Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KapteinUfattelig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    501
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    4
    Hei, her kommer noen bilder fra byggingen av hifipuristens MI-18 Maximum, som er tenkt å være en versjon av MI-18 dratt temmelig langt. Det er to fullbalanserte monoblokker på 280W klAB, men kan også konfigureres som to single ended stereoforsterkere på 2x70W klAB, såvidt jeg har forstått. Powersupply er nokså voksen, med 1500 VA og 400000mF pr. monoblokk. Dette drar vekten opp i rundt 40 kg pr. stk.

    mfufu er en heldig mann som får låne disse når de er klare, og om jeg spiller kortene riktig får jeg også en runde med disse i hus etterpå.

    MI18-Maximum5.jpg
    MI18-Maximum6.jpg
    MI18-Maximum-1.jpg
    MI18-Maximum-2.jpg
    MI18-Maximum-3.jpg
    MI18-Maximum-4.jpg
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hei, her kommer noen bilder fra byggingen av hifipuristens MI-18 Maximum, som er tenkt å være en versjon av MI-18 dratt temmelig langt. Det er to fullbalanserte monoblokker på 280W klAB, men kan også konfigureres som to single ended stereoforsterkere på 2x70W klAB, såvidt jeg har forstått. Powersupply er nokså voksen, med 1500 VA og 400000mF pr. monoblokk. Dette drar vekten opp i rundt 40 kg pr. stk.

    mfufu er en heldig mann som får låne disse når de er klare, og om jeg spiller kortene riktig får jeg også en runde med disse i hus etterpå.

    Vis vedlegget 265189 Vis vedlegget 265190 Vis vedlegget 265191 Vis vedlegget 265192 Vis vedlegget 265193 Vis vedlegget 265194

    Oh, rakkern for noen beist!!!

    Mvh.
    Maxtor
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei, her kommer noen bilder fra byggingen av hifipuristens MI-18 Maximum, som er tenkt å være en versjon av MI-18 dratt temmelig langt. Det er to fullbalanserte monoblokker på 280W klAB, men kan også konfigureres som to single ended stereoforsterkere på 2x70W klAB, såvidt jeg har forstått. Powersupply er nokså voksen, med 1500 VA og 400000mF pr. monoblokk. Dette drar vekten opp i rundt 40 kg pr. stk.

    mfufu er en heldig mann som får låne disse når de er klare, og om jeg spiller kortene riktig får jeg også en runde med disse i hus etterpå.

    Vis vedlegget 265189 Vis vedlegget 265190 Vis vedlegget 265191 Vis vedlegget 265192 Vis vedlegget 265193 Vis vedlegget 265194
    Hei KapteiUfattelig og andre MI venner

    Disse forsterkerne ble dessverre "bare" monoblokker pga. brumproblemer.
    Som dere ser av str. på trafoene er de nok på nærmere 2000VA.
    På kortene sitter det også Caddock motstander(MP 930)
    Dette er vel kanskje en "maximal" MI-18, derav navnet MI-18 Maximum.
    For spesielt inntresserte er det mulig og få prøve disse.
    Dette betinger da at man har balansert utgang på preampen sin.(XLR)

    mvh
    puristen
     
    M

    mfufu

    Gjest
    Hei, her kommer noen bilder fra byggingen av hifipuristens MI-18 Maximum, som er tenkt å være en versjon av MI-18 dratt temmelig langt. Det er to fullbalanserte monoblokker på 280W klAB, men kan også konfigureres som to single ended stereoforsterkere på 2x70W klAB, såvidt jeg har forstått. Powersupply er nokså voksen, med 1500 VA og 400000mF pr. monoblokk. Dette drar vekten opp i rundt 40 kg pr. stk.

    mfufu er en heldig mann som får låne disse når de er klare, og om jeg spiller kortene riktig får jeg også en runde med disse i hus etterpå.

    Vis vedlegget 265189 Vis vedlegget 265190 Vis vedlegget 265191 Vis vedlegget 265192 Vis vedlegget 265193 Vis vedlegget 265194
    Det skal bli vanvittig morro og teste dem, dette ser ekstremt spenstig ut :)
     
    M

    mfufu

    Gjest
    Da ligger det kanskje an til en lyttekveld hos mfufu når den tid kommer.... :rolleyes:

    Ole G
    Jeg kan si ifra når de er på plass :)

    Har de siste dagene jobbet hardt med og få laget ett nytt hifi rack til analog oppsettet for og få plass til dem (skulle lage rack uansett, men dette gav litt ekstra boost for og få det ferdig) :)
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Har også fått ok på å låne de etterhvert, men det er nok sånn at mono MI-17 uansett blir stående :)
    Oppgraderer heller Pre eller kilde før de blokkene blir byttet ut...
    Men kan være spennende å kjøre de opp mot hverandre.
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.448
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    God sommer MI venner!

    Går med kvaler her om hva jeg skal finne på...

    Var innom soundgarden i Kristiansand her om dagen og bestilte meg ny Oppo 105d spiller. Det var midt på dagen og ingen andre kunder i butikken.
    De har meget bra kundeservice der. Fikk frie tøyler til å høre på hva jeg ville, og hvor høyt jeg ville!
    Er jo som kjent litt på høyttaler-jakt, så dette passet meg bra.

    Problemet er at jeg tror jeg begynner å bli litt miljøskada, he he.. Med det så mener jeg at preferansene mine begynner å skli litt ut.

    Det første jeg hørte på var noen SA Master Explorer med integrert Mcintosh forsterker og dac. Det låt oppløst og svært, men ifra der jeg kommer fra, dessverre kjedelig.

    Butikkeieren begynte å lukte lunta, så jeg ble geleidet inn på naborommet hvor det var noen relativt røslige JBL S4700 høyttalere, ikke helt ulike mine Cornwall med tanke på størrelse og bestykning. Disse var paret med Mcintosh pre/dac og Mc452 effekt. La meg skyte inn med en gang at dette spilte ringer rundt mine Cornwall på de fleste parametre og totalt sett er en mye bedre høyttaler.

    Men på noen få punkter så knuser MI/ Cornwall denne JBL/Mac komboen: DYNAMIKK, slam, livefølelse!!

    Etter denne seansen reiste jeg rett hjem og fyrte opp anlegget mens jeg hadde inntrykkene friskt i minne, og inntrykkene lar ikke vente på seg.

    Var også på Heimover festival og hørte på Kari Bremnes. Lyden var upåklagelig, og jeg tok meg selv i opptil flere ganger å tenke; hei dette låter da veldig likt det jeg har hjemme.

    Tror dessverre jeg har blitt så avhengig av Klipsch Heritage/ MI lyden at det ikke er noen vei tilbake....

    Men på en annen side, hva er nå galt i det?

    Skulle bare ønske de forbaska Cornwallene var litt mindre....


    Cbarth
     

    Gemini13

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.08.2007
    Innlegg
    708
    Antall liker
    112
    Torget vurderinger
    1
    God sommer MI venner!

    Går med kvaler her om hva jeg skal finne på...

    Var innom soundgarden i Kristiansand her om dagen og bestilte meg ny Oppo 105d spiller. Det var midt på dagen og ingen andre kunder i butikken.
    De har meget bra kundeservice der. Fikk frie tøyler til å høre på hva jeg ville, og hvor høyt jeg ville!
    Er jo som kjent litt på høyttaler-jakt, så dette passet meg bra.

    Problemet er at jeg tror jeg begynner å bli litt miljøskada, he he.. Med det så mener jeg at preferansene mine begynner å skli litt ut.

    Det første jeg hørte på var noen SA Master Explorer med integrert Mcintosh forsterker og dac. Det låt oppløst og svært, men ifra der jeg kommer fra, dessverre kjedelig.

    Butikkeieren begynte å lukte lunta, så jeg ble geleidet inn på naborommet hvor det var noen relativt røslige JBL S4700 høyttalere, ikke helt ulike mine Cornwall med tanke på størrelse og bestykning. Disse var paret med Mcintosh pre/dac og Mc452 effekt. La meg skyte inn med en gang at dette spilte ringer rundt mine Cornwall på de fleste parametre og totalt sett er en mye bedre høyttaler.

    Men på noen få punkter så knuser MI/ Cornwall denne JBL/Mac komboen: DYNAMIKK, slam, livefølelse!!

    Etter denne seansen reiste jeg rett hjem og fyrte opp anlegget mens jeg hadde inntrykkene friskt i minne, og inntrykkene lar ikke vente på seg.

    Var også på Heimover festival og hørte på Kari Bremnes. Lyden var upåklagelig, og jeg tok meg selv i opptil flere ganger å tenke; hei dette låter da veldig likt det jeg har hjemme.

    Tror dessverre jeg har blitt så avhengig av Klipsch Heritage/ MI lyden at det ikke er noen vei tilbake....

    Men på en annen side, hva er nå galt i det?

    Skulle bare ønske de forbaska Cornwallene var litt mindre....


    Cbarth
    Sett deg lenger unna høytalerne, da blir dom mindre ;) :) :rolleyes:


    Mvh Geir.
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.448
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    He he, ja men det blir litt vanskelig når rommet ikke er større. :)


    Cbarth
     

    Stein Ivar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    538
    Antall liker
    415
    Torget vurderinger
    6
    Det er først når du kvitter deg med de at savnet kommer vettu :)
     

    kgyran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.03.2005
    Innlegg
    264
    Antall liker
    240
    Sted
    Røra
    Torget vurderinger
    4
    Hei

    Jeg bruker i dag en Marantz DV7001 som cd-spiller. Vurderer å bytte den ut med noe annet. Hva bruker dere andre som cd-kilde? Vil se etter merke der fjernkontrollen kan brukes på min MI11 forforsterker

    Mvh

    Kenneth Gyran
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Hei

    Jeg bruker i dag en Marantz DV7001 som cd-spiller. Vurderer å bytte den ut med noe annet. Hva bruker dere andre som cd-kilde? Vil se etter merke der fjernkontrollen kan brukes på min MI11 forforsterker

    Mvh

    Kenneth Gyran
    Jeg har byttet ut CD-ene med streaming, og bruker en Linn Majik DS streamer som hovedkilde, og er ikke i tvil om at den gir et langt bedre resultat enn de fleste CD-spillere i samme prisklasse.

    Ett stort pluss er at Linn`s fjernkontroll også fungerer sømløst med min MI11.

    Linn — Network music players — The Linn DS. The digital streaming heart of our systems
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle MI venner

    I dag tror jeg KapteinUfattelig henter et par høyttalere som Petre og Roar har tidligere lånt?
    Det blir spennende og høre hva KapteinUfattelig synes om "apekister" kontra horn(Avant Garde Duo)?
    Han får senere sjangsen til og høre på disse via MI-12.1 og MI-18 Maximal.

    mfufu har vel også vært på farten i dag, for og hente monoblokkene MI-18 Maximal som skal drives
    av MSB Technology's The Analog Dac.

    Blir spennende og høre hva de synes?

    Mvh
    puristen
     
    M

    mfufu

    Gjest
    Hei alle MI venner

    I dag tror jeg KapteinUfattelig henter et par høyttalere som Petre og Roar har tidligere lånt?
    Det blir spennende og høre hva KapteinUfattelig synes om "apekister" kontra horn(Avant Garde Duo)?
    Han får senere sjangsen til og høre på disse via MI-12.1 og MI-18 Maximal.

    mfufu har vel også vært på farten i dag, for og hente monoblokkene MI-18 Maximal som skal drives
    av MSB Technology's The Analog Dac.

    Blir spennende og høre hva de synes?

    Mvh
    puristen
    Hei,

    det passet desverre ikke for Roar at jeg kom i dag alikevell, så vi avtalte i morgen.
    Skal bli spennende og høre MI i eget oppsett, jeg har fått høye forventninger :)
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle MI venner

    I dag tror jeg KapteinUfattelig henter et par høyttalere som Petre og Roar har tidligere lånt?
    Det blir spennende og høre hva KapteinUfattelig synes om "apekister" kontra horn(Avant Garde Duo)?
    Han får senere sjangsen til og høre på disse via MI-12.1 og MI-18 Maximal.

    mfufu har vel også vært på farten i dag, for og hente monoblokkene MI-18 Maximal som skal drives
    av MSB Technology's The Analog Dac.

    Blir spennende og høre hva de synes?

    Mvh
    puristen
    Hei,

    det passet desverre ikke for Roar at jeg kom i dag alikevell, så vi avtalte i morgen.
    Skal bli spennende og høre MI i eget oppsett, jeg har fått høye forventninger :)
    Hei mfufu

    Bedre lykke neste gang.
    Du får kanskje spilt musikk til torsdagen?
    Da er det nemlig meldt regn.

    Lykke til!
     

    KapteinUfattelig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    501
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    4
    Hei alle MI venner

    I dag tror jeg KapteinUfattelig henter et par høyttalere som Petre og Roar har tidligere lånt?
    Det blir spennende og høre hva KapteinUfattelig synes om "apekister" kontra horn(Avant Garde Duo)?
    Han får senere sjangsen til og høre på disse via MI-12.1 og MI-18 Maximal.

    mfufu har vel også vært på farten i dag, for og hente monoblokkene MI-18 Maximal som skal drives
    av MSB Technology's The Analog Dac.

    Blir spennende og høre hva de synes?

    Mvh
    puristen
    Og jeg henter høyttalerne på torsdag, men blir ikke noe lytting før neste uke for jeg reiser bort i helgen. Men Roar mente han kunne ha klar en MI-17 som jeg også kunne få låne med MI-12.1, så det ser/hører jeg frem til!

    Kaptein Ufattelig
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle MI venner

    I dag tror jeg KapteinUfattelig henter et par høyttalere som Petre og Roar har tidligere lånt?
    Det blir spennende og høre hva KapteinUfattelig synes om "apekister" kontra horn(Avant Garde Duo)?
    Han får senere sjangsen til og høre på disse via MI-12.1 og MI-18 Maximal.

    mfufu har vel også vært på farten i dag, for og hente monoblokkene MI-18 Maximal som skal drives
    av MSB Technology's The Analog Dac.

    Blir spennende og høre hva de synes?

    Mvh
    puristen
    Og jeg henter høyttalerne på torsdag, men blir ikke noe lytting før neste uke for jeg reiser bort i helgen. Men Roar mente han kunne ha klar en MI-17 som jeg også kunne få låne med MI-12.1, så det ser/hører jeg frem til!

    Kaptein Ufattelig
    Det blir travelt hos Roar skjønner jeg?
    Håper du blir fornøyd med forandringen KapteinUfattlig?
    Kos deg videre med kona og småen.

    Mvh
    puristen
     
    M

    mfufu

    Gjest
    Hei mfufu

    Bedre lykke neste gang.
    Du får kanskje spilt musikk til torsdagen?
    Da er det nemlig meldt regn.

    Lykke til!
    Hei, det ble desverre ikke hentet noen forsterkere i dag heller.

    Ble egentlig litt "forvirret", for i går passet det ikke fordi han fikk en viktig jobb og i dag passet det ikke fordi det hadde skjedd noe med den ene forsterkeren under noe målinger :confused:

    "Sånn går nu dagan" er vel bare og smøre seg med tålmodighet :)
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei mfufu

    Bedre lykke neste gang.
    Du får kanskje spilt musikk til torsdagen?
    Da er det nemlig meldt regn.

    Lykke til!
    Hei, det ble desverre ikke hentet noen forsterkere i dag heller.

    Ble egentlig litt "forvirret", for i går passet det ikke fordi han fikk en viktig jobb og i dag passet det ikke fordi det hadde skjedd noe med den ene forsterkeren under noe målinger :confused:

    "Sånn går nu dagan" er vel bare og smøre seg med tålmodighet :)
    Hei mfufu

    Dette var da trist.
    Jeg håper han lar høre fra seg ila. morgendagen?
    Denne uka har vel kanskje ikke vært din beste til nå,
    men la oss håpe forsterkerne overrasker?
    Du er heldigvis tålmodig.

    Mvh
    puristen
     
    M

    mfufu

    Gjest
    Hei mfufu

    Bedre lykke neste gang.
    Du får kanskje spilt musikk til torsdagen?
    Da er det nemlig meldt regn.

    Lykke til!
    Hei, det ble desverre ikke hentet noen forsterkere i dag heller.

    Ble egentlig litt "forvirret", for i går passet det ikke fordi han fikk en viktig jobb og i dag passet det ikke fordi det hadde skjedd noe med den ene forsterkeren under noe målinger :confused:

    "Sånn går nu dagan" er vel bare og smøre seg med tålmodighet :)
    Hei mfufu

    Dette var da trist.
    Jeg håper han lar høre fra seg ila. morgendagen?
    Denne uka har vel kanskje ikke vært din beste til nå,
    men la oss håpe forsterkerne overrasker?
    Du er heldigvis tålmodig.

    Mvh
    puristen
    Hehe vel, jeg er kun tålmodig utenpå :rolleyes:
    Ellers så har ikke uken vært så gal, bortsett fra ett par hifi relaterte ting. Jeg har desverre ikke noen ny mulighet til og hente forsterkerene før tidligst en dag neste uke, selv om de skulle bli klare tidligere (vil ikke avbryte flere avtaler nå, før jeg er heeelt sikker på at de faktisk er klare). Den som venter på noe godt osv? :)
     
    Sist redigert:

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hei mfufu

    Bedre lykke neste gang.
    Du får kanskje spilt musikk til torsdagen?
    Da er det nemlig meldt regn.

    Lykke til!
    Hei, det ble desverre ikke hentet noen forsterkere i dag heller.

    Ble egentlig litt "forvirret", for i går passet det ikke fordi han fikk en viktig jobb og i dag passet det ikke fordi det hadde skjedd noe med den ene forsterkeren under noe målinger :confused:

    "Sånn går nu dagan" er vel bare og smøre seg med tålmodighet :)
    Hei mfufu

    Dette var da trist.
    Jeg håper han lar høre fra seg ila. morgendagen?
    Denne uka har vel kanskje ikke vært din beste til nå,
    men la oss håpe forsterkerne overrasker?
    Du er heldigvis tålmodig.

    Mvh
    puristen
    Hehe vel, jeg er kun tålmodig utenpå :rolleyes:
    Ellers så har ikke uken vært så gal, bortsett fra ett par hifi relaterte ting. Jeg har desverre ikke noen ny mulighet til og hente forsterkerene før tidligst en dag neste uke, selv om de skulle bli klare tidligere (vil ikke avbryte flere avtaler nå, før jeg er heeelt sikker på at de faktisk er klare). Den som venter på noe godt osv? :)

    Den som venter på noe godt venter aldri forgjeves, mfufu :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.326
    Antall liker
    3.498
    Torget vurderinger
    4
    Hei!

    Ser at det finns en fullbalansert forforsterker (MI 13). Er det fullbalanserte klasse stereo eller monoblokker i utvalget ? (MI18 er klasse A/B ?)

    Har sett på Siden om MUSICAL INNOVATION men blir usikker...
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hei!

    Ser at det finns en fullbalansert forforsterker (MI 13). Er det fullbalanserte klasse stereo eller monoblokker i utvalget ? (MI18 er klasse A/B ?)

    Har sett på Siden om MUSICAL INNOVATION men blir usikker...

    Hallo kasol.

    Det er fullbalanserte effekttrinn og monoblokker i sortimentet, men disse har foreløpig vært for spesialbestillinger å regne. MI 18 og MI 17 kan fåes som fullbalansert effekttrinn og monoblokker.

    Mvh.
    Maxtor
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.326
    Antall liker
    3.498
    Torget vurderinger
    4
    Ok ser den skrifeleif hos meg selv. Hvilke monoblokker er balanserte og ren Klasse A ?

    Edit: Feks MI 9.1 finns det en balansert versjon ?
     
    Sist redigert:

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    913
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Ok ser den skrifeleif hos meg selv. Hvilke monoblokker er balanserte og ren Klasse A ?

    Edit: Feks MI 9.1 finns det en balansert versjon ?
    MI 9.1 er ikkje meg bekjent bygd i balansert versjon, men MI 9, MI 10, MI 10.1 og MI 17 er det.

    Mvh Arild
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Ok ser den skrifeleif hos meg selv. Hvilke monoblokker er balanserte og ren Klasse A ?

    Edit: Feks MI 9.1 finns det en balansert versjon ?
    MI 9.1 er ikkje meg bekjent bygd i balansert versjon, men MI 9, MI 10, MI 10.1 og MI 17 er det.

    Mvh Arild

    Og MI 18 er det :)

    MI 18 Balanced 4.jpg


    Mvh.
    Maxtor
     
    Sist redigert:

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    913
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Sist redigert:

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Og hadde jeg lest bedre ser jeg at kasol etterspør effekttrinn/monoblokker i ren kl. A - noe MI 18/MI 18 Balanced ikke er :)

    My bad.

    Mvh.
    Maxtor
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.448
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Og 9.1 kan bygges som balanserte monoblokker om man vil ta den helt ut eller har behov for MYE effekt!

    Cbarth
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.917
    Antall liker
    8.203
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg fått SMS av Mr. Malmin om at han sender oppover MI 15 til meg i løpet av neste uke. Dette blir spennende. 3 x RCA innganger og at den har 1 HT Bypass er tilstrekkelig i mitt oppsett, særlig med tanke på at jeg bruker DAC.
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Da har jeg fått SMS av Mr. Malmin om at han sender oppover MI 15 til meg i løpet av neste uke. Dette blir spennende. 3 x RCA innganger og at den har 1 HT Bypass er tilstrekkelig i mitt oppsett, særlig med tanke på at jeg bruker DAC.

    Det er lykke på en fredag det, bjornh :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.852
    Torget vurderinger
    4
    Det er nok en killer kombo, Ufattelig. Synd å la en hel helg med slikt selskap gå til spille :eek:.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.917
    Antall liker
    8.203
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg fått SMS av Mr. Malmin om at han sender oppover MI 15 til meg i løpet av neste uke. Dette blir spennende. 3 x RCA innganger og at den har 1 HT Bypass er tilstrekkelig i mitt oppsett, særlig med tanke på at jeg bruker DAC.

    Det er lykke på en fredag det, bjornh :)

    Mvh.
    Maxtor
    Visst er det det!
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.917
    Antall liker
    8.203
    Torget vurderinger
    1
    ...allerede sitter jeg her utålmodig..!
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Det har jeg full forståelse for, bjornh :)

    Da kan det jo kanskje være på sin plass å tipse om en nyutgivelse du kan virkelig nyte i ventetiden:

    the road of bones.jpg


    IQ - "The Road Of Bones".

    Kanonplate som ble sluppet i mai 2014 - disse karene kan fortsatt sine saker! Og det beste av alt: Dette låter fortreffelig sammen med MI!

    Mvh.
    Maxtor
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Det har jeg full forståelse for, bjornh :)

    Da kan det jo kanskje være på sin plass å tipse om en nyutgivelse du kan virkelig nyte i ventetiden:

    Vis vedlegget 266896

    IQ - "The Road Of Bones".

    Kanonplate som ble sluppet i mai 2014 - disse karene kan fortsatt sine saker! Og det beste av alt: Dette låter fortreffelig sammen med MI!

    Mvh.
    Maxtor
    Låter ikke alt bedre på Musical Innovation-forsterkeri da, Maxtor?? ;)

    Jeg sitter her å spiller litt selv også. Tar meg i å bli irritert av valgene til lydprodusenten av Julia Hülsmann Trios album Shattering Poems med min personlige favoritt Rebekka Bakken. Her har vedkommende gått i den akk så alt for vanlige fellen å ødelegge en ellers fantastisk flott akustisk plate med å smøre trommer ut over hele lydbildet. High hats til venstre, symbaler til høyre, tomtoms midt på, og så videre... Grrrr... Er jeg sær når jeg blir irritert over slikt??

    Når vi snakker om Rebekka Bakken, og det er kvelden for tips på nye album, forresten:

    Rebekka Bakkens hyllest til Tom Waits, Little drop of poison er fantastisk bra!

    Sjekk ut "Time".

     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.326
    Antall liker
    3.498
    Torget vurderinger
    4
    Hei!

    Det er vel en del blodfans her men kan dere gi meg en nøktern vurdering av hvor bra MI er i forhold til feks Sugden som jeg har selv? First Watt ? Pass Lab?. For meg virker MI ok prismessig også ?

    Etter å ha lest en del om MI må jeg si det virker som solide saker dog noe avhengig av en mann. Jeg ønsker meg mere effekt en mine 2X30W klasse A med Sugden. Jeg liker balanserte oppsett og ser for meg feks forforsterker Mi 13 sammen med enten balanserte monoblokker eller balansert stereo effekttrinn med minimum 2x100W klasse A. Forslag ?

    Kan man ta feks kontakt direkte og bestille etter egne krav ? Ser da at ting kan ta litt tid men uansett så er inntrykket at ting er solid bygget eller hur ?

    Slik jeg tolker denne tråden så er folk veldig fornøyde med lyden iallefall :)
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Hei!

    Det er vel en del blodfans her men kan dere gi meg en nøktern vurdering av hvor bra MI er i forhold til feks Sugden som jeg har selv? First Watt ? Pass Lab?. For meg virker MI ok prismessig også ?

    Etter å ha lest en del om MI må jeg si det virker som solide saker dog noe avhengig av en mann. Jeg ønsker meg mere effekt en mine 2X30W klasse A med Sugden. Jeg liker balanserte oppsett og ser for meg feks forforsterker Mi 13 sammen med enten balanserte monoblokker eller balansert stereo effekttrinn med minimum 2x100W klasse A. Forslag ?

    Kan man ta feks kontakt direkte og bestille etter egne krav ? Ser da at ting kan ta litt tid men uansett så er inntrykket at ting er solid bygget eller hur ?

    Slik jeg tolker denne tråden så er folk veldig fornøyde med lyden iallefall :)
    Sugden har jeg lite/ingen erfaring med, men First Watt/Pass Labs er noe annet.

    Nelson Pass og Roar Malmin er to forsterkerbyggere/-konstruktører som har en temmelig lik måte å forholde seg til det å bygge gode transistorforsterkere. De er begge glade i klasse A-forsterkere med stor og god strømforsyning. Pass og Malmin er blant annet de eneste som jeg vet, som har konstruert forsterkere helt uten kondensatorer i signalveien.

    Mange vil vel kanskje påstå at Roar er inspirert av mye av det Nelson har gjort?

    Jeg liker personlig å sammenligne Musical Innovation-forsterkere med ett instrument laget av en tradisjonell instrumentmaker. Alt er håndlaget, ingenting er tilfeldig, og det mennesket som har bygget instrumentet fra a til å har kun brukt de beste råvarer. Her er det ikke spart på noe. Til sammenligning er de fleste forsterkere ellers laget på fabrikker, av folk som i aller ytterste fall bygger TVer eller babycalls uka etter.

    En MI-forsterker har et nøkternt ytre utseende, fordi Roar er bevist på at en så stor del som mulig av kostnadene skal gå til faktisk å gi bedre lyd, ikke salgsfremmende "bling".

    Til slutt en funfact om MI og mannen bak, som jeg personlig liker. Roar er bevist på at han går så mye på konserter som mulig. Så vidt jeg vet, stort sett klassisk musikk. Tanken bak det er at han mener at det er avgjørende viktig, om han skal utvikle forsterkere med naturlig og god klang, at han kjenner referansen i virkeligheten godt.

    Det er, med andre ord, ikke tilfeldig at merkenavnet er nettopp Musical Innovation. Musikk er viktig.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn