Diverse Metoo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• C

cruiser

Gjest
    Maktapparat? Dette var en leder for et filmselskap. Tror disse store stjernene det her er snakk om hadde overlevd både advokatutgifter og en film mindre mens det blåste som værst. Man har et ansvar utover sin egen karriere, f.eks overfor sine kollegaer og medmennesker. Man hadde ikke engang trengt å gå "on the record"
    Poenget er at parallelle situasjoner finnes verden over i alle samfunnslag. Erfaring viser at det må noe spesielt til for å få snøballen til å rulle. Et enkelt fnugg blir aldri en snøball, før noe utløsende skjer. Med denne erfaringen må vi innse at sånn er virkeligheten, det er ikke så lett som det kan se ut til. At vi så kan benytte denne erfaringen til å lære oss noe er rett, men å forlange av andre at de burde tatt affære, er allikevel drøyt, uansett hvor mye vi skulle ønske at det var så enkelt.

Se på en mye enklere situasjon; hvor mange som går forbi når det ligger en av samfunnets utslåtte på gata. Ingen vil bli blandet inn i noe. Det er et menneskelig trekk. I det en person bryter sin motvilje, og tar aksjon, da følger andre etter. Vi mennesker ønsker ikke å møte det ubehagelige, det er lettere å late som om det ikke finnes.

Disqutabel
    Man står selvfølgelig fritt til å gi faen, men da er man per definisjon medskyldig.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Alle gjør jo det. Man må velge sine slag.

C

cruiser

Gjest
    Tydeligvis er ikke forsvar og potensielt avverging av overgrep mot unge kvinner et slag man skal ta

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Er ikke det kjernen i denne kampanjen?

C

cruiser

Gjest
    Kjernen er vel at saken som hele kampanjen startet med skulle vært avslørt for 15 år siden minst. Hvertfall i min argumentasjon. Istedenfor å drive med bortforklaringer og unnskyldninger for ikke å åpne kjeften så burde man være mye tydeligere på at vi alle har et ansvar for å stoppe slik kriminalitet om man tilfeldigvis skulle sitte på informasjon.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Problemet var at du hadde alt og tape og sannsynligvis intet å vinne på å ta kampen. Nå er det håp om at dette er i ferd med å endre seg til det bedre.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.216
    Maktapparat? Dette var en leder for et filmselskap. Tror disse store stjernene det her er snakk om hadde overlevd både advokatutgifter og en film mindre mens det blåste som værst. Man har et ansvar utover sin egen karriere, f.eks overfor sine kollegaer og medmennesker. Man hadde ikke engang trengt å gå "on the record"
    Poenget er at parallelle situasjoner finnes verden over i alle samfunnslag. Erfaring viser at det må noe spesielt til for å få snøballen til å rulle. Et enkelt fnugg blir aldri en snøball, før noe utløsende skjer. Med denne erfaringen må vi innse at sånn er virkeligheten, det er ikke så lett som det kan se ut til. At vi så kan benytte denne erfaringen til å lære oss noe er rett, men å forlange av andre at de burde tatt affære, er allikevel drøyt, uansett hvor mye vi skulle ønske at det var så enkelt.

Se på en mye enklere situasjon; hvor mange som går forbi når det ligger en av samfunnets utslåtte på gata. Ingen vil bli blandet inn i noe. Det er et menneskelig trekk. I det en person bryter sin motvilje, og tar aksjon, da følger andre etter. Vi mennesker ønsker ikke å møte det ubehagelige, det er lettere å late som om det ikke finnes.

Disqutabel
    Man står selvfølgelig fritt til å gi faen, men da er man per definisjon medskyldig.
    Tror du skal være veldig forsiktig med slike argumenter. Ofrene er ikke medskyldig, og i alle fall ikke fordi de ikke melder fra.

Å melde fra mot en maktperson er en enorm påkjenning, hvor den med makt vil bruke alle sine muligheter for å knuse trusselen mot hans posisjon, og samtidig sette et enormt eksempel så nestemann ikke tør å prøve en gang.

Bare se på historikken rundt alle varslings-sakene. Varsleren blir knust i fillebiter, og får først anerkjenning etter x antall tiår, hvorpå karriere og liv er gruslagt.

G

Gjestemedlem

Gjest
    En rimelig kjent norsk politiker ( ikke innvandrer, bare så det er sagt ! ) i et av våre større partier var på samme konsert som naboen sin da 18-19 årige datter. Hun kjente at noen begynte å beføle henne på innsiden av lårene under et rimelig kort skjørt, snudde seg og sa "HVA FAN ER DET DU HOLDER PÅ MED!" Hvortil denne politikeren bare ser henne rett i øynene og repliserer "Vet du ikke hvem jeg er?" ( Det sa han ikke for han snakker en ganske tydelig dialekt!:rolleyes: men for å ikke gjøre det for lett å avsløre mannens identitet skriver jeg det på bokmål! ) Hun gjør det klart for ham at han er en jævlig syk gris! Men han fatter ikke problemet. Hun oppfatter at han mener hun skulle føle seg beæret over oppmerksomheten!
    Ler meg fillete om selveste Lt. Futt må gå av til slutt.

https://www.nrk.no/norge/store-om-anklagene_-_-giske-har-ikke-opptradt-upassende-1.13826255

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    På en eller annen måte er det spesielt at Støre sier at det ikke er maktkamp i AP. Da er det tre muligheter:
    1. Det er ikke maktkamp i AP, noe som i seg selv er meget spesielt, og svært usannsynlig.
    2. Det er maktkamp i AP, men Støre vil ikke innrømme det. Siden vi alltid stoler på Støre, må svaret nesten være:
    3. Det er maktkamp i AP, men Støre har ikke fått det med seg.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.582
    Torget vurderinger
    0
    En rimelig kjent norsk politiker ( ikke innvandrer, bare så det er sagt ! ) i et av våre større partier var på samme konsert som naboen sin da 18-19 årige datter. Hun kjente at noen begynte å beføle henne på innsiden av lårene under et rimelig kort skjørt, snudde seg og sa "HVA FAN ER DET DU HOLDER PÅ MED!" Hvortil denne politikeren bare ser henne rett i øynene og repliserer "Vet du ikke hvem jeg er?" ( Det sa han ikke for han snakker en ganske tydelig dialekt!:rolleyes: men for å ikke gjøre det for lett å avsløre mannens identitet skriver jeg det på bokmål! ) Hun gjør det klart for ham at han er en jævlig syk gris! Men han fatter ikke problemet. Hun oppfatter at han mener hun skulle føle seg beæret over oppmerksomheten!
    Ler meg fillete om selveste Lt. Futt må gå av til slutt.

https://www.nrk.no/norge/store-om-anklagene_-_-giske-har-ikke-opptradt-upassende-1.13826255
    Lt. Futt er en gris! Håper vi kan enes om det?

Dog, hvis vi ( mot normalt ) skal forsøke å holde oss litt saklige her på HFS så er faktisk eksempelet i VG en "ikke sak". Hvis en ung dame i AUF ikke tåler at hun får SMS fra en statsråd med spørsmål om hvor nachspielet er må man vel kunne stille et par spørsmål.

1. Er hun et persilleblad som bryter sammen i fosterstilling i dusjen i karmpegråt om noen sier "BØH!" til henne? Det burde saklig sett ikke være grunnlag for PTSD!
    eller,
    2. Har hun en "fortid/dårlig erfaring" med Lt. Futt som kan rettferdiggjøre en slik reaksjon?
    eventuellt:
    3. Er dette "samrøre" mellom Giske og personer i media som med å legge fram en så tåpelig historie som dette ønsker å ta brodden av eventuelle saker som kan dukke opp?

De som fortsatt har litt husk, klarer kanskje å komme på en "nidvise"/revyvise ( eller hva det nå var? ) som var ganske så eksplisitt når det gjaldt Giske og unge damer. Var det Marit Larsen han ble koblet med i den sangen?? ( Så godt husker jeg ikke! ) Husker bare at jeg lo godt av den og fant historien til naboens datter mye mere troverdig!

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Nok et eksempel på hvor dårlig morsk media har blitt. Snakk om å bruke peisblåsa i et tomt vannglass.

Tror jeg avstår fra fristelsen å vurdere vurderingsevnen til Haddy...

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.741
    ^^Jeg vet ikke noe mer enn hva som står i avisene, og der har en etter en stått fram å sagt at "alle" visste om dette, og hvor mye de skammer seg. Både når det gjaldt Kevin Spacey og Harvey Weinstein
    “The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.”

Burke

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.461
    Nok et eksempel på hvor dårlig morsk media har blitt. Snakk om å bruke peisblåsa i et tomt vannglass.

Tror jeg avstår fra fristelsen å vurdere vurderingsevnen til Haddy...
    Lenge siden VG har felt en politiker. Det er verd et forsøk, kan jo øke opplagstallet litt.
    Vurderingsevne og Haddy er to ord som ikke bør forekomme i samme setning.

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.374
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det tidligere AUF-medlemmet sier selv til avisa at hun ikke opplevde meldingen som et problem da, og heller ikke gjør det i dag.
    Dette må vel være definisjonen på en ikkesak.
    Om noen skal kunne felles på dette grunnlaget er det ganske imponerende.

W

WayAhead

Gjest
    Utøya, skulle vært interessant å vært ugle på veggen der ... og SV.. da stakkars, frikommuniskenes fluktparadis....hva skjedde derigården, fri sex eller sex til fri avnyt(t)else....?

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.461
    ^ Badeparken. Men kalkunen ble tatt med buksene rundt knærne...

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    15.674
    Alle med detekterbar puls har vel hørt et rykte om vedkommende. Om det er noen realitet i de vet jeg ingen ting om, men spesielt overrasket er jeg ikke, gitt ryktene.

C

cruiser

Gjest

Disqutabel
    Tror du skal være veldig forsiktig med slike argumenter. Ofrene er ikke medskyldig, og i alle fall ikke fordi de ikke melder fra.

Å melde fra mot en maktperson er en enorm påkjenning, hvor den med makt vil bruke alle sine muligheter for å knuse trusselen mot hans posisjon, og samtidig sette et enormt eksempel så nestemann ikke tør å prøve en gang.

Bare se på historikken rundt alle varslings-sakene. Varsleren blir knust i fillebiter, og får først anerkjenning etter x antall tiår, hvorpå karriere og liv er gruslagt.
    Tøys, i denne saken krevde det et par tre kvinner, en journalist og en artikkel i nytimes. Du argumenterer bare for flere tysfjord, rotherham, weinstein saker.. hvor man fritt kan holde på i tiår.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.008
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    ^
    ^
    Jeg trodde du ikke hadde noe til overs for denne gapestokkmentaliteten fra besvenskede femisynapser; men det passer kanskje nå?

Ah, den prinsipielle…

G

Gjestemedlem

Gjest
    ^
    ^
    Jeg trodde du ikke hadde noe til overs for denne gapestokkmentaliteten fra besvenskede femisynapser; men det passer kanskje nå?

Ah, den prinsipielle…
    Tillater meg litt skadefryd tross alt. Gjør et unntak når det kommer til Giske.

Men .. vi får se hva som kommer frem først. Skal ikke forhåndsdømme, men jeg krysser fingrene.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.741
    Tja, har ikke tilgang til DN. Men det er noe på gang.

https://www.dn.no/nyheter/2017/12/13/1730/Politikk/ap-ledelsen-har-fatt-flere-varsler-om-trond-giske

Og jeg koser meg glugg i hel om han ender med å måtte forlate politikken. Han er kanskje den politikeren jeg misliker mest. Slesk, sleip jævla faen som jeg ønsker alt vondt her i livet.
    Ønsker alt vondt her i livet? Bare du har ansvar for hva du skriver, og jeg har brukt de siste 20 år på å forsvare ytringsfrihet internasjonalt, men dette er lavmål selv på OT.

W

WayAhead

Gjest

https://www.dn.no/nyheter/2017/12/13/1730/Politikk/ap-ledelsen-har-fatt-flere-varsler-om-trond-giske

Og jeg koser meg glugg i hel om han ender med å måtte forlate politikken. Han er kanskje den politikeren jeg misliker mest. Slesk, sleip jævla faen som jeg ønsker alt vondt her i livet.
    Second That, maken til idiot - akkurat slike maktsyke, brautene og totalt blåste APe representanter dette samfunnet ikke har bruk for - især i sentrale politiske roller. Greit å få ryddet i likhaugen.

G

Gjestemedlem

Gjest

Ønsker alt vondt her i livet? Bare du har ansvar for hva du skriver, og jeg har brukt de siste 20 år på å forsvare ytringsfrihet internasjonalt, men dette er lavmål selv på OT.
    Ta nå ikke alt så bokstavelig da. Jeg ønsker at han blir totalt ydmyket og må trekke seg fra politikken, deretter han han leve et lykkelig privatliv.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.741

Ta nå ikke alt så bokstavelig da. Jeg ønsker at han blir totalt ydmyket og må trekke seg fra politikken, deretter han han leve et lykkelig privatliv.
    Ord er bokstavelige. Du har merr enn stort nok ordforråd til å skrive hva du faktisk mener. Ytringsfrihet er intet verdt om den ikke også dekker det ufine, men er sikker på at du kan bedre enn dette.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    15.674
    Er det noen som i fullt alvor tror at det ikke ligger massevis av lik begravet i norsk partipolitikk?

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.008
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    «En tredje kvinne Variety har snakket med, men som ønsker å være anonym, påstår at hun ble manipulert av Hoffman til å ha sex med ham i en bil – noe som skal ha gitt henne traumer i ettertid. Kvinnen hevder det var motvillig fra hennes side.

De to møttes etterpå på et hotell, hvor de hadde sex igjen. Kvinnen sier hun ikke husker om hun da ga inntrykk av at hun samtykket eller ikke.»

Herregud, kan de ikke holde kjeft; ikke bare menn som torpederer den gode tanke bak bevegelsen.

https://www.vg.no/rampelys/film/hol...aa-ha-blottet-seg-foran-16-aaring/a/24211465/

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Det er kanskje en bitteliten forskjell på å angre på å ha hatt sex, og å ha blitt utsatt for et overgrep?

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.582
    Torget vurderinger
    0
    Det er kanskje en bitteliten forskjell på å angre på å ha hatt sex, og å ha blitt utsatt for et overgrep?
    Det begynner dessverre å bli "noe ullent" og uoversiktlig dette nå!

Når det gjelder Haddys vurderingsevne er det jo soleklart at hun er ute og sykler! En så strøken dame, og så velger hun ikke en av oss her på HFS!!! Selvsagt er hun på bærtur! :rolleyes:

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.008
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1

Ikke på denne saken

https://www.dagbladet.no/nyheter/jeg-har-aldri-mottatt-en-upassende-sms-fra-trond-giske/69153101

«25-åringen legger til at saken er spesielt alvorlig nettopp fordi hun mener den er et misbruk av metoo-kampanjen.»

Fra sjornalistenes side, altså!

G

Gjestemedlem

Gjest

Ikke på denne saken

https://www.dagbladet.no/nyheter/jeg-har-aldri-mottatt-en-upassende-sms-fra-trond-giske/69153101

«25-åringen legger til at saken er spesielt alvorlig nettopp fordi hun mener den er et misbruk av metoo-kampanjen.»

Fra sjornalistenes side, altså!
    Nei for all del, den saken der er bare latterlig. Må i det minste opp på søviknesnivå om det skal monne. Man han har jo litt dårlig rykte på seg og er en drittsekk, så jeg forventer at det dukker opp noe før eller siden.

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.303
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Han hadde spurt "om hun viste om hvor på hotellet det var fest" krenkende ??? og når hun ikke orket mastet fra journalisten lenger og sa at nok var nok så ringte de broren, moren osv...

På den annen side, om han hadde klådd litt før på kvelden kan en slik melding være krenkende nok.

Northman

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2017
    Antall liker
    97
    Når det kommer til Giske så tror jeg godt rykter kan stemme.

Når jeg gikk på NTNU så traff jeg han to ganger på ute på byen, med kort mellomrom med to forskjellige unge jenter.
    Dette var mens han var i regjering.

Dette var jenter som normalt sett ikke ville vært med noen av "hans kaliber".

Regner med hans forhold med Haddy er enda et trekk for å fremstå som en "likandes fremtidsretta politiker".

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.008
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Det kommer nok til å balle på seg; det er trender som forenes

«Nun gibt es den puritanischen Furor, seit es Kunst gibt. Schon immer mussten Künstler damit rechnen, dass ihre Motive auf Ablehnung stoßen. Doch in der jüngeren Geschichte kam die Kritik selten von jenen, die für Gleichheit und Aufklärung eintreten. Das Wegsperren unliebsamer Kunst war eine Sache evangelikaler Christen oder dumpf-rechter Politiker. Jetzt ist es auch das Milieu der Kulturlinken, in dem Zensur von unten erwogen oder verlangt wird. Man will im Künstler nicht länger den bewunderten Ausnahmemenschen erkennen.»
    -----
    «Das Museum als Ort der Selbstbefremdung verliert so an Bedeutung. Es regiert der identifikatorische Blick, wie er bei Instagram, Facebook und Co. eingeübt wird. Damit jedoch soll und muss die Kunst den dort geltenden Regeln des Vorzeigbaren gehorchen. Und sie wird einer Kultur unterworfen, in der das Bild und das Abgebildete oft gleichgesetzt werden. »

Sexismus in der Kunst: Ein Mann köpft eine Frau |*ZEIT ONLINE

Meget lesverdig!

Sist redigert:

Andy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Antall liker
    6.161
    Sted
    Nøtterøy
    Sex er visst det verste man kan bli utsatt for? Spør for en kompis.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    “Life in Lubbock, Texas taught me two things: One is that God loves you and you're going to burn in hell. The other is that sex is the most awful, filthy thing on earth, and you should save it for someone you love.”

Butch Hancock

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    11.536
    Torget vurderinger
    2
    Må bare konkludere at det finner forbanna mange gamle griser og halvpsykopater, virker som dannelse og anstendighet er like fjernt for disse som for dagens unge voldtektskamerater. Det som ville hjelpe E.R et godt spark i balla og pepper spray bak forhuden. Forhåpentligvis kan metoo bidfra til opportunistgrisene tenker seg om en gang til...Det er kun frykten for å bli tatt med buksa ned som begrenser en sexpsykopat

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn