Lyngdorfs Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rarhjerne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2014
    Innlegg
    318
    Antall liker
    96
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    2
    Har lest litt om LFE på sub,å ifølge Rel skal den inngangen kun brukes på surround da det er en digital inn på sub,blir litt forvirra da jeg kjører analog ut fra forsterker.
    Jeg prøvde rca out på forsterker å inn på LFE subber men fikk liksom ingen kraft på de,de spilte men bare såvidt.
    Jeg bruker 2m y-ledd på hver sub der y splitten går mot subber så monterte jeg et y-ledd som delte rca plugger inn til en plugg,kanskje det svekker/påvirker signalet inn til sub?

    Tester nå vanlig L+R inn på sub(low level input) å da våknet de,mn får liksom ikke helt ro i sjela alikevel da det blir absolutt foreslått å bruke LFE.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Har lest brukermanualen til S/3 SHO nå, og LFE skal være riktig det altså. Med splitter oppnår du sterkere signal inn til suben, så det kan hende at «LFE level» på suben står litt for lavt rett og slett. Prøv å sette den til 50%. Hvis det fortsatt er lite futt i subbene kan du justere opp «Analog out» på Lyngdorfen - prøv deg fram.

    Skjønte ikke helt åssen du har kobla y-splitteren, men den skal ikke være nødvendig. Én rca-kabel til hver sub er nok.

    Så lenge du kobler til med rca gjør du ikke noe feil, uansett.
     

    rarhjerne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2014
    Innlegg
    318
    Antall liker
    96
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    2
    Takk for svar,har ikke oppdatert ser jeg,har 2stk s812 nå, men sikkert ikke så ulikt.
    Ja jeg får prøve litt fram å tilbake,er litt utålmodig med sånt jeg da vettu🙃
    Sånn ser splitten ut ved subbene der jeg brukte LFE
    20221222_111048.jpg
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    LFE er LFE. :)

    Ville droppa splitten og bare brukt en enkelt rca til hver sub. Mye ryddigere, selv om resultatet nok ikke blir så ulikt.
     

    rarhjerne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2014
    Innlegg
    318
    Antall liker
    96
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    2
    LFE er LFE. :)

    Ville droppa splitten og bare brukt en enkelt rca til hver sub. Mye ryddigere, selv om resultatet nok ikke blir så ulikt.

    Ok,men LFE er digital inn på sub?bør jeg da kjøre digital ut fra forsterker?tdai3400 har digital ut.
     

    nilshermann

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.02.2019
    Innlegg
    96
    Antall liker
    36
    Hei! Har en TDAI3400, men synes ikke resultatene av Roomperfect er overbevisende. Lyden blir fyldigere men synes jeg mister en del i toppen. Dette er spesielt tydelig i kvinnevokalen. Tok derfor noen målinger med REW som jeg legger til under her. Her kan man tydelig se at det rulles av i toppen. Går ut i fra at det er dette jeg hører mangler. Regner med dette ikke er normal oppførsel av Roomperfect? Er det noe jeg kan gjøre i målingene for å forhindre dette? Andre tips/triks?
    Edit: Bruker B&W 702 s2 Signature.

    Høyre:
    høyre_bypass.PNG høyre_focus.png

    Venstre:
    venstre_bypass.PNG venstre_focus.PNG

    Samlet SPL:
    SPL_høyre.PNG SPL_venstre.PNG
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.607
    Antall liker
    3.202
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Hei! Har en TDAI3400, men synes ikke resultatene av Roomperfect er overbevisende. Lyden blir fyldigere men synes jeg mister en del i toppen. Dette er spesielt tydelig i kvinnevokalen. Tok derfor noen målinger med REW som jeg legger til under her. Her kan man tydelig se at det rulles av i toppen. Går ut i fra at det er dette jeg hører mangler. Regner med dette ikke er normal oppførsel av Roomperfect? Er det noe jeg kan gjøre i målingene for å forhindre dette? Andre tips/triks?
    Edit: Bruker B&W 702 s2 Signature.

    Høyre:
    Vis vedlegget 881841 Vis vedlegget 881842

    Venstre:
    Vis vedlegget 881845 Vis vedlegget 881846

    Samlet SPL:
    Vis vedlegget 881843 Vis vedlegget 881844
    Dette vil jeg påstå er nettopp normal funksjon av RoomPerfekt. Hvis du ser på kurvene så retter den ut frekvensgangen i bunnen og fyller ut hullet i nedre mellomtone samt at det børster av litt i toppen. Det gjør kanskje at noen innspillinger blir mindre fremtredende, men bør også gjøre at andre fremstår med mer vekt og fylde? Det viktige er å ha et bredt referansegrunnlag med forskjellig musikk - og så se om de i snitt låter bedre.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.607
    Antall liker
    3.202
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Samtidig, hvis du synes at det låter litt mørkt kan du bruke en voicing som feks «air».
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: oes

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    På 3400 er det også mulig å lage en custom voicing med high shelf, f.eks. +3 dB fra 8k og opp.

    Det eneste jeg kan komme på som muligens får RP til å børste av for mye i toppen, ville vært å måle nærmere enn 1 meter fra et diskantelement.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oes

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.607
    Antall liker
    3.202
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    På 3400 er det også mulig å lage en custom voicing med high shelf, f.eks. +3 dB fra 8k og opp.

    Det eneste jeg kan komme på som muligens får RP til å børste av for mye i toppen, ville vært å måle nærmere enn 1 meter fra et diskantelement.
    Det kan evt være noe med mikrofon og kalibrering. En stund siden jeg brukte Room Perfekt, så jeg husker ikke detaljene der, men de finnes jo feks mikrofoner som har forskjellige kalibreringsfiler for vertikal og horisontal plassering.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Det er tatt høyde for i Lyngdorf-mikken. Da skal første måling (Focus position) peke rett mot høyttalerne, og de andre i tilfeldige retninger.

    Når jeg tenker meg om: @nilshermann pekte du mikrofonen mot høyttalerne på alle målingene? Mulig det vil gjøre at RP tenker det er mye diskantenergi i rommet.
     

    nilshermann

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.02.2019
    Innlegg
    96
    Antall liker
    36
    Dette vil jeg påstå er nettopp normal funksjon av RoomPerfekt. Hvis du ser på kurvene så retter den ut frekvensgangen i bunnen og fyller ut hullet i nedre mellomtone samt at det børster av litt i toppen. Det gjør kanskje at noen innspillinger blir mindre fremtredende, men bør også gjøre at andre fremstår med mer vekt og fylde? Det viktige er å ha et bredt referansegrunnlag med forskjellig musikk - og så se om de i snitt låter bedre.
    Ja, det høres mer fyldig ut, men synes vokalene og ting i høyden smeltes sammen med andre instrumenter og lyden lenger ned i frekvens. Tror ikke jeg er interessert i at noe skal "børstes" av i toppen. Kvinnelige vokalister høres alle ut som de blir 20 år eldre enn uten korrigering.
    Eksempler:
     

    nilshermann

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.02.2019
    Innlegg
    96
    Antall liker
    36
    Det er tatt høyde for i Lyngdorf-mikken. Da skal første måling (Focus position) peke rett mot høyttalerne, og de andre i tilfeldige retninger.

    Når jeg tenker meg om: @nilshermann pekte du mikrofonen mot høyttalerne på alle målingene? Mulig det vil gjøre at RP tenker det er mye diskantenergi i rommet.
    Nei, gjorde ikke det, men mulig jeg var litt for lite random (tror ikke det, sånn egentlig, siden jeg også har prøvd flere runder). Kan prøve å kjøre nye målinger og være veldig random :coffee:
     

    nilshermann

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.02.2019
    Innlegg
    96
    Antall liker
    36
    Det kan evt være noe med mikrofon og kalibrering. En stund siden jeg brukte Room Perfekt, så jeg husker ikke detaljene der, men de finnes jo feks mikrofoner som har forskjellige kalibreringsfiler for vertikal og horisontal plassering.
    Ja, UMIKen har dette. Har ikke noe kalibreringsfil for Lyngdorf sin.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.607
    Antall liker
    3.202
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Ja, det høres mer fyldig ut, men synes vokalene og ting i høyden smeltes sammen med andre instrumenter og lyden lenger ned i frekvens. Tror ikke jeg er interessert i at noe skal "børstes" av i toppen. Kvinnelige vokalister høres alle ut som de blir 20 år eldre enn uten korrigering.
    Eksempler:
    Ikke bare ulemper med eldre damer vet du. Når de tar av seg BH’en så forsvinner rynkene i ansiktet.
     
    Sist redigert:

    Roqer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    459
    Antall liker
    216
    I en evig søken etter romkorreksjon så spør jeg dere, kan Lyngdorf tdai-2170 brukes i et 2,1/2.2 oppsett og samtidig kalibrere alle enheter hver for seg?Fronter via ht-utg. (via effektforst. etterhvert) og subber på hver sin utgang foretrekkes.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Litt usikker på hva du egentlig trenger å vite, men jeg kan beskrive mitt eget oppsett.

    Jeg har en TDAI-2170 som sender høypasset signal til effektforsterkeren, en SDA-2400. Altså bruker jeg ikke høyttalerterminalene på TDAI, men på SDA. Fra analog ut går et lavpasset signal til en sub.

    I Room Perfect kalibreres hver kanal for seg. I mitt anlegg betyr det at høyre front og sub kalibreres, og venstre front og sub. Med stereo-subber vil høyre front og høyre sub kalibreres for seg, og venstre front og venstre sub.
     

    Roqer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    459
    Antall liker
    216
    Altså er det mulig å sette delefrekvens og kalibrere høyre front og høyre sub hver for seg? Samme med venstre side?
    Eller misforstår jeg?
     

    Roqer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    459
    Antall liker
    216
    Vet ikke hva du mente med kalibrere, men jeg tenkte på kalibrere som i å korrigere feil i lyd/fase/forsinkelse etc. Usikker på hva Room perfect kan utrette, men tenker da på noe lignende som romkorreksjon i de fleste receivere.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Prosedyren er sånn ca sånn:

    - du velger delefrekvens, høypass (til fronter) og lavpass (til sub). De trenger ikke være like, men det er nok lurt i de fleste tilfeller.
    - du plugger høyre front i høyre høyttalerterminal og venstre i venstre
    - du plugger høyre sub i høyre analog ut og venstre i venstre. Eventuelt én sub i analog ut (som jeg har gjort)
    - du taster inn avstander til sub og høyttalere, og legger inn eventuell forsinkelse
    - du kjører Room Perfect, som ordner opp i rommets påvirkninger uten å gjøre for mye. Sub og fronter blir samkjørt på nesten magisk vis

    Jeg er veldig fan.
     

    Roqer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    459
    Antall liker
    216
    Takker, da kan jeg sjekke denne litt mer rundt på nett. Vanskelig å bestemme seg for romkorreksjonsløsning.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    En stor fordel med Lyngdorf sin løsning er at det er overraskende lett å få bra til - det er egentlig bare å følge bruksanvisningen så låter det bra. Og så er det ikke som med Dirac, at du må kjøpe noe abonnement eller noe sånt. Det er heller ingen forskjell på den Room Perfect som ligger i TDAI-2170 og den som er i Steinway Lyngdorf sine systemer.
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Prosedyren er sånn ca sånn:

    - du velger delefrekvens, høypass (til fronter) og lavpass (til sub). De trenger ikke være like, men det er nok lurt i de fleste tilfeller.
    - du plugger høyre front i høyre høyttalerterminal og venstre i venstre
    - du plugger høyre sub i høyre analog ut og venstre i venstre. Eventuelt én sub i analog ut (som jeg har gjort)
    - du taster inn avstander til sub og høyttalere, og legger inn eventuell forsinkelse
    - du kjører Room Perfect, som ordner opp i rommets påvirkninger uten å gjøre for mye. Sub og fronter blir samkjørt på nesten magisk vis

    Jeg er veldig fan.
    Enig i oppskriften. Men culpriten er punkt 4: Så lenge man får den akustiske distansen korrekt før man kjører RP funker det brillefint men det er dessverre litt for mange Lyngdorf-brukere hvor sub og høyttaler kansellerer hverandre bortimot perfekt fordi de legger inn noen fysiske distanser som ikke er helt optimale (eller, ofte komplett suboptimale) og da hjelper det lite :)

    Noen tenker det er plug and play men jeg vil i så fall kalle det plug and pray. Skulle gjerne vist et eksempel fra en som kontaktet meg i dag men dere får bare stole på det... enda et tilfelle av bortimot perfekt 180 grader mellom sub og høyttaler så da blir det lite bass i et godt stykke rundt delefrekvensen...

    Lyngdorf mangler måling av fase og akustisk avstand (som tar høyde for forsinkelsen i DSP i mange subber osv), som burde vært relativt enkelt å få til men de påstår det er for vanskelig selv om de fleste andre systemer har fikset det helt greit i åresvis.
    Det er et problem med mindre man bruker REW eller tilsvarende før RP og forstår hvordan man kan justere distansen (evt. "amp delay") slik at fasen overlapper noenlunde greit. Så hvis man gjør litt forarbeid funker RP kjempefint. Men plug and play er det ikke...
     
    Sist redigert:

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    En stor fordel med Lyngdorf sin løsning er at det er overraskende lett å få bra til - det er egentlig bare å følge bruksanvisningen så låter det bra. Og så er det ikke som med Dirac, at du må kjøpe noe abonnement eller noe sånt. Det er heller ingen forskjell på den Room Perfect som ligger i TDAI-2170 og den som er i Steinway Lyngdorf sine systemer.
    Enig med deg. Room perfect fungerer veldig bra og er ganske grei å sette opp. Selv er jeg ganske nøye med oppmålingene før jeg kjører en room perfect. Måler topphøyttalerne til mitt mellom diskant/ mellomtone elementet. Subber måler jeg til veggen bak subbene, eller helt inn i hjørnet om de er plassert der. Dette gir en flott lyd uten en ullen bass.
    Slår jeg av Room perfect blir lyden med en gang flatere. Mindre avstand mellom vokalist og de andre musikerne men litt mer bass. Jeg har latt folk høre både med og uten Room perfect. De fleste foretrekker lyden klart med, mens noen få har foretrekket uten pga litt mer/annen bass uten. Mens 3D effekten med er klart bedre med. I toppen føler jeg at det skjer få korrigeringer. Samtidig kan man forandre lage egne voicing kurver om en ønsker for mer tilpassing av lyden etter egne preferanser. For meg har det blitt vanskelig og gå tilbake til oppsett uten romkoreksjon pga alle disse mulighetene og det gode ressultatet det gir. Har tross alt anlegget i en stue og kan ikke dempe rommet helt slik jeg ønsker da andre også skal trives der.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Men plug and play er det ikke...
    Du vet jeg er enig i det du skriver der! Men samtidig tenker jeg at du nok har fått se mye av det som ikke funker, siden du har fungert som RP/REW-kirurg i noen år :ROFLMAO:
     

    Roqer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    459
    Antall liker
    216
    Noen som har sammenlignet RP mot f.eks. Anti-Mode 2.0 Dual Core? Hva er forskjellen, og hva er fordeler med de forskjellige?
     
    Sist redigert:

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Du vet jeg er enig i det du skriver der! Men samtidig tenker jeg at du nok har fått se mye av det som ikke funker, siden du har fungert som RP/REW-kirurg i noen år :ROFLMAO:
    Ja det tenkte jeg ikke på, men det er nok sant og de fleste blir jo veldig fornøyd uten at man trenger å fikle noe særlig :cool:
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    Da er det endelig gjort. Lenge tenkt på 4 stk BW 2 subber fra Lyngdorf. Nå er det på plass, gikk fra 2 til 4 som gjorde susen. Ikke det at jeg var missfornøyd med 2, men du fikk mye ekstra med 2 til.
    Så hva oppnådde jeg? Mer dynamikk. Disse BW2 subbene skal vel stoppe rundt 23- 25hz alt etter hvor man leser spec osv. Men med 4 får jeg respons helt ned til 20hz i rommet mitt.
    Lyden ble utrolig behagelig, mye mer ro og orden. Deler fortsatt på 200hz mot mine B&W 805d3. Det som overrasket meg er hvor mye mer detaljer jeg får oppover. Åpnere og klarere mellomtone, større rom i musikken. Mer pondus, kan spille lavere med mer realisme i lyden. Problemet er bare at nå har jeg lyst på 2 til, men det får holde med 4. Funker veldig bra med Roomperfect. Merker ikke at introduksjonen av 2 stk subber til laget krøll for romkorreksjonen. Subbene er lagt på siden og stablet to og to. Så da skal det ikke utgjøre noe problemer. Spurte også Lyngdorf om dette før jeg gikk for 2 til. Dem sa at det bare skulle gjøre ting bedre, noe det absolutt ble.
     
    Sist redigert:

    nilshermann

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.02.2019
    Innlegg
    96
    Antall liker
    36
    Da er det endelig gjort. Lenge tenkt på 4 stk BW 2 subber fra Lyngdorf. Nå er det på plass, gikk fra 2 til 4 som gjorde susen. Ikke det at jeg var missfornøyd med 2, men du fikk mye ekstra med 2 til.
    Så hva oppnådde jeg? Mer dynamikk. Disse BW2 subbene skal vel stoppe rundt 23- 25hz alt etter hvor man leser spec osv. Men med 4 får jeg respons helt ned til 20hz i rommet mitt.
    Lyden ble utrolig behagelig, mye mer ro og orden. Deler fortsatt på 200hz mot mine B&W 805d3. Det som overrasket meg er hvor mye mer detaljer jeg får oppover. Åpnere og klarere mellomtone, større rom i musikken. Mer pondus, kan spille lavere med mer realisme i lyden. Problemet er bare at nå har jeg lyst på 2 til, men det får holde med 4. Funker veldig bra med Roomperfect. Merker ikke at introduksjonen av 2 stk subber til laget krøll for romkorreksjonen. Subbene er lagt på siden og stablet to og to. Så da skal det ikke utgjøre noe problemer. Spurte også Lyngdorf om dette før jeg gikk for 2 til. Dem sa at det bare skulle gjøre ting bedre, noe det absolutt ble.
    Skulle gjerne sett bilder av dette oppsettet 😃
     

    fcuk_IT

    Medlem
    Ble medlem
    07.08.2016
    Innlegg
    33
    Antall liker
    62
    Muligens nyttig for noen å vite.

    Har plagdes innmari med at TDAI-1120 kommer og går i Tidal som Tidal Connect enhet.

    Problemet skulle vise seg å være kombinasjonen TDAI-1120 og mesh nettverk. Konkret så det ut til å være at enten datamaskin eller TDAI-1120 ikke kunne bestemme seg om de skulle bruke 2.4 eller 5GHz. Få mesh nettverk tillater egne SSIDer for de to frekvensbåndene, mitt inkludert, så da ble løsningen å flytte den ene mesh-noden bort til forsterkeren og koble til med ethernet kabel.

    Endelig er det problemet løst.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oes

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan har du koblet 4 bw-2 subber til tdai-3400? Trodde denne bare hadde et sett rca pre-out(?), eller bruker du splitter /seriekobler subbene?
    Fikk laget sub kabler fra AudioQuest med xlr i forsterkerenden som går over til 2 rca plugger på sub siden. Dette fikk jeg beskjed om fra Lyngdorf skulle bli helt topp. Er forresten Water kabelen, som er meget bra.
    Ellers sa Lyngdorf at jeg eventuelt kunne tappe signalet både fra rca og xlr, da signalet var det samme og ingen nivåforskjellen. Kan gjøre hva en vil i så måte, men det beste var vel den varianten jeg valgte slik jeg forsto det.
     
    Sist redigert:

    Powerman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2023
    Innlegg
    142
    Antall liker
    122
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    0
    Hei, skriver her fordi jeg lurer litt på å supplere med en tdai 3400 i et anlegg nr 2 jeg har. Er det noen som kan beskrive lydsignaturen opp mot andre kjente merker, som f.eks Electrocompaniet, Marantz og lignende som den konkurrerer med? Jeg liker normalt litt varm lyd, og er redd for at Lyngdorf kan låte litt for klinisk, hva jeg har hørt noen si, men lenge siden. Hva mener dere med Lyngdorf erfaring?
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    Hei, skriver her fordi jeg lurer litt på å supplere med en tdai 3400 i et anlegg nr 2 jeg har. Er det noen som kan beskrive lydsignaturen opp mot andre kjente merker, som f.eks Electrocompaniet, Marantz og lignende som den konkurrerer med? Jeg liker normalt litt varm lyd, og er redd for at Lyngdorf kan låte litt for klinisk, hva jeg har hørt noen si, men lenge siden. Hva mener dere med Lyngdorf erfaring?
    En av styrkene til Lyngdorf er at du kan få den til å låte nesten som du vil. Jobb med EQ og Voicing kurver og du kan få justert lyden godt etter egne ønsker. Lyngdorf er ikke på noen måter tynn eller kvass i lyden, men liker selv å si litt fløyel. Myk men slagfast, nøytral men lett varm. Eneste noen har reagert litt på er at lyden blir presentert litt frempå. Altså du kommer veldig tett på musikerne, mem samtidig stort rom. Du sitter liksom på rad 2, ikke rad 11.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn