Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    De fleste MI-effektforsterkere har en utgangsimpedanse på 50 000Ohm.

    Min MI9.1 har en dempefaktor på ca 70.
     
    Sist redigert:

    equilibrium

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2010
    Innlegg
    928
    Antall liker
    609
    Sted
    Østenfor sol og vestenfor måne
    Torget vurderinger
    3
    Hei.

    Sitter så smått og vurderer å bytte monoblokker for drift av woofere i en dipol. MI kan jo være en kandidat her. Noen hete tips? Voksen dempefaktor er ikke forkastelig.
    Først må man vel spørre om du vil ha en balansert, eller ubalansert effektforsterker?
    Det er i grunn ikke så nøye. Balansert ut fra Groundsound, men har overgangskabler.
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Hei.

    Sitter så smått og vurderer å bytte monoblokker for drift av woofere i en dipol. MI kan jo være en kandidat her. Noen hete tips? Voksen dempefaktor er ikke forkastelig.
    Først må man vel spørre om du vil ha en balansert, eller ubalansert effektforsterker?
    Det er i grunn ikke så nøye. Balansert ut fra Groundsound, men har overgangskabler.
    Jeg vil tro at dette er det beste alternativet?

    MI 18 Balanced
     

    Fredrik.J

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2011
    Innlegg
    260
    Antall liker
    134
    Torget vurderinger
    27
    Utgangsimpedanse på 50k ohm, vil jo tilsvare en dempingsfaktor på 0. Det må være inngangsimpedansen du snakker om.

    Ellers stemmer det vel at 9.1 har dempingsfaktor på ca 70 i 8 ohm ja (ikke db).

    HEL her inne har en del erfaring med basselementer i dipoler og forsterkere med forskjellig dempingsfaktor på disse. Husk også at dempingsfaktor halveres ved halvering av impedans.
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    De fleste MI-effektforsterkere har en utgangsimpedanse på 50 000Ohm.

    Min MI9.1 har en dempefaktor på ca 70dB.
    Var du på det mye omtalte "julebordet" eller har du bare snublet over tastaturet?
    Snublet ikke, men blandet rett og slett inngangsimpedanse og utgangsimpedanse i farten.

    Det endelige beviset på at menn ikke duger på multitasking. :p
     

    equilibrium

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2010
    Innlegg
    928
    Antall liker
    609
    Sted
    Østenfor sol og vestenfor måne
    Torget vurderinger
    3
    En dempningsfaktor på 70 tilsvarer ca 37 db om jeg ikke tar mye feil.

    Ikke at jeg opplever dempningsfaktor som et problem med noen av dagens konstruksjoner, men da disse kun skal drive woofere, så er det vel en slags konsensus om at god dempningsfaktor i alle fall ikke drar ned kvaliteten.
    Har vurdert Job 250 og Holton, men det er jo hyggelig å støtte lokale produsenter.

    Selges MI18 i separate kabinetter?
     
    Sist redigert:

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.448
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Har inntrykk av at MI generelt har relativt lav dempefaktor, stor sett i 60-80 området i 8 ohm? Eller finnes det "unntak"?

    Det har jo sin naturlige forklaring. Klasse A og lite/ingen feedback gir naturligvis lav dempingsfaktor.
    Vil tro MI Mosfet vil ha en del høyere dempingsfaktor?

    Brukte min MI 9.1 som "stand-in" sub-forsterker til hornsubbene før jeg fikk en dedikert forsterker til formålet.
    Det var ikke noe å si på resultatet, men bruker nå en superbillig AODA MA 200 brokoblet, og den fungerer utmerket. :)

    Cbarth
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    En dempningsfaktor på 70 tilsvarer ca 37 db om jeg ikke tar mye feil.

    Ikke at jeg opplever dempningsfaktor som et problem med noen av dagens konstruksjoner, men da disse kun skal drive woofere, så er det vel en slags konsensus om at god dempningsfaktor i alle fall ikke drar ned kvaliteten.
    Har vurdert Job 250 og Holton, men det er jo hyggelig å støtte lokale produsenter.

    Selges MI18 i separate kabinetter?
    Jeg er overbevist om at RM bygger MI18, som monoblokker, om du ønsker det. Forsterkeren er allerede "dual mono", altså med separat strømforsyning til hver kanal.
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.448
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    En dempningsfaktor på 70 tilsvarer ca 37 db om jeg ikke tar mye feil.

    Ikke at jeg opplever dempningsfaktor som et problem med noen av dagens konstruksjoner, men da disse kun skal drive woofere, så er det vel en slags konsensus om at god dempningsfaktor i alle fall ikke drar ned kvaliteten.
    Har vurdert Job 250 og Holton, men det er jo hyggelig å støtte lokale produsenter.

    Selges MI18 i separate kabinetter?

    Jeg vet ikke hvor høyt du deler disse bassene, men hvis ikke de går et stykke opp i mellomtonen er det vel litt overkill å kjøre en high-end hifi forstterker til dette formålet?
    Var det meg så ville jeg kjøpt noe røslige "PA-greier" med konvensjonell strømforsyning og kl. AB.

    Cbarth
     

    equilibrium

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2010
    Innlegg
    928
    Antall liker
    609
    Sted
    Østenfor sol og vestenfor måne
    Torget vurderinger
    3
    Sant, men overkill er jo nærmest obligatorisk i denne hobbyen :) Delefrekvensen er ikke satt enda, da jeg fremdeles forsker på endelig baffeldesign, men jeg antar noe rundt 200, delt opp mot et bredbåndselement. Men nå skal ikke jeg drodle denne vennetråden over i min verden, ønsket bare tips fra dere som kjenner disse produktene :)
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Sant, men overkill er jo nærmest obligatorisk i denne hobbyen :) Delefrekvensen er ikke satt enda, da jeg fremdeles forsker på endelig baffeldesign, men jeg antar noe rundt 200, delt opp mot et bredbåndselement. Men nå skal ikke jeg drodle denne vennetråden over i min verden, ønsket bare tips fra dere som kjenner disse produktene :)
    Skulle til å spørre jeg også, ja.

    Hva er galt med overkill? :cool:
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Ulv i fåreklær

    Snublet over denne annonsen på Finn.no:

    FINN.no - Mulighetenes marked

    I følge teksten er dette en Roar Malmin-kreasjon i et Dynamic Precision-kabinett på 2x250 watt.

    Drar noen kjensel på "barnet"??

    Skjermbilde 2015-02-22 kl. 21.26.03.jpg
    Skjermbilde 2015-02-22 kl. 21.25.37.jpg
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle MI venner

    Jeg ønsker bare og informere dere om at jeg har 2 par høyttalere til salgs pt.
    Det ene paret er Focal Diva Utopia BE, det andre paret er også Focal.
    Focal Scala Utopia i sort pianolakk.
    Intresserte bes ta kontakt på PM.
    De legges etterhvert ut på finn.no

    Takk for meg
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Er på utkikk etter MI forforsterker selv, men det jammen ikke mange ute i markedet. Regner med at de er så gode at det vondt å kvitte seg med godsakene. Står antakelig som backup i årevis. At jeg ser etter en balansert en gjør nok ikke saken lettere. :p
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    913
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Balanserte MI pre-amps!

    Er på utkikk etter MI forforsterker selv, men det jammen ikke mange ute i markedet. Regner med at de er så gode at det vondt å kvitte seg med godsakene. Står antakelig som backup i årevis. At jeg ser etter en balansert en gjør nok ikke saken lettere. :p
    Då er det MI 12/12.1 eller MI 13 du skal ha. Førstnevnte fins det ei lita håndfull av - sistnevnte er like sjelden som fugletenner...

    Men lykke til! Dei er verdt innsatsen!

    mvh Arild :)

    Edit: Det fins også eit par balanserte spesialversjonar av MI 15, så vær også obs på disse!
    DS
     
    Sist redigert:

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Då er det MI 12/12.1 eller MI 13 du skal ha. Førstnevnte fins det ei lita håndfull av - sistnevnte er like sjelden som fugletenner...

    Men lykke til! Dei er verdt innsatsen!

    mvh Arild :)

    Edit: Det fins også eit par balanserte spesialversjonar av MI 15, så vær også obs på disse!
    DS
    Ja, det er nok ikke mange ute så får bare holde øynene åpne. :)
    Mvh FrankA
     
    Sist redigert:

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Da ble det tur til Hokksund gitt. En fattigmanns pre; MI 15 balansert! An offer I could'nt refuse. :) Den står til oppvarming og låter vesentlig bedre definert enn den forrige løsningen rett fra Bel Canto dac'en før den er varm. O Lykke! Herlig. :):):)

    2015-02-27 22.19.00.jpg
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Da ble det tur til Hokksund gitt. En fattigmanns pre; MI 15 balansert! An offer I could'nt refuse. :) Den står til oppvarming og låter vesentlig bedre definert enn den forrige løsningen rett fra Bel Canto dac'en før den er varm. O Lykke! Herlig. :):):)

    Vis vedlegget 308232
    "Noen" er i ferd med å lære på kroppen (Les: ørene) hva en MI-forforsterker kan gjøre for helheten.

    Det er en god lærdom.

    Etter å ha hatt MI-forforsterkere i hus i et par år, har jeg kommet frem til at forforsterkeren kanskje er det viktigste leddet i min HIFI-kjede.

    Du er forresten ikke den eneste som koser seg med husalteret i dag. Jeg har lenge spilt på tvers av mitt lytterrom, som strengt tatt er i minste laget for mine Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand. Så fikk jeg lyst til å prøve å spille på langs, og har nå kommet frem til et høyttaleroppsett som kombinerer en fantastisk gjennomsiktighet med en deilig skarphet i stereobildet.

    For å sitere en klok, engasjert og kjent mann i disse kretser: "Det er lykke det!"

    Skjermbilde 2015-02-27 kl. 22.40.11.jpg
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Da ble det tur til Hokksund gitt. En fattigmanns pre; MI 15 balansert! An offer I could'nt refuse. :) Den står til oppvarming og låter vesentlig bedre definert enn den forrige løsningen rett fra Bel Canto dac'en før den er varm. O Lykke! Herlig. :):):)

    Vis vedlegget 308232
    Den låter fint den der selv om det er en "fattigmannsutgave"
    Den inneholder alle de rette delene, men har begrenset med inn og utganger.
    Det er forresten min gamle du fikk tak i der godt å se den blir tatt vare på :)
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Da ble det tur til Hokksund gitt. En fattigmanns pre; MI 15 balansert! An offer I could'nt refuse. :) Den står til oppvarming og låter vesentlig bedre definert enn den forrige løsningen rett fra Bel Canto dac'en før den er varm. O Lykke! Herlig. :):):)

    Vis vedlegget 308232
    "Noen" er i ferd med å lære på kroppen (Les: ørene) hva en MI-forforsterker kan gjøre for helheten.

    Det er en god lærdom.

    Etter å ha hatt MI-forforsterkere i hus i et par år, har jeg kommet frem til at forforsterkeren kanskje er det viktigste leddet i min HIFI-kjede.
    Ikke tvil om at denne delen av kjeden er svært kritisk for et godt sluttresultat. At forforsterker/sluttforsterker er så bra som mulig er vesentlig viktigere enn alle andre komponenter. Som du sier så er forforsterkeren før i kjeden og sannsynligvis mer kritisk enn det som kommer etter.

    Du er forresten ikke den eneste som koser seg med husalteret i dag. Jeg har lenge spilt på tvers av mitt lytterrom, som strengt tatt er i minste laget for mine Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand. Så fikk jeg lyst til å prøve å spille på langs, og har nå kommet frem til et høyttaleroppsett som kombinerer en fantastisk gjennomsiktighet med en deilig skarphet i stereobildet.

    For å sitere en klok, engasjert og kjent mann i disse kretser: "Det er lykke det!"

    Vis vedlegget 308234
    Jeg spiller også på tvers og kunne tenkt meg å snu oppsettet på langs. Hadde det til å begynne med, men fikk da sovesofaen for overnattingsgjester mellom høyttalerne pga en dør på den andre kortveggen. Det ble et veldig usosialt oppsett med kun en lyttestol. Det låter bra på tvers på moderate til middels nivåer, hvis jeg drar på litt har jeg noen sjenerende resonansfrekvenser i mellomregisteret. Sønn min og jeg har lurt på om vi begge har en skade i venstre øre, emn tror nok ikke det. ;) Bassen er tight, men aner et bakteppe jeg også gjerne skulle utlignet. En pipestokk gjør sitt. Soundlab hybridene spiller i kombi med MI utrolig flott og uanstrengt. To monoblokker kan gjøre det mulig å snu på langs slik at jeg sitter vendt mot døren, men det er jo ikke gratis. :cool: Så lange høyttalerkabler synes jeg ikke noe om.
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Da ble det tur til Hokksund gitt. En fattigmanns pre; MI 15 balansert! An offer I could'nt refuse. :) Den står til oppvarming og låter vesentlig bedre definert enn den forrige løsningen rett fra Bel Canto dac'en før den er varm. O Lykke! Herlig. :):):)

    Vis vedlegget 308232
    Den låter fint den der selv om det er en "fattigmannsutgave"
    Den inneholder alle de rette delene, men har begrenset med inn og utganger.
    Det er forresten min gamle du fikk tak i der godt å se den blir tatt vare på :)
    Ikke tvil om at dette er en pre av meget høy klasse. Spiller helt uanstrengt og tegner som jeg opplever det, et fantastisk stereobilde. DAC'en min har så mange innganger, til og med en analog, at innganger pt. ikke er noe problem. Den kommer til å bli tatt godt vare på Soojonny. :) Lurer på om du har sølt litt majones på fronten. ;) Den har en skygge. Er litt blåsprit på en fille løsningen?
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei Fandrese

    Signalkilder som kobles foran for og sluttrinn er dessverre ikke mindre viktige.
    For og evaluere hvor god pre og power du har, bør man ha "skikkelige" signalkilder
    og høyttalere med bra oppløsning, for ikke og snakke om kontroll på akustikk/strøm
    og vibrasjonsdemping.

    Lykke til!
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Da ble det tur til Hokksund gitt. En fattigmanns pre; MI 15 balansert! An offer I could'nt refuse. :) Den står til oppvarming og låter vesentlig bedre definert enn den forrige løsningen rett fra Bel Canto dac'en før den er varm. O Lykke! Herlig. :):):)

    Vis vedlegget 308232
    Den låter fint den der selv om det er en "fattigmannsutgave"
    Den inneholder alle de rette delene, men har begrenset med inn og utganger.
    Det er forresten min gamle du fikk tak i der godt å se den blir tatt vare på :)
    Ikke tvil om at dette er en pre av meget høy klasse. Spiller helt uanstrengt og tegner som jeg opplever det, et fantastisk stereobilde. DAC'en min har så mange innganger, til og med en analog, at innganger pt. ikke er noe problem. Den kommer til å bli tatt godt vare på Soojonny. :) Lurer på om du har sølt litt majones på fronten. ;) Den har en skygge. Er litt blåsprit på en fille løsningen?
    Majonessøl er ett kjent problem i hifi-kretser ja. ;D;D;D
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Min mening er at ting som majones og øl aldri an ha en negativ effekt på noe.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    øl har litt effekt mot ballansen da, jo høyere promlle jo mer ubalanse klarer ikke og holde deg i lytte posisjon lengre:D
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.811
    Antall liker
    5.459
    Sted
    Holmestrand
    En dempningsfaktor på 70 tilsvarer ca 37 db om jeg ikke tar mye feil.

    Ikke at jeg opplever dempningsfaktor som et problem med noen av dagens konstruksjoner, men da disse kun skal drive woofere, så er det vel en slags konsensus om at god dempningsfaktor i alle fall ikke drar ned kvaliteten.
    Har vurdert Job 250 og Holton, men det er jo hyggelig å støtte lokale produsenter.

    Selges MI18 i separate kabinetter?
    Hvordan finner du sammenhengen mellom dempningsfaktor på 70 og 37 dB?
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Hei Fandrese

    Signalkilder som kobles foran for og sluttrinn er dessverre ikke mindre viktige.
    For og evaluere hvor god pre og power du har, bør man ha "skikkelige" signalkilder
    og høyttalere med bra oppløsning, for ikke og snakke om kontroll på akustikk/strøm
    og vibrasjonsdemping.

    Lykke til!
    Takk. :) Du har rett i det. Blir litt som høna og egget. Man må begynne et sted og trene ørene til å finne forskjellen som gjør forskjellen. Det er en lang prosess i seg selv.
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer vega jon! Håper du legger ut noen inntrykk til oss etterhvert. :D
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Hei Fandrese

    Signalkilder som kobles foran for og sluttrinn er dessverre ikke mindre viktige.
    For og evaluere hvor god pre og power du har, bør man ha "skikkelige" signalkilder
    og høyttalere med bra oppløsning, for ikke og snakke om kontroll på akustikk/strøm
    og vibrasjonsdemping.

    Lykke til!
    Takk. :) Du har rett i det. Blir litt som høna og egget. Man må begynne et sted og trene ørene til å finne forskjellen som gjør forskjellen. Det er en lang prosess i seg selv.

    Det er riktig, fandrese. Ett sted må man starte.

    Selv hifipuristen ble neppe født som hifipurist. Også han startet med noe som neppe var så kompromissløst som det han er vant med nå i dag.

    Ikke sant, puristen?
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei Fandrese

    Signalkilder som kobles foran for og sluttrinn er dessverre ikke mindre viktige.
    For og evaluere hvor god pre og power du har, bør man ha "skikkelige" signalkilder
    og høyttalere med bra oppløsning, for ikke og snakke om kontroll på akustikk/strøm
    og vibrasjonsdemping.

    Lykke til!
    Takk. :) Du har rett i det. Blir litt som høna og egget. Man må begynne et sted og trene ørene til å finne forskjellen som gjør forskjellen. Det er en lang prosess i seg selv.

    Det er riktig, fandrese. Ett sted må man starte.

    Selv hifipuristen ble neppe født som hifipurist. Også han startet med noe som neppe var så kompromissløst som det han er vant med nå i dag.

    Ikke sant, puristen?

    Audirvana der har du helt rett.

    I mitt tilfellet var jeg så heldig og ha velutdannende kunskapsrike mennesker innen dette feltet
    rundt meg.
    Jeg nevner i fleng Tor Forsman spesielt som senere også ble min forlover, Bo Bengtsson som da
    drev Audio Tronic, prof. Olav Norli fra Uppsala universitet og Joaquim Fragoso i dag Aura Fidelity.
    Jeg ble lært ut helt fra starten av disse autoritetene. Da fikk jeg kjøtt på beinet som jeg har
    hatt gleden av i alle disse år.
    Enda før dette, spilte jeg Piano og Trommer.
    Med medfødte gener som en "purist" fra famile ble det (dessverre) slik.

    Ellers startet jeg faktisk ganske så kompromissløst. Har aldri hatt noe billiggreier, bortsett fra
    noen få CD spillerere som ble ganske så "oppgradert". Lærte oss ganske mye her.

    Nok om meg, tror dette var rimelig off topic og uintresant for de fleste.

    Uansett Takk for meg.
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Mer enn interessant nok, syns jeg.

    Min første forsterker var en av Per Abrahamsen`s 25 wattere, eller "Two Channel Power Amplifier" om du vil. Jeg startet altså med en klasse a-forsterker i det minste.

    Ellers hadde jeg et par IMF TLS80-transmisjonslinjehøyttalere som jeg hadde bygget selv. Tror jeg fikk høyttalerelementene fra Eltek.

    Det var en morsom tid...
     

    rellingsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2014
    Innlegg
    357
    Antall liker
    231
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Audirvana; Hvis man virkelig liker the 2 chan... lyden, og følelsene den vekker i mye musikk, vil du si MI er veien og gå?
     

    rellingsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2014
    Innlegg
    357
    Antall liker
    231
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    *jeg vet hvilken lyd jeg vil ha, men ikke helt hvor jeg skal finne den..! :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn