Mer forvrengning enn før.. Trenger jeg ny PU?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • vipa

    Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Innlegg
    3.782
    Antall liker
    8.745
    Sted
    Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
    Torget vurderinger
    1
    Heia @vipa, jeg har vel sniklest litt mens jeg var ute, men nå som middagen fordøyes og ølen drikkes opp, så rekker jeg klabbe inn noen strofer på telefonen 🙂🍻

    I utgangspunktet ville jeg trodd at MC med lavere signalnivå var mer utsatt for brum, men på den annen side, så er inngangsimpedansen på riaa høyere med MM, og ikke minst impedansen internt i pickupen også.

    Pluss at kanskje Ortofon Blue er litt brummete av seg i forhold Hana? Er i hvert fall plagsomt slik det er nå. Spiller jeg klassisk kan det konkurrere med signalet på de laveste partiene. Så jeg må rydde litt i spaghettien tror jeg..
    Skjønner, sånn kan man jo ikke ha det (uten å forgå av hifinevroser) håper du finner ut av det 🎼
     

    mvno_subscriber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.03.2020
    Innlegg
    1.129
    Antall liker
    2.089
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Liten oppdatering på all denne duringen fra pickupen. Det har vært veldig slitsomt den siste tiden, målte med skop og det var ~140mVpp (ut fra RIAA altså). Temmelig kjedelige saker, og var alltid der i bakgrunnen.

    Så tenkte jeg litt, jeg har sånne veldig fancye Nordost Black Night-kabler ut fra platespilleren. Disse er flate, og virker egentlig ikke å være skjermet.

    01DC6D65-23BC-4E24-A190-FB5191226726.jpeg
    Den sorte ridder

    Har ikke hatt problem med during på MC, men hvis denne ikke var skjermet, kanskje jeg skulle prøve med en skjermet kabel da.. Så dro på spandaberturbanen og slang på noen slike "the Maestro MA2 Optimized Audio Monocrystal ++". Fete og uregjerlige kabler.

    C056E9EC-1CA2-4416-83FF-F75E0496A7A1.jpeg
    Fungerer også som slagvåpen

    Poff, dur var borte. 30mVpp. Så så greit var det.

    Lurer veldig på hvorfor Nordost sine var uskjermede. De er jo ganske spesielle, så må jo være noe med lyden. Har ikke testet med nye kabler annet enn å sjekke støy, men nå tror jeg det blir ganske så fint!



    Mala ringte også, den gamle PUen var rimelig slitt, og feilslitt (for mye antiskating antakelig, sa han - og nålefanen var skjev, så det bidro jo også). Så den gikk i søpla. Koser meg for så vidt fint med 2M Blue nå jeg. Vi får se hvordan finansene er etter jeg har flyttet, hvis livet smiler til meg så trasker jeg ned med hele spilleren og får dem til å montere og justere en ny en. Men hvilken PU det skal bli da, det vet jeg sannelig ikke..
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.662
    Antall liker
    21.475
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Nordost Black Knight er djevelens verk. Ferdig snakka.
    Jeg vet ikke om jeg kastet eller solgte mine. Håper det siste.

    I rode a tank
    Held a general's rank
    When the blitzkrieg raged
    And the bodies stank
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.487
    Antall liker
    8.018
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Har aldri eid noe fra Nordost heldigvis. Selv da jeg for lenge siden var som dypest inne i HiFi-blodtåka syntes jeg at påstandene deres var fullstendig på trynet.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.868
    Antall liker
    26.619
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    AT 440 Har fått en liten vinkel feil på nålefanen🙄 men funker fint for det😀
    Kjøpt for sikkert 10år siden ny/brukt for under 1k så får koste på en ny nål nå.
    20220514_122011.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn