Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.777
    Antall liker
    11.219
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Egg og bacon snart?
    Hvor lenge holder du fingrene på Petre? :)
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.717
    Antall liker
    1.196
    Sted
    Siggerud
    Egg og bacon snart?
    Hvor lenge holder du fingrene på Petre? :)
    Det GÅR å ta på'n ( forsterker'n, altså! ) men holder man håndflata godt nedpå føles det ikke utpreget godt, og dessuten sprer en umiskjennelig eim av stekt bacon seg i stua.
    Jeg lærte av puristen at høyere klasse A-drift medfører bedre lyd også ved lavere volumer hvor man likevel er godt innenfor tomgangsstrømmens begrensninger, så da blir det til jeg tyner de max.
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.777
    Antall liker
    11.219
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Liker ikke ting som freser når jeg tar på det; hunder, katter, slanger, sinte kvinnfolk, kokeplater og kokende forsterkere.. :)
    Har du en maks temp. du skal holde deg under?
    Jeg liker litt bedre den langsiktige gleden over flere år istedenfor den kortvarige, eksplosive morroa..

    Men det stemmer nok som du sier; desto mer tomgangsstrøm og mer varme, jo bedre låter det! :)
    Fikk min MI10 litt nedjustert hos konstruktøren i fjor da den ble litt varm om sommeren.. har jo litt uoriginalt kabinett. :)
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.717
    Antall liker
    1.196
    Sted
    Siggerud
    Liker ikke ting som freser når jeg tar på det; hunder, katter, slanger, sinte kvinnfolk, kokeplater og kokende forsterkere.. :)
    Har du en maks temp. du skal holde deg under?
    Jeg liker litt bedre den langsiktige gleden over flere år istedenfor den kortvarige, eksplosive morroa..

    Men det stemmer nok som du sier; desto mer tomgangsstrøm og mer varme, jo bedre låter det! :)
    Fikk min MI10 litt nedjustert hos konstruktøren i fjor da den ble litt varm om sommeren.. har jo litt uoriginalt kabinett. :)
    Med terrassedøra åpen utover kvelden, 16C ute og 22 i stua holdt ampene seg på rundt 50C. Det tilsier at jeg kunne guffa de opp 5-10 grader til for max moro, men det er forhåpentligvis varmere dager/kvelder på gang og da kan det fort bli litt drøyt. Ikke egentlig meningen å overkoke de heller. Balanserte som monoblokk MI10'erne er, er det 4 justeringspunkter og da blir det litt mye pes å justere opp/ned etter skiftende lufttemp. En utvendig 3-trinns omskifter, RM? Andre forslag?
    Selv regulerer jeg meg med kaldt øl, og begynner kjerringa å frese hvis jeg tar på'a kan jeg alltids skru litt på innslagspunktet hennes også.
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.777
    Antall liker
    11.219
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Lekkert Petre! Ja,kanskje en bryter for de forskjellige sesongene hadde vert noe! :) Det er nok ikke umulig å få til! Bare motstander i serie med potmeteret som du regulerer på og bryter..? Kan sikkert Roar fikse! Damene skal behandles med omhu og varme de også!
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.777
    Antall liker
    11.219
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Akurat slik jeg tenkte på! Med litt lang kabel så er det bare å skru den fast i stuebordet!! :D
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.777
    Antall liker
    11.219
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Har desverre glassbord, så blir med TEK 7! ;)
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Dæven, det er moro å komme hjem når lynet har vært å herjet du! Min Apple Time Capsule og en router var død, selv om de var koblet til et overspenningsvern som høyttidelig erklærer at det erstatter alt utstyr som likevel blir ødelagt av lynnedslag.

    Men heldigvis så overlevde Musical Innovation-utstyret rabalderet med glans. Lykke, lykke...
    10325164_10152114976865896_1621408177639292872_n.jpg
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.877
    Antall liker
    8.160
    Torget vurderinger
    1
    Huff, jeg er glad for at vi her oppe ikke plages med slikt, så ofte.
     

    gs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    235
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    Innspilling av utstyr kan fremkalle blandede følelser, det går litt i bølgedaler og ting tar tid. De siste kveldene har MI17 mono,ene tydelig begynt å løsne. Har tidligere fra tid til annen vurdert en sub, de tankene er nå lagt på is(i sommervarmen). Harbeth C7 spiller bass som bare rakker,n. Oppløsningen innover i lydbildet har fått frem mange glis. Ekstra moro er det at selv middelmådige innspillinger har fått noen nye dimensjoner. Gleder meg til fortsettelsen.

    mvh
    gs
     

    JLmorten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Innlegg
    776
    Antall liker
    142
    Har solgt min Eklipse Pre. Blir liten nedgradering til Integrert. Pga ikke ble brukt nokk, og det ble for lite lyttetid osv. Skal ha en integrert som enkelt og greit kan stå på fra jeg kommer hjem fra jobb til leggetid uten at det er fare.
    Men den integrerte jeg skal ha, har ikke balanced utganger. Så da kan jeg heller ikke bruke mine balanced monoer. (Uten og miste masse av efekt da, og det er bortkastet)

    Har lagt monoene mine for salg, og fått flere som spør om dem, osv men ingen som har ønsket og kjøpe. Fått bytte forslag, men det var også mot balanced.
    Tipper prisen som stopper et salg, men det kommer vel til det at jeg ønsker ikke og selge for så lite at eg så vidt får ein kasse pils for salgs summen. Da Setter jeg dem heller inn i garderobeskapet(hifi lageret mitt) pg lar de stå der noen år til jeg får brukt for de. Det er jo også litt synd, og noe slikt stå stuet vekk...

    hva mener folket her at et sett med mono blokkene mine er verd? MI10.1SE balanced mono. Dobbel trafo, sølvkabler intern. Og sorte fronter.. Bygget om til mono 1 år siden. Og MI10.1SE ble bygget ca 1 år før det...


    Dersom noen skulle være nysjerrig og har en MI17 for mye, så kunne det vært inntresant og bytte i en slik😁😁. Siden denne ikke er balanced..


    Og av nysjerrighet, er noen av RM kreasjonene som er bygget som Mono Ubalanced?? Eller er alle monoblokkene balanced?
     
    Sist redigert:

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hallo JLmorten.

    Hadde jeg fått solgt min egen effektforsterker skulle jeg mer enn gjerne kjøpt dine MI-monoblokker da jeg har et nærmest "religiøst" forhold til MI10.1SE :) Utover dette kan jeg ikke annet enn å si at prissetting av utstyr er generelt vanskelig - i Musical Innovation sitt tilfelle nesten umulig. Grunnen, slik jeg ser det, er vel at MI fortsatt ikke er helt viden kjent samt at det ofte er skreddersøm. Slik som i ditt tilfelle. Således er dessverre mange rett og slett ikke helt klar over kvaliteten!

    Når det gjelder andre monoblokk-konstruksjoner fra MI mener jeg alle er balanserte utgaver. Men her kan det tenkes jeg tar feil. Noe jeg ofte har når jeg tenker etter........

    Mvh.
    Maxtor
     
    Sist redigert:

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Ah, endelig fredag, karer!

    Her i hjemmet har min MI 12.1 forforsterker vært utlånt en periode, men jeg har hatt gleden av å høre på mye musikk likevel. Det takket være MI 11 :) Selv om jeg ikke har kunnet nyte min MI 18 Balanced i full drakt grunnet MI 11'ens single ended utganger har det ikke stått på musikkgleden - MI 11 er rett og slett en fantastisk forforsterker!

    Tiden fra forrige platedrypp har blitt brukt flittig til å lese seg opp på mye av bakteppet i Pink Floyd. Det har blitt mange dypdykk i Roger Waters sin solo-karriere såvel som David Gilmour sin. Og det er vel i sistnevte artist jeg har funnet en perle jeg visste lite om:

    david gilmour - david gilmour.jpg

    David Gilmour - "David Gilmour"

    Selv om albumtittelen er "noe" fantasiløs og det første sporet er illevarslende er resten av albumet en usedvanlig vakker opptur! Og selv om MI-effekten yter 1/4-del av det den skal (grunnet tidligere omtalte single-ended kobling) er det helt utrolig hvilken makt effektforsterkeren har over mine flotte Intelligent Sound-høyttalere. David Gilmour musiserer til meg og jeg gliser stort tilbake :)

    Det er lykke på en fredag det, karer!

    Mvh.
    Maxtor
    som vanen tro er lettere euforisk
     

    kanaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    1.760
    Antall liker
    1.662
    Sted
    Fetsund
    Ah, endelig fredag, karer!

    Her i hjemmet har min MI 12.1 forforsterker vært utlånt en periode, men jeg har hatt gleden av å høre på mye musikk likevel. Det takket være MI 11 :) Selv om jeg ikke har kunnet nyte min MI 18 Balanced i full drakt grunnet MI 11'ens single ended utganger har det ikke stått på musikkgleden - MI 11 er rett og slett en fantastisk forforsterker!

    Tiden fra forrige platedrypp har blitt brukt flittig til å lese seg opp på mye av bakteppet i Pink Floyd. Det har blitt mange dypdykk i Roger Waters sin solo-karriere såvel som David Gilmour sin. Og det er vel i sistnevte artist jeg har funnet en perle jeg visste lite om:

    Vis vedlegget 264585
    David Gilmour - "David Gilmour"

    Selv om albumtittelen er "noe" fantasiløs og det første sporet er illevarslende er resten av albumet en usedvanlig vakker opptur! Og selv om MI-effekten yter 1/4-del av det den skal (grunnet tidligere omtalte single-ended kobling) er det helt utrolig hvilken makt effektforsterkeren har over mine flotte Intelligent Sound-høyttalere. David Gilmour musiserer til meg og jeg gliser stort tilbake :)

    Det er lykke på en fredag det, karer!

    Mvh.
    Maxtor
    som vanen tro er lettere euforisk
    Flott plate det her Maxtor. Har den på både vinyl og cd. Muligens hans beste solo
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Ah, endelig fredag, karer!

    Her i hjemmet har min MI 12.1 forforsterker vært utlånt en periode, men jeg har hatt gleden av å høre på mye musikk likevel. Det takket være MI 11 :) Selv om jeg ikke har kunnet nyte min MI 18 Balanced i full drakt grunnet MI 11'ens single ended utganger har det ikke stått på musikkgleden - MI 11 er rett og slett en fantastisk forforsterker!

    Tiden fra forrige platedrypp har blitt brukt flittig til å lese seg opp på mye av bakteppet i Pink Floyd. Det har blitt mange dypdykk i Roger Waters sin solo-karriere såvel som David Gilmour sin. Og det er vel i sistnevte artist jeg har funnet en perle jeg visste lite om:

    Vis vedlegget 264585
    David Gilmour - "David Gilmour"

    Selv om albumtittelen er "noe" fantasiløs og det første sporet er illevarslende er resten av albumet en usedvanlig vakker opptur! Og selv om MI-effekten yter 1/4-del av det den skal (grunnet tidligere omtalte single-ended kobling) er det helt utrolig hvilken makt effektforsterkeren har over mine flotte Intelligent Sound-høyttalere. David Gilmour musiserer til meg og jeg gliser stort tilbake :)

    Det er lykke på en fredag det, karer!

    Mvh.
    Maxtor
    som vanen tro er lettere euforisk
    Flott plate det her Maxtor. Har den på både vinyl og cd. Muligens hans beste solo

    Bifalles, kanaris :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Men.........

    Etter en god del plater som låter pent og pyntelig kom min indre "fanden" frem...... Nå skal MI-settet få kjørt seg! Dermed kom denne på:

    opeth - orchid.jpg

    Opeth - "Orchid"

    Dette er Opeths debut-plate fra 1995 og den rocker stadig! Såvel jeg som anlegget sitter tilbake med svetteperler langs pannen og nikker ytterst tilfreds til hverandre :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    haavardnk

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.07.2012
    Innlegg
    56
    Antall liker
    42
    Torget vurderinger
    1
    Da kan jeg vel melde meg på her, etter å ha overtatt MI 10.1 SE Balanced Monoblokkene til JLMorten :)
    Fått varmet seg opp og står å spiller på JBL LS80 nå med Parasound P5 og Pro-Ject Debut III Espirit, og det spiller fantastisk!
    Utklasser min gamle Parasound NC2250 som bare det.
    Ble forøvrig litt trangt i tv benken, de ligger på 60 grader på det varmeste målt med ir måler, er dette for høyt? Ønsker ikke å frata fruen plassen til blomster på toppen :D

    Edit: Komt opp i 64 grader nå, er det for varmt??
    IMAG0323.jpg
     
    Sist redigert:

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.151
    Antall liker
    6.737
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer med monofiserte MI10.SE !

    Jeg har MI10.SE vanlig stereo og den blir greit varm med rimelig bra med luft på alle kanter. Jeg målte den til 35 grader på topplaten nå uten at den har vært spilt på de siste par timene.
    Etter hva jeg minnes produserer de vesentlig mer overskuddsvarme som monoblokker. Slik du har plassert dem har overskuddsvarmen få muligheter til å unnslippe. Det hjelper ikke at det blir null luftsirkulasjon rundt kjølefinnene på sidene. Det er vel i det minste åpent på baksiden av møbelet ?
    Hva det betyr for forsterkerne teknisk sett er jeg ikke den rett til å uttale meg om, men jeg er ganske sikker på at både begge MI10'ene og møbelet vil ha godt av litt nedkjøling.

    Samtidig ser jeg utfordringen. Forsterkere hører ikke til på gulvet i en møblert stue, og de er tross alt bare et par sorte bokser så noen pryd på toppen av møbelet er de ikke. Kanskje et møbel med åpne sider ?
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    911
    Antall liker
    531
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Hei, og gratulerer!

    64 grader er VARMT, så du bør gi blokkene vesentlig meir luft rundt seg!

    mvh Arild

    Da kan jeg vel melde meg på her, etter å ha overtatt MI 10.1 SE Balanced Monoblokkene til JLMorten :)
    Fått varmet seg opp og står å spiller på JBL LS80 nå med Parasound P5 og Pro-Ject Debut III Espirit, og det spiller fantastisk!
    Utklasser min gamle Parasound NC2250 som bare det.
    Ble forøvrig litt trangt i tv benken, de ligger på 60 grader på det varmeste målt med ir måler, er dette for høyt? Ønsker ikke å frata fruen plassen til blomster på toppen :D

    Edit: Komt opp i 64 grader nå, er det for varmt??
    Vis vedlegget 264940
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.151
    Antall liker
    6.737
    Torget vurderinger
    4
    Prøv å skru av topplatene og se hva tempen blir da.
    Hjelper det er det sikkert mulig å lage mer luftehull. RM er jo kjent for å være en skredder som lytter til kundenes ønsker & behov.
     

    biskorell

    Medlem
    Ble medlem
    08.06.2014
    Innlegg
    10
    Antall liker
    0
    Heisann. Jeg venter i spenning på mi11 og mi9 som er oppgradert med mi18 print. Er langt i fra noen ekspert på dette området, og lurer derfor på om mi9 med dette mi 18 printkortet har de samme kraftreservene som før, da den nå er en kl. ab forsterker?

    M.v.h. biskorell
     

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    688
    Antall liker
    624
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Heisann. Jeg venter i spenning på mi11 og mi9 som er oppgradert med mi18 print. Er langt i fra noen ekspert på dette området, og lurer derfor på om mi9 med dette mi 18 printkortet har de samme kraftreservene som før, da den nå er en kl. ab forsterker?

    M.v.h. biskorell
    Hei

    Ifølge guruen er Mi 9 etter ombygging med MI 18 kretskort en "vesentlig bedre" forsterker enn originalen. Det kan jeg underskrive på. Og mht kraftreserver, har jeg ikke merket noe tap etter ombyggingen.

    mvh. Ole G
     

    biskorell

    Medlem
    Ble medlem
    08.06.2014
    Innlegg
    10
    Antall liker
    0
    Det høres bra ut. Disse skal drive sonus faber venere 3.0 med følsomhet på 90 db i 6 ohm. håper det blir nok krutt :) Har fra før parasound p5 og rotel 1582. men der ble lyden noe klinisk og skarp på høyere volum. Har lest mye positivt om musical innovation, så dette er som å vente på en julegave i juni :D
     

    haavardnk

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.07.2012
    Innlegg
    56
    Antall liker
    42
    Torget vurderinger
    1
    Hvor mye varme tåler de egentlig? Er det mulig å stille ned biasen litt? Rekner med det er plenty med krefter til overs fordet om...

    Mens madammen er på jobb prøver jeg meg å snikinnføre topp plasserte forsterkere, hehe :D
    2014-06-08 14.30.47.jpg
     
    Sist redigert:

    RP

    Medlem
    Ble medlem
    13.05.2005
    Innlegg
    44
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    2
    Det høres bra ut. Disse skal drive sonus faber venere 3.0 med følsomhet på 90 db i 6 ohm. håper det blir nok krutt :) Har fra før parasound p5 og rotel 1582. men der ble lyden noe klinisk og skarp på høyere volum. Har lest mye positivt om musical innovation, så dette er som å vente på en julegave i juni :D

    Har en trimma mi18 med doble trafoer, sikkert ikke så ulik den varianten du har.En kanon god amp er det, men er ikke kraftig nok til mine 802D når jeg vil dra på litt.
     

    biskorell

    Medlem
    Ble medlem
    08.06.2014
    Innlegg
    10
    Antall liker
    0
    Det høres bra ut. Disse skal drive sonus faber venere 3.0 med følsomhet på 90 db i 6 ohm. håper det blir nok krutt :) Har fra før parasound p5 og rotel 1582. men der ble lyden noe klinisk og skarp på høyere volum. Har lest mye positivt om musical innovation, så dette er som å vente på en julegave i juni :D

    Har en trimma mi18 med doble trafoer, sikkert ikke så ulik den varianten du har.En kanon god amp er det, men er ikke kraftig nok til mine 802D når jeg vil dra på litt.
    regner med det er mulig å oppgradere inn mer "power" i mi9 (mi18 ) ved et sendere tidspunkt om dette skulle være tema på venere. Mistenker nok at 802D må ha mer krutt enn venere for å komme til sin rett, uten at jeg skal si det helt sikkert. :)
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.151
    Antall liker
    6.737
    Torget vurderinger
    4
    Hvor mye varme tåler de egentlig? Er det mulig å stille ned biasen litt? Rekner med det er plenty med krefter til overs fordet om...

    Mens madammen er på jobb prøver jeg meg å snikinnføre topp plasserte forsterkere, hehe :D
    Vis vedlegget 264987
    Tror nok de trives bedre der enn innestengt slik de var, men tror jeg vill vært forsiktig med de stearinlysene på høyre monoblokk...før du vet ordet av det så har du "voksforseglet" den :eek::eek: !

    Hva er tempen nå ? Tipper de er en del grader kjøligere.
     
    Sist redigert:

    haavardnk

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.07.2012
    Innlegg
    56
    Antall liker
    42
    Torget vurderinger
    1
    Tror nok de trives bedre der enn innestengt slik de var, men tror jeg vill vært forsiktig med de stearinlysene på høyre monoblokk...før du vet ordet av det så har du "voksforseglet" den :eek::eek: !
    Hehe, trur det skal litt til, stearin har vel et smeltepunkt på 70 grader. Tallerkenen er bare 35 grader, så det bør jo gå greit :) De holder seg greit på 53 grader på det varmeste på toppen her, så ser ut som de "må" stå der ja! :)
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.125
    Antall liker
    5.070
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Fortell kona at levetiden blir dramatisk redusert hvis monoblokkene ikke står fritt.
    Dette er altså ditt bidrag til familiøkonomien.:eek:
     

    JLmorten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Innlegg
    776
    Antall liker
    142
    Hvor mye varme tåler de egentlig? Er det mulig å stille ned biasen litt? Rekner med det er plenty med krefter til overs fordet om...

    Mens madammen er på jobb prøver jeg meg å snikinnføre topp plasserte forsterkere, hehe :D
    Vis vedlegget 264987
    Tror nok de trives bedre der enn innestengt slik de var, men tror jeg vill vært forsiktig med de stearinlysene på høyre monoblokk...før du vet ordet av det så har du "voksforseglet" den :eek::eek: !

    Hva er tempen nå ? Tipper de er en del grader kjøligere.
    Steike eg må si det ble rett så småsexy og ha MIene på toppen der, jeg hadde mye luft rundt de, men alikevel så ble de aldri SÅ sexy som her, kontrast til hvite benken osv. men for all del, lyden har altid vært topp..

    Håper du liker de, at di infrir noen av forventningene osv..
    Håper jeg at det dukker opp en mulighet til og få noe av elektronikken min malifisert snart, krise og ikke ha RM produkt i stua
     

    haavardnk

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.07.2012
    Innlegg
    56
    Antall liker
    42
    Torget vurderinger
    1
    Steike eg må si det ble rett så småsexy og ha MIene på toppen der, jeg hadde mye luft rundt de, men alikevel så ble de aldri SÅ sexy som her, kontrast til hvite benken osv. men for all del, lyden har altid vært topp..

    Håper du liker de, at di infrir noen av forventningene osv..
    Håper jeg at det dukker opp en mulighet til og få noe av elektronikken min malifisert snart, krise og ikke ha RM produkt i stua
    Ja de spiller knall! Og slipper ivertfall å ha varme på i stua :D

    Men lurer på om P5 ikke er veldig god match, ettersom det kan bli litt lyst i toppen.. P5 skal vel være rimelig nøytral mener jeg, men etter erfaring så er parasound litt lyst i toppen... Så lurer på ny forforsterker. Vert i kontakt med malmin angående MI12, men det spørst om økonomien strekker til... Hvilke forforsterkere passer best til dei her?
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.777
    Antall liker
    11.219
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Brukt EC 4.5 (4.6 eller 4.7) er vel et rimelig alternativ inntil du har spart til ny MI?
    Hva sier du Maxtor som har prøvd dette?
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    911
    Antall liker
    531
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Hei igjen!

    Eg vil absolutt anbefale MI 12!
    Samanlikna med EC 4.7 var det total utklassing!! Både med MI-effekttrinn, og med EC-effekttrinn.

    Mvh Arild

    Steike eg må si det ble rett så småsexy og ha MIene på toppen der, jeg hadde mye luft rundt de, men alikevel så ble de aldri SÅ sexy som her, kontrast til hvite benken osv. men for all del, lyden har altid vært topp..

    Håper du liker de, at di infrir noen av forventningene osv..
    Håper jeg at det dukker opp en mulighet til og få noe av elektronikken min malifisert snart, krise og ikke ha RM produkt i stua
    Ja de spiller knall! Og slipper ivertfall å ha varme på i stua :D

    Men lurer på om P5 ikke er veldig god match, ettersom det kan bli litt lyst i toppen.. P5 skal vel være rimelig nøytral mener jeg, men etter erfaring så er parasound litt lyst i toppen... Så lurer på ny forforsterker. Vert i kontakt med malmin angående MI12, men det spørst om økonomien strekker til... Hvilke forforsterkere passer best til dei her?
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hvor mye varme tåler de egentlig? Er det mulig å stille ned biasen litt? Rekner med det er plenty med krefter til overs fordet om...

    Mens madammen er på jobb prøver jeg meg å snikinnføre topp plasserte forsterkere, hehe :D
    Vis vedlegget 264987

    Det var et riktig lekker oppsett det :)

    Liker veldig godt høyttalerne - skulle vært interessant å erfare disse engang. Har skjønt (ut i fra litteraturen) at denne serien fra JBL skal være meget vellykket.

    Mvh.
    Maxtor
     
    Sist redigert:

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.938
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Hvor mye varme tåler de egentlig? Er det mulig å stille ned biasen litt? Rekner med det er plenty med krefter til overs fordet om...

    Mens madammen er på jobb prøver jeg meg å snikinnføre topp plasserte forsterkere, hehe :D
    Vis vedlegget 264987

    Det var et riktig lekker oppsett det :)

    Liker veldig godt høyttalerne - skulle vært interessant å erfare disse engang. Har skjønt (ut i fra litteraturen) at denne serien fra JBL skal være meget vellykket.

    Mvh.
    Maxtor
    Uten tvil mine neste høyttalere,LS serien er bare lekker :)

    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn