Diverse Metoo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Det kan hende metoo også har som konsekvens at det blir mindre trakassering.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det kan hende metoo også har som konsekvens at det blir mindre trakassering.
    Ehm... det er jo litt av problemsillingen. Hva er "trakassering" nå lenger? En eufemisme for en drøm om tapt lykkeland eller noen som gjør noe fysisk galt?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Jeg har skjønt at du ikke vet det, Deph, men til slikt finnes wikipedia.

https://no.wikipedia.org/wiki/Trakassering
    Mæh, det er en sorteringsfunksjon

En test eller en lekseprøve. Har du det som skal til, er du Mann eller Kvinne eller en ynkelig femi som må kvoteres inn her i verden?

Er du ugress eller en fin blomst. Bare du kan svare på det og naturen velger de mest tilpasningsdyktige og gir dem rang til å videreformidle menneskeheten.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.008
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    ^
    Jeg skulle gitt en liker på det innlegget ditt om det ikke var for at du i den seneste tid - og i dette innlegget - har lagt deg til en språkbruk som tilhører avskyligheten til de nedsnødde og ikke et nogenlunde reflektert menneske. Trist; du kunne vært - og var - en reflektert enfant terrible.

G

Gjestemedlem

Gjest
    ^
    Jeg skulle gitt en liker på det innlegget ditt om det ikke var for at du i den seneste tid - og i dette innlegget - har lagt deg til en språkbruk som tilhører avskyligheten til de nedsnødde og ikke et nogenlunde reflektert menneske. Trist; du kunne vært - og var - en reflektert enfant terrible.
    Du verden, nå føler jeg meg litt som Suu Kyi. Først en pris og så tilbaketog.

Hva er det du egentlig reagerer på da?

Du av alle bør da kunne se gjennom "språkbruk" uten å bli krenket.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.008
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    ^

Jeg er da slett ikke krenket av språkbruken din, anser den bare til tider som under din stand.

Vi må alltid gå bak orda, men vi kan ikke gå bak orda uten å forholde oss til orda; det er ikke noe bak uavhengig av språkbruk, men et bak relativt til språkbruk. Og vi står i fare for å bli fanget av orda…

G

Gjestemedlem

Gjest
    ^

Jeg er da slett ikke krenket av språkbruken din, anser den bare til tider som under din stand.

Vi må alltid gå bak orda, men vi kan ikke gå bak orda uten å forholde oss til orda; det er ikke noe bak uavhengig av språkbruk, men et bak relativt til språkbruk. Og vi står i fare for å bli fanget av orda…
    Ok, professor, jeg tar det som en utfordring til å skive bedre. No hard feelings!

:)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ^

Ok, professor, jeg tar det som en utfordring til å skive bedre. No hard feelings!

:)
    Som professoren sitter jeg også ofte i den situasjonen at jeg vil trykke liker på noe du har skrevet, men så klarer du å forkludre det hele med en semantikk som jeg ikke kan skrive under på fordi den er for infantil og nesten en parodi på seg selv etterhvert. Formuler deg bedre så får du flere likes fra min side også. :)

G

Gjestemedlem

Gjest
    .. jeg kan aldri bli noen politiker, gir litt for mye faen av og til men jeg tar et hint eller ti så lenge det kommer med en slegge og ikke en teskje. :)

Skal skjerpe meg.

2018 skal bli året hvor jeg formuler meg som en engel.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    15.673
    Da har norsk presse så smått begynt å våkne etter noen års dvale:
    https://www.aftenposten.no/meninger...-for-Giskes-adferd-i-partiet--Trine-Eilertsen

For det er en skandale at toppledelsen i likestillingspartiet Ap måtte ha et valgnederlag, en #metoo-kampanje – og en maktkamp – for å ta tak i et problem som så mange har kjent til, så lenge.

Og https://www.dagbladet.no/kultur/giske-ma-selv-ta-ansvar-for-den-dype-krisa-i-ap/69206935

Når varslere verken tør å gå til kvinnenettverkets leder Anniken Huitfeldt eller partisekretær Kjersti Stenseng, fordi de er kjent som Giskes allierte, har partiledelsen sviktet fatalt.

Når trønder-Ap slår ring om Giske og hevder at partifellene i Oslo driver en svertekampanje mot deres mann, sier det alt om hvor mange egg man er villig til å knuse. Varslerne er lite verdt

-------

Man skal ha sovet usedvanlig godt de siste årene for ikke å ha fått med seg rykter som surrer rundt dette. Om noen fra partiledelsen nå står frem og sier noe som i det hele minner om "vi visste ikke" så blir det liv.

Sist redigert:

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.008
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.579
    Torget vurderinger
    24
    From Fucker to fucked...

hagen nye vi.jpg

Northman

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2017
    Antall liker
    97
    Når jeg studerte på NTNU, var jeg kjent med flere ungdomspolitikere, som kunne fortelle om rykter om Giske som "hadde" seg med damer i Stortingssalen.

For alt jeg vet, bare rykter, men har sett Giske på byen i Trondheim mens han var i regjering, med flere unge jenter i 20års alderen, så ser ikke bort ifra at det er noe med han. Alle husker vel Stoltenbergs forsøk på å unngå å gi han en klem :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.579
    Torget vurderinger
    24
    Trøndersyken. Har selv hørt et trøndersk elgjaktlag skryte av festene de hadde - hvor møydommene lå som stoppskiver rundt kukrota etterpå. :rolleyes: Primater.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.216
    blir liv? nå, tja... det er presedens her, er det ikke? Så skulle det verst tenkelige scenarioet være tilfelle så er det ordførerjobb og statsrådplass neste.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.216
    Når jeg studerte på NTNU, var jeg kjent med flere ungdomspolitikere, som kunne fortelle om rykter om Giske som "hadde" seg med damer i Stortingssalen.

For alt jeg vet, bare rykter, men har sett Giske på byen i Trondheim mens han var i regjering, med flere unge jenter i 20års alderen, så ser ikke bort ifra at det er noe med han. Alle husker vel Stoltenbergs forsøk på å unngå å gi han en klem :)
    Ja, jenter i 20-årene må beskyttes mot single menn!

G

Gjestemedlem

Gjest
    En til.

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/4d19wE/hvor-gar-arbeiderpartiets-grense

Men ja... metooingen handler jo her om AUFere som prostituerte seg i håp om innflytelse og angrer litt i ettertid når det kan gjøres kollektivt, 10 år senere og man kan få dobbelt betalt og litt trøst og klem og kanskje komme opp på kvoteringslisten med støtte fra de som var for stygge eller pripne til å få "uønsket oppmerksomhet" den gang.

Samme overalt egentlig, om det er skuespillere eller TV-tøser.

--

Det er jo litt vakkert på en rar måte dette nye politiske spillet.

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.371
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg merker jeg blir litt forvirra. Det ene øyeblikket går Støre hardt ut og roper at Giske har ikke gjort noe kritikkverdig og ingenting er galt, men i neste øyeblikk er det ikke bare at Giske definitivt har oppført seg kritikkverdig, men faktisk at det har vært slik i mange mange år i hele Arbeiderpartiet.
    Om man skal ta de siste uttalelsene seriøst virker de første uttalelsene veldig merkelige.

Northman

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2017
    Antall liker
    97
    En til.

Men ja... metooingen handler jo her om AUFere som prostituerte seg i håp om innflytelse og angrer litt i ettertid når det kan gjøres kollektivt, 10 år senere og man kan få dobbelt betalt og litt trøst og klem og kanskje komme opp på kvoteringslisten med støtte fra de som var for stygge eller pripne til å få "uønsket oppmerksomhet" den gang.

--

Vel, så lenge det kommer frem at Giske, som i alle år har fremstått som en sleip person, endelig blir belyst som en sleip mann, som bruker makt til å få seg noe på langt langt yngre jenter. Tror ikke det er hans vinnende personlighet gjør at villige jenter legger seg på rygg. At en del uvillige kvinner nå forteller om hans spill, er i mine øyne rettferdig.

At Haddy ble sammen med han, betyr vel at begge har prostituert seg for å få mer makt. Han blir sammen med en "farget" og får politiske poeng og hun får mer oppmerksomhet med å bli sammen med sannsynligvis APs neste leder. Han måtte vel nøytralisere Hadia Tajik sine store fordeler. Kvinne og "innvandrer".

Ser ut som AP får sin første muslimske leder snarlig...

G

Gjestemedlem

Gjest
    "I am concerned that we are casting women as irremediably scarred by even minor, casual advances, and as incapable of competently and sensitively handling the commonplace instances in which men are drawn to them sexually and the feeling doesn’t happen to be mutual.

I am concerned that sex itself seems increasingly to be seen as dirty, and as a violation, a form of assault, so that we’re repackaging an old prudery in progressive wrapping paper. I am concerned that we are well on our way to demonising, if not criminalising, all male desire."

Meet the women worried about #MeToo | Feminism | spiked

ionel Shriver says…

I am concerned that we are throwing knee-touching into the same basket as rape, which does a grievous disservice to mere knee-touchers and rape victims both. I am concerned that we are increasingly wont to confuse genuine abuse of power in the workplace with often distant memories of men who have made failed – ‘unwanted’ – passes. In the complicated dance of courtship, someone has to make a move, and the way one conventionally discovers if one’s attraction is returned is to brave some gentle physical contact and perhaps accept rebuff. Were I still a young woman looking for a partner, I would not wish to live in world where a man had to secure a countersigned contract in triplicate before he kissed me.

G

Gjestemedlem

Gjest
    En til.

--

Vel, så lenge det kommer frem at Giske, som i alle år har fremstått som en sleip person, endelig blir belyst som en sleip mann, som bruker makt til å få seg noe på langt langt yngre jenter. Tror ikke det er hans vinnende personlighet gjør at villige jenter legger seg på rygg. At en del uvillige kvinner nå forteller om hans spill, er i mine øyne rettferdig.

At Haddy ble sammen med han, betyr vel at begge har prostituert seg for å få mer makt. Han blir sammen med en "farget" og får politiske poeng og hun får mer oppmerksomhet med å bli sammen med sannsynligvis APs neste leder. Han måtte vel nøytralisere Hadia Tajik sine store fordeler. Kvinne og "innvandrer".

Jeg er ikke så bekymret. Av de i toppledelsen nå så liker jeg best Tajik tross alt. Hun er mye tøffere mot de verste sidene av islamkulturen enn de fleste andre i partiet. Liten berøringsangst der. Når det kommer til ytringsfrihet, tildekking, tvangsekteskap etc. så har hun mye mye større troverdighet enn f.eks. Støre. Ikke at jeg sannsynligvis kommer til å stemme på henne men det handler mest om politikk, hun står litt høyere i kurs her enn Giske og Støre i alle fall.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.548
    Ja, så endte vi altså der, til slutt.

Nei, ikke i Gjestemedlems mer og mer rabiate tanker omkring gråting, sutring og lav toleranse. Men vinklingen han har hatt på dette, har langsomt lokket ut trollet. Så, når endelig AP trekkes inn i dette (med rette!), blir plutselig #metoo et godt tiltak.
    Og sausen blir komplett; dette dreier seg egentlig om et muslimsk komplott, må vite.

Jeg er alvorlig bekymret for det vanvidd som vokser opp som ugress overalt hvor en snur seg.

Det at sterke kvinner endelig er i ferd med å sette på plass skapet med hensyn til maktmisbruk, ender altså kun som en del av Konspirasjonen. Jeg må få lov å ta bladet fra munnen, folk, for til dette har jeg kun en fornuftig ting å si: Fy Faen!

Disqutabel

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    10.127
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    21
    En til.

--

Dette er jo bare spekulasjoner, er du singel og har en maktposisjon så må man da likevel kunne prøve å sjekke opp jenter eller gutter. Så lenge man respekterer et nei for et nei så er vel det greit. Og jeg synes det er trist at forholdet med Haddy sammenlignes med prostitusjon. Det er en jævlig påstand. Kjærligheten kjenner ingen grenser og vi vet ingenting om dette.

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.034
    Sitter Giske ut 2017? Støre...?
    Hehe Giske blir sparket ut snart; bare å vente på at flere historier kommer på bordet. Usedvanlig klønete håndtering av Støre og Huitfeldt. De vet garantert om grumset. Og ikke minst Giske som hadde hadde sluppet flere historier og ydmykelser om han hadde trukket seg nå. Har man ikke First House, fylkeskommune og lign for slike som Giske? Blir vel oppvaskmøte rundt middagsbordet med Haddy også ikveld.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Haddy er en flott kvinne det, og har ikke noe med denne saken å gjøre. Ser nesten for meg at hun har noen problematiske dager nå med uønsket oppmerksomhet på husbonden.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    12.004
    Sted
    Trondheim
    Jeg synes Giske klarte seg bra i Dagsrevyen i går. Han sa faktisk at han beklaget sin oppførsel, ikke slik som andre som skal beklage og sier at de beklager at noen følte seg krenket. Det er en vesentlig forskjell på de to måtene å beklage på, og her gjorde Giske det rette.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Haddy er en flott kvinne det, og har ikke noe med denne saken å gjøre. Ser nesten for meg at hun har noen problematiske dager nå med uønsket oppmerksomhet på husbonden.
    At det denne uken er forside på se&hør at hun våknet av at Trond pyntet til jul er neppe helt tilfeldig.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.548
    Jeg synes Giske klarte seg bra i Dagsrevyen i går. Han sa faktisk at han beklaget sin oppførsel, ikke slik som andre som skal beklage og sier at de beklager at noen følte seg krenket. Det er en vesentlig forskjell på de to måtene å beklage på, og her gjorde Giske det rette.
    Synes uansett det er rimelig at det statueres noen eksempler. AP har en (altfor) lang historie med å feie saker og ting under teppet, deres maktarroganse har fått pågå så å si uhindret i mer enn 50 år. Nå kjenner jeg ikke detaljene rundt Giskes dårlige oppførsel, men så langt jeg har skjønt det, burde det være mer enn nok til å få ham ut av ledelsen i partiet.

At mannen har såpass erfaring at han greier seg bra på TV, kan ikke rekke som unnskyldning for maktmisbruk og uinviterte overtramp.

Disqutabel

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Lurer på hvilke vurderinger som ble gjort på kammerset før AP ga grønt lys til at han fikk stille i Dagsrevyen. Det ville ført til stryk på eksamen i organisasjonspsykologi, kommunikasjon og etikk og metode da jeg studerte. Men målet er kanskje vurdert til å hellige middelet, og har de besluttet at målet er at han skal overleve som nestleder er det jo en fornuftig fremgangsmåte.

Biff skriver godt om dette

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    15.673
    Det mest erketypiske AP ville vel være om det til slutt viser seg at "noen" fikk "noen" til å formelt varsle i partiapparatet (vel vitende om at det ville bli lekket) fordi at de første "noen" tenkte at det ville være et egnet middel i den interne kampen i AP.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    12.004
    Sted
    Trondheim
    Uansett var det forfriskende å høre at noen beklaget sin oppførsel, og ikke bare la skylden på andre ved å beklage at noen følte seg krenket. Det har vært mer enn nok av disse.
    Som da man i Studentersamfundet i Trondheim, noen dager før markeringen av dagen for deportasjonen av jødene under krigen, arrangerte en "politisk ukorrekt" tilstelning der noen hadde satt opp en bar der bartenderne var kledd i SS-uniformer, og drinkene het ting som "Auschwitz", "Nacht und Nebel", "Sachsenhausen" etc..., og da de fikk kritikk beklaget, ikke det de hadde gjort, men at noen hadde følt seg krenket.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.216
    Synes uansett det er rimelig at det statueres noen eksempler. AP har en (altfor) lang historie med å feie saker og ting under teppet, deres maktarroganse har fått pågå så å si uhindret i mer enn 50 år. Nå kjenner jeg ikke detaljene rundt Giskes dårlige oppførsel, men så langt jeg har skjønt det, burde det være mer enn nok til å få ham ut av ledelsen i partiet.

At mannen har såpass erfaring at han greier seg bra på TV, kan ikke rekke som unnskyldning for maktmisbruk og uinviterte overtramp.

Disqutabel
    Du kjenner ikke detaljene, sier du, men konkluderer som du gjør.

Vel, når Erna slipper unna med å putte Søviksnes i regjeringsposisjon så kan man egentlig ikke klage over at Giske sitter i AP-styret.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn