Multimeter impedanse måling

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • dekz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2021
    Innlegg
    123
    Antall liker
    15
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Hei alle,

    det er jeg som har solgt høyttalerne.

    Kunden lyttet til de her i butikken hvorpå han bestemte seg for å kjøpe disse.
    La oss starte med det første Øystein.
    Hvorfor starter du med en løgn at jeg hørte de i butikken?

    Skade på fot ble byttet uten kostnad.... Jeg byttet den!

    Du angrer at dere ikke tok betalt for en fot som var skeiv?
    Hvor mye skal du plyndre kunden for egentlig?
    Du drar opp dill dall som har ingen betydning.

    Saken er den at de har stått i butikken deres siden april, der har de gått 10-18, hva veit du om tilstanden på de diskantene før du leverte de til meg? Ingenting annet en at du utrykker deg at de spilte.
     
    Sist redigert:

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    La oss starte med det første Øystein.
    Hvorfor starter du med en løgn at jeg hørte de i butikken?
    Du har helt rett, jeg sjekket med kollega, du sa du hadde hørt de før og trengte ikke høre. Jeg trodde du da hadde hørt basert på dette.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    La oss starte med det første Øystein.
    Hvorfor starter du med en løgn at jeg hørte de i butikken?

    Skade på fot ble byttet uten kostnad.... Jeg byttet den!

    Du angrer at dere ikke tok betalt for en fot som var skeiv?
    Hvor mye skal du plyndre kunden for egentlig?
    Du drar opp dill dall som har ingen betydning.

    Saken er at de har stått i butikken deres siden april, der har de gått 10-18, hva veit du om tilstanden på de diskantene før du leverte de til meg?
    Veldig glad du fikk en fot som var rett.

    Vi skulle komme opp å bytte fot for deg men du byttet selv før vi rakk komme.
     

    dekz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2021
    Innlegg
    123
    Antall liker
    15
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Veldig glad du fikk en fot som var rett.

    Vi skulle komme opp å bytte fot for deg men du byttet selv før vi rakk komme.
    Ja men hvis du er glad da så er alt greit.

    Hva med litt goodwill i andre rettning a siden du vil ha alt på det rene offentlig her på forumet og også sette meg ut over hvem som har rett i saken og ikke se på hva jeg egentlig har gått gjennom? Tipper at det ikke eksisterer i butikken deres men det er kanskje håp.


    Hei alle,

    det er jeg som har solgt høyttalerne.

    Kunden lyttet til de her i butikken hvorpå han bestemte seg for å kjøpe disse.

    Jeg har ca 200 mail fram og tilbake, mine servicemedarbeidere har flere 100 hver. Det er masse mail til fabrikken.

    Jeg dro til kunden med en gang og slapp det jeg hadde i henda for å komme innom så fort som mulig selv om jeg var på vei i ferie.

    Vi har vært der flere ganger både for å feilsøke og å montere nye diskanter.

    Servicerapport fikk vi Onsdag som var pga folk på fabrikken og har hatt ferie.



    " 8. juli 2021 kl. 11:24

    Jerome is right, i have had a DC offset and an unfortunate connection, now
    what do we do?
    Det var masse mail fordi jeg ikke fikk hjelp. MEn hvis du vil fakturere meg siden jeg skriver for mye mail og vil bøtelegge meg med den behandlingen av den grunn så er det greit og også si det. Skjønner ikke helt hva det har med saken å gjøre.
    Det viser mere til at dere ikke gjør jobben.

    Feilsøkinga og servicen deres er det selgerne deres som har gjort, med ikke noe annet instrument en en støymåler, og ørene sine.

    Jeg har fått null uttalelse fra dere hva som har forårsaket problemet og jeg sitter fortsatt her uvitende over hva årsaken er.
    Dere eier ikke kompetanse eller innsikt i hvor feilen stammer fra fortsatt etter 8 uker. Dere tok faktisk garantien fra meg før dere har funnet ut årsaken til problemet. Og all kostnad har gått på meg uten form for bevis.

    Det spiller ingen rolle om hva jeg har uttrykt meg over hva som har skjedd, om ting har oppført seg rart i ettertid. Hva er det dere egentlig kan vise til som er årsaken til hendelsen.

    Du kom til meg etter noen dager med mobilen din og tok bilder og brukte ørene dine for å sjekke hva som var galt for å vise til at dere hadde service. Du er ikke sertifisert med å sjekke de. Er det servicen deres? På et 390.000 kroners produkt?

    Hvorfor tok det 5 eposter med Avantgarde for at dem måtte opplyse hvem Jonathan var til meg og at det er service avdelinga deres? Hvorfor sendte du meg ikke til serviceansvarlig på senteret deres med en gang? Men at det var Avantgarde som måtte opplyse meg om at han i det hele tatt eksisterer?

    Du prøvde å fikse opp i det selv fordi Serviceansvarlig hos dere er en 20 år gammal game designer/bartender og ingen mann med kunnskap over hifi i det hele tatt,
    Karen sto her fryst i stua mi å glante på at den andre selgeren din skrudde på høyttalerne ved skifte av diskanter. Fordi han skulle ha timebetaling?

    Dere har feilsøkt hva? Med hva? Hva har dere kommet fram til? Dere så forsterkeren min og sa det var den. Dere har null bevis på det den dag i dag og dere veit ikke hva det er fortsatt etter 8 uker.

    Det er det jeg sitter igjen med. Annet en 22.000 i service kostnad over noe som fortsatt ikke er fiksa.


    " 8. juli 2021 kl. 11:24

    Jerome is right, i have had a DC offset and an unfortunate connection, now
    what do we do?

    Det der sa jeg etter at dere holdt på med å diskutere saken i en uke uten å gjøre noe hvor jeg ble oppgitt og sa med andre ord, Få ut fingeren og gjør noe!

    Det andre er at Jonathan pressa meg på med å pakke ned høyttalerene til dere med gratis frakt slik at dere skulle hamstre inn 990.- timen og ha full eierskap over de i butikken deres. Hadde jeg gjort det så hadde dere sendt faktura på meg til 30.000. Tror du jeg er idiot? Dere er så frekke at det går ikke an.

    Veit som sagt at Øystein ikke kommer til å fortsette her, han skal bare inn her og unnlate seg alt fan som har skjedd.
     
    Sist redigert:

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Men koster det virkelig 60.000kr å reparere disse høytalerne?
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Selv om der var en DC offset så skulle det ikke nå diskanten. For ingen designer vel en højttaler uden kondensator i serie med diskanten. Så det er absolut ikke troværdigt.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.277
    Antall liker
    34.812
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    DC offset? Diskanter direkte koblet mot effektforsterkere uten å ha et høypass delefilter eller så mye som en enkel foliekondensator som DC-beskyttelse? Virkelig??
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Øystein Hasnes er den mest serviceinnstilte mann jeg vet om. Jeg vet det er mange flere som står bak den oppfatningen.At han plutselig har blitt en djevel tviler jeg veldig på.
    Det lukter svidd av påstandene. Utrykket «at kunden alltid har rett» er noe som sjelden er riktig.

    At ohc omsetter for 42mill er et tegn på at de er seriøse og har ekstremt mange fornøyde kunder. 😊
    Skal et firma betale for brukerfeil, kan de vel legge ned samme dag som de starter opp.
     

    Calmati

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2016
    Innlegg
    429
    Antall liker
    555
    Sted
    Bærum
    Ja men hvis du er glad da så er alt greit.

    Hva med litt goodwill i andre rettning a siden du vil ha alt på det rene offentlig her på forumet og også sette meg ut over hvem som har rett i saken og ikke se på hva jeg egentlig har gått gjennom? Tipper at det ikke eksisterer i butikken deres men det er kanskje håp.




    Det var masse mail fordi jeg ikke fikk hjelp. MEn hvis du vil fakturere meg siden jeg skriver for mye mail og vil bøtelegge meg med den behandlingen av den grunn så er det greit og også si det. Skjønner ikke helt hva det har med saken å gjøre.
    Det viser mere til at dere ikke gjør jobben.

    Feilsøkinga og servicen deres er det selgerne deres som har gjort, med ikke noe annet instrument en en støymåler, og ørene sine.

    Jeg har fått null uttalelse fra dere hva som har forårsaket problemet og jeg sitter fortsatt her uvitende over hva årsaken er.
    Dere eier ikke kompetanse eller innsikt i hvor feilen stammer fra fortsatt etter 8 uker. Dere tok faktisk garantien fra meg før dere har funnet ut årsaken til problemet.

    Det spiller ingen rolle om hva jeg har uttrykt meg over hva som har skjedd, om ting har oppført seg rart i ettertid. Hva er det dere egentlig kan vise til som er årsaken til hendelsen er spørsmålet.

    Du kom til meg etter noen dager med mobilen din og tok bilder og brukte ørene dine for å sjekke hva som var galt for å vise til at dere hadde service. Hvorfor tok det 5 eposter med Avantgarde for at dem måtte opplyse hvem Jonathan var til meg og at det er service avdelinga deres? Hvorfor sendte du meg ikke til serviceansvarlig på senteret deres men at Avantgarde måtte fortelle meg om at han i det hele tatt eksisterer? Du prøvde å fikse opp i det selv fordi Serviceansvarlig hos dere er en 20 år gammal game designer og en bartender og ingen mann med kunnskap over hifi i det hele tatt, Karen sto her fryst i stua mi å glante på at den andre selgeren din skrudde på høyttalerne ved skifte av diskanter. Men timebetaling skulle han ha,

    Dere har feilsøkt hva? Med hva? Hva har dere kommet fram til. Dere så forsterkeren min og sa det var den. Dere har null bevis den dag i dag og dere veit ikke hva det er fortsatt etter 8 uker.


    " 8. juli 2021 kl. 11:24

    Jerome is right, i have had a DC offset and an unfortunate connection, now
    what do we do?

    Det der sa jeg etter at dere holdt på med å diskutere saken i en uke uten å gjøre noe hvor jeg ble oppgitt og sa med andre ord, Få ut fingeren og gjør noe!

    Det andre er at Jonathan pressa meg på med å pakke ned høyttalerene til dere med gratis frakt slik at dere skulle hamstre inn 990.- timen og ha full eierskap over de i butikken deres. Hadde jeg gjort det så hadde dere sendt faktura på meg til 30.000. Tror du jeg er idiot? Dere er så frekke at det går ikke an.

    Veit som sagt at Øystein ikke kommer til å fortsette her, han skal bare inn her og unnlate seg alt fan som har skjedd.
    Offentlig skittentøyvask er aldri pent. Og det er alltid selger som taper på slike offentlige krangler.
    Jeg jobber med salg selv, så dette vet jeg en del om. Potensielle kunder skyr leverandører som ikke rydder opp som pesten, spesielt om det er store penger involvert. Og det er ikke lett å bli kvitt et rykte som dårlig leverandør.

    Skal ikke ta stilling i denne saken, men at det er store tapte inntekter involvert for selger i en slik sak trenger vi ikke lure på. Helt uavhengig av hvem som 'har skylda'.... Vet ikke hvor mange ganger vi har funnet en grei løsning for kunden selv om han ikke hadde rett til det.
    Vi tenkte det var lønnsomt.... :)

    mvh Calmati
     

    dekz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2021
    Innlegg
    123
    Antall liker
    15
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Øystein Hasnes er den mest serviceinnstilte mann jeg vet om. Jeg vet det er mange flere som står bak den oppfatningen.At han plutselig har blitt en djevel tviler jeg veldig på.
    Det lukter svidd av påstandene. Utrykket «at kunden alltid har rett» er noe som sjelden er riktig.

    At ohc omsetter for 42mill er et tegn på at de er seriøse og har ekstremt mange fornøyde kunder. 😊
    Skal et firma betale for brukerfeil, kan de vel legge ned samme dag som de starter opp.
    Jeg har absolutt ingenting i mot Øystein, det er ikke han jeg angriper. Men han blir nødt til å se på hvordan jeg har blitt behandlet. Det eneste jeg ser her er hvordan butikk ignorerer kunde og gjør forskjellsbehandling, på slike ting som at jeg skriver for mange eposter.

    At de omsetter for de pengene pga, service. Nei.

    42 mill er ikke stort når de forhandler produkter i millionklassen.
    Ingen service, ingen garanti, ingen reklamasjon (høyttalere) og ingen angrerett har kanskje noe med det å gjøre.
     
    Sist redigert:

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Og du kan udelukke at du har spillet så højt at forstærkeren har klippet?
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Kommentar fra en kompis i noen sene nattetimer.
    "Skal det blinke i diskantene dine Armand?"
    :ROFLMAO: :ROFLMAO:
    Spiller man for høyt eller har overbelastet forsterkeren så ryker diskantene...
    Det er stor forskjell på forsterkere så skal vi få hjulpet deg må vi vite litt mer om hvordan systemet ditt er bygget opp. Det kan nok godt hende dette kan fikses for mye mindre enn 60 lapper
    Tror mest på at du har gjort som Armand.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    En tanke fra sidelinjen, kan det hende at det er en dårlig kontakt i elektronikken et sted som skaper summing/varmgang?
    Hadde en dårlig lodding i ene kanalen på min forforsterker, og når jeg koblet opp målemikrofonen og målte forvrengningen så det slik ut;

    venstre tweeter med dlcp output 3.jpg


    Den dårlige kontakten gjorde at det gikk varmgang i noen saftige motstandere før diskanten;

    sykt filter (1).jpg
     

    dekz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2021
    Innlegg
    123
    Antall liker
    15
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Alt - for hvad andet kan forklare det?
    Dere kan spørre naboene mine. Jeg bor i blokk, Horna har en følsomhet på 107db, tror det er noen som skulle klagd.
    Nei. Jeg har ikke det. Skaden oppstod også 3 dager etter kjøp. Så lite glad var jeg ikke i dem.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Poenget er vel heller ikke hvordan diskanten ble ødelagt? Om han hadde holdt Rammstein konsert for hele området i fylla så skal det vel alikevell ikke koste 60k++ for å bytte EN diskant til en pris av 600kr med tre skruer i?
     

    dekz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2021
    Innlegg
    123
    Antall liker
    15
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Feil produksjon, svakhet på elementet, feil på forsterker? Kan ikke noe av dette stemme?🤔
    Nei det kan ikke det, det er alltid kundens feil. Hvis forsterkeren tilhører meg så ja da kan det det.
     
    Sist redigert:
    L

    larsmartin

    Gjest
    Kjøper jeg ag høyttalere og sprenger de selv, ringer ohc og sier jeg har fått sprengt diskantene( faktisk begge to) er da prisen kr. 60000.-?
     

    dekz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2021
    Innlegg
    123
    Antall liker
    15
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Kjøper jeg ag høyttalere og sprenger de selv, ringer ohc og sier jeg har fått sprengt diskantene( faktisk begge to) er da prisen kr. 60000.-?
    Ja. På Avantgarde.
    Kun diskanter er rundt 15.000 med dine i innbytte, frakt og moms. Forskudd.
    Innstallasjon ala OHC; 2 selgere som trenger 6 timer å skru dem inn 6000.-

    Hvis de lurer på om noe mer er galt så må de sendes til Tyskland for sjekk, da blir det alt fra 60.000+

    Eller, det er slik jeg har fått det opplyst.
     
    Sist redigert:
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Jeg kjenner personlig til en sak der OHC solgte et par demo høyttalere der begge diskantene var defekte, og så nektet for at noe var galt. De skyldte på kundens utstyr og rom, og solgte han masse ubrukelige ting som strømrensere og sånt. Det hjelper lite når begge har aludome diskanter som er trøkt inn og bulkete. Jeg hjalp han med dokumentasjon i saken, men kjenner dessverre ikke til hvordan saken endte.
     

    dekz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2021
    Innlegg
    123
    Antall liker
    15
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kjenner personlig til en sak der OHC solgte et par demo høyttalere der begge diskantene var defekte, og så nektet for at noe var galt. De skyldte på kundens utstyr og rom, og solgte han masse ubrukelige ting som strømrensere og sånt. Det hjelper lite når begge har aludome diskanter som er trøkt inn og bulkete. Jeg hjalp han med dokumentasjon i saken, men kjenner dessverre ikke til hvordan saken endte.
    Helt likt her, som om dem har rigga høyttalerne for å selge mer. Stygt å si kanskje men det er det det føles som.
    De har skyldt på forsterkere og srømmen min og har sagt at de kan selge meg skikkelige ting under hendelsen. Det var det det første de sa faktisk. La beskyldning i anlegget mitt. Tok fra meg garantien på det uten bevis, uten teknikere til å gå gjennom og finne ut om det er det eller ikke.
    Kan godt hende at det er tilfeldighet. Jobben dems å selge.

    Saken er at jeg har det samma anlegget som jeg har kobla opp mot disse Duo'ene som jeg hadde mot mine gamle Uno.
    Ingenting er endra, hadde aldri problem før. Andre dag med disse, og jeg har hatt 2 par andre høyttalere på dette anlegget uten problem. De Duo har oppført seg fjernt fra dag 2. Tredje dag så slår jeg på så spiller det ikke i diskant. Hvorfor har ikke mellomtone gått.
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Helt likt her, som om dem har rigga høyttalerne for å selge mer. Stygt å si kanskje men det er det det føles som.
    Litt underlig egentlig... De har skyldt på forsterkere og srømmen min og har sagt at de kan selge meg skikkelige ting.
    Kan godt hende at det er tilfeldighet. Jobben dems å selge.

    Saken er at jeg har det samma anlegget som jeg har kobla opp mot disse Duo'ene som jeg hadde mot mine gamle Uno.
    Ingenting er endra, hadde aldri problem før. Andre dag med disse, og jeg har hatt flere høyttalere på dette anlegger. De Duo har oppført seg fjernt fra dag 2. Tredje dag så slår jeg på så spiller det ikke.
    Ting kan vel bli defekte selv om de fungerte utmerket før(!) Har du prøvd andre ht i oppsettet siden? Jeg hadde en forsterker som tok bassen på mine ProAc 1SC, selv om den fungerte dagen før. Ble sendt til Frankrike, for egen regning, og fikset etter flere mail frem og tilbake, mot betaling. Garantien hadde gått ut.

    Duo hadde visstnok stått og spilt i butikk 8-18 i mange mnd. Så gikk de i stykker hos deg på 3. dagen. Det betyr altså at de fungerte på dag 1 og 2?

    Hah, hva med å sette opp oppsettet ditt hos OHC, på en av deres AG, for å vise de at det ikke er noe galt med din elektronikk? Du betaler seff regningen om katastrofer, mot formodning, skulle inntreffe. Det burde feie enhver tvil av banen.
     

    dekz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2021
    Innlegg
    123
    Antall liker
    15
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Ting kan vel bli defekte selv om de fungerte utmerket før(!) Har du prøvd andre ht i oppsettet siden? Jeg hadde en forsterker som tok bassen på mine ProAc 1SC, selv om den fungerte dagen før. Ble sendt til Frankrike, for egen regning, og fikset etter flere mail frem og tilbake, mot betaling. Garantien hadde gått ut.

    Duo hadde visstnok stått og spilt i butikk 8-18 i mange mnd. Så gikk de i stykker hos deg på 3. dagen. Det betyr altså at de fungerte på dag 1 og 2?

    Hah, hva med å sette opp oppsettet ditt hos OHC, på en av deres AG, for å vise de at det ikke er noe galt med din elektronikk? Du betaler seff regningen om katastrofer, mot formodning, skulle inntreffe. Det burde feie enhver tvil av banen.
    Har testa med et annet par som står lagra i kjelleren ja.
    Det er ikke noe gærnt med anlegget, kan ikke si det heller, men er så og si 90% at det ikke er anlegg.
    Uno hadde jeg i en annen leilighet, her har vi forholdsvis ikke jording så mulig strømanlegget her.
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Hvem spør du? Har du lest tråden?
    Jeg lurer pga jeg vet det koster kr. 15000.- pluss montering for 2 diskanter. Om det er noe spesielle forhold som drar opp prisen, så er ikke kr. 60000.- prisen for å bytte 2 stk diskanter.
     

    dekz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2021
    Innlegg
    123
    Antall liker
    15
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Jeg lurer pga jeg vet det koster kr. 15000.- pluss montering for 2 diskanter. Om det er noe spesielle forhold som drar opp prisen, så er ikke kr. 60000.- prisen for å bytte 2 stk diskanter.
    Det er i mitt tilfelle hvor de ikke vet hva feilen er Lars, jeg blir nødt til å sende ned hele pakka til tyskland for å sjekke dem, det er 60.000 i mitt tilfelle hvis det er kun diskant som det er galt med.
    Hvis jeg skal sette et regnestykke på diskanter så er det 15.000 + 6.000 hvis det gjøres i regi av OHC her til lands.
    Eller 22.254.- som jeg ble fakturert.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Har testa med et annet par som står lagra i kjelleren ja.
    Det er ikke noe gærnt med anlegget, kan ikke si det heller, men er så og si 90% at det ikke er anlegg.
    Uno hadde jeg i en annen leilighet, her har vi forholdsvis ikke jording så mulig strømanlegget her.
    90%?! Hva bygger det estimatet på? Når det først ryker, så ryker det, om det enn bare er snakk om promiller for det kan skje?
     

    dekz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2021
    Innlegg
    123
    Antall liker
    15
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    90%?! Hva bygger det estimatet på? Når det først ryker, så ryker det, om det enn bare er snakk om promiller for det kan skje?
    100% på at det virker på andre høyttalere og ikke mot de Duo'ene? Jeg tar forbehold i at jeg kan ta feil.
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Det er i mitt tilfelle hvor de ikke vet hva feilen er Lars, jeg blir nødt til å sende ned hele pakka til tyskland for å sjekke dem, det er 60.000 i mitt tilfelle hvis det er kun diskant som det er galt med.
    Hvis jeg skal sette et regnestykke på diskanter så er det 15.000 + 6.000 hvis det gjøres i regi av OHC her til lands.
    Eller 22.254.- som jeg ble fakturert.
    Om det ikke er problemer annet enn å bytte diskanter, hvorfor ikke kjøpe 2 stk og bytte selv? 6 skruer så har du musikken og livet er tilbake?
     

    dekz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2021
    Innlegg
    123
    Antall liker
    15
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Om det ikke er problemer annet enn å bytte diskanter, hvorfor ikke kjøpe 2 stk og bytte selv? 6 skruer så har du musikken og livet er tilbake?
    Og hvis delefilteret er gått? Og ny diskant ryker igjen?
    Jeg prøvde på det men de trua med å ta fra meg garanti hvis jeg skrur på dem selv.
    Hjelper ikke det om jeg ikke har garanti eller ikke nå idag ut fra den episoden, men jeg ville absolutt tape de diskantene hvis det en dag dukker opp at de ikke har behandlet meg rett.

    Det skulle være enkelt, men se på saken. Vi snakker om en talespole til 50 kroner.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Mit forslag er nu at vi advarer alle mod det firma på diverse forums og der findes mange. Vi kan jo starte med alle hifi forums på Facebook. Desværre har jeg ikke adgang de næste 4 uger
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Om det ikke er problemer annet enn å bytte diskanter, hvorfor ikke kjøpe 2 stk og bytte selv? 6 skruer så har du musikken og livet er tilbake?
    Forstår han godt, jeg. Surt å miste garantien, men kanskje er den ikke verdt all bryet, og iaf ikke når man ser de prisene som det visstnok kreves av OHC. Skremmende nok har ikke OHC tilbakevist de uhyrlige summene heller.
     
    Sist redigert:

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Og hvis delefilteret er gått? Og ny diskant ryker igjen?
    Jeg prøvde på det men de trua med å ta fra meg garanti hvis jeg skrur på dem selv.
    Hjelper ikke det om jeg ikke har garanti eller ikke nå idag ut fra den episoden, men jeg ville absolutt tape de diskantene hvis det en dag dukker opp at de ikke har behandlet meg rett.
    Ser ut til de ikke garanterer noget uanset hvad der er årsag.
     

    dekz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2021
    Innlegg
    123
    Antall liker
    15
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Ser ut til de ikke garanterer noget uanset hvad der er årsag.
    Jeg har det kortet igjen, at så lenge de ikke kan bevise at det er jeg som har påført skaden, med aktuelle bevis,
    så kan de ikke trekke garantien fra meg. Det var et demo produkt og de har ingen bevis over tilstanden på de diskantene når de leverte de til meg.
    Det de her har drivi med er rett og slett feil. De kjenner ikke kjøpsloven.
    De tok fra meg garantien på spekulasjon.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.277
    Antall liker
    34.812
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Har testa med et annet par som står lagra i kjelleren ja.
    Det er ikke noe gærnt med anlegget, kan ikke si det heller, men er så og si 90% at det ikke er anlegg..
    Hvor kommer teorien om DC offset fra? Mange DC-koblede forsterkere har litt DC offset, men hvis det er så mye at høyttalerelementer brenner opp er det noe seriøst galt. Om det skulle være så galt vil det gjerne være et scenarie med lysbue og røyk. Hva slags forsterkere er dette?

    Avantgarde er hybridhøyttalere med aktiv subwoofer og passiv topp. Toppen har et passivt delefilter ved 2 kHz. DC skal ikke kunne passere delefilteret hvis det fungerer korrekt. Hele poenget med delefilteret er at det skal stoppe alle frekvenser under 2 kHz fra å nå diskantelementene. DC er så definitivt under 2 kHz.

    DC fra høyttalere har en tendens til å brenne opp basser, ikke diskanter. Eneste måte jeg selv har greid å brenne av diskanter på er enten å spille altfor høyt altfor lenge, eller med et dårlig gjennomtenkt delefilter som slipper gjennom mer energi ved lavere frekvenser enn hva diskantene tåler. Been there, done that, men får ikke dette til å henge sammen i dette tilfellet.

    Med 107 dB @ 1 W og 100 W power handling bør disse tåle å spille ved 127 dB en god stund. Det er hva spesifikasjonen betyr. Det har ikke noe å si om du har en 1000-watts forsterker. Det som betyr noe er hvor høyt det har blitt spilt. Effekt som aldri har blitt brukt har heller ikke nådd høyttaleren. 127 dB over noe tid i en leilighet ville formodentlig også medført politibesøk og utkastelse i tillegg til øyeblikkelig hørselsskade.

    Power Handling100 Watt
    Efficiency (1Watt/1m)> 107 dB
    Crossover Frequencies170/2,000 Hz
    Nominal Impedance18 Ohm
    Recommended Amplifier Power> 10 Watt

    Forhandler kan heller ikke bare «frata deg garantien» på egen hånd. Det er en kjøpslov.
    Til forskjell fra kjøpsloven er forbrukerkjøpsloven tvingende, se § 3. Det vil si at partene ikke kan avtale noe som er mindre gunstig for forbrukeren enn det som følger av loven.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn