Liv Lagga

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.928
    Antall liker
    27.632
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Takker så meget RoDa, livet er en scene, og vi har alle en rolle og spille? ::) ;)

    Tiden stemmer Morten, men navnet ringer ingen bjelle. St. Marie Gt 37 hadde dog to trappeoppganger og SÅ mye kontakt med
    resten av beboerne, hadde jeg ikke... 8)

    Ellers, er jeg enig.......... ;D

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Heisann
    Herleg tråd dette som straks fører minnene tilbake til barndoms- og ungdomstid - og litt til :) :) :)
    Jeg har med ande ord vert på "en herleg reise" tilbake til fordums tider.. :D :) :'(
    Takk for det Lagga....


    Beste hilsen
    FreddB
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.928
    Antall liker
    27.632
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Takker og takker 56fwb, koselig at det var én som hentet meg frem fra "side 2".
    Begynner sånn smått å nærme meg "moderne tid", men det blir et par runder nittitall først.

    Det var et hendelsesrikt tiår, på flere vis - noe søtt, noe surt, men sånn er'e vel......
    Jobber litt med å grave fram de rette bildene, og sortere ut "ha med" kontra "la ligge" bilder. ::)

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Lagga skrev:
    Takker og takker 56fwb, koselig at det var én som hentet meg frem fra "side 2".
    Begynner sånn smått å nærme meg "moderne tid", men det blir et par runder nittitall først.

    Det var et hendelsesrikt tiår, på flere vis - noe søtt, noe surt, men sånn er'e vel......
    Jobber litt med å grave fram de rette bildene, og sortere ut "ha med" kontra "la ligge" bilder. ::)

    Vennlig hilsen

    Morten
    En av de beste trådene jeg har lest lagga..

    Sortering av bilder vet jeg alt om - ikke lett å sortere ut de som ikke skal vere med nei... ;D

    mvh
    Driv å fotografere en del.
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Brukt deler av dagen i emminent selskap med Lagga og Lille_Adam, blant annet. Har skjedd ting hjemme hos Lagga sia sist jeg var der, både her og der - ny cd-spiller bl.a. Jeg syns det spilte klart bedre nå enn forrige gang jeg var innom, mye mer oppløsning og kontroll/stramhet i hele registret. Bassen satt ordentlig, diskanten klinget ut, plassering i lydbildet var tydeligere.

    Morsomt å få høre det anlegget igjen og jeg må si at det er en spennende utvikling - hva er neste prosjektet du har på gang, hm? :)

    Takk for besøket i hvert fall!
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.928
    Antall liker
    27.632
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Heisan,

    stikker bare nesa opp fra fotohauger for å si takk, scanner i morgen, så kommer'e noe mere nittitallstøv.

    Joda, det gikk litt sterkt en liten stund, så nå troner en ny CDspiller her på benken, den har et overbevisende
    nærvær, og imponerer meg. Den har nok en god del av "skylden" for det du hørte her Mbare..... 8)

    Planer - well, the game is afoot!

    Mer info kommer, One Of These Dais............ ::)

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.928
    Antall liker
    27.632
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Nyttårsaften 1992 ble som vanlig feiret med huset fullt av gjester, naboene hadde begynt å kjenne oss nå, - engstelige øyne bak gardiner, og vi fikk plassen for oss selv ved tolvslaget, det endte vanligvis med en sperreild av dimensjoner……
    Men vi har alltid ivaretatt sikkerhet – hjelm deles ut, og førstehjelpsmann utpekes.
    Undertegnede klar til kamp:

    Det ble dog litt ekstra spenning denne aftenen, da vi hadde svært mange enkle bakkebatterirør, følgelig tapet vi sammen tre og tre – det var jo genialt, helt til de veltet; og granatene kom vannrett……
    Én fikk en i siden, jeg fikk en bak, men vi reddet oss inn pga den korte avstanden, det ble dog månelyst, og en av herrene greide sågar å bli med på bildet to ganger:


    Nå, men så var det whisky da, vi var noen få, som virkelig hadde sett lyset, og i februar
    ble så Frimalterlogen af 1993 formelt opprettet, til å begynne med var vi tre.
    I løpet av en svært fuktig aften og natt, var rammeverket lagt; statutter, katekisme,
    grader av / krav til ridderskap osv var kladdet ferdig. Det var en kreativ utblåsning av de sjeldne.

    På Hi Fi-fronten skjedde ikke stort, jeg byttet CD-spiller, kjøpte en Sansui CD 717, noe kvantesprang fra Onkyo’en var den knappest, men den var grådig stilig da:

    Våren og sommeren så en hyppig møteaktivitet i Logen, og vi vervet inn passende kandidater,
    det var en liten bevegelse på gang!
    Vi levde opp til Paragraf 1:
    Logens høie Formaal ere, med alle midler, at utbrede forstaaelsen af den Skotske Malt Whisky’s Fortrin, fremfor Enhver anden slags Brændeviin.
    Dog ønsker Brøderene at undtage Stalinistiske, samt Fascistiske, metoder fra sit Repertoire, i denne Sammenhæng.


    Nååh, dette til tross, er det liten tvil om hva som var årets største happening, en sønn:

    Dette endret jo såklart fokus for pengebruk, nå gikk det i bleier, barneutstyr – og en flaske single malt i ny og ne.
    Junior var seff rimelig populær, hos tanter og venner og jeg vet ikke hvem.
    Eksempel på tante:

    Eksempel på venninne:


    Flink til å posere for alderen:


    Bonnie Tyler holdt faktisk konsert i Særp det året også, i Folkets Hus:




    Vel, om ikke stereoanlegget satt i høysetet – så var det da iallfall i bruk, hele tiden. Guttungen reagerte tydelig på musikk, og spesielt på musikken han hadde hørt allerede i mors mage. Tilbrakte mange timer på stuegulvet med junior, og da gikk det mye i disse:




    Bjørk / Debut


    Det var mye nytt å forholde seg til med et barn i huset, jeg hadde ikke engang tid til å klippe håret…


    Men det ble da nyttårsfest i 1993 allikevel, Logens tre grunnleggende brødre er samlet




    Denne flotte dama sang av full hals denne kvelden:

    Mens denne flotte damen roet det hele ned utover natten

    Dette tyder på at tolvslaget nærmer seg – hjelmenes nasjonalitet testes:

    Klare som egg…


    Og med denne minneverdige aften var et like minneverdig 1993 til ende….

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    Sniff

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Innlegg
    2.024
    Antall liker
    94
    Genial tråd Lagga!!
    Min første gang innom. Må si jeg har gått glipp av noe stort. Godt og se at maltwhiskyen har slike staute beskyttere. Dessuten ble jeg veldig glad for å se "a storytellers knight"-coveret lengre opp her. Kjempeplate og veldig kult cover.

    Mvh
    Sniff
     

    draapen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.02.2007
    Innlegg
    419
    Antall liker
    9
    Takk for en fantastisk tråd lagga,blir morro å følge med videre :)
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.928
    Antall liker
    27.632
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Takk for gode ord Sniff og draapen!
    Vi tar vår maltwhisky alvorlig, og brakte budskapet ut i verden, etter beste evne.
    Magnum ja, plater jeg ennå koser meg med!

    1994 var et år hvor stereoen stadig bare fikk stå og spille, men det ble da i det minste handlet musikk, hadde jo begynt å høre på, og like, mye forskjellig..







    Prøvde meg også på Van Morrison, dette var den første, som jeg forelsket meg i – er nok ennå ”denne siden” av Van the Man jeg er aller mest glad i..


    En av platepusherne i byen var også suveren flink til å huske kundene sine, og vite hva han kunne friste med, ble penset inn på mange gode spor av ham, The Cranes var bare ett av dem:


    Bestekompisen ble far noen måneder etter meg, han fikk en datter, men vi lot emnet om barnebryllup ligge – nå er de begge også konfirmert, så det er vel uansett for sent….


    Fimalterlogen af 1993 fortsatte ufortrødent sin møtevirksomhet, hvor alle vesentlige og uvesentlige emner rundt nytelsen av maltwhisky ble drøftet, tunge vedtak ble fattet; det var dog viktig å bemerke at man måtte være stemmeberettiget for å kunne delta i balloteringen,
    Vi har en statutt om det, §3:
    Ingen af de herefter nævnte Paragraffer kan ændres, uden at De Stæmmeberettigede Ordensbrødere ere under Exalteret Paavirkning
    af den i Formaalsparagraffen nævnte Drik
    .

    Altså; er du edru, har du ikke stemmerett!

    På sommeren tok vi til skogs, alle syv riddere og en honorær broder. Det var blitt vedtatt å bringe våpen med, for å bringe på det rene om maltwhisky og våpenbruk var en heldig kombinasjon, eller ikke. Det ble en storveis helg!
    Her er vi på vei ut i skogen for å skyte hverandre litt:

    Gamle Harpun har fått seg en treffer:

    Sikker avvæpning i praksis, etterfulgt av tunge forhør med sannhetsserum – altså whisky….

    Her er så Logens syv riddere, samt en (på den tiden) honorær broder, gutta på skauen?

    Utpå høsten var det så ettårslag for junior, hmmm, det var vel ennå for tidlig å matche de to unge…


    Nåja, som sagt; det skjedde ikke noe med anlegget, men en av kompisene hadde uten min viten investert i surroundanlegg. Dette syntes jeg jo var bare trist, og etter litt coaxing og påvirkning droppet han det, og investerte i to kanaler av god kvalitet i stedet. Det ble masse testing, hjemlån og lytting utover høsten og vinteren, og det begynte naturlig nok å rykke i godfoten min også, jeg skjønte etter hvert hvor det bar…..

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.928
    Antall liker
    27.632
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hmmm, kanskje bryte opp minnene med en gåte?
    Nyeste tilskudd til anlegget:



    ;)

    Morten
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Fantastisk! Du overgår deg selv, Lagga ;D ;D


    Det var blitt vedtatt å bringe våpen med, for å bringe på det rene om maltwhisky og våpenbruk var en heldig kombinasjon, eller ikke
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    atonal skrev:
    Fantastisk! Du overgår deg selv, Lagga ;D ;D


    Det var blitt vedtatt å bringe våpen med, for å bringe på det rene om maltwhisky og våpenbruk var en heldig kombinasjon, eller ikke
    Hei igjen Lagga :)

    Denne tråden er så fantastisk bra at den skulle vert utgitt i bokform :D :D ;) ;D

    Gleder meg til forsettelsen - i mange akter forhåpentlegvis :D :)

    mvh
    FreddB
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.928
    Antall liker
    27.632
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    -95 begynte med en storsamling i Logen, mange riddere, og et solid utvalg av den gyldene elixir, det var også tid for ridderne og prøves. Ingen spøk….


    Kandidaten har bestått prøven, og mottar beviset på sin nye stand.




    Dersom en ridder forbryter seg mot Logens høye standard, og krav, er straffen umiddelbar. Her er reisevesken med avstraffelsesremedier, - hva som i ytterste konsekvens vil legges i klem mellom to, på forhånd oppvarmede, teglsten – kan dere få slippe å vite…… ::)


    Bemerk forøvrig utvalget av single malts i bakgrunnen, det kreves sin ridder for å nå over det hele i løpet av en aften... ;)

    Vel, som tidligere nevnt, var det i denne tiden en intens låne- og lytteaktivitet hos en av kompisene, dette var jeg så klart med på, og det endte med totalt knefall for en aldeles fantastisk høyttaler;
    Mirage M3Si.
    Selv om jeg hadde tidligere lytterfaring fra Quad ESL63 og andre elektrostater, leverte de bipolare Miragene musikk på en måte som virkelig, virkelig overbeviste. Lydsignaturen hellet mot det britiske, bassen gikk dypt, og de fylte rommet med en vegg av musikk – alt man kan ønske seg. Vi kjøpte hvert vårt par. Jeg regnet ikke med den stor aksepten hos min den gang samboer, så kompisen hjalp meg med å bære dem inn og sette dem opp, etter at hun hadde sovnet. Når morgenen kom, var det hele et ”fait accompli’” ;D
    Her er de svarte monolittene på plass:

    Koselig med koselig besøk;




    Noen som kjenner igjen forsterkeren jeg har på visitt her, innbiller meg at det er en Harman/Kardon….?


    Mirage’ne innfridde på alle punkter, jeg har ennå til gode å høre en høyttaler som nærmer seg disse, følgelig er de med meg stadig vekk. Ingen avløsere i horisonten så langt…

    En spennende nykommer på midten av nittitallet var ellers disse:

    Den første trommeslageren til Marillion var med og starte Arena, grunn nok til å vekke min nysgjerrighet – og Arena innfridde, og gjør det ennå!

    Nye prøver blant ridderne:

    Så gikk det bra denne gangen:

    En hengiven ridder av 5. Grad:


    Selv fikk jeg æren av å bli bedt om å holde foredrag om maltwhisky i Round Table Sarpsborg og Round Table Fredrikstad – og av alle ting; for styret i Norges Fotballforbund…. 8)
    I samtlige tilfeller var det opplagt at man ikke kan holde et slikt foredrag, uten omfattende smaksprøver – dette la jo automatisk opp til engasjerende aftener. NFF hadde klart forberedt seg best til foredraget, konkurranseinstinktet var til å ta og føle på, et par landslagsspillere var også bedt inn, det føltes godt å spre sunn kultur i slike kretser.
    I alle foredrag jeg holdt, passet jeg på å omerindre en av Logens kjerneparagraffer:
    ”Eenhver Whisky, der bærer paa sin etiquette den vigslede paaskrift ”Single Malt”,
    maa ingenlunde utsettes for tracasserier eller nedsettende Omtale,
    men maa nydes, uden at kny.”

    Vi var virkelig ”on a winning streak” for noen år, all motstand ble valset ned – våre mostandere ble redusert til – tja, lightere og lysestaker?





    Vennlig hilsen

    Morten
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Kjempeflott fotodokumentasjon Lagga. Jeg drar kjensel på noen av skjortene fra mitt eget tidligere liv. (joda flaskene også) ;D

    Elektron
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.389
    Antall liker
    20.806
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Lagga skrev:
    Noen som kjenner igjen forsterkeren jeg har på visitt her, innbiller meg at det er en Harman/Kardon….?
    Den med utsikt til rør er en Luxman. Jeg husker ikke typebetegnelsen.

    Ridderlig god tråd, Lagga. Storveis lese og titte.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.928
    Antall liker
    27.632
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Takker gutta!
    Rart det der ja - når man ser bakover, og hva man nyttet av klær og sko osv....
    Whisky'en også; Singleton har nå ny design på etikett såvel som form på flasken.

    Luxman var det! Takk Valentino, morsom sak, men ute av stand til å temme Miragene, selvfølgelig.

    Delbilde to i den pågående quiz; "hva ejjjjj dette"



    Vennlig hilsen

    Morten
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.928
    Antall liker
    27.632
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Som et bittelite hvileskjær, må jeg få lov å nevne et av mine seneste innkjøp fra Elusive Disc.
    Det er jo gjerne slik, at når man browser i vinylutvalget, så dukker det opp plater som av en eller annen grunn vekker interesse.
    Slik var det ved siste bestilling, og jeg bestilte ei skive av en, for meg, ukjent artist.

    Det er jo veldig stas når slike "risikokjøp" ender med kjøpers aksept og velvilje, slik var det altså denne gang - plata jeg tok sjansen på, var denne:







    Vet ikke om dette er en artist som er noe videre kjent, men jeg må si at det var et hyggelig bekjentskap, låtene var
    overraskende modne, i form, og ikke minst tekstmessig. Av bildene kan det jo virke som fyren har levd en stund, så denne
    debútplata (?) har nok ligget i løypa en god stund.
    Skal jeg trekke frem noe som helst negativt, må det være en tidvis noe jamrende høyfrekvent vokal, men dette kan da bare bli bedre
    med noen flere år under beltet og bedre rutine?

    Vel, tenkte som sagt at jeg måtte gi en "heads up" om denne artisten - Robert Dylan - en spennende start, og jeg kommer nok til
    å følge ham framover, og krysse fingre for at han får til den notorisk vanskelige "andreplata".
    For å forsøke å beskrive stilen, føler jeg at han ligger et eller annet sted i skjæringspunktet
    mellom John Cougar Mellencamp og Johnny Dowd, så dette er slett ikke dårlig altså!

    Kort sagt; sjekk ut denne spennende debútplata; anbefalt!

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Dette virker spennende, Lagga. Jeg har notert meg navnet på artisten.
    Gøy at det kan dukke opp noe nytt innimellom alt søppelet som blir utgitt, som er noe og satse på.
     

    Veggen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Innlegg
    1.224
    Antall liker
    6
    Lagga skrev:
    En spennende nykommer på midten av nittitallet var ellers disse:

    Den første trommeslageren til Marillion var med og starte Arena, grunn nok til å vekke min nysgjerrighet – og Arena innfridde, og gjør det ennå!
    Jøss, det var et overraskende gjensyn, trodde ikke det var mange som har hørt om disse gutta. Husker dem fra en prog kveld på Cosmopolite en gang i siste halvdel av 90 tallet. Har et par plater fra den tiden, men har ikke fulgt med de senere år.

    Forøvrig en storveies tråd dette!

    PS. Han der Dylan oppkomlingen har jeg liten tru på. Synger surt og kan ikke mer enn 3 grep. Sjanseløs.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    rolfozzy skrev:
    Dette virker spennende, Lagga. Jeg har notert meg navnet på artisten.
    Gøy at det kan dukke opp noe nytt innimellom alt søppelet som blir utgitt, som er noe og satse på.
    Ja, jøss- nye artister er alltid verdt å følge opp.... ;D ;D
     
    L

    Lars.N

    Gjest
    Dette var kjempelesning for en tråd :) så mye arbeide bak alle ære til deg for den .

    Yepp Laban husker meget godt DCM time window som nevnt tidligere i tråden fra messa på Saga eller festiviteten tror jeg det var , fikk alderig råd til dem så jeg måtte nøye meg med noe Time Frame greier fra DCM.
    Hehe den første platespilleren jeg kjøpte var kjøpt hos nissene over gamle Olsen sko butikk ,trur den het Tensai :eek: hehe i ekte plastikk
    Mvh

    Laban
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.928
    Antall liker
    27.632
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Nittitallet surret nå videre, Mazda'en fikk etterhvert klippekort til verkstedet, så jeg byttet bil igjen

    Samboerstatusen tok slutt; jeg ble single og fattig igjen, historien gjentok seg fra forrige forhold. I tillegg ble jeg jo dog helgepappa, og fordelen med å jobbe skift, var såklart at jeg kunne ha junior mye oftere enn bare i helgene, vi hadde mye moro sammen

    Min ex forsvant med alle hvitevarer og mye annet interiør, jeg beholdt hus og alle lån, så det var en bratt bakke oppover, men det gikk seg seg da til, uansett nøt jeg å ha tid for meg selv.
    Stereoanlegget fikk stort sett lov til å surre og gå, dog hadde jeg fått en ny, hyggelig kollega, vi delte mange interesser, så som musikk, stereo, Storbritannia og single malt whisky. Han forelsket seg fullstendig i Gyro Dec’en min, og etter en lengre overtalelseskampanje ble vi enige om en overgangspris. Gyro Dec’en ble så Pixy’s nye kvern.
    Jeg hadde selv en interessant ny CD-spiller på hånden, og i det som ble en omfattende byttehandel, skaffet jeg meg en Meridian 506.

    Den var en klar forbedring i anlegget, og skulle bli en god del år.

    Frimalterlogen var jo dog stadig i full aktivitet, og vi hadde ganske hyppige møter, her hos Gamle Compass i Lillestrøm, det smakes, diskuteres og noteres

    Vi utvidet også kleskolleksjonen, her ses vår kledelige genser, flaskegrønn, med logo i gull.

    Undertegnede med en god dram, på veggen bak ses vertens offisielle ridderskapsbevis.


    Pixy’s sunne interesse for single malt, medførte at han også ble invitert med til et av Logens møter, denne gang i Drammen, hos Gamle Huggert. Verten, som er en av landets dyktigste ”close up”-magikere, hadde nettopp kommet tilbake fra Las Vegas, og hadde ikke kunnet dy seg for å handle inn diverse USA-artikler så som Mikke Mus-klokke og USA-hatt. Hatten måtte vi jo alle portretteres med, til tross for inntaket, greide dog ikke Pixy å avfinne seg med å skulle ha en slik hatt på hodet, er man anglofil, så er man – det ble dog allikevel et godt portrett (?):


    En annen har jo ingen hemninger…….. ;D


    Jo jo, så hadde man da fast jobb, barn, ingen kvinne, tomt hus, bil og masse gjeld…. :-\

    Morten
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.928
    Antall liker
    27.632
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Forrige post ga vel inntrykk av at jeg ble stående uten kvern, idet min Gyro Dec forsvant til Pixy; men slik var det ikke. Pixy hadde da sin egen kvern, som jeg tok i innbytte; således ble det Systemdek på meg igjen; en IIX med SME III S arm:

    Men anlegget fikk, som tidligere nevnt stå i fred for utskiftninger, ikke var det økonomi til det, og det jeg hadde av tid og energi gikk til guttungen, vi ble etter hvert gjengangere på byens beste kinarestaurant; China Plaza.
    Populært å få mate fiskene i karpedammen:

    Vi ble mer kjent med paret som driver, og vi ble gode venner. En dag spurte jeg om jeg kunne få lov å skrive plakatene deres, da stavingen var under enhver kritikk….. – det var greit, og nå har jeg skrevet plakater for dem i over 10 år……. 8)

    Selv om et nytt forhold var det siste jeg ønsket meg da, satte jeg pris på hyggelig selskap, og hadde heldigvis nok av gode venninner, som kunne komme og dele en flaske vin eller flere, og skravle en kveld; ligger mye god terapi i sånt. :-*





    Ellers blir man innimellom minnet på ansvaret jobben medførte, her er to vogner jeg ikke IKKE lot passere stasjonen, oppdaget dem i et godstog på natten, og skiftet dem ut fra toget, skumle greier:

    Er ikke noe særlig å få en slik i ansiktet, når man står ved en overgang og venter…. :eek:


    Vi fikk også til et Logemøte hjemme, med praktisk talt fullt fremmøte, det tok som vanlig helt av med prøver og sverdsvinging. Single malt og sverd ER en glimrende kombinasjon – med gamle tradisjoner (i Skottland ;D ).





    Selv whiskykorker kan fly (ikke spør!)


    Herlig kveld, og undertegnede oppnådde å bli slått til Ridder af Femte Grad, en stor ære.


    På slikt vis dro nittitallet, og dermed århundret seg mot sin avslutning, jeg feiret millenniumskiftet på jobb, med et lite glass Mozell, her er det visst blitt midnatt ja…. ::)


    Vennlig hilsen

    Morten
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Holder øye med deg og tråden, herlig lesning, vel tur du tar oss med på :)

    Venter i spenning på fortsettelsen.

    /jan
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Enig, denne tråden er en av de beste humørsprederne på Sentralen, koser meg hver gang det kommer noe nytt stoff :)
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Helt klart en av de trådene jeg virkelig trives med å pløye gjennom når det dukker opp noe nytt.

    Vi har et par år igjen å glede oss til ser jeg :)
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.928
    Antall liker
    27.632
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Takker så mye guttæne. Setter stor pris på kommentarene deres! :)

    Begynner jo fort vekk å nærme meg nåtid, men "i dag" ligger nok ennå et par innlegg unna. Ser også at
    jeg har behov for et lite "oppsamlingsheat", noen detaljer jeg ønsket å ha med, har blitt liggende igjen i veikanten;
    det er en type uorden jeg ikke liker..... ::)

    Ellers har det skjedd noen småtterier med anlegget i 2009, men det blir litt dustete å prate om det; før jeg er kommet fram til
    "tidspunktet i historien" det hører hjemme.

    Hmmm, har visst fanget meg selv.....

    Ja ja, pyttsan, onwards and upwards! ;D

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.174
    Antall liker
    34.563
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Utrolig kjekt dette her Lagga!

    Selv om jeg er mye yngre, så kjenner jeg meg igjen i mange av dine fortellinger, min far vanket også en del hos Solberg, samt messene på Saga snakker han om ennå.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.928
    Antall liker
    27.632
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Takk for ros Hoj!

    Vanket din far hos Solberg i den perioden, har nok han og jeg vekslet ord skal du se.... ;)

    Vennlig hilsen

    Morten


    Nei, nå får det bli fortsettelse her.... 8)
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.928
    Antall liker
    27.632
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det nye årtusen hadde ikke blitt mer enn fire dager gammelt, før nyhetene var fulle av hva som er enhver jernbanemanns største mareritt; sammenstøt mellom to persontog; Åstaulykken..

    Etter at oppryddingsarbeidet var avsluttet, skulle trafikken i gang igjen, og trafikken ble i en periode kjørt manuelt for å garantere sikkerheten. Jeg var en av de som ble bedt om å bemanne Rudstad stasjon (like sør for ulykkesstedet), fikk innkvartering på Elverum, og utpå vinteren var jeg på plass der oppe, bil hadde jeg visst også byttet noen tid før dette

    Her kommer det tog jo, den første tiden ”bodde” vi i brakka på bildet, stasjonsbygningen på Rudstad brant ned mange år tidligere…

    Jobbet der oppe fram til slutten av mai 2000, så var det hjem til Særp igjen.

    På vårparten 2000 var også det også den tiende, og foreløpig siste gang jeg arrangerte busstur i IPMS Norge’s regi, til våre brødre i det vesle østeuropeiske landet, Sverige, og deres nasjonale mesterskap; IPMS Open, i Stockholm. Jeg tok med min gamle far dette året, ser jeg.

    Som dere skjønner, lever jeg i parallelle nerdeverdener…. ::)
    Vel, det konkurreres i mange forskjellige klasser og disipliner, man har diverse klasser for flymodeller, bilmodeller, båtmodeller, pansermodeller, diorama, figurer og mer.
    Figurklassene er vel de som har bredest appell, så disse to bildene får representere hobbyen;
    En klassevinner i Figur, stor skala:

    Og et utsnitt fra en av de andre figurklassene; Figur Fantasy:

    Legg merke til modellen til høyre; en fantasi over Marilyn Manson med band……. ::)

    Ellers tilbrakte jeg de fleste kvelder hjemme for meg selv, i selskap med stereoanlegget, hadde stadig ikke noe driv etter å ”rote meg bort” i det smukke kjønn igjen, jeg brukte noen år på å bli meg selv igjen.
    Fikk jo en del bredsider fra venner om dette; om at jeg burde komme meg ut på ”markedet” igjen, og spørsmål om hvorvidt jeg innbilte meg at det bare kom noen og ringte på hjemme hos meg?
    Vel, hadde ikke noe godt svar, og var vel ikke interessert heller. Tilbrakte heller nettene med høy musikk og å finne meg sjæl.
    Blant musikken som ble spilt på starten av det nye millenniet, kan dette nevnes:
    Porcupine Tree / Lightbulb Sun

    PT hadde jeg blitt gjort oppmerksom på noen år før, og jeg må si at de har innfridd på hvert album, dette er intet unntak.

    Marillion / Anoraknophobia

    Dette var det første Marillion-albumet som var helfinansiert av fansen. Plateselskapet var ikke spesielt interessert, så de vendte seg til oss, med spørsmål om vi kunne tenke oss på betale albumet på forskudd. Bonusen var da at vi fikk det først, at vi fikk det som en bok, og at samtlige betalere ble takket ved navn inni. Dersom 5000 (eller var det 8000?) fans forhåndsbetalte, ville det være nok midler. Vel, 13000 forhåndsbetalte, gruppa ga plateselskapet finger’n og produserte albumet selv…. ;D

    Sophie B Hawkins / Timbre

    Alltid vært svak for ‘a Sophie! Dette albumet leverte også varene; sært, sårt, røft og vakkert.

    Platypus / Ice Cycles

    Platypus var en såkalt supergruppe bestående av velkrediterte musikere, med fartstid fra grupper som Dream Theater, Alice Cooper, Planet X, Steve Morse Band, Kiss etc . Dessverre ble det bare to album, Ice Cycles er det siste av dem.

    Transatlantic / SMPTe

    Når vi først snakker om supergrupper, dukket jo også Transatlantic opp over horisonten i år 2000…

    Sheila E / Heaven

    Jeg gjenoppdaget også Sheila E, Prince-trommeslageren kom jo med noen tøffe album på åttitallet, men så ble det tyst. I 2000 var hun tilbake med albumet ”Writes of passage” og i 2001 kom ”Heaven”. På disse albumene er det nok heller påvirkningen fra oppveksten og sin berømte far, jazzmusikeren George Escovedo som skinner gjennom. Jazzy og veldig vakkert….

    Slik gikk nu dagan, og best av alt; mine venners spådommer ble gjort grundig til skamme:

    En kveld ringte det på døren…. :p ;)


    Vennlig hilsen

    Morten
     
    R

    RoDa

    Gjest
    Herlig Lagga, skru opp takten nå og strø om deg med bilder og historie!! 8)

    R
     

    Sniff

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Innlegg
    2.024
    Antall liker
    94
    Ikke skru opp takten for mye. Du må ikke ta igjen dags dato for fort. Det er et lite tiår siden 2000. Lat som det varte en evighet.

    Mvh
    Sniff
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Du bytter biler oftere enn du bytter hi-fi utstyr, Lagga. Vet ikke helt hva det sier om noe som helst, men, men.

    Fin historie som alltid, hvem ringte på døren? Nåværende fru?
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.928
    Antall liker
    27.632
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Takker gutter, hva skal jeg si -

    Valentino, ja, livet ER vakkert, og jeg fikk syn for sagn; at lykken finnes først, når man slutter å lete. Pussig....

    RoDa; er underveis, men nå ligger det en ny runde med scanneren og venter. ;)

    Sniff; jeg er ute i tiåret allerede, og fortiden spises ubønnhørlig opp - men jeg skal prøve å skynde meg langsomt. ::)

    Mbare; jeg blir selv litt skremt, når jeg ser hvor mange penger jeg har sløst bort på bilbytter. Og allikevel er de bare bruksgjenstander, som sko og lys-, jeg mener EU-godkjente sparepærer. Hva jeg kjører er i det store og hele ganske uviktig, bare det virker, skjønt den siste, den hvite Toyotaen, har jeg beholdt, og kjørt i ti år nå, den har sågar vært to omganger i England, med fire mann og full oppakning. Rusten har begynt å spise på den, men stadig går den som et urverk av kvalitet; imponerende.

    Ellers, er svaret; ja. ;D

    Hmmm, legger ut teaser nr tre jeg, de som er informert: Schtumm!
    (skjønt ingen har reagert på de to forrige, så litt bortkastet er det kanskje, ja ja.... ::) )



    Vennlig hilsen

    Morten
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn