Diverse Metoo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• C

cruiser

Gjest
    Fasinerende at det er flere av de mest rabiate muslim og burkamotstanderne som her bruker argumentasjonen.. "men, hun kler seg jo sexy"

C

cruiser

Gjest
    Vår danske venn f.eks. Endestasjonen for "men, de kler seg jo sexy" er jo i land vi "ikke liker"

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Kvinder er kompliserte, De går efter Sukker og Vat pinden når det kommer til rede bygning, men når de så kommer ut på egen hånd, er det helt andre boller i suppe, så som the Black stift, 2 eller 3 i en, The body, ect.
    I bund og grund det uprøvde, spændende, og lidt farlige, der ser ut til tænde dem sexuel.

Men de er selvfølge i sin fulle ret til at takke nei til tilbudet,-vis de ikke liker suppen.

Men igen, at det er ikke en grund til at holde på med kollektiv selv Kasteration, på grund av at nogen men, ikke kan finde ut av at presentere dem selv på en ordenlig måde.

Og kom ikke og sig at de Blondiner i underholdnings bransjen ikke vidste, hva de gik ind til, de var efter min mening parat til at ofre alt på berømmelsen og opmerksomhedens alter.

At de så senere efter på for bonde anger og fortryder er vel i sig selv ingen overraskelse, samtidig m at det bliver lettere at forklare mann og børn, vis man skylder på overgreb.

Men de har fandenme været dumme og Naive vis de ikke vidste hva omkostninger kunne Være.

Det var sidste her fra i denne Sag.
    Tror rett og slett ikke du forsto innlegget mitt.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.584
    Torget vurderinger
    0
    Hvorfor går de med puppene på utstilling og hvorfor skal de være være mest mulig sexy? Det er for å få oppmerksomhet. Og ikke kom med klåing og voldtekt, det er ikke det vi snakker om.
    Metoo kampanjen er i ferd med å gå over i det latterlige. Nå er det i ferd med å bli en gapestokk kampanje. Ikke bra. Både menn og damer får oppføre seg ordentlig. Men det er nå en gang slik at det er forskjell på kjønn. Men noen ønsker at vi skal være kjønnsløse nikkedukker.
    Det vestlige samfunnet er i ferd med å kastrere oss psykisk. Resten av verden lurer på hva som skjer.
    Nå er det nå en gang slik at selv om dama går splitter naken, så er det ikke fritt frem for å klå det man ønsker eller å komme med slibrige kommentar..

En kan forsåvidt titte så mye en ønsker, men det er jo greit å ikke glane for åpenbart...

Johan-Kr
    De lettkrenkelige tar selvfølgelig annn støt av at vi glaner også....
    Og noen blir sure om du ikke glaner også!

Men som andre har vært inne på så er det likevel ikke noen grunn til å "grab her by the pussy" som en kjent person "over dammen" sa det!

Joda det er kvinner/jenter som går ut på byen kledd som "horer", eller det mange antar er en sådan "arbeidsuniform". Men ønsker man å klå på dem får man kanskje først spørre om yrkestilknytning og også betale gjeldende takst for å "kjenne på"! Forøvrig er det min ringe oppfatning at mange ser ned på "arbeidende" piker, men har problemer med å se at kundene har minst like lav moral, om ikke lavere!

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.584
    Torget vurderinger
    0
    Har du lagt merke til hvordan de fleste kvinder staser sig op, når de skal ut av døren, kom ikke at sig, at dette ikke bliver gjort for at få MAXIMAL oppmerksomhet fra omverdenen, anset hva sexual ledning de ønsker oppmerksomhet fra.

Os middelalderlige, fulle men, er altså nogen forferdelige perverse griser, som lar os forføre av kurtiserings triksene fra den feminine side.

Pøh altså.
    Nå blir du æresmedlem du også, og du får ta med deg Deph og et par andre i samme slengen;)
    Resonnementet til Hi-Rex er da greit nok, i en så langt, så godt-betydning.

Det er da ingen grunn til å tro annet enn at de pynter seg for å fremstå som attraktive for potensielle sexpartnere. De fleste setter pris på oppmerksomhet, å bli begjært, også menn. Det er derfor det finnes et marked for Hummere med polerte lettmetallfelger og lavprofildekk.

Problemet er at tanken ikke følges til sin endelige og riktige konklusjon.

En kvinnes hensikt med å tiltrekke seg menn er nok ikke å gjøre seg tilgjengelig for alle, men å få flere å velge mellom, og deretter velge den eller de hun selv har lyst på. Resten vrakes, fordi hun kan. Det er selvsagt hennes fulle rett.

En bitter pille å svelge for mange, men det er bare å bite tenna sammen og tåle å bli valgt bort.
    Et hunnkjønn som "tenner på" en sådan bil er en "flukse! Må være noe av det værste man kan oppleve det å vokne etter en "one night stand" og finne ut at dama liker slike biler! Da hadde nok jeg også følt meg brukt! Æææææ!!!

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Kun ment som et eksempel på ubehjelpeligheten det der. Jeg vil tro at det funker vel så dårlig som å 'tilfeldigvis komme borti baken' til noen...

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.584
    Torget vurderinger
    0
    Kun ment som et eksempel på ubehjelpeligheten det der. Jeg vil tro at det funker vel så dårlig som å 'tilfeldigvis komme borti baken' til noen...
    Folk som kjøper Hummer med lavprofil dekk burde fått verge og hvis de i tillegg setter på høygøaspolerte felger behøver de også støttekontakt imho!

Men det var en mere "autofil" betraktning enn direkte relatert til trådens tema!

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.584
    Torget vurderinger
    0
    Men til trådens tema så synes jeg på mange måter synd på de som "må" utnytte status, jobbposisjon, penger etc for å "dra" damer! Og hvis de i tillegg er så "ubehjelpelige" at de misbruker sin maktposisjon til å få seg et ligg eller annen sexuell tilfredstillelse så er de vel ikke mye ( om noe ) bedre enn voldtektsforbrytere!

Det sagt, så er dette vanskelige saker hvor det ofte blir ord mot ord på grunn av mangel på vitner, og når man kommer mange år senere blir det i alle fall ikke lett å felle en rettferdig dom!

Og som andre har vært inne på kan man jo tenke seg at endel av disse ( i dag ) kjente skuespillerinnene kan ha visst at dette var en del av spillet for å få jobbene som til slutt gjorde dem berømte. At de gikk til dette med "åpne øyne". Ikke at det gjør Weinstein og andres oppførsel bedre, men det kan muligens forklare den standige tilgangen på nye "starletter" disse grisene kunne forsyne seg av.

En rimelig kjent norsk politiker ( ikke innvandrer, bare så det er sagt ! ) i et av våre større partier var på samme konsert som naboen sin da 18-19 årige datter. Hun kjente at noen begynte å beføle henne på innsiden av lårene under et rimelig kort skjørt, snudde seg og sa "HVA FAN ER DET DU HOLDER PÅ MED!" Hvortil denne politikeren bare ser henne rett i øynene og repliserer "Veit du itj kæm æ e?" Hun gjør det klart for ham at han er en jævlig syk gris! Men han fatter ikke problemet. Hun oppfatter at han mener hun skulle føle seg beæret over oppmerksomheten!

Og her er vi vel ved kjernen i disse sakene. Det finnes alt for mange maktmennesker som tror at de er i deres fulle rett når de "tar for seg"! Og at den som blir utsatt for trakkaseringen egentlig skal føle seg beæret over å ha bli funnet "bra nok" til å vekke maktmenneskets interesse! Og når det er så store avvik mellom kartet og terrenget må det jo bli balluba!

Men er dette sexuelle avvik eller bare det at maktmennesker blir "fulle av seg selv"? Der har ikke jeg noe svar, men at det finnes nok maktmennesker i Norge til at det er behov for en nasjonal dugnad for å dra dem ned fra den sokkelen de har plassert seg selv på er nok et ubestridelig faktum!

Så kan vi uten å gå i dybden også innrømme at der finnes tilstrekkelig med "gold diggere" til at man til en viss grad, men bare til en viss grad, kan forstå at enkelte menn i posisjon mister bakkekontakten! Hvis mange kvinner byr seg fram til deg kan man muligens forstå at du begynner å tro at det er slik at "alle" kvinner har lyst på deg?? Det er fortsatt både umoralsk og forkastelig oppførsel, men det kan forklares.

Og neste spørsmål fra min side er: "Har ikke disse mennene hatt mødre og fedre som har gitt dem oppdragelse og folkeskikk? Jeg vet at jeg hadde møtt alvorlige reaksjoner på hjemmebane om det hadde blitt kjent at jeg hadde oppført meg udannet mot hunkjønn ute på byen! Herrejemini det ville blitt oppvask! og som far har jeg sett det som helt naturlig at min sønn har fått klar beskjed om at visse ting gjør man bare ikke! Jentungen har på samme måte fått beskjed om at visse ting behøver du slett ikke akseptere, uansett hvem det er som går over "din strek"!

Starter vi i heimen og sørger for at "våre egne" går ut i livet med et fungerende moralsk kompass vil nok mye være vunnet!

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.584
    Torget vurderinger
    0
    Men til trådens tema så synes jeg på mange måter synd på de som "må" utnytte status, jobbposisjon, penger etc for å "dra" damer! Og hvis de i tillegg er så "ubehjelpelige" at de misbruker sin maktposisjon til å få seg et ligg eller annen sexuell tilfredstillelse så er de vel ikke mye ( om noe ) bedre enn voldtektsforbrytere!

Det sagt, så er dette vanskelige saker hvor det ofte blir ord mot ord på grunn av mangel på vitner, og når man kommer mange år senere blir det i alle fall ikke lett å felle en rettferdig dom!

Og som andre har vært inne på kan man jo tenke seg at endel av disse ( i dag ) kjente skuespillerinnene kan ha visst at dette var en del av spillet for å få jobbene som til slutt gjorde dem berømte. At de gikk til dette med "åpne øyne". Ikke at det gjør Weinstein og andres oppførsel bedre, men det kan muligens forklare den standige tilgangen på nye "starletter" disse grisene kunne forsyne seg av.

En rimelig kjent norsk politiker ( ikke innvandrer, bare så det er sagt ! ) i et av våre større partier var på samme konsert som naboen sin da 18-19 årige datter. Hun kjente at noen begynte å beføle henne på innsiden av lårene under et rimelig kort skjørt, snudde seg og sa "HVA FAN ER DET DU HOLDER PÅ MED!" Hvortil denne politikeren bare ser henne rett i øynene og repliserer "Vet du ikke hvem jeg er?" ( Det sa han ikke for han snakker en ganske tydelig dialekt!:rolleyes: men for å ikke gjøre det for lett å avsløre mannens identitet skriver jeg det på bokmål! ) Hun gjør det klart for ham at han er en jævlig syk gris! Men han fatter ikke problemet. Hun oppfatter at han mener hun skulle føle seg beæret over oppmerksomheten!

Og her er vi vel ved kjernen i disse sakene. Det finnes alt for mange maktmennesker som tror at de er i deres fulle rett når de "tar for seg"! Og at den som blir utsatt for trakkaseringen egentlig skal føle seg beæret over å ha bli funnet "bra nok" til å vekke maktmenneskets interesse! Og når det er så store avvik mellom kartet og terrenget må det jo bli balluba!

Men er dette sexuelle avvik eller bare det at maktmennesker blir "høye på seg selv"? Der har ikke jeg noe svar, men at det finnes nok maktmennesker i Norge til at det er behov for en nasjonal dugnad for å dra dem ned fra den sokkelen de har plassert seg selv på er nok et ubestridelig faktum!

Så kan vi uten å gå i dybden også innrømme at der finnes tilstrekkelig med "gold diggere" til at man til en viss grad, men bare til en viss grad, kan forstå at enkelte menn i posisjon mister bakkekontakten! Hvis mange kvinner byr seg fram til deg kan man muligens forstå at du begynner å tro at det er slik at "alle" kvinner har lyst på deg?? Det er fortsatt både umoralsk og forkastelig oppførsel, men det kan forklares.

Og neste spørsmål fra min side er: "Har ikke disse mennene hatt mødre og fedre som har gitt dem oppdragelse og folkeskikk? Jeg vet at jeg hadde møtt alvorlige reaksjoner på hjemmebane om det hadde blitt kjent at jeg hadde oppført meg udannet mot hunkjønn ute på byen! Herrejemini det ville blitt oppvask! Og som far har jeg sett det som helt naturlig at min sønn har fått klar beskjed om at visse ting gjør man bare ikke! Jentungen har på samme måte fått beskjed om at visse ting behøver du slett ikke akseptere, uansett hvem det er som går over "din strek"!

Starter vi i heimen og sørger for at "våre egne" går ut i livet med et fungerende moralsk kompass vil nok mye være vunnet!

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    De snille får pakker. Men ingen vet hva de andre får.

• Liker
    Reaksjoner: PKG
    G

Gjestemedlem

Gjest
    Salma Hayek forteller om hvordan det var å arbeide for Weinstein. Brutalt.

https://www.nytimes.com/interactive...ontributors/salma-hayek-harvey-weinstein.html
    Tøff dame det der, respekt! En som ikke lot seg prostituere for å fremme karrieren som så mange andre veikere medsøstre. Vel nesten da, noen full frontal lesbegreier for å blidgjøre mannen er jo litt horeri tross alt, men holder det ikke mot henne tross alt. Skal man opp og frem her i verden...

Sist redigert av en moderator:

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.571

https://www.nytimes.com/interactive...ontributors/salma-hayek-harvey-weinstein.html
    Tøff dame det der, respekt! En som ikke lot seg prostituere for å fremme karrieren som så mange andre veikere medsøstre. Vel nesten da, noen full frontal lesbegreier for å blidgjøre mannen er jo litt horeri tross alt, men holder det ikke mot henne tross alt. Skal man opp og frem her i verden...
    Du fortsetter ufortrødent med å desavuere kvinner som utsettes for nedverdigelser og press; under påskudd av å gi kudos til Hayek (som for øvrig gjorde en strålende rolle som Frida Kahlo), fremhever du "horeri" og "lesbegreier", jeg er vel ikke veldig imponert over denne type hyllest, for å si det forsiktig. Antar jeg ville foretrekke åpne fiender, fremfor venner som det der, om jeg var i Hayeks posisjon.

For øvrig lurer jeg litt på hvorfor og hvordan det oppstår en situasjon der kvinner utsatt for Weinstein tros på, mens kvinner utsatt for Trump ikke nødvendigvis blir trodd. Hvor er forskjellene?

Disqutabel

G

Gjestemedlem

Gjest

Du fortsetter ufortrødent med å desavuere kvinner som utsettes for nedverdigelser og press; under påskudd av å gi kudos til Hayek (som for øvrig gjorde en strålende rolle som Frida Kahlo), fremhever du "horeri" og "lesbegreier", jeg er vel ikke veldig imponert over denne type hyllest, for å si det forsiktig. Antar jeg ville foretrekke åpne fiender, fremfor venner som det der, om jeg var i Hayeks posisjon.

"I had to say yes. By now so many years of my life had gone into this film. We were about five weeks into shooting, and I had convinced so many talented people to participate. How could I let their magnificent work go to waste?"

Dette er prostitusjon samme hvordan du snur og vender på det. Men jeg klandrer henne ikke. Jeg ser på henne som en sterk kvinne som har min respekt selv om det kanskje er litt vanskelig for deg å se vinklingen her.

For øvrig lurer jeg litt på hvorfor og hvordan det oppstår en situasjon der kvinner utsatt for Weinstein tros på, mens kvinner utsatt for Trump ikke nødvendigvis blir trodd. Hvor er forskjellene?
    Problemet her et at alt blir politisert. Hva er reelle anklager og hva er metooisk oppdikting av anklager som det er umulig å forsvare seg mot? En hver rosaaktivist med en anklage skal ikke bli automatisk trodd. Er det seriøst så ja, er det bare politikk så nei... vanskelig å skille av og til.

Disqutabel[/QUOTE]

C

cruiser

Gjest
    Når det gjelder weinstein.. hvorfor sa ingen noe. Hvordan kunne han holde på i så mange år. Hvordan kunne alle disse rike velstående og tilsynelatende ressurssterke kvinnene holde kjeft vel vitende om at yngre tilskudd og kollegaer ville møte på samme rasshølet?

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.571
    Når det gjelder weinstein.. hvorfor sa ingen noe. Hvordan kunne han holde på i så mange år. Hvordan kunne alle disse rike velstående og tilsynelatende ressurssterke kvinnene holde kjeft vel vitende om at yngre tilskudd og kollegaer ville møte på samme rasshølet?
    Deri ligger mye spennende psykologi; du vil finne igjen nøyaktig samme spørsmålsstillinger rundt de store mørketall for uteblevne voldtektsanmeldelser. Folk som utsettes for slike ting strir mer enn noe med skyldfølelse, at det var noe de selv var skyld i på et eller annet plan. Dernest fortrengelse, bare jeg skyver det bort, så har det ikke skjedd. Tanken om at det også kan skje andre er uoverstigelig. Dette er meget normalt reaksjonsmønster og psykologi omkring denne type problematikk.
    Så tror kjepphøye bergensere at det dreier seg om svakhet og en masse annet fjas, men det er i bunn og grunn menneskelig.

Disqutabel

Sist redigert:
    C

cruiser

Gjest
    Deri ligger mye spennende psykologi; du vil finne igjen nøyaktig samme spørsmålsstillinger rundt de store mørketall for uteblevne voldtektsanmeldelser. Folk som utsettes for slike ting strir mer enn noe med skyldfølelse, at det var noe de selv var skyld i på et eller annet plan. Dernest fortrengelse, bare jeg skyver det bort, så har det ikke skjedd. Tanken om at det også kan skje andre er uoverstigelig. Dette er meget normalt reaksjonsmønster og psykologi omkring denne type problematikk.
    Så tror kjepphøye bergensere at det dreier seg om svakhet og en masse annet fjas, men det er i bunn og grunn menneskelig.

Disqutabel
    Jeg syns dette er noe annet enn et tilfeldig voldtektsoffer. Her er det nesten satt i system og når boblen sprakk så var det plutselig ikke grenser for hvor mange som visste noe eller hadde sterke mistanker, også blant veldig mange mannlige skuespillere.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Hva tror du selv?

C

cruiser

Gjest
    Helt sikkert mye skam og psykologi, men endel er nok feighet, egoisme og frykt for ikke få nye roller. Spesielt siden endel av mennene i bransjen var klar over dette. Noe jeg finner snodig da de mange av disse ikke trenger å jobbe et slag mer resten av livet.

H

Hardingfele

Gjest
    Godt moment. Mange av kvinnene som ble utsatt for overgrep for mange år siden er blitt kritisert fordi de ikke varslet før, slik at "etterkommere" kunne unngått "The Weinstein Treatment".

Fra NRK - et annet moment:

Selv om begge kjønn rapporterer likt om seksuell utilbørlig adferd, er det langt flere kvinner som opplever psykologiske stressreaksjoner i etterkant. Dette handler altså ikke om de seksuelle krenkelsene i seg selv, men hvordan menn og kvinner individuelt og subjektivt oppfatter og fortolker dem. Jeg var selv for feig til å varsle. Også forskningsgruppen Bergen Bullying Research Group har landet på at menn og kvinner rapporterer like mye, selv om flere kvinner enn menn beskriver seg selv som mål for seksuell trakassering. Det er derfor rimelig å anta at kvinner føler seg mer «angrepet» av seksuell trakassering enn menn, og noen arbeidslivsforskere antyder at dette kan komme av at menn oftest er fysisk overlegne. Men en forutsetning for denne forskjellen i rapportering av negative konsekvenser, er likevel at mannlige ansatte ikke lyver eller bagatelliserer.

www.nrk.no/ytring/er-menn-og-kvinner-like-faele_-1.13821154

6

65finger

Gjest
    Frykten for å ikke få roller vil jeg tro var en grunn for mange til å ikke rapportere. Det var en mektig mann!

C

cruiser

Gjest
    Hadde de ikke vært multizillionærer hadde jeg kjøpt det argumentet.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.741
    Helt sikkert mye skam og psykologi, men endel er nok feighet, egoisme og frykt for ikke få nye roller. Spesielt siden endel av mennene i bransjen var klar over dette. Noe jeg finner snodig da de mange av disse ikke trenger å jobbe et slag mer resten av livet.
    Ikke så veldig komplisert fra et adferdspsykologisk ståsted. Folk har det med å handle i tråd med hva de forstår uansett er forventet av dem, selv om de vet at det er galt. Romfolk har lavere terskel enn andre for å tigge på gaten fordi de opplever at det uansett er en forventning om at dette er noe romfolk gjør. På samme måte har kvinner gjennom historien også stilltiende akseptert ting de har visst har vært galt. Men i valget mellom at sånn har det alltid vært og deres egne ambisjoner så har førstnevnte influert sistnevnte. Rasjonslitet er alltid kontekstuell. Det samme med kultur og moral. Følgelig er det ikke noe rart i at så mange kvinner nå har kommet frem med historier som ligger langt tilbake i tid. #metoo har muliggjort at kvinner som tiet om overgrep i en tid hvor samfunnet generelt og menn spesielt hadde en annen oppfatning om akseptabel adferd har nå funnet en kanal.

For alle menn som elsker kvinner, fra mødre, hustruer og døtre til elskerinner, så er dette en bevegelse og prosess å omfavne. La ikke noen få lykkeriddere ta fokus fra den urett milliarder av kvinner har blitt til del gjennom det meste av vår historie, og at det fortsatt er en jobb å gjøre selv i Norge.

C

cruiser

Gjest
    Men hvorfor har mennene tiet om overgrep de visste kollegaer ble utsatt for?

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.741
    Sannsynligvis av samme grunn. Få så noen grunn til å risikere egne muligheter ved å selv ta kampen mot noe de mente var galt mot en kultur som tilsynelatende aksepterte det.

Oppfattet egeninteresse og feighet kjenner ikke kjønn.

C

cruiser

Gjest
    Sikkert mye jobb igjen i norge også og derfor så må alle være sitt moralske og i mange tilfeller juridiske ansvar bevisst.

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.306
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Ikke så veldig komplisert fra et adferdspsykologisk ståsted. Folk har det med å handle i tråd med hva de forstår uansett er forventet av dem, selv om de vet at det er galt. Romfolk har lavere terskel enn andre for å tigge på gaten fordi de opplever at det uansett er en forventning om at dette er noe romfolk gjør. På samme måte har kvinner gjennom historien også stilltiende akseptert ting de har visst har vært galt. Men i valget mellom at sånn har det alltid vært og deres egne ambisjoner så har førstnevnte influert sistnevnte. Rasjonslitet er alltid kontekstuell. Det samme med kultur og moral. Følgelig er det ikke noe rart i at så mange kvinner nå har kommet frem med historier som ligger langt tilbake i tid. #metoo har muliggjort at kvinner som tiet om overgrep i en tid hvor samfunnet generelt og menn spesielt hadde en annen oppfatning om akseptabel adferd har nå funnet en kanal.

For alle menn som elsker kvinner, fra mødre, hustruer og døtre til elskerinner, så er dette en bevegelse og prosess å omfavne. La ikke noen få lykkeriddere ta fokus fra den urett milliarder av kvinner har blitt til del gjennom det meste av vår historie, og at det fortsatt er en jobb å gjøre selv i Norge.
    Skal ikke se bort fra at de som fortar slike seksuelle overgrep er utsatt for et mentalt overgrep i heimen. Ingen snakker om hvor riktige det er at kvinnen altid skal ha det siste ordet og bestemme alt i heimen/forholdet. Tror egentlig dette har jevnet seg til og gått seg til over noen millioner år, men likestillingen har skapt uballanse i dette - likestilling alle steder untatt i heimen.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.571

Skal ikke se bort fra at de som fortar slike seksuelle overgrep er utsatt for et mentalt overgrep i heimen. Ingen snakker om hvor riktige det er at kvinnen altid skal ha det siste ordet og bestemme alt i heimen/forholdet. Tror egentlig dette har jevnet seg til og gått seg til over noen millioner år, men likestillingen har skapt uballanse i dette - likestilling alle steder untatt i heimen.
    Ja, vi må ikke gi oss på at på et eller annet plan, så må det være kvinnens feil!! Det er siste skanse, og vi firer ikke en tomme til!

Disqutabel

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.571
    Sannsynligvis av samme grunn. Få så noen grunn til å risikere egne muligheter ved å selv ta kampen mot noe de mente var galt mot en kultur som tilsynelatende aksepterte det.

Oppfattet egeninteresse og feighet kjenner ikke kjønn.
    Sammenligne det med andre varslere, og deres erfaringer. Det er steintøft å stikke fram hodet, og forsøksvis sette på plass lederskikkelser. Da møter man et mangehodet troll som ikke ser mange grenser for hva som går an her i verden. Hva som er rett og galt spiller i prinsipp ingen rolle, så lenge man kan bli kvitt et problem.

Disqutabel

C

cruiser

Gjest
    Sorry, men når det gjelder hollywood og weinstein så er det ingen unnskyldning for å holde kjeft i 25 år. Dette er ressursterke fagorganiserte mennesker som i tillegg er stoooore forbilder.. og "alle" har visst om dette..de har jaggu fortjent å skamme seg litt.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.571
    Sorry, men når det gjelder hollywood og weinstein så er det ingen unnskyldning for å holde kjeft i 25 år. Dette er ressursterke fagorganiserte mennesker som i tillegg er stoooore forbilder.. og "alle" har visst om dette..de har jaggu fortjent å skamme seg litt.
    Så enkel er dessverre ikke verden. Det er så forbannet lett å dømme kampen fra TV-stolen, når vi får alt servert i detalj i sakte film.

I denne reprisen finnes en nesten-helt, programlederen som dro en Weinstein-fleip på Oscar-utdelingen i 2013. Det er en brutal virkelighet å komme på kant med et hvert maktapparat. Det lille jeg har sett av sånne saker, selv i liten skala, er såpass brutalt, at jeg forstår virkelig at ingen alene velger å stikke hodet fram. Det er neppe feighet, det er overlevelsesinstinkt.

De 16 som nå har samlet seg for å si sannheten om D. Trump kommer definitivt også til å få oppleve verden den harde veien. Godt de er sammen om dette. Saken begynte da Trump ble spurt under valgkampen, om han hadde "groped women", og svarte nei i beste sendetid. En av de utsatte reiste seg da fra sin TV-stol, og bestemte seg for å ta fighten. Hun fikk med seg 15 til. Trumpistene vil ha det til at de er betalt av demokratene, og at de juger. Det er bare begynnelsen av hva de skal måtte gjennom.

Disqutabel

C

cruiser

Gjest
    Maktapparat? Dette var en leder for et filmselskap. Tror disse store stjernene det her er snakk om hadde overlevd både advokatutgifter og en film mindre mens det blåste som værst. Man har et ansvar utover sin egen karriere, f.eks overfor sine kollegaer og medmennesker. Man hadde ikke engang trengt å gå "on the record"

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.193
    Sted
    Liten by
    Maktapparat? Dette var en leder for et filmselskap. Tror disse store stjernene det her er snakk om hadde overlevd både advokatutgifter og en film mindre mens det blåste som værst. Man har et ansvar utover sin egen karriere, f.eks overfor sine kollegaer og medmennesker. Man hadde ikke engang trengt å gå "on the record"
    Har man en karriere når man er i begynnelsen av den? De visste ikke at flere var i samme situasjon, gjorde de? Kanskje noen tilogmed trodde dette var normalen og at de måtte bare ta imot det de fikk av dritt? Som flere sier, hva pokker vet du om dette, som gjør at du kan dømme på den måten? Jeg opplevde ting i arbeidslivet da jeg var ung, som jeg nok ikke hadde godtatt nå. Betyr det at jeg var dum eller at jeg var preget av situasjonen jeg var i? Ingenting av det jeg opplevde har jeg tatt skade av (tror jeg), men det har mange av disse. Jeg ville tippe dette er en tilfredsstillelse og en avsluttning på noe man ikke klarer å glemme?

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.571
    Poenget er at parallelle situasjoner finnes verden over i alle samfunnslag. Erfaring viser at det må noe spesielt til for å få snøballen til å rulle. Et enkelt fnugg blir aldri en snøball, før noe utløsende skjer. Med denne erfaringen må vi innse at sånn er virkeligheten, det er ikke så lett som det kan se ut til. At vi så kan benytte denne erfaringen til å lære oss noe er rett, men å forlange av andre at de burde tatt affære, er allikevel drøyt, uansett hvor mye vi skulle ønske at det var så enkelt.

Se på en mye enklere situasjon; hvor mange som går forbi når det ligger en av samfunnets utslåtte på gata. Ingen vil bli blandet inn i noe. Det er et menneskelig trekk. I det en person bryter sin motvilje, og tar aksjon, da følger andre etter. Vi mennesker ønsker ikke å møte det ubehagelige, det er lettere å late som om det ikke finnes.

Disqutabel

C

cruiser

Gjest
    ^^Jeg vet ikke noe mer enn hva som står i avisene, og der har en etter en stått fram å sagt at "alle" visste om dette, og hvor mye de skammer seg. Både når det gjaldt Kevin Spacey og Harvey Weinstein

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn