Kudos; speakers corner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Det har vært en av de største utfordringene hos meg det med plassering. Her satte jeg de på tenkt plass og ble happy igrunn. Kunne sikkert med fordel fått enda mer ut av dem men da får jeg fruen på nakken:p
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    I sllutten på juni, skattepenge tid, hvis noen skal selge C20 eller Super, hør med meg.
    Savnet etter C2 er stort
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    T88

    Da kom det plutselig ett sett T88 i stua mi. Spilte fantastisk fra første låt. Låt ganske annerledes enn mine AP virgo25+ mer kropp og litt annen mellomtone. Dette er mer min type lyd.
    2016-06-20 23.11.28.jpg
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Har hatt Kudos Super 20 på hjemlån den siste tiden. Kjenner dem fra tidligere prøving (i et kjellerrom jeg aldri fikk helt til)
    I loftsrommet presenterer de musikken åpent og utstrakt, men allikevel med en herlig varme og klangrikdom. De spiller stort til å være relativt små.
    Plasseringsmessig ca 30cm fra rygg høyttaler til bakvegg, med en svak toe in. Relativt enkle å håndtere mao.

    Jeg skal gjøre noen siste "stunt", før jeg bestemmer meg for ny høyttaler. Er du på jakt etter høyttaler i denne prisklassen bør du gi Super 20 en sjanse.
    Takk til importøren Moetaudio for hjemlån :)
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Har hatt Kudos Super 20 på hjemlån den siste tiden. Kjenner dem fra tidligere prøving (i et kjellerrom jeg aldri fikk helt til)
    I loftsrommet presenterer de musikken åpent og utstrakt, men allikevel med en herlig varme og klangrikdom. De spiller stort til å være relativt små.
    Plasseringsmessig ca 30cm fra rygg høyttaler til bakvegg, med en svak toe in. Relativt enkle å håndtere mao.

    Jeg skal gjøre noen siste "stunt", før jeg bestemmer meg for ny høyttaler. Er du på jakt etter høyttaler i denne prisklassen bør du gi Super 20 en sjanse.
    Takk til importøren Moetaudio for hjemlån :)
    Super 20a (aktiv). Rett ut av eskene spiller de flott. De fortjener etter sigende 200 timer før de spiller optimalt, men jeg tenker å nyte dem fra første time :)

    Når avstand til bakvegg settes til ca 30cm åpner de seg totalt opp og stråler i rommet. Jeg opplever en besnærende utklingning av stemmer og instrumenter, musikken fanger meg rett og slett!

    IMG_0457.jpg
     
    Sist redigert av en moderator:

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    kudos-707_slice-1-920x255.jpg


    Venter i spenning på disse svært så Naim-relaterte høyttalere.

    Når man bor langt unna hifi sjappene blir det å anskaffe seg nye høyttalere noe man bare utsetter og tenker at det man har er bra nok.
    Det er også et sjansespill, da man slettes ikke vet om man liker sine nye høyttalere eller at de rett og slett ikke passer i rommet akustisk sett.
    Så da er det kjekt at Kudos' importør tilbyr god service med returrett. Mulig dette er tilfellet andre steder, men var ingen muligheter til dette da jeg kjøpte mine forrige høyttalere.
    Så nå gleder jeg meg som en unge på julekveld.:)
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 453424

    Venter i spenning på disse svært så Naim-relaterte høyttalere.

    Når man bor langt unna hifi sjappene blir det å anskaffe seg nye høyttalere noe man bare utsetter og tenker at det man har er bra nok.
    Det er også et sjansespill, da man slettes ikke vet om man liker sine nye høyttalere eller at de rett og slett ikke passer i rommet akustisk sett.
    Så da er det kjekt at Kudos' importør tilbyr god service med returrett. Mulig dette er tilfellet andre steder, men var ingen muligheter til dette da jeg kjøpte mine forrige høyttalere.
    Så nå gleder jeg meg som en unge på julekveld.:)
    Dette er T808 eller?
    Hørte de på messa, spilte meget bra, typisk Kudos, lett og like og musikalsk uten noen spesielle imponatoreffekter. Musikken i fokus. Virket som et steg opp fra mine T88.
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Er ikke 808 dette, men den nye lillebroren 707.
    Kudos lanserer er helt ny serie i Titan serien nå i høst.
    Først ut er 707 og den litt mindre 606 og iflg ryktene kommer en stativhøyttaler senere (505?).
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    ............... og iflg ryktene kommer en stativhøyttaler senere (505?).
    Det er mer enn rykter. Det er vel ingen hemmelighet, både MoetAudio og Peter@Cymbiosis har bekreftet dette. Engelske Signals har den sågar på sin prisliste, ikke prissatt selvfølgelig, men det antydes en pris rundt S20a, 45-50K.
     
    Sist redigert av en moderator:

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Endelig, og noe forsinket, fikk jeg Titan 707 i går. Fikk hørt litt i går kveld og førsteinntrykket, på kald elektronikk, er at de imponerer ved at de ikke har noen imponatoreffekt. Dvs ingenting som stikker seg fram i lydbildet, det låter veldig smooth og homogent. Nå skal vel disse også spilles inn noen uker, så ting kan jo endre seg, men førsteinntrykket er veldig positivt. De er også flotte å se på. Synes de har en tildløs design. Og det er bra fordi dette er kanskje de siste høyttalerne jeg kjøper. :)

    Kommer nok tilbake senere med en mer fyldig omtale.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.174
    Torget vurderinger
    2
    Endelig, og noe forsinket, fikk jeg Titan 707 i går. Fikk hørt litt i går kveld og førsteinntrykket, på kald elektronikk, er at de imponerer ved at de ikke har noen imponatoreffekt. Dvs ingenting som stikker seg fram i lydbildet, det låter veldig smooth og homogent. Nå skal vel disse også spilles inn noen uker, så ting kan jo endre seg, men førsteinntrykket er veldig positivt. De er også flotte å se på. Synes de har en tildløs design. Og det er bra fordi dette er kanskje de siste høyttalerne jeg kjøper. :)

    Kommer nok tilbake senere med en mer fyldig omtale.
    På mange måter er det essensen av hva Kudos gjør. De bare leverer musikken, ingen fiksfakserier. Førsteinntrykket blir sånn: Javel, var dette alt? 3 timer senere sitter du der fortsatt og tenker: jeg må bare spille en låt til. Og en til. Og enda en. Og plutselig er det morgen. Jeg har aldri helt forstått hvordan de får det til, men de griper lytteren, og holder ham der. De kommer garantert til å vokse på deg.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    ... i særdeleshet den siste kommentaren fra Hr. Rognlien, ..."de vokser på deg", er spot on ift hvordan jeg opplever Super20a også.
    De spilte flott fra starten av, men kryper sakte men sikkert innunder huden og det blir en slags nødvendighet å lytte til musikk.

    707 ser virkelig flotte ut!
     

    AudunT

    Medlem
    Ble medlem
    21.01.2011
    Innlegg
    12
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har et par X2 til overs nå som jeg vurderer å sette i en enkel hjemmekino jeg har i kjellerstuen. Kudos har jo ikke egen senterhøyttaler, men er det noen som har erfaringer med en senterhøyttaler som lydmessig kan passe sammen med X2?
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    DSCF2640-3.jpg


    Spiller helt praktfullt, mer er det ikke å si om det den saken!

    Skjønner ikke hvorfor det er så stille på denne tråden. Mener Kudos sine høyttalere fortjener oppmerksomhet her til lands også.
    Med sine SEAS elementer og enkle konstruksjon spiller de rett og slett fantastisk!
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.810
    Antall liker
    50.654
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Gratulerer med flotte høyttalere,jeg hadde C20 Super som var veldi gode høyttalere.

    O
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har hatt 707 i et år allerede og de forbauser meg stadig vekk.
    Maken til åpenhet. Og dessuten spiller all musikk med stor selvfølgelighet.
    Og her er det null imponatoreffekt. Ingen diskant som stikker av.
    Ingen boomy bass.
    Imponert hvordan de avslører mange lag i musikken.
    Får meg til å tenke på de elektrostatene jeg har hørt, men uten dens svakheter.
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Aah da er jeg tilbake på kudos. Å for en høyttaler! Hadde c20 sist men har gått fir c20super denne gangen. Dette er rett og slett fantastisk musikkformidlere. Har de koblet opp på roksan k3 og roksan black. Dette svinger ;)
    20181009_202720.jpg
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.136
    Antall liker
    10.612
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ser du reklamerer for en butikk i signaturen din. Har du noe med moet å gjøre sånn sett?
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Sånn delvis. Har handlet så mye der igjennom årene at jeg skal være deres representant på Vestlandet.
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Ah ja det kan jeg gjøre. Ingen skjulte baktanker i mitt innlegg. Kudosene er kjøpt for dyrt opptjente sparepenger å står hjemme hos meg. Bare ville dele gleden av å få nye talere i hus ;) men sender pm til høvdingen :)
     

    offroad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.03.2016
    Innlegg
    165
    Antall liker
    176
    Sted
    Øvre Romerike
    Torget vurderinger
    22
    Har for tiden Kudos X2 på test i mitt Naim vintage oppsett. Morsom ht som imponerer meg i diskantområdet. Nedover får en vel mer som forventet, størrelsen tatt i betraktning. Er for så vidt nok bass, men definisjonen er vel mer så som så;) Minner meg ganske mye om Spendor sin A3 i nedre området.


    Dere som kjenner Kudos, hva er største lydmessige forskjellene på X2 og X3? Hva er så hovedforskjellen hvis en går opp et hakk til Cardea serien?
     

    Vedlegg

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.810
    Antall liker
    50.654
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Største forskjellen mellom X2og X3 er bassen,testet dette i et oppsett for en stund tilbake. Han som hadde de X 2 du nå tester kjøpte X3 pga litt slank bass. Var nok litt mere i mellomtonen også men bassen var det som skillte seg ut mest.

    O
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Wow. Titan 707 er virkelig praktfulle!
    Passer til Naim som hånd i hanske!
    Virkelig en opplevelse å høre på gammel musikk, som The Kinks her nå.
    Låter ikke hifi i det hele tatt. Bare pur musikkglede!
    Bare å skru opp.
    Tydeligvis er elementene fra Seas veldig gode.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Har hatt gleden av å få låne Kudos Titan 808 et par uker.
    Må si det er en flott høyttaler både visuelt og lydmessig. Anbefaler på det sterkeste å ta en lytt til Kudos, låter meget bra.

    Helthetsinntrykk:
    Stort, presist og helhetlig lydbilde som får artisten ut i rommet. Spiller rent hele veien med en stram bass helt etter min smak.
    Kan spille det meste av musikk, muligens alt. Fungerte særdeles godt på alt jeg spilte i hvert fall. Både gode og dårlige innspillinger fungerte utmerket. En mektig og imponerende høyttaler.
    Skulle gjerne beholdt disse, men de ble hakket for dyre for meg dessverre.

    Utforming:
    Fint utformet høyttaler med et solid kabinett. Kommer i fire esker, to bassmoduler og to moduler for frekvensene over. Plasseres oppe på hverandre med noen metallføtter imellom delene, kjekt da hver høyttaler veier 70 kg totalt. Gjør håndtering enklere og fin løsning for bassprinsippet som er valgt.
    Litt størrelse er det på dem, men de er ikke enorme. I min stue var det helt greit å ha dem. Spilte meget godt uansett volum, kanskje spesielt imponerende at en så stor høyttaler taklet lavt volum omtrent like godt som høyere volum.

    Diskant
    Var nok mest spent på dette da jeg ikke synes alle britiske høyttalere er like gode på denne delen, spesielt når volumet øker. T808 besto dette med glans, diskanten er vellåtende og luftig. Kunne spile så høyt man ville uten at det skar seg og låt også meget godt på lave volum.

    Mellomtone
    Nydelig mellomtone. Stemmer og instrumenter låter naturlig og luftig, gir bare lyst til å høre på enda mer musikk.
    Det er en uanstrengthet som slettes ikke alle høyttalere kan skilte med.

    Bass
    Virkelig imponerende. Så utrolig presist og riktig. En stram bass som var der når den skulle og forsvant like fort når den skulle det. Gir en tight og taktfast fremførelse som jeg virkelig likte. For meg i min bolig var den helt perfekt, men kanskje noen ønsker det litt mer mektig med mer drønn og trykk som i store subber. Men jeg tenker dette var tett på det optimale.

    Forhander
    Særdeles hyggelig forhandler Moet Audio, der det var Terje jeg hadde kontakt med.
    Meget hyggelig mann som fulgte opp leveransen og meg underveis. Opplever ham som oppriktig interessert i dette og at han virkelig er opptatt av kunders, og potensielle kunders, faktiske behov. Opptatt av at kundene skal være fornøyd og at det er en god dialog før, under og etter kjøp. Jeg ville ikke ha noen betenkeligheter med å handle hos Moet Audio, tvert imot. Terningkast 6.

    Kudos1.jpg


    Kudos8.jpg
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.321
    Antall liker
    3.485
    Torget vurderinger
    4
    Fikk en demo av Kudos Super 20A- låt veldig bra. Flott lydbilde. Blir hjemlån før ett eventuelt kjøp.
     

    tno

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2010
    Innlegg
    3.211
    Antall liker
    8.593
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    19
    Har Cardea Super 20 selv og er veldig godt fornøyd. Åpent, naturlig og musikalsk.

    Har handlet en del med Moet Audio, alltid velvillige til hjemlån akkurat slik det skal være.

    Klar anbefaling både av Kudos og Moet.
     

    bruce2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Innlegg
    382
    Antall liker
    199
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har også kudos super 20. Veldig fornøyd. De er musikalske. Alt henger sammen og formidles helhetlig. Det sies at diskanten er litt dominerende. Det har jeg aldri merket.
     

    tno

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2010
    Innlegg
    3.211
    Antall liker
    8.593
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    19
    Helhetlig er et beskrivende ord. Enig.

    Diskanten på Super 20 er ekstremt åpen og parret med veldig lyst klingende utstyr så ser jeg ikke bort i fra at den kan oppleves dominerende.

    Jeg ble (positivt) sjokkert over diskanten i starten, hadde aldri hørt noe så åpent.

    Skulle diskanten oppleves påtrengende, kan man som Rognlien sier i sin test redusere toe-in. Det stemmer også med min erfaring, det påvirker diskantopplevelsen.

    Bruker selv Roksan Blak som forsterker og den er bittelitt varmere enn nøytral. En veldig god match etter mine ører.
     

    MoonDust

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2010
    Innlegg
    248
    Antall liker
    133
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Har også anskaffet meg Super 20. Fantastisk musikkformidler og passer bra til stort sett all musikk. Selvfølgelig metal på full guffe blir kræsj på en så liten høyttaler.
    Hevingen i diskanten ligger vel på over 6khz så merker lite til det egentlig. Litt på rock og metal med mye high hats, men justerer toe-in så går det greit.

    Dette er den beste høyttaleren jeg har hatt i hus til å formidle strykeinstrumenter og det med en billig NAD sak!

    Noen som har erfaring med Devialet og Kudos?
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    790
    Antall liker
    341
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Mange i uk benytter Naim, skal visst være en veldig god match. Har ikke hørt det selv


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.321
    Antall liker
    3.485
    Torget vurderinger
    4
    Etter som det synker inn må jeg si at jeg ble imponert av Super 20A. Jeg er egentlig Proac fan men må innrømme at dette er i samme liga. Ser på Proac D30S som er i samme prisklasse i UK og tilsvarende design. Har hatt Proac 2.5, D38, D28 og K6 samt Dali Helicon,Spendor A9 (tok rotta på den), Monitor Audio etc. Jeg Hørte på Blak forsterker som var meget bra, samt Naim. Men min erfaring er at slike HT enten trenger klasse A eller mye watt for å spille best på lavere volum. Så ordnet meg en Coda csib-v3 på brukten. Har troa på at dette blir en knall match. Gleder meg til å prøve. Forsterker og platespiller på vei i posten.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn