Diverse Metoo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• G

Gjestemedlem

Gjest
    Tenker nå heller jeg at det er godhetsposerende sleske sosialistiske femigutter som har svin på skoger i denne saken.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det nye mannsidealet blant de nye ynkelige feministiske sosialistene.

demi.jpg

Hvem hadde latt en datter eller kusine vært alene med en av disse et døgn?

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.306
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Seksuell trakassering er helt naturlig - bare se på hunder. Det første de gjør er å stikke nesa opp i ....;)

snuten i rumpa.png

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.661
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Det nye mannsidealet blant de nye ynkelige feministiske sosialistene.

Vis vedlegget 472131

Hvem hadde latt en datter eller kusine vært alene med en av disse et døgn?
    Pøh.
    Syskjenbarna mine kan ta vare på seg sjølve. Døtrene mine skulle vel også vere robuste nok.
    Men kanskje dette er eit biologisk fenomen som ein bør tenkje over? Det kan ha parallellar: Dale Jakt og Fiskarlag

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    10.136
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    22
    Dette skjema er nok det tryggeste hvis man skal på byen i Stockholm på nyåret.

SKJEMA FYLLES UT AV BEGGE PARTNERE
    Jeg heter :________________________: , og bekrefter herved at jeg er over 18 år.

Både jeg og min partner er enig i at det skal dusjes rett før disse aktiviteter.
    Jeg erklærer videre at denne avtalen er av min egen fri vilje.
    Begge parter er enige om at dette er en privat avtale som ikke skal utleveres til en tredje part unntatt i tilfelle av anklager om uønsket seksuell handling.
    Om noen av partene viser eller gjør dette dokumentet offentlig uten anklager om seksuell overgrep så vil personen være rettslig ansvarlig for brudd på personvern. Jeg har ikke tenkt å ombestemme meg før samleiet eller den seksuelle aktiviteten er over. men hvis jeg gjør det, forstås det videre at når jeg sier ordet "stopp" så skal min partner samtykke til å stoppe umiddelbart!

Ved å skrive under her:___________________: bekrefter jeg at jeg godtar å engasjere meg i alle eller noen av de følgende samtykkende handlinger og jeg bekrefter videre at jeg ikke er bærer av kjønnsykdom og at jeg er klar over den rettslige plikten til å informere om dette nå.
    Jeg :___________________: gir denne personen : _______________: '
    på denne følgende datoen :_____________________: full samtykke til følgende seksuelle aktiviteter. (kryss av med x i sirkel).

o Kyssing
    o Klining
    o Berøring av kropp
    o Sleiking på øret
    o Kosing
    o Sutting på brystvorter
    o Tørrpuling
    o Gjensidig oralsex [ ] eller ensidig oralsex, utført av ;__________
    o Samleie uten kondom
    o Samleie med kondom

På dette tidspunktet jeg ikke tenkt å ombestemme meg før samleiet eller handlinger er over. Men hvis jeg gjør det, forstås det videre at når jeg sier ordet "stopp" så skal min partner samtykke til å stoppe umiddelbart!

Signert: Dato:
    Signert: Dato:

G

Gjestemedlem

Gjest
    Tanken har slått meg, og den eneste rasjonelle forklaringen på svenskenes firkantede og underlige veier er at sentrale aktører i politikken er autister.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Nok et eksempel på hvordan det nye hjernedøde regressive gråtevenstre prøver å kuppe og ødelegge undervisningsinstitusjonene for å fremme sin ynkelige femipolitikk. Vi er ikke riktig her ennå håper jeg men arbeidet er i gang med å forberede grunnen. Vi ser det i media, og vi ser det i politikken mer og mer.

...

Alex Iversen

Den siste måneden har det canadiske universitetet Wilfrid Laurier vært brennpunkt for en fascinerende og opphetet akademisk skandale, som har fått oppmerksomhet langt utenfor Canadas grenser. Den usannsynlige hovedpersonen i dramaet har vært den 22 år gamle studenten og assistentlæreren Lindsay Shepherd. Hun hadde neppe i sine villeste fantasier kunnet forestille seg hva konsekvensene av å vise et klipp for klassen sin fra et mainstream canadisk debattprogram, der den kontroversielle professoren Jordan Peterson var en av deltakerne, skulle vise seg å bli.

Debatten Shepherd viste et klipp fra handlet om transrettigheter, bruk av kjønnsnøytrale pronomen og ytringsfrihet. Et annet hett tema, som har preget Canadisk offentlighet det siste året. Peterson har motsatt seg å bli lovpålagt å bruke ord han ikke ønsker å bruke. Ikke fordi han har issues med transer, men fordi han ser loven som ledd i en venstrevridd, postmodernistisk indoktrinering han på prinsipielt grunnlag ikke ønsker å bidra til.

Så skjer dette: Noen dager etter at Shepherd hadde vist klippet for klassen blir hun innkalt til et møte med tre representanter for universitetet. I møtet blir hun usatt for et forhør Orwell og Kafka hadde kunne diktet opp i fellesskap, hadde de fått muligheten. Shepherd får ikke vite hvem som har klaget på henne, hvor mange som har klaget, eller hva anklagene konkret går ut på. Men det skinner gjennom i samtalen at de mener hun ved å vise klippet har begått transfobi, og hun får høre at det å eksponere klassen for Petersons argumenter, en klassisk liberaler i den britiske betydningen av ordet, er sammenlignbart med ukritisk å eksponere studentene for taler av Hitler. Det de tre representantene for universitetet ikke viste var at Shepherd gjorde et opptak av hele samtalen. Opptaket sendte hun til et utvalg canadiske medier, og skandalen var et faktum. Siden har debatten rast.

I dag fikk skandalen sitt foreløpige sluttpunkt, i og med at konklusjonene fra en uavhengig undersøkelse iverksatt av universitetet ble sluppet. Konklusjonen er krystallklar: Shepherd gjorde ingenting galt da hun viste fire minutter fra debatten med Peterson. Møtet med henne ble gjennomført på en sterkt kritikkverdig måte, og skulle aldri ha funnet sted. Wilfrid Laurier lover full gjennomgang av måten regelverket mot diskriminering på universitetet blir praktisert. I en uttalelse skriver rektoren ved Wilfrid Laurier, Deborah MacLatchy, dette:
    "There were numerous errors in judgement made in the handling of the meeting with Ms. Lindsay Shepherd, the TA of the tutorial in question. In fact, the meeting never should have happened at all. No formal complaint, nor informal concern relative to a Laurier policy, was registered about the screening of the video. This was confirmed in the fact-finding report.

There was no wrongdoing on the part of Ms. Shepherd in showing the clip from TVO in her tutorial. Showing a TVO clip for the purposes of an academic discussion is a reasonable classroom teaching tool. Any instructional material needs to be grounded in the appropriate academic underpinnings to put it in context for the relevance of the learning outcomes of the course. The ensuing discussion also needs to be handled properly. We have no reason to believe this discussion was not handled well in the tutorial in question.

It has been made clear to those who were involved in the meeting with Ms. Shepherd that their conduct does not meet the high standards I set for staff and faculty.

It has become clear to us that managing the new Gendered and Sexual Violence Policy (GSVP) has led to a confusion in its application. In fact, the interviews conducted by the fact-finder confirmed that the rationale for invoking the GSVP did not exist. It was misapplied and was a significant overreach."
    And the moral of the story? At den ser ut til å få en happy ending. Ved å ta opp kampen, og eksponere de repressive kreftene ved universitetet sitt for en større offentlighet, bidro Shepherd til å gjøre en ikke så liten forskjell i kampen for ytringsfrihet og akademisk frihet. Resistance is not futile. Og noen ganger fungerer offentligheten akkurat som den skal.

Rektor Deborah MacLatchys uttalelse her:
    https://wlu.ca/…/president-statement-re-independent-fact-fi…

Kommentar i National Post her, av Christie Blatchford:
    Canadian News, World News and Breaking Headlines | National Post

Hele opptaket fra møtet her.
    https://www.youtube.com/watch?v=9YdFlKaJv4g

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Kanskje kulturministeren snart finner ut at hun ble sjekket opp av en mye eldre partifelle.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Gråte- og sutresosialistene i Rosa-Høire tar en svensk en, og tar de unge kvinnene i partiet på alvor. Skulle skamme seg, forsøke å vise ansvar og tistedeværelse, da gitt.
    Kapp av dem føttene og ta fra dem skattelettene.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks...om-eldre-menn-som-provde-seg-pa-dotrene-deres

Disqutabel

Vås, dette er noe ynkelig og nytt.

"Solberg: Har foregått trakassering i Høyre - fedre varslet om eldre menn som prøvde seg på døtrene deres"

Hva da, en mann som prøver seg på en yngre kvinne....

Hvordan er det "trakassering" med mindre du er en ynkelig femi?

Det som er viktig her er hvordan gjøres dette, hva er reaksjonen, og hva er motreaksjonen... Å blunke litt til en yngre kvinne er ikke voldtekt, selv om nyfemiene og svenskene vil klassifisere det slik.

Videre ....

"– Jeg har opplevd det jeg kaller ubehagelig oppmerksomhet i mine yngre dager i politikken. Folk som forsøker seg på deg som er i en alder som er helt utenfor din egen. Men jeg har aldri opplevd at folk ikke har respektert en avvisning."

Presis. .. et spørsmål, en høflig avvisning .. so what? Ikke noe å gå i fosterstilling for å #metooe i avisen for er det vel?

Det er faktisk slike situasjoner man kan bli utsatt for her i livet, menn og kvinner. Ingen grunn til å gå til psykologen eller Dagbladet av den grunn. Hvis ingen eldre enn deg har forsøkt seg på deg i løpet av livet er du sannsynligvis så stygg og ekkel at du ikke har noen fremtid som annet enn telefonselger.

----

Det som derimot er vesentlig er dem som ikke tar en avvisning på alvor og tar seg til rette. DE har jeg null sympati for.

Sist redigert av en moderator:

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    15.688
    Tja, vil anta at eldre herremenn går rundt på et partiarrangement og prøver å få seg et ligg med jenter som er 20-30 år yngre enn de ikke er innafor uansett hvor fint de tar en avvisning fra jentene. At det er en ukultur et parti vil til livs er ikke så vanskelig å forstå. Som Solberg påpeker er det også i organisasjonens egen interesse at slikt ikke forekommer - for jenter som vil bli forsøkt sjekket opp av eldre menn og kanskje endatil hoppe i sengehalmen med de finnes det evig nok av arenaer å ta av.

Det sentrale i saken er at Høire
    1) Vet at det har skjedd
    2) Ikke gjør noe forsøk på å benekte det
    3) Har tatt affære, lenge før #metoo kom

Så kan man jo sammenligne med andre det måtte være relevant å sammenligne med.

• Liker
    Reaksjoner: tvb

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.303
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Kjernen er vel at saken som hele kampanjen startet med skulle vært avslørt for 15 år siden minst.
    Så det er for sent å ta slaget nå, siden det er hele 15 år siden sommerfuglen slo med vingene?

Pøh.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Tja, vil anta at eldre herremenn går rundt på et partiarrangement og prøver å få seg et ligg med jenter som er 20-30 år yngre enn de ikke er innafor uansett hvor fint de tar en avvisning fra jentene. At det er en ukultur et parti vil til livs er ikke så vanskelig å forstå. Som Solberg påpeker er det også i organisasjonens egen interesse at slikt ikke forekommer - for jenter som vil bli forsøkt sjekket opp av eldre menn og kanskje endatil hoppe i sengehalmen med de finnes det evig nok av arenaer å ta av.

Det sentrale i saken er at Høire
    1) Vet at det har skjedd
    2) Ikke gjør noe forsøk på å benekte det
    3) Har tatt affære, lenge før #metoo kom

Så kan man jo sammenligne med andre det måtte være relevant å sammenligne med.
    Jeg vil ikke moralisere over aldersforskjeller når alle er voksne og oppegående. Man tar og har ansvar for egne valg. En invitasjon er ikke press, med mindre det er noe annet bak. Som en forfremmelse, en jobb, en rolle etc. Den ser jeg og har forståelse for. Metooingens opprinnelse var sympatisk.

Det som blir fjas derimot et når gamle damer skal mimre og den gangen noen fant dem attraktive og kom med en høflig eller romantisk forespørsel, og man nå kan hente politisk gevinst over å gråte litt over i Dagbladet.

Det er dette ynkelige jeg ikke liker. Man skal ikke bli utsatt for en ide, en tanke, en flørt eller noe som helst annet enn det som befinner seg innenfor deres veldefinerte safespace. Der hvor det bare eksisterer teddybjørner, disneyvideoer, mobiltelefonene og gutter med overdreven sminke som gjemmer seg under sengen.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    15.688
    De langt fleste organisasjoner hvis medlemmer har ambisjoner vil være et seleksjonshierarki. Noen får de attraktive stillingene/posisjonene, andre ikke. I en slik setting blir det temmelig problematisk å skille mellom hva som bare er noen som har lyst på et knull og hvem som kan finne på å ta et valg basert på om det ble et knull eller ikke.

Følgelig mener jeg det ikke er det samme som om noen prøver seg på byen eller lignende.

G

Gjestemedlem

Gjest
    De langt fleste organisasjoner hvis medlemmer har ambisjoner vil være et seleksjonshierarki. Noen får de attraktive stillingene/posisjonene, andre ikke. I en slik setting blir det temmelig problematisk å skille mellom hva som bare er noen som har lyst på et knull og hvem som kan finne på å ta et valg basert på om det ble et knull eller ikke.

Følgelig mener jeg det ikke er det samme som om noen prøver seg på byen eller lignende.
    Enig og her er du inne på noe. Når det handler om organisasjonskultur så er jeg om bord. Men når det skal utvides til samfunnet generelt så .. da.. svikter det hele.

Som når hjernedøde svensker skal kaste seg på bølgen og forlange en skriftlig kontrakt før du er sikker på å ikke i ettertid bli straffet for "uønsket oppmerksomhet" eller noen som angrer seg dagen derpå for et sidesprang.

https://www.nrk.no/urix/sverige-vil-forby-sex-uten-tydelig-samtykke-1.13829547

Ekstra humoristisk når det kommer fra denne hykleriske Quislingen som fyller opp landet med voldtektsarabere for å tekkes nyfemier som politianmelder landsmenn for å si "hei" på gaten, men som ikke hadde anmeldt en grov overfallsvoldtekt i full frykt for at likesinnede skulle finne dette rasistisk, eller i det minste noe som man må finne seg i som en del av den vestlige kulturimperialismen. Her stokker det seg fort i offerhierarkiet til de nye sosialistene.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.008
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1

Enig og her er du inne på noe. Når det handler om organisasjonskultur så er jeg om bord. Men når det skal utvides til samfunnet generelt så .. da.. svikter det hele.

Som når hjernedøde svensker skal kaste seg på bølgen og forlange en skriftlig kontrakt før du er sikker på å ikke i ettertid bli straffet for "uønsket oppmerksomhet" eller noen som angrer seg dagen derpå for et sidesprang.

Ekstra humoristisk når det kommer fra denne hykleriske Quislingen som fyller opp landet med voldtektsarabere for å tekkes nyfemier som politianmelder landsmenn for å si "hei" på gaten, men som ikke hadde anmeldt en grov overfallsvoldtekt i full frykt for at likesinnede skulle finne dette rasistisk, eller i det minste noe som man må finne seg i som en del av den vestlige kulturimperialismen. Her stokker det seg fort i offerhierarkiet til de nye sosialistene.
    Hva er en uaktsom voldtekt?

H

Hardingfele

Gjest
    Godt gjort med 64 ord før punktum. Men ikke gi opp, det er plass til flere, Gjestemedlem.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.354
    Torget vurderinger
    1

Hva er en uaktsom voldtekt?
    Når en svensk mann får seg noe men glemte å få skriftlig samtykke :)

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.303
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Og jeg som trodde jeg fant kjernen i det du skrev. Ja ja.

Off-Topics beste kabeltråd dette her. Burde ikke kikket innom igjen.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    G

Gjestemedlem

Gjest
    Spot om fra Tino, som alltid.

”Lys upp mörka platser och öppna fler fritidsgårdar. Så vill de boende i Sofielund förhindra fler överfallsvåldtäkter, enades de om på ett möte på måndagskvällen.
    Efter tre överfallsvåldtäkter på bara några veckor i Malmö gick polisen ut i helgen och avrådde kvinnor från att vara ute ensamma på natten. Då fick Hanna Höie, granne till kvarteret i Sofielund där den senaste våldtäkten skedde, nog. På bara ett dygn ordnade hon ett diskussionsmöte..."Obs! Du som tror att våldtäkt är något som begås av förövare med en viss hudfärg, som talar ett visst språk eller kommer från en viss kultur är inte välkommen", stod det på mötesinbjudan”

Fritidsgårdar fungerade inte ens på 80-talets tonårsvärstingar, än mindre idag när det finns hur mycket som helst att göra. För att slippa konfrontera sanningen samlas vuxna och intalar sig att fritidsgårdar är svaret på överfallsvåldtäkter som begås mitt i natten, en förolämpning mot vår intelligens. Här är fler förslag flumvänstern i Malmö kan använda för att bekämpa våldtäkt:

• Normkritiskt dockteater
    • Feministisk snöröjning
    • Föräldradisko med saft, bullar och Paolo Robertos VHS-filmer
    • Stoppa stereotypa skildringar av Disneyprinsessor som förvandlar våra pojkar till våldtäktsmän
    • Samla stridande gäng och ge Lego så de kan bygga fritidsgårdar tillsammans
    • Avskaffa LAS (det var Centerpartiets förslag)
    • Dela ut gosedjur med ”Tafsa inte”-armband för att lära ut empati
    • Fler utflykter så unga killar i Malmö kan träffa skogsmulle
    • Färre studiebesök till Aftonbladets ledarsida

Hi-rex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Leste Dagbladet med interesse.

Kansje de også har nogen meninger om overvægtige damers, brug av svarte menn.:rolleyes:

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    15.688
    Det baller på seg i AP ser det ut til:
    https://www.vg.no/nyheter/innenriks...ke-inn-pa-teppet-etter-minst-fire-nye-varsler

Dette er kanskje sympomatisk:
    Før flere av kvinnene varslet formelt, skal de ha hatt detaljerte samtaler med partilederen, der de stilte som et ufravikelig krav at hverken Giske eller hans allierte i partiet ble informert. Dette skal ifølge avisen gjelde både partisekretær Kjersti Stenseng og lederen for partiets kvinnenettverk, Anniken Huitfeldt.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Mer om metooingens politiske kraft..

https://www.nrk.no/urix/storbritannias-visestatsminister-gar-av-1.13835300

"Storbritannias visestatsminister Damian Green går av etter at det ble funnet pornografisk innhold på datamaskinen hans for ni år siden."

...

"Det er kommet fram at Green strøk en kvinnelig aktivist på låret og sendte henne upassende tekstmeldinger for noen år tilbake."

...

Hvor er vi på vei her egentlig?

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.306
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Hit. Det hele en del av islam's plan for vesten.

untitled.png

Bilde viser AP's kvinnegruppe på landsmøtet 2030....

Sist redigert:
    H

Hardingfele

Gjest
    Mer om metooingens politiske kraft..

https://www.nrk.no/urix/storbritannias-visestatsminister-gar-av-1.13835300

"Storbritannias visestatsminister Damian Green går av etter at det ble funnet pornografisk innhold på datamaskinen hans for ni år siden."

...

"Det er kommet fram at Green strøk en kvinnelig aktivist på låret og sendte henne upassende tekstmeldinger for noen år tilbake."

...

Hvor er vi på vei her egentlig?
    Si det. Ministeren løy etter at saken ble slått opp i en avis og benektet at det var funnet pornografisk materiale på hans datamaskin. Dette til tross for at han ved to anledninger har måttet svare for dette, i politiavhør.

In a letter responding to his resignation, the prime minister said she was “extremely sad” about losing Green from government. May said it was “with deep regret and enduring gratitude for the contribution you have made over many years that I asked you to resign from the government and have accepted your resignation”.

In his resignation letter, Green continued to maintain that he did not “download or view” the pornography, but added that he “should have been clear in my press statements”, that his lawyers were informed about its presence in 2008 – and that he discussed it with the police in 2013.

Materialet var av "ekstrem natur" hvilket kan bety litt av hvert i Westminster.

https://www.theguardian.com/politics/2017/dec/01/damian-green-decade-long-feud-met-officer-bob-quick

Saken gir også innblikk i en vedvarende feide mellom Green og en representant for politiet og om noe tjener den til å gi oss på utsiden et godt blikk inn i hva som foregår hos Toryene?

The decade-long feud between Damian Green and Bob Quick, now coming to a head with a Cabinet Office investigation into Green, can be traced back to a day in 2006 when a young civil servant working in Jacqui Smith’s Home Office was allegedly told by the now first secretary of state to get “as much dirt on the Labour party, the Labour government as possible”.

Christopher Galley had approached Green’s then boss, David Davis, who was the shadow home secretary, saying he was a committed Conservative and was willing to leak material.

Davis introduced Galley, who was then working in immigration, to Green, who was the Tory immigration spokesman. Galley, later on in a police interview, said he had wanted a “parliamentary job” with the Tories. Green repeatedly promised to “try to find something” but said “he wanted as much information as possible to damage them”, Galley said.

Saken handler nok mer om dette enn om #MeToo.

Og avskjeden skyldes brudd på to av disse:
    https://www.gov.uk/government/publi...ublic-life/the-7-principles-of-public-life--2

H

Hardingfele

Gjest
    Kan jo selvsagt være noe mer. Hva vet jeg.. men "ekstrem natur" i dag kan like gjerne være et mobilbilde av en hånd på kneet under partikongressens middag i 1997. Vi er bokstavelig talt i det landskapet nå om dagen.
    Nei, det er vi ikke. I UK har de lang tradisjon for å sette dolker i ryggen på partifeller, spesielt blant Toryene, og det å fjerne en av Mays nærmeste er en grei måte å svekke henne på, nå som hun skal kastes så fort som mulig. Å bruke dette er praktisk, men formålet er å fjerne Green som effektiv støtte for May, ikke å ta ham. Og han brøt med to viktige prinsipper i sin tjenesteéd. Det gjorde ham øyeblikkelig sårbar.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Mer moro metooing i Aebeiderpartiet.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks...iftig-partikultur-i-opprop-om-sextrakassering

Herlig. Dette partiet kommer til å ende opp som en søt liten rosa søster til Sosialistisk Venstreparti som konkurrerer med stadig større handicap med SP om å være størst på venstresiden.

Flytende grenser rundt hva som er upassende oppførsel og seksuell trakassering, og et parti med høyt konfliktnivå og fri flyt til journalister med sterke klikkbehov, og mange såre følelser etter et dårlig valg, konfliktsky partiledelse, og en nestleder som kompenserer manglende sjarm og utseende med pågåenhet for å få dekket sine behov, det blir en salig suppe.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    15.688
    Internt i Arbeiderpartiet funker åpenbart ikke prinsipper som det samme partiet mener enhver arbeidsgiver må følge. Må innrømme jeg koser meg litt hver gang noe i den gaten kommer ut, og det har jo vært en del eksempler å ta av opp gjennom årene.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Kan jo selvsagt være noe mer. Hva vet jeg.. men "ekstrem natur" i dag kan like gjerne være et mobilbilde av en hånd på kneet under partikongressens middag i 1997. Vi er bokstavelig talt i det landskapet nå om dagen.
    Nei, det er vi ikke. I UK har de lang tradisjon for å sette dolker i ryggen på partifeller, spesielt blant Toryene, og det å fjerne en av Mays nærmeste er en grei måte å svekke henne på, nå som hun skal kastes så fort som mulig. Å bruke dette er praktisk, men formålet er å fjerne Green som effektiv støtte for May, ikke å ta ham. Og han brøt med to viktige prinsipper i sin tjenesteéd. Det gjorde ham øyeblikkelig sårbar.
    Maktkamp er moro det. Et parti som ikke har det har ikke livets rett. Politikken i London er tøffere enn de fleste andre steder. Hadde en tilfeldig tuttemulle fra SV sittet i parlamentet der og åpnet kjeften i mer enn 30 sekunder hadd hun nok fått et tilsvar som hadde sendt henne til klinisk overvåkning de neste 3 måneder.

May kan vise seg å være seigere enn antatt, og det kommer helt an på hvem motstanderne har som erstatning. Mye maktkamp i Labour også der en faksjon på aller ytterste venstre driver hardkjør for å bytte ut alle moderate politikere.

Mye handler om stemningen og utviklingen rundt Brexit det neste året. Vince Clark kan bli en viktig brikke her.

Men metooing er ikke en måte å drive politikk på som vil få noen positive konsekvenser annet enn å kanskje få kvotert inn en kvinne eller to her og der som ellers ville manglet kvalifikasjonene, bare for å blidgjøre de nye feministene.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn