dekz
Hi-Fi entusiast
[/QUOTE]
Jeg sto imot service etter hva de forlangte for å gi service på dem.
Er slik med høyttalere at så lenge en driver er ryki så kan ikke det være forårsaket i seg selv. Der falt garantien og reklamasjonsretten ut. Med andre ord, det er ingen garanti på høyttalere i den grad over at de ikke ødelegger seg selv. Spesielt tilfelle. Nå var det mere snakk om hva som har ødelagt den, forsterker, spenning, kabel. Men det spiller ingen rolle egentlig, det er noe utenom som har forårsaka skaden og da faller garantien ut, og det vil ikke la seg reklamere. Eller, slik ble det uttrykt.Er det norsk forhandler du har kjøpt dette hos? Etter kjøp så har du 6 måneders reklamasjon, hvor forhandler/produsent har bevisbyrden. Dvs, at om diskanten din røk etter 3 dager så må de komme med håndfast bevis på at det er din feil at diskanten røk. Tipper de ikke vil kunne gjøre dette og du skal derfor ihht forbrukerkjøpsloven få ny diskant montert kostnadsfritt. Om forhandler legger det på produsent eller hva de måtte finne på, evt påstår at produsenten krever dette/ avviser reklamasjon er helt irrelevant. Det er selger som har hele ansvaret her. Om produsenten så var fra pakistan og ikke hadde noen form for reklamasjonsrett på sine produkter, så er det forhandler du skal forholde deg til.
Du kan styre en del med dette og du vil nok også nå fram med problemet, men gjør deg klar for all ventingen og tiden det evt. vil ta.
Disse reglene gjelder om det så er high end eller en tannbørste fra jordan. Om reparasjon da skulle ta alt for lang tid så kan du også kreve heving av kjøp, med hele kjøpsummen kreditert.
Jeg sto imot service etter hva de forlangte for å gi service på dem.
Sist redigert: