Bil, båt og motorsykkel Morrobil tråden.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.123
    Antall liker
    9.437
    De fleste biltråder blir kuppet ganske kjapt og sklir inn på morrobiler, derfor oppretter jeg en tråd som omhandler morrobiler. Morrobiler trenger nødvendigvis ikke ha prislapp som en liten borgerkrig, den kan gjerne koste 10000 kroner.
    Min egen morrobil er en liten Triumph Spitfire. Den koster ikke mer enn en god arbeidsbil, men gir utrolig mye gøy pr. krone. At den vekker oppsikt på en parkeringsplass er en ting, men gleden over å kjøre den er vanskelig å beskrive. Komfort finnes ikke, motorkraft og kjøreegenskaper snakker vi ikke så mye om. Snakker vi derimot opplevelsene av lyder, både bil og omgivelser, dufter og det å sitte i en bil uten tak så blir kjøreturen perfekt.
    I motormiljøet hvor jeg vanker koser vi oss med Fiat 500(gamle typen) Lada 1500, Austin Mini, Ford Cortina m.m. Andre som har det slik?





    Variert samling.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ganske variert samling, ja. Artige biler. Selv har jeg hatt en '69 Austin Cooper SS MkIII som var gjenoppbygd over en '73 modell 1000. Mer gøy bak rattet har jeg aldri hatt det i ettertid, med mulig unntak av 911. Egentlig hadde jeg det nok mer gøy bak rattet på Cooperen, i og med at den moroa foregikk i mine yngre dager.

    Dessverre tilhører jeg ikke lenger et slik miljø. Enkeltvenner, ja. Miljø, nei.
     

    ePi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    1.473
    Antall liker
    989
    Er du losjemedlem Panthern? ;)

    Nå som snøen dekker hekken fullstendig kribler det bra etter noe lite, lekent og toppløst til våren... X1/9 ble nevnt i en annen tråd, og det hadde alldeles ikke vært meg imot 8)



    Det jeg liker best har en tendens til å komme fra Italia, UK eller Frankrike...
     

    ePi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    1.473
    Antall liker
    989
    Nei, bare ivrig Lazaron ;)

    Coupé Fiat er basert på Tipo-plattformen som den deler med bl.a. Lancia Dedra og Alfa 155. Dette gjør at drivverk fra Dedra Integrale og 155 Q4 er bolt on og krever så godt som ingen ombygging (på 16V Turbo, 20V Turbo krever endel mer) bortsett fra flytting av bensintanken. Akselvekter o.l. er også ganske nærme, så det er ikke umulig at en ombygging ville latt seg godkjenne selv her til lands... Frister, frister ;D

    http://www.youtube.com/watch?v=liglT_zTOaY
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9


    Peugeoten min får vel gå inn her.
    På bildet hadde den fått Supersprint eksos med strakrør fram til manifolden og rørbøttestol fra OMP.
    No skal ny motor av samme sort inn (105 hester) med stålinnsuget fra 1.3 Rallye samt nye dempere og muligens datasprut. Satser på 120-125 hest, som er heilt greitt i 860 +- kg bil.



    Kompis sin AE86 med mindre enn 80.000 km på telleren. Motorrommet er eit plettfritt kunstverk.
    Dette er med 1.6 literen til Toyota fra '85 som drar til over 8500 omdreininger originalt.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Min kjære 145qv, kjekk praktisk og rask bil til prisen av en grei cd-spiller



    2.0 twinspark-motor på 155hk, eksomester.no har montert et tøft anlegg under også står det et stort konfilter på den som gjør hver dag til en fest. Gleder meg veldig til tørre veier igjen.

    På ønskelisten:

    Coilovers og stabstag ;)
     

    Vedlegg

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.123
    Antall liker
    9.437
    Coupè Fiat er en morsom sak, særlig den 5 sylindrede 2 literen. Nesen like fåtallig som hønsetenner. Litt ny til å bli losjegodkjent ennå, der er grensen et-par-og-tyve år.
     

    DIY_dude

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.01.2007
    Innlegg
    1.313
    Antall liker
    67
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    8

    Kjører en slik en i sommermånedene. DET er gøy! ;D
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Kanskje ikke så kult å spinne på bare et hjul. ::) Men har du den fastbackvarianten er du heldig. :eek:
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Brasse skrev:


    Peugeoten min får vel gå inn her.
    På bildet hadde den fått Supersprint eksos med strakrør fram til manifolden og rørbøttestol fra OMP.
    No skal ny motor av samme sort inn (105 hester) med stålinnsuget fra 1.3 Rallye samt nye dempere og muligens datasprut. Satser på 120-125 hest, som er heilt greitt i 860 +- kg bil.



    Kompis sin AE86 med mindre enn 80.000 km på telleren. Motorrommet er eit plettfritt kunstverk.
    Dette er med 1.6 literen til Toyota fra '85 som drar til over 8500 omdreininger originalt.

    Herlig, en kamerat kjørte 106 gti som var helt kongemorsom! AE 86 er jobare en überklassiker ;D
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Peugeot 106 er kanskje den beste morrobilen i forhold til kva ein betaler.
    Deler er skambillig. Org. gruppe N rustfri eksos koster 2500,- fra Peugeot Sport.
    Innsuget eg kjøpte kosta 700,-.

    Denne koster litt meir, men går jo rekordsettande fort.

    [youtube=600,350]http://www.youtube.com/watch?v=kjJ9ezzG4Ng[/video]
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Brasse skrev:
    Peugeot 106 er kanskje den beste morrobilen i forhold til kva ein betaler.
    Deler er skambillig. Org. gruppe N rustfri eksos koster 2500,- fra Peugeot Sport.
    Innsuget eg kjøpte kosta 700,-.

    Denne koster litt meir, men går jo rekordsettande fort.

    [youtube=600,350]http://www.youtube.com/watch?v=kjJ9ezzG4Ng[/video]
    :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Pink_Panther skrev:
    De fleste biltråder blir kuppet ganske kjapt og sklir inn på morrobiler, derfor oppretter jeg en tråd som omhandler morrobiler. Morrobiler trenger nødvendigvis ikke ha prislapp som en liten borgerkrig, den kan gjerne koste 10000 kroner.
    Min egen morrobil er en liten Triumph Spitfire. Den koster ikke mer enn en god arbeidsbil, men gir utrolig mye gøy pr. krone. At den vekker oppsikt på en parkeringsplass er en ting, men gleden over å kjøre den er vanskelig å beskrive. Komfort finnes ikke, motorkraft og kjøreegenskaper snakker vi ikke så mye om. Snakker vi derimot opplevelsene av lyder, både bil og omgivelser, dufter og det å sitte i en bil uten tak så blir kjøreturen perfekt.
    I motormiljøet hvor jeg vanker koser vi oss med Fiat 500(gamle typen) Lada 1500, Austin Mini, Ford Cortina m.m. Andre som har det slik?





    Variert samling.
    Sportbillosjen ja, kjenner endel av gutta, herlig miks i både folk og kjøretøyer! Ikke alt som kan defineres som sportsbil men moro lell. Din Triumph i første bilde Pantern?
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Brasse skrev:
    Peugeot 106 er kanskje den beste morrobilen i forhold til kva ein betaler.
    Deler er skambillig. Org. gruppe N rustfri eksos koster 2500,- fra Peugeot Sport.
    Innsuget eg kjøpte kosta 700,-.

    Denne koster litt meir, men går jo rekordsettande fort.

    [youtube=600,350]http://www.youtube.com/watch?v=kjJ9ezzG4Ng[/video]
    Der var det trangt. :D
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.123
    Antall liker
    9.437
    hifiguru skrev:
    Sportbillosjen ja, kjenner endel av gutta, herlig miks i både folk og kjøretøyer! Ikke alt som kan defineres som sportsbil men moro lell. Din Triumph i første bilde Pantern?
    Vi definerer selv hva som er sportsbil, nærmere bestemt losjebil ;D
    Min Triumph, ja.
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Her må iallefall Lotus med. 8)
    Lav vekt er jo et stikkord ang. Lotus, og Elise følger vel godt opp etter salige 7.


    Her er jo muligheter for ufattelig mye morro for relativt lite penger.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9


    Har stor nok tiss til at eg vurderer MX-5. Etter å ha køyrt 50% MX-5 og 106 på bane i fjor frister det med retthjulstrekk.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Hva er definisjonen på morrobil?
    (Min morrobil veier over 2 tonn og kommer ikke inn i de fleste parkeringshus pga høyden, men jeg er usikker på om den passer i denne tråden.. ;D)
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Morrobil......det må vel være sånne som er relativt ufornuftige men morsomme og eie/kjøre. ::)
    Dette gjelder vel både lette biler for vei, og tunge for uttafor allfarvei......f.eks.
    Jeg er f.eks meget svak for 911, men av en eller annen grunn tenker jeg på de som litt fornuftige, selv om også de kan være seriøst ufornuftige. ;D
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Hmm.. Har en gammel Geländewagen som er hevet, dyttet inn turbodieselmotor, ++ på. Dette er en bil som er tilnærmet en "technics byggesett" (kommer langt med litt standard verktøy) og det lille elektiske som finnes på bilen består av "lampettledninger" og noen få reléer. Den gir meg safarifølelse/ut på tur hver dag til og fra jobben!:D (komfort finnes garantert mer av andre steder, men kjøregleden og eiegleden er stor.) Ruster gjør den også, svært villig til akkurat det desverre. Totalt ufornuftig bil vil nok mange mene.. men andre nyere biler har måttet flytte ut før denne forlater husstanden.
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Terka skrev:
    Hmm.. Har en gammel Geländewagen som er hevet, dyttet inn turbodieselmotor, ++ på. Dette er en bil som er tilnærmet en "technics byggesett" (kommer langt med litt standard verktøy) og det lille elektiske som finnes på bilen består av "lampettledninger" og noen få reléer. Den gir meg safarifølelse/ut på tur hver dag til og fra jobben!:D (komfort finnes garantert mer av andre steder, men kjøregleden og eiegleden er stor.) Ruster gjør den også, svært villig til akkurat det desverre.
    Har du noengang kjøpt gelenderwagen i skikkelig umulig terreng? Vi snakker bakker som er så bratte at man blir redd, dype sandyner, gjørme og store steiner. Da får man virkelig respekt for de kjøretøyene der!!! Kanskje ikke sånn man kjører til normalt, men det er en annen sak. ;D
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    shaunv skrev:
    Har du noengang kjøpt gelenderwagen i skikkelig umulig terreng? Vi snakker bakker som er så bratte at man blir redd, dype sandyner, gjørme og store steiner. Da får man virkelig respekt for de kjøretøyene der!!! Kanskje ikke sånn man kjører til normalt, men det er en annen sak. ;D
    Har aldri kjøpt en bil i sånt terreng..;D Men har kjørt litt i terreng der man lurer på når/hvordan dette skal ende ja! :) G'en er og blir et hobbyprosjekt ala god lyd i heimen, og det foreligger en del planer på endringer som gjør den til en enda bedre turbil. Samtidig så er den i daglig bruk, og suveren som "skitbil" (bruksbil til transport av diverse). Småttisene digger også å kjøre denne bilen, og vesla på 1,5 år blir dritsur om ikke det er den som står utenfor og venter når det er henting i barnehagen. ;D
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.514
    Antall liker
    6.913
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Jøss da kan jeg være med i denne tråden også...

    Morro med 300GD når en vekselvis ser bare himmel og bare jord igjennom frontruta, og "Jesus-handtaket" er i flittig bruk.

    ("Jesus-håndtaket" er håndtaket foran passasjersetet, der samboer kan tviholde seg fast og rope "jeeeeesssuuuuuus" når det begynner å bli bratt...)

    Fast takst når jeg er på hytta, er å komme hjem med jord og småstein oppå stigtrinnene, hvis jeg har tatt litt nedi ;D

    Johan-Kr
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.123
    Antall liker
    9.437
    Det er morro å kjøre i skogen, det er sikkert. Under førstegangstjeneste var jeg sjåfør på BV 202. Den kunne riktignok ikke fly, men alt annet taklet den. Jeg husker vi kjørte rundt engelske commandosoldater som hadde kjørt fast Weaselen sin, ut i dypsnøen og forbi. Dro opp Volvo felt som satt i gjørme til langt opp på dørene...mimre, mimre.
    Morrobil kan vel egentlig ikke defineres, det er eieren selv som bestemmer om bilen er gøyal, enten det gjelder kjøring inne blandt furustammer, på svingete landeveier eller å sladde rundt på en bane.

    Når jeg så bilde av X 1/9 lenger oppe i tråden, det dukker snart opp en replika av en Prototipo, pistagegrønn og meget slem.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.232
    Antall liker
    4.854
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Det ser praktisk ut med en slik gelenderwagen, gitt.



    Sorry, men jeg kunne ikke dy meg. ;D
     

    Kenol

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2005
    Innlegg
    528
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    12
    Flotte bilder fra Helgeroa Panther!
    Hadde en gang en slik: (Honda CRX)

    Billig i innkjøp, billig i drift, aldri problemer bortsett fra litt rust.. Gikk som en Go-Cart,
    idag blir det bare morro på to hjul :D
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.862
    Torget vurderinger
    0
    HåkonN skrev:
    Ariel Atom er en morrobil.

    Dessverre er imaget til Ariel Atom ganske ruinert i Norge av en fjottboks med hull i lommene. :p
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn