Liv Lagga

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    1. Det bittelille bedre mao :)
    2. En flott spiller er det, eierglede er vel ett stikkord.
    3. Gleder meg til å ta den i nærmere øyesyn.
    1. Du får neppe høre meg snakke om at "alt åpnet seg", "en oktav mer i bassen" osv... ;D
    Det bittelille bedre høres greit ut!

    2. Gleden ved å få en slik kvern inn i huset, skal jeg ikke forsøke å prate bort, eller unnskylde.
    Eierglede, jepp! 8)

    3. Du er hjertelig velkommen Jan... ;)

    Ellers har jeg hatt hyggelig besøk i helga, kom oss gjennom mye bra musikk, og noen enkle grep med anlegget
    ble også diskutert - spennende dager...... :)

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Lørdag trosset jeg værgudene (oppholdsvær) og lot Forden lange ut i retning Borgenhaugen og Lagga`s residens. Fikk hørt litt Nottingham og mer Gyro og ikke minst CD-spillern fra AR, den gjør seg ikke bort mellom de tunge riggene.
    Det spiller like bra som det ser ut, her blir man ikke sittende og høre på hifi-utstyret men på musikken. Miragene forsvinner og åpner opp et lydbilde som befinner seg et godt stykke bak høyttalerne, så en noe framskutt plassering blir riktig ikke bare med tanke på refleksjoner fra bakvegg.
    Det blei litt tweaking både av oss og utstyret, vi blei vel mest tweaka denne gangen. Men planen er å oppgradere noe strømbaner til Miragene, det skal bli morro å få på plass. Bang for the bucks!

    Takk for hyggelig bevertning!

    Mvh. RS
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Sjøl takk RS!
    Alltid hyggelig å få besøk, og å få andre ørers vurdering av hva jeg prøver å få til her hjemme.
    Du er vel ikke kjent for å legge fingra mellom ( ;D ) - ikke alltid like populært synes jeg å ha lagt
    merke til, men det blir satt veldig pris på foran Laggas husalter! ;)

    Tror vi var enige om at aftenens beste tweak var denne:


    Vi greide dog allikevel å finne fram i jungelen


    Og det er jo en god ting!!! ::) :)

    Interessant og hyggelig aften, takk for besøket RS!

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    kise

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    557
    Antall liker
    19
    Flott lesing, og svært inspirerende!
    Må si jeg sitter her å leser dette å merker apetitten på livet stiger i takt med de flotte bildene og historiene.

    Mvh
    Christopher Kise
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Fantastiske vinylsnurrere du har, ja hele anlegget er jo bare lekkert.

    Har samme høytt, og lurer litt på de sonic "føttene". Sender deg en pm :)
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Takk for hyggelig tilbakemelding guttær!
    Sitter og forbereder neste lille input nå kise, håper du beholder godfølelsen.... ::)
    Musicman - du har PM ;)

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Joda, sommer kom, og den unge damen og jeg møttes over middager på byens beste kinarestaurant, skravla gikk,
    og den gode tonen var der.
    Ikke at vi hadde sett så mye til hverandre, au-pair i USA, studier i Tromsø, og nå underveis i et treogethalvtårlangt studium i Danmark, hun var for det meste på farten

    Men hun kom da innom en tur på sommeren, fikk hilst på junior, det gikk da bra

    Ellers måtte kåken fikses litt, her er det inngangspartiet som får litt nødhjelp

    Trengte vel maling og, men det fikk vente et år (til)...

    Uansett, tonen var da så god at jeg ble invitert til Danmark, ( Aalborg ). Det hadde nok vært en del prat blant tøsene i klassen hennes - de var kanskje nysgjerrige de og......? ::)
    Foranledningen var Aalborgs årlige karneval, vi var invitert til å være med en av klassevenninnenes party/tropp - eller hold, siden vi var i Danmark.... ::)
    Så fikk man da anledning til å gjøre seg kjent i Aalborg, og det var interessant! Danskenes "way of life" var absolutt noe som passet meg, som hånd i hanske - men mer om det siden, det var jo karneval!!!

    Karnevalet i Aalborg er et av Europas største, det tiltrekker seg mennesker/utøvere fra hele verden. Man kan stå på den samme flekken i fire - fem timer, og se på opptoget som passerer, det er "sinnsykt" mange deltakere.
    Den første delen av opptoget opptas av de "seriøse" holdene, så kommer resten av byen, i en eneste lang vandrende fest...For oss vanlige folk, var kjøreplanen omtrent slik; samles på morgenen for frokost, noen "lille" og øl, på med kostymer. Finne fram egnet tralle, trillebår, eller den alltid populære barnevogn, fylle den med drikkevarer, og slutte seg til opptoget.
    Karnevalet er kort sagt en vandrende fest, helt herlig!
    Avslutter med en liten håndfull bilder fra opptoget vi deltok i, håper de kan være en liten oppmuntring i disse grå, stadig kaldere høstdager....
    Samling hos Michelle og Søren for frokost, med noko attåt:





    Kvalitetskontroll av tøsene, joda - fine havfruer dette

    Vi gutta stilte som Neptun, selvlaget kostyme - men ser jo at jeg kunne funnet en LITT mindre trang krone, ja ja, pyttsann....


    Vel, så var det ut i gatene, hver bydel samler sitt tog, og går mot havna, der samles alle, og presser seg så gjennom sentrum (Boulevarden), det er en opplevelse som anbefales alle å oppleve!












    Karnevalet kroner hvert år sin konge, årets regent får mye oppmerksomhet.....


    Tøsene er på plass ute i vrimmelen




    Proffe utøvere

    Nevnte jeg hvor vi i er?

    Altså, vi er i AALBORG.....


    Puuuuuhhh......

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hehe fantastisk bra ;D
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Oh, det var sterkt på morgen kvisten.......
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hi hi, har du godt av mere da Jan? ;)
    Karnevalet er en heftig happenning hvert eneste år, skal se om det ikke finnes noe severdig
    fra andre år også - tok forsåvidt en god del bilder i år, - men vi er ikke der ennå.... ::)

    Nettopp kommet hjem etter en kjapp tur til Malmin, en liten tweaking av Musical Innovation MI8.
    Gikk unna mens jeg venta det, en hyggelig time med skravling, fått bært "blyloddet" inn igjen, plastret fingrene
    som vanlig, koblet opp - og kjører litt Santana her, livet kunne vært verre....... 8)

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Kanskje litt tidlig for denslags "frokost" men kjør på. Man har da sikkert noe beroligende liggende i skapet her ;D

    Flotte billder, herlig historie. Uten tvil min favo tråd her på forumet :)

    /jan
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Joda, det ble sånn småningom flere turer til Aalborg, en annen jobber full turnus, og har i effekt fri hver tredje uke,
    det ble etterhvert utnyttet maksimalt. ::)
    Det var ikke vanskelig å finne seg til rette i Aalborg, danskene har i det store og hele et deilig avslappet syn på livet,
    og de setter mye mer pris på de viktige tingene; mat, drikke og kos.
    Som et eksempel; her hjemme finnes lykken i fryseren på Rema, ikke så i Danmark. Bare på den lille 25 minutters spaserturen
    jeg hadde fra damens leilighet, til sentrum; gikk jeg forbi fem - 5 - slakterbutikker....
    Slagter Holmberg var den nærmeste, bare 150 meter unna

    Masse digg her inne, lun nylavet leverpostei, varme, nystekte frikadeller, og ja - i det hele tatt.
    Hyggelig betjening, som hadde allverdens av tid til deg

    På bakrommet kunne man se slagtermesteren, opptatt med partering og tilberedning.
    Enda 100 meter lenger ned lå bakeren, her kunne man tusle ned på morgenen, uansett dag, og hente hjem varme rundstykker osv,
    ren luksus!

    Når den unge damen hadde tatt av sted til skole, på sykkel såklart

    Kunne jo jeg spasere en tur til byen.... :)
    De fleste nordmenn som har vært i Aalborg kjenner vel helst til Jomfru Ane Gade, men byen er såklart mye mer enn som så...
    Fant flere fine musikkforretninger; Stereo Studio i Algade, som handlet med nytt, Skiven i Danmarksgade; en liten sjappe som var kramfull av brukte CDer, LPer og DVDer.
    En god del større, på alle områder, var Læsehesten i Reperbansgade

    Mye godt å finne her.

    Man oppdaget også at Danmark var et land hvor startprisen på en øl var 1,75...... Sjokkerende for en stakkars Ola Pottit, var jo også annonsene,
    som lokket med ukens tilbud på vin og whisky og diverse. Kampanjepriser og jeg vet ikke hva, var dette Skandinavia ???
    Vinhandlerne bar jo også bud om at vi nå var i et sivilisert land, interessert i en vin, i en whisky etc, skal det være en smaksprøve?
    Ille moro
    Holte Vinlager, Aalborg ble favorittstedet

    Martin, som eier og driver butikken, er blitt en hyggelig bekjent, her har benken begynt å fylles med ting som har falt i smak....

    Shoppet litt i ny og ne, og resultatet er jo at man sitter med en god håndfull whisky, og vin, kjekt å ha. ;)

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Herlig tråd du har Lagga.
    Nyte livet, det er viktig. Tiden går fort.
    Ser ut som du storkoser deg og hvem ville ikke ha gjort det i disse omgivelsene?
    Venter spent på flere bilder

    Mvh
    RBN
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Her snakkes det om sivilisasjon (Danmark) til jeg blir på gråten av lengsel, det vises bilder av halvnakne fruentimmere som gjør meg mindre svaksynt, kjærester som slenger skrå blikke fra sykkelsetet, maltdrikker som kan gjøre en mann edru; men har vi fått noe Dylan? Hvorfor er ikke Gud med i omtalen av det vidunderlige skaperverket du presenterer, Lagga?
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Takker RBN, Aalborg er blitt hjemby nr 2, skal en tur ned før jul, og gleder meg allerede!
    Ansér det som umulig å ikke trives der....... 8)

    Beste Parelius, så hyggelig at De legger veien forbi! Hva angår den omtalte Hr Zimmermann, tør jeg være så framfusen og freidig, at jeg henleder oppmerksomheten henimot toppen av denne tråds side 6.....? ::)

    Nå, karnevalet vakte en viss begeistring, det ropes på mer fra vingene, hei til deg også Jan! ;D
    Vel, ålreit da - jeg antar at det var de kledelig antrukne unge piger som var mest, eeeeh, inspirerende.....?

    En liten bonushåndfull, men så er det slutt!!!! Til neste gang....... ::)



















    Joda, PARTY ON, kalles det vel....?

    ;D

    Morten
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Det er en viss ynde over karnevalsdamer. Det var vel det som gjorde at jeg i en slags ungdommelig iver rent overså den eminente introduksjon av debutalbumet til Gud øverst på side sex. Jeg gremmes over min egen sløvhet, gledes over din nyvunnene kjærlighet (Robert, altså), og overveldes av skaperverket du lar oss ta del i. Det er stor naturtrohet - high fidelity - i dine siste bilder. Gode råd mht tweaking av disse komponentene? Vi uerfarene spør.

    Har maltmesteren forresten smakt Tyrconell 15 år enkel malt? Jeg fikk den anbefalt i malttråden av Vredensgnag. Den står på bordet, men jeg våger ikke fjerne korken i vanvare (dh. uten forberedelse og mandig motivasjon).
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Man takker for lykkønskninger! Joda, den godeste Robert er virkelig lovende, og man føler at herren nok har mer
    på hjertet i tiden som kommer.
    Jeg har nylig også latt meg hviske i øret, muligens bare løse rykter, at det skal finnes enkelte innspillinger av denne artisten
    fra tidligere tider.
    Har De noen informasjon om dette? Kan det dreie seg om private innspillinger, muligens på kassett?
    Hmmmm, dette må jeg forsøke å komme til bunns i, kanskje et Google-søk vil gi treff? Kryss fingrene!

    Hmmmm, tweaking av unge damer - et stort emne Parelius. Tja; roser, champagne og massasjeolje? Gjerne i den rekkefølgen... ::)

    Tyrconell, irsk om jeg husker riktig? Våre veier har ikke krysset tidligere, hvilket innebærer at jeg er nysgjerrig,
    som på all uprøvet single malt... Blant de irske malts jeg HAR smakt, er nok Connemara en liten favoritt.
    Man må ta blyfolien ved roten Parelius! I ren Musketer-ånd trekker jeg nå korken av en flakong Aberlour A'bunadh,
    og skåler mandig med Dem, Slainthe!!!

    En for alle, alle for en...

    Morten
     

    olisn1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.11.2004
    Innlegg
    532
    Antall liker
    4
    Mye å glede seg over i denne tråden, sannelig også herrenes omgang med vårt norske språk!

    Ole G :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Lagga skrev:
    Nå, karnevalet vakte en viss begeistring, det ropes på mer fra vingene, hei til deg også Jan! ;D


    ;D

    Morten
    Hva, meg, naaaa ::)



    ;D

    Seriøst, utrolig morro å våkne opp til denslags gladbilder.
    Smiler for meg sjøl ennå :)

    /jan
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Så var altså alle livets dager fullt belagt for en tid, enten var jeg på jobb, hadde junior i heimen, eller var i Danmark.
    Mye farting fram og tilbake, arveprinsen bodde på Strømmen, og så var det strikkballreising Særp - Aalborg, de rutene kan jeg
    ganske godt nå.....
    Midt oppe i det hele, hadde jeg da greid å bygge ferdig en modell, husker ikke helt hvilke meritter den har nå,
    men den dro i det minste i land en premie i Modell Gøteborg:

    Jeg var forsåvidt godt i gang med neste prosjekt også:

    Junior begynte å bli så stor at han interesserte seg mer og mer for pappas aktiviteter, og modellbyggingen var naturlig nok
    spennende, her er han i full gang på stuebordet.... (Careful with that axe Eugene ;D )

    Litt kursing i maleteknikk måtte også til

    De kveldene jeg hadde hjemme for meg selv, ble gjerne tilbrakt med stearinslys og musikk, det var mye å tenke og filosofere over...
    Livet kommer usett innpå deg, og deler ut alt fra et ballespark, til en skål fløte - uten at man kan gjøre stort fra eller til, det blir som det blir... ::)
    Det hadde jo hele tiden vært klart at AW 100 var ute av stand til å drive Mirage-høyttalerne på en realistisk måte, så jeg var innom Solberg HiFi og fikk låne hjem litt forskjellige ting, første ut var en Doxa 70SE

    Gjorde en test med å bi-ampe Miragene, men det ga ingen hørbar effekt som sådan, registrerte at Doxa'en nok var litt tørrere/slankere i mellomtonen, men det var ikke det jeg var ute etter der og da, så tilbake med den.
    Økonomien tilsa ikke innkjøp av noen store kraftverk, så det var jo snakk om hva man kunne få for beskjedne midler.
    Solberg fikk også inn en nesten ny Rotel Michi, som han mente jeg burde låne øre til

    Det var faktisk en riktig sjarmerende forsterker, hadde absolutt mye på stell, men var dessverre heller ikke helt i stand til å tvinge bassen til føyelighet, det var litt leit egentlig... :-\
    Dette nye merket Vincent, hadde også vært å se i butikken en stund, og denne CD-spilleren var jo en riktig sjarmør å se til

    Så den fikk også spille hjemme et par uker, dessverre satt jeg igjen med inntrykket at denne Vincent'en var "all show and no tell", nådde jo ikke Meridian til knærne engang, men tiltalende å se til, joda:

    På en av Danmarksturene passet det seg slik, at junior kunne bli med, det var spennende, her seiler vi ut fra Gøteborg

    Etter å ha trillet l land i Frederikshavn, er det ut på dansk motorvei, tre kvarters kjøring, så var vi fremme

    Gjetter aldri hva junior heter, sin egen gate a gitt

    Det er da helt klart ting å aktivisere de unge med der nede, vi var innom zoologisk hage, og her, Tivoli

    Slik gikk nu dagan, eller som her, nettene - ble spurt om å betjene Kjelsås st, i forbindelse med banearbeider,
    alltid interessant å betjene andre steder, gjør at man får frisket opp kunnskapene


    Ellers var vel den unge damen og jeg kommet såpass langt, at vi måtte begynne å finne ut av hva vi ville.. ::)

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.073
    Antall liker
    63
    Torget vurderinger
    1
    Mulig jeg har gjort før, men må slenge meg med i koret her: Nydelig, Lagga.
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    Dette er så menneskelig at det varmer om hjarterota!
    Fantastisk lun skildring av livets gang, med hifi, kjærester, single malt, gærne menn med hjelm og kanoner, lettkledde damer and what not.
    Makaløst!!

    :D
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.923
    Antall liker
    8.217
    Torget vurderinger
    1
    Modellbygginga sendte meg langt tilbake i tid....
     
    J

    Jazzy

    Gjest
    Fantastisk Lagga. En sann glede å følge denne tråden. Av det jeg fikk se hjemme hos deg, tror jeg denne tråden blir lang. ;D
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Uansett hyggelig Wergeland, jeg takker så mye. :)
    Takk Kjoenik, satte pris på kommentaren - det er nå engang dette ene lille livet vi har fått utdelt,
    om det er noe kake igjen etterpå, tja, det går jo an å håpe :-\ ;) 8)
    Bjornh; det er en ganske voksen hobby for oss litt større barn også... ;)
    Jazzy, du må gjerne komme en tur snart igjen, har "jobbet" litt i biblioteket i dag, men tør da slett ikke
    legge ut anleggsbilder lenger, etter de du serverte oss..... ::) ;D

    Vennlig hilsen

    Morten
     
    J

    Jazzy

    Gjest
    Blir garantert ikke lenge til neste "Hjemme hos" Lagga. Ønsker samme kaffe som sist. Den var rett og slett dritgo. ;D

    /Trond
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Godt!
    You need a cup of my Java....... ;)

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Sitter her småsyk og snufser en Lørdagsformiddag. Men etter å ha vært innom denne herlige tråden din føler jeg meg plutselig MYE bedre. Gleder meg til fortsettelsen......

    mvh
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.891
    Antall liker
    26.712
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    musicman skrev:
    Sitter her småsyk og snufser en Lørdagsformiddag. Men etter å ha vært innom denne herlige tråden din føler jeg meg plutselig MYE bedre. Gleder meg til fortsettelsen......

    mvh
    musicman! Du er nog mer enn småsyk ::), det er Fredag idag ;D
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Herlig gutta, tenkte ikke selv over at det var fredag, før cash63 bemerket det, flire flire.... ;D

    Junior begynte å gro til gitt, interessene begynte å spre seg til mere "alvorligere" sysler enn kåvvbåy å inndianer i skauen,
    av grunner jeg ennå ikke har greid å finne ut av, begynte han med, først Jiu Jitsu, så Tae Kwon Do

    Det første året måtte han dog reise fra Strømmen til Lillestrøm, vanskelig å hjelpe til med når man bor i Særp, men en av tantene som bodde nærmere, hjalp til med transporten - litt stolt av sin nevø da

    Fartingen ned og opp Aalborg ble jo rutine etterhvert, he he - de første gangene smurte jeg matpakke og utstyrte meg for DEN reisen, men i virkeligheten gikk den som en lek, en kjapp togtur til Gøteborg, trikke ned til Stena's terminal, tøffe over med ferja, spasere til Frederikshavn stasjon, en kjapp togtur, og jeg stod på Kennedys Plads i Aalborg, hoppe på en buss, og ti minutter senere var jeg på døra.
    Hadde stort sett alltid med meg en Discman, noen av nyinnkjøpene som falt i smak var bl.a. disse:


    Imogen Heap, sjarmerende artist og nydelige låter - bare kos dette.


    Jon Lord ga seg nok i Deep Purple, men han er like aktiv som alltid - her er det mye godt å hente!


    Pallas da - en godgruppe fra 80tallet, er tilbake for alt hva de er verdt, flere suverene album ute nå, prog på sitt beste.


    Neal Morse, ?, når jeg først snakker om prog, dette er et mesterlig album.

    Det var en del sosialt liv i Aalborg, danskene er som nevnt et svært sosialt folkeslag, her ser det ut
    som vi er på vei ut...


    Utnyttet som nevnt disse hyppige turene til å ta med en håndfull flasker med skotsk myrvann hjem,
    måtte tilslutt kjøpe egnet oppbevaringsplass.....


    Vi fikk også med oss en del bra konserter, Andrew Strong (Commitments) var tøft, den fyren har stemme!
    Så ham på Train i Århus, og kjøpte like godt en signert samleskive, mange bra låter her.


    Vi hadde ellers funnet ut av at vi ønsket å satse på hverandre, og lot verden få vite dette, ser ut til at vi gjorde en fest ut av det, på et av Norgesbesøkene hennes, som synes i bakgrunnen, var anlegget seg selv, og spilte musikk som det stod, fokus var nok annensteds......


    Vel, så var vi kommet dit, det neste av betydning, skjedde da jeg prøvde å få ned renta på huslånet-

    Forresten, nevnte jeg at dette ennå er en seriøst tøff maskin, selv etter så mange år i tjeneste, og til tross for at det er en blåselampe?


    Vennlig hilsen

    Morten :)
     

    kise

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    557
    Antall liker
    19
    :)
    Jeg har en forkjærlighet for feelgoodhistorier.
    liker i den sammenheng svært godt "livet med larkins" ( Darling Buds of May )
    Og kom til å tenke på den serien, når jeg leser i tråden din.
    Absolutt fellgood!!

    Takk igjen for en super tråd, og for at du er villig til å dele så mye av dine livsopplevelser!
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Lagga skrev:
    Forresten, nevnte jeg at dette ennå er en seriøst tøff maskin, selv etter så mange år i tjeneste, og til tross for at det er en blåselampe?


    Vennlig hilsen

    Morten :)
    Er det cocpit'en på en Harrier du har besøkt, Lagga?
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Takker så mye kise; feelgood høres bra ut! ::) :) :)
    Hyggelig om jeg greier å bringe fram noen "skjeve flir", det er glede i seg selv det...... ;)

    Godt sett SOA, stemmer det, en Hawkwer GR.8 Harrier:


    Var i Luftvernartilleriet i Forsvaret i 1982, og i den første NATO-øvelsen vi var med på, deltok det også en britisk,
    Harrier-utstyrt, skvadron. Husker ennå vi lå i beredskap rundt Evenes flyplass, og HØRTE fly i lufta, men så dem ikke før
    de bokstavelig talt kom hoppende over fjelltoppene. Effektivt, og vi fikk dårlig tid til å rette inn kanoner og mitraljøser,
    hvilket selvfølgelig var hensikten... ::)

    1982 var også året Mehamn-ulykken inntraff:

    http://www.snl.no/Mehamn-ulykken

    Og det ga jo en annen stakkar mange rare tanker i hodet, samme skvadron, samme fly, som ble implisert i denne tragedien.
    Konspirasjonsteorier, tja, ikke vet jeg..... ???

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Pussig det der med konspirasjoner/konspirasjonsteorier....

    Selv om mange indisier, flere øyenvitner og tilogmed bevis i form av vrakdeler og lakkprøver som langt på vei beviser et sammentreff - og øyenskildringer omkring et utenlandsk jetfly som i all hemmelighet lander i Bodø, når staten sier at det var en ulykke - ja da er det det, og alt annet er konspirasjoner....

    Lignende historie med Utvik Senior.

    Sannheten har dårlige odds i enkelte saker - "rikets sikkerhet", vet du....
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Lagga skrev:
    Godt sett SOA, stemmer det, en Hawkwer GR.8 Harrier:
    Var "borti" en del jagerfly i både inn og utland de årene jeg jobbet som flytekniker ved 336skv, Rygge :)

    mvh
     
    R

    RoDa

    Gjest
    SOA skrev:
    Var "borti" en del jagerfly i både inn og utland de årene jeg jobbet som flytekniker ved 336skv, Rygge :)
    Da jeg jobba der i -98 fikk jeg bare se på dem, ikke skru... Var nok like greit det. ;D

    R
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Skjønner SOA, da har du et nærmere forhold enn de fleste andre, til Forsvarets "skarpe ende" ::)
    Det tryggeste ER; bare se, ikke røre, RoDa.... ;)

    Det foregår mye her i landet, som den vanlige mann aldri får noe å vite om, under dekke av "Rikets sikkerhet",
    det stemmer det Kabeldragern. En del av det er egnet til å skremme "fanden på flatmark", kanskje like greit at menigmann ikke vet alt. :-X

    Men tilbake til viktigere emner; vi hadde gjort vårt forhold offisielt, den unge damen og jeg, og hun var i sin nest siste skoletermin i Aalborg. Jeg måtte tenke fremover, og fant ut at en gjennomgang av økonomi kunne være smart.
    Jeg hadde bodd i i huset i femten år, med det samme boliglånet, og fant ut at en verdivurdering kunne være smart, med tanke på å få ned renta på huslånet.
    Som sagt så gjort, og jeg fikk et mye billigere lån.
    Det hadde seg dog slik, at den salgsverdien jeg ble forespeilet av et par meglere - sådde en spire oppe i toppetasjen, en verdistigning på 150% gjør sånt med en....

    Vel, etter å diskutert det, begynte jeg rett og slett å shoppe rundt etter ny bolig, og denne gangen skulle alle fire vegger være MINE, ingen volumbegrensende naboer takk!
    Via nettet, var det en smal sak for henne å følge med på boligene jeg så på, og noen kandidater var det da,
    tapte en budrunde gjorde jeg også - jeg lette videre.
    Dere vet hvordan det er, når ting bare stemmer, det sier "klikk", vel, sånn var det med huset vi endte opp med.
    Jeg fikk en omvisning av fruen i huset, og kjørte direkte til megler og la inn et bud, SÅ ringte jeg min kjære, og fortalte hva jeg hadde gjort.... ;D
    Bildet fra salgsoppgaven:

    Jeg fikk tilgivelse da, og etter en justering av budet, fikk vi tilslag.
    Noe av det som hadde tippet vekten over, var stuen i vinkel, oppholdsdel slik den så ut før kjøpet:

    Og delen hvor de tidligere eierne hadde spisestue, HER så jo jeg for meg noe helt annet! ;)

    Garasjen hadde også et tilbygg, som interesserte

    Her var det snickarbo, en opplagt kandidat for et mer egnet hobbyrom, men slik så det ut ved visning

    En av livets små pussigheter, var at huseier og jeg kjente hverandre, og hadde kjent hverandre i mange år - via
    jobben, han lokomotivfører, jeg trafikkstyrer - men jeg ante ikke noe om det da jeg dro for å se på huset... ::)

    Min kjære kom hjem for en langhelg, slik at hun også kunne få se hvor hun skulle bo. Vi var innom en tur i mai, to av døtrene i huset var hjemme, og viste rundt, her er uteplass 2:

    Ille kjekt med en slik plass, både for egen del, og røykende gjester (smoker's corner)
    I den andre enden ligger største uteplassen

    Koselig bakhage

    Unga får prøve trampolinen, den fikk vi med på kjøpet, populært hos junior!

    Den eldste av søstrene ga en demo av trampisspagat, spenstig, ja?


    Joda, dette var noe å se fram til! Det var dog over to måneder til overtagelse, så nå var det bare å hive seg
    rundt, komme i gang med salg av egen bolig, og pakking pakking pakking....

    Vennlig hilsen

    Morten
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn