Lyngdorfs Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.991
    Antall liker
    13.478
    Torget vurderinger
    11
    Hvis du ikke har måleutstyr så er LR24 på høy og lavpass et ganske safe valg. Og 80 Hz er ofte standard.

    Deretter kan du prøve deg frem med delay på subbene. Med 0,5 m/s step fra 0 til 3 m/s. Hva låter mest presist.

    🙂
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.906
    Antall liker
    10.545
    Torget vurderinger
    1
    Hvis du ikke har måleutstyr så er LR24 på høy og lavpass et ganske safe valg. Og 80 Hz er ofte standard.

    Deretter kan du prøve deg frem med delay på subbene. Med 0,5 m/s step fra 0 til 3 m/s. Hva låter mest presist.

    I følge Monitor Audio er det 5.9 ms forsinkelse på dsub. LR24 mellom sub?
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.991
    Antall liker
    13.478
    Torget vurderinger
    11
    1 m/s er 34 cm

    Da ville jeg droppet delay i utgangspunktet

    Og også prøvd 70 Hz deling
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.991
    Antall liker
    13.478
    Torget vurderinger
    11
    Du har SDA2400 og bruker den til biamping?
    Da har du en gylden mulighet til å biampe skikkelig. Fjern delefilteret. Lag en kopi av høypass til diskant og lavpass til mellomtone. Del basser og topp aktivt :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.906
    Antall liker
    10.545
    Torget vurderinger
    1
    Hvis du ikke har måleutstyr så er LR24 på høy og lavpass et ganske safe valg. Og 80 Hz er ofte standard.

    Deretter kan du prøve deg frem med delay på subbene. Med 0,5 m/s step fra 0 til 3 m/s. Hva låter mest presist.

    🙂
    Du har SDA2400 og bruker den til biamping?
    Da har du en gylden mulighet til å biampe skikkelig. Fjern delefilteret. Lag en kopi av høypass til diskant og lavpass til mellomtone. Del basser og topp aktivt :)
    SDA-2400 ja -kjøres digitalt ut. Kan du konkretisere den der litt?

    Dette custom EQ var anbefalingen fra Lyngdorf:

    1782423245245.png
     
    Sist redigert:

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.991
    Antall liker
    13.478
    Torget vurderinger
    11
    3400 -> rett i bassene høyttalern frakoblet delefilter, altså rent signal rett i bassene gir teoretisk sett mer dynamikk og kraft

    Optisk til 2400 -> i diskant og mellomtone, her beholder du den delen av delefilteret som lavpasser til mellomtonen og høypasser til diskanten, så kjører du litt delay og høypasser under mellomtonen aktivt

    Analog til SUB
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.906
    Antall liker
    10.545
    Torget vurderinger
    1
    Den der der må jeg prøve ut over helga. Monitor Audio Gold 200 G5 har L.F/ M.F: 650 Hz M.F/ H.F: 3.5 kHz i følge manualen.

    Men blir det ikke litt overlapp og kanskje faseproblemer med full-trange på høyttalerne og subben delt et sted 70-80 Hz? Lyngdorf anbefalte ikke det.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn