TDAI3400 - AKTIV DELING OG DSP PROFILER
Har forsket en del på dette nå og som nevnt tidligere kan man dele aktivt treveis ved å bruke digital coax utgang til en SDA2400 forsterker.
Man kan lage to separate «Høyttaleroppsett» (altså delefilter og dsp innstillinger); primær 1 og sekundær 2. NB! Pass på at det alltid er beskyttelse på diskanten med et høypassfilter på begge oppsettene, på fabrikkinnstillingene er det ingen filter inne og kommer man ved et uhell borti setup 2 så kan man få fullrange inn i diskanten (kondensator i tillegg er obligatorisk)

. Jeg har valgt å fjerne «Høyttaleroppsett» fra app menyen på telefonen (menyen kan tilpasses).
Noen ganger kan det være aktuelt å ha to forskjellige høyttaleroppsett med samme drivere. Men man kan også ha en vidt forskjellig høyttaler som hentes frem til spesielle anledninger.
De respektive høyttaleroppsettene har sine Roomperfect innstilinger. Og det må de fordi forutsetningene for Roomperfect endres jo med andre delefilter og EQ innstillinger.
I Roomperfect kan man også legge til flere fokuspunkter slik at man f eks i tillegg til fokus og global kan lage et nærfelt. Hos meg har jeg sofa et stykke unna og nærfelt hvor stolen står ute på stuegulvet.
Backup av alle innstillinger i TDAI3400 tas med minnepinne i front. Jeg har ikke testet dette enda men det skal virke som følger. Backingen inneholder alle meny innstillinger, høyttaleroppsett, Roomperfect, egendefinerte voicings etc. Det som ikke følger med er firmware og streaming innstillinger. Dette må jeg teste og det kan være lurt med en huskelapp sammen med minnepinnene. Jeg skriver minnepinnene fordi en minnepinne inneholder jo alle innstillinger som nevnt MEN flere minnepinner kan inneholde flere høyttalersetup. Ergo så kan man lagre uendelig med profiler (slik andre DSP systemet lagrer dette på en pc). Man må bare ha mange minnepinner. Alternativt, noter dsp profilene i en dagbok med kommentar om hva som funker / ikke funker.
To ulemper jeg har oppdaget meg Lyngdorf er: 1) man kan ikke justere EQ og delay
(EDIT: speaker distance løser delay, se innlegg lenger ned) separat på høyre og venstre, det er skikkelig dumt da det kan være nødvendig særlig i sub bass området 2) den har kun høypass eller lavpass i hovedmenyen, man må inn på EQ blokkene for å sette delefilter nr 2, skal man lage mange ordens så dupliserer man ganske enkelt førsteordens filter, tar bittelitt mer tid men funker.
En veldig kjekkk ting er at voicingene er lett tilgjengelige i menyene og man kan lage så mange custom man vil. Dette er jo det man kaller global EQ i andre systemer. Man kan bruke voicing før Roomperfect prosedyren men da må man la den være fordi Roomperfect har tatt hensyn til høyttalerens egenklang. Eller man kan droppe voicing i høyttaleroppsettet og heller justere det så riktig som mulig og heller variere med voicing etter at Roomperfect er kjørt.
Dette er det jeg har funnet ut av så langt, mer info kommer sikkert senere. Har andre erfaringer med avanserte innstillinger så er det fint hvis dere deler