Mitt anlegg.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Er dette din form for humor ? Vel, vel.....jeg synes den er dårlig.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.505
    Antall liker
    8.046
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Ingen grunn til å ta det som humor når det er til forveksling likt det sure søppelet som til stadighet serveres. Ellers er det jo kun et tegn på intellektuell feighet når man etter å ha blitt kalt ut unnskylder seg med at "det var jo bare en spøk jo, har du ikke humor eller?"
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.701
    Antall liker
    7.945
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Du har eit veldig kjekt anlegg som det hadde vore moro å høyre. Eg ser du har plassert det i eit "normalt", og ikkje eit dedikert lytterom. Det har eg også gjort, med det resultat at det spelast meir musikk enn det hadde vorte gjort om eg hadde vore nøydd til å gå i kjellaren. Men har du gjort spesielle akustiske tiltak?
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.270
    Antall liker
    6.425
    Sted
    Under stjernene
    Gratulerer så mye😊👍
    Hvis det spiller like bra som det ser ut - så er du i mål🌞
     

    STRØM

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2008
    Innlegg
    105
    Antall liker
    383
    Sted
    Troms
    Du har eit veldig kjekt anlegg som det hadde vore moro å høyre. Eg ser du har plassert det i eit "normalt", og ikkje eit dedikert lytterom. Det har eg også gjort, med det resultat at det spelast meir musikk enn det hadde vorte gjort om eg hadde vore nøydd til å gå i kjellaren. Men har du gjort spesielle akustiske tiltak?
    Nei, ingen spesielle akustiske tiltak, har noen ganger benyttet "tunge" gardiner foran vinduene, ellers så er det en moderat stue med myke møbler. Sikkert mye som kunne vært gjort, men det fungerer på ett vis. Det er ikke noe som direkte irriterer meg, og folk som har lyttet til dette oppsettet, forlater meg med ett stort smil, dette låter bra sies det.
     

    STRØM

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2008
    Innlegg
    105
    Antall liker
    383
    Sted
    Troms
    Ikke så mye bevegelse fra min side her i denne tråden, men en ny "samarbeidspartner" til min Bergmann og X-quisite er kommet inn i anlegget, ny Riaa, AVM Ovation PH 8.3.
    Det er nok ikke en særlig kjent Riaa, jeg fikk mulighet til å prøve denne saken og etter min oppfatning ble det en oppgradering i mitt anlegg sammenlignet mot min EAT E-glo. Det er en kombinasjon av transistor og rør, rør på utgangen. Denne AVM saken er ganske fleksibel, mulighet for 4 innganger, impedans/kapasitans, gain, Eq. kurver og div annet kan velges/forandres med fjernkontroll, praktisk etter min smak :).
    (Min Momentum HD Pre skal etter sigende og div tester, passe veldig bra sammen med den siste utgaven av Momentum S250, nemmelig den oppgradert S 250 MxV, i følge info fra produsenten er det mulig og oppgrader til denne versjonen, det meste av "innmaten" byttes ut og oppgradert forsterker ender da også oppmed nytt serienummer, så da håper jeg "Nissen" står meg bi i år også :).)
    IMG_1253.jpg
    IMG_1254.jpg
     

    STRØM

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2008
    Innlegg
    105
    Antall liker
    383
    Sted
    Troms
    Ikke så mye bevegelse fra min side her i denne tråden, men en ny "samarbeidspartner" til min Bergmann og X-quisite er kommet inn i anlegget, ny Riaa, AVM Ovation PH 8.3.
    Det er nok ikke en særlig kjent Riaa, jeg fikk mulighet til å prøve denne saken og etter min oppfatning ble det en oppgradering i mitt anlegg sammenlignet mot min EAT E-glo. Det er en kombinasjon av transistor og rør, rør på utgangen. Denne AVM saken er ganske fleksibel, mulighet for 4 innganger, impedans/kapasitans, gain, Eq. kurver og div annet kan velges/forandres med fjernkontroll, praktisk etter min smak :).
    (Min Momentum HD Pre skal etter sigende og div tester, passe veldig bra sammen med den siste utgaven av Momentum S250, nemmelig den oppgradert S 250 MxV, i følge info fra produsenten er det mulig og oppgrader til denne versjonen, det meste av "innmaten" byttes ut og oppgradert forsterker ender da også oppmed nytt serienummer, så da håper jeg "Nissen" står meg bi i år også :).)
    Vis vedlegget 839907 Vis vedlegget 839908
    (Forresten så stemmer det ikke helt at det bare er innmaten som byttes ut i den oppgraderte S 250, en oppgradert S 250 får også nytt "meter" i front og bakplate av chassis.)
     

    STRØM

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2008
    Innlegg
    105
    Antall liker
    383
    Sted
    Troms
    Min lille tråd er ikke den med særlig stor aktivitet, men noe er på gang.
    Da tingenes tilstand ser ut til å ende opp med lite mulighet til å kjøre MC de nærmeste sesongene, selges 2 hjulingen.
    For ikke å skusle bort pengen på tull :), tenker jeg at det kan være fornuftig å sette pengen i en ny Bergmann, og som noen jeg kjenner sier, kapitalen skal sirkulere.
    Da kan det faktisk dukke opp en ny Bergmann i heimen om ikke lenge.
    Bergmann.jpg

    Denne saken har jeg trua på.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.817
    Antall liker
    5.468
    Sted
    Holmestrand
    Min lille tråd er ikke den med særlig stor aktivitet, men noe er på gang.
    Da tingenes tilstand ser ut til å ende opp med lite mulighet til å kjøre MC de nærmeste sesongene, selges 2 hjulingen.
    For ikke å skusle bort pengen på tull :), tenker jeg at det kan være fornuftig å sette pengen i en ny Bergmann, og som noen jeg kjenner sier, kapitalen skal sirkulere.
    Da kan det faktisk dukke opp en ny Bergmann i heimen om ikke lenge.
    Vis vedlegget 918404
    Denne saken har jeg trua på.
    Skal man bruke en stor stabel med penger på platesnurrer, så tror jeg du er på riktig spor.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.250
    Antall liker
    9.484
    Torget vurderinger
    2
    Morten fikser ser jeg. Fenomenalt anlegg..
    Neste skritt blir vel å få satt nålen riktig ::) et slik system fortjener det. Da er mikroskop til hjelp.Et godt mikroskop og CD plate er brukt her
    1684248023970.png
     

    STRØM

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2008
    Innlegg
    105
    Antall liker
    383
    Sted
    Troms
    Da spiller den, første inntrykk er liksom mere grep om lydbildet, litt større og skarpere fokus på en måte, så langt står det til forventningene mine og jeg er fornøyd.
    IMG_2163.jpeg
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.250
    Antall liker
    9.484
    Torget vurderinger
    2
    Absolutt fantastisk anlegg, men hvilken pickup er det?

    Fant den, veldig spennende, og med min favorittslipning også da..
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.657
    Antall liker
    58.487
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Skikkelig flott oppsett. Nå med enda bedre vinylrigg. Gratulerer, T.
    Er ikke forundret om dette låter fabelaktig.
    Mvh.
     

    STRØM

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2008
    Innlegg
    105
    Antall liker
    383
    Sted
    Troms
    Absolutt fantastisk anlegg, men hvilken pickup er det?

    Fant den, veldig spennende, og med min favorittslipning også da..
    Jeg har ikke prøvd så mange pickuper, dette er den 4 jeg har prøvd, den jeg har nå er den som jeg har likt best, men den er også den dyreste.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Da spiller den, første inntrykk er liksom mere grep om lydbildet, litt større og skarpere fokus på en måte, så langt står det til forventningene mine og jeg er fornøyd. Vis vedlegget 920737
    Gratulerer med flott spiller.
    Tipper dette ble et ytterligere ett løft i det flotte systemet ditt 🎼 🎼
    Snurr skiver å kos deg Tommy og ha en riktig fin 17 mai.


    Mvh: Espen L
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.355
    Antall liker
    63.250
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Noen har forstått bedre enn oss andre at vi lever kun en gang! Gratulerer med nok en kvalitetskomponent i et allerede fantastisk oppsett 😊
     

    STRØM

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2008
    Innlegg
    105
    Antall liker
    383
    Sted
    Troms
    Gratulerer med flott spiller.
    Tipper dette ble et ytterligere ett løft i det flotte systemet ditt 🎼 🎼
    Snurr skiver å kos deg Tommy og ha en riktig fin 17 mai.


    Mvh: Espen L
    Takker, ja dette er en riktig så fin kveld, det er i lallefall ikke fornuften som er til hinder her😀😀, lenge leve galskapen, en riktig god 17 til dere også.
     
    Sist redigert:

    STRØM

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2008
    Innlegg
    105
    Antall liker
    383
    Sted
    Troms
    Noen har forstått bedre enn oss andre at vi lever kun en gang! Gratulerer med nok en kvalitetskomponent i et allerede fantastisk oppsett 😊
    Takker, jeg er meget fornøyd, og som de sier litt lenger nord, pengene skal sirkulere😀, nyter kvelden og snurrer vinyl, men som jeg har uttalt meg før, vinyl er irriterende bra, synd det er så mye styr, må jo stadig opp av stolen😀.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn