Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Nå har jeg ikke så mye erfaring med å handle med RM, men føler jeg allikevel må si noen ord etter å ha sett de siste kommentarene her...

    Verden, livet, og helsen er uforutsigbar. En dag er man i toppform og kan ta imot bestillinger, prosjekter, og oppgaver, andre dager skorter det. Og det skal være greit.

    En person som jobber i en bedrift har mulighet til å ta ut sykemelding, ta seg en pause, og komme seg før man fortsetter. Som enkeltmannsforetak har man ikke denne luksusen. - Om man tar seg en pause når det røyner på blir problemet fort bare verre da man havner mer bakpå.

    Jeg vet ikke hva som er saken hos RM, men ber folk vise noe hensyn i sine kommentarer: Du/dere har ingen informasjon om hva som er omstendighetene rundt diverse forsinkelser og misnøye, og det å kaste bensin på bålet i form av negative kommentarer er ingen tjent med. Når en illsint kommentar kommer tikkende inn klokken 04 natt til søndag skjønner jeg at dette kanskje bør tas med en klype salt, men allikevel.

    Forstår at folk kan bli frustrerte i en slik situasjon, men vis litt skjønn, og forstå at faktorer utenfor RMs kontroll fort kan være årsak til forsinkelser her, enten det er forsinkelser i bestillinger, helserelaterte faktorer, eller andre ting.
    Jeg tror nok folk viser skjønn her inne når de venter årevis på sine produkter,og tenk litt den andre veien også va med alle de som venter i evigheter de også kan faktisk få helsrelaterte problemer på grunn av det,sjelden noen skriver om det her.
    Og må jeg vente i 3mnd til på den lille fille tingen han må gjøre med min forsterker så vet jeg ikke va jeg finner på nå er det nok.
    Jeg har også drevet firma og det hadde aldri gått å drive det på den måten,og som jeg skrev i mitt siste innlegg så har jeg også hatt store problemer helserelaterte og andre ting som jeg har holdt på med en del år nå.
    Men har gjorde jobben min uansett og jævlig det var når jeg drev firma,så får meg så er det en dårlig unnskyldning.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Føler egentlig ikke å skrive noe mer om saken her. Men Roar har ringt og forklart litt. Det er jeg og Cadillacmannen som må vente i utgangspunktet. Og reparasjoner som ikke er vanlig rutine.
    Det vil si at ting han har god rutine på og som han nærmest kan gjøre i søvne går fremover om enn noe forsinket. At han for øyeblikket har lagt bort arbeidet på Beistet vil gagne flere her inne. Da disse kommer foran i køen.

    Omstendighetene rundt dette er ikke mitt ansvar å si noe mer om. Men altså flere her får fordeler av at jeg og Cadillacmannen gidder å vente en stund til .

    Ellers god helg til alle..
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg forstår ikke at han ikke får en til å hjelpe seg med å produsere de produktene som er ferdig testet ut og at han selv kan bruke tiden på å forske, teste og skreddersy de sære utgavene.
    Med et par effektrinn, monoblokker, en pre og fjernkontroll til denne så hadde vel utvalget vært greit nok for å dekke opp mesteparten av etterspørselen.
     

    Billa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Innlegg
    1.134
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    Jeg forstår ikke at han ikke får en til å hjelpe seg med å produsere de produktene som er ferdig testet ut og at han selv kan bruke tiden på å forske, teste og skreddersy de sære utgavene.
    Med et par effektrinn, monoblokker, en pre og fjernkontroll til denne så hadde vel utvalget vært greit nok for å dekke opp mesteparten av etterspørselen.
    Ja, og her har vi hovedpoenget. Virksomheten må skille produksjon fra R&D og bli produktiv.
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Jeg føler heller ikke å skrive noe mer om dette,men håper han kontakter meg før det renner over får meg.
    Fortsatt god helg.
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Jeg forstår ikke at han ikke får en til å hjelpe seg med å produsere de produktene som er ferdig testet ut og at han selv kan bruke tiden på å forske, teste og skreddersy de sære utgavene.
    Med et par effektrinn, monoblokker, en pre og fjernkontroll til denne så hadde vel utvalget vært greit nok for å dekke opp mesteparten av etterspørselen.
    Mmmmmm....Jeg ser det for meg,deilige klasse A kreasjoner på rekke og rad,klare for kjøp! Det hadde vært noe. 12 måneders nedbetalingsordning ,hadde snappet opp et par feite monoblokker tvert.
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Jeg forstår ikke at han ikke får en til å hjelpe seg med å produsere de produktene som er ferdig testet ut og at han selv kan bruke tiden på å forske, teste og skreddersy de sære utgavene.
    Med et par effektrinn, monoblokker, en pre og fjernkontroll til denne så hadde vel utvalget vært greit nok for å dekke opp mesteparten av etterspørselen.
    Mmmmmm....Jeg ser det for meg,deilige klasse A kreasjoner på rekke og rad,klare for kjøp! Det hadde vært noe. 12 måneders nedbetalingsordning ,hadde snappet opp et par feite monoblokker tvert.
    Ja det er lov å drømme;)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Hadde Roar Malmin vært en A4 fyr så hadde han sikkert produsert A4 forsterkere og dermed hatt så lite og gjøre at han kunne sittet og tatt telefonen hele dagen og andre småting. Fyren er på mange måter et geni og så oppegående at jeg er sikker på at han selv skulle ønske han var litt mer strukturert, og hadde mulighet til å kjøpe inn mer på lager så venting for hans del også går ned, men vanskelig å endre folk når både 50 og 60 tallet er passert på alderstigen.

    Selv skulle jeg kjøp en demo PC til redusert pris, av Elkjøp tidligere i sommer, men etter nesten tre uker med div. samtaler med div. folk gav jeg opp og konkluderte med at samtlige av de jeg snakket med må ha kommet fra NAV og alle var i en tidlig opplæringsfase og så langt lært opp av tidligere NAV folk. Men garantien til Elkjøp er bra, dvs. innenfor garantitiden, ut over dette er det (stort sett) bare å kaste produktet. Alle som har reparert hos Malmin vet at han reparerer feilen fremfor Elkjøp-metoden :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jeg forstår ikke at han ikke får en til å hjelpe seg med å produsere de produktene som er ferdig testet ut og at han selv kan bruke tiden på å forske, teste og skreddersy de sære utgavene.
    Med et par effektrinn, monoblokker, en pre og fjernkontroll til denne så hadde vel utvalget vært greit nok for å dekke opp mesteparten av etterspørselen.
    Kanskje ikke så lett for en med det ryktet Malmin har, å få ansatt noen som godtar noe annet enn forskuddsbetalt lønn. Og jeg tror ikke helt han er typen til å innordne seg i en vanlig firmastruktur med administrasjon og retningslinjer, selv om det ville gitt ham frie hender til det han gjør best.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.430
    Antall liker
    1.980
    Torget vurderinger
    8
    Hadde Roar Malmin vært en A4 fyr så hadde han sikkert produsert A4 forsterkere og dermed hatt så lite og gjøre at han kunne sittet og tatt telefonen hele dagen og andre småting. Fyren er på mange måter et geni og så oppegående at jeg er sikker på at han selv skulle ønske han var litt mer strukturert, og hadde mulighet til å kjøpe inn mer på lager så venting for hans del også går ned, men vanskelig å endre folk når både 50 og 60 tallet er passert på alderstigen.

    Selv skulle jeg kjøp en demo PC til redusert pris, av Elkjøp tidligere i sommer, men etter nesten tre uker med div. samtaler med div. folk gav jeg opp og konkluderte med at samtlige av de jeg snakket med må ha kommet fra NAV og alle var i en tidlig opplæringsfase og så langt lært opp av tidligere NAV folk. Men garantien til Elkjøp er bra, dvs. innenfor garantitiden, ut over dette er det (stort sett) bare å kaste produktet. Alle som har reparert hos Malmin vet at han reparerer feilen fremfor Elkjøp-metoden :)
    Er det mulig! Elkjøp er vel en butikk og ikke produsent. Hatt litt garanti saker med de også å de svarer faktisk og tar ikke lang tid på service heller! Må da gå ann å slutte og forsvare han
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Hadde Roar Malmin vært en A4 fyr så hadde han sikkert produsert A4 forsterkere og dermed hatt så lite og gjøre at han kunne sittet og tatt telefonen hele dagen og andre småting. Fyren er på mange måter et geni og så oppegående at jeg er sikker på at han selv skulle ønske han var litt mer strukturert, og hadde mulighet til å kjøpe inn mer på lager så venting for hans del også går ned, men vanskelig å endre folk når både 50 og 60 tallet er passert på alderstigen.

    Selv skulle jeg kjøp en demo PC til redusert pris, av Elkjøp tidligere i sommer, men etter nesten tre uker med div. samtaler med div. folk gav jeg opp og konkluderte med at samtlige av de jeg snakket med må ha kommet fra NAV og alle var i en tidlig opplæringsfase og så langt lært opp av tidligere NAV folk. Men garantien til Elkjøp er bra, dvs. innenfor garantitiden, ut over dette er det (stort sett) bare å kaste produktet. Alle som har reparert hos Malmin vet at han reparerer feilen fremfor Elkjøp-metoden :)
    Er det mulig! Elkjøp er vel en butikk og ikke produsent. Hatt litt garanti saker med de også å de svarer faktisk og tar ikke lang tid på service heller! Må da gå ann å slutte og forsvare han
    Ja enig amason de kommer alltid med en forsvarsinnlegg som ikke rimer eller holder mål og det er alltid vi som er kunder som har feil.
    Elkjøp ja den var bra,men der får du igjen varene etterhvert før du går av med pensjon.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Hadde Roar Malmin vært en A4 fyr så hadde han sikkert produsert A4 forsterkere og dermed hatt så lite og gjøre at han kunne sittet og tatt telefonen hele dagen og andre småting. Fyren er på mange måter et geni og så oppegående at jeg er sikker på at han selv skulle ønske han var litt mer strukturert, og hadde mulighet til å kjøpe inn mer på lager så venting for hans del også går ned, men vanskelig å endre folk når både 50 og 60 tallet er passert på alderstigen.

    Selv skulle jeg kjøp en demo PC til redusert pris, av Elkjøp tidligere i sommer, men etter nesten tre uker med div. samtaler med div. folk gav jeg opp og konkluderte med at samtlige av de jeg snakket med må ha kommet fra NAV og alle var i en tidlig opplæringsfase og så langt lært opp av tidligere NAV folk. Men garantien til Elkjøp er bra, dvs. innenfor garantitiden, ut over dette er det (stort sett) bare å kaste produktet. Alle som har reparert hos Malmin vet at han reparerer feilen fremfor Elkjøp-metoden :)
    Er det mulig! Elkjøp er vel en butikk og ikke produsent. Hatt litt garanti saker med de også å de svarer faktisk og tar ikke lang tid på service heller! Må da gå ann å slutte og forsvare han
    Tror du må lese innlegget mitt en gang til. Jeg forsvarer ikke Malmin - kun konstaterer noe - sett fra mitt ståsted. Det han har gjort for meg personlig har hverken tatt lengre tid enn planlagt eller vært forhåndsbetalt - uten at dette heller ikke er ment som noe forsvar av han.

    Min story om Elkjøp er også tilfelle, riktig nok ikke Elkjøp per disk i butikk.
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    OK, kjære venner; jeg sier venner, for vi er i samme "menighet".
    Jeg skal gjøre dette kort. Jeg har påtatt meg ansvaret for å lage en skikkelig Musical Innovation side på Facebook.
    Jeg har aldri gjort dette før, men man må jo utfordre seg selv litt, tenker jeg.

    Mine tanker om hvorfor jeg vil dette er fordi mange flere individer burde forske, teste og utvide horisonten sin med tanke på High-End, noe dette udiskutabelt er.
    Jeg har hatt alt fra Pioneer til Accuphase, (uten å disse noe som helst, for det gjør man bare ikke) vil jeg herved si at MI er min type lyd og vil alltid være.
    Derfor jeg bestemt, med klarsignal fra Roar som sagt bestemt meg for å (prøve) å lage en side.

    Hva tror dere? Er facebook riktig medium? Jeg har jo hørt at Facebook kun er for "gamlinger" så...

    Mvh. Ole
    Ville nok anbefalt en webside i første omgang. En åpen Facebook side vil kanskje gjøre mer skade enn glede, dersom det ikke sitter en moderator og følger med 24/7. ;)
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    OK, kjære venner; jeg sier venner, for vi er i samme "menighet".
    Jeg skal gjøre dette kort. Jeg har påtatt meg ansvaret for å lage en skikkelig Musical Innovation side på Facebook.
    Jeg har aldri gjort dette før, men man må jo utfordre seg selv litt, tenker jeg.

    Mine tanker om hvorfor jeg vil dette er fordi mange flere individer burde forske, teste og utvide horisonten sin med tanke på High-End, noe dette udiskutabelt er.
    Jeg har hatt alt fra Pioneer til Accuphase, (uten å disse noe som helst, for det gjør man bare ikke) vil jeg herved si at MI er min type lyd og vil alltid være.
    Derfor jeg bestemt, med klarsignal fra Roar som sagt bestemt meg for å (prøve) å lage en side.

    Hva tror dere? Er facebook riktig medium? Jeg har jo hørt at Facebook kun er for "gamlinger" så...

    Mvh. Ole
    Ville nok anbefalt en webside i første omgang. En åpen Facebook side vil kanskje gjøre mer skade enn glede, dersom det ikke sitter en moderator og følger med 24/7. ;)
    En Facebook-side kan fungere godt, men det forutsetter nok i dette tilfellet at man er nøye med hva man tillater i innstillingene. For eksempel må man tenke over om man ønsker at folk skal kunne gi anmeldelser. Og man bør tenke over om man ønsker at hvem som helst skal kunne publisere noe på siden. Jeg fraråder begge deler dersom siden er ment som en infoside.
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Nå har jeg ikke så mye erfaring med å handle med RM, men føler jeg allikevel må si noen ord etter å ha sett de siste kommentarene her...

    Verden, livet, og helsen er uforutsigbar. En dag er man i toppform og kan ta imot bestillinger, prosjekter, og oppgaver, andre dager skorter det. Og det skal være greit.

    En person som jobber i en bedrift har mulighet til å ta ut sykemelding, ta seg en pause, og komme seg før man fortsetter. Som enkeltmannsforetak har man ikke denne luksusen. - Om man tar seg en pause når det røyner på blir problemet fort bare verre da man havner mer bakpå.

    Jeg vet ikke hva som er saken hos RM, men ber folk vise noe hensyn i sine kommentarer: Du/dere har ingen informasjon om hva som er omstendighetene rundt diverse forsinkelser og misnøye, og det å kaste bensin på bålet i form av negative kommentarer er ingen tjent med. Når en illsint kommentar kommer tikkende inn klokken 04 natt til søndag skjønner jeg at dette kanskje bør tas med en klype salt, men allikevel.

    Forstår at folk kan bli frustrerte i en slik situasjon, men vis litt skjønn, og forstå at faktorer utenfor RMs kontroll fort kan være årsak til forsinkelser her, enten det er forsinkelser i bestillinger, helserelaterte faktorer, eller andre ting.

    Vel talt, FSF :)

    Det er langt mer mellom himmel og jord enn hva man øyensynlig ser - ofte ligger det fornuftige forklaringer bak det meste.

    Mvh.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.430
    Antall liker
    1.980
    Torget vurderinger
    8
    Nå må dere gi dere! Dette er ikke et engangs tilfelle men har pågått i flere år. Avtalebrudd og direkte løgn skal ikke forekomme!
    Fått noen meldinger som viser at det fortsatt er flere som venter på produkter og som nesten har gitt opp, flere har jo også betalt!
    Det som er viktig er at folk evt nye blir advart mot og handle Ml nytt!
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    998
    Antall liker
    1.038
    Sted
    Porsgrunn
    Leste i det siste Hifi&Musik at Musikal Innovation var konk?
    6DB7B02D-64C7-42A3-84D0-95904A3A6E92.jpg


    Det er tydeligvis et selskap registrert i Sverige som er slått konkurs. Navnet står ennå oppført på hjemmesiden til svenske Tonkraft. Slik vi kan lese av beskjeden over er det et samarbeid over landegrensene og produktene ble produsert i Sverige.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Leste i det siste Hifi&Musik at Musikal Innovation var konk?
    Vis vedlegget 544905

    Det er tydeligvis et selskap registrert i Sverige som er slått konkurs. Navnet står ennå oppført på hjemmesiden til svenske Tonkraft. Slik vi kan lese av beskjeden over er det et samarbeid over landegrensene og produktene ble produsert i Sverige.
    Han har ikke noe mer med MI og gjøre, pratet med han på Horten essa i fjor.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Det svenske samarbeidet ble avviklet fra Roar sin side. MI/RM er ikke konkurs. Snarere tvert imot.
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Men et spørsmål som er langt på siden av innholdet i de siste innleggene, men som er mer vinklet mot Musical Innovations apparater:

    - Har noen erfaringer med hvordan MI låter på vintage høyttalere som f. eks. KEF C60, Kef Reference 103/3, Monitor Audio 700 Gold, Rogers L4a o.l.?

    Vet Petre hadde en forkjærlighet for MI-apparater på noen vintage Pioneer HPM-100 (eller noe liknende), men kan ikke huske at andre har benyttet høyttalere som nevnt ovenfor sammen med MI. Eller tar jeg feil?

    Mvh.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.575
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Jeg har full forståelse for at det kan/må være frustrerende å måtte gå og vente på godsakene.
    Men til alle dere som har alle piggene ute; tenk over følgende spørsmål:Hva vet dere egentlig?
    Jeg er ikke umiddelbart interessert i å vite hva dere egentlig vet, men kanskje mer å få dere til å reflektere litt, og på den måten skape innsikt i at dere kanskje ikke vet nok om hele settingen selv.
    Uvitenhet er som kjent noen ganger roten til mye vondt.
    Tenk over det! Det kan jo hende pipen ville fått en annen lyd med litt mer kjennskap til hva som ligger bak forsinkelser og utfordringer ifht kommunikasjonen.

    mvh
    Proffen
     
    Sist redigert:

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Nå har jeg ikke så mye erfaring med å handle med RM, men føler jeg allikevel må si noen ord etter å ha sett de siste kommentarene her...

    Verden, livet, og helsen er uforutsigbar. En dag er man i toppform og kan ta imot bestillinger, prosjekter, og oppgaver, andre dager skorter det. Og det skal være greit.

    En person som jobber i en bedrift har mulighet til å ta ut sykemelding, ta seg en pause, og komme seg før man fortsetter. Som enkeltmannsforetak har man ikke denne luksusen. - Om man tar seg en pause når det røyner på blir problemet fort bare verre da man havner mer bakpå.

    Jeg vet ikke hva som er saken hos RM, men ber folk vise noe hensyn i sine kommentarer: Du/dere har ingen informasjon om hva som er omstendighetene rundt diverse forsinkelser og misnøye, og det å kaste bensin på bålet i form av negative kommentarer er ingen tjent med. Når en illsint kommentar kommer tikkende inn klokken 04 natt til søndag skjønner jeg at dette kanskje bør tas med en klype salt, men allikevel.

    Forstår at folk kan bli frustrerte i en slik situasjon, men vis litt skjønn, og forstå at faktorer utenfor RMs kontroll fort kan være årsak til forsinkelser her, enten det er forsinkelser i bestillinger, helserelaterte faktorer, eller andre ting.
    Enig med deg.

    Så må også noen gå litt i seg selv tenker jeg.
    De bestiller noe som må konstrueres fra grunnen av.
    Tenker de da at en skal legge ned alt annet, å bare tenke på den de bestilte eller?
    Dette er jo noe som kun må gå, hvis det er tid til det, mener jeg.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Nå har jeg ikke så mye erfaring med å handle med RM, men føler jeg allikevel må si noen ord etter å ha sett de siste kommentarene her...

    Verden, livet, og helsen er uforutsigbar. En dag er man i toppform og kan ta imot bestillinger, prosjekter, og oppgaver, andre dager skorter det. Og det skal være greit.

    En person som jobber i en bedrift har mulighet til å ta ut sykemelding, ta seg en pause, og komme seg før man fortsetter. Som enkeltmannsforetak har man ikke denne luksusen. - Om man tar seg en pause når det røyner på blir problemet fort bare verre da man havner mer bakpå.

    Jeg vet ikke hva som er saken hos RM, men ber folk vise noe hensyn i sine kommentarer: Du/dere har ingen informasjon om hva som er omstendighetene rundt diverse forsinkelser og misnøye, og det å kaste bensin på bålet i form av negative kommentarer er ingen tjent med. Når en illsint kommentar kommer tikkende inn klokken 04 natt til søndag skjønner jeg at dette kanskje bør tas med en klype salt, men allikevel.

    Forstår at folk kan bli frustrerte i en slik situasjon, men vis litt skjønn, og forstå at faktorer utenfor RMs kontroll fort kan være årsak til forsinkelser her, enten det er forsinkelser i bestillinger, helserelaterte faktorer, eller andre ting.
    Enig med deg.

    Så må også noen gå litt i seg selv tenker jeg.
    De bestiller noe som må konstrueres fra grunnen av.
    Tenker de da at en skal legge ned alt annet, å bare tenke på den de bestilte eller?
    Dette er jo noe som kun må gå, hvis det er tid til det, mener jeg.
    Til lovemusic
    Dagens dummeste uttalelse. Og det sier her er jo langt på siden av det som faktisk skjer.
    I prinsippet er jeg selvfølgelig enig. Og ingen har sagt noe annet heller.

    Men dette her har du så lite innsikt i at du faktisk ikke bør uttale deg . Ihvertfall ikke når du bommer så fullstendig.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Til Lovemusikk
    Hvem er disse folka som forventer at han skal stoppe alt annet arbeid?
    Og hvilke ting er det RM ikke konstruerer fra bunn av?
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.430
    Antall liker
    1.980
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har faktisk ikke sett på makan, her trues det og skjelles ut... Er folk så tøffe i virkeligheten eller er det bare på nett?
    Usikker! Jeg ser på meg selv som tøffere enn snittet men truer ingen og kan heller ikke se andre gjøre det! Det jeg ser er at enkelte her inne ikke forstår frustrasjonen til de som har låst penger i Ml og som etter flere år fortsatt står uten hverken anlegg eller penger etc etc etc.
    Jeg var heldig men ser jo nå at det ikke gjelder alle!
    Nå vet jeg ikke om Ml fortsatt har reklame her inne men det burde det absolutt bli slutt på så slipper vi slike aktører i fremtiden
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Jeg tipper kun bak tastaturet.

    Jeg har også hatt litt problemer underveis for noen år siden, men ikke verre enn at det løste seg med noen SMS\telefonsamtaler og en dæsj med ydmykhet og tålmodighet. I de senere tider har jeg overhodet ikke opplevd noe problemer med Roar. Det er trist at folk venter lenge på produktene sine, men når det regelrett trues og drives heksejakt på Roar, så synes jeg det har gått for langt.

    Når èn begynner å hyle, følger åpenbart hele hylekoret etter. Mange innlegg her i det siste er svært lite hyggelig, og på grensen til mobbing. Det ligger nok ting bak dere ikke forstår noen ting av.

    Jeg kommer ikke til å si noe mer om dette, men heller få tråden på riktig spor igjen.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.430
    Antall liker
    1.980
    Torget vurderinger
    8
    Jeg synes det faktisk er helt utrolig at du i det hele tatt skriver det du gjør!!!
    Vil det si at du råder nye kunder og bestille fra Ml også ?
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Jeg synes det faktisk er helt utrolig at du i det hele tatt skriver det du gjør!!!
    Vil det si at du råder nye kunder og bestille fra Ml også ?
    Jeg har vel min fulle rett til å ha mine egne erfaringer, og jeg har bestilt ganske mye nytt fra han også.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Jeg råder folk til å kjøpe MI men kanskje ikke bestille nye komponenter med mindre de har god tid. Hvis du ikke ser trusler i enkelt av di forrige innleggene så kan du enten ikke lese eller så vil du ikke se dem.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.430
    Antall liker
    1.980
    Torget vurderinger
    8
    Jeg synes det faktisk er helt utrolig at du i det hele tatt skriver det du gjør!!!
    Vil det si at du råder nye kunder og bestille fra Ml også ?
    Jeg har vel min fulle rett til å ha mine egne erfaringer, og jeg har bestilt ganske mye nytt fra han også.
    Ja men du har vel lest nok andre erfaringer til at det ringer en bjelle
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.430
    Antall liker
    1.980
    Torget vurderinger
    8
    Jeg råder folk til å kjøpe MI men kanskje ikke bestille nye komponenter med mindre de har god tid. Hvis du ikke ser trusler i enkelt av di forrige innleggene så kan du enten ikke lese eller så vil du ikke se dem.
    Nei jeg ser ingen trusler men true med anmeldelse etc kan kanskje hjelpe. Sikkert noen av dere som driter penger og gir F men det gjelder ikke alle!
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Jeg har faktisk ikke sett på makan, her trues det og skjelles ut... Er folk så tøffe i virkeligheten eller er det bare på nett?
    Slik lovemusikk ordlegger seg så virker det som skylden ligger på kunden. Slike uttalelser har han ytret før. Så jeg ble litt irritert.
    Nå er det selvfølgelig mulig jeg misforstår også. Alt kan jo tolkes.
    Disse situasjonene som folk klager over er heller sjeldent kunden sin feil.

    På den andre siden så har ihvertfall jeg og Roar skværet opp angående Beistet. At han nå velger å legge den til side er heller ikke selvvalgt fra han sin side. Jeg har full forståelse for grunnen til at han venter også.
    Jeg er selvfølgelig ikke glad for ny utsettelse. Men det betyr heller lite i den situasjonen han nå befinner seg i.
    Jeg gleder meg fortsatt. Ting kommer på stell igjen. Det gjør det alltid. Ønsker Roar alt hell og god lykke fremover i disse for han vanskelige tider.

    Vi får roe oss litt ned og se an litt .
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Jeg råder folk til å kjøpe MI men kanskje ikke bestille nye komponenter med mindre de har god tid. Hvis du ikke ser trusler i enkelt av di forrige innleggene så kan du enten ikke lese eller så vil du ikke se dem.
    Nei jeg ser ingen trusler men true med anmeldelse etc kan kanskje hjelpe. Sikkert noen av dere som driter penger og gir F men det gjelder ikke alle!
    Nei, så du leser ikke utrykk som "om ikke ting ordner seg så vet jeg ikke hva jeg finner på" i sammenheng med sinte innlegg som trussel? Er vel ikke snakk om å drite penger men heller at man vet hva man går til som gjeller. Jeg har konsekvent kjøpt utstyr som allerede er bygget av den grunn.. null å klage på og fantastisk service fra Roar.

    Og Amason, jeg regner jo med at du som er så aktiv på forumet viste om hvor landet lå før du kjøpte MI?
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.430
    Antall liker
    1.980
    Torget vurderinger
    8
    Ja jeg er en av de som tok sjansen og burde vel egentlig ha skjønt det da jeg bestilte en ny Mosfet og tilfeldigheter gjorde at jeg fant ut at den hadde halve strømforsyning kontra specs og det jeg ble lovet men etter mange år så burde det nå være stopp! Ihvertfall for nye kunder!
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Synes det er utrolig synd at det ble som det ble for deg, Amason. For bare èn måned siden var du jo både happy og engasjert i fjernkontroll og MI 23.5.
    Blir litt lei meg når ting går den veien. Iallefall når produktene er så vanvittig bra.

    Mvh. Ole
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.430
    Antall liker
    1.980
    Torget vurderinger
    8
    Ja var glad for at det endelig ordnet seg med det meste av det men på den tiden så har ting forandret seg så hadde rett og slett ikke økonomi til å beholde det.
    Det er jo hvert kapital bundet i over 2 år.
    Flotte produkter ja men håper ingen evt nye kunder vil oppleve dette
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har også hatt utfordringer med Roar, men herregud, det blir fort glemt når utstyret kommer i hus. I min bok er det tålmodighet som gjelder. Og ikke forvent at ting dukker opp uka etter at det er bestilt. Dessuten har jeg aldri betalt på forskudd. Det er i så fall noen år siden. Nå om dagen betaler jeg halvparten ved avhenting av utstyr, og den andre halvparten når jeg har kommet hjem. Da setter jeg opp utstyret, og spiller en hel kveld. Om det da er noe, fikser han det asap. Deretter får han hele summen. Når begge vet at alt er i orden. Armand kan også fikse mye, om Roar er utilgjengelig.

    Jeg vet det er mange forskjellige historier, men å bruke sunn fornuft er ikke dumt.

    Fortsatt god MI-kveld til dere der ute!

    Ps. Fikk tak i mi11 og mi17 til en kompis forrige uke. Parret med Marantz cd6006 og JBL LS80. Han smiler fra øre til øre..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn