Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Er så forbaska ubesluttsom når det kommer til hvilken DAC jeg skal velge! Liker leken og dynamisk lyd som heller litt mot det varme og den må fungere godt sammen med min Hegel CDP2A. Er ikke helt rett tråd men matching med MI er jo også en faktor.

    Mvh Aleksander
    Ser du låner "rasedyret" Mohican - hvor bra spiller den opp mot 2'ern?
    Den låter meget bra og er klart bedre enn cp2a men spiller lite CD så det forsvarer ikke prisen dessverre
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Er så forbaska ubesluttsom når det kommer til hvilken DAC jeg skal velge! Liker leken og dynamisk lyd som heller litt mot det varme og den må fungere godt sammen med min Hegel CDP2A. Er ikke helt rett tråd men matching med MI er jo også en faktor.

    Mvh Aleksander
    Ser du låner "rasedyret" Mohican - hvor bra spiller den opp mot 2'ern?
    Den låter meget bra og er klart bedre enn cp2a men spiller lite CD så det forsvarer ikke prisen dessverre
    Forstår ikke Hegel, nå som de fleste har kuttet ut skivene, det at de tar seg så godt betalt for Mohican. Den er garantert verdt det, for all del. Men med vesentlig lavere pris tror jeg mange kunne kjøpt den som en "app-på-klatt" som sin siste CD-spiller. Men ikke til den sum penger, anno 2019. Kan være andre markeder som strømmer mindre er kundegruppen, dette er trolig forklaringen.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Er så forbaska ubesluttsom når det kommer til hvilken DAC jeg skal velge! Liker leken og dynamisk lyd som heller litt mot det varme og den må fungere godt sammen med min Hegel CDP2A. Er ikke helt rett tråd men matching med MI er jo også en faktor.

    Mvh Aleksander
    Magefølelsen min sier at Heed kan være en god idé å prøve ut.

    APL selvsagt, men litt vanskelig å få fatt i, vil jeg tro.

    Og skal du ha bare en inngang, og har en pengebinge i bakgården, velg Audio Note.

    :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    913
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Jeg blir fortsatt noe forvirret av det du skriver. Du svarer til meg og skriver "dere"?

    Jeg har ikke mast på Roar her. Derimot har jeg bekreftet at noen måneder ikke er lenge å vente. Og bekreftet at jeg har ventet lenger. Jeg har ikke skrevet negativt om Roar eller venting . Kun at det tar tid.
    Og du skriver dere som bestiller spesialprodukter? Det er jo kun meg som har gjort det. De to andre skriver nemlig ikke her om det.
    Alle andre som har ventet mer enn x antall måneder eller år. Har faktisk bestilt standard produkter.
    Og for de fleste er det ikke den totale ventingen som er verst. Men x antall "utsettelser" og å bli ignorert. Der fikk jeg sagt det.
    Ja, vi er alle klar over det.
    Du Lovemusikk har tidligere gjort antydninger om at folk ikke kan forvente å få noe uten å ha betalt først. Noe faktisk de fleste gjør. Unntaksvis blir det gjort unntak. Da i enighet med Roar. Ikke deg.
    Så kommer du med disse utsagnene dine nå i tillegg om at vi må forstå at det tar årevis å få til.
    Her kan jeg selvfølgelig ikke si at du tok feil. Men jeg og alle andre her har fått ett ca estimat av Roar på hvor lang tid vi må vente. Og slikt sett betalt hele/deler av beløpet i forskudd.
    Når han da over 1 år etter avtalt tid ikke har startet engang. Synes du da at det er realt og god måte å drive service på?
    Hvis jeg sier at min forsterker har vært lovet ferdig over 20 ganger så tar jeg ikke i det minste.
    Det er heller ikke slik at jeg har tvunget Roar til å si for korte frister.
    Nok om det. Men her er jeg fortsatt. Tålmodig som faen. Jeg klapper fortsatt Roar på skuldra når han trenger det. Jeg gir han fortsatt mulighet til å sette bort Beistet. For å gjøre andre ting. Og for å komme med nye løsninger.
    Jeg og Roar har allikevel en god tone. Og sist gang som de fleste andre ganger så ler vi og har det gøy når vi snakker sammen.
    Om du Lovemusikk går igjennom alle postene etter at jeg begynte med Mi , så vil du se at de fleste frustrasjonene mine er rettet mot kommentarer her og egentlig ikke Roar.

    Roar er uansett enig i at jeg har rett til å være frustrert. Og vet at også jeg har sterke følelser ovenfor dette.
    Men som nevnt over her. Jeg og Roar har skværet opp igjen og livet går videre. Jeg kan ikke si noe om Roars situasjon. Men han trenger litt ro så han kan gjøre vanlig arbeid. Altså lage ting han kan godt. Han vil ta kontakt med de det gjelder når ting er på gang.
    Tiltredes carisma!

    Min MI 9 balansert stereo vart levert inn på Hokksund for å bli MI 17 balansert stereo i mars 2014.

    24.6.15 var den ferdig, og vart henta på Hokksund. Men den ‘døde’ under oppkobling 28.6.15. Og levert tilbake juli/august 2015. Og har vært der sidan.

    Men eg har i mellomtida handla MI 23, MI 18 balansert og MI 14 av RM, samt fått reparert ein MI 12.

    Som Carisma, så er eg tilsvarande frustrert, og tilsvarande forsont. Livet går vidare, og MI 17 blir ferdig når den blir det.
    Helsa til RM kjem først!

    Og når helsa er på plass, og MI 17 er på plass, så blir det satt meir MI i bestilling herfra!
    For om RM ikkje er ein begavelse når det gjeld å ferdigstille ting til avtalt tid, så er han i høgste grad ein begavelse til å konstruere og produsere vellydande ‘saker’ eg likar!
    :)

    Mvh Arild
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Er så forbaska ubesluttsom når det kommer til hvilken DAC jeg skal velge! Liker leken og dynamisk lyd som heller litt mot det varme og den må fungere godt sammen med min Hegel CDP2A. Er ikke helt rett tråd men matching med MI er jo også en faktor.

    Mvh Aleksander
    Magefølelsen min sier at Heed kan være en god idé å prøve ut.

    APL selvsagt, men litt vanskelig å få fatt i, vil jeg tro.

    Og skal du ha bare en inngang, og har en pengebinge i bakgården, velg Audio Note.

    :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Har faktisk kikket på Heed da jeg fikk anbefalt det :) kikker også på en Hegel HD25
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Er så forbaska ubesluttsom når det kommer til hvilken DAC jeg skal velge! Liker leken og dynamisk lyd som heller litt mot det varme og den må fungere godt sammen med min Hegel CDP2A. Er ikke helt rett tråd men matching med MI er jo også en faktor.

    Mvh Aleksander
    Magefølelsen min sier at Heed kan være en god idé å prøve ut.

    APL selvsagt, men litt vanskelig å få fatt i, vil jeg tro.

    Og skal du ha bare en inngang, og har en pengebinge i bakgården, velg Audio Note.

    :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Har faktisk kikket på Heed da jeg fikk anbefalt det :) kikker også på en Hegel HD25
    Har og lyst å teste Hegel HD25 på MI men tror kanskje den ikke er bedre enn Heed? Håkon, har ikke du tester begge og kan si noe der?
    Skulle selv hatt en dac innrøm nr 2 til Klipsch og Marantz
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Er så forbaska ubesluttsom når det kommer til hvilken DAC jeg skal velge! Liker leken og dynamisk lyd som heller litt mot det varme og den må fungere godt sammen med min Hegel CDP2A. Er ikke helt rett tråd men matching med MI er jo også en faktor.

    Mvh Aleksander
    Ser du låner "rasedyret" Mohican - hvor bra spiller den opp mot 2'ern?
    Den låter meget bra og er klart bedre enn cp2a men spiller lite CD så det forsvarer ikke prisen dessverre
    Forstår ikke Hegel, nå som de fleste har kuttet ut skivene, det at de tar seg så godt betalt for Mohican. Den er garantert verdt det, for all del. Men med vesentlig lavere pris tror jeg mange kunne kjøpt den som en "app-på-klatt" som sin siste CD-spiller. Men ikke til den sum penger, anno 2019. Kan være andre markeder som strømmer mindre er kundegruppen, dette er trolig forklaringen.
    Altså CD å vinyl (på forskjellige måter selv sagt) er den beste gjengivelsen jeg har hørt av musikk hvis innspillingene er gode. Aldri fått noe WOW føles av streaming.. bortsett fra hos en kamerat som heter Ole, han har ett sett RF7 MK1 men en Parasound A21 og vi (Karstein) diska opp med Parasound P3 og en Abrahamsen V6 dac.. dette produserte en live følelse og en bass som nesten flådde oss levende.. legendarisk lytte session. Fy faen å det spilte rock n roll.
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Har selv hatt godt hell med Chord Dac :) 2qute eller qutest kan helt klart anbefales.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Er så forbaska ubesluttsom når det kommer til hvilken DAC jeg skal velge! Liker leken og dynamisk lyd som heller litt mot det varme og den må fungere godt sammen med min Hegel CDP2A. Er ikke helt rett tråd men matching med MI er jo også en faktor.

    Mvh Aleksander
    Magefølelsen min sier at Heed kan være en god idé å prøve ut.

    APL selvsagt, men litt vanskelig å få fatt i, vil jeg tro.

    Og skal du ha bare en inngang, og har en pengebinge i bakgården, velg Audio Note.

    :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Har faktisk kikket på Heed da jeg fikk anbefalt det :) kikker også på en Hegel HD25
    Har og lyst å teste Hegel HD25 på MI men tror kanskje den ikke er bedre enn Heed? Håkon, har ikke du tester begge og kan si noe der?
    Skulle selv hatt en dac innrøm nr 2 til Klipsch og Marantz
    Jeg har så absolutt testet begge, ja, den ene eier jeg til og med... :)
    HD 25 er en "perfekt" form for DAC, men du kan få lov til å lese meg dithen at jeg dermed synes den er litt kjedelig, samtidig. HD30 er mer interessant synes jeg, mer i retning av Mohican lydmessig. Fungerer dessuten strålende som forforsterker også, om du ikke behøver analoge innganger.

    Heed har liv og nerve, den kryper liksom under huden på deg, den leverer virkelig musikk. Det er lagt ut en komplett test av Heed DA på audiofidelity.no, men jeg ser at disse sidene er nede nå, mulig de er borte for godt...? I så fall bør noen kjenne sin besøkelsestid, muligens meg selv, det er jo en kulturskatt...! Nu vel, det var på siden av saken.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Har faktisk kikket på Heed da jeg fikk anbefalt det :) kikker også på en Hegel HD25
    Har og lyst å teste Hegel HD25 på MI men tror kanskje den ikke er bedre enn Heed? Håkon, har ikke du tester begge og kan si noe der?
    Skulle selv hatt en dac innrøm nr 2 til Klipsch og Marantz
    Jeg har så absolutt testet begge, ja, den ene eier jeg til og med... :)
    HD 25 er en "perfekt" form for DAC, men du kan få lov til å lese meg dithen at jeg dermed synes den er litt kjedelig, samtidig. HD30 er mer interessant synes jeg, mer i retning av Mohican lydmessig. Fungerer dessuten strålende som forforsterker også, om du ikke behøver analoge innganger.

    Heed har liv og nerve, den kryper liksom under huden på deg, den leverer virkelig musikk. Det er lagt ut en komplett test av Heed DA på audiofidelity.no, men jeg ser at disse sidene er nede nå, mulig de er borte for godt...? I så fall bør noen kjenne sin besøkelsestid, muligens meg selv, det er jo en kulturskatt...! Nu vel, det var på siden av saken.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    En annen side av saken er vel om du har hatt gleden av noen MI produkter nylig? ;)

    Mvh Aleksander
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Har faktisk kikket på Heed da jeg fikk anbefalt det :) kikker også på en Hegel HD25
    Har og lyst å teste Hegel HD25 på MI men tror kanskje den ikke er bedre enn Heed? Håkon, har ikke du tester begge og kan si noe der?
    Skulle selv hatt en dac innrøm nr 2 til Klipsch og Marantz
    Jeg har så absolutt testet begge, ja, den ene eier jeg til og med... :)
    HD 25 er en "perfekt" form for DAC, men du kan få lov til å lese meg dithen at jeg dermed synes den er litt kjedelig, samtidig. HD30 er mer interessant synes jeg, mer i retning av Mohican lydmessig. Fungerer dessuten strålende som forforsterker også, om du ikke behøver analoge innganger.

    Heed har liv og nerve, den kryper liksom under huden på deg, den leverer virkelig musikk. Det er lagt ut en komplett test av Heed DA på audiofidelity.no, men jeg ser at disse sidene er nede nå, mulig de er borte for godt...? I så fall bør noen kjenne sin besøkelsestid, muligens meg selv, det er jo en kulturskatt...! Nu vel, det var på siden av saken.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    En annen side av saken er vel om du har hatt gleden av noen MI produkter nylig? ;)

    Mvh Aleksander
    Ikke nylig, nei.
    Har forsåvidt en avtale med RM om et besøk av siste variant toppmodell pre (23.5), men som tråden viser, kan man aldri si med sikkerhet når det måtte komme til å skje! :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har så absolutt testet begge, ja, den ene eier jeg til og med... :)
    HD 25 er en "perfekt" form for DAC, men du kan få lov til å lese meg dithen at jeg dermed synes den er litt kjedelig, samtidig. HD30 er mer interessant synes jeg, mer i retning av Mohican lydmessig. Fungerer dessuten strålende som forforsterker også, om du ikke behøver analoge innganger.

    Heed har liv og nerve, den kryper liksom under huden på deg, den leverer virkelig musikk. Det er lagt ut en komplett test av Heed DA på audiofidelity.no, men jeg ser at disse sidene er nede nå, mulig de er borte for godt...? I så fall bør noen kjenne sin besøkelsestid, muligens meg selv, det er jo en kulturskatt...! Nu vel, det var på siden av saken.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    En annen side av saken er vel om du har hatt gleden av noen MI produkter nylig? ;)

    Mvh Aleksander
    Ikke nylig, nei.
    Har forsåvidt en avtale med RM om et besøk av siste variant toppmodell pre (23.5), men som tråden viser, kan man aldri si med sikkerhet når det måtte komme til å skje! :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Jeg har jo MI23 som du nevnte du hadde en artikkel om.. MA8000.. når dette oppsett omtrent til knærne. Og jeg elsker McIntosh av hele mitt hjerte pga sjarm og byggekvalitet men herregud de må krumme nakken hvis de skal hanskes med dette i allefall i det pris segmentet. Og PS balanserte MI10 monoblokker har uante krefter. 440.000Uf, 500-600va PR blokk, 60w ren klasse A.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Takk for svar over HD25
    Heed'en bare elsker jeg. Den er svingod.
    Passer og ypperlig til MI
    Det låter så flott og det er uten klasse A.
    Lurer der og..- på klasse A.
    Så har vi den jevla Doxaen som burde vert til oppgradering til 61light.
    Nå er det 70SE, men når ikke MI18 opp til knærne. Rart når en vet 70SE rundspilte Hegel H100usb.
    Var storfornøyd med MI25 og Doxaen før MI 18 kom i hus.
    Makan til pre. Spilte fletta av alt annet jeg har hatt i hus.. Hehe..
    Ja kan ikke skryte nok..når den er 100 prosent tyst på Spendor A9 på fult volum ilag med Doxaen.
    Og testa A.R pre til 120.000 + fabrikk oppgraderte blokker til Ayre x5 eller hva de heter, gav sus på moderat volum. Da flirte jeg litt inni meg selv for at jeg hadde fått bort rørgreiene.
    Er så kjekt med godlyd fra MI. :)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Det er lagt ut en komplett test av Heed DA på audiofidelity.no, men jeg ser at disse sidene er nede nå, mulig de er borte for godt...? I så fall bør noen kjenne sin besøkelsestid, muligens meg selv, det er jo en kulturskatt...!

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Har du rett i - antar du er/blir pådriver for å verne disse sidene.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Det er lagt ut en komplett test av Heed DA på audiofidelity.no, men jeg ser at disse sidene er nede nå, mulig de er borte for godt...? I så fall bør noen kjenne sin besøkelsestid, muligens meg selv, det er jo en kulturskatt...!

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Har du rett i - antar du er/blir pådriver for å verne disse sidene.
    Ditto... Skulle "inn der" for et par dager siden... Skulle finne ut hvor mange nummer det ble lagd totalt (65???), men hovedsiden var som nevnt borte. MEN hvis man gjør et google søk mot et konkret blad som ligger som pdf i arkivet, så får man tak i den.. Ergo; domenet er ikke slettet, tenker jeg da.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Jeg har så absolutt testet begge, ja, den ene eier jeg til og med... :)
    HD 25 er en "perfekt" form for DAC, men du kan få lov til å lese meg dithen at jeg dermed synes den er litt kjedelig, samtidig. HD30 er mer interessant synes jeg, mer i retning av Mohican lydmessig. Fungerer dessuten strålende som forforsterker også, om du ikke behøver analoge innganger.

    Heed har liv og nerve, den kryper liksom under huden på deg, den leverer virkelig musikk. Det er lagt ut en komplett test av Heed DA på audiofidelity.no, men jeg ser at disse sidene er nede nå, mulig de er borte for godt...? I så fall bør noen kjenne sin besøkelsestid, muligens meg selv, det er jo en kulturskatt...! Nu vel, det var på siden av saken.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    En annen side av saken er vel om du har hatt gleden av noen MI produkter nylig? ;)

    Mvh Aleksander
    Ikke nylig, nei.
    Har forsåvidt en avtale med RM om et besøk av siste variant toppmodell pre (23.5), men som tråden viser, kan man aldri si med sikkerhet når det måtte komme til å skje! :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Jeg har jo MI23 som du nevnte du hadde en artikkel om.. MA8000.. når dette oppsett omtrent til knærne. Og jeg elsker McIntosh av hele mitt hjerte pga sjarm og byggekvalitet men herregud de må krumme nakken hvis de skal hanskes med dette i allefall i det pris segmentet. Og PS balanserte MI10 monoblokker har uante krefter. 440.000Uf, 500-600va PR blokk, 60w ren klasse A.
    Gitt at man, på lik linje med meg selv, har høyttalere som er noget tungdrevne. Hvordan vil da 60w kl A stå seg, og hvor mange kl AB-watt kan man tenke seg at det går an å sammenlikne med? Dvs, hvilke kl AB-forsterkere ligger i nogenlunde samme kraftklasse som en 60w kl A MI?

    mvh
    Proffen
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Gitt at man, på lik linje med meg selv, har høyttalere som er noget tungdrevne. Hvordan vil da 60w kl A stå seg, og hvor mange kl AB-watt kan man tenke seg at det går an å sammenlikne med? Dvs, hvilke kl AB-forsterkere ligger i nogenlunde samme kraftklasse som en 60w kl A MI?

    mvh
    Proffen
    Watt, som sammenlignbar måleenhet for en forsterkers krefter, møter vel seg selv i døren når man snakker kl. A eller A/B
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Gitt at man, på lik linje med meg selv, har høyttalere som er noget tungdrevne. Hvordan vil da 60w kl A stå seg, og hvor mange kl AB-watt kan man tenke seg at det går an å sammenlikne med? Dvs, hvilke kl AB-forsterkere ligger i nogenlunde samme kraftklasse som en 60w kl A MI?

    mvh
    Proffen
    Watt, som sammenlignbar måleenhet for en forsterkers krefter, møter vel seg selv i døren når man snakker kl. A eller A/B
    Ok, bare lurte.
    Har jo for så vidt kontroll på sinuskurven.
    Spørsmålet er jo om 60w kl A er nok til å drive f x mine Magnepaner (1.7) skikkelig, eller om jeg bør ha kraftigere saker.

    mvh
    Proffen
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Gitt at man, på lik linje med meg selv, har høyttalere som er noget tungdrevne. Hvordan vil da 60w kl A stå seg, og hvor mange kl AB-watt kan man tenke seg at det går an å sammenlikne med? Dvs, hvilke kl AB-forsterkere ligger i nogenlunde samme kraftklasse som en 60w kl A MI?

    mvh
    Proffen
    Watt, som sammenlignbar måleenhet for en forsterkers krefter, møter vel seg selv i døren når man snakker kl. A eller A/B
    Ok, bare lurte.
    Har jo for så vidt kontroll på sinuskurven.
    Spørsmålet er jo om 60w kl A er nok til å drive f x mine Magnepaner (1.7) skikkelig, eller om jeg bør ha kraftigere saker.

    mvh
    Proffen
    Hei.
    Dette kommer jo mye an på hvor høyt du liker å spille. Og egentlig også hvor mye forvrengning du tåler . Folk har veldig forskjellige preferanser på disse områdene. Jeg har så vidt vert borti magnepan . Men har lest en del om de også. De er relativt tungdrevne. Så jeg vil tro at på normalt lavt lyttenivå så går det greit. Men høyere enn dette så må du nok akseptere noe dårligere kapasitet.
    Personlig ville jeg nok minst doblet effekten uavhengig av hvor strømsterk den måtte være.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Ok, bare lurte.
    Har jo for så vidt kontroll på sinuskurven.
    Spørsmålet er jo om 60w kl A er nok til å drive f x mine Magnepaner (1.7) skikkelig, eller om jeg bør ha kraftigere saker.

    mvh
    Proffen
    For ordens skyld, jeg mente ikke å være uhøflig. Men, her er du faktisk inne på en av Malmins STORE spesialiteter, det at han selv (på kundens egne vegne) er opptatt av hva forsterkerne han lager skal brukes til, og med. Watt, er bare tall, snakker du amp og høyttaler med Malmin så er ordet watt en av de siste han bruker når han (om ønskelig) skreddersyr strømforsyning til høyttalerne de skal brukes til.

    Dette, mener jeg kanskje er MI sitt aller største fortrinn blant klodens mange forsterkere, et at kun norske MI og amerikanske Coda (PM Audio) som produsent som jeg (!) vet om som lurer på hva forsterkerne skal brukes til... Dvs. Coda er ferdig bygget, men i flere versjoner som langt på vei fanger opp hva de skal brukes til, mens Malmin om ønskelig skreddersyr dette til "millimeteren..."
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Ok, bare lurte.
    Har jo for så vidt kontroll på sinuskurven.
    Spørsmålet er jo om 60w kl A er nok til å drive f x mine Magnepaner (1.7) skikkelig, eller om jeg bør ha kraftigere saker.

    mvh
    Proffen
    For ordens skyld, jeg mente ikke å være uhøflig. Men, her er du faktisk inne på en av Malmins STORE spesialiteter, det at han selv (på kundens egne vegne) er opptatt av hva forsterkerne han lager skal brukes til, og med. Watt, er bare tall, snakker du amp og høyttaler med Malmin så er ordet watt en av de siste han bruker når han (om ønskelig) skreddersyr strømforsyning til høyttalerne de skal brukes til.

    Dette, mener jeg kanskje er MI sitt aller største fortrinn blant klodens mange forsterkere, et at kun norske MI og amerikanske Coda (PM Audio) som produsent som jeg (!) vet om som lurer på hva forsterkerne skal brukes til... Dvs. Coda er ferdig bygget, men i flere versjoner som langt på vei fanger opp hva de skal brukes til, mens Malmin om ønskelig skreddersyr dette til "millimeteren..."

    No offence taken!
    Har vel i grunnen fått et par gode svar av deg så langt. Helt klart at strømforsyningen er av større betydning enn antall watt. Samtidig kan antall watt gi en aldri så bitteliten pekepinn på krefter - da gjerne sammenholdt med størrelse på trafo.
    Hadde selv en MI7 tidligere, og for å si det sånn - overgangen fra den til Coda CS var stor; i CS`ens favør. Begge er kl AB, men CS har jo atskillig mer krefter å rutte med, både ifht strømforsyning og antall watt.
    Når sinuskurven er som den er på en klasse A-forsterker, undrer jeg vel i grunnen om dette kan merkes som en eller annen form for "høyere gain" eller hva jeg skal kalle det for, sammenliknet med kl AB?
    Hadde jo vært morsomt å teste ut kl A (igjen), bare for å teste. Spiller vel sjelden grisehøyt, men innimellom kan det være kjekt å dra på litt....
    Hvis det blir snakk om å bortimot doble, til 100w kl A, da blir det gjerne også riiiimelig kostbart, uansett om forsterkeren heter MI eller noe annet.... Og hvis budsjettet må økes, kan en jo saktense også se på andre ting. Coda har jo en hel rekke produkter, både kl A og AB, slik også MI har. Og jeg er jo svært fornøyd som det er, med CS`en. Var jo fornøyd med MI7 og, men altså mer fornøyd nå.

    mvh
    Proffen
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Ok, bare lurte.
    Har jo for så vidt kontroll på sinuskurven.
    Spørsmålet er jo om 60w kl A er nok til å drive f x mine Magnepaner (1.7) skikkelig, eller om jeg bør ha kraftigere saker.

    mvh
    Proffen
    For ordens skyld, jeg mente ikke å være uhøflig. Men, her er du faktisk inne på en av Malmins STORE spesialiteter, det at han selv (på kundens egne vegne) er opptatt av hva forsterkerne han lager skal brukes til, og med. Watt, er bare tall, snakker du amp og høyttaler med Malmin så er ordet watt en av de siste han bruker når han (om ønskelig) skreddersyr strømforsyning til høyttalerne de skal brukes til.

    Dette, mener jeg kanskje er MI sitt aller største fortrinn blant klodens mange forsterkere, et at kun norske MI og amerikanske Coda (PM Audio) som produsent som jeg (!) vet om som lurer på hva forsterkerne skal brukes til... Dvs. Coda er ferdig bygget, men i flere versjoner som langt på vei fanger opp hva de skal brukes til, mens Malmin om ønskelig skreddersyr dette til "millimeteren..."

    No offence taken!
    Har vel i grunnen fått et par gode svar av deg så langt. Helt klart at strømforsyningen er av større betydning enn antall watt. Samtidig kan antall watt gi en aldri så bitteliten pekepinn på krefter - da gjerne sammenholdt med størrelse på trafo.
    Hadde selv en MI7 tidligere, og for å si det sånn - overgangen fra den til Coda CS var stor; i CS`ens favør. Begge er kl AB, men CS har jo atskillig mer krefter å rutte med, både ifht strømforsyning og antall watt.
    Når sinuskurven er som den er på en klasse A-forsterker, undrer jeg vel i grunnen om dette kan merkes som en eller annen form for "høyere gain" eller hva jeg skal kalle det for, sammenliknet med kl AB?
    Hadde jo vært morsomt å teste ut kl A (igjen), bare for å teste. Spiller vel sjelden grisehøyt, men innimellom kan det være kjekt å dra på litt....
    Hvis det blir snakk om å bortimot doble, til 100w kl A, da blir det gjerne også riiiimelig kostbart, uansett om forsterkeren heter MI eller noe annet.... Og hvis budsjettet må økes, kan en jo saktense også se på andre ting. Coda har jo en hel rekke produkter, både kl A og AB, slik også MI har. Og jeg er jo svært fornøyd som det er, med CS`en. Var jo fornøyd med MI7 og, men altså mer fornøyd nå.

    mvh
    Proffen
    Den Coda forsterkeren er jo også ganske så strømsterk. Om jeg ikke husker feil så er det 3000va trafo og 200watt kanal på den. Ville ikke byttet den uten å ha hørt først ihvertfall. Coda er også kraftig nok til å dra på ordentlig innimellom. Gitt at jeg er på linje med deg med hva som er å dra på, så vil jeg tro 60watt er litt lite.
    Har godt kjennskap til hva Coda Cs klarer på Sonus Faber Amati Homage . Og det er ganske mye krefter i den. Takler disse høyttalerne ganske greit.
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Coda CS yter 2x300 watt resten stemmer som du skriver carisma jeg har selv eid en CS var meget fornøyd med den ser de gir de nesten bort på torget.
    Har også hatt andre forsterkere ifra Coda jeg synes det er noe av det beste som blir produsert,når det gjelder MI så har jeg desverre ikke hørt noe av det.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.435
    Antall liker
    1.993
    Torget vurderinger
    8
    Igjen forskjell på klasse. Har hatt en Ml 22 klasse A 50W og en gedigen strømforsyning 45kg.
    Koblet opp Gato kl D idag med 250W 8ohm som dobler i 4ohm og ingen tvil om at det virkelig ble mere trykk i mine Ø icon
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Jeg var innom RM å hentet min Pass Lab forsterker og alt var iorden,åpnet den på verkstedet og han har brukt samme komponenter som i orginalen.
    Og lyden er Pass Lab den lyden og innmaten kjenner jeg godt til,det var kun vu meteret som ikke virket både RM og meg prøvde å få tak i et nytt,men det viste seg å være helt umulig å få tak.
    Så jeg må rose RM får å ha gjort en kjempejobb med forsterkeren,så nå har jeg nsten en helt ny Pass Lab x350.5.
    Så takk får den jobben RM det var også en stor jobb.
    Det var om torsdagen som var jeg hentet den,har ikke hatt tid til å skrive om den før nå har jo sittet å hørt på den hele veien.

    Ha en god kveld her inne
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.785
    Antall liker
    11.273
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Igjen forskjell på klasse. Har hatt en Ml 22 klasse A 50W og en gedigen strømforsyning 45kg.
    Koblet opp Gato kl D idag med 250W 8ohm som dobler i 4ohm og ingen tvil om at det virkelig ble mere trykk i mine Ø icon
    Du må skrive det samme i en Gato tråd om du forventer Likes :)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Igjen forskjell på klasse. Har hatt en Ml 22 klasse A 50W og en gedigen strømforsyning 45kg.
    Koblet opp Gato kl D idag med 250W 8ohm som dobler i 4ohm og ingen tvil om at det virkelig ble mere trykk i mine Ø icon
    Du må skrive det samme i en Gato tråd om du forventer Likes :)
    Selvfølgelig er det dårlig respons.. så fort han bruker over det MI forsterkern yter så vil han oppleve mer trykk, det gjelder jo hel frem til man har en så "kraftig" forsterker at høyttalerne destruerer seg selv. Rett meg hvis jeg tar feil :)

    Mvh Aleksander
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.648
    Antall liker
    4.094
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Ok, bare lurte.
    Har jo for så vidt kontroll på sinuskurven.
    Spørsmålet er jo om 60w kl A er nok til å drive f x mine Magnepaner (1.7) skikkelig, eller om jeg bør ha kraftigere saker.

    mvh
    Proffen
    For ordens skyld, jeg mente ikke å være uhøflig. Men, her er du faktisk inne på en av Malmins STORE spesialiteter, det at han selv (på kundens egne vegne) er opptatt av hva forsterkerne han lager skal brukes til, og med. Watt, er bare tall, snakker du amp og høyttaler med Malmin så er ordet watt en av de siste han bruker når han (om ønskelig) skreddersyr strømforsyning til høyttalerne de skal brukes til.

    Dette, mener jeg kanskje er MI sitt aller største fortrinn blant klodens mange forsterkere, et at kun norske MI og amerikanske Coda (PM Audio) som produsent som jeg (!) vet om som lurer på hva forsterkerne skal brukes til... Dvs. Coda er ferdig bygget, men i flere versjoner som langt på vei fanger opp hva de skal brukes til, mens Malmin om ønskelig skreddersyr dette til "millimeteren..."

    No offence taken!
    Har vel i grunnen fått et par gode svar av deg så langt. Helt klart at strømforsyningen er av større betydning enn antall watt. Samtidig kan antall watt gi en aldri så bitteliten pekepinn på krefter - da gjerne sammenholdt med størrelse på trafo.
    Hadde selv en MI7 tidligere, og for å si det sånn - overgangen fra den til Coda CS var stor; i CS`ens favør. Begge er kl AB, men CS har jo atskillig mer krefter å rutte med, både ifht strømforsyning og antall watt.
    Når sinuskurven er som den er på en klasse A-forsterker, undrer jeg vel i grunnen om dette kan merkes som en eller annen form for "høyere gain" eller hva jeg skal kalle det for, sammenliknet med kl AB?
    Hadde jo vært morsomt å teste ut kl A (igjen), bare for å teste. Spiller vel sjelden grisehøyt, men innimellom kan det være kjekt å dra på litt....
    Hvis det blir snakk om å bortimot doble, til 100w kl A, da blir det gjerne også riiiimelig kostbart, uansett om forsterkeren heter MI eller noe annet.... Og hvis budsjettet må økes, kan en jo saktense også se på andre ting. Coda har jo en hel rekke produkter, både kl A og AB, slik også MI har. Og jeg er jo svært fornøyd som det er, med CS`en. Var jo fornøyd med MI7 og, men altså mer fornøyd nå.

    mvh
    Proffen
    Den Coda forsterkeren er jo også ganske så strømsterk. Om jeg ikke husker feil så er det 3000va trafo og 200watt kanal på den. Ville ikke byttet den uten å ha hørt først ihvertfall. Coda er også kraftig nok til å dra på ordentlig innimellom. Gitt at jeg er på linje med deg med hva som er å dra på, så vil jeg tro 60watt er litt lite.
    Har godt kjennskap til hva Coda Cs klarer på Sonus Faber Amati Homage . Og det er ganske mye krefter i den. Takler disse høyttalerne ganske greit.
    Intressant iakttagelse om Coda, hade en Ts tidigare. Tyckte att den spelade bästa så länge det var klass A, blev lite vass när jag spelade riktigt högt.
    Men intresset för klass A var redan skapat, lyssnade på Pass Labs Xa60.8 vid ett flertal tillfällen och var nära ett köp. Det som avskräckte mig då var strömförbrukningen.
    Fick chansen att testa Pure Audio Reference 2 med 70 W klass A ett val jag inte ångrat.
    Reference 2 Class A Monoblock « pureaudio
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    TS har bare klasse a opp til 8watt så du kan jo umulig ha hørt så mye til det Figge,jeg har også hørt den synes den var bra når jeg spilte høyt også har mye å si va slags preamp og ht. du spiller med,sånn er det jo med alt.
    Rommet spiller jo også en vesentlig rolle.
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Det er grunnen til at jeg har lyst til å høre en MI klasse A det hadde vært moro å høre va den er istand til.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Det er grunnen til at jeg har lyst til å høre en MI klasse A det hadde vært moro å høre va den er istand til.
    Jeg prøver noe klasse A nå. Skulle ha lagt meg for lenge siden. Men klarer liksom ikke helt å komme meg ut av sofaen. Det er noe helt annet enn a/b . Mye mer behagelige stemmer osv. Mer luft(ja)i toppen. Strammere bass. Mye mer leken i toppen.
    Man får litt mer innsikt oppover i frekvensene. Skarptrommer slår skarpere/hardere/tydeligere. Selvom den er mer åpen oppover så oppfattes den fortsatt totalt sett mer behagelig.
    Jeg har noen problem områder i høye frekvenser øverst i mellomtonen, altså øret. Klasse A gjorde det mindre slitsomt og allikevel mer detaljert og med mer smekk . Bare for saks skyld. Begge, eller alle 3 faktisk. Er MI forsterkere.
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Det er grunnen til at jeg har lyst til å høre en MI klasse A det hadde vært moro å høre va den er istand til.
    Jeg prøver noe klasse A nå. Skulle ha lagt meg for lenge siden. Men klarer liksom ikke helt å komme meg ut av sofaen. Det er noe helt annet enn a/b . Mye mer behagelige stemmer osv. Mer luft(ja)i toppen. Strammere bass. Mye mer leken i toppen.
    Man får litt mer innsikt oppover i frekvensene. Skarptrommer slår skarpere/hardere/tydeligere. Selvom den er mer åpen oppover så oppfattes den fortsatt totalt sett mer behagelig.
    Jeg har noen problem områder i høye frekvenser øverst i mellomtonen, altså øret. Klasse A gjorde det mindre slitsomt og allikevel mer detaljert og med mer smekk . Bare for saks skyld. Begge, eller alle 3 faktisk. Er MI forsterkere.
    Ja jeg har eid noen Klasse A forsterkere i min tid med denne galskapen og det er bra,men det finnes også Klasse A/B som er på høyde med Klasse A også vis det er mulig så kunne jeg tatt meg en tur til deg å hørt på det.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Det er grunnen til at jeg har lyst til å høre en MI klasse A det hadde vært moro å høre va den er istand til.
    Jeg prøver noe klasse A nå. Skulle ha lagt meg for lenge siden. Men klarer liksom ikke helt å komme meg ut av sofaen. Det er noe helt annet enn a/b . Mye mer behagelige stemmer osv. Mer luft(ja)i toppen. Strammere bass. Mye mer leken i toppen.
    Man får litt mer innsikt oppover i frekvensene. Skarptrommer slår skarpere/hardere/tydeligere. Selvom den er mer åpen oppover så oppfattes den fortsatt totalt sett mer behagelig.
    Jeg har noen problem områder i høye frekvenser øverst i mellomtonen, altså øret. Klasse A gjorde det mindre slitsomt og allikevel mer detaljert og med mer smekk . Bare for saks skyld. Begge, eller alle 3 faktisk. Er MI forsterkere.
    Ja jeg har eid noen Klasse A forsterkere i min tid med denne galskapen og det er bra,men det finnes også Klasse A/B som er på høyde med Klasse A også vis det er mulig så kunne jeg tatt meg en tur til deg å hørt på det.
    Holder du til i Østfold? Jeg bor ikke så langt unna tusenfryd. Du får ta deg en tur. Kontakt meg på pm først. Så ordner vi det.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Jeg prøver noe klasse A nå. Skulle ha lagt meg for lenge siden. Men klarer liksom ikke helt å komme meg ut av sofaen. Det er noe helt annet enn a/b . Mye mer behagelige stemmer osv. Mer luft(ja)i toppen. Strammere bass. Mye mer leken i toppen.
    Man får litt mer innsikt oppover i frekvensene. Skarptrommer slår skarpere/hardere/tydeligere. Selvom den er mer åpen oppover så oppfattes den fortsatt totalt sett mer behagelig.
    Jeg har noen problem områder i høye frekvenser øverst i mellomtonen, altså øret. Klasse A gjorde det mindre slitsomt og allikevel mer detaljert og med mer smekk . Bare for saks skyld. Begge, eller alle 3 faktisk. Er MI forsterkere.
    Egentlig en veldig god beskrivelse på hvordan klasse A oppleves. Jeg legger til; STERKT vanedannende :)
    Også fordi du refererer til at de forskjellene du viser til, er lyttet til fra en og samme forsterkerprodusent.
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.648
    Antall liker
    4.094
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    TS har bare klasse a opp til 8watt så du kan jo umulig ha hørt så mye til det Figge,jeg har også hørt den synes den var bra når jeg spilte høyt også har mye å si va slags preamp og ht. du spiller med,sånn er det jo med alt.
    Rommet spiller jo også en vesentlig rolle.
    Så bra att du vet vad jag hört.:cool:
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Hei.

    Ja, som dere ser så har jeg fått lånt meg en klasse A forsterker. Vi snakker om MI17 balanserte monoblokker.
    Jeg har lenge lurt på hvordan klasse A fra MI låter. Nå er Mi17b egentlig en A-a/b forsterker. Den kjører gode deler av effekten i A.
    Den er solid bygget opp. Innvendig kan man se en koloss av 800va trafo. To kort med 6 Sanken 200watt transistorer hver. Og fete kondiser. 4pr kort/fase. Hver av de på 33.000uf(8stk totalt). Og dette må ganges med 2. Da det er monoblokker. De skal nå få bryne seg mot min MI18B. MI18B er vesentlig tyngre. Men bare ett kabinett.
    17b har totalt 100watt i 8 ohm. 18b er vel 200watt??.
    Jeg er en storforbruker av watt og var veldig spent på hvordan 17b ville hamle opp mot mine Focal Alto Utopia. Som har en litt vanskelig impedans. Relativt stor høyttaler med 11" i bassen. Spiller i skrivende en CD med Billie Eilish.
    Her er det enormt mye bass. Her må nok MI18B se seg slått. Det er mer bass som slår hardere og som er strammere. Og mye mer ro. Mye mer "stille"bakgrunn. Mer kontroll hele veien.
    Har spilt mye annet også. Men det som går igjen er "kontroll" uavhengig av hvilke frekvens områder vi snakker om. Alt låter heftigere når det skal det. Og roligere når det skal det. Kunne ha skrevet så mye mer. Men rådet mitt blir det samme.
    Prøv klasse A. Du vil ikke angre.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hei.

    Ja, som dere ser så har jeg fått lånt meg en klasse A forsterker. Vi snakker om MI17 balanserte monoblokker.
    Jeg har lenge lurt på hvordan klasse A fra MI låter. Nå er Mi17b egentlig en A-a/b forsterker. Den kjører gode deler av effekten i A.
    Den er solid bygget opp. Innvendig kan man se en koloss av 800va trafo. To kort med 6 Sanken 200watt transistorer hver. Og fete kondiser. 4pr kort/fase. Hver av de på 33.000uf(8stk totalt). Og dette må ganges med 2. Da det er monoblokker. De skal nå få bryne seg mot min MI18B. MI18B er vesentlig tyngre. Men bare ett kabinett.
    17b har totalt 100watt i 8 ohm. 18b er vel 200watt??.
    Jeg er en storforbruker av watt og var veldig spent på hvordan 17b ville hamle opp mot mine Focal Alto Utopia. Som har en litt vanskelig impedans. Relativt stor høyttaler med 11" i bassen. Spiller i skrivende en CD med Billie Eilish.
    Her er det enormt mye bass. Her må nok MI18B se seg slått. Det er mer bass som slår hardere og som er strammere. Og mye mer ro. Mye mer "stille"bakgrunn. Mer kontroll hele veien.
    Har spilt mye annet også. Men det som går igjen er "kontroll" uavhengig av hvilke frekvens områder vi snakker om. Alt låter heftigere når det skal det. Og roligere når det skal det. Kunne ha skrevet så mye mer. Men rådet mitt blir det samme.
    Prøv klasse A. Du vil ikke angre.
    Fanen.. lukter utlegg hehe...
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Hei.

    Ja, som dere ser så har jeg fått lånt meg en klasse A forsterker. Vi snakker om MI17 balanserte monoblokker.
    Jeg har lenge lurt på hvordan klasse A fra MI låter. Nå er Mi17b egentlig en A-a/b forsterker. Den kjører gode deler av effekten i A.
    Den er solid bygget opp. Innvendig kan man se en koloss av 800va trafo. To kort med 6 Sanken 200watt transistorer hver. Og fete kondiser. 4pr kort/fase. Hver av de på 33.000uf(8stk totalt). Og dette må ganges med 2. Da det er monoblokker. De skal nå få bryne seg mot min MI18B. MI18B er vesentlig tyngre. Men bare ett kabinett.
    17b har totalt 100watt i 8 ohm. 18b er vel 200watt??.
    Jeg er en storforbruker av watt og var veldig spent på hvordan 17b ville hamle opp mot mine Focal Alto Utopia. Som har en litt vanskelig impedans. Relativt stor høyttaler med 11" i bassen. Spiller i skrivende en CD med Billie Eilish.
    Her er det enormt mye bass. Her må nok MI18B se seg slått. Det er mer bass som slår hardere og som er strammere. Og mye mer ro. Mye mer "stille"bakgrunn. Mer kontroll hele veien.
    Har spilt mye annet også. Men det som går igjen er "kontroll" uavhengig av hvilke frekvens områder vi snakker om. Alt låter heftigere når det skal det. Og roligere når det skal det. Kunne ha skrevet så mye mer. Men rådet mitt blir det samme.
    Prøv klasse A. Du vil ikke angre.
    Fanen.. lukter utlegg hehe...
    MI18B har ikke blitt dårligere assa. Bare at MI17B kan oppleves som enda bedre. Og man kommer langt med den om man er redd man trenger mere krefter. Ikke sikkert man trenger det nemlig.
    Denne har helt klart mer kjøtt på beina, mer kropp osv som man sier[emoji106][emoji176]
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn