tillegg skal det inn et par trafoer i MI 23.5 etterhvert. Spennende saker og vi heier på Roar.
    Har du fått det enda? Fornøyd?

    Sent fra min XT1572 via Tapatalk
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn