Liv Lagga

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.973
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Ikke noe å utsette på bord-dekningen.
    God helg

Lagga

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    37.768
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Takker, og god helg folkens.

Oppkjøring til julekonserter nå, bare ti dager igjen...

Kom meg denne i hu...

Jul - caroling.jpg

Det er ganske kult å ha kongen av west coast som gjesteartist, dette blir stas, rett og slett stas.

SWG Jul 2025.jpg

/Morten

Lagga

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    37.768
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Gårsdagens korøvelse var den siste, og den første med fullt band og gjesteartist.

Ole Børud er rå, dette blir gøy!

9M2A2341.jpg
    9M2A2353.jpg
    9M2A2354.jpg
    9M2A2360.jpg
    9M2A2370.jpg
    9M2A2384.jpg
    9M2A2444.jpg

Generalprøve til mandag, så er'e to konserter tirsdag - så kan jula komme. 😊 🎅

Lagga

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    37.768
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Både Gio og jeg synes vel at det snart kan holde med nedbør.
    Joda, mange hunder elsker å hive seg ut i alt som er vått og plaske rundt. Gio er ikke så opptatt av det.

IMG_0888.jpeg

Kjipe greier.

IMG_0891.jpeg

Triveligere på kirkegården. (!)

IMG_0893.jpeg

Fru Lagga har vært på venninnetur til Oslo, og Wallmanns, i aften. Så har jeg fått litt "arbeidsro" med høyttalerne, og sauset de inn
    med ett lag olje til.

IMG_0901.jpeg

Synes de ble greie nå, så får de få et døgn, eller tiden de trenger, på å bli tørre.

IMG_0903.jpeg

Liker fargetonen de har fått, så vil de jo bli blekere igjen med tiden.

IMG_0905.jpeg

Gleder meg til å få skjøvet de på plass, så kan anlegget komme ned i stua igjen.

IMG_0902.jpeg

/Morten

Lagga

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    37.768
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Se der ja, så er vi endelig snart ferdige med denne uka også. 🤪

Tenkte egentlig å poste dagens unboxing først, men klokken er slagen - det får bli når det er lyst igjen.

Det viktigste først; enjoy!😊🐩

IMG_4866.jpeg
    IMG_4867.jpeg
    IMG_4868.jpeg
    IMG_4869.jpeg
    IMG_4870.jpeg
    IMG_4439.jpeg
    IMG_4873.jpeg
    IMG_4874.jpeg
    IMG_4875.jpeg
    IMG_4897.jpeg
    IMG_4898.jpeg
    IMG_4899.jpeg
    IMG_4544.jpeg

Ønsker dere alle en knallende god weekend, helgehilsen fra Laggas.

Lagga

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    37.768
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Takk og god helg karer!

Synes dette var "unboxing" nok jeg da :cool: .
    Fair point! 😁

Da går jeg rett på sak; nytt leketøy inn i huset:

😊
    IMG_0909.jpeg

5Ds ble lansert for 10 år siden, og er nå ute av produksjon, men er ennå systemkameraet med størst sensor av alle, med 50.6 Mp.
    Det er noe jeg har lystet etter i årevis, men har synes det var for dyrt, også på bruktmarkedet.

Men nå som speilløse systemkameraer har blitt "den nye standarden", jeg har jo selv gått dit, med en EOS R6 Mk II, er det muligheter -
    på bruktsidene til landets kanskje beste fotobutikk ble denne lagt ut for noen dager siden.

En 5Ds til små 8000,-, og med kun 6111 eksponeringer på baken. Bildene i annonsen løy ikke, den ser ikke ut som den er brukt i det hele tatt,
    ikke et merke på den noe sted.

Gleder meg til å bli kjent med mulighetene dette kameraet gir. 😄

Nå blir det en ettermiddagstur med Gio, og apropos hund - denne har jeg ledd godt av i dag.

590169363_862935386104913_5179676134775300649_n.jpg

/Morten

Musikkmannen

Helårsstemmer
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    29.090
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med nytt kamera, jeg pleier også å kjøpe brukt hus, men linsene er jeg litt mer skeptisk til å kjøpe brukt.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    15.025
    Det minner meg om den gode gamle vitsen om damen som kom litt vel sent til lufthavna nede på kontinentet.
    I tillegg hadde hun det selvfølgelig særdeles travelt med å komme seg fra A til B.
    I skranken hos Lufhansen kunne de opplyse damen om at det hadde 2 flygninger ledig til hennes destinasjon, så da kom det naturlige spørsmålet fra herremannen i skranken: "Wollen sie die fast Fokker, oder die slow Fokker fliegen madam?" ;)

Lagga

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    37.768
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer med nytt kamera, jeg pleier også å kjøpe brukt hus, men linsene er jeg litt mer skeptisk til å kjøpe brukt.
    Takk! Ser den, jeg har kjøpt flere brukte objektiv, men med ett unntak, fra fotoforretning som gir tre mnd garanti.
    (og det, en EF 85mm f/1.2L, byttet jeg etter hvert inn i en EF 85mm f/1.4L (mer brukervennlig))

Har heldigvis ingen dårlige erfaringer. - har dog ikke tatt sjansen på objektiver hvor utseendet sladrer om et "aktivt liv".

/Morten

Sist redigert:

Lagga

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    37.768
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Takk! Ser den, jeg har kjøpt flere brukte objektiv, men med ett unntak, fra fotoforretning som gir tre mnd garanti.
    (og det, en EF 85mm f/1.2L, byttet jeg etter hvert inn i en EF 85mm f/1.4L (mer brukervennlig))

Har heldigvis ingen dårlige erfaringer. - har dog ikke tatt sjansen på objektiver hvor utseendet sladrer om et "aktivt liv".

/Morten
    Søren, jeg lyver!

Det foreløpig siste objektivet jeg har kjøpt, en FL 58mm f/1.2, var fra e-Bay, og det er i praksis ubrukelig. Riktignok et 50 år pluss objektiv,
    men det er nesten ikke mulig å dra fokusringen rundt, og det blender ikke ned. Måtte kreve refusjon, det ble godtatt.

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    13.036
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    /Morten
    Slenger meg på den gratulasjonen. Flott kamera. Nå er ikke jeg Canon-mann, og den høye oppløsningen på 5Ds har jeg ikke fått med meg.
    Jeg ser egentlig etter noe liknende, et høyoppløselig kamera til stills, landskap og arkitektur. Supplement til mitt Nikon Z6iii (fugle- og tur-kamera). Hadde håpet på Fuji, men fullformat er fremdeles svindyrt der også.
    Håpet nå ligger i neste generasjon NikonZ, slik at jeg kan få et Z7ii brukt billig, optikken er i jo hus. Kanskje det blir med drømmen.

Sist redigert:

Lagga

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    37.768
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Slenger meg på den gratulasjonen. Flott kamera. Nå er ikke jeg Canon-mann, og den høye oppløsningen på 5Ds har jeg ikke fått med meg.
    Jeg ser egentlig etter noe liknende, et høyoppløselig kamera til stills, landskap og arkitektur. Supplement til mitt Nikon Z6iii (fugle- og tur-kamera). Hadde håpet på Fuji, men fullformat er fremdeles svindyrt der også.
    Håpet nå ligger i neste generasjon NikonZ, slik at jeg kan få et Z7ii brukt billig, optikken er i jo hus. Kanskje det blir med drømmen.
    Takker og bukker!
    Kjenner meg igjen, vi er nok ofte merketro mot kameraene våre.
    Jeg kjøpte min første speilrefleks i - 1983 eller -84. Etter mye kikking og synsing i fotobutikkene, endte det på Canon, en AE-1 Program.
    Siden har det vært Canon.

Canon endret fatningen, da de introduserte speilløse modeller, og kreerte en ny serie objektiver for disse.
    Jeg har alt for mye optikk til å kunne vurdere å bytte ut det jeg allerede hadde, men heldigvis trengte jeg bare en overgang/mellomring,
    så var all "gammel" EF-optikk good to go, med full funksjonalitet og uendret brennvidde.

Dermed er det også null problem å kjøpe en EOS speilrefleks, det er jo optikken som hører til, jeg ennå har i bruk. 😊

Krysser fingre for at drømmen din går i oppfyllelse. 🤞;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn