Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.576
    Antall liker
    2.771
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Noen der ute som har en formening om hvor mye muskler det er i en MI7?
    Ser at den er oppgitt til 2*100w, men at der er solide ringkjernetrafoer innabords - noen som vet hvor mange VA de er specet til?

    mvh
    Proffen
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Noen der ute som har en formening om hvor mye muskler det er i en MI7?
    Ser at den er oppgitt til 2*100w, men at der er solide ringkjernetrafoer innabords - noen som vet hvor mange VA de er specet til?

    mvh
    Proffen
    Hei Proffen

    MI-7 er en kl AB forsterker på 100W. Det sitter vel 2stk 500VA trafoer i den.
    Elektrolytt kapasitet husker jeg ikke ,men opptil 132 000 mF pr. kanal
    tror jeg det var.
    Den har muskler.

    puristen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.576
    Antall liker
    2.771
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Hvordan er "signaturen" på en MI7, sammenliknet med f x Mosfeten til Malmin, evt de reine klasse A-konstruksjonene?

    mvh
    Proffen
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan er "signaturen" på en MI7, sammenliknet med f x Mosfeten til Malmin, evt de reine klasse A-konstruksjonene?

    mvh
    Proffen
    Hei Proffen

    MI-7 og MI-8 er forgjengerne til kl A konstruksjonene.
    De har mange av de samme kvalitetene, men mangler bl.a oppløsningen.
    Kl A forsterkerne låter nok mer fløte enn de gml. Bunndraget er også bedre
    på de nyere forsterkerne til MI.
    Mosfet forsterkerne (2 stk) låter litt "lettere" og ikke det samme skyvet i bunnoktavene
    som bipolarforsterkerne. De er også mer avhengig av en enklere høyttalerlast.(høy impedanse)
    Forskjellen mellom forsterkerne kan være avhengig av hva slags last de driver.(elektrostater-
    kapasativ last)(lavohmig høyttalere med vansklige fasevinkler)(lavohmige båndsystemer som
    riktignok er en resistiv last som er idell)

    puristen
     
    Sist redigert:

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.576
    Antall liker
    2.771
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    @puristen: du skriver at mosfeten ikke har samme skyvet i bunnoktavene som bipolarforsterkerne.
    Da jeg hadde besøk av en slik mosfet, var ikke manglende skyv i bunnen det første som slo meg, for å være ærlig. Tvert imot, jeg syntes det dyttet på ganske heftig....
    Hvordan vil du anse at M7`s "mangler" i oppløsning vil kunne merkes, sammenliknet med de nyere konstruksjonene?

    Basert utelukkende på watt ville jeg nok mistenkt at M7 kan bli litt pinglete på Gradient, men som man jo har blitt obs på, er det andre ting som er mer viktig enn antall watt - og da i særdeleshet strømreservene.

    mvh
    Proffen
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    @puristen: du skriver at mosfeten ikke har samme skyvet i bunnoktavene som bipolarforsterkerne.
    Da jeg hadde besøk av en slik mosfet, var ikke manglende skyv i bunnen det første som slo meg, for å være ærlig. Tvert imot, jeg syntes det dyttet på ganske heftig....
    Hvordan vil du anse at M7`s "mangler" i oppløsning vil kunne merkes, sammenliknet med de nyere konstruksjonene?

    Basert utelukkende på watt ville jeg nok mistenkt at M7 kan bli litt pinglete på Gradient, men som man jo har blitt obs på, er det andre ting som er mer viktig enn antall watt - og da i særdeleshet strømreservene.

    mvh
    Proffen
    Hei Proffen

    Jeg vet ikke hva slags høyttalere du har prøvd ut
    på de forskjellige forsterkerne.
    Mosfet er slankere i bunnen enn sine "søsken",
    men er sikkert avhenging av str. på høyttalere og
    impedanse som jeg tidligere har skrevet.

    Oppølsningen på Mosfet kontra kl A til MI avhenger
    av signalkilder/kabler/høyttalere og selvfølgelig
    om du har nogenlunde kontroll på akustikk/strøm
    og vibrasjonsdemping.

    puristen
     

    knuba

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    309
    Antall liker
    139
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    3
    Tannoy og MI

    Er det noen her inne som har erfaring med kombinasjonen mellom Tannoy og MI?
    Jeg hørte Tannoy DC10TI på Hifimessa i Horten sist høst og har ikke helt greid å glemme de;) Vurderer seriøst å bytte ut mine Dynaudio Focus 140 , men da med noe mindre enn DC10TI.

    Innspill mottas med takk!
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Har ikke hørt MI på Tannoy, men har hørt Tannoy DC10TI med en 2*30w Kl.A Luxman noe som spilte veldig musikalsk.
    Om man får noe av samme lyd karakter så hadde ikke jeg vært redd for å kjøpe Tannoy.
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Har også hørt lillebror DC8TI, men da med Devaliet. Også en høyttaler jeg likte lyden på veldig godt. Det var selvfølgelig litt mer trykk og skyv i DC10TI, men man skal jo da også ha plass til de. Oppløst lyd var det i begge modellene noe som bare vil komme bedre frem med MI vil jeg tro.
    Om man har mulighet så er det jo bare å låne med seg Tannoy, eller ta med forsterker når man drar til butikken.
     

    knuba

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    309
    Antall liker
    139
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    3
    Jeg tenker jeg tar med forsterkerne og Dynaudioene til Stereofil, så blir jeg forhåpentligvis klokere. Når det er sagt så lytter jeg gjerne til fleres erfaringer på dette.
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Sist jeg var innom Stereofil hadde de også inne den nye og rimligere serien inne. Tror den heter XT. Den serien spilte også oppløst og fint. Uansett lettere å drive Tannoy enn Dynaudio så effekt vil du ha nok av :)
    Har selv Dynaudio, men de spiller bare for godt til å bli byttet ut....
     

    knuba

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    309
    Antall liker
    139
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    3
    Ja, jeg er fryktelig glad i mine Focus 140, så jeg skal være sikker før jeg bytter ut ;-) At Tannoy er lettere å drive er en bonus. XT anbefalte de ikke ut i fra mine lydpreferanser, uten at de gikk nærmere inn på det.

    Sist jeg var innom Stereofil hadde de også inne den nye og rimligere serien inne. Tror den heter XT. Den serien spilte også oppløst og fint. Uansett lettere å drive Tannoy enn Dynaudio så effekt vil du ha nok av :)
    Har selv Dynaudio, men de spiller bare for godt til å bli byttet ut....
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Nå håper jeg at mitt forsterker sett kan hentes imorgen. Justeringen på MI-13 og Mono MI-17 er klar, men ett lite uhell gjorde at DAC chipen på HD-11 ble kortsluttet.
    Ny chip skulle ankomme denne uken og da er vel HD-11 moddet med Balansert analog kort fra Roar klar :cool:
    Er en fare for at dette blir ekstremt bra... Skal komme tilbake med lytte intrykk så fort alt er koplet opp...
    Om Roar er klar blir denne helgen bare en ren nytelse i god stolen :)
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Nå håper jeg at mitt forsterker sett kan hentes imorgen. Justeringen på MI-13 og Mono MI-17 er klar, men ett lite uhell gjorde at DAC chipen på HD-11 ble kortsluttet.
    Ny chip skulle ankomme denne uken og da er vel HD-11 moddet med Balansert analog kort fra Roar klar :cool:
    Er en fare for at dette blir ekstremt bra... Skal komme tilbake med lytte intrykk så fort alt er koplet opp...
    Om Roar er klar blir denne helgen bare en ren nytelse i god stolen :)
    Kan tenke meg du klør i ørene! Det blir spennende å lese lytteintrykk. Det hadde vært moro hørt disse en gang det passer Soojonny.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan er "signaturen" på en MI7, sammenliknet med f x Mosfeten til Malmin, evt de reine klasse A-konstruksjonene?

    mvh
    Proffen
    Min oppfatning av Mi7, er at dette er den første effektforsterkeren fra Mi som har den "ekte Mi-lyden"! Den har en liten svakhet, eller kanskje mer en utfordring, nemlig det at den er nokså moderat i mellombassen, den som skal sette foten i sving. Dette lar seg dog fint rette på med en potent (rør) forforsterker, jeg tror det er mange som aldri har opplevd trøkket fra Mi7, ettersom den ofte ble solgt i lag med en forforsterker som ikke lot den synge som den kan. Klanglig sett mener jeg den er bedre enn MosFet'en, dynamisk er den vel bra, men ikke på høyde med klasse-A Mi'ene.
    Jeg har sett disse til salgs for særdeles moderate summer, og dette er klart en av de bedre hifi-kjøpene man kan gjøre, gitt at man parer den med en pre som får den ut av dvalen... :) (skulle like å teste den med Parasound P5, forresten. Mulig det er en kanontreffer...?)

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan er "signaturen" på en MI7, sammenliknet med f x Mosfeten til Malmin, evt de reine klasse A-konstruksjonene?

    mvh
    Proffen
    Min oppfatning av Mi7, er at dette er den første effektforsterkeren fra Mi som har den "ekte Mi-lyden"! Den har en liten svakhet, eller kanskje mer en utfordring, nemlig det at den er nokså moderat i mellombassen, den som skal sette foten i sving. Dette lar seg dog fint rette på med en potent (rør) forforsterker, jeg tror det er mange som aldri har opplevd trøkket fra Mi7, ettersom den ofte ble solgt i lag med en forforsterker som ikke lot den synge som den kan. Klanglig sett mener jeg den er bedre enn MosFet'en, dynamisk er den vel bra, men ikke på høyde med klasse-A Mi'ene.
    Jeg har sett disse til salgs for særdeles moderate summer, og dette er klart en av de bedre hifi-kjøpene man kan gjøre, gitt at man parer den med en pre som får den ut av dvalen... :) (skulle like å teste den med Parasound P5, forresten. Mulig det er en kanontreffer...?)

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Håkon har rett i dette. Dengang MI-7 ble bygget, var dessverre ikke preampene til
    Musical Innovation helt "på topp". Da var det mye og hente ved og finne en bedre
    preamp. Ellers tror jeg ikke du(Håkon) fikk høre MI-7 med det "store" powersupplyet?
    Da var nok ikke mellombassen det dårligste kort😄

    Mvh
    puristen
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan er "signaturen" på en MI7, sammenliknet med f x Mosfeten til Malmin, evt de reine klasse A-konstruksjonene?

    mvh
    Proffen
    Min oppfatning av Mi7, er at dette er den første effektforsterkeren fra Mi som har den "ekte Mi-lyden"! Den har en liten svakhet, eller kanskje mer en utfordring, nemlig det at den er nokså moderat i mellombassen, den som skal sette foten i sving. Dette lar seg dog fint rette på med en potent (rør) forforsterker, jeg tror det er mange som aldri har opplevd trøkket fra Mi7, ettersom den ofte ble solgt i lag med en forforsterker som ikke lot den synge som den kan. Klanglig sett mener jeg den er bedre enn MosFet'en, dynamisk er den vel bra, men ikke på høyde med klasse-A Mi'ene.
    Jeg har sett disse til salgs for særdeles moderate summer, og dette er klart en av de bedre hifi-kjøpene man kan gjøre, gitt at man parer den med en pre som får den ut av dvalen... :) (skulle like å teste den med Parasound P5, forresten. Mulig det er en kanontreffer...?)

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Håkon har rett i dette. Dengang MI-7 ble bygget, var dessverre ikke preampene til
    Musical Innovation helt "på topp". Da var det mye og hente ved og finne en bedre
    preamp. Ellers tror jeg ikke du(Håkon) fikk høre MI-7 med det "store" powersupplyet?
    Da var nok ikke mellombassen det dårligste kort������

    Mvh
    puristen
    Nei, jeg skal være litt forsiktig med å legge skylda på Mi7; saken var jo som nevnt at jeg testet et sett den gangen, og fant ut at Mi7 var klart over sin makker (forforsterkeren, var det en Mi6...?) i kvalitet. Ved å kjøre en Audio Note M5 som forforsterker, kan jeg love det ble luft i luka! :) Nå begynner dette å bli noen år siden, men jeg står på at Mi7 for meg var en seriøs øreåpner for Malmin-lyden, og jeg har siden hatt stor sans for det han holder på med.
    Jeg har dog opplevd enda mer potent stoff fra Malmin siden Mi7, så kanskje jeg bare er en anelse kritisk mot Mi7 uten grunn. I mitt minne, og når jeg leser min gamle test, ser jeg jo at spesielt den organiske klangkvaliteten overbeviste meg om at dette var temmelig fornuftig hifi. Nesten uvanlig den dag i dag, å finne transistorer med såpass mye klanglige kvaliteter. Mi7 er et kjempekjøp fortsatt.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Mener å huske du skrev at det var "Hi-Fi huset sin greie" i forhold til klang, og det passet Focal (JM-Lab) godt den gangen.
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.965
    Antall liker
    7.016
    Sted
    Kongsberg
    Hvordan er "signaturen" på en MI7, sammenliknet med f x Mosfeten til Malmin, evt de reine klasse A-konstruksjonene?

    mvh
    Proffen
    Hei Proffen

    MI-7 og MI-8 er forgjengerne til kl A konstruksjonene.
    De har mange av de samme kvalitetene, men mangler bl.a oppløsningen.
    Kl A forsterkerne låter nok mer fløte enn de gml. Bunndraget er også bedre
    på de nyere forsterkerne til MI.
    Mosfet forsterkerne (2 stk) låter litt "lettere" og ikke det samme skyvet i bunnoktavene
    som bipolarforsterkerne. De er også mer avhengig av en enklere høyttalerlast.(lav impedanse)
    Forskjellen mellom forsterkerne kan være avhengig av hva slags last de driver.(elektrostater-
    kapasativ last)(lavohmig høyttalere med vansklige fasevinkler)(lavohmige båndsystemer som
    riktignok er en resistiv last som er idell)

    puristen
    Jeg lider av en uhelbredelig lidelse som gjør at jeg har lett for å pirke på den minste feil. De fleste skjønner nok at puristen mente høy impedanse når han skriver om enklere høyttalerlast. Selv om det står riktig i siste setning så vil jeg bare få det sagt slik at det ikke oppstår noen misforståelser. Unnskyld. ;)
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan er "signaturen" på en MI7, sammenliknet med f x Mosfeten til Malmin, evt de reine klasse A-konstruksjonene?

    mvh
    Proffen
    Hei Proffen

    MI-7 og MI-8 er forgjengerne til kl A konstruksjonene.
    De har mange av de samme kvalitetene, men mangler bl.a oppløsningen.
    Kl A forsterkerne låter nok mer fløte enn de gml. Bunndraget er også bedre
    på de nyere forsterkerne til MI.
    Mosfet forsterkerne (2 stk) låter litt "lettere" og ikke det samme skyvet i bunnoktavene
    som bipolarforsterkerne. De er også mer avhengig av en enklere høyttalerlast.(lav impedanse)
    Forskjellen mellom forsterkerne kan være avhengig av hva slags last de driver.(elektrostater-
    kapasativ last)(lavohmig høyttalere med vansklige fasevinkler)(lavohmige båndsystemer som
    riktignok er en resistiv last som er idell)

    puristen
    Jeg lider av en uhelbredelig lidelse som gjør at jeg har lett for å pirke på den minste feil. De fleste skjønner nok at puristen mente høy impedanse når han skriver om enklere høyttalerlast. Selv om det står riktig i siste setning så vil jeg bare få det sagt slik at det ikke oppstår noen misforståelser. Unnskyld. ;)
    Hei Armand

    Du har selvfølgelig rett, jeg har rettet feilen.
    Feil oppstår nok oftere med alderen?😡

    Tusen Takk Armand😄
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle MI venner

    For en gangs skyld er det Roar som må vente på meg ang. nye MI-13.
    Roar sendte meg en hyggelig mail om at min nye eminente balanserte
    preamp er ferdig!!
    Pga. føreforhold og Påskeutfart må jeg nok avvente litt med og hente den.
    Jeg skal prøve og legge ut noen bilder av denne to boksers preampen, når
    den skal settes inn i "systemet".

    Tusen Takk Roar
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Hei alle MI venner

    For en gangs skyld er det Roar som må vente på meg ang. nye MI-13.
    Roar sendte meg en hyggelig mail om at min nye eminente balanserte
    preamp er ferdig!!
    Pga. føreforhold og Påskeutfart må jeg nok avvente litt med og hente den.
    Jeg skal prøve og legge ut noen bilder av denne to boksers preampen, når
    den skal settes inn i "systemet".

    Tusen Takk Roar
    Gratulerer, puristen! Dette gleder jeg meg til å både se, og høre mer til.
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    913
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Heisann Soojonny!

    Er det noke nytt å berette om? :)

    Mvh Arild

    Nå håper jeg at mitt forsterker sett kan hentes imorgen. Justeringen på MI-13 og Mono MI-17 er klar, men ett lite uhell gjorde at DAC chipen på HD-11 ble kortsluttet.
    Ny chip skulle ankomme denne uken og da er vel HD-11 moddet med Balansert analog kort fra Roar klar :cool:
    Er en fare for at dette blir ekstremt bra... Skal komme tilbake med lytte intrykk så fort alt er koplet opp...
    Om Roar er klar blir denne helgen bare en ren nytelse i god stolen :)
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Kan ikke si noe enda. Roar var uheldig med modding av min DAC så det ble en liten kortslutning av digital delen.... Feil søkning foregår, men det utsatt levering av settet og DAC... Litt ergelig, men sånn skjer så håper på å kunne hente denne helgen...
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Åh, jeg drømmer om ny MI-forsterker. The future will show.
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Akkurat nå drømmer jeg selv... Men kan vel hente forsterkere før Påsken, så får jeg litt lyd... Håpet er jo at alt er klart så det er en Moddet HD-11 på signalet :)
    Det kommer uansett en mld iløpet av Påsken :cool:
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Eg drøymar om meir strøym -meir strøym så det svinger meir og betre.
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Pendling er noe herk når høyre kanal plutselig blir mye svakere enn venstre i en kraftig paukepassasje. Akkurat i det man skal gå til sengs for å komme seg på jobb grytidlig mandag morgen. En tenker det verste og tror at der blåste jeg den bassen. Etter litt ørelegging konstateres det at lyden er upåklagelig, men svak. Dærsken, tok jeg en utgang på MI 18??? høyt var det da ikke? Uten å få testet noe mer måtte jeg til sengs. Ingen lystig situasjon å sitte hjelpeløs og lure på en annen kant av landet. Til slutt måtte jeg ringe Roar. Forslag om å teste hver enkelt del først ved å kople om signalkilder for å finne hva som ga en slags trøst. Torsdag kveld, noen timer forsinket pga snøkaoset var det rett ned å skru på for- og slutt slik at de fikk varmet seg.
    Deretter måtte jo kona varmes også, viktig å passe på folkens... Etter et par timer var det endelig passe tid for å gå ned å teste. Ingen forandring, høyre kanal vesentlig svakere enn venstre. OK. For ikke rote for mye I mine nystriglete kablasjer så satte jeg inn et Bel Canto sluttrinn jeg har stående. Samme resultat. Hmmm... Enten så var det da en feil i kjeden foran eller i min nokså sirlig danderte kabelhaug. Traff nesten med en gang da jeg valgte å sjekke det siste.først. Litt bikking på xlr-kablene ut fra min MI 15 - Heeey, lyden var tilbake på plass. Siden Bel Cantoen aldri hadde hadde hatt en dedikert forforsterker lot jeg den gå noen runder. Bedre definisjon, spesielt i bunn enn tidligere. Den rakk vel neppe å bli gjennomvarm. Koplet tilbake til MI18 og - derfor jeg egentlig skriver denne avhandlingen - Fy Flate, SÅ mye bedre DET LÅT! Det var liksom ikke litt.

    Musikalsk kropp, kraft og balanse. Jeg ville bare få sagt det. Livet er herlig dere! ☺
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Pendling er noe herk når høyre kanal plutselig blir mye svakere enn venstre i en kraftig paukepassasje. Akkurat i det man skal gå til sengs for å komme seg på jobb grytidlig mandag morgen. En tenker det verste og tror at der blåste jeg den bassen. Etter litt ørelegging konstateres det at lyden er upåklagelig, men svak. Dærsken, tok jeg en utgang på MI 18??? høyt var det da ikke? Uten å få testet noe mer måtte jeg til sengs. Ingen lystig situasjon å sitte hjelpeløs og lure på en annen kant av landet. Til slutt måtte jeg ringe Roar. Forslag om å teste hver enkelt del først ved å kople om signalkilder for å finne hva som ga en slags trøst. Torsdag kveld, noen timer forsinket pga snøkaoset var det rett ned å skru på for- og slutt slik at de fikk varmet seg.
    Deretter måtte jo kona varmes også, viktig å passe på folkens... Etter et par timer var det endelig passe tid for å gå ned å teste. Ingen forandring, høyre kanal vesentlig svakere enn venstre. OK. For ikke rote for mye I mine nystriglete kablasjer så satte jeg inn et Bel Canto sluttrinn jeg har stående. Samme resultat. Hmmm... Enten så var det da en feil i kjeden foran eller i min nokså sirlig danderte kabelhaug. Traff nesten med en gang da jeg valgte å sjekke det siste.først. Litt bikking på xlr-kablene ut fra min MI 15 - Heeey, lyden var tilbake på plass. Siden Bel Cantoen aldri hadde hadde hatt en dedikert forforsterker lot jeg den gå noen runder. Bedre definisjon, spesielt i bunn enn tidligere. Den rakk vel neppe å bli gjennomvarm. Koplet tilbake til MI18 og - derfor jeg egentlig skriver denne avhandlingen - Fy Flate, SÅ mye bedre DET LÅT! Det var liksom ikke litt.

    Musikalsk kropp, kraft og balanse. Jeg ville bare få sagt det. Livet er herlig dere! ☺
    Et godt eksempel på at alt ikke trenger å være så ille som man tror noen ganger. I det hele tatt bekymrer vi oss for mye, ikke sant?

    Godt å høre at du smiler, og at du holder både forsterkeren og kona varm når du er hjemme. ;)

    Ble det forresten noen diffuser på deg?
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    913
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    HJELP!!!

    Har nettopp kobla opp min rykande ferske MI 13 - med display, og får spørsmål om kode...

    RM svarer dessverre ikkje på telefon.

    Noken (andre) som kan hjelpe? :)

    Mvh Arild
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.204
    Sted
    Siggerud
    Jeg disablet min fort, men TROR default er ett antall nuller. MI13 m/display burde være fryktelig god, så jeg skjønner at du gjerne vil ha den i gang.
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Jeg har vært borti det fra når jeg lånte en av de nye forforsterkerne, men kan ikke huske standardkoden. Men det må være noen her med de nye forsterkerne som vet det... Er temmelig sikker på at det var fem siffer... Fem nuller kanskje da?

    Lykke til, Arild.
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Fy Flate, SÅ mye bedre DET LÅT! Det var liksom ikke litt.

    Musikalsk kropp, kraft og balanse. Jeg ville bare få sagt det. Livet er herlig dere! ☺
    Et godt eksempel på at alt ikke trenger å være så ille som man tror noen ganger. I det hele tatt bekymrer vi oss for mye, ikke sant?

    Godt å høre at du smiler, og at du holder både forsterkeren og kona varm når du er hjemme. ;)

    Ble det forresten noen diffuser på deg?
    Sant det du sier der Audirvana. Det er lett å se problemer og nøle i stedet for å gå veien som jo egentlig er målet.

    Ikke bestillt enda, men skal gjøre det. Sendte en mail til Matts og lurte på om han kunne la vær å legge på svensk mva da mva blir lagt på i Norge. Mulig det ble litt vanskelig for jeg har ikke fått svar. Ser det an et par dager så bestiller jeg fem tenker jeg.
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Fy Flate, SÅ mye bedre DET LÅT! Det var liksom ikke litt.

    Musikalsk kropp, kraft og balanse. Jeg ville bare få sagt det. Livet er herlig dere! ☺
    Et godt eksempel på at alt ikke trenger å være så ille som man tror noen ganger. I det hele tatt bekymrer vi oss for mye, ikke sant?

    Godt å høre at du smiler, og at du holder både forsterkeren og kona varm når du er hjemme. ;)

    Ble det forresten noen diffuser på deg?
    Sant det du sier der Audirvana. Det er lett å se problemer og nøle i stedet for å gå veien som jo egentlig er målet.

    Ikke bestillt enda, men skal gjøre det. Sendte en mail til Matts og lurte på om han kunne la vær å legge på svensk mva da mva blir lagt på i Norge. Mulig det ble litt vanskelig for jeg har ikke fått svar. Ser det an et par dager så bestiller jeg fem tenker jeg.
    Fikk tilbud om å kjøpe noen diffusere i styroform av han for et par år siden. Det var iallfall meget rimelig, syns jeg. Men jeg slo dessverre ikke til. Angrer på det.
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Har nettopp kobla opp min rykande ferske MI 13 - med display, og får spørsmål om kode...

    RM svarer dessverre ikkje på telefon.

    Noken (andre) som kan hjelpe? :)

    Mvh Arild
    Mener Roar slo inn 1234 da han viste meg en.
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Fy Flate, SÅ mye bedre DET LÅT! Det var liksom ikke litt.

    Musikalsk kropp, kraft og balanse. Jeg ville bare få sagt det. Livet er herlig dere! ☺
    Et godt eksempel på at alt ikke trenger å være så ille som man tror noen ganger. I det hele tatt bekymrer vi oss for mye, ikke sant?

    Godt å høre at du smiler, og at du holder både forsterkeren og kona varm når du er hjemme. ;)

    Ble det forresten noen diffuser på deg?
    Sant det du sier der Audirvana. Det er lett å se problemer og nøle i stedet for å gå veien som jo egentlig er målet.

    Ikke bestillt enda, men skal gjøre det. Sendte en mail til Matts og lurte på om han kunne la vær å legge på svensk mva da mva blir lagt på i Norge. Mulig det ble litt vanskelig for jeg har ikke fått svar. Ser det an et par dager så bestiller jeg fem tenker jeg.
    Fikk tilbud om å kjøpe noen diffusere i styroform av han for et par år siden. Det var iallfall meget rimelig, syns jeg. Men jeg slo dessverre ikke til. Angrer på det.
    Ett laken pluss vat var prisen han oppgav. Ikke ille det for S-Winge panel på 60 x 120 cm. Frakt/fortolling er derimot uspesifisert. Kan jo bli en overraskelse.
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    913
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Har nettopp kobla opp min rykande ferske MI 13 - med display, og får spørsmål om kode...

    RM svarer dessverre ikkje på telefon.

    Noken (andre) som kan hjelpe? :)

    Mvh Arild
    Mener Roar slo inn 1234 da han viste meg en.
    Mulig det var 12345

    Hei alle sammen!

    Takk for god hjelp!! Det var 12345!

    Har berre mobiltelefon med mP3-filer i 320 kbps tilgjengelig. Men det er da musikk! :D

    Mvh Arild
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Har nettopp kobla opp min rykande ferske MI 13 - med display, og får spørsmål om kode...

    RM svarer dessverre ikkje på telefon.

    Noken (andre) som kan hjelpe? :)

    Mvh Arild
    Mener Roar slo inn 1234 da han viste meg en.
    Mulig det var 12345

    Hei alle sammen!

    Takk for god hjelp!! Det var 12345!

    Har berre mobiltelefon med mP3-filer i 320 kbps tilgjengelig. Men det er da musikk! :D

    Mvh Arild
    Godt å høre - din heldiggris. Jeg har ennå ikke fått økonomisk plass til å investere i en oppgradert forforsterker. Alt for mye andre ting i livet som koster penger.

    Jeg ville investert i et Tidal-abbonement om jeg var deg. MP3-filer er ikke særlig sexy.
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Har nettopp kobla opp min rykande ferske MI 13 - med display, og får spørsmål om kode...

    RM svarer dessverre ikkje på telefon.

    Noken (andre) som kan hjelpe? :)

    Mvh Arild
    Mener Roar slo inn 1234 da han viste meg en.
    Mulig det var 12345

    Hei alle sammen!

    Takk for god hjelp!! Det var 12345!

    Har berre mobiltelefon med mP3-filer i 320 kbps tilgjengelig. Men det er da musikk! :D

    Mvh Arild
    Gratulerer med ny MI 13 Arild. Moro. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn