Politikk, religion og samfunn MDG Tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.494
    Antall liker
    9.221
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Det er nok en risiko for at de havner akkurat over. Det er vel der de er sterkest det tar lengst tid å telle.
    Litt merkelig det der, MDG gjør det best der de i er i posisjon, kanskje ikke så farlig med grønt styre likevel ?:)
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.154
    Antall liker
    683
    Torget vurderinger
    1
    @ Terje-A. Valgets vinner Vedum kan sikkert svare deg mht dyra
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.378
    Antall liker
    20.784
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Vel, folket i Oppland fikk inn CIH.
     
    Sist redigert:

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.902
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det ble et skifte i alle fall, det var det aller viktigste. Personlig skule jeg gjerne sett at SV og Bondepartiet byttet størrelse, +2% for både Rødt og MDG og -1 og -3 for Krf og Venstre henholdsvis. men jeg er fornøyd med det jeg fikk. På den andre siden hadde -8 for Frp og +8 for Høyre vært fint, men igjen...
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.284
    Torget vurderinger
    2
    Litt merkelig det der, MDG gjør det best der de i er i posisjon, kanskje ikke så farlig med grønt styre likevel ?:)
    Rikspolitikken vil MDG kjøre velferdsstaten økonomien og næringsliv og arbeidsplasser i grøfta for symbolhandlinger i miljøsaken .I Oslo-politikken får de bare fjernet parkeringsplass og gjort livet surt for folk med bil . Det er forskjell bypolitikk og nasjonalpolitikk. Hilsen en fra MDG land som er sjeleglad de kom under sperre grensen. Se forøvrig min link til Rolness kronikk
     

    Calmati

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2016
    Innlegg
    429
    Antall liker
    553
    Sted
    Bærum
    Rikspolitikken vil MDG kjøre velferdsstaten økonomien og næringsliv og arbeidsplasser i grøfta for symbolhandlinger i miljøsaken .I Oslo-politikken får de bare fjernet parkeringsplass og gjort livet surt for folk med bil . Det er forskjell bypolitikk og nasjonalpolitikk. Hilsen en fra MDG land som er sjeleglad de kom under sperre grensen. Se forøvrig min link til Rolness kronikk
    Fikk med meg at tilogmed Raymond mente at MDGs løsninger ikke var egnet på nasjonalt nivå. Det sier egentlig alt...
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.470
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Men gratulerer til spanjolene! Vi tok vare på den patetiske tullingen for dere!
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.902
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Jeg skulle egentlig veldig gjerne sett MDG med en liten gruppe med i regjering. Ikke pga politikken deres, men for å gi dem litt innsikt i hva det vil å være i posisjon og å styre et land. Det hadde MDG tjent veldig, veldig mye på.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.470
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Du store min så gjerne jeg hadde sett at Høyre hadde overtatt stemmepotten til Frp. Vi får imidlertid bare være glade for at kristenfolket kranglet seg selv ned i ubetydeligheten.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Det ble bra til slutt :) Både MDG og KrF under grensa :) Håper KrF forblir der inn i evigheten. Håper MDG ser seg selv i speiliet og heller komme opp med realistisk og gjennomførbar miljøpolitkk
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.378
    Antall liker
    20.784
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    KrF valgte gammeltestamentet. Vi liker ikke gammeltestamentet så godt vi velgere.
    Tror neppe MDG kan øve seg i realistisk og gjennomførbar miljøpolitkk for hele nasjonen under sperregrensa. Det nok de enklere ting som å gjøre de større byene mer menneskevennlige de kommer til å fokusere på. De har blitt ganske gode på det.
    De de kan øve på er å ikke la seg stille til veggs av andre partiers falskbilde av MDGs oljepolitikk.
     
    Sist redigert:

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.902
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Vi får imidlertid bare være glade for at kristenfolket kranglet seg selv ned i ubetydeligheten.

    10.000 stemmer til partiet De Kristne vissnok. Herlig; 10.000 stemmer som kunne tatt dem over grensa rett i søpla.

    Med Hareide ved roret tenker jeg det ville sett annerledes ut.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.470
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Verdt å merke seg er at SV +Rødt har like mange mandater som Frp. I lys av Sylvis banale og slagordpregede retorikk kan jeg ikke si annet enn at på en eller annen ganske barnslig måte, gleder dette meg.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.902
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Selvsagt enig, men det hadde vært morsommere om de havnet under 10%. Godt under. At det fremdeles er 11.7% av befolkningen som ser henne som ikke bare tålelig, men ønskelig, er relativt forstemmende.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Det er egentlig veldig dårlig av MDG å ikke få mer ut av klimafokuset som har vært. De har en del å lære når det gjelder retorikk. Snakk med folk og ikke til.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.470
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Selvsagt enig, men det hadde vært morsommere om de havnet under 10%. Godt under. At det fremdeles er 11.7% av befolkningen som ser henne som ikke bare tålelig, men ønskelig, er relativt forstemmende.
    Største parti i Møre og Romsdal, hjelpe meg. Hva er det med den landsdelen? Ikke har de mye flyktninger heller, og skipsfart-og havbruksnæringen deres er helt avhengig av importert arbeidskraft. Mykles ord om møringer virker sannere og sannere.... det må være suget etter penger.

    Det samme ser vi i Austevoll her i Hordaland. Norges lille Texas. Kunne den umettelige og prinsippløse kapitalisten Røkke kommet fra et annet sted? Neppe.
     
    Sist redigert:

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.470
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Bytt ut ordet løgn med realistisk du. Politikere forteller hva de ønsker å få til, og så får vi se hva som er mulig gitt valgresultat og økonomiske rammebetingelser. Om du ser på partiprogrammene som en ønskeliste til jul, så får du en bedre forståelse av politikk.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.902
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Mykle fall også meg i hu då i høyrde tala frå Møre...
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Største parti i Møre og Romsdal, hjelpe meg. Hva er det med den landsdelen? Ikke har de mye flyktninger heller, og skipsfart-og havbruksnæringen deres er helt avhengig av importert arbeidskraft. Mykles ord om møringer virker sannere og sannere.... det må være suget etter penger.

    Det samme ser vi i Austevoll her i Hordaland. Norges lille Texas. Kunne den umettelige og prinsippløse kapitalisten Røkke kommet fra et annet sted? Neppe.
    Senterpartiet var størst i 7 av 8 kommuner på Nordmøre, det er en ganske stor misnøye i den delen av fylket, først grunnet sykehus og senere grunnet trasévalg for fergefri E39 hvor byen med SVV og fylkeskommune har ordnet en gigantisk omvei. Det kan nok i en stor grad forklare Høyre sitt fall og FRP fikk like mange stemmer i 2017.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.470
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kjenner til sykehusstriden ja, der har vel ikke akkurat FrP frontet noen løsninger? Korriger meg gjerne om jeg tar feil, FrP har jo penger til det meste. Men det forklarer gjerne Sp sin posisjon og Høyres fall. Og Møreaksen ja. Kjenner jo perifert til den diskusjonen. Kanskje like greit om Møre gikk nordover og Romsdal ble en del av Vestland så noen voksne folk kunne ta styringa?
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    FRP har ofte vært i media med aksene for å sanke stemmer.

    Jeg deler din mening om at man kunne gått nord og sørover men avstemmingen om å gå nordover gjaldt kun for Aure og Smøla siden Kristiansund har fått penger av fylket til skole og kultur.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.378
    Antall liker
    20.784
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Nå er du slem.

    Men en ting skal CIH ha: Han har stor respekt for parlamentarismen. Det var OJHR den skyhøye bunken av andre uspiseligheter som gjorde at han ikke ble stortingspresident i sin tid. Kontrollkomiteen? Eller har han kommet i surrealderen?
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Hvordan ble MDG-tråden plutselig en tråd for politikk generelt??

    Egentlig er jo valgresultatet et gedigent nederlag for MDG.
    De har ikke klart å nå ut til mange andre enn sine kjernevelgere i de store byene.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Egentlig er jo valgresultatet et gedigent nederlag for MDG.
    De har ikke klart å nå ut til mange andre enn sine kjernevelgere i de store byene.
    Vi fikk jo et forvarsel ved skolevalget. Som jeg skrev tidligere så er det utrolig dårlig jobba at de ikke klarte å få mer ut av at klima var et stort tema under valgkampen.
    De har nok, som folk har vært inne på flere ganger, ikke hatt den helt store kontakten med virkeligheten underveis.

    Anbefaler deg forøvrig å lese kommentaren fra Nordlys som voff la ut i Valg 21 tråden.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.781
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan ble MDG-tråden plutselig en tråd for politikk generelt??

    Egentlig er jo valgresultatet et gedigent nederlag for MDG.
    De har ikke klart å nå ut til mange andre enn sine kjernevelgere i de store byene.
    MDG gjorde sitt beste stortingsvalg noensinne og fikk tredoblet antall representanter.
    Jeg vil ikke kalle det ett gedigent nederlag akkurat.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.284
    Torget vurderinger
    2
    Det man si er at MDG er kommet for å bli, men når og om de blir et helhetsparti og ikke bare en fanatisk virkelighetsfjern miljøvaktbikkje er ikke godt å si. Bare sjeleglad MDG og Rødt ikke kom på vippen. Det er jaggu nok med et selvtilfreds SV…
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    MDG gjorde sitt beste stortingsvalg noensinne og fikk tredoblet antall representanter.
    Jeg vil ikke kalle det ett gedigent nederlag akkurat.
    Må sees i lys av kommunevalgets resultat. De har ikke klart å nå ut til mange nye velgere etter det - tross det generelle fokus på miljø.
    Jo - å ikke komme over sperregrensen er ikke noe annet enn et gedigent nederlag. MDG hadde både tro på-, ambisjoner om- og målsetting om et langt, langt høyere resultat.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.781
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Må sees i lys av kommunevalgets resultat. De har ikke klart å nå ut til mange nye velgere etter det - tross det generelle fokus på miljø.
    Jo - å ikke komme over sperregrensen er ikke noe annet enn et gedigent nederlag. MDG hadde både tro på-, ambisjoner om- og målsetting om et langt, langt høyere resultat.
    MDG har jo tatt stor plass i media den siste tiden på tross av status som miniparti. At deres ambisjoner ikke har stått i forhold til virkeligheten er jo ikke uventet fra den kanten.
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Det man si er at MDG er kommet for å bli, men når og om de blir et helhetsparti og ikke bare en fanatisk virkelighetsfjern miljøvaktbikkje er ikke godt å si. Bare sjeleglad MDG og Rødt ikke kom på vippen. Det er jaggu nok med et selvtilfreds SV…
    Glad for at Rødt ikke kom på vippen?
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.284
    Torget vurderinger
    2
    Nettopp, derfor stemte jeg litt taktisk. Rødt er bra på arbeidstakerrettigheter og sånn. Men de mener alle som tjener over609k er kakser som må tas. Og det vil jeg ikke ha noe av. Det er dyrt nok med Hifi, tenk om man skal betale formuesskatt av hifien også da…
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.386
    Antall liker
    1.473
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Nettopp, derfor stemte jeg litt taktisk. Rødt er bra på arbeidstakerrettigheter og sånn. Men de mener alle som tjener over609k er kakser som må tas. Og det vil jeg ikke ha noe av. Det er dyrt nok med Hifi, tenk om man skal betale formuesskatt av hifien også da…
    Det slipper du å tenke på for de skal fjerne all privat eiendomsrett ;p
     
    • Haha
    Reaksjoner: ptb

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Nettopp, derfor stemte jeg litt taktisk. Rødt er bra på arbeidstakerrettigheter og sånn. Men de mener alle som tjener over609k er kakser som må tas. Og det vil jeg ikke ha noe av. Det er dyrt nok med Hifi, tenk om man skal betale formuesskatt av hifien også da…
    70% arveavgift, formuesavgift og alle over gjennomsnittsinntekt er rike; tar vekk alt grunnlag for verdiskapning og sparing
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.386
    Antall liker
    1.473
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    70% arveavgift, formuesavgift og alle over gjennomsnittsinntekt er rike; tar vekk alt grunnlag for verdiskapning og sparing
    Jeg har alltid lurt på om de kan norsk. Vet de forskjellen på likhet og rettferdighet? For meg virker de mest opptatt av likhet og lite om rettferdighet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn