Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Vel, da er helgen over og en ny uke med jobbing starter.
    Jeg har kost meg mye med enormt god lyd i helgen. Jeg har testet anlegget på den måten at jeg har prøvd 17b monoblokkene både med Mi23.5 som pre. Og min surroundreceiver Onkyo 1010..
    Siden jeg ikke verken har vanlig stor psu eller liten. Men kun den store med to ekstra trafoer.
    Så har jeg måttet sammenligne med Onkyoen.
    Det kan nok virke litt rart sånn med en gang. Men grunnen er at uavhengig av dagsformen så vet jeg veldig godt hva som er forskjellen på disse to som pre.
    Det jeg var ute etter å finne ut er om forskjellen fortsatt er den samme eller ikke. Det vil kanskje fortelle meg om friskmeldt effekt har blitt bedre enn det han var. Før den var syk.
    Etter en del lytting så er det lett å høre at forsterkere har blitt noe bedre. Vanskelig å bli forstått riktig når man forklarer lyd. Da alle har forskjellige preferanser til adjektivene[emoji4].
    Men noe mer nyansert/åpen og bassen er tilbake. Dermed også følelse av bedre dynamikk.
    Men den største forskjellen ligger i preampen Mi23.5. Eller nærmere sagt i psu'en.
    Jeg har for lang tid tilbake slutten av 2017 mener jeg, skrevet om forskjellen mellom liten og stor psu.
    Helt ærlig så husker jeg ikke hva jeg skrev. Men det var positivt [emoji6][emoji106].
    Forskjellen jeg mener å oppleve nå er sikkert like stor.
    Focal Alto Utopia er ganske avslørende høyttalere. Til tross for hvor behagelig de kan låte, så sier de ifra om noe blir annerledes eller feil.
    Etter at jeg solgte min Bladelius Ymer Mk 2. Så har jeg hørt lite på pianomusikk. Har ikke vært helt uten, men det har manglet på dynamikk headromm attakk og en dæsj finesse. Jeg har skyldt på Mi17B pga at de innimellom har føltes for små for mine høyttalere når det spilles høyt. Ihvertfall i forhold til Ymer som har nærmest ubegrenset med krefter. Ymer har også finesse.

    Men nå, sitter jeg med gåsehud og hører på Tord Gustavsen. Og pianoet står foran meg med en frihet rundt seg jeg aldri har hørt her før. Slagverk har fått nytt liv. Og en litt egentlig kjedelig plate har fått nytt liv.
    Måtte hive på en CD med Anne Bissom som også vanligvis låter fint. Men kan bli forferdelig kjedelig. Det ble den ikke nå. Det låter så mye finere enn før. Større åpnere og mer nyansert. Romfølelse er en helt annen.
    Stockfish med David Munyon med bilde av en Cadillac på.... gåsehud og det stopper ikke. Har 3 plater med han. Men denne er noe helt eget. Dette har vært favoritten min siden den ble kjøpt. Noen ganger settes den på repeat. Klarer ikke å bli lei den. Fantastisk musikk og fantastisk opptak. Det er så mye nyanser i romfølelse og måten instrumenter blir brukt forskjellig på. At man på en måte opplever den på nytt hver gang.
    Sammen med mine 4 subwoofere så må jeg si at jeg aldri før har hørt noe mer fullkommen lyd.
    Og da mener jeg helheten og opplevelsen og godfølelsen jeg har/får når jeg spiller musikken gjennom dette systemet.
    Jeg vet det finnes bedre. Men jeg har ikke hørt det.
    Høyttalerne klarer seg fint alene og har god respons ned mot 25hertz. Men rommet er vanskelig i bassen. Med subwoofere så har jeg jevnere respons i rommet og heldt ned under 15hz. Det hjelper på med slik respons når man får det godt nok integrert.

    Sent fra min XT1572 via Tapatalk
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Nå vet ikke jeg akkurat hva og hvorfor noe hendte hos deg.
    Men det som skjedde her hos meg kan jeg jo ikke klandre Roar for.
    Det var en enkel likeretter som takket for seg.
    Den var ikke feilmontert. Den var ikke underdimensjonert. Men akkurat den ene likeretteren hadde nok en konstruksjon svakhet fra fabrikk. Det hender jo.
    Det er altså 4 likerettere pr print. To print pr monoblokk. 16 totalt. En som røk.
    Var nok fra en dårlig batch. Slikt skjer innimellom.

    Det man bør ha fokus på som kunde er jo hva som skjer etter en slik hendelse, tenker jeg.

    Som i mitt tilfelle var å ringe konstruktør etter klokken 20 om kvelden. Hvorpå Roar svarte med en gang.
    Tenker du har samme respons på en Marantz feks.
    Så avtalte vi å møtes dagen etter. Hvorpå den ble reparert mens vi hadde det hyggelig.
    Den samme servicen får du sikkert på din Accuphase?
    I tillegg byttet han alle likeretterne.
    Noe sikkert Onkyo hadde gjort?
    I tillegg ble de byttet til en kraftigere modell. Helt uten omkostninger.
    Det hadde sikkert Pioner gjort også?

    Og som plaster på såret så monterte han to ekstra trafoer i min psu til 23.5.
    Noe sikkert alle nevnte og unevnte merker hadde gjort.
    Nei, jeg kan ikke klandre Roar for svikten i denne komponenten.
    Men jeg kan hylle han for denne servicen som i tillegg falt oppi en personlig krise .

    Klarer ikke helt å se noen feil her.
    Takk Roar

    Sent fra min XT1572 via Tapatalk
    Jeg legger ikke skyld på noen, men det virker som det må være en ustabilitet i den ene blokka siden den ryker to ganger på så kort tid. Servicen jeg fikk fra Roar var upåklagelig. Fikk den levert samme dag som den røyk.
    Ja, helt upåklagelig.

    Ja, mulig det var samme tingen som utgjorde denne ustabiliteten hele tiden.
    Merkelig så låt de jo bra til tross for...
    Og i etterpåklokskapens tegn så ser jeg jo også at bytte av trafoer ikke gjorde så mye på lyden. Men en tilfeldighet at likeretteren antageligvis begynte å suge balle litt mer da .
    For det låt ganske dårlig etter det. Og bassen ble ganske fraværende.
    Det smalt i den ene likeretteren før den ga seg. Skjedde akkurat i det jeg skrudde på forsterkeren. Rakk ikke å vippe bryteren helt over engang [emoji4].
    Kan tro jeg skvatt noe helt jævlig. Plastikk biter lå rundt i forsterkeren. Lett å finne feilen.
    Låt fantastisk når jeg fikk den hjem igjen


    Sent fra min XT1572 via Tapatalk
    Det var det samme som skjedde meg, i det jeg slo den på hørte et smel og så kom det et kraftig lys og så var det døtt.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Nå vet ikke jeg akkurat hva og hvorfor noe hendte hos deg.
    Men det som skjedde her hos meg kan jeg jo ikke klandre Roar for.
    Det var en enkel likeretter som takket for seg.
    Den var ikke feilmontert. Den var ikke underdimensjonert. Men akkurat den ene likeretteren hadde nok en konstruksjon svakhet fra fabrikk. Det hender jo.
    Det er altså 4 likerettere pr print. To print pr monoblokk. 16 totalt. En som røk.
    Var nok fra en dårlig batch. Slikt skjer innimellom.

    Det man bør ha fokus på som kunde er jo hva som skjer etter en slik hendelse, tenker jeg.

    Som i mitt tilfelle var å ringe konstruktør etter klokken 20 om kvelden. Hvorpå Roar svarte med en gang.
    Tenker du har samme respons på en Marantz feks.
    Så avtalte vi å møtes dagen etter. Hvorpå den ble reparert mens vi hadde det hyggelig.
    Den samme servicen får du sikkert på din Accuphase?
    I tillegg byttet han alle likeretterne.
    Noe sikkert Onkyo hadde gjort?
    I tillegg ble de byttet til en kraftigere modell. Helt uten omkostninger.
    Det hadde sikkert Pioner gjort også?

    Og som plaster på såret så monterte han to ekstra trafoer i min psu til 23.5.
    Noe sikkert alle nevnte og unevnte merker hadde gjort.
    Nei, jeg kan ikke klandre Roar for svikten i denne komponenten.
    Men jeg kan hylle han for denne servicen som i tillegg falt oppi en personlig krise .

    Klarer ikke helt å se noen feil her.
    Takk Roar

    Sent fra min XT1572 via Tapatalk
    Jeg legger ikke skyld på noen, men det virker som det må være en ustabilitet i den ene blokka siden den ryker to ganger på så kort tid. Servicen jeg fikk fra Roar var upåklagelig. Fikk den levert samme dag som den røyk.
    Ja, helt upåklagelig.

    Ja, mulig det var samme tingen som utgjorde denne ustabiliteten hele tiden.
    Merkelig så låt de jo bra til tross for...
    Og i etterpåklokskapens tegn så ser jeg jo også at bytte av trafoer ikke gjorde så mye på lyden. Men en tilfeldighet at likeretteren antageligvis begynte å suge balle litt mer da .
    For det låt ganske dårlig etter det. Og bassen ble ganske fraværende.
    Det smalt i den ene likeretteren før den ga seg. Skjedde akkurat i det jeg skrudde på forsterkeren. Rakk ikke å vippe bryteren helt over engang [emoji4].
    Kan tro jeg skvatt noe helt jævlig. Plastikk biter lå rundt i forsterkeren. Lett å finne feilen.
    Låt fantastisk når jeg fikk den hjem igjen


    Sent fra min XT1572 via Tapatalk
    Det var det samme som skjedde meg, i det jeg slo den på hørte et smel og så kom det et kraftig lys og så var det døtt.
    Da er nok feilen ryddet bort nå. Tror han kastet de likeretterne i søpla. .
    Forsterkere er nå som sagt helt tyste. Og de blir ikke full så varme heller. Og lyden er også noe bedre.
    Alt jeg har spilt siden har låti som jeg har gått ett stort trinn opp på high end stigen. Musikken må høres på nytt. Alt sammen. Spennende.

    Sent fra min XT1572 via Tapatalk
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Ja, helt upåklagelig.

    Ja, mulig det var samme tingen som utgjorde denne ustabiliteten hele tiden.
    Merkelig så låt de jo bra til tross for...
    Og i etterpåklokskapens tegn så ser jeg jo også at bytte av trafoer ikke gjorde så mye på lyden. Men en tilfeldighet at likeretteren antageligvis begynte å suge balle litt mer da .
    For det låt ganske dårlig etter det. Og bassen ble ganske fraværende.
    Det smalt i den ene likeretteren før den ga seg. Skjedde akkurat i det jeg skrudde på forsterkeren. Rakk ikke å vippe bryteren helt over engang [emoji4].
    Kan tro jeg skvatt noe helt jævlig. Plastikk biter lå rundt i forsterkeren. Lett å finne feilen.
    Låt fantastisk når jeg fikk den hjem igjen


    Sent fra min XT1572 via Tapatalk
    Det var det samme som skjedde meg, i det jeg slo den på hørte et smel og så kom det et kraftig lys og så var det døtt.
    Da er nok feilen ryddet bort nå. Tror han kastet de likeretterne i søpla. .
    Forsterkere er nå som sagt helt tyste. Og de blir ikke full så varme heller. Og lyden er også noe bedre.
    Alt jeg har spilt siden har låti som jeg har gått ett stort trinn opp på high end stigen. Musikken må høres på nytt. Alt sammen. Spennende.

    Sent fra min XT1572 via Tapatalk
    Kanskje jeg må få dem tilbake igjen:)
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Ja, helt upåklagelig.

    Ja, mulig det var samme tingen som utgjorde denne ustabiliteten hele tiden.
    Merkelig så låt de jo bra til tross for...
    Og i etterpåklokskapens tegn så ser jeg jo også at bytte av trafoer ikke gjorde så mye på lyden. Men en tilfeldighet at likeretteren antageligvis begynte å suge balle litt mer da .
    For det låt ganske dårlig etter det. Og bassen ble ganske fraværende.
    Det smalt i den ene likeretteren før den ga seg. Skjedde akkurat i det jeg skrudde på forsterkeren. Rakk ikke å vippe bryteren helt over engang [emoji4].
    Kan tro jeg skvatt noe helt jævlig. Plastikk biter lå rundt i forsterkeren. Lett å finne feilen.
    Låt fantastisk når jeg fikk den hjem igjen


    Sent fra min XT1572 via Tapatalk
    Det var det samme som skjedde meg, i det jeg slo den på hørte et smel og så kom det et kraftig lys og så var det døtt.
    Da er nok feilen ryddet bort nå. Tror han kastet de likeretterne i søpla. .
    Forsterkere er nå som sagt helt tyste. Og de blir ikke full så varme heller. Og lyden er også noe bedre.
    Alt jeg har spilt siden har låti som jeg har gått ett stort trinn opp på high end stigen. Musikken må høres på nytt. Alt sammen. Spennende.

    Sent fra min XT1572 via Tapatalk
    Kanskje jeg må få dem tilbake igjen:)
    Hehe.. kanskje det[emoji4][emoji51]

    Sent fra min XT1572 via Tapatalk
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Som blir umulig å selge til en fornuftig pris da noen folk her inne slenger med leppa støtt..
    Det er ingen problem å kjøpe brukt MI og servicen er upåklagelig men det å produsere/designe nye amper tar tid. Og det er de som bestiller fullstendig klar over (de som er aktive her inne iallfall). Nei det selges ikke over disk, det selges på ordre. Send McIntosh en mail der man vil ha en forsterker uten for specs å se hvor lang tid det tar eller hvor mye det koster. Og da ta med i beregningen at dette er ett enkeltmannsforetak. Får ikke fløyta en annen låt da så er det på tide å finne annet å klage på.. kjøp/bestilling av MI produkter er HELT frivillig (med mindre man er avhengig av lyden).
    O
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.253
    Antall liker
    9.041
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Som blir umulig å selge til en fornuftig pris da noen folk her inne slenger med leppa støtt..
    Det er ingen problem å kjøpe brukt MI og servicen er upåklagelig men det å produsere/designe nye amper tar tid. Og det er de som bestiller fullstendig klar over (de som er aktive her inne iallfall). Nei det selges ikke over disk, det selges på ordre. Send McIntosh en mail der man vil ha en forsterker uten for specs å se hvor lang tid det tar eller hvor mye det koster. Og da ta med i beregningen at dette er ett enkeltmannsforetak. Får ikke fløyta en annen låt da så er det på tide å finne annet å klage på.. kjøp/bestilling av MI produkter er HELT frivillig (med mindre man er avhengig av lyden).
    O
    Denne har nok allerede et hjem å gå til når dens jobb her er gjort :)

    Det er som du sier frivillig å kjøpe MI.. :)
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Å når der er folk som verken får produkter de har betalt for eller pengene igjen er det godt det er frivillig ja....
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Å når der er folk som verken får produkter de har betalt for eller pengene igjen er det godt det er frivillig ja....
    Har du eller har du hatt MI produkter?
    Ikke sikkert han klarer å finne ut av det, eller vurdere det. Men, om ikke annet, siden han er i tråden her, så drømmer han om et MI produkt han også! I så måte håper jeg han selv aldri har hørt MI, så unngår han et mareritt om konstant å ønske seg det.

    Vil tro han finnes i kundelistene til Elkjøp og Power, der jobber det mange hyggelige folk som vil hjelpe deg straks du kommer inn de automatisk åpningsbare dørene, bare disse dørene er 184 ganger finere enn døra Malmin har inn til kjelleren hvor han lager sine saker. Merkelig, at MI låter så bra, jeg tenker på denne døra, den er ikke mye fin altså. Ei heller ungdommer som tar deg i mot, og vil hjelpe til. Nei, dette MI greiene kan umulig være bra...
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Å når der er folk som verken får produkter de har betalt for eller pengene igjen er det godt det er frivillig ja....
    Har du eller har du hatt MI produkter?
    Ikke sikkert han klarer å finne ut av det, eller vurdere det. Men, om ikke annet, siden han er i tråden her, så drømmer han om et MI produkt han også! I så måte håper jeg han selv aldri har hørt MI, så unngår han et mareritt om konstant å ønske seg det.

    Vil tro han finnes i kundelistene til Elkjøp og Power, der jobber det mange hyggelige folk som vil hjelpe deg straks du kommer inn de automatisk åpningsbare dørene, bare disse dørene er 184 ganger finere enn døra Malmin har inn til kjelleren hvor han lager sine saker. Merkelig, at MI låter så bra, jeg tenker på denne døra, den er ikke mye fin altså. Ei heller ungdommer som tar deg i mot, og vil hjelpe til. Nei, dette MI greiene kan umulig være bra...
    Har du røyka jazz-tobakk musikkbjørn? :)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Å når der er folk som verken får produkter de har betalt for eller pengene igjen er det godt det er frivillig ja....
    Har du eller har du hatt MI produkter?
    Ikke sikkert han klarer å finne ut av det, eller vurdere det. Men, om ikke annet, siden han er i tråden her, så drømmer han om et MI produkt han også! I så måte håper jeg han selv aldri har hørt MI, så unngår han et mareritt om konstant å ønske seg det.

    Vil tro han finnes i kundelistene til Elkjøp og Power, der jobber det mange hyggelige folk som vil hjelpe deg straks du kommer inn de automatisk åpningsbare dørene, bare disse dørene er 184 ganger finere enn døra Malmin har inn til kjelleren hvor han lager sine saker. Merkelig, at MI låter så bra, jeg tenker på denne døra, den er ikke mye fin altså. Ei heller ungdommer som tar deg i mot, og vil hjelpe til. Nei, dette MI greiene kan umulig være bra...
    Har du røyka jazz-tobakk musikkbjørn? :)
    Start med å lese innlegget mitt en gang til. Så sanser du kanskje at jeg aldri har røyka og i tillegg hater jazz - dvs. unger som griner og elghunder som står i et kort bånd foran et trangt hundebur og bjeffer konstant de 11,5 månedene de ikke er med på jakta - syntes jeg faktisk er verre enn jazz :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Ikke sikkert han klarer å finne ut av det, eller vurdere det. Men, om ikke annet, siden han er i tråden her, så drømmer han om et MI produkt han også! I så måte håper jeg han selv aldri har hørt MI, så unngår han et mareritt om konstant å ønske seg det.

    Vil tro han finnes i kundelistene til Elkjøp og Power, der jobber det mange hyggelige folk som vil hjelpe deg straks du kommer inn de automatisk åpningsbare dørene, bare disse dørene er 184 ganger finere enn døra Malmin har inn til kjelleren hvor han lager sine saker. Merkelig, at MI låter så bra, jeg tenker på denne døra, den er ikke mye fin altså. Ei heller ungdommer som tar deg i mot, og vil hjelpe til. Nei, dette MI greiene kan umulig være bra...
    Har du røyka jazz-tobakk musikkbjørn? :)
    Start med å lese innlegget mitt en gang til. Så sanser du kanskje at jeg aldri har røyka og i tillegg hater jazz - dvs. unger som griner og elghunder som står i et kort bånd foran et trangt hundebur og bjeffer konstant de 11,5 månedene de ikke er med på jakta - syntes jeg faktisk er verre enn jazz :)
    Så, du hater barn, dyr og jazz.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    [/QUOTE]Så, du hater barn, dyr og jazz.[/QUOTE]


    Hehe, hater bare jazz. Har to flotte barn, har hatt Newfoundlandshunder i over 20 år - selv ikke hatet de under røyteperioden som kun vi med stor hund vet hvor inn i granskauen tung er for håndleddene :) Well, har faktisk hørt jazz fra noen Sheffield Lab innspillinger som jeg må innrømme var bra, når jeg tenker meg om :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ikke sikkert han klarer å finne ut av det, eller vurdere det. Men, om ikke annet, siden han er i tråden her, så drømmer han om et MI produkt han også! I så måte håper jeg han selv aldri har hørt MI, så unngår han et mareritt om konstant å ønske seg det.

    Vil tro han finnes i kundelistene til Elkjøp og Power, der jobber det mange hyggelige folk som vil hjelpe deg straks du kommer inn de automatisk åpningsbare dørene, bare disse dørene er 184 ganger finere enn døra Malmin har inn til kjelleren hvor han lager sine saker. Merkelig, at MI låter så bra, jeg tenker på denne døra, den er ikke mye fin altså. Ei heller ungdommer som tar deg i mot, og vil hjelpe til. Nei, dette MI greiene kan umulig være bra...
    Har du røyka jazz-tobakk musikkbjørn? :)
    Start med å lese innlegget mitt en gang til. Så sanser du kanskje at jeg aldri har røyka og i tillegg hater jazz - dvs. unger som griner og elghunder som står i et kort bånd foran et trangt hundebur og bjeffer konstant de 11,5 månedene de ikke er med på jakta - syntes jeg faktisk er verre enn jazz :)
    Så du tror presumptivt at T-1 er kunde hos elkjøp eller power og derav er tilvennt deres "høye" standard pga sin indignasjon vedr MI? :)

    Uansett, håper formen til Roar er stigende. Selv har jeg aldri hatt, vil ikke ha, et MI produkt. Og ikke synes jeg lyden er noe vesentlig bedre enn andre ting jeg har hørt av klasse A. Men jeg har forståelse for folk som sliter med livene sine, og håper ting retter seg opp. Og så er det smått fascinerende at vi har en brukbar produsent av kjellerprodukter, som og kan låte godt.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.805
    Antall liker
    50.643
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Å når der er folk som verken får produkter de har betalt for eller pengene igjen er det godt det er frivillig ja....
    Har du eller har du hatt MI produkter?
    Ikke sikkert han klarer å finne ut av det, eller vurdere det. Men, om ikke annet, siden han er i tråden her, så drømmer han om et MI produkt han også! I så måte håper jeg han selv aldri har hørt MI, så unngår han et mareritt om konstant å ønske seg det.

    Vil tro han finnes i kundelistene til Elkjøp og Power, der jobber det mange hyggelige folk som vil hjelpe deg straks du kommer inn de automatisk åpningsbare dørene, bare disse dørene er 184 ganger finere enn døra Malmin har inn til kjelleren hvor han lager sine saker. Merkelig, at MI låter så bra, jeg tenker på denne døra, den er ikke mye fin altså. Ei heller ungdommer som tar deg i mot, og vil hjelpe til. Nei, dette MI greiene kan umulig være bra...
    Det handler vel ikke så mye om lyden i MI ?.
    Det handler vel mere om RM og hans krumspring angående levering/Service/Betaling uten å levere. Det jeg tenker rundt MI er jo basert mye på det som skrives i denne tråden. Jeg har noen tanker rundt det og det er at RM er et vanlig menneske som sikkert gjør så godt han kan,lille Norge trenger et merke som MI og RM. At dere blod fan forsvarer han er jo prisvedig det og han trenger det. Jeg har snakket med mannen flere ganger og han er en likandes kar. Roter litt mye kanskje men det er han ikke alene om :). Se på båtbransjen der er det 10 ganger værre:). Flere av de som klager i denne tråden burde kanskje også se litt på hva de selv har gjort i mot andre(og ja jeg vet hvem dere er) så hadde nok mange neggative innlegg vært færre ;). Ingen er feilfrie(ink meg selv)

    O
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.629
    Antall liker
    4.023
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Lite värre med en båt om den slutar att fungera ute på sjön.
    Även om jag följt den här tråden med nyfikenhet så är jag glad att jag valde ett annat fabrikat när det gäller mitt välljud..
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Lite värre med en båt om den slutar att fungera ute på sjön.
    Även om jag följt den här tråden med nyfikenhet så är jag glad att jag valde ett annat fabrikat när det gäller mitt välljud..
    Har du selv hørt (eksempelvis) MI forforsterker med separat strømforsyning eller MI klasse A effektforsterker?
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.629
    Antall liker
    4.023
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Lite värre med en båt om den slutar att fungera ute på sjön.
    Även om jag följt den här tråden med nyfikenhet så är jag glad att jag valde ett annat fabrikat när det gäller mitt välljud..
    Har du selv hørt (eksempelvis) MI forforsterker med separat strømforsyning eller MI klasse A effektforsterker?
    Ja, var intresserad av MI ett tag, innan jag hann läsa om hur det fungerar här på Hifisentralen.
    Har gjort den resan med att betala i förskott en gång och som jag fick vänta på varan i flera månader.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Lite värre med en båt om den slutar att fungera ute på sjön.
    Även om jag följt den här tråden med nyfikenhet så är jag glad att jag valde ett annat fabrikat när det gäller mitt välljud..
    Har du selv hørt (eksempelvis) MI forforsterker med separat strømforsyning eller MI klasse A effektforsterker?
    Det finnes andre merker, som er like gode og bedre.
     

    Corleone

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.10.2013
    Innlegg
    59
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    1
    Lite värre med en båt om den slutar att fungera ute på sjön.
    Även om jag följt den här tråden med nyfikenhet så är jag glad att jag valde ett annat fabrikat när det gäller mitt välljud..
    Du kan jo kjøpe brukt da ;)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.253
    Antall liker
    9.041
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    ja om man ikke vil ha ventetid osv så er det alltids noe morro på brukten.. så det finnes flere veier til Rome :)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Meste av problemet med denne tråden er folk som ikke liker MI eller ikke vil ha det som er inne her å fyrer opp og lager kvalme. Gå å se på hotell Cæsar ellernoe om drama er så viktig.
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Nei, det handler om å synliggjøre en som ikke leverer som lovet der mange sitter igjen med mindre penger å null produkt. Å litt vel mange historier der folk blir lurt.. Ingen som har betviler lyden. Men nå er det jo sånn at mange liker spille lotto så blir jo mye det samme her ser jeg.. mi er sikkert helt topp for de som har det. Hadde det vært annerledes kunne jeg absolutt vurdert det, men jeg spiller ikke lotto på lørdager heller så da blir det ikke mi heller..
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Nei, det handler om å synliggjøre en som ikke leverer som lovet der mange sitter igjen med mindre penger å null produkt. Å litt vel mange historier der folk blir lurt.. Ingen som har betviler lyden. Men nå er det jo sånn at mange liker spille lotto så blir jo mye det samme her ser jeg.. mi er sikkert helt topp for de som har det. Hadde det vært annerledes kunne jeg absolutt vurdert det, men jeg spiller ikke lotto på lørdager heller så da blir det ikke mi heller..
    Å lure noen. Er ikke nødvendigvis det samme som å ta på seg for mye/ikke overholde tidsfrister/annet som i utgangspunktet er ment for å hjelpe den som spør.
    Å lure noen, et begrep som jeg mener sorterer under kynisk kriminelle hvor økonomisk vinning er eneste formål. Besøk gjerne Malmin, ta en titt og en snakk, dersom du mener jeg er helt på bærtur.
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    422
    Antall liker
    282
    Torget vurderinger
    4
    Kansje Høvdingen kan endre navnet på tråden til
    Musical Innovation's venner. Så kan vi som kan kalle oss venner ha tråden for oss selv. Så kan de som har andre intensjoner åpne sin egen tråd!?
    I beste mening! :)

    Knut :)
     

    Corleone

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.10.2013
    Innlegg
    59
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    1
    For å bygge opp under kredibiliteten til "kompisklubben" så vil jeg være så ærlig at å si at jeg ikke vil anbefale noen å bestille nytt direkte fra RM (akkurat nå). Det gjør meg inderlig vondt å si slike ting, men det stresset jeg har følt på i høst mens jeg ventet på ny forsterker gjennom dårlig og mangelfull kommunikasjon har til tider vært svært tungt. Jeg har også bare ventet i tre mnd,. så de fleste andre her inne må ha baller av stål! Samtidig må jeg også innrømme at ikkje alle misforståelsene bare ligger på RM. Det kan gå tapt mye info mellom Rx og Tx ;)
    Jeg tror også at vi med tid og stunder vil kunne se et MI som kompenserer for dette, f.eks. en kundebehandler som er kommuniserende mellomledd mellom kunde og konstruktør, og som kjenner sistnevnte godt. Jeg ser også for meg at vedkommende kan ta seg av avtaling og booking av frakt. Dette er kanskje den eneste riktige veien å gå? Det vil jo naturlig vis bli et fordyrende element som vi vil betale for.

    Til slutt vil jeg si til dere som er sinte og mener at MI er svindel; jeg skjønner hvordan slike tanker og følelser oppstår. Jeg har også smakt på det samme, men insisterer på at dette er kommunikasjonsproblemer heller enn noen som prøver å lure dere. Ofte føler også den andre parten seg lurt i slike situasjoner.

    Til konstruktøren vil jeg si: bruk pc til kommunikasjon og skriv ned unødvendig detaljert hva som inngår i avtalen. Vær mer stabil og pålitelig så langt det lar seg gjøre: det holder å rapportere dønn ærlig om ha som skjer heller enn å forbli stille. Det er også greit å svare 1-2 dager etter at forespørsler kommer på email. Folk brenner seg ut med å alltid være tilgjengelig.
    Vær mindre naiv og ta høyere pris slik at du har noe spillerom når det viser seg at en konstruksjon tok flere arbeidstimer for å løse en utfordring. Vær mindre vinglete ang. spesialfrakt - gå for det alternativet du først valgte selv om det viser seg å ta en mnd. ekstra. Slik forutsigbarhet gir mindre stress for begge parter.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Nei, det handler om å synliggjøre en som ikke leverer som lovet der mange sitter igjen med mindre penger å null produkt. Å litt vel mange historier der folk blir lurt.. Ingen som har betviler lyden. Men nå er det jo sånn at mange liker spille lotto så blir jo mye det samme her ser jeg.. mi er sikkert helt topp for de som har det. Hadde det vært annerledes kunne jeg absolutt vurdert det, men jeg spiller ikke lotto på lørdager heller så da blir det ikke mi heller..
    Da er spørsmålet, har du hatt MI eller hatt problemer med forhåndsbetaling eller ikke leverte varer? Hvis ikke mener jeg at du ikke har noe i denne tråden å plapre dritt etter. (Min mening såklart)
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Nei, det handler om å synliggjøre en som ikke leverer som lovet der mange sitter igjen med mindre penger å null produkt. Å litt vel mange historier der folk blir lurt.. Ingen som har betviler lyden. Men nå er det jo sånn at mange liker spille lotto så blir jo mye det samme her ser jeg.. mi er sikkert helt topp for de som har det. Hadde det vært annerledes kunne jeg absolutt vurdert det, men jeg spiller ikke lotto på lørdager heller så da blir det ikke mi heller..
    Nei, der tar du feil. En vennetråd handler om det stikk motsatte.
    Og det du refererer til her hører hjemme i egen tråd.
    Er du redd folk ikke vil finne det?

    Sent fra min XT1572 via Tapatalk
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.805
    Antall liker
    50.643
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Lite värre med en båt om den slutar att fungera ute på sjön.
    Även om jag följt den här tråden med nyfikenhet så är jag glad att jag valde ett annat fabrikat när det gäller mitt välljud..
    Tenke mere på betaling uten å levere varen,på sjøen har du Redningselskapet som kommer å henter deg :)

    O
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Det er vel så enkelt, ingen betaling før bestillingen er ferdigprodusert.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Det er vel så enkelt, ingen betaling før bestillingen er ferdigprodusert.
    Jeg tror Roar hadde vært tjent med å ikke godta forhåndsbetaling i det hele tatt. Selv om det stort sett er han som spør om det.. hadde vært mindre press og mer «vilje» «ork» til å gjøre ting ferdig uten mas fra forhåndsbetalte kunder :)
    Til
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.253
    Antall liker
    9.041
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    RM har nok en plan. Når han har fått unna litt mer av det som henger og disse 2 beistene som krever mye så tror jeg det vil bli noe mer stabilitet og kontinuitet i leiren.

    Ut over det så skriver Corleone meget godt og det beskriver mye :)

    Kommunikasjon eller svar på sms/mail kan bedres.
    Jeg har personlig stortsett alltid fått svar og respons på en eller annen måte fra RM. Vi har hatt flere lange og trivelige samtaler, han tok seg også tid til å guide meg over telefon slik at jeg fikk justert min MI7 osv.

    Og når det kommer til denne ropingen om at man ikke må finne på å bruke penger hos denne mannen.. Vel jeg hadde personlig brukt penger hos han igjen lenge før jeg hadde handlet hos mange andre i bransjen..
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Og når det kommer til denne ropingen om at man ikke må finne på å bruke penger hos denne mannen.. Vel jeg hadde personlig brukt penger hos han igjen lenge før jeg hadde handlet hos mange andre i bransjen..
    Godt sagt! Veldig enig med deg!
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    I dag eller nærmere sagt kveld. Så fikk jeg tid til å kose meg med musikk. Igjen. Ampene hadde fått oppvarming med noen tv serier først.
    I dag spilte jeg først Billie Eylish. Som jeg bare setter mer og mer pris på. Men hvorfor gjør jeg det. Har jo egentlig hørt den nok til å kunne gå lei. Men så er det en viss magi over denne vokalen til den jenta. En helt fantastisk rolig og behagelig stemme. Og det skjer så mye i lydbildet at man bare blir sittende nede med haka. Glemmer helt å svelge.
    Det er en utrolig dynamikk og bass på denne plata. Og enormt mye forskjellig bass med mye nyanser. Og spektakulært mye forskjellig lyder oppover også. Det låter bare så inn i helxxte kult over Focalene. Enormt med driv og engasjement.
    Jeg vet, ja dere tenker sikkert at det må låte skarpt. Da kjenner dere ikke Focal Utopia. Og ihvertfall ikke nyeste PSU til MI23. Lydbildet er bare utrolig fritt for grums og tåke. Og det som står igjen er bare så behagelig og engasjerende lyd.
    Hørte også på Nils Petter Molvær med Norddub.
    På denne er det lagt inn litt Reggae rytmer. Og som vanlig masse forskjellige lyder. Lyden på plata har jeg alltid opplevd som god. Men nå ligger lydbildet noe lenger bak. (Noe jeg føler det meste gjør nå).
    Og lydbildet går mye dypere(bakover)i dybden . Og det låter så mye større. Har hørt denne plata utallige ganger. Men selvom den alltid har låti bra så har den aldri låti så behagelig som nå . Musikken bare brer seg over hele rommet og det virker ikke som noe kommer direkte fra høyttalerne.
    Det låter så utrolig befriende for ubehageligheter. Er det mangelen på støy tro?. Ikke at jeg har hørt støy før heller. Dette er en plate hvis type innspilling frister deg til å skru opp lyden. Men istedenfor å bli masete så bare fylles rommet med mere lyd. Og det føles ikke høyere ut i det hele tatt.
    Etter den måtte jeg bare prøve Kari Bremnes. Ja jeg innrømmer det. Jeg liker henne veldig godt. Heiv på CDen fra 2017.
    Spor 2 har av en eller annen grunn aldri imponert meg. Den har ikke hørtes helt riktig ut. Jeg vet, jeg er pirkete.
    Der er det noe lyder jeg er litt usikker på hva egentlig er. Høres litt ut som ett piano. Men er vel muligens noe keyboard greier. Der er det en del overtoner. Og denne "lyden"flytter på seg og har en del etterklang. For første gang har denne låta hørtes normalt ut med stort lydbilde hvor alle instrumentene tar sin plass og gir en følelse av å stå helt fritt.
    Og med stemmen til Kari står bedre enn noensinne. Nesten litt skummelt. Akkurat som hun faktisk er til stede.
    Dette er nesten eller egentlig som å oppleve MI på nytt. Det er magisk med slike opplevelser.
    Og deilig å tenke på at det bare står der og venter på neste gang/dag.

    Som nevnt før så er det umulig å beskrive lyd. Og jeg gjør muligens ett dårlig forsøk her.
    Det låter mer behagelig enn noensinne og samtidig så føler jeg at det oppleves som mer detaljert og mer dynamisk. Alt kommer bedre frem. Bare på en mer behagelig måte. Uten å miste noe attakk eller engasjement.
    Forbanna trist å måtte skru det av bare pga at jeg må på jobb om 6 timer.

    Sent fra min XT1572 via Tapatalk
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.253
    Antall liker
    9.041
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Jeg kan ikke si så mye mer enn at jeg gleder meg til mi21 blokkene kommer.. Og stor psu.

    Når det kan låte så inn i hampen bra med en mi7 og liten psu så begynner fantasien å leke :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn