Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Hei noen forslag til en pre for MI10.1se ? Skal drive Klipsch La Scala!
    Synes MI 12 ble litt lys/spinkel på La Scala men det var med Mosfet så mulig det blir annerledes med 10.1 !
    Budsjett opp til ca 15tusen. Må være tyst noe som kan være problem på La scala.
    Sett at det bl.annet står en Conrad og en Mcintosh her inne.
    Fint med noen forslag/råd :)
    Hei!

    Såvidt eg hugser, så var din MI 12 ein MI 11 light.

    Prøv å få lånt ein fullblods MI 11 eller MI 16.

    Mvh Arild
    Jeg kan bare stille meg bak dette innspillet.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hei noen forslag til en pre for MI10.1se ? Skal drive Klipsch La Scala!
    Synes MI 12 ble litt lys/spinkel på La Scala men det var med Mosfet så mulig det blir annerledes med 10.1 !
    Budsjett opp til ca 15tusen. Må være tyst noe som kan være problem på La scala.
    Sett at det bl.annet står en Conrad og en Mcintosh her inne.
    Fint med noen forslag/råd :)
    Hei!

    Såvidt eg hugser, så var din MI 12 ein MI 11 light.

    Prøv å få lånt ein fullblods MI 11 eller MI 16.

    Mvh Arild
    Jeg kan bare stille meg bak dette innspillet.
    Ok da ser jeg ann :) Testet jo Mosfet på La scala og det ble noe tynt og hardt i toppen med MI12 men føler at 10.1 er en god match så det vil kanskje fungere bedre!
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Før du prøver noen ting som helst annet, bør du gi en fullblods MI-forforsterker sjansen, eddie1. Helst en med den nye digitale kontrollerløsningen.

    Som vi har nevnt flere ganger i denne tråden - forforsterkerne til Musical Innovation er fantastiske.

    Ingen vits i å gå over bekken etter vann.
     
    Sist redigert:

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Før du prøver noen ting som helst annet, bør du gi en fullblods MI-forforsterker sjansen, eddie1.

    Som vi har nevnt flere ganger i denne tråden - forforsterkerne til Musical Innovation er fantastiske.

    Ingen vits i å gå over bekken etter vann.
    Nei forstår den men når jeg testet Mi12 med Mosfet på La Scala så ble det noe lyst i tynt i toppen og jeg vet ikke om det var pre eller effekt sin skyld så kommer pris inn i bildet også :)
    Derfor lurte jeg litt på denne Welborne som er en rørpre og går for og være dønn tyst!
     

    gs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    235
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    En til her som sitter med M17 mono blokker. Er stor fornøyd. En klar oppgradering ifht 10.1 se.
    Høyst interessant !
    Tør du begi deg ut på en beskrivelse av MI17 og til forskjell fra MI10.1 ?
    Den mest umiddelbare endringen er mer krefter. Gir et bedre skyv og har mer tyngde nedover. Har en høyere oppløsning som gjør at her er det flere detaljer, de ulike elementene trer tydeligere frem. Merker også en større ro og om mulig en mer sort bakgrunn. Etter min smak en herlig formidler av musikken og musikkens sjel. Hører gjerne musikk i flere timer i strekk ingen tegn til lyttetretthet.
    Har balansert pre, men inntil videre ikke kilde. Men dette må testes nærmere skjønner jeg.
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    6.904
    Sted
    Kongsberg
    bambadoo
    Det er imponerende. Sgs. null påvirkning fra strømnettet og jordingsproblematikk. (50/100hz)
    En "strømrenser" har nok veldig lite påvirkning i slike tilfeller :)

    Bra konstruksjon. Slik "hi end" psu skal være.

    Hvilket måleutstyr bruker du og er det tilkoblet noen last?​
    Jeg bruker en Rohde & Schwarz Audio Analalyser. Et herlig instrument som gir mulighet til svært nøyaktige målinger.

    Screen Shot 03-04-15 at 04.15 PM.PNG


    På bildene jeg har postet er lasten 200k.

    Angående strømrensing er jeg helt enig. På skikkelige produkter bør dette være unødvendig. Jeg har ingen strømrensing tilkoblet ved disse målingene. Jeg har gjort noen uhøytidelige tester med et billig og støyende Kinaprodusert switchmode power supply koblet i samme strømuttak som MI 13 men støygulvet er helt upåvirket helt opp til 400kHz.
    Hvis man kikker oppi en MI-13 så ser man også at strømforsyningen er av den solide typen for å si det sånn.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hei noen som vet hvordan denne lyder med 10.1 kontra Mi11/12 ?
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Før du prøver noen ting som helst annet, bør du gi en fullblods MI-forforsterker sjansen, eddie1.

    Som vi har nevnt flere ganger i denne tråden - forforsterkerne til Musical Innovation er fantastiske.

    Ingen vits i å gå over bekken etter vann.
    Nei forstår den men når jeg testet Mi12 med Mosfet på La Scala så ble det noe lyst i tynt i toppen og jeg vet ikke om det var pre eller effekt sin skyld så kommer pris inn i bildet også :)
    Derfor lurte jeg litt på denne Welborne som er en rørpre og går for og være dønn tyst!
    Om du insisterer på å bruke en rørbasert forforsterker, vet jeg Håkon Rognlien har snakket varmt om å bruke slike fortrinn med MI-effekttrinn. Det er imidlertid viktig å huske at Håkon uttalte dette før MI11 kom på banen. Her er en test av MI11/MI10.1, skrevet av samme mann. Om jeg ikke tar helt feil eier Håkon Rognlien nå en MI11 selv.

    MI11-Mi10.1_Side_1.jpg
    MI11-Mi10.1_Side_2.jpg
    MI11-Mi10.1_Side_3.jpg
     
    Sist redigert:

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    MI 15, MI18, SoundLab, ett glass rødvin og Phil Woods essensials er jammen herlig på en fredag aften. Nå går alle kabinetter på gummisåler også, men det gjør ikke musikken. Herlig! :)
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.798
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    MI 15, MI18, SoundLab, ett glass rødvin og Phil Woods essensials er jammen herlig på en fredag aften. Nå går alle kabinetter på gummisåler også, men det gjør ikke musikken. Herlig! :)
    Hei Fadrese

    Det er faktisk imponerende at du kan leve med 1stk MI-18(rimligste Musical Innovation effektforsterker
    på 70W i kl B) til og drive dine Soundlab elektrostater.
    Dette forteller alt om MI!!
    Dine Soundlab elektrostater er ikke akkurat verdens enkleste kapasative last for en forsterker.
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Det er som vanlig en stor strømforsyning i MI produktene, så de klarer lett store belastninger selv om oppgitt effekt er relativt liten.
    Har selv klart meg fint med "små" MI forsterkere.
    Gleder meg nå bare til å få MI-13/MI-17 tilbake fra justering. :)
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.798
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    MI 15, MI18, SoundLab, ett glass rødvin og Phil Woods essensials er jammen herlig på en fredag aften. Nå går alle kabinetter på gummisåler også, men det gjør ikke musikken. Herlig! :)
    MI 15, MI18, SoundLab, ett glass rødvin og Phil Woods essensials er jammen herlig på en fredag aften. Nå går alle kabinetter på gummisåler også, men det gjør ikke musikken. Herlig! :)
    Hei Fadrese

    Det er faktisk imponerende at du kan leve med 1stk MI-18(rimligste Musical Innovation effektforsterker
    på 70W i kl B) til og drive dine Soundlab elektrostater.
    Dette forteller alt om MI!!
    Dine Soundlab elektrostater er ikke akkurat verdens enkleste kapasative last for en forsterker.

    Jeg beklager, men her dreit jeg på draget.
    Fikk PM, og der stod det at du har MI-15 balansert og videre to stk MI-18
    med en effekt på ca 250W i 8 Ohm.(kl B)
    Da er det forstålig at dine Soundlab elektrostater "synger".
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.798
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Det er som vanlig en stor strømforsyning i MI produktene, så de klarer lett store belastninger selv om oppgitt effekt er relativt liten.
    Har selv klart meg fint med "små" MI forsterkere.
    Gleder meg nå bare til å få MI-13/MI-17 tilbake fra justering. :)
    Hei Soojonny

    Når du har 2stk brokoblede MI-17, har du faktisk 50W i kl A og 100W i kl B.
    Det er ikke så lite, hverken i form av varme eller effekt😄
    Disse vil spille kanonbra med MI-13.

    Dette er pt. det beste fra Hokksund Gratulerer!!

    Hva med høyttalere og signalkilder?(hva med å kjøpe mine høyttalere?)
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    MI 15, MI18, SoundLab, ett glass rødvin og Phil Woods essensials er jammen herlig på en fredag aften. Nå går alle kabinetter på gummisåler også, men det gjør ikke musikken. Herlig! :)
    Jeg beklager, men her dreit jeg på draget.
    Fikk PM, og der stod det at du har MI-15 balansert og videre to stk MI-18
    med en effekt på ca 250W i 8 Ohm.(kl B)
    Da er det forstålig at dine Soundlab elektrostater "synger".
    Heisann Puristen. Kan ikke bli rett hver gang vøtt. Neida, krefter nok. Etter julebord diskusjoner har jeg foretatt en midlertidig demping av kabinetter og ryddet i kabelsalaten. Også tatt vekk noe demping og stokket litt om på møbleringen. Til sammen har det gitt ett betydelig klarere lydbilde. Det var ikke ille før heller, men MI oppsettet blir bedre og bedre. Lurer litt på hva MI 17/13 kan gjøre så mye bedre egentlig. :cool:
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Hei.
    Da har jeg hatt mitt første møte med et MI-produkt, nærmere bestemt en mosfet effektforsterker på 2*160w og 2 ringkjernetrafoer på 500VA hver.
    Ble et interessant møte. Og fremfor alt positivt.
    Så blir spørsmålet; hvis man skulle finne på å hive seg på MI-bølgen, hva bør man se nærmere på av effektforsterkere, gitt at man i dagens situasjon opererer med et par Gradient Revolution høyttalere? Vil jo kanskje tro at de minste variantene kan bli litt puslete mtp å drive Gradientene, som vokser med oppgaven når man pøser på med forsterkermuskler..... Noen tips til hva man bør være på utkikk etter?

    mvh
    Proffen
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Mosfet er absolutt en god forsterker. Og undervurdert, av en eller annen merkelig grunn.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Mosfet er absolutt en god forsterker. Og undervurdert, av en eller annen merkelig grunn.
    Hvor god, sammenliknet med f x noen av de kraftigere kl A-forsterkerne fra samme mann?

    mvh
    Proffen
    Jeg har som kjent en MI 10.1 SE på 25w Kl. A. Klangsignaturen på Mosfet er mørkere, og noe fyldigere enn på MI 10.1 SE. Mosfet har også mer strømressurser tilgjengelig hvis man liker å dra på, og ikke så begrenset hvis det blir "feskardesco" i stua. Jeg har helt klart sansen for Mosfet, og kunne godt levd med den.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Men det hadde gjerne funket med 60 eller 80 kl A-watt og? ;-)
    Men de er gjerne sjelden til salgs brukt...

    Mvh
    Proffen
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Mosfet er absolutt en god forsterker. Og undervurdert, av en eller annen merkelig grunn.
    Hvor god, sammenliknet med f x noen av de kraftigere kl A-forsterkerne fra samme mann?

    mvh
    Proffen
    Jeg har som kjent en MI 10.1 SE på 25w Kl. A. Klangsignaturen på Mosfet er mørkere, og noe fyldigere enn på MI 10.1 SE. Mosfet har også mer strømressurser tilgjengelig hvis man liker å dra på, og ikke så begrenset hvis det blir "feskardesco" i stua. Jeg har helt klart sansen for Mosfet, og kunne godt levd med den.
    Stikk motsatt opplevelse her igår! På Klipsch så føler jeg 10.1se spiller langt fyldigere enn Mosfet :/
     

    Bånnulka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.01.2010
    Innlegg
    447
    Antall liker
    114
    Sted
    Halden
    Hei noen forslag til en pre for MI10.1se ? Skal drive Klipsch La Scala!
    Synes MI 12 ble litt lys/spinkel på La Scala men det var med Mosfet så mulig det blir annerledes med 10.1 !
    Budsjett opp til ca 15tusen. Må være tyst noe som kan være problem på La scala.
    Sett at det bl.annet står en Conrad og en Mcintosh her inne.
    Fint med noen forslag/råd :)
    Få deg en Sugden ia4 så får du made inn heaven på disse La scala. Finns ikke bedre Eddie.

    Roar:cool:
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Nå er nyfikenheten pirret...
    Har forsøkt å bli litt klokere mht produktspecs, og ut fra det jeg kan lese meg frem til, er det vel strengt tatt MI 9 og 9.1 som virker mest interessante.
    Hvordan er disse, sammenliknet med Mosfettrinnet?
    Opplevde som sagt Mosfettrinnet som rimelig potent, men klasse A er nå engang klasse A, så spørs det på hvor mye av signaturen som er felles i de ulike forsterkerne.

    mvh
    Proffen
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Nå er nyfikenheten pirret...
    Har forsøkt å bli litt klokere mht produktspecs, og ut fra det jeg kan lese meg frem til, er det vel strengt tatt MI 9 og 9.1 som virker mest interessante.
    Hvordan er disse, sammenliknet med Mosfettrinnet?
    Opplevde som sagt Mosfettrinnet som rimelig potent, men klasse A er nå engang klasse A, så spørs det på hvor mye av signaturen som er felles i de ulike forsterkerne.

    mvh
    Proffen
    Jeg opplever 10.1se klasse A 25W som fyldigere og varmere i lyden kontra Mosfet men ser andre mener det motsatte!
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.973
    Antall liker
    1.833
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Nå er nyfikenheten pirret...
    Har forsøkt å bli litt klokere mht produktspecs, og ut fra det jeg kan lese meg frem til, er det vel strengt tatt MI 9 og 9.1 som virker mest interessante.
    Hvordan er disse, sammenliknet med Mosfettrinnet?
    Opplevde som sagt Mosfettrinnet som rimelig potent, men klasse A er nå engang klasse A, så spørs det på hvor mye av signaturen som er felles i de ulike forsterkerne.

    mvh
    Proffen
    MI Mosfet er et kupp av en forsterker, til nesten ingen penger. Men den må se seg overgått av MI 9, og spesielt MI 9.1. På samtlige parametre, imho. Jeg spiller mest på 9.1. Den har et fundament av en annen verden, med stålkontroll nedover. Den spiller arrogant uanstrengt. Overgår Mosfeten klart her. Jeg er egentlig et basshue, og bassen skal være kontant og kontrollert!

    Når det gjelder mellomtone og diskant, så er Mosfet og 9.1 begge åpne og oppløste, og heller mot det varme. Også på disse punktene vinner 9.1. Etter min mening. Med sin flotte oppløsning gir 9.1 en åpenhet, luftighet og gjennomsiktighet som er besnærende. Og sterkt vanedannende.

    Mine høyttalere er middels tungdrevne, rundt 88-90 dB/W/m. Da er det godt å vite at 9.1 har en overdimensjonert strømforsyning, med 2 x 650VA trafoer, og en kondensatorbank på 376.000(!) uF. Dette bidrar helt sikkert til den uanstrengte mektigheten.

    MI 9.1 er tre ganger så dyr som Mosfet'en. Men jeg har aldri angret en dag på oppgraderingen! :)

    MI_9_1_Org.JPG


    Mvh Salty
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    MI 10.1 SE har ikke helt den formørkede koselige lyden Mosfet har, jeg oppfatter 10.1 SE å ha en klarere klangsignatur og en annen oppløsning. Mosfet er "tyngre" i lydbildet.

    Men det kan jo godt hende at ulike høyttalere med forskjellige impedans og ulike bestykning kan påvirke dette. Det er litt som å gjette på været.
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Nå er nyfikenheten pirret...
    Har forsøkt å bli litt klokere mht produktspecs, og ut fra det jeg kan lese meg frem til, er det vel strengt tatt MI 9 og 9.1 som virker mest interessante.
    Hvordan er disse, sammenliknet med Mosfettrinnet?
    Opplevde som sagt Mosfettrinnet som rimelig potent, men klasse A er nå engang klasse A, så spørs det på hvor mye av signaturen som er felles i de ulike forsterkerne.

    mvh
    Proffen
    MI Mosfet er et kupp av en forsterker, til nesten ingen penger. Men den må se seg overgått av MI 9, og spesielt MI 9.1. På samtlige parametre, imho. Jeg spiller mest på 9.1. Den har et fundament av en annen verden, med stålkontroll nedover. Den spiller arrogant uanstrengt. Overgår Mosfeten klart her. Jeg er egentlig et basshue, og bassen skal være kontant og kontrollert!

    Når det gjelder mellomtone og diskant, så er Mosfet og 9.1 begge åpne og oppløste, og heller mot det varme. Også på disse punktene vinner 9.1. Etter min mening. Med sin flotte oppløsning gir 9.1 en åpenhet, luftighet og gjennomsiktighet som er besnærende. Og sterkt vanedannende.

    Mine høyttalere er middels tungdrevne, rundt 88-90 dB/W/m. Da er det godt å vite at 9.1 har en overdimensjonert strømforsyning, med 2 x 650VA trafoer, og en kondensatorbank på 376.000(!) uF. Dette bidrar helt sikkert til den uanstrengte mektigheten.

    MI 9.1 er tre ganger så dyr som Mosfet'en. Men jeg har aldri angret en dag på oppgraderingen! :)

    Vis vedlegget 310256

    Mvh Salty
    Det samsvarer med min erfaring med MI9.1, Salty.

    Det er en usedvanlig oppløst forsterker med stålkontroll.

    Musical Innovation MI9.1 kan jeg ikke huske å ha sett på bruktmarkedet, etter at jeg kjøpte mitt eksemplar fra Petre.

    Det sier vel litt om kvaliteten til denne effektforsterkeren. Har man kjøpt en, er det vanskelig å selge den fra seg igjen.
     

    RP

    Medlem
    Ble medlem
    13.05.2005
    Innlegg
    44
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    2
    Nå er det laget litt forskjellige Mi8Ex.Men hvis du tenker på den som er annonsert her på sentralen,så er det en A/B på 200 watt.Blir litt varm ja, men på ingen måte som en kl A.
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Det er som vanlig en stor strømforsyning i MI produktene, så de klarer lett store belastninger selv om oppgitt effekt er relativt liten.
    Har selv klart meg fint med "små" MI forsterkere.
    Gleder meg nå bare til å få MI-13/MI-17 tilbake fra justering. :)
    Hei Soojonny

    Når du har 2stk brokoblede MI-17, har du faktisk 50W i kl A og 100W i kl B.
    Det er ikke så lite, hverken i form av varme eller effekt😄
    Disse vil spille kanonbra med MI-13.

    Dette er pt. det beste fra Hokksund Gratulerer!!

    Hva med høyttalere og signalkilder?(hva med å kjøpe mine høyttalere?)
    Hei.
    Nå er det ikke aktuelt å bytte ut høyttalere med det første etter investeringen i MI-13, men har vært inne på tanken.
    Har nå Dynaudio Special 25 som gir nok lyd i liten leilighet.
    Ellers er kilden nå bare Apple, men D/A konverteren er på vei fra Hokksund med nytt balansert analog kort.
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Det er som vanlig en stor strømforsyning i MI produktene, så de klarer lett store belastninger selv om oppgitt effekt er relativt liten.
    Har selv klart meg fint med "små" MI forsterkere.
    Gleder meg nå bare til å få MI-13/MI-17 tilbake fra justering. :)
    Hei Soojonny

    Når du har 2stk brokoblede MI-17, har du faktisk 50W i kl A og 100W i kl B.
    Det er ikke så lite, hverken i form av varme eller effekt������
    Disse vil spille kanonbra med MI-13.

    Dette er pt. det beste fra Hokksund Gratulerer!!

    Hva med høyttalere og signalkilder?(hva med å kjøpe mine høyttalere?)
    Hei.
    Nå er det ikke aktuelt å bytte ut høyttalere med det første etter investeringen i MI-13, men har vært inne på tanken.
    Har nå Dynaudio Special 25 som gir nok lyd i liten leilighet.
    Ellers er kilden nå bare Apple, men D/A konverteren er på vei fra Hokksund med nytt balansert analog kort.
    Har et par Dynaudio Special One`s selv. Fantastiske høyttalere!
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Dynaudio syntes jeg har flott lyd, men de krever sitt av forsterkeren. Spesielt de gamle modellene, men når de våkner kan de sette mange nye konstruksjoner til veggs.
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Nå er det laget litt forskjellige Mi8Ex.Men hvis du tenker på den som er annonsert her på sentralen,så er det en A/B på 200 watt.Blir litt varm ja, men på ingen måte som en kl A.
    Kan antakelig sammenliknes med min MI 18 selv om den er balansert. Den er akkurat påskrudd og står og varmer opp. En svært kompetent sluttforsterker med solid bunn og etter min smak supert lydbilde. :)
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Nå er nyfikenheten pirret...
    Har forsøkt å bli litt klokere mht produktspecs, og ut fra det jeg kan lese meg frem til, er det vel strengt tatt MI 9 og 9.1 som virker mest interessante.
    Hvordan er disse, sammenliknet med Mosfettrinnet?
    Opplevde som sagt Mosfettrinnet som rimelig potent, men klasse A er nå engang klasse A, så spørs det på hvor mye av signaturen som er felles i de ulike forsterkerne.

    mvh
    Proffen
    Jeg opplever 10.1se klasse A 25W som fyldigere og varmere i lyden kontra Mosfet men ser andre mener det motsatte!
    Hvordan opplever du ellers oppløsningen oppover i frekvensene?
    Hvor lettdrevne høyttalere kreves det at man har for å kjøre med en slik forsterker?

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Nå er nyfikenheten pirret...
    Har forsøkt å bli litt klokere mht produktspecs, og ut fra det jeg kan lese meg frem til, er det vel strengt tatt MI 9 og 9.1 som virker mest interessante.
    Hvordan er disse, sammenliknet med Mosfettrinnet?
    Opplevde som sagt Mosfettrinnet som rimelig potent, men klasse A er nå engang klasse A, så spørs det på hvor mye av signaturen som er felles i de ulike forsterkerne.

    mvh
    Proffen
    Jeg opplever 10.1se klasse A 25W som fyldigere og varmere i lyden kontra Mosfet men ser andre mener det motsatte!
    Hvordan opplever du ellers oppløsningen oppover i frekvensene?
    Hvor lettdrevne høyttalere kreves det at man har for å kjøre med en slik forsterker?

    mvh
    Proffen
    ----bump-----

    mvh
    Proffen
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.798
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Nå er nyfikenheten pirret...
    Har forsøkt å bli litt klokere mht produktspecs, og ut fra det jeg kan lese meg frem til, er det vel strengt tatt MI 9 og 9.1 som virker mest interessante.
    Hvordan er disse, sammenliknet med Mosfettrinnet?
    Opplevde som sagt Mosfettrinnet som rimelig potent, men klasse A er nå engang klasse A, så spørs det på hvor mye av signaturen som er felles i de ulike forsterkerne.

    mvh
    Proffen
    Jeg opplever 10.1se klasse A 25W som fyldigere og varmere i lyden kontra Mosfet men ser andre mener det motsatte!
    Hvordan opplever du ellers oppløsningen oppover i frekvensene?
    Hvor lettdrevne høyttalere kreves det at man har for å kjøre med en slik forsterker?

    mvh
    Proffen
    ----bump-----

    mvh
    Proffen
    Hei Proffen

    MI-8 EX er en kl AB forsterker på 2x200W(noen få watt i kl A)
    Denne låter nærmere kl A forsterkerne enn Mosfet forsterkeren.
    MI-8 er også rimelig strømsterk 200 watter som har MI- lyden i seg.
    Den kan trekke vansklige høyttalerlaster som Mosfet ikke kan.

    Mvh
    puristen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn