Kudos; speakers corner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Nå må en ikke svartmale dette med diskanten. :)
    Kanskje kjem det seg litt etter hvert. Pleier jo det. :) Er de nye, må de jo innspilles først en tid.

    EVO III, har jo hatt de og se hva han skriver :)
    Ja jeg kjenner ikke igjen det Håkon skriver. De er lysere i toppen enn andre Kudos men ikke i nærheten av å være skrikete. Det tok riktig nok lang tid å spille de inn. Med Pathos sine klasse A hybrid amper låt de helt fantastisk:)

    O
    Akkurat det er vi enige i, og jeg har aldri hevdet at de er skrikete, kommer aldri til å gjøre det heller. Jeg kan derimot garantere deg at de har en sterkt økende output oppover til omkring 10 kHz, dette finnes det målinger på. Eventuell ubehagelighet i presens og over, kommer i så fall av rommet, da i hovedsak førsterefleksjon. Er denne dempet, vil du aldri oppleve at den ekstremt elegante og oppløste diskanten/mellomtonen blir ubehagelig.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.846
    Antall liker
    50.866
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Nå må en ikke svartmale dette med diskanten. :)
    Kanskje kjem det seg litt etter hvert. Pleier jo det. :) Er de nye, må de jo innspilles først en tid.

    EVO III, har jo hatt de og se hva han skriver :)
    Ja jeg kjenner ikke igjen det Håkon skriver. De er lysere i toppen enn andre Kudos men ikke i nærheten av å være skrikete. Det tok riktig nok lang tid å spille de inn. Med Pathos sine klasse A hybrid amper låt de helt fantastisk:)

    O
    Akkurat det er vi enige i, og jeg har aldri hevdet at de er skrikete, kommer aldri til å gjøre det heller. Jeg kan derimot garantere deg at de har en sterkt økende output oppover til omkring 10 kHz, dette finnes det målinger på. Eventuell ubehagelighet i presens og over, kommer i så fall av rommet, da i hovedsak førsterefleksjon. Er denne dempet, vil du aldri oppleve at den ekstremt elegante og oppløste diskanten/mellomtonen blir ubehagelig.
    Det var jeg som la til skrikete ;)

    O
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Nå må en ikke svartmale dette med diskanten. :)
    Kanskje kjem det seg litt etter hvert. Pleier jo det. :) Er de nye, må de jo innspilles først en tid.

    EVO III, har jo hatt de og se hva han skriver :)
    Ja jeg kjenner ikke igjen det Håkon skriver. De er lysere i toppen enn andre Kudos men ikke i nærheten av å være skrikete. Det tok riktig nok lang tid å spille de inn. Med Pathos sine klasse A hybrid amper låt de helt fantastisk:)

    O
    Akkurat det er vi enige i, og jeg har aldri hevdet at de er skrikete, kommer aldri til å gjøre det heller. Jeg kan derimot garantere deg at de har en sterkt økende output oppover til omkring 10 kHz, dette finnes det målinger på. Eventuell ubehagelighet i presens og over, kommer i så fall av rommet, da i hovedsak førsterefleksjon. Er denne dempet, vil du aldri oppleve at den ekstremt elegante og oppløste diskanten/mellomtonen blir ubehagelig.
    Det var jeg som la til skrikete ;)

    O
    Dermed ble det litt viktig for meg å korrigere. :)

    Men med nær 10 db økning i deler av frekvensområdet, har jeg mitt på det tørre når jeg hevder at frekvenskurven er sjelden. De har en liten wave-guide, det betyr at de også har en viss spredningskontroll, og dermed noe mindre utsatt for en veldig nær førsterefleksjon, nevnt her er toe-in, det kan hjelpe, om han vinkler dem såpass at førsterefleksjon ikke treffer øret. Og det bør være et teppe på gulvet mellom høyttaler og lytter.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.846
    Antall liker
    50.866
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Akkurat det er vi enige i, og jeg har aldri hevdet at de er skrikete, kommer aldri til å gjøre det heller. Jeg kan derimot garantere deg at de har en sterkt økende output oppover til omkring 10 kHz, dette finnes det målinger på. Eventuell ubehagelighet i presens og over, kommer i så fall av rommet, da i hovedsak førsterefleksjon. Er denne dempet, vil du aldri oppleve at den ekstremt elegante og oppløste diskanten/mellomtonen blir ubehagelig.
    Det var jeg som la til skrikete ;)

    O
    Dermed ble det litt viktig for meg å korrigere. :)

    Men med nær 10 db økning i deler av frekvensområdet, har jeg mitt på det tørre når jeg hevder at frekvenskurven er sjelden. De har en liten wave-guide, det betyr at de også har en viss spredningskontroll, og dermed noe mindre utsatt for en veldig nær førsterefleksjon, nevnt her er toe-in, det kan hjelpe, om han vinkler dem såpass at førsterefleksjon ikke treffer øret. Og det bør være et teppe på gulvet mellom høyttaler og lytter.
    Du har helt rett i dette men her hos meg så spilte de helt fantastisk uten at jeg noen gang reagerte på noe i toppen. Mulig jeg traff veldig bra med forsterkere på C20 S. Jeg hadde da Pathos hybrid og Marantz PM 11SII.

    O
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Akkurat det er vi enige i, og jeg har aldri hevdet at de er skrikete, kommer aldri til å gjøre det heller. Jeg kan derimot garantere deg at de har en sterkt økende output oppover til omkring 10 kHz, dette finnes det målinger på. Eventuell ubehagelighet i presens og over, kommer i så fall av rommet, da i hovedsak førsterefleksjon. Er denne dempet, vil du aldri oppleve at den ekstremt elegante og oppløste diskanten/mellomtonen blir ubehagelig.
    Det var jeg som la til skrikete ;)

    O
    Dermed ble det litt viktig for meg å korrigere. :)

    Men med nær 10 db økning i deler av frekvensområdet, har jeg mitt på det tørre når jeg hevder at frekvenskurven er sjelden. De har en liten wave-guide, det betyr at de også har en viss spredningskontroll, og dermed noe mindre utsatt for en veldig nær førsterefleksjon, nevnt her er toe-in, det kan hjelpe, om han vinkler dem såpass at førsterefleksjon ikke treffer øret. Og det bør være et teppe på gulvet mellom høyttaler og lytter.
    Du har helt rett i dette men her hos meg så spilte de helt fantastisk uten at jeg noen gang reagerte på noe i toppen. Mulig jeg traff veldig bra med forsterkere på C20 S. Jeg hadde da Pathos hybrid og Marantz PM 11SII.

    O
    Joda, med det oppsettet traff du nok fint. Og antakelig har du en grei akustikk. Selv er jeg av den oppfatning at standard C20 er enda mer fantastisk i typisk nordiske hjem, til tross for at en er et lite hår mindre oppløst og forfinet. Jeg eide selv C20 en periode, og hadde C20S side om side med dem i eget rom. Både C2 (lages ikke mer) og C20 er helt fantastiske høyttalere, det tar bare litt tid å få dem under huden. Men når det først skjer, setter det dype spor.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Du skulle nok lest min omtale av dem før du handlet, tenker jeg... :)
    Jeg gjorde det, vet du. Men jeg la det døve øret (det med tinnitus) til akkurat denne delen :D Dessuten har det nok gått mer opp for meg i etterkant hvilken lydsignatur jeg virkelig liker.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Eventuell ubehagelighet i presens og over, kommer i så fall av rommet, da i hovedsak førsterefleksjon. Er denne dempet, vil du aldri oppleve at den ekstremt elegante og oppløste diskanten/mellomtonen blir ubehagelig.
    Det stemmer nok bra. Føler meg sikker på at disse vil låte helt rått i et akustisk godt rom.

    Men med nær 10 db økning i deler av frekvensområdet, har jeg mitt på det tørre når jeg hevder at frekvenskurven er sjelden. De har en liten wave-guide, det betyr at de også har en viss spredningskontroll, og dermed noe mindre utsatt for en veldig nær førsterefleksjon, nevnt her er toe-in, det kan hjelpe, om han vinkler dem såpass at førsterefleksjon ikke treffer øret. Og det bør være et teppe på gulvet mellom høyttaler og lytter.
    Det er teppe i mellom. Toe-in skal testes. Nå har jeg valgt helt vinkelrett på veggen, da jeg trodde det begrenset «ubehaget» mest.

    Du har helt rett i dette men her hos meg så spilte de helt fantastisk uten at jeg noen gang reagerte på noe i toppen. Mulig jeg traff veldig bra med forsterkere på C20 S. Jeg hadde da Pathos hybrid og Marantz PM 11SII.

    O
    Hvordan var de satt opp hos deg mtp to-in, avstand til vegg/lytter osv?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Eventuell ubehagelighet i presens og over, kommer i så fall av rommet, da i hovedsak førsterefleksjon. Er denne dempet, vil du aldri oppleve at den ekstremt elegante og oppløste diskanten/mellomtonen blir ubehagelig.
    Det stemmer nok bra. Føler meg sikker på at disse vil låte helt rått i et akustisk godt rom.

    Men med nær 10 db økning i deler av frekvensområdet, har jeg mitt på det tørre når jeg hevder at frekvenskurven er sjelden. De har en liten wave-guide, det betyr at de også har en viss spredningskontroll, og dermed noe mindre utsatt for en veldig nær førsterefleksjon, nevnt her er toe-in, det kan hjelpe, om han vinkler dem såpass at førsterefleksjon ikke treffer øret. Og det bør være et teppe på gulvet mellom høyttaler og lytter.
    Det er teppe i mellom. Toe-in skal testes. Nå har jeg valgt helt vinkelrett på veggen, da jeg trodde det begrenset «ubehaget» mest.

    Du har helt rett i dette men her hos meg så spilte de helt fantastisk uten at jeg noen gang reagerte på noe i toppen. Mulig jeg traff veldig bra med forsterkere på C20 S. Jeg hadde da Pathos hybrid og Marantz PM 11SII.

    O
    Hvordan var de satt opp hos deg mtp to-in, avstand til vegg/lytter osv?
    Toe in kan virke både positivt og negativt, avhengig av hvordan veggene ser ut, og hvor langt de er unna høyttaleren. Skarpe førsterefleksjoner skaper et ekko som når øret svært kort tid etter direktelyden, og det skaper en tydelig hardhet der øret er mest følsomt.
     

    bruce2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Innlegg
    382
    Antall liker
    199
    Torget vurderinger
    1
    Kudos super 20 spiller utrolig bra hos meg også! Har hatt dem noen år nå. Det er vel de på bildet! Spiller flott med både naim og luxman klasse a. Det sies at de er lyse i toppen. Det er de sikkert, men jeg har aldri lagt merke til noe unaturlig i diskanten. Det føles bare riktig.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Kudos super 20 spiller utrolig bra hos meg også! Har hatt dem noen år nå. Det er vel de på bildet! Spiller flott med både naim og luxman klasse a. Det sies at de er lyse i toppen. Det er de sikkert, men jeg har aldri lagt merke til noe unaturlig i diskanten. Det føles bare riktig.
    Har hatt lang lyttesesjon med en kompis i kveld. Han likte veldig godt hva han hørte, selv med samme plassering som tidligere, helt uten toe-in. Så det er vel bare de gamle, slitne ørene mine som krangler litt. Men......det er nå de jeg skal bruke, da... :)

    Akkurat nå heller det mot å prøve noe annet i stedet.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Håkon: Hvordan låter diskanten i S20 i forhold til diskanten i Titan-serien?

    Opplever ikke Titan som spisse og pågående, noe jeg er halvt allergisk mot. Trives faktisk veldig godt med den, og for å sette det i perspektiv jeg har trivdes godt med Patos, SF og Respons i mange, mange år.
     

    bruce2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Innlegg
    382
    Antall liker
    199
    Torget vurderinger
    1
    Er det en nivåheving på 10 db i diskanten? Kan det være mulig? Tonekontroller gir vel ikke engang så mye heving om man setter dem på maks. Stusser litt på det. Jeg har prøvd litt forkjellige høyttalere og har ikke merket noe spesielt med diskanten til s20.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Håkon: Hvordan låter diskanten i S20 i forhold til diskanten i Titan-serien?

    Opplever ikke Titan som spisse og pågående, noe jeg er halvt allergisk mot. Trives faktisk veldig godt med den, og for å sette det i perspektiv jeg har trivdes godt med Patos, SF og Respons i mange, mange år.
    Titan er så perfekte som det går an få dem i min bok, i hvertfall. Jo, jeg tror de gir et aldri så lite løft, men ikke på noen måte overdrevet. Fantastiske høyttalere!
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Er det en nivåheving på 10 db i diskanten? Kan det være mulig? Tonekontroller gir vel ikke engang så mye heving om man setter dem på maks. Stusser litt på det. Jeg har prøvd litt forkjellige høyttalere og har ikke merket noe spesielt med diskanten til s20.
    Tror jeg jugde litt der, når jeg leter litt. Men det er betydelig, uansett, dette er hva The Absolute sound skriver:
    Kudos Audio Cardea Anniversary Super 20 loudspeakers
    My tests also revealed a step upwards in output of approx 2-4dB, (depending on the measurement method – anechoic or in-room) between the mid range and tweeter units. Reflections from room surfaces fill in some of this step, but I believe this explains the perceived balance, because it will also influence the perceived level of bass. Apart from this, the speaker’s output is very smooth and even, clearly showing careful design. Derek Gilligan of Kudos told me there is a deliberate treble lift, because they are designed by listening, as opposed to measuring. So, to be honest, I was not at all surprised to discover this trend in my measurements.
    2 - 4 dB i ekkofritt blir fot til MYE i et vanlig rom, altså. Ser du på målingene det linkes til på foregående side, er det vel en 5 -6 dB forskjell på 100 Hz og 10 kHz. Rimelig friskt, det også.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Har brukt ettermiddagen på å tune plasseringen av Super 20’ene. Og det har gitt resultater! Endte opp med en toe-in som gir 6cm forskjell mellom bakre hjørne på ytre og indre del av høyttalerne. Usikker på hva det utgjør i vinkel, men ser ut som at det er i samme gata som hos Evo III. I tillegg har jeg tiltet dem littegrann bakover. Opplever at toe-in ga meg «kroppen» i lydbildet tilbake, mer dybdeinnhold i stemmer, mer mat i bassen osv.... I tillegg oppleves de mindre spisse. Tillegger dette det du skrev om refleksjoner, Håkon_Rognlien. Tiltingen tar enda litt av toppen, men jeg er usikker på om den er til det bedre. Virker som at det er helt øvre del av diskantområdet som forsvinner, det som gir luft i stemmer og i lydbildet generelt. Men skal la dem stå slik inntil videre og lytte mer. Oppsummert så var dette en stor forbedring. Og det er INGEN tvil om at dette er veldig bra høyttalere!
    Har prøvd å ta noen bilder av plassering, men det er litt vanskelig å dokumenter med kamera. Bildene dokumenterer også høyst temporære akustiske tiltak :D

    F12EDFDA-BA06-4B9E-B825-CCBD95E1FC20.jpg


    7CF0473A-6874-4D6F-9308-CB849B1119E6.jpg


    CD3F6DFC-8F13-4B64-81D6-5AE9D1FFF047.jpg
     
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.846
    Antall liker
    50.866
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Gi dem litt tid til å gå seg til nå så blir det nok bra :)
    Ser veldig bra ut det der!

    O
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Gi dem litt tid til å gå seg til nå så blir det nok bra :)
    Ser veldig bra ut det der!

    O
    Jepp. Og når jeg får byttet ut den forferdelige, måleperfekte, 1-dimensjonale dac’en med Denafrips, tenker jeg at siste biten i puslespillet faller på plass :D
     

    Vanebo

    Medlem
    Ble medlem
    19.09.2009
    Innlegg
    43
    Antall liker
    29
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ser du begynner å få ting på plass etter at du kjøpte høyttalerne mine, Atle :) Det ser meget bra ut. Et siste innspill fra meg: Det er (som sagt fra min side) mulig at det siste også kan hentes inn ved å eksperimentere litt med tilbehør. Jeg har allerede nevnt biwire-jumpers og strømkabler (WireWorld har funket bra for min del). Men kanskje finnes det andre interessante tweeks. Selv har jeg hatt god uttelling med Bybee-produkter, og en Shakti-stein har gjort noe i positiv retning tidligere. Lykke til!
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Høyttalerkabel lansert: https://kudosaudio.com/introducing-the-kudos-ks-1-loudspeaker-cable/

    Blir spennende å se om de faktisk mener dette og priser den deretter, altså edruelig;
    "Kudos KS-1 is the result of the KISS principle of design: the right materials, well executed win over fancy marketing related engineering every time."

    Vis vedlegget 571888

    Price and availability
    Kudos will supply KS-1 to retailers in 100m drums to allow termination and length as the customer requires.

    Kudos anticipate that KS-1 will cost £30 per linear metre unterminated.
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.733
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Noen som kan si noe om Titan 505 er tungdrevne og krever mye av forsterkeriet? Ser jo at Rognlien mente at 15 rørwatt ikke strakk til, men ut over det? Er de i vanlig, engelsk, to-veisland, eller må det kraftigere lut til? Spesifikasjonene har jeg lest, men de sier ofte ikke alt.
     
    Sist redigert:

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Noen som kan si noe om Titan 505 er tungdrevne og krever mye av forsterkeriet? Ser jo at Rognlien mente at 15 rørwatt ikke strakk til, men ut over det? Er de i vanlig, engelsk, to-veisland, eller må det kraftigere lut til? Spesifikasjonene har jeg lest, men de sier ofte ikke alt.
    Kan utdype det litt.

    Nei, de er ikke veldig effekthungrige, eller krevende med hensyn til kontrollbehov. En rimelig fornuftig strømforsyning og 50 solide Watt duger fint. Du har jo ellers alle muligheter for aktiv drift med disse, hvilket legger mindre beslastning på hver enkelt forsterker, om du gjør det på den måten. Heldt kort er de ikke tungdrevne, men behøver kvalitet i alle ledd, og en fornuftig mengde effekt.
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.733
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Noen som kan si noe om Titan 505 er tungdrevne og krever mye av forsterkeriet? Ser jo at Rognlien mente at 15 rørwatt ikke strakk til, men ut over det? Er de i vanlig, engelsk, to-veisland, eller må det kraftigere lut til? Spesifikasjonene har jeg lest, men de sier ofte ikke alt.
    Kan utdype det litt.

    Nei, de er ikke veldig effekthungrige, eller krevende med hensyn til kontrollbehov. En rimelig fornuftig strømforsyning og 50 solide Watt duger fint. Du har jo ellers alle muligheter for aktiv drift med disse, hvilket legger mindre beslastning på hver enkelt forsterker, om du gjør det på den måten. Heldt kort er de ikke tungdrevne, men behøver kvalitet i alle ledd, og en fornuftig mengde effekt.
    Takk for tilbakemelding, Håkon. :) Med det samme du er på tråden: kan du si noe om hvor stort rom du brukte dem i og om lytteavstanden?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Noen som kan si noe om Titan 505 er tungdrevne og krever mye av forsterkeriet? Ser jo at Rognlien mente at 15 rørwatt ikke strakk til, men ut over det? Er de i vanlig, engelsk, to-veisland, eller må det kraftigere lut til? Spesifikasjonene har jeg lest, men de sier ofte ikke alt.
    Kan utdype det litt.

    Nei, de er ikke veldig effekthungrige, eller krevende med hensyn til kontrollbehov. En rimelig fornuftig strømforsyning og 50 solide Watt duger fint. Du har jo ellers alle muligheter for aktiv drift med disse, hvilket legger mindre beslastning på hver enkelt forsterker, om du gjør det på den måten. Heldt kort er de ikke tungdrevne, men behøver kvalitet i alle ledd, og en fornuftig mengde effekt.
    Takk for tilbakemelding, Håkon. :) Med det samme du er på tråden: kan du si noe om hvor stort rom du brukte dem i og om lytteavstanden?
    Det er et rom med mye åpninger i alle retninger, så det er litt vanskelig å gi et bastant svar på den totale størrelsen høyttalerne driver, la oss si ca 40 m2, mens lytteavtand er ca. 3 meter. De funker dessuten veldig fint med lytteavstand på 7 meter, prøvde det også :)
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.733
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Ok, flott! Greit å vite forholdene de ble vurdert under. Edit: Skal bare tilføye at det ligner mye på egne mål, dvs. ca 3 meter og noe amorfe 40 m2. :)
     
    Sist redigert:

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    805
    Antall liker
    351
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Simaudio blåser nok mer enn nok liv i de


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.733
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Ja, det er tanken jeg leker meg litt med. Er egentlig strålende fornøyd med den "lille" Moon og Moon+Kudos fremstår som et alternativ til å fore dagens høyttalere med mer "oomph" - som de nok trenger.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Ja, det er tanken jeg leker meg litt med. Er egentlig strålende fornøyd med den "lille" Moon og Moon+Kudos fremstår som et alternativ til å fore dagens høyttalere med mer "oomph" - som de nok trenger.
    Ligger et godt effekttrinn fra Simaudio til salgs fra seriøs selger i Tromsø, bør vurderes.
    Mistenker det vil fungere godt sammen med Kudos.
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.733
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Ja, det er tanken jeg leker meg litt med. Er egentlig strålende fornøyd med den "lille" Moon og Moon+Kudos fremstår som et alternativ til å fore dagens høyttalere med mer "oomph" - som de nok trenger.
    Ligger et godt effekttrinn fra Simaudio til salgs fra seriøs selger i Tromsø, bør vurderes.
    Mistenker det vil fungere godt sammen med Kudos.
    Ja, har sett den. :) Tanken var kanskje at Kudos ikke trengte så mye krefter, men var litt enklere å ha med å gjøre.
     

    VreidSogndal

    Medlem
    Ble medlem
    20.10.2019
    Innlegg
    39
    Antall liker
    2
    Sted
    Sandnes
    Ja, det er tanken jeg leker meg litt med. Er egentlig strålende fornøyd med den "lille" Moon og Moon+Kudos fremstår som et alternativ til å fore dagens høyttalere med mer "oomph" - som de nok trenger.
    Ligger et godt effekttrinn fra Simaudio til salgs fra seriøs selger i Tromsø, bør vurderes.
    Mistenker det vil fungere godt sammen med Kudos.
    Ja, har sett den. :) Tanken var kanskje at Kudos ikke trengte så mye krefter, men var litt enklere å ha med å gjøre.
    Hva er optimale krefter til Kudos? Jeg har Cardea Super 20 og kjører de med EC AW120 DMB. Lurer på om de trenger litt mer kanskje
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Ja, det er tanken jeg leker meg litt med. Er egentlig strålende fornøyd med den "lille" Moon og Moon+Kudos fremstår som et alternativ til å fore dagens høyttalere med mer "oomph" - som de nok trenger.
    Ligger et godt effekttrinn fra Simaudio til salgs fra seriøs selger i Tromsø, bør vurderes.
    Mistenker det vil fungere godt sammen med Kudos.
    Ja, har sett den. :) Tanken var kanskje at Kudos ikke trengte så mye krefter, men var litt enklere å ha med å gjøre.
    Hva er optimale krefter til Kudos? Jeg har Cardea Super 20 og kjører de med EC AW120 DMB. Lurer på om de trenger litt mer kanskje
    Cardea er svært lett last. Der er kvalitet viktigere enn effekt. Spiller fabelaktig med rør, f.eks.
    Titan behøver mer kraft i tillegg til kvaliteten
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.733
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Et lite spørmål til dere som har Titan (606,707, 808 ): hvordan opplever dere dem på lavere lyttenivåer? Er det en knekk man må over før de «åpner seg opp»?
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    805
    Antall liker
    351
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Du har lest testen på 505 fra whathifi?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.733
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Ja, spørsmålet er hvordan de er lengre opp i rekken.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn