Bil, båt og motorsykkel Morrobil tråden.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.525
    Antall liker
    7.852
    Torget vurderinger
    0
    En gledens dag gutter ! Alle med sans for sære biler kan med god samvittighet ta en lille tynn en før sengetid i dag.

    En skål for fortsatt galskap fra De Britiske Øyer, og her snakker vi ikke om noe så triviellt som et kongelig bryllup !

    BRISTOL ER REDDET !!!!!!

    Følgende melding trillet inn:

    April 20, 2011

    Kamkorp Autokraft, part of the Frazer-Nash group, has announced that it has acquired the assets and goodwill of Bristol Cars, the luxury car manufacturer, from its administrators. This acquisition will re-establish the connection between Bristol Cars and Frazer-Nash which dates back to Frazer-Nash’s close involvement in the foundation of Bristol Cars 65 years ago.

    William Chia, the group’s Director of Operations, said: “Bristol Cars is a British institution and an important part of our national motoring heritage. Over the next few months we will start to reveal the details of our plans to combine Bristol Cars’ tradition and iconic marque with Frazer-Nash’s pioneering technology to showcase our cutting-edge electric and range-extended powertrains.

    British engineers are globally recognised for their inventions and the quality of their innovation – and these attributes are inherent in all our systems and products. Mindful of Bristol Cars’ rich heritage and our responsibility as custodians of the brand, we are certain that our technology will blend seamlessly and successfully with the Bristol Cars tradition of engineering integrity.

    Owners and enthusiasts of the cars should be assured that, even though these are early days in our tenure of the brand, we are committed to providing them and their cars with the highest levels of quality, technology and service”.

    For further information, please contact:

    Ben Samuelson, Samuelson Wylie Associates
    Tel: 07976 442602
    Email: ben@samuelsonwylie.com

    Ellie Hargreaves, Samuelson Wylie Associates
    Tel: 01524 590610
    Email: ellie@samuelsonwylie.com
    :D
    Og i glede :'(
    :D
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.116
    Antall liker
    9.429
    Juhu, det var gode nyheter. Den siste tiden har vært trist. Nå gjenstår det bare å få stablet Jensen på beina igjen. Og Austin. Og Gordon-Keeble. Og MG.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Jensen er også igang! Riktignok må du ha med et "lik" som byttes i en "ny" men duverden a'gitt, "ny" Interceptor!!!
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Jeg vil så absolutt anbefale bruk av verneutstyr i form av kevlarhansker, hørselvern og briller til sånt arbeid.
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Anonym skrev:
    Jeg vil så absolutt anbefale bruk av verneutstyr i form av kevlarhansker, hørselvern og briller til sånt arbeid.
    Pingle...... ;D

    Nei da, du har ett poeng der. ;)
    Uansett er det gøy at folk er kreative og uredde i sin søken etter mer morro! ;D
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.525
    Antall liker
    7.852
    Torget vurderinger
    0
    Brasse skrev:
    Cowboymetoden er grei den til tider ;D
    La meg få sitere min storebror, overlege og øyelegespesialist ( og en gudbenådet bilmekaniker !! ;D )

    "Vernebriller og hørselværn SKAL du bruke broder !!!! Øyne og ører kan ikke repareres!!!" Så på det området er jeg helt "nazi"!

    Tror nok Vidar vil bifalle den holdningen!?
     

    gormj

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.12.2008
    Innlegg
    944
    Antall liker
    315
    Sted
    Trondheim
    Spiralis skrev:
    Dette er en morrobil jeg har hatt lyst på i mange år. men fruen har dessverre lagt ned veto !! :'(

    Tatra 813 8X8 Kolos. Denne tar seg fram stort sett overalt. Drift på alle 8 hjul, 12 sylindret diesel/multifuel motor på 17,6 liter, 266 Hk ved 2000 RPM og 990 Nm ved 1300 RPM. Ikke noen turbo her nei.
    Smart frue, og smart vernebrillebror :)
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Spiralis skrev:
    Brasse skrev:
    Cowboymetoden er grei den til tider ;D
    La meg få sitere min storebror, overlege og øyelegespesialist ( og en gudbenådet bilmekaniker !! ;D )

    "Vernebriller og hørselværn SKAL du bruke broder !!!! Øyne og ører kan ikke repareres!!!" Så på det området er jeg helt "nazi"!

    Tror nok Vidar vil bifalle den holdningen!?
    Ja, ja, neste gang, lover! 8)
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Brasse skrev:
    Spiralis skrev:
    Brasse skrev:
    Cowboymetoden er grei den til tider ;D
    La meg få sitere min storebror, overlege og øyelegespesialist ( og en gudbenådet bilmekaniker !! ;D )

    "Vernebriller og hørselværn SKAL du bruke broder !!!! Øyne og ører kan ikke repareres!!!" Så på det området er jeg helt "nazi"!

    Tror nok Vidar vil bifalle den holdningen!?
    Ja, ja, neste gang, lover! 8)

    Tøffel, pingle, eller hva du vil..... ;D
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    BHO skrev:
    Brasse skrev:
    Spiralis skrev:
    Brasse skrev:
    Cowboymetoden er grei den til tider ;D
    La meg få sitere min storebror, overlege og øyelegespesialist ( og en gudbenådet bilmekaniker !! ;D )

    "Vernebriller og hørselværn SKAL du bruke broder !!!! Øyne og ører kan ikke repareres!!!" Så på det området er jeg helt "nazi"!

    Tror nok Vidar vil bifalle den holdningen!?
    Ja, ja, neste gang, lover! 8)

    Tøffel, pingle, eller hva du vil..... ;D
    På mitt arbeidsstedet hadde man iallfall blitt sendt rett ut porten uten noen mulighet for retur etter et stunt av den typen.
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Anonym skrev:
    BHO skrev:
    Brasse skrev:
    Spiralis skrev:
    Brasse skrev:
    Cowboymetoden er grei den til tider ;D
    La meg få sitere min storebror, overlege og øyelegespesialist ( og en gudbenådet bilmekaniker !! ;D )

    "Vernebriller og hørselværn SKAL du bruke broder !!!! Øyne og ører kan ikke repareres!!!" Så på det området er jeg helt "nazi"!

    Tror nok Vidar vil bifalle den holdningen!?
    Ja, ja, neste gang, lover! 8)

    Tøffel, pingle, eller hva du vil..... ;D
    På mitt arbeidsstedet hadde man iallfall blitt sendt rett ut porten uten noen mulighet for retur etter et stunt av den typen.
    Mulig ironiflagget var vondt og se til tross for at jeg la det helt fram litt lenger opp i tråden. :p
    Forøvrig er arbeidsplass og hobby to helt forskjellige ting ang. f.eks sånne ting som verneutstyr.
    Ikke det at utfallet trenger og bli annerledes. ;)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    BHO skrev:
    Anonym skrev:
    BHO skrev:
    Brasse skrev:
    Spiralis skrev:
    Brasse skrev:
    Cowboymetoden er grei den til tider ;D
    La meg få sitere min storebror, overlege og øyelegespesialist ( og en gudbenådet bilmekaniker !! ;D )

    "Vernebriller og hørselværn SKAL du bruke broder !!!! Øyne og ører kan ikke repareres!!!" Så på det området er jeg helt "nazi"!

    Tror nok Vidar vil bifalle den holdningen!?
    Ja, ja, neste gang, lover! 8)

    Tøffel, pingle, eller hva du vil..... ;D
    På mitt arbeidsstedet hadde man iallfall blitt sendt rett ut porten uten noen mulighet for retur etter et stunt av den typen.
    Mulig ironiflagget var vondt og se til tross for at jeg la det helt fram litt lenger opp i tråden. :p
    Forøvrig er arbeidsplass og hobby to helt forskjellige ting ang. f.eks sånne ting som verneutstyr.
    Ikke det at utfallet trenger og bli annerledes. ;)
    Innlegget mitt var ment som et tillegg, ikke som svar.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Ja, det er fint. Er snasen eksos og, Supersprint Grp. N. Inn skal nyoverhalt 8v, snasent innsug, snasne dempere og snasne dekk. Blir på ingen måte ein superrask bil men smil pr. krone er uslåelig.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.811
    Antall liker
    5.459
    Sted
    Holmestrand
    Spiralis skrev:
    Dette er en morrobil jeg har hatt lyst på i mange år. men fruen har dessverre lagt ned veto !! :'(




    Tatra 813 8X8 Kolos. Denne tar seg fram stort sett overalt. Drift på alle 8 hjul, 12 sylindret diesel/multifuel motor på 17,6 liter, 266 Hk ved 2000 RPM og 990 Nm ved 1300 RPM. Ikke noen turbo her nei.

    Egenvekt 14.000 kg
    Toalvekt 22.200 kg
    Max vogntogvekt 79.000 kg

    "Heavy hauler" (trekkvogn) versjonen har følgende tall

    Egenvekt 21.050 kg
    Totalvekt 22.000 kg
    Max vogntogvekt 121.050 kg

    Finnes også i versjoner med "Stalinorgel" og en med et interkontinentalt atomvåpenbærende missil. Mao noe for enhver smak. Bare ikke en som fruen vil approbere! :-\
    Det er smart å skaffe seg kone som er smartere enn seg selv. Det viser dette innlegget med all tydelighet.
    Bare som en kurusitet: Vet du hva en slik bruker på mila?
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.525
    Antall liker
    7.852
    Torget vurderinger
    0
    xerxes skrev:
    Det er smart å skaffe seg kone som er smartere enn seg selv. Det viser dette innlegget med all tydelighet.
    Bare som en kurusitet: Vet du hva en slik bruker på mila?
    At hun er smart, ja bevares hun fant jo meg ! ;D ;D

    Husker ikke forbruket, men det er ikke akurat noen "green motion" for å si det slik. En eller annen plass mellom 4-7 liter pr mil skulle jeg tro.

    Må si som en engelsk gentleman sa da jeg sjekket en Scorpion. Liten panservogn på belter, med Jaguar rekkesekser på bensin: "If you are concerned about miles pr gallon, or rather as i this case gallons pr mile ( sagt med et smil ) I think you should consider another vehicle !" ;D
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Kjørte morrobil på Vålerbanen i helga.



    Trur eg hadde det like artig som desse karane. Nesten.



    Kjørte ifra den blå i svingene og klarte å holde den bak meg på langstrekket. Kjem langt med litt guts.
    «Skal eg bremse, nei, skal eg bremse, nei, jo litt, nei» Svetten silte ned panna og eg måtte i pitten for å tørke brillene etterkvart ;D



    Den gule, derimot, klarte eg ikkje å ta igjen ::)
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Video frå morro i morrobilen. Denne typen morro får ein ikkje i nyaste BMW 5-serie ein gang :)

    [youtube=625,350]http://www.youtube.com/watch?v=-TTIqH0pL10[/video]
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Se der, se der! Gammal Miata. Hvilken modell og hvor mye vridde selgeren ut av deg?



    Hytteroadster.  ;D

    Au da, jeg sjekket ikke lenken etter at jeg hadde postet. Og nå nekter siden meg å blåse opp bildet i det hele tatt fordi jeg har hotlinket til det en gang. Her har dere heller en lenke til artikkelen: http://www.mazda-roadster.com/mazda-miata-of-the-future-suv

    Fikk i alle fall lastet ned med å høyreklikke på bildet i Google-oversikten. Inne i artikkelen fikk jeg bare kopiere en bitteliten thumb.
     

    Vedlegg

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Jada, skal bli eit syn, eg og du i den der over grensa for å hamstre skinke og sparke i hjørnehorna til Jan.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Kult!
    Ja, eg gledar meg veldig og kjem til å nyte dagane som er igjen med toppløs-vær.
    Og deretter vinteren, som i år blir ekstra kjekk med bakhjulstrekk.
    Heilt ukjent er eg dog ikkje med NA, sjå video i svar #222 :)
    Blir Vålerbanen igjen om 3 helger. Denne gangen i eigen bil!
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    baluba skrev:
    Se der, se der! Gammal Miata. Hvilken modell og hvor mye vridde selgeren ut av deg?



    Hytteroadster. ;D
    1990 mod, gått 149.000. Mekanisk perfekt, noko smått i lakken. Rustfri.
    Selgeren vridde ingenting! Eg pruta ikkje eingang :-X
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.531
    Antall liker
    9.690
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lakki_luke skrev:
    En kamerat av meg har denne Poloen.Det er en 2.0 med 200hk.Den er et leketøy for voksne gutter selv om den brukes som lærevogn :)
    og den chippinga er oppgitt til myndighetene? Kanskje ikke så lurt å identifisere bilen...... ;)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Brasse skrev:
    baluba skrev:
    Se der, se der! Gammal Miata. Hvilken modell og hvor mye vridde selgeren ut av deg?



    Hytteroadster. ;D
    1990 mod, gått 149.000. Mekanisk perfekt, noko smått i lakken. Rustfri.
    Selgeren vridde ingenting! Eg pruta ikkje eingang :-X
    Nå vet ikke jeg lenger hva som er vanlig pris, men det betyr vel at du har fått en pris som bilen klart er verdt. En velholdt MX5 må vel være veldig god valuta for pengene, samme hva den sammenlignes med. Fint når japansk masseproduksjon, markedets smak og faktiske kvaliteter går opp i "en høyere enhet".

    Jeg gjentar bildet av hytteversjonen av MX5, siden lenken ikke funket i innlegget på forrige side. Ikke like smukt som den vanlige varianten, eller? 8)
     

    Vedlegg

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Det er sånn det går når menn med liten tiss innerst har eit ønske om å cruise rundt i miata.
    Om resultatet kan sammenliknast med originalen er vel heller tvilsomt.
     

    AKA

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    211
    Antall liker
    90
    Torget vurderinger
    6
    Brasse skrev:
    Kult!
    Ja, eg gledar meg veldig og kjem til å nyte dagane som er igjen med toppløs-vær.
    Og deretter vinteren, som i år blir ekstra kjekk med bakhjulstrekk.
    Heilt ukjent er eg dog ikkje med NA, sjå video i svar #222 :)
    Blir Vålerbanen igjen om 3 helger. Denne gangen i eigen bil!
    Den videoen får det virkelig til å rykke i gassfoten! Hvem er det som organiserer banekjøringen du deltar på, NSK?
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Det var Peugeot Sport Club (har ein 106 ståande).
    Det er ny banedag den 17, men du må ha medlemskap i enten Club Honda eller Peugeot-klubben.
    Men kjeglekjøring (autocross) er ikkje feil det heller. Sjekk eventkalenderen til MX-5 og Miataklubben her: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=9&t=14952. Om du ikkje kjenner til klubben så arrangerer dei 3-4 turar i månaden på fine køyrevegar på østlandet.

    Førstkommande er kjeglekøyring 11. september med No Cones Left.
    Standard Miata / MX-5 er dugandes banebil. Både clutch og bremser held mål til runde etter runde, om bilen er godt holdt.
    Og så reiser ein toppløs der i frå. Herleg!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn