Bil, båt og motorsykkel Morrobil tråden.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    baluba skrev:
    Nå vet ikke jeg lenger hva som er vanlig pris, men det betyr vel at du har fått en pris som bilen klart er verdt. En velholdt MX5 må vel være veldig god valuta for pengene, samme hva den sammenlignes med. Fint når japansk masseproduksjon, markedets smak og faktiske kvaliteter går opp i "en høyere enhet".
    Godt holdt '89-96 NA ligger mellom 45.000,- og 70.000,-.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Brasse skrev:
    Det er sånn det går når menn med liten tiss innerst har eit ønske om å cruise rundt i miata.
    Om resultatet kan sammenliknast med originalen er vel heller tvilsomt.
    Originaldesignet får kanskje ikke stående ovasjoner, men alt som en gang var av linjer er forlengst borte i den bastarden.
    Jeg synes forresten at Miata er ganske pen, men det er dumt med kjørelyset som gjør at man må ha lyktene oppe hele tiden. Eller finnes det noen ekstralykter som kan løse det problemet? Gjelder for eksempel de smale lyktene under hovedlyset som kjørelys? Men ellers liker jeg det originale designet, for det hinter bittelitt i retning av Elan.



    45 til 70 er ikke mange kronene, og borger også for svært lite verditap for en som tar godt vare på bilen sin. Utrolig mye kjøreglede for pengene, samtidig som det er en god slump penger for en så gammel bil. Alt i alt et av de mest fornuftige kjøpene man kan gjøre. Har alltid Miata i tankene når jeg tenker på det å kjøpe bil igjen, for nå er jeg forbi stasjonsvognperioden i livet mitt - trur eg.  :-\

    Elan synes jeg forresten er finest som kupé. Som en god del andre biler. Sunbeam Tiger ble laget som kupé for å delta i Le Mans. Den er jo mye kulere enn kabrioleten, og selvfølgelig mye mer sporty. Jeremy Clarkson er av den oppfatningen at prestasjonene ikke er så viktige i kabrioleter, for de slutter å være sportsbiler idet man kappet taket av dem. Jeg regner med at han også regnet de som er født som kabriolet, selv om jeg tror det var 911 som var på slaktebenken den gangen ha sa det. For meg, mann med hatt som jeg er, så er både Miata og toppløs Elan sportsbiler. Selv Spridget er en sportsbil imho.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Ja, eg likar designet og! Har heller ingenting imot å køyre med vippelyktene oppe. Det er jo vippelykter! Eit sjarmerande fjes.



    Ein får og tak i ymse deler for ytterlige å Elanifisere eins Miata.



    Elan-morro:



     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Pink_Panther skrev:
    Lots of trouble, usualy serious
    Men ikke hvis det dreier seg om en Mielan. ;D

    Rammen til Lotus Elan rustet så friskt at på åttitallet startet Lotus produksjon av nye godt rustbeskyttede rammer som de solgte relativt rimelig (ferdig montert såvidt jeg husker). Hadde det ikke vært for den redningsaksjonen er det ikke sikkert det hadde eksistert noen Elan i det hele tatt i dag. ::)

    Hva skjedde forresten med Kias Elan-prosjekt? De kjøpte jo både rettighetene og produksjonslinjen til nye Elan fra åttitallet av Lotus, og skulle lansere sin egen versjon. Kom den noengang på markedet? Det hadde jo vært sabla interessant med en Kia Elan på det norske markedet med 1,8 l motor. Jeg regner med at de også kjøpte Colin Chapman-opphenget, slik at kjøreegneskapene ville blitt identiske. Nå har ikke nye Elan på langt nær samme karisma som den opprinnelige, men likevel interessant med koreansk prislapp.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Litt dyrere enn hva jeg forventet av en elleve år gammel koreaner, men med det utgagnspunktet tror jeg det kan være verdt pengene. Den er garantert mer pålitelig enn en engelsk lunefull åttitaller. Men det gamle ordtaket gjelder vel ikke for Elise, gjør det?
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    1800,- kroner forskjell på billigste og dyreste bilforsikring til Miatan. Pr mnd.

    :eek:
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.117
    Antall liker
    9.429
    Brasse skrev:
    1800,- kroner forskjell på billigste og dyreste bilforsikring til Miatan. Pr mnd.

    :eek:
    He-he, det er 500.- mer enn jeg betaler for Spitfiren...i året ;D
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Ringte Nemi Forsikring (dyreste tilbyder) med ein årspremie på 30100,- og spurte om det var tull.
    «Vi ønsker ikke kunder som deg».
    «Den er god! Hei!»
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.021
    Antall liker
    8.217
    Torget vurderinger
    1
    Til pokker med Mazda og Lotus. Skulle jeg ha hatt en klassisk cabriolet skulle den ha 12-sylindre sånn for morro skyld. :D
    Utfordringen med denne er at den ble kun bygd i 20 eksemplarer noe som gjør det å finne deler hos høggeren til en utfordring ;D. Dessuten sa eieren nei til et bud på 500 000....Dollar!
     

    Vedlegg

    6bm8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2005
    Innlegg
    2.020
    Antall liker
    619
    Sted
    Gressvik/Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Her var det mange flotte biler :) Tror jeg vet hvem som kjører den gule 500 som er avbildet lenger opp her.

    Her er min til venstre :)


    Mvh
    Morten
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Glemmer ikkje synet av da fire voksne italienske menn i ein Fiat 500 kom til Kjørnes Camping og skulle slå opp telt.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Brasse skrev:
    Glemmer ikkje synet av da fire voksne italienske menn i ein Fiat 500 kom til Kjørnes Camping og skulle slå opp telt.
    Hvis de hadde med femmannstelt så fikk de vel plass til bilen inni teltet om natten. ;)
     

    palmaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.520
    Antall liker
    886
    Torget vurderinger
    1
    Eg skulle gjerne hatt den jugoslaviske utgåva av Fiat 500. Eg tykkjer han er so stygg at han er fin ;D
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.117
    Antall liker
    9.429

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Pink_Panther skrev:
    hifiguru skrev:
    Pink_Panther skrev:
    Seek and thou shall find:

    http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23427040

    Mulig koreansk kvalitet er bedre enn britisk. En bil jeg har litt blandede følelser for. Omtrent som ostepølser på Shell Fresh, gode når du holder på å sulte i hel.
    Neeeei!, Forhjulstrekk og Isuzu-motor......

    edit: hadde tatt den for 14600
    Forhjulstrekk og Isuzu-motor, akkurat som i Lotusutgaven.
    Akkurat, den er helt ille!
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.117
    Antall liker
    9.429
    Faktisk påståes det at bilen har mange av de gode Lotusegenskapene og er en fremtidig klassiker.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Pink_Panther skrev:
    Faktisk påståes det at bilen har mange av de gode Lotusegenskapene og er en fremtidig klassiker.
    Det var jo som alternativ til å kjøpe den originale jeg vurderte Elan, så eventuelle motforestillinger mot den tar jeg ikke særlig tungt. Gidder rett og slett ikke kommentere dem. Men det er jo litt overraskende at Lotus har valgt forhjulsdrift. Men med Chapman-oppheng så har den nok kjøreegenskaper som overgår bakhjulsdrevne premiumsbiler i de fleste tilfeller. Audi, for eksempel.

    Og når en som kjører Alfa stiller seg skeptisk til koreanske biler så stusser jeg litt. For det finnes ikke en Alfa som når nesten enhver moderne koraner til kneskålene i byggkvalitet. De er bare mer teknisk avanserte som gjør dem enda verre. Denne Elanen er en helårssportsbil, og et godt alternativ for de som ønsker noe slik i tillegg til sommerbilen som står i garasjen hver gang det er glatt på veien.

    Vi er forresten flinke til å forhåndsdømme produkter fra produsenter vi ikke ha noe godt forhold til på hifi-fora, selv om vi aldri engang har sett det aktuelle produktet i virkeligheten. I alle fall ikke brukt det.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.440
    Antall liker
    35.256
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    lakki_luke skrev:
    En kamerat av meg har denne Poloen.Det er en 2.0 med 200hk.Den er et leketøy for voksne gutter selv om den brukes som lærevogn :)
    Ja, rå bil, den parkerer på jobbens parkeringsplass rett som det er.
     

    Gunvaldsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2008
    Innlegg
    346
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har en slik morrobil stående i garasjen.


    Mazda RX7 FD3S.
     

    ePi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    1.470
    Antall liker
    989

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.525
    Antall liker
    7.854
    Torget vurderinger
    0
    Da har man prøvd Porsche Carrera 4 cab. :D :D

    Det snerret litt der bak og brått passerte vi 220 kmt!! :eek:

    Fasinerende doning, var like morsomt å kjøre med taket ned i 70 kmt på svingete vei. ;)

    Kan nok tenke meg en slik en ja. ::)
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Voff skrev:
    Til pokker med Mazda og Lotus. Skulle jeg ha hatt en klassisk cabriolet skulle den ha 12-sylindre sånn for morro skyld. :D
    Utfordringen med denne er at den ble kun bygd i 20 eksemplarer noe som gjør det å finne deler hos høggeren til en utfordring ;D. Dessuten sa eieren nei til et bud på 500 000....Dollar!
    Og da er morroa brått borte......dyrt og jævli, så det er urealistisk for de aller fleste av oss.
    Samleobjekter får de som har råd til det stri med, målet må være og ha det gøy med bil. ;)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    baluba skrev:
    Pink_Panther skrev:
    Faktisk påståes det at bilen har mange av de gode Lotusegenskapene og er en fremtidig klassiker.
    Det var jo som alternativ til å kjøpe den originale jeg vurderte Elan, så eventuelle motforestillinger mot den tar jeg ikke særlig tungt. Gidder rett og slett ikke kommentere dem. Men det er jo litt overraskende at Lotus har valgt forhjulsdrift. Men med Chapman-oppheng så har den nok kjøreegenskaper som overgår bakhjulsdrevne premiumsbiler i de fleste tilfeller. Audi, for eksempel.

    Og når en som kjører Alfa stiller seg skeptisk til koreanske biler så stusser jeg litt. For det finnes ikke en Alfa som når nesten enhver moderne koraner til kneskålene i byggkvalitet. De er bare mer teknisk avanserte som gjør dem enda verre. Denne Elanen er en helårssportsbil, og et godt alternativ for de som ønsker noe slik i tillegg til sommerbilen som står i garasjen hver gang det er glatt på veien.

    Vi er forresten flinke til å forhåndsdømme produkter fra produsenter vi ikke ha noe godt forhold til på hifi-fora, selv om vi aldri engang har sett det aktuelle produktet i virkeligheten. I alle fall ikke brukt det.
    Byggekvalitet er ikke Alfas styrke men heller det enn kjønnsløs koreaner, selv om denne Kia Elan'en hører til noe av det mer karismatiske allikevel, nettopp pga den britiske stamtavlen.... ;)
     

    Vapor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Innlegg
    873
    Antall liker
    127
    Sted
    Bergen
    Det går helt fint med å ha cabbe med bare 2 sylindre og 29 hk også.... ;D ;D
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Da blir det å kjøre bil aldri heeeelt det det samme igjen.....

    Fikk leke meg i Trondheimsområdet med en slik i går kveld:
    Tesla Roadster Sport 2.5
    ( i samme utførelse som på bildet)

     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Testet Bellonas Tesla en gang Hauge var på besøk i nærområdet, helt syyyyk aks men mangel på lyd føltes rart, nesten som å være på Tusenfryd, bare uten sukkerspinn...
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Som postet i Hva kjører du tråden så var eg på Corsa Italiana-finalen.
    Tett mellom godbitene, cup-Ferarrier, GTV'er med DTM-motorer, DTM-75'er og anna gudommelig italiensk.
    Men frysningene kom brutalt da denne herremannen ga alt ut av pitten og ut på bana.



    Det hadde eg aldri trudd.
     

    Nusse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    397
    Antall liker
    174
    Skyline GTR er en helt rå bil, ikke minst kan motorene i Skyline trimmes opp noe voldsomt. Dette er Porsche-killer nr. 1. Har visstnom raskere tid på ringens nordsløyfe enn Porsche. Porsche nekter å tro det, men tiden er verifisert.
    Jeg har for så vidt en morrobil i garagen jeg også. "Mann med hatt bil" med opp mot 400 hk, O-100 på 5,6 sek. og en toppfart på 272 km. (Da må den elektronsike begrensningen kobles ut). Ikke så ille det heller på norske veier.
     

    TomTom

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    215
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    For meg begynner moroa ved første snøfall. Da kommer endelig 4-hjulstrekken til sin rett.

    Gleder meg allerede av flere grunner til snøen kommer!
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Greit å sette bort mopeden da ja ;)

    Mvh.KW
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Nusse skrev:
    Skyline GTR er en helt rå bil, ikke minst kan motorene i Skyline trimmes opp noe voldsomt. Dette er Porsche-killer nr. 1. Har visstnom raskere tid på ringens nordsløyfe enn Porsche. Porsche nekter å tro det, men tiden er verifisert.
    Jeg har for så vidt en morrobil i garagen jeg også. "Mann med hatt bil" med opp mot 400 hk, O-100 på 5,6 sek. og en toppfart på 272 km. (Da må den elektronsike begrensningen kobles ut). Ikke så ille det heller på norske veier.
    Eieren kjørte Nürburgring på 7.53 i trafikk med 2.5 mm bremsebelegg.
    Heilt rå lyd. Hadde trudd den skulle være «nerdete» og korrekt. FEIL! Supersportsbil.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Skyline GTR er fantastisk visstnok, sikkert litt lyd i den der også, med det eksosanlegget!

    Top Gear fikk ikke helt GTR til i starten men når de fikk prøve en i UK uten japanske fartssperrer ble de rimelig hekta....
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Nusse skrev:
    Jeg har for så vidt en morrobil i garagen jeg også. "Mann med hatt bil" med opp mot 400 hk, O-100 på 5,6 sek. og en toppfart på 272 km. (Da må den elektronsike begrensningen kobles ut). Ikke så ille det heller på norske veier.
    E39 M5?
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.525
    Antall liker
    7.854
    Torget vurderinger
    0
    Nusse skrev:
    ..............................og en toppfart på 272 km........ Ikke så ille det heller på norske veier.
    Nei slett ikke ille, kan tenke meg at det gir 4-6 mnd ubetinget pallespikring, selv i 90 sone! ;D ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn