- Ble medlem
- 13.10.2005
- Antall liker
- 6.882
Det kan hende metoo også har som konsekvens at det blir mindre trakassering.
Ehm... det er jo litt av problemsillingen. Hva er "trakassering" nå lenger? En eufemisme for en drøm om tapt lykkeland eller noen som gjør noe fysisk galt?Det kan hende metoo også har som konsekvens at det blir mindre trakassering.
Mæh, det er en sorteringsfunksjonJeg har skjønt at du ikke vet det, Deph, men til slikt finnes wikipedia.
https://no.wikipedia.org/wiki/Trakassering
Det var da en jævlig trakasering av Deph, her inne!Jeg har skjønt at du ikke vet det, Deph, men til slikt finnes wikipedia.
https://no.wikipedia.org/wiki/Trakassering
Du verden, nå føler jeg meg litt som Suu Kyi. Først en pris og så tilbaketog.^
Jeg skulle gitt en liker på det innlegget ditt om det ikke var for at du i den seneste tid - og i dette innlegget - har lagt deg til en språkbruk som tilhører avskyligheten til de nedsnødde og ikke et nogenlunde reflektert menneske. Trist; du kunne vært - og var - en reflektert enfant terrible.
Jeg er da slett ikke krenket av språkbruken din, anser den bare til tider som under din stand.Du verden, nå føler jeg meg litt som Suu Kyi. Først en pris og så tilbaketog.^
Jeg skulle gitt en liker på det innlegget ditt om det ikke var for at du i den seneste tid - og i dette innlegget - har lagt deg til en språkbruk som tilhører avskyligheten til de nedsnødde og ikke et nogenlunde reflektert menneske. Trist; du kunne vært - og var - en reflektert enfant terrible.
Hva er det du egentlig reagerer på da?
Du av alle bør da kunne se gjennom "språkbruk" uten å bli krenket.
Ok, professor, jeg tar det som en utfordring til å skive bedre. No hard feelings!Jeg er da slett ikke krenket av språkbruken din, anser den bare til tider som under din stand.Du verden, nå føler jeg meg litt som Suu Kyi. Først en pris og så tilbaketog.^
Vi må alltid gå bak orda, men vi kan ikke gå bak orda uten å forholde oss til orda; det er ikke noe bak uavhengig av språkbruk, men et bak relativt til språkbruk. Og vi står i fare for å bli fanget av orda…
Som professoren sitter jeg også ofte i den situasjonen at jeg vil trykke liker på noe du har skrevet, men så klarer du å forkludre det hele med en semantikk som jeg ikke kan skrive under på fordi den er for infantil og nesten en parodi på seg selv etterhvert. Formuler deg bedre så får du flere likes fra min side også.Ok, professor, jeg tar det som en utfordring til å skive bedre. No hard feelings!Jeg er da slett ikke krenket av språkbruken din, anser den bare til tider som under din stand.Du verden, nå føler jeg meg litt som Suu Kyi. Først en pris og så tilbaketog.^
Vi må alltid gå bak orda, men vi kan ikke gå bak orda uten å forholde oss til orda; det er ikke noe bak uavhengig av språkbruk, men et bak relativt til språkbruk. Og vi står i fare for å bli fanget av orda…
![]()
Hvorfor er det så gæli?Når jeg studerte på NTNU, var jeg kjent med flere ungdomspolitikere, som kunne fortelle om rykter om Giske som "hadde" seg med damer i Stortingssalen.
Ja, jenter i 20-årene må beskyttes mot single menn!Når jeg studerte på NTNU, var jeg kjent med flere ungdomspolitikere, som kunne fortelle om rykter om Giske som "hadde" seg med damer i Stortingssalen.
For alt jeg vet, bare rykter, men har sett Giske på byen i Trondheim mens han var i regjering, med flere unge jenter i 20års alderen, så ser ikke bort ifra at det er noe med han. Alle husker vel Stoltenbergs forsøk på å unngå å gi han en klem![]()
En til.
https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/4d19wE/hvor-gar-arbeiderpartiets-grense
Men ja... metooingen handler jo her om AUFere som prostituerte seg i håp om innflytelse og angrer litt i ettertid når det kan gjøres kollektivt, 10 år senere og man kan få dobbelt betalt og litt trøst og klem og kanskje komme opp på kvoteringslisten med støtte fra de som var for stygge eller pripne til å få "uønsket oppmerksomhet" den gang.
Samme overalt egentlig, om det er skuespillere eller TV-tøser.
--
Det er jo litt vakkert på en rar måte dette nye politiske spillet.
Jeg er ikke så bekymret. Av de i toppledelsen nå så liker jeg best Tajik tross alt. Hun er mye tøffere mot de verste sidene av islamkulturen enn de fleste andre i partiet. Liten berøringsangst der. Når det kommer til ytringsfrihet, tildekking, tvangsekteskap etc. så har hun mye mye større troverdighet enn f.eks. Støre. Ikke at jeg sannsynligvis kommer til å stemme på henne men det handler mest om politikk, hun står litt høyere i kurs her enn Giske og Støre i alle fall.En til.
Men ja... metooingen handler jo her om AUFere som prostituerte seg i håp om innflytelse og angrer litt i ettertid når det kan gjøres kollektivt, 10 år senere og man kan få dobbelt betalt og litt trøst og klem og kanskje komme opp på kvoteringslisten med støtte fra de som var for stygge eller pripne til å få "uønsket oppmerksomhet" den gang.
--
Vel, så lenge det kommer frem at Giske, som i alle år har fremstått som en sleip person, endelig blir belyst som en sleip mann, som bruker makt til å få seg noe på langt langt yngre jenter. Tror ikke det er hans vinnende personlighet gjør at villige jenter legger seg på rygg. At en del uvillige kvinner nå forteller om hans spill, er i mine øyne rettferdig.
At Haddy ble sammen med han, betyr vel at begge har prostituert seg for å få mer makt. Han blir sammen med en "farget" og får politiske poeng og hun får mer oppmerksomhet med å bli sammen med sannsynligvis APs neste leder. Han måtte vel nøytralisere Hadia Tajik sine store fordeler. Kvinne og "innvandrer".
Ser ut som AP får sin første muslimske leder snarlig...
Dette er jo bare spekulasjoner, er du singel og har en maktposisjon så må man da likevel kunne prøve å sjekke opp jenter eller gutter. Så lenge man respekterer et nei for et nei så er vel det greit. Og jeg synes det er trist at forholdet med Haddy sammenlignes med prostitusjon. Det er en jævlig påstand. Kjærligheten kjenner ingen grenser og vi vet ingenting om dette.En til.
--
Vel, så lenge det kommer frem at Giske, som i alle år har fremstått som en sleip person, endelig blir belyst som en sleip mann, som bruker makt til å få seg noe på langt langt yngre jenter. Tror ikke det er hans vinnende personlighet gjør at villige jenter legger seg på rygg. At en del uvillige kvinner nå forteller om hans spill, er i mine øyne rettferdig.
At Haddy ble sammen med han, betyr vel at begge har prostituert seg for å få mer makt. Han blir sammen med en "farget" og får politiske poeng og hun får mer oppmerksomhet med å bli sammen med sannsynligvis APs neste leder. Han måtte vel nøytralisere Hadia Tajik sine store fordeler. Kvinne og "innvandrer".
Ser ut som AP får sin første muslimske leder snarlig...
Hehe Giske blir sparket ut snart; bare å vente på at flere historier kommer på bordet. Usedvanlig klønete håndtering av Støre og Huitfeldt. De vet garantert om grumset. Og ikke minst Giske som hadde hadde sluppet flere historier og ydmykelser om han hadde trukket seg nå. Har man ikke First House, fylkeskommune og lign for slike som Giske? Blir vel oppvaskmøte rundt middagsbordet med Haddy også ikveld.Sitter Giske ut 2017? Støre...?
At det denne uken er forside på se&hør at hun våknet av at Trond pyntet til jul er neppe helt tilfeldig.Haddy er en flott kvinne det, og har ikke noe med denne saken å gjøre. Ser nesten for meg at hun har noen problematiske dager nå med uønsket oppmerksomhet på husbonden.
Synes uansett det er rimelig at det statueres noen eksempler. AP har en (altfor) lang historie med å feie saker og ting under teppet, deres maktarroganse har fått pågå så å si uhindret i mer enn 50 år. Nå kjenner jeg ikke detaljene rundt Giskes dårlige oppførsel, men så langt jeg har skjønt det, burde det være mer enn nok til å få ham ut av ledelsen i partiet.Jeg synes Giske klarte seg bra i Dagsrevyen i går. Han sa faktisk at han beklaget sin oppførsel, ikke slik som andre som skal beklage og sier at de beklager at noen følte seg krenket. Det er en vesentlig forskjell på de to måtene å beklage på, og her gjorde Giske det rette.
Lurer på hvilke vurderinger som ble gjort på kammerset før AP ga grønt lys til at han fikk stille i Dagsrevyen. Det ville ført til stryk på eksamen i organisasjonspsykologi, kommunikasjon og etikk og metode da jeg studerte. Men målet er kanskje vurdert til å hellige middelet, og har de besluttet at målet er at han skal overleve som nestleder er det jo en fornuftig fremgangsmåte.Jeg synes Giske klarte seg bra i Dagsrevyen i går. Han sa faktisk at han beklaget sin oppførsel, ikke slik som andre som skal beklage og sier at de beklager at noen følte seg krenket. Det er en vesentlig forskjell på de to måtene å beklage på, og her gjorde Giske det rette.
Du kjenner ikke detaljene, sier du, men konkluderer som du gjør.Synes uansett det er rimelig at det statueres noen eksempler. AP har en (altfor) lang historie med å feie saker og ting under teppet, deres maktarroganse har fått pågå så å si uhindret i mer enn 50 år. Nå kjenner jeg ikke detaljene rundt Giskes dårlige oppførsel, men så langt jeg har skjønt det, burde det være mer enn nok til å få ham ut av ledelsen i partiet.Jeg synes Giske klarte seg bra i Dagsrevyen i går. Han sa faktisk at han beklaget sin oppførsel, ikke slik som andre som skal beklage og sier at de beklager at noen følte seg krenket. Det er en vesentlig forskjell på de to måtene å beklage på, og her gjorde Giske det rette.
At mannen har såpass erfaring at han greier seg bra på TV, kan ikke rekke som unnskyldning for maktmisbruk og uinviterte overtramp.
Disqutabel